Vieni! T'affretta! – Anna Netrebko, Teatro alla Scala, 2021.december 7.
Nagyon jo fordítás, olykor jobb mint az eredeti.
Tosca: Anna Netrebko – Teatro alla Scala – 2019. december 7.
HD * SUB: IT orig.Scala + HU magyar felirat
Remélem, parampampoli is megnézi. :-)
Putyin elnök köszöntő levele itt, a gálakoncerten résztvevő művészvendégek listája itt olvasható, fotók itt láthatók. Koncertrészletek YT-on az idézett szavak beütésével.
Annácska a Met-Turandotokat lemondta, annál inkáb unnepeltette magát a Kremelben/ 50 éves évfordulo/
TUBUS Anna Netrebko aniversary in Kremlin 17.09.2021
Igen ez a repetoár illik illetve illett a Muvészno hangjához. Most már amikor a drámai fachba lépett, nincs nagyon van vissza út.
Hamarosan kezdődik:
A Bartók Rádió ma délelőtti adásában, 11:00 – 12.00
Mesterek órája – Anna Nyetrebko (szoprán) énekel
A mikrofonnál: Fellegi Lénárd
1. Giacomo Puccini: Pillangókisasszony – Nagyária II. felv. (Római Szent Cecília Akadémia Zenekara, vez.: Antonio Pappano),
2. Edvard Grieg: Peer Gynt – Solvejg dala (Prágai Filharmonikus Zenekar, vez.: Emmanuel Villaume),
3. Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni – Donna Anna áriája II. felv. (Bécsi Filharmonikus Zenekar, vez.: Gianandrea Noseda),
4. Léo Delibes: Lakmé – Lakmé és Mallika kettőse (Virág-kettős) II. felv. (Elina Garanča – mezzoszoprán, Baden-badeni és Freiburgi Rádió Szimfonikus Zenekara, vez.: Marco Armiliato),
5. Arrigo Boito: Mefistofele – Margit áriája III. felv. (Római Szent Cecília Akadémia Zenekara, vez.: Antonio Pappano),
6. Giacomo Puccini: Bohémélet – Rodolfo és Mimi kettőse I. felv. (Rolando Villazón – tenor, Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara, vez.: Bertrand de Billy),
7. Szergej Rahmanyinov: Románc op. 21/7 (Mariinszkij Színház Zenekara, vez.: Valerij Gergiev),
8. Richard Strauss: Négy utolsó ének – a) Tavasz, b) Szeptember, c) Lefekvés előtt, d) Alkony (Berlini Állami Operaház Zenekara, vez.: Daniel Barenboim)
Szerkesztő: Bánkövi Gyula
Nézd, kedves Laci, ahogy mondani szokás, mindenki a saját hangjának sorsának kovácsa. Itthon is ismerünk olyan nemzetközi sztárt, aki nagyjából az "érett" = bel canto és lírai szoprán utáni Netrebkóéhoz hasonló, sőt azonos szerepekkel: Chénier, Tosca, Turandot, Abigél, Lady, 1-1 Wagnerrel "hasított" ... ameddig hasított. 50 lett pár napja és semmilyen tekintetben nem várható (el) tőle, hogy 15-20 évvel ezelőtti szerepkörében maradjon. Ami akkor nagyszerű volt, az nem biztos, hogy ma is nagyszerű lenne, sőt. Nagyon kevesen tudtak 50 fölött bel canto-ul csicseregni vagy húszéves, tüdőbeteg Mimiket, Violettákat hitelesen megjeleníteni, legfeljebb a nosztalgiázók remélik, hogy "de ő tudna" és merengve hallgatják Netrebko régesrégi felvételeit.
Annácska , ugye kozonségcsalogato és a Nabucco ugyanúgy. Kell a pénz a kiéhezett europai nagy operaházaknak. A Díva Abigélt énekel novemberben Bécsben, dec.-jan. Milánoban, aztán a ROH-ban és Barcelonában is.
Mivel még 5+10 Turandottot a MET-ben fog énekelni, az az érzésem, hogy 2021/22 évad az =Istenno= alkonya lesz.
