58 Búbánat 2009-07-27 19:03:02 [Válasz erre: 55 Heiner Lajos 2009-07-27 14:22:14]
Épp most láttam meg egy könyvesbolt kirakatában a "Prágai kocsmakaluz" c. Hagymássy András-kötetet (Alinea kiadó, 2. kiadás). Szerintem a szerző Tőled lophatta könyve tartalmát (vagy álnéven írsz...)
Épp most láttam meg egy könyvesbolt kirakatában a "Prágai kocsmakaluz" c. Hagymássy András-kötetet (Alinea kiadó, 2. kiadás). Szerintem a szerző Tőled lophatta könyve tartalmát (vagy álnéven írsz...)
57 Pancoletti 2009-07-27 19:01:56
ki gyün a döntőre? :)
ki gyün a döntőre? :)
56 WiseGentleman 2009-07-27 15:46:38 [Válasz erre: 52 Heiner Lajos 2009-07-27 11:00:21]
Ez a hörcsögbőr kémgyanússá tesz:)! Ha nem is ürgebőr. A kémek is újítanak...
Ez a hörcsögbőr kémgyanússá tesz:)! Ha nem is ürgebőr. A kémek is újítanak...
55 Heiner Lajos 2009-07-27 14:22:14 [Válasz erre: 54 Cilike 2009-07-27 14:13:27]
Hát igen, legalább ötféle nyelven tudok kérni egy sört.
Hát igen, legalább ötféle nyelven tudok kérni egy sört.
54 Cilike 2009-07-27 14:13:27
Na meg, nem utolsósorban nyelvtudás kérdése is az utazás. Tapasztalatom szerint, aki nem tud kommunikálni, nehezebben indul neki. Azért én is irigyellek ám!...De ha megnőnek a gyerekeim, én is elmegyek, remélem, megérem. Most még a Staatsoperbe sem jutok ki, pedig az nem távolság.
Na meg, nem utolsósorban nyelvtudás kérdése is az utazás. Tapasztalatom szerint, aki nem tud kommunikálni, nehezebben indul neki. Azért én is irigyellek ám!...De ha megnőnek a gyerekeim, én is elmegyek, remélem, megérem. Most még a Staatsoperbe sem jutok ki, pedig az nem távolság.
53 Heiner Lajos 2009-07-27 11:01:15 [Válasz erre: 50 Cilike 2009-07-27 10:52:53]
Nekem olyan "édeskés" ez az Ilike nick...
Nekem olyan "édeskés" ez az Ilike nick...
52 Heiner Lajos 2009-07-27 11:00:21 [Válasz erre: 49 WiseGentleman 2009-07-27 10:00:13]
Köszönöm. I. feleségem félárvaként két diplomát tudott szerezni, igaz, nem discoba járt, hanem nyers hörcsögbőröket pucolni, mialatt én nem a haverokkal söröztem, hanem gazdag szülők hülye csemetéit korrepetáltam.
Köszönöm. I. feleségem félárvaként két diplomát tudott szerezni, igaz, nem discoba járt, hanem nyers hörcsögbőröket pucolni, mialatt én nem a haverokkal söröztem, hanem gazdag szülők hülye csemetéit korrepetáltam.
51 Heiner Lajos 2009-07-27 10:58:26 [Válasz erre: 48 WiseGentleman 2009-07-27 09:59:24]
Nincs kéznél New York térkép itt, ahonnan írok. Manhattan déli részén, a kikötő környékén volt, az étterem dugig tele, ha jól emlékszem, 17,99 $-be került meg persze plusz a tax, finom és mellé 2-3 fej gomba roston. Meg persze a szokásos krumpli. "Csomagban" a repjegy, illeték, 6 éjszaka (3 csillagos, tiszta szálloda, Central Park északnyugati csücskénél), persze reggel nélkül kétágyas szobában kb. 220 E-re jött ki per Kopf. Igaz, ez februárban volt. Amúgy elég ritkán jártam New Yorkban, az átszállásokat nem számítva idén és korábban 2x 1995-ben, ahhoz képest óriást javult a város - tiszta, biztonságosnak imponál, korábban vagy mekiben ehettél vagy koszos kínaiban vagy méregdrága étteremben, most rengeteg középkategóriájú kajálda van. Egy színész barátom kinn él, akkor volt neki Kánaán, amikor 160 Ft-ba került egy dollár. Persze abban igazad van, hogy éttermi árakban a határ a csillagos ég, meghívtak a Met melletti egyik luxusétterembe, hát ott 1995-ben is voltak árak. Ha az utazási iroda csomagja érdekel, megírom a cég nevét privátban.
