Bejelentkezés Regisztráció

Requiem


460 Búbánat 2024-03-11 14:43:10

Ma éjjel két Requiem-előadás televíziós felvételét láthatjuk az M5 csatornán, egymást követően:

21:35 - 23:20

Verdi: Requiem  - A Milánói Scala együttesének vendégfellépése az Erkel Színházban, 1981. június 16-án.

Km.: Shirley Verrett, Jelena Obrazcova, Kelen Péter, Nyikolaj Gyaurov, a Milánói Scala Énekkara és Zenekara

Vezényel: Claudio Abbado

23:20 - 00:00

Ligeti György: Requiem (2018)


459 Búbánat 2022-04-09 12:48:43

A Bartók Rádió sugározza ma este

19.00 – 20.31

Giuseppe Verdi: Requiem

Ailyn Perez (szoprán)

Michelle DeYoung (mezzoszoprán)

Matthew Polenzani (tenor)

Eric Owens (basszus)

A Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (karig. Donald Palumbo)

Vezényel: Yannick Nézet-Séguin

/New York, Metropolitan Operaház, 2021. szeptember 11./


458 Búbánat 2021-03-03 18:47:11

Bartók Rádió, 19:35 – 20.29

Wolfgang Amadeus Mozart: Requiem K. 626 

Csengery Adrienne (szoprán),

Bokor Jutta (alt),

Fülöp Attila (tenor),

Polgár László (basszus),

Magyar Rádió Énekkara (karig.: Sapszon Ferenc),

Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara,

Vezényel: Lehel György

(Zeneakadémia, Nagyterem, 1985. január 4.)

(Ism. március 22., 12.36)


457 Búbánat 2020-11-02 16:01:15

2020.11.02  21:55 - 22:55  M5 (HD)

EBU koncertek 2020

 

W.A.MOZART: REQUIEM - KONCERT A BURGOS-I SZÉKESEGYHÁZBÓL

"A fejem zavart, számolok a végzettel, s annak az Ismeretlennek a képe állandóan szemem előtt lebeg. Folytonosan magam előtt látom, amint kér, sürget és türelmetlenül követeli a munkást. S én folytatom, mert a komponálás kevésbé fáraszt, mint a pihenés. Egyébként nincs mitől rettegnem. Érzem abból, amit állapotom megmond világosan: ütött az órám. Meg kell halnom, itt a vég, mielőtt igazán örülhettem volna képességeimnek. Pedig az élet oly szép volt, a pályám oly sok boldogságot ígért, mikor elindultam! Dehát a végzetén senki sem tud változtatni, bele kell törődni a Gondviselés akaratába... Be kell hát fejeznem halotti énekemet - nem szabad, hogy befejezetlenül hagyjam ..."  (W. A. Mozart 1791. szeptember 7-én írt levelének részlete)

W. A. Mozart: Requiem, a rejtélyek és legendák övezte zenetörténeti gyémánt, a Burgoszi Székesegyház 800. évfordulója alkalmából rendezett eseménysorozaton hangzott el a csodálatos történelmi és művészeti környezetben, Ramón Tebar  vezényletével.

Közreműködik:

Sylvia Schwartz-Szoprán,

Marifé Nogales-Mezzoszoprán,

Toby Spence-Tenor,

Alexander Tsymbalyuk-Basszus,

valamint a Burgosi Katedrális Kórusa - karigazgató: Andrés Maspero,

a Burgosi Katedrális Szimfonikus Zenekara

Karmester: Ramón Tebar 


456 Búbánat 2020-11-02 15:58:38

Ma este: Duna World  19.30 – 20.25

Ünnepi koncert közvetítése a Szent István Bazilikából

(2010)

Mozart: Requiem

Wierdl Eszter (szoprán),

Vizin Viktória (mezzoszoprán),

Brickner Szabolcs (tenor),

Kovács István (basszus)

Közreműködik:

Győri Filharmonikus Zenekar

Debreceni Kodály Kórus (vezetőkarnagy: Pad Zoltán)

a Szent István Bazilika kórusa (karigazgató: Fehér László)