László Ferenc írása elején lemaradt a "lead", amivel az első mondat értelmet nyer:
"Kétszer kell bejönnie a színpadra, hogy egyszer bent legyen, szól a szépkorú színházi lekicsinylés, amelyet a Tosca alakítóira rendszerint nemigen lehet elhasználni."
Köszönet a feltöltésekért.A salzburgi előadást nyilván in toto kell szemlélni, és így nézve Janus-arcú volt.
Szeretettel Bécsből: A Putyin-barát Anna Netrebko most talán túltolta a díva-üzemmódot
Ellentmondásos, megosztó produkciót nyújtott az Ausztriában élő legendás orosz operaénekesnő az idei Salzburgi Ünnepi Játékokon. A kritikusok szerint a díva öntörvényűsége egy ideje túllép bizonyos határokon – és ez sajnos művészi teljesítménye rovására megy, írja szerzőnk. (Földvári Zsuzsa, a HVG bécsi tudósítója - ED)
"Túlságosan kihívó, túl hideg, túl átgondolatlan a játéka. Mint aki csak le akarja tudni a szerepet.“ Így húzta le a bajor rádió, a Bayerischer Rundfunk komolyzenei csatornája.."
...
„Nem csupán bravúrosan énekli Toscát, de annyira meggyőzően ábrázolja a figura karakterét, hogy nála nincs jobb, aki eljátszhatná...Hang és ábrázolás – hibátlan, s közben annyira emberi. Ez a kritika már a Süddeutsche Zeitungban olvasható ugyanarról az előadásról és ugyanarról a világsztárról."
...
"Miért nem a legjobb tenorpartnerrel, Jonas Kaufmannal játszik Netrebko? – kérdi Holender (a bécsi opera volt nagytekintélyű igazgatója), aki meg is adja a szigorú választ. Szerinte ma minden az orosz énekesnő körül forog, mindegy, mit énekel, kivel, ki vezényel, ki rendez. Az a fő, hogy ő énekel." Teljes cikk (fizetős) HVG360-on itt.
Díva és Társa (Puccini: Tosca, Anna Netrebkóval a MüPában)
Voltaképpen már csak azért sem, mivel Pucciniék régi trükköt kijátszva úgy küldik be a színpadra mindenkori címszereplőjüket, hogy a szopránnak már előre halljuk a hangját a színfalak mögül. Anna Netrebko belépője most pláne még messzebbről indult: valahonnan a Müpa közönségforgalmi tereitől, a felfokozott budapesti várakozástól. A jelenkor primadonna assolutája ugyanis ma már szinte csak elvétve tapasztalható érdeklődést gerjesztett, s így a nézőtéren nemcsak Áder János és John Travolta jelent meg, de több hazai színész, operaénekes és karmester is, ami szinte példátlan koncerttermi tapasztalás.
Akkor aztán bevonul a pódiumra Netrebko. Nincs tökéletes vokális formában, de ezt egyáltalán nem muszáj észrevennünk. S ha netán mégis észleljük, hát a második felvonásra úgyis revideálnunk kell e vélelmünket. A művésznő ugyanis ekkorra időzítette a lehengerelés fázisát, olyan hőfokra felfűtve az alakítását, hogy nyilvánvalóvá válik: ide nemcsak praktikus szempontból, de művészi értelemben is indokolt visszafogottabb kiindulóponttól eljutni. Itt, majd a harmadik felvonásban igazán mindent megkapunk, amit a mai Netrebko megadhat nekünk: imponáló tudatossággal drámaivá átlényegített szopránját, a múltból gondosan megőrzött eszményi pianókat, a kitörések elemi erejét, s egészében annak a boldog tudatát, hogy dívát láthatunk magunk előtt. Valószerűtlen, vasárnapi lényt: olyasvalakit, akinek természetes alapállapota, hogy sok. Ettől még persze gondolhatjuk, hogy az énekesnő civilben mindössze kedvesen egyszerű, kissé harsány orosz hölgy, de fent a pódiumon a létezése egészen más dimenziót képvisel. Még olyankor is, amikor a koncertszerűnek hirdetett, de voltaképpen előadás-értékű Tosca sutaságai némi önkéntelen komikumot csempésznek a produkcióba. László Ferenc kritikája a (fizetős) Mancsban itt.
Miért utáljuk, akit szeretünk?