Nincs kéznél New York térkép itt, ahonnan írok. Manhattan déli részén, a kikötő környékén volt, az étterem dugig tele, ha jól emlékszem, 17,99 $-be került meg persze plusz a tax, finom és mellé 2-3 fej gomba roston. Meg persze a szokásos krumpli. "Csomagban" a repjegy, illeték, 6 éjszaka (3 csillagos, tiszta szálloda, Central Park északnyugati csücskénél), persze reggel nélkül kétágyas szobában kb. 220 E-re jött ki per Kopf. Igaz, ez februárban volt. Amúgy elég ritkán jártam New Yorkban, az átszállásokat nem számítva idén és korábban 2x 1995-ben, ahhoz képest óriást javult a város - tiszta, biztonságosnak imponál, korábban vagy mekiben ehettél vagy koszos kínaiban vagy méregdrága étteremben, most rengeteg középkategóriájú kajálda van. Egy színész barátom kinn él, akkor volt neki Kánaán, amikor 160 Ft-ba került egy dollár. Persze abban igazad van, hogy éttermi árakban a határ a csillagos ég, meghívtak a Met melletti egyik luxusétterembe, hát ott 1995-ben is voltak árak. Ha az utazási iroda csomagja érdekel, megírom a cég nevét privátban.
50 Cilike 2009-07-27 10:52:53
Most már csak arra lennék kiváncsi, hogy Ilike kinek a másodnickje? Tippelési versenyt indítanék...:-)
Most már csak arra lennék kiváncsi, hogy Ilike kinek a másodnickje? Tippelési versenyt indítanék...:-)
49 WiseGentleman 2009-07-27 10:00:13 [Válasz erre: 47 Heiner Lajos 2009-07-27 07:29:47]
Bravó, kedves Lajos, szívemből beszéltél (de őszintén) :).
Bravó, kedves Lajos, szívemből beszéltél (de őszintén) :).
48 WiseGentleman 2009-07-27 09:59:24 [Válasz erre: 43 Heiner Lajos 2009-07-26 15:54:40]
Hol ettél 20 dollárért bélszínt? Csak azért mondom, mert egy normális steakhouse-ban (mondjuk Peter Luger, Brooklyn-ban) azért jóval borsosabbak az árak. Arról már ne is beszéljünk, hogy egy 200 dolláros szállodai szoba még a "budget" kategóriába esik. Szerencsére, január, amikor Domingo énekli a Boccanegrát, eléggé "off season"-nak számít.
Hol ettél 20 dollárért bélszínt? Csak azért mondom, mert egy normális steakhouse-ban (mondjuk Peter Luger, Brooklyn-ban) azért jóval borsosabbak az árak. Arról már ne is beszéljünk, hogy egy 200 dolláros szállodai szoba még a "budget" kategóriába esik. Szerencsére, január, amikor Domingo énekli a Boccanegrát, eléggé "off season"-nak számít.
47 Heiner Lajos 2009-07-27 07:29:47 [Válasz erre: 45 Ilike 2009-07-26 20:04:30]
Nem kell mindenkinek segédmunkásnak lennie. Tanulni kell, és lehet diplomát szerezni. Vagy vissza kell vinni a hóvégén az üres üvegeket. Nem nyavalyogni vagy irigykedni kellene, Hölgyem, hanem megfogni a munka végét. Nekem is voltak nehéz időszakaim, voltam regisztrált munkanélküli, dolgoztam segédmunkásként a Tisza Bútoripari Vállalatnál, de meló után nem a kocsmába mentem a kollégákkal, hanem fogtam a tankönyvet és tanultam. Amúgy pedig sárguljon tovább.
Nem kell mindenkinek segédmunkásnak lennie. Tanulni kell, és lehet diplomát szerezni. Vagy vissza kell vinni a hóvégén az üres üvegeket. Nem nyavalyogni vagy irigykedni kellene, Hölgyem, hanem megfogni a munka végét. Nekem is voltak nehéz időszakaim, voltam regisztrált munkanélküli, dolgoztam segédmunkásként a Tisza Bútoripari Vállalatnál, de meló után nem a kocsmába mentem a kollégákkal, hanem fogtam a tankönyvet és tanultam. Amúgy pedig sárguljon tovább.