Vezényel: Berkes Kálmán


455 Búbánat 2019-11-13 11:20:59

Bartók Rádió ma esti - élő - oratóriumközvetítése

Müpa - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem 2019-11-13

19:35 -21.06  Giuseppe Verdi: Requiem

Ea.: Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)

Vezényel: José Cura

 Km.: Sümegi Eszter, Gál Erika, Fekete Attila, Palerdi András (ének)

(Ism. november 25., 12.36)


454 Búbánat 2019-10-11 21:05:59

Müpa - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

2019. november 1. péntek, 19:30 —kb.  21:45

Schubert: I. (D-dúr) szimfónia, D. 82

Donizetti: Requiem

Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)

Concerto Budapest

Vezényel: Speranza Scappucci

Közreműködők:

Pasztircsák Polina szoprán

Láng Dorottya mezzoszoprán

Alekszej Tatarincev tenor

Franco Vassallo bariton

Kovács István – basszus

Zenés színház és egyházi zene:két külön világ. Ezért is izgalmas tapasztalat, ha valaki a szerző operáinak ismeretében először hallja Verdi Requiemjét, Rossini Stabat Materét vagy Petite Messe Solennelle-jét. Hasonló élményben lehet részünk a Szerelmi bájital és a Don Pasquale szerzőjének gyászmiséjét hallgatva.

„Ez az utolsó jele szegény Bellini iránt érzett barátságomnak” - írta a Messa da requiem keletkezésének hátteréről Gaetano Donizetti, aki akkor kezdte komponálni e művét, amikor 1835-ben, Párizsban, a Lammermoori Lucia próbái közepette hírül vette a nála négy esztendővel fiatalabb, nagyra becsült pályatárs halálát. Vagyis Donizetti gyászmiséjének keletkezését is egy másik nagy alkotó távozása ösztönözte, akárcsak Verdiét, akinek először Rossini, majd Manzoni elhunyta szolgált késztetéssel a maga Requiemjének megírásához.

Abból a szempontból is párhuzamba állítható a két mű, hogy Donizetti sokáig kallódott, s hanglemezen is csak 1989-ben kiadott műve a Verdiéhez hasonlóan megőrzi az operai dallamosságot - az elemzők részben a Verdi-Requiem előfutárát is felfedezni vélik benne -, bár kontrapunktikus részleteket is tartalmaz.

A koncert izgalmas különlegessége, hogy a fotómodell szépségű Speranza Scappucci személyében hölgy vezényli az előadógárdát, azt a folyamatot jelezve, amelynek eredményeként az utóbbi évtizedekben a női nem a karmesteri művészet teljes jogú képviselőjévé vált. A negyvenhat éves itáliai maestra a római Conservatorio di Musica Santa Cecilia és a New York-i Juilliard School of Music neveltje, Riccardo Muti egykori asszisztense. Repertoárja korántsem csupán az olasz mesterek műveire korlátozódik.

A koncertet 18.30 órai kezdettel, Előhang címmel beszélgetés előzi meg, amelyen a fellépő művészekkel és a műsoron szereplő művekkel ismerkedhetnek meg közelebbről az előadásra jeggyel rendelkezők.

/Forrás: Müpa honlapja/


453 Búbánat 2019-04-19 10:01:17

Ma éjjel ismét láthatjuk a televízió képernyőjén  - M3 csatorna, 23.10 - 

Verdi: Requiem

A Milánói Scala együttesének vendégfellépése az Erkel Színházban, 1981. június 16-án.