Az idei nyár operailag a Toscák nyara volt, Salzburgban Netrebko, vele szemben indították Grazban Kristīne Opolaist Jonas Kaufmann-nal fölerősítve. Még toltak volna egyet rajta Bryn Terfellel, de ő beteg lett, így aztán a salzburgi Scarpia, Ludovic Tézier leutazott Grazba, hogy ott is teljesítse a kötelességét, és mindenki halálát okozza. Beindult vagy inkább egyre erősödik a világban az anti-Netrebko, aki tizenöt éve a csoda volt, a semmiből jött szépség és szép hang, azt most megpróbáljuk lepofozni arról a trónról, amit mi állítottunk neki. De miért? Min állunk bosszút? Fáy Miklós cikke Netrebko pesti Toscájáról az ÉS-ben (a reklám után) itt.
https://www.facebook.com/annanetrebko
Mintegy 1200 fős közönség számára bizonyult maradandó élménynek augusztus utolsó hétvégéjén a Müpa 2021/22-es évadát indító programok várva várt eseménye, Puccini Tosca című operájának koncertszerű előadása. A telt házas eseményen a legendás amerikai filmszínész és producer, John Travolta is jelen volt.
/Fotó és cikk. ORIGO.HU/
A Bartók Rádió ma esti operaközvetítése
19:00 – 22:00 A New York-i Metropolitan Operaház archívumából
Puccini Gála Anna Nyetrebkóval
Vez.: Yannick Nézet-Séguin
Km.: New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara
1. Bohémélet – I. felvonás
Szövegét Luigi Illica és Giuseppe Giacosa írta
Szereposztás:
Mimi – Anna Nyetrebko (szoprán),
Rodolfo – Matthew Polenzani (tenor),
Marcello – Quinn Kelsey (bariton),
Schaunard – Davide Luciano (bariton),
Colline – Christian Van Horn (basszus),
Benoît – Arthur Woodley (basszus),
2. Tosca – I. felvonás
Szövegét Victorien Sardou drámája nyomán Luigi Illica és Giuseppe Giacosa írta
Szereposztás:
Floria Tosca – Anna Nyetrebko (soprán),
Mario Cavaradossi – Yusif Eyvazov (tenor),
Scarpia – Jevgenyij Nyikityin (bariton),
Sekrestyés – Patrick Carfizzi (bariton),
Cesare Angelotti – Kyle Albertson (basszus),
Spoletta – Tony Stevenson (tenor),
3. Turandot – II. felvonás
Szövegét Giuseppe Adami és Renato Simoni írta
Szereposztás:
Turandot – Anna Nyetrebko (szoprán),
Calaf – Yusif Eyvazov (tenor),
Liu – Michelle Bradley (szoprán),
Ping – Alekszej Lavrov (bariton),
Pong – Eduardo Valdes (tenor),
Pang – Tony Stevenson (tenor),
Mandarin – Jeongcheol Cha (bariton),
Altoum császár – Carlo Bosi (tenor)
(2019. december 31.)
December 13.-án a Staatsoper streamelte a Tosca bemutatóját, Anna Netrebko és Yusif Eyvazov fellépésével. Csak nekem nem tetszett, vagy másnak is van róla véleménye? Itt is megtalálható:
https://www.youtube.com/watch?v=_IveAjwoi7A
2020.11.21 11:00 - 12:00 Bartók Rádió
Mesterek órája
- Anna Netrebko (szoprán) énekel
1. Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni - Donna Anna áriája II. felv. (Bécsi Filharmonikus Zenekar, vez.: Gianandrea Noseda),
2. Gaetano Donizetti: Lammermoori Lucia - Jelenet és ária II. felv. (km.: Andrea Concetti - bariton, Milánói Giuseppe Verdi Énekkar, Gustav Mahler Kamarazenekar, vez.: Claudio Abbado - Teatro Municipale Valli, 2004. február),
3. Léo Delibes: Lakmé - Lakmé és Mallika kettőse I. felv. (Elina Garanca - mezzoszoprán, Baden-Badeni és Freiburgi Rádió Zenekara, vez.: Marco Armiliato - Baden-Baden, Festpielhaus, 2007. július 1.),