46 Búbánat 2009-07-27 07:20:27
Operalia 2009 - Simon Brigitta középdöntőben zarzuela kategóriában Szerző: mti – 3 órával ezelőtt A világ vezető operaházainak igazgatóiból,valamint neves művészekből álló zsűri hétfőn hajnalban hozott döntését a verseny alapítója, Plácido Domingo hirdette ki az elődöntők helyszínéül választott Pécsi Nemzeti Színházban. Elmondta: a baranyai megyeszékhelyen bemutatkozott 48 művészből az opera kategóriában 24 folytathatja a hétfői középdöntőben, a zarzuela, azaz a spanyol népi drámai daljáték-részleteket előadók közül pedig Simon Brigitta is a továbbjutók között van. A világhírű spanyol tenor elégedettségét fejezte ki a rendezvény színvonalával kapcsolatban, egyben reményét fejezte ki, hogy az énekesek a középdöntőben még jobb produkciót nyújtanak. A résztvevők az elődöntőkben zongorakísérettel négy operaáriát adtak elő saját nyelvükön, valamint egy zarzuela-áriát. A középdöntőben a feladat egy, a zsűri által választott opera- és zarzuela-ária eléneklése. Az augusztus elsejei budapesti döntőbe tízen jutnak, ők már a Plácido Domingo vezényelte Pannon Filharmonikusok zenéjére énekelhetnek a Magyar Állami Operaházban. A bírálók a három legjobb női és férfi operaénekest 30 ezer, 20 ezer, illetve 10 ezer dollárral jutalmazzák, emellett négy külön elismerést, köztük a legjobb zarzuela-énekes 10 ezer dollárral járó díját is odaítélik. Az Operaliát 1993-ban azzal a céllal alapította Plácido Domingo, hogy felhívja a figyelmet a legtehetségesebb mai fiatal, 18 és 30 év közötti operaénekesekre, és díjazza munkásságukat. A verseny olyan sztárok karrierjét indította el, mint José Cura, Elizabeth Futral, Joyce DiDonato, Joseph Calleja és Rolando Villazón. Pécs és Budapest Moszkvát és Monacót megelőzve lett az idei Operalia helyszíne. Ebben nagy szerepe volt Plácido Domingo nagy sikerű tavalyi pécsi koncertjének, valamint annak, hogy 2010-ben a baranyai megyeszékhely lesz Európa egyik kulturális fővárosa. (c) mti Magyar Távirati Iroda Zrt.
Operalia 2009 - Simon Brigitta középdöntőben zarzuela kategóriában Szerző: mti – 3 órával ezelőtt A világ vezető operaházainak igazgatóiból,valamint neves művészekből álló zsűri hétfőn hajnalban hozott döntését a verseny alapítója, Plácido Domingo hirdette ki az elődöntők helyszínéül választott Pécsi Nemzeti Színházban. Elmondta: a baranyai megyeszékhelyen bemutatkozott 48 művészből az opera kategóriában 24 folytathatja a hétfői középdöntőben, a zarzuela, azaz a spanyol népi drámai daljáték-részleteket előadók közül pedig Simon Brigitta is a továbbjutók között van. A világhírű spanyol tenor elégedettségét fejezte ki a rendezvény színvonalával kapcsolatban, egyben reményét fejezte ki, hogy az énekesek a középdöntőben még jobb produkciót nyújtanak. A résztvevők az elődöntőkben zongorakísérettel négy operaáriát adtak elő saját nyelvükön, valamint egy zarzuela-áriát. A középdöntőben a feladat egy, a zsűri által választott opera- és zarzuela-ária eléneklése. Az augusztus elsejei budapesti döntőbe tízen jutnak, ők már a Plácido Domingo vezényelte Pannon Filharmonikusok zenéjére énekelhetnek a Magyar Állami Operaházban. A bírálók a három legjobb női és férfi operaénekest 30 ezer, 20 ezer, illetve 10 ezer dollárral jutalmazzák, emellett négy külön elismerést, köztük a legjobb zarzuela-énekes 10 ezer dollárral járó díját is odaítélik. Az Operaliát 1993-ban azzal a céllal alapította Plácido Domingo, hogy felhívja a figyelmet a legtehetségesebb mai fiatal, 18 és 30 év közötti operaénekesekre, és díjazza munkásságukat. A verseny olyan sztárok karrierjét indította el, mint José Cura, Elizabeth Futral, Joyce DiDonato, Joseph Calleja és Rolando Villazón. Pécs és Budapest Moszkvát és Monacót megelőzve lett az idei Operalia helyszíne. Ebben nagy szerepe volt Plácido Domingo nagy sikerű tavalyi pécsi koncertjének, valamint annak, hogy 2010-ben a baranyai megyeszékhely lesz Európa egyik kulturális fővárosa. (c) mti Magyar Távirati Iroda Zrt.