Shirley Verrett
Jelena Obrazcova
Kelen Péter
Nicolai Ghiaurov

Milánói Scala ének- és zenekara

Vezényel: Claudio Abbado

 

Műsorvezető:

  • Sediánszky János

Rendezte: Apró Attila

 


452 Búbánat 2018-11-02 12:46:56

Talán nem véletlen: a Dankó Rádió "Túl az Óperencián" mai adásában utolsóként  felcsendült zenei részlet Verdi Requiemjének utolsó tétele, a  „Libera me”  volt: a bejátszott stúdiófelvételen  Ľuba Orgonášová énekel, a Forradalom és Romantika Zenekarát és a Monteverdi Kórust Sir John Eliot Gardiner dirigálja;  Halottak napján ez a zenekar és énekkar  nevezett karmesterükkel ma este a Müpában lép fel (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem), ahol  - mily' véletlen! - előadásukban Verdi Requiemje hangzik el.  Az énekes szólisták lesznek:  Corinne Winters, Ann Hallenberg, Edgaras Montvidas, Gianluca Buratto.


451 Búbánat 2018-05-28 14:43:22

Az Opera művészei a Zsidó Művészeti Napok nyitóelőadásán

2018. május 28-án a Defiant Requiem – Verdi Terezínben című előadással veszi kezdetét a Zsidó Művészeti Napok. A Vígszínházban rendezett produkcióban az Opera művészei, Zenekara és Énekkara is közreműködik.

 

"A Defiant Requiemet bemutató est nem csupán a kórusmű előadása. Sokkal több annál. Murry Sidlin koncertdrámája méltó tisztelettel adózik a koncentrációs táborokba hurcolt és ott meggyilkolt embereknek. A koncertdráma során, Murry Sidlin vezényletével és előadásában  Giuseppe Verdi varázslatos zenéjével párhuzamosan hallhatjuk az eredeti kórustagok, a néhány túlélő beszámolóját és láthatunk részleteket abból az 1944-es náci propagandafilmből, amellyel az egész világot meg akarták téveszteni a koncentrációs táborban uralkodó körülményeket illetően. A Defiant Requiem Alapitvány Murry Sidlin irányitása alatt járja a világ nagy városait, emlékezik és emlékeztet."

Író, rendező, karmester: Murry Sidlin


Közreműködik:

 Béres Ilona (női mesélő),

 Bálint András (férfi mesélő),

Ádám Zsuzsanna (szoprán), Fodor Bernadett(mezzoszoprán), Boncsér Gergely (tenor), Kovács István (basszus),

valamint a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (mb. karigazgató: Csiki Gábor)

A Zsidó Művészeti Napok és a Magyar Állami Operaház közös produkciója.


450 Búbánat 2018-01-26 10:27:03

Ma este a Classica TV-csatorna közvetíti

20.29 – 21.59 Verdi: Requiemhttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

Ea.

 Kraszimira Sztojanova (szoprán),

 Anita Rachvelishvili (mezzoszoprán),

 Francesco Meli (tenor),

 Riccardo Zanellato (basszus)

 

Bajor Rádió Ének- és Zenekara
Vezényel: Riccardo Muti
 

(München, Herkulessaal, 2017. november 2.)

 

 (Ism. február 7., 13.29)

 


449 tiramisu 2017-11-04 17:17:42 [Válasz erre: 443 Cilike 2017-11-03 20:15:07]

Pontosan így volt!


448 Cilike 2017-11-04 11:15:49

És, ahogy ppp-nek már írtam, életemben nem hallottam olyan gyönyörűen az Offertorio záró zenekari taktusait, olyan ihletetten.


447 parampampoli 2017-11-04 10:34:39 [Válasz erre: 445 joska141 2017-11-04 08:27:16]

No, akkor ma este lemérem másodpercre pontosan! -:)


446 Cilike 2017-11-04 09:31:25 [Válasz erre: 445 joska141 2017-11-04 08:27:16]

Tekintve, hogy életem során minimum 50 Verdi Requiemet énekeltem, merek nyilatkozni a tempókról, ha szabad.


445 joska141 2017-11-04 08:27:16 [Válasz erre: 444 parampampoli 2017-11-03 20:40:03]

Természetesen Önnek tökéletesen igaza van: az 1:25-os Requiem előadás teljesen normális tempójú. Amin én vehettem részt, abban az 1:26-ban már benne volt a végén taps, meghajlások, ruhatár, színházból történő kivonulás is. Így a tényleges zenére maradt 1:15, mely Cilike fórumtársunk szerint lassabb is volt a szokásosnál. Biztos neki is igaza van. Érdeklődéssel várom a mai estét.