4. Giuseppe Verdi: Macbeth - Lady Macbeth áriája IV. felv. (Torinoi Teatro Regio Zenekara, vez.: Gianandrea Noseda - Teatro Regio, 2012. december 7.),
5. Charles Gounod: Rómeó és Júlia - Kettős (Roberto Alagna - tenor, New York-i Metropolitan Operaház Zenekara, vez.: Plácido Domingo - Metropolitan Opera, 2007. december 15.),
6. Szergej Rahmanyinov: Dal op. 4/4 (Szentpétervári Mariinszkij Színház Zenekara, vez.: Valerij Gergiev - Szentpétervár, 2005. december),
7. Szergej Prokofjev: Háború és béke - Natasa, Andrej herceg és Szonja jelenete (Jekatyerina Semencsuk - szoprán, Dmitrij Hvorosztovszkij - bariton, New York-i Metropolitan Operaház Zenekara, vez.: Valerij Gergiev - Metropolitan Opera, 2002. március 2.),
8. Nyikolaj Rimszkij-Korszakov-dalok: a) Bocsánat, b) A pacsirta éneke (Daniel Barenboim - zongora - Salzburg, Grosses Festspielhaus, 2009. augusztus 17.),
9. Giacomo Puccini: Manon Lescaut - Ékszerária II. felv. (Római Santa Cecilia Akadémia Zenekara, vez.: Antonio Pappano - Róma, 2015. július)
A mikrofonnál: Fellegi Lénárd
Szerk..: Bánkövi Gyula
2020.11.21 11:00 - 12:00 Bartók Rádió
Mesterek órája
- Anna Netrebko (szoprán) énekel
1. Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni - Donna Anna áriája II. felv. (Bécsi Filharmonikus Zenekar, vez.: Gianandrea Noseda),
2. Gaetano Donizetti: Lammermoori Lucia - Jelenet és ária II. felv. (km.: Andrea Concetti - bariton, Milánói Giuseppe Verdi Énekkar, Gustav Mahler Kamarazenekar, vez.: Claudio Abbado - Teatro Municipale Valli, 2004. február),
3. Léo Delibes: Lakmé - Lakmé és Mallika kettőse I. felv. (Elina Garanca - mezzoszoprán, Baden-Badeni és Freiburgi Rádió Zenekara, vez.: Marco Armiliato - Baden-Baden, Festpielhaus, 2007. július 1.),
4. Giuseppe Verdi: Macbeth - Lady Macbeth áriája IV. felv. (Torinoi Teatro Regio Zenekara, vez.: Gianandrea Noseda - Teatro Regio, 2012. december 7.),
5. Charles Gounod: Rómeó és Júlia - Kettős (Roberto Alagna - tenor, New York-i Metropolitan Operaház Zenekara, vez.: Plácido Domingo - Metropolitan Opera, 2007. december 15.),
6. Szergej Rahmanyinov: Dal op. 4/4 (Szentpétervári Mariinszkij Színház Zenekara, vez.: Valerij Gergiev - Szentpétervár, 2005. december),
7. Szergej Prokofjev: Háború és béke - Natasa, Andrej herceg és Szonja jelenete (Jekatyerina Semencsuk - szoprán, Dmitrij Hvorosztovszkij - bariton, New York-i Metropolitan Operaház Zenekara, vez.: Valerij Gergiev - Metropolitan Opera, 2002. március 2.),
8. Nyikolaj Rimszkij-Korszakov-dalok: a) Bocsánat, b) A pacsirta éneke (Daniel Barenboim - zongora - Salzburg, Grosses Festspielhaus, 2009. augusztus 17.),
9. Giacomo Puccini: Manon Lescaut - Ékszerária II. felv. (Római Santa Cecilia Akadémia Zenekara, vez.: Antonio Pappano - Róma, 2015. július)
A mikrofonnál: Fellegi Lénárd
Szerk..: Bánkövi Gyula
Egy képet postoltam ,bizonyos gépeken nem fog megjelenni!
3071 Edmond Dantes 2020-09-19 09:14:21 [Válasz erre: 3070 telramund 2020-09-19 09:01:39]
Igen,igen, nem is irtam, hogy korhazban van. Abdrazakov es Anna sajnos igen.