45 Ilike 2009-07-26 20:04:30 [Válasz erre: 43 Heiner Lajos 2009-07-26 15:54:40]
Jólkereső orvosnak (akik Magyarországon az átlaghoz képest mindig jól szituáltak voltak) nem jelent a 20 dolcsi problémát. A többségnek igen, de ki törődik azokkal?
Jólkereső orvosnak (akik Magyarországon az átlaghoz képest mindig jól szituáltak voltak) nem jelent a 20 dolcsi problémát. A többségnek igen, de ki törődik azokkal?
44 Ilike 2009-07-26 20:02:09 [Válasz erre: 43 Heiner Lajos 2009-07-26 15:54:40]
Tök jó. Szóval ott csak az átlagjövedelem nagyobb.
Tök jó. Szóval ott csak az átlagjövedelem nagyobb.
43 Heiner Lajos 2009-07-26 15:54:40 [Válasz erre: 33 WiseGentleman 2009-07-24 12:14:41]
Sztem pesti árak, bélszín 20 dollárért OK.
Sztem pesti árak, bélszín 20 dollárért OK.
41 Lackó 2009-07-24 19:02:58 [Válasz erre: 40 bcn 2009-07-24 17:33:24]
Akkor csak keresgélj tovább.Az alma nem esik messze a fájától.
Akkor csak keresgélj tovább.Az alma nem esik messze a fájától.
40 bcn 2009-07-24 17:33:24 [Válasz erre: 37 Lackó 2009-07-24 15:49:09]
Nekem a google volt a megfelelő hely. Lackó! Neked a Placido Domingo JR. mondd valamit? mármint a JR???? Jó Reggelt? vagy esetleg azt, hogy a fia? mindegy sztem akkor is inkább neonáci, mert sokat énekel/t Wagnert.
Nekem a google volt a megfelelő hely. Lackó! Neked a Placido Domingo JR. mondd valamit? mármint a JR???? Jó Reggelt? vagy esetleg azt, hogy a fia? mindegy sztem akkor is inkább neonáci, mert sokat énekel/t Wagnert.
39 Cilike 2009-07-24 17:28:22
Hát én utánanéztem, a FIA scientológus. Az is elég baj lehet szegénynek.
Hát én utánanéztem, a FIA scientológus. Az is elég baj lehet szegénynek.
38 Pancoletti 2009-07-24 17:10:55 [Válasz erre: 37 Lackó 2009-07-24 15:49:09]
hol található ez a "megfelelő hely"?
hol található ez a "megfelelő hely"?
37 Lackó 2009-07-24 15:49:09 [Válasz erre: 35 bcn 2009-07-24 13:13:39]
Nézz utána a megfelelő helyen és meglátod. Szerinted melyik lenne a rosszabb?Az előbbi legalább nem szégyen és nagyon kifizetődő/szc/.Neonáci meg nem lehet egyéb okokból.
Nézz utána a megfelelő helyen és meglátod. Szerinted melyik lenne a rosszabb?Az előbbi legalább nem szégyen és nagyon kifizetődő/szc/.Neonáci meg nem lehet egyéb okokból.
35 bcn 2009-07-24 13:13:39 [Válasz erre: 25 karnagy 2009-07-24 00:14:05]
emberek!!!! hogy lenne má DOmingo szcientológus. Azért mert valaki ideírja a fórumon. Ja akkor én meg azt hallottam, hogy neonáci.
emberek!!!! hogy lenne má DOmingo szcientológus. Azért mert valaki ideírja a fórumon. Ja akkor én meg azt hallottam, hogy neonáci.