444 parampampoli 2017-11-03 20:40:03 [Válasz erre: 442 joska141 2017-11-03 19:19:21]

A Requiem 1:25-ös előadása teljesen normális tempókat jelez. Van néhány olyan felvétel is, amelyik 1: 19-es, azaz ráfér egy cd-re is. És még azokat sem találtam extrémen gyorsnak. A tegnapi előadásban nem a tempók jelentettek problémát.


443 Cilike 2017-11-03 20:15:07 [Válasz erre: 442 joska141 2017-11-03 19:19:21]

Nem lett lekergetve. Teljesen normális tempók voltak, még kicsit lassabbak is a szokottnál. 


442 joska141 2017-11-03 19:19:21 [Válasz erre: 441 oldalsonka 2017-11-03 18:29:43]

Egyáltalán nem értek a zenei megoldásokhoz, botfülem van. De a következőket tapasztaltam:

19,30-kor kezdett a zenekar bevonulni, hangolás, énekkar, szólisták, 19,40-kor elkezdték. Taps, ruhatár, tömeg, erkélyről lemenés, a színház előtti óra 21,06-ot mutatott.

Azaz kb. 75 perc alatt, az előző hozzászóló szavát idézve: "lekergették".


441 oldalsonka 2017-11-03 18:29:43 [Válasz erre: 439 joska141 2017-11-03 13:42:23]

Milyen volt az előadás? Morandi néhány évvel ezelőtt az Operaházban lekergetett egy Requiemet mintegyletudni a kötelességet. Remélem, ez a mostani méltó volt a nap tartalmához, hangulatához.


440 parampampoli 2017-11-03 17:31:50 [Válasz erre: 439 joska141 2017-11-03 13:42:23]

Lesz.


439 joska141 2017-11-03 13:42:23

Tegnap volt egy szinte teltházas Requiem előadás az Erkel Színházban. A jegyen - Verdi mellett - fel volt tüntetve, hogy "56-os rekviem", de szerencsére ünnepi beszédek nem hangzottak el.

Van valakintek véleménye a megvalósított produkcióról, mely tulajdonképpen a holnapi - Nemzeti Gyásznap-i - előadás főpróbájaként is felfogható volt?


438 Héterő 2017-11-02 19:23:17 [Válasz erre: 437 Heiner Lajos 2017-11-02 18:52:34]

Emlékeztető:
Postřižiny - film režiséra Jiřího Menzela
M5 - ma, 21:15 - cseh nyelven, magyar felirattal


437 Heiner Lajos 2017-11-02 18:52:34 [Válasz erre: 436 Momo 2017-11-02 15:31:40]

Ez a felvétel tényleg az elmúlásra emlékeztet. Dirigens, három énekes már nincs köztünk...


436 Momo 2017-11-02 15:31:40

Verdi - Messa da Requiem - Budapest 1981


435 Edmond Dantes 2017-11-02 15:27:45 [Válasz erre: 434 Búbánat 2017-11-02 12:16:09]

Felejthetetlen, örök élmény volt és maradt ott lenni ezen a koncerten. 


434 Búbánat 2017-11-02 12:16:09

Ma éjjel az M3 csatorna sugározza:

2017. november 2. csütörtök 23:20 - 01:10

Verdi: Requiem

A Milánói Scala együttesének vendégfellépése az Erkel Színházban, 1981. június 16-án.

Shirley Verrett
Jelena Obrazcova
Kelen Péter
Nicolai Ghiaurov

Milánói Scala ének- és zenekara

Vezényel: Claudio Abbado

(90 perc)

Rendezte: Apró Attila


433 Búbánat 2017-06-22 11:06:54
Bartók Rádió, ma 12.36 – 14.01 Arturo Toscanini 150 XV/15. rész Verdi: Requiem Ea. Zinka Milanov, Bruna Castagna, Jussi Björling, Nicola Moscona - ének, Westminster Kórus, NBC Szimfonikus Zenekara, vez. Arturo Toscanini (New York-i Carnegie Hall, 1940. november 23.)