Eyvazonál votak antitestek így ő nincs kórházban.Valószínűlehg tünetmentesen átvészelte
Hat ez egy szomoru "ajandek" a mai szuletesnapjara. Jobbulast neki (is)! Mas hirek szerint azonban Eyvazov is elkapta a koronavirust sot Abdrazakov is egy moszkvai korhazban fekszik. Mindharman a Bolsoj-Don Carlosban leptek fel, de a harmadik eloadas mar elmaradt a megbetegedesuk miatt.
"Hello friends, I want to share with you that I have tested positive for COVID-19 and am currently in the hospital for medical treatment. I am doing well but also have COVID-related pneumonia, so I need medical supervision. I knew of course there was always going to be a risk that I might get infected. But I don’t regret going back to performing because I strongly believe that we need culture, now as ever. I am expected to make a full recovery thanks to the wonderful care I’m receiving. We are very, very grateful that Yusif and Tiago have tested negative for the virus. Yusif has tested positive for antibodies so he is clear to perform, which makes me very happy. Thank you all for the well wishes and continued support."
Én a bécsi opera előadásának DVD felvételét láttam. Hát, nekem nem jött be. Emlékszem, akkor régebb óta nem hallgattam már Boleyn Annát, mikor betettem ez a DVD-ét és miközben néztem azon gondolkoztam, hogy tényleg ennyire semmilyen lenne ez az opera? Utána meghallgattam - az általan nagyon szeretett - Gruberovával készült felvételt és egy kedves ismerősömtől megkaptam és újra hallgattam Szűcs Boleyn Annáját. Mindkettő - mondjuk úgy - sokkal izgalmasabb volt. De én Netrebkot és Gruberovát nem hallottam élőben a szerepben.
Aki látta az operát Gruberova fénykorában(mondjuk1998-as müncheni előadás annak mutathatnak bárkit,sztárolhatnak az egekig akkor sem ér fel hozzá.Ebbben benne van Netrebko Boleyjéről a véleményem!
Bár én már rég láttam, de a MET-ben Netrebko tetszett, a bécsi előadásban viszont Garanca.
Kedves Klára, most nagyon egy húron pendülünk, bár ez nincs mindig így. :))
Nem hinném, hogy bántani akarnánk Eyvazovot, sőt, végre már tenor számba lehet őt is venni! És ha szépen énekel, azt elismerjük. De most én is azt gondoltam, Úristen, így akarna meghódítani egy lányt? Hát volt ő is szerelmes, biztos nem így hadonászott Annácska orra előtt. Úgy csinált, mint egy bonviván, jól kieresztette a hangját, és nem voltak érzelmei.
Várom válaszotokat.
Annyira rossz volt! Az április 19.-i bécsi programon Nemorino románca sokkal jobb volt, azon átjött, hogy érzi is amit énekel. A MET gála Rodolfo-ja rettenetes volt, ezt csak elénekelte, mint egy diák, aki letudja a nemszeretem penzumot . Ha ilyen "tempóval" énekli, Mimi elalszik félidőben!
Hát tördelje - apróra.
Hogy tetszik Nektek Anna Bolena /Netrebko,MET/ ?
Nem éppen rossz, de nálunk így éneklik e szerepet a negyedikes konzervatoristák.Nagyon iskolásnák tunik nekem, és a kedves felesége már megtaníthatta volna neki, hogy mit kezdejen a kezeivel ha zongorakisérettel énekel.
Divattá vált szidni Eyvazovot? A MET-gála közvetítésén annyira rossz lett volna?
Anna kritikusai nyírják rendesen a férjet.
A Semperoper Dresden idei báljával kapcsolatban rasszistának nevezték, mert állítólag nem akart föllépni egy örmény szopránnal. Az opera művészeti vezetője határozottan tagadta a vádat, hiába. Persze megszólalt az "antirasszista" kórus...
"Csak nézz rá az örmény szopránra, azután az azeri b_zira. Az örmény lány milyen nemes és gyönyörű, az azeri b_zi meg úgy néz ki, mint egy pedofil. A gyönyörű lányra nézve lenne sértés, ha az azeri micsoda mellett kellene színpadra lépnie."
Kaufmannak tényleg jobban áll a daléneklés. Ahogy ma a Dichterliebét előadta, nem hiszem, hogy jelenleg a világon bárki is utána tudná csinálni.