34 Pancoletti 2009-07-24 12:46:48 [Válasz erre: 27 Spangel Péter 2009-07-24 07:46:23]
én sem hiszem!... :(
én sem hiszem!... :(
33 WiseGentleman 2009-07-24 12:14:41 [Válasz erre: 32 Heiner Lajos 2009-07-24 12:05:06]
Meg mondjuk a szállodai szobáktól és éttermektől is eltekintve :)...
Meg mondjuk a szállodai szobáktól és éttermektől is eltekintve :)...
32 Heiner Lajos 2009-07-24 12:05:06 [Válasz erre: 26 popkornos 2009-07-24 00:44:57]
A Ház "tetejére", de ott akár az első sorba, emlékeim szerint kb. 20 Dollár. Amúgy a sörtől eltekintve szinte minden olcsóbb, mint Pesten (hetijegy a tömegközlekedésre szintén kb. 20 $).
A Ház "tetejére", de ott akár az első sorba, emlékeim szerint kb. 20 Dollár. Amúgy a sörtől eltekintve szinte minden olcsóbb, mint Pesten (hetijegy a tömegközlekedésre szintén kb. 20 $).
31 WiseGentleman 2009-07-24 09:17:53 [Válasz erre: 30 tiramisu 2009-07-24 09:08:49]
Lehet, mert tény, hogy abban az időszakban sokat szerepelt a MET-ben, Dulcamarát és Dr. Bartolót is énekelt.
Lehet, mert tény, hogy abban az időszakban sokat szerepelt a MET-ben, Dulcamarát és Dr. Bartolót is énekelt.
30 tiramisu 2009-07-24 09:08:49 [Válasz erre: 29 WiseGentleman 2009-07-24 08:59:35]
Ott lehetett néző-hallgatóként is Gregor J..
Ott lehetett néző-hallgatóként is Gregor J..
29 WiseGentleman 2009-07-24 08:59:35 [Válasz erre: 22 Heiner Lajos 2009-07-23 18:00:55]
Hmm, ez érdekes. Gregor is énekelt volna az 1995-ös Boccanegra-produkcióban? (Fiescót emlékeim szerint Robert Lloyd alakította.) Gregor pedig az 1994 őszén bemutatott Kisvárosi Lady Macbeth pópájaként szerepelt (Sergei Koptchak volt Borisz).
Hmm, ez érdekes. Gregor is énekelt volna az 1995-ös Boccanegra-produkcióban? (Fiescót emlékeim szerint Robert Lloyd alakította.) Gregor pedig az 1994 őszén bemutatott Kisvárosi Lady Macbeth pópájaként szerepelt (Sergei Koptchak volt Borisz).
28 WiseGentleman 2009-07-24 08:51:52 [Válasz erre: 26 popkornos 2009-07-24 00:44:57]
Ne is kérdezd, te biztosan nem tudnád megengedni.
Ne is kérdezd, te biztosan nem tudnád megengedni.
27 Spangel Péter 2009-07-24 07:46:23 [Válasz erre: 26 popkornos 2009-07-24 00:44:57]
Nehezen tudom róla elképzelni.
Nehezen tudom róla elképzelni.
26 popkornos 2009-07-24 00:44:57 [Válasz erre: 22 Heiner Lajos 2009-07-23 18:00:55]
Nohát akkor megtudtuk, hogy szcientológus a Domingó is. Mennyibe kerül a jegy egy ilyen előadásra?
Nohát akkor megtudtuk, hogy szcientológus a Domingó is. Mennyibe kerül a jegy egy ilyen előadásra?
25 karnagy 2009-07-24 00:14:05
Domingo szcientológus? Csalódás.
Domingo szcientológus? Csalódás.
24 Alvaro 2009-07-23 22:34:47
Hát, biztos nem lesz rossz... Irigylem Önt, hogy ilyen gyakran ellátogathat a MET-be, de remélem még nekem is belefér egyszer életemben...
Hát, biztos nem lesz rossz... Irigylem Önt, hogy ilyen gyakran ellátogathat a MET-be, de remélem még nekem is belefér egyszer életemben...
23 Lackó 2009-07-23 21:29:15 [Válasz erre: 22 Heiner Lajos 2009-07-23 18:00:55]
és a szcientológiai egyházé!
és a szcientológiai egyházé!