432 Búbánat 2017-02-01 09:24:15
Bartók Rádió közvetíti este felvételről 19.35 – 20.55 Verdi: Requiem Kolonits Klára, Schöck Atala, Stuart Neill, Vazgen Gazarian – ének Magyar Állami Operaház énekkara (Karig: Strausz Kálmán), és Zenekara, Vezényel: Daniele Rustioni Magyar Állami Operaház, 2016. október 31. (Ism. február 13., 12.36)

431 telramund 2016-11-17 11:10:13 [Válasz erre: 429 parampampoli 2016-11-17 10:12:18]
A Turandot felújításon (1958) Takács Paula és Laczkó Mária volt Turandot.

430 telramund 2016-11-17 11:05:08 [Válasz erre: 429 parampampoli 2016-11-17 10:12:18]
nem azt 4o-es évek végén illetve az 5o-es évek elején énekelte,időnként , ezzel egy időben Santuzzát is.

429 parampampoli 2016-11-17 10:12:18 [Válasz erre: 428 telramund 2016-11-17 09:28:57]
Turandotot nem énekelt már akkoriban?

428 telramund 2016-11-17 09:28:57
Delly Rózsi abban az időben már szinte csak Wagnert énekelt Amnerisen és Gertrudiszon,Juditon kívűl.Izoldára készült.Egy elnehezedett hangon az kerti kép Fátyol legendája koloratúráival már nem tudott nagyon mit kezdeni.Egyébként régen szokás volt az Operaházban kihagyni egy- egy áriát,ha indiszponált volt az énekes .Számos esetben hallottam úgy Don Juant,mert akkor még így játszották,hogy Donna Anna akkor úgynevezett székáriája kimaradt.

427 IVA 2016-11-17 02:53:35 [Válasz erre: 426 Héterő 2016-11-16 18:53:31]
OFF: Jó régen hallottam ezt a felvételt. Autóban hallgattam, arra emlékszem, hogy Erzsébet nagyáriája és záró kettőse Carlosszal (Osváth, Simándy) nagyon megindított. Ha nem tévedek, Delly Rózsi volt Eboli. Sohasem láttam őt ebben a szerepében (Amnerisként igen), sőt a Don Carlost sem abban a klasszikus produkcióban, csak később, a Mikó-féle felújításban. Számos oka lehet annak, hogy miért hagyták ki Eboli első áriáját (Delly teherbíró képessége biztosan nem, legfeljebb esetleges gyengélkedése), az is lehet, hogy a Nagyszínház nem akarta, vagy csak a felvételből vágták ki. Védőbeszédemet a rövid magánhangzók elnyújtásáról megírtam az Operaház-topic 57582. sz. hozzászólásában.

426 Héterő 2016-11-16 18:53:31 [Válasz erre: 424 IVA 2016-11-16 02:28:33]
Jogos. Azonban ez kismiska ahhoz képest, hogy az ugyanabban az időben a Bartók Rádióban sugárzott moszkvai előadásból hiányzott Eboli szaracén-királyos áriája, a hölgyek kórusa után egyből beszomorkodott a királyné. Posa pedig így búcsúzik Don Carlotól: ...fóóóó- gadd el, óóó, karlóóóóóóó - szszsz. A súgó meg szinte főszereplő.

425 parampampoli 2016-11-16 09:52:28 [Válasz erre: 422 Héterő 2016-11-16 01:15:26]
Szép!! Sokkal jobb, mint vártam. Mondjuk én a szerepet az övénél sokkal sötétebb hangon szeretem, de ettől függetlenül meglepően jól csinálta. (Azt persze nem tudjuk, élőben hogy szólt.)

424 IVA 2016-11-16 02:28:33 [Válasz erre: 422 Héterő 2016-11-16 01:15:26]
Akármi legyek, ha „mon coeur”-t ejt, és nem „mon caur”-t... Jó erős hangja lehet, de erősen vibrátósnak is találom. A Sámsonét is. (Lehet, hogy ez rendezői utasítás: hűvösek az éjszakák a Sorek völgyében, ők pedig nincsenek rendesen felöltözve.)