Eyvazovnak nem elég a hangját képezni, az átélést még igencsak tanulnia kell, nem elég helyette a karjaival hadonászni. Nemorinót értette és érezte is.
De hogy a topicnál maradjak, Netrebko szép visszafogottan énekelte a Manon áriát Bécsben.
Igen, a 19.-i bécsi programon élőben léptek fel mindketten, hiszen ott élnek, és ezt az anyagot vették át a MET gálára.
Miért is?Ez olyan , hogy Kaufmannak jobban áll a daléneklés
Nekem pedig az volt az érzésem, hogy ugyanott, ugyanakkor vették fel mindkettőjük áriáját is, amit a MET gálán énekeltek. Csak az az érzésem, Nemorino jobban áll neki.
Nem Eyvazovot akartam mellőztetni, csak ezt a szerencsétlen felvételt! Kétségkívül sokat fejlődött, a 19.-i bécsi koncerten élőben előadott Nemorino románc sokkal jobb volt!
Nem kommentáltam a tényt, csak jeleztem a bejelentés tényét. Ez egy korrekt közlés volt, a háttér nem került szóba.
Nem értek egyet Eyvazov kihagyásával. nem énekelt rosszulSajnos a feje tetejére is állhat a rossz eidegződés előjön.Igenis nagy fejlődést mutatott!
Aha. Tbiliszitol Rigan at a legeldugottabb amerikai kisvarosig mindenkivel tudtak kapcsolatot letesiteni, csak Beccsel nem. Biztosan rossz az osztrak netes infrastruktura (is)...es hamarjaban elo tudtak kapni ket regi felvetelt...amiket mar nevvel, cimmel fel tudtak tuntetni a musor vegi futo feliratban. A technikai minosegtol fuggetlenul felemelo este, felemelo esemeny volt, de a meltato sorok ezesetben nem e topikba valok.
Valóban kicsit hosszú volt, de nyilván minél több művésznek akartak lehetőséget adni a közreműködésre! Nekem sok volt a köztes duma, a lelépő és a következő művész köszöngetése és egymás iránti kölcsönos lelkesedése, de ez a gála elsősőrorban az amerikai nézőknek készült, és az ő szájízüknek felelt meg. Hiszen elsősorban tőlük várják az adakozást! Netrebkoval és Eyvazovval nem tudtak on line kapcsolatot étesíteni, ezért egy korábbi koncertfelvételüket játszották be.Ezt Peter Gelb Eyvazov felvételének bejátszása előtt bejelentette. Egyébként ezt a Rodolfo áriát inkább kihagyhatták volna!
Mindenki énekelt,aki hirdetve volt Netrebko az utolsó szám volt.Egy kicsit hossszú volt ez a gála .
Lehet talalgatni, pont ki nem tud resztvenni a most futo mindenki-aki-el MET-galan ... de megnyugodhatunk: a ferj e percekben Rodolfo ariajat dongeti.
Nem értem,hogy miért nem tartozik a legnépszerűbb darabok közé.
Közvetítés a New-York-i Metropolitan Operaházból
(A 2019. szeptember 25-i előadás hangfelvétele)
Bartók Rádió, 2020. január 18., 19:00 – 21.34
Giuseppe Verdi: Macbeth
Négyfelvonásos opera
Szövegét – William Shakespeare drámája nyomán – Francesco Maria Piave és Andrea Maffei írta
Közreműködik: a New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (karig.: Donald Palumbo)
Rendező: Adrian Noble
Vezényel: Marco Armiliato
Szereposztás:
Macbeth – Željko Lučić (bariton),
Lady Macbeth – Anna Nyetrebko (szoprán),
Macduff, Skót nemes – Matthew Polenzani (tenor),
Banquo – Ildar Abdrazakov (basszus),
Malcolm, Duncan fia – Giuseppe Filianoti (tenor),
Lady Macbeth udvarhölgye – Sarah Cambridge (mezzoszoprán),
Gyilkos – Richard Bernstein (basszus),
Orvos – Harold Wilson (basszus),
Macbeth szolgája – Bradley Garvin (basszus),
Hírnök – Yohan Yi (basszus),
I. jelenés – Christopher Job (basszbariton),
II. jelenés – Meigui Zhang (szoprán),
III. jelenés – Karen Chia-Ling Ho (szoprán)