22 Heiner Lajos 2009-07-23 18:00:55 [Válasz erre: 1 -zéta- 2009-02-26 09:16:26]
Ott leszek januárban a Metben. 1995-ben a Boccanegra Adornojaként hallottam, most kíváncsi vagyok, milyen lesz a címszerepben... Gregor Jóska mesélte, a főpróbán elrontotta az ária kadenciáját. Késő estig aztán csak azt a frázist gyakorolta. A XX. század legnagyobb operaénekese. És talán a XXI.-é is.
Ott leszek januárban a Metben. 1995-ben a Boccanegra Adornojaként hallottam, most kíváncsi vagyok, milyen lesz a címszerepben... Gregor Jóska mesélte, a főpróbán elrontotta az ária kadenciáját. Késő estig aztán csak azt a frázist gyakorolta. A XX. század legnagyobb operaénekese. És talán a XXI.-é is.
21 Búbánat 2009-07-23 15:42:31
Az Operália elődöntőjébe három magyar énekes jutott be: Gál Máté, tenor; Kun Ágnes Anna, mezzoszoprán; Simon Brigitta, szoprán. Kun Ágnes Anna mezzoszopránnal készített interjút Kiss Eszter Veronika, ami a mai Magyar Nemzetben olvasható. Az interjúból megtudhatjuk a többi között, hogy - Nincs benne semmi “művészkedés”, semmi mesterkéltség: egy teljesen természetes és végtelenül szerény fiatal lány - A Károli Gáspár Református Egyetemen végzett református lelkész, és éppen a teológiai doktori disszertációját írja - Magát az éneklést is az egyháznak köszönheti: a debreceni kántorképzőben “szúrták ki”, így került Schultz Katalinhoz, aki aztán felkészítette a Zeneakadémiára, ahová a teológia befejezése után jelentkezett, és ahol Pászthy Júlia növendékeként diplomázott tavaly. (Lelkész operaénekesnőről magán kívül még egy finnről tud.) - Három éve ő vitte el az első díjat a Simándy-énekversenyen, idén pedig Fischer Annie-ösztöndíjban részesült. - Jelenleg a Nemzeti Színházban Valló Péter rendezésében az Atáliában játszik, a Belcanto operatársulattal Mozart Cosi fan tutte c. Operájában Dorabellát alakította, Arthur Sullivan A mikádó c. operettjében, Balázs István rendezésében is fellépett. - A hét elején érkezett haza Szombathelyről, ahol a Bartók-fesztivál A kék szakállú herceg várával foglalkozó kurzusán Juditot énekelhette, és már felkérték a Szombathelyi Savaria Zenekar Haydn A patikus c. operájához, melyet a következő évadban mutatnak majd be. - Az Operáliára nem tudatosan készült: a Nemzetiben egy próbán véletlenül értesült, hogy másnap lejár a jelentkezési határidő; volt már beküldendő anyaga, mely felvételeket a külföldi lehetőségek után kutatva készített, s pont megfeleltek a kiírásnak. Az utolsó percben beküldött jelentkezésével végül sikerrel járt... Kun Ágnes Anna elmondja: “ Amikor elmentem a 2006-os Simándy-versenyre, amit megnyertem, nem vártam semmit, csak azért jelentkeztem, hogy megméressem magam, hol tartok a pályatársaimhoz képest. Most is ugyanezzel a lelkülettel megyek, olyan vágyaim vágyaim persze vannak, hogy jó lenne, ha egy-egy szereplehetőség utolérne, hiszen erre a versenyre nagyon sok impresszárió és szakmabeli figyel, de már attól is boldog vagyok, hogy bekerültem a 48 elődöntős közé. A versenyeknek végül is az a lényege, hogy az ember neve forogjon a köztudatban. “ Hozzáteszi: azért sem izgul, mert tudja, a sikerek és a kudarcok egyaránt akkor érik az embert, amikor annak van a megfelelő ideje. A fiatal mezzoszoprán Rossini Olasz nő Algirban című operájából Izabella “Cruda sorte!” c. áriáját, Massenet Wertheréből Charlotte nagyáriáját, Bernstein Candide-jából az öregasszony tangóáriáját, valamint Carmen Habanéráját viszi az Operáliára. – Ez utóbbi merész választás volt részemről, hiszen a kedvenc operafilmem a Placidp Domingo-Julia Migenes-Johmson-féle Carmen, úgyhogy Domingo biztos hallotta már ezt az áriát néhány nagyon jó énekessel – meséli Kun Ágnes Anna, aki idén egy másik nagy zenei versenyre, a Concours de Geneve-re is bejutott, ahol a