423 IVA 2016-11-16 02:14:01 [Válasz erre: 421 parampampoli 2016-11-15 18:03:53]
Én bárkit meghallgatnék, ha annyi óradíjat fizetnének érte, amennyiből szponzorálni tudnám a Sámson és Delila 1964-es felújításának rekonstruálását az Erkel Színházban. Ám ha ez sikerülne, a legnagyobb bajba kerülnék: azt hiszem, nem találnék az előadásba Sámsont és Delilát.

422 Héterő 2016-11-16 01:15:26 [Válasz erre: 421 parampampoli 2016-11-15 18:03:53]
A csókjára sem vagy kíváncsi? [url]https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZADBgZIeTVN1Gr4mH1C4TJOdsWmSCmdW9X;Barcellona-Dalila 16.11.15. Torino[/url]

421 parampampoli 2016-11-15 18:03:53 [Válasz erre: 418 Héterő 2016-11-15 16:37:11]
Úristen... anti-Delila. Ha óradíjat fizetnének érte, akkor se hallgatnám meg. (Épp mostanában hallgattam a művet Obrazcovával, Horne-nal, Cossottóval, Bumbryval, Stevensszel, Dalisszal - félő, hogy Barcellona asszony rosszul jönne ki az összehasonlításokból. Én még rosszabbul.)

419 Búbánat 2016-11-15 16:53:23
[url] http://momus.hu/article.php?artid=7002&cat=22&recid=7002; Művészi erőfeszítések az Erkel Színház két hangversenyén, PR-erőfeszítés nélkül – Verdi Requiemje és Erkel Bátori Mária című operájának koncertszerű előadása [/url] Café Momus - IVA, 2016-11-13 [ Budapesten ] Kiragadok egy részt IVA koncertbeszámolójából: 2016. november 4. Erkel Színház Giuseppe Verdi: Requiem szoprán – Kolonits Klára alt – Schöck Atala tenor – Stuart Neill basszus – Palerdi András a Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara vez.: Daniele Rustioni karig.: Strausz Kálmán „ Palerdi András teljesítménye azt mutatta, hogy jobb kondícióban alkalmas lehetne a basszus szólamára. Stuart Neill megszólalásakor igazolta, miért bízzák rá fizikai alkatát figyelmen kívül hagyva hősszerelmesek megjelenítését, ám falzett-alkalmazása hamar csalódást okozott annak, akinek ez az éneklési mód sohasem tetszik, sajnos én is ilyen vagyok. A pianók tisztelője-, de nem feltétlen rajongójaként valószínűleg nem bántam volna, ha Neill szabadjára ereszti a hangját, s így éneke, ha nem követi is nagy elődök gyakorlatát, megnyilatkozik. Viszont ebben a metafizikailag oly súlyos operazenében revelatív éneklést hallottunk Kolonits Klárától, aki a Libera me tételben végképp nem hagyott kétséget afelől, hogy autentikus tolmácsolója a szopránszólónak. Hangja ragyogó fénnyel szárnyalt – az egekben is hallani kellett –, amihez eszményien simult jelenlegi legszebb fényű mezzónk, Schöck Atala hangja. Két nagyszerű női szólista, kiváló énekkar és zenekar, valamint az Erkel Színház helyszíne – nem kevés pozitívum egy akár katartikus megszólaltatáshoz, a kevésbé jó formát mutató férfi szólisták negatívuma ellenében sem. Hogy merre billen ilyenkor mégis a mérleg serpenyője, alighanem a karmester teljesítményén múlik. Nem tudom, képességei vagy kellő diszpozíciója hiányában keresendő-e a csaknem balsiker, de hogy magam ne csússzam a negatívumokat okádó szerepébe, megragadom az alkalmat arra, hogy emléket állítsak Daniele Rustioni csodálni valóan szép hajának.”

418 Héterő 2016-11-15 16:37:11 [Válasz erre: 417 parampampoli 2016-11-15 15:37:44]
Haandel jóvoltából :-) ma meghallgathatjuk [url]http://www.teatroregio.torino.it/node/6037/locandina;Barcellonát[/url] Dalilaként a Teatro Regio -ból.

417 parampampoli 2016-11-15 15:37:44 [Válasz erre: 416 Héterő 2016-11-15 14:49:16]
Akkor mondhatnám viccesen, hogy már ketten vagytok -:) De nem mondom. Abbadónak a halál árnyékában készült felvételét karmesteri, zenei szempontból én is csodálatosnak tartom, és éppen személyes érintettsége folytán kivételes drámai ereje és igazsága van. A négy énekes azonban meg nem közelíti a 70-es felvétel kvartettjét. Négy énekes csoda helyett négy totális középszer, de akkor még nagyon udvariasan fogalmaztam. (Barcellonát hallottam élőben is Bécsben, a leggyengébb mezzo szólisták egyike volt, akit életemben hallottam. Rosszabb, mint Takács Klára, pedig hát nála rosszabbat tényleg nehezen tudnék mondani.)

416 Héterő 2016-11-15 14:49:16 [Válasz erre: 380 parampampoli 2016-11-04 22:31:29]
Kedves parampampoli, lám-lám, mégsem vagyok egyedül a véleményemmel. Ezt találtam: :-) ___________________________________________________ Milyen zenét hallgatsz most? • 16656 2008-09-03 19:26:20 tiberio Verdi: Requiem Gheorghiu, Barcellona, Alagna, Konstantinov/Abbado Berliner Philharmoniker / 2001 Live EMI A létező egyik legjobb felvétel, a létező egyik legjobb karmesterrel! Imádom!

415 takatsa 2016-11-07 09:21:11 [Válasz erre: 413 joska141 2016-11-07 06:57:42]
hát, igen, ezt benéztem, 9. sorban ültem

414 Pristaldus 2016-11-07 09:13:25 [Válasz erre: 411 takatsa 2016-11-06 23:42:33]
A Traviátán én is közel ültem az énekesekhez! Mégis volt olyan, akit alig hallottam, vagy inkább, bár csak ne hallottam volna, amikor mégis valamit hallottam belőle! Szóval érted?

413 joska141 2016-11-07 06:57:42 [Válasz erre: 411 takatsa 2016-11-06 23:42:33]
Tisztelt "takatsa"! Ha már volt olyan kedves és helyesbítette az Operaház II. és III.emeleti erkély differenciáját, legyen olyan szíves tegye ezt meg az Erkel Színházzal is. Ott az egyetlen erkély középen 14 jobb-és baloldalt csak 13 sorból áll. Akusztika tekintetében természetesen Önnek tökéletesen igaza van.

412 takatsa 2016-11-06 23:47:27
Bocs nem II, hanem III. emelet.

411 takatsa 2016-11-06 23:42:33 [Válasz erre: 406 kétked 2016-11-06 15:29:57]
Tudod, a Traviata az Operaházban volt. És ott a II. em. erkély, jobb első sorban ültem, ami szinte a szinpad fölött van, tehát igencsak közel az énekesekhez. Amúgy az egy fantasztikus hely, mert rálátásom van az egész zenekarra, és a karmester munkájára. Az Erkelben viszont az erkély 18 (vagy 19?) sora egy jó hely, pontosan középütt, mindent lehet látni, az ember a lábát is ki tudja nyújtani, de az igencsak messze van a színpadtól, ami akusztikában jelenthet valamit. Persze azért Erwin Schrott hangja ezen a helyen is érvényesült, de az tavaly volt.

410 parampampoli 2016-11-06 17:21:13 [Válasz erre: 409 Cilike 2016-11-06 16:41:15]
Cilike, lehet, hogy rosszul hallottad ott hátul, egy csepp megingás nem volt, épp ezt húztam alá az előbb. A többi kitételeddel maximálisan egyetértek.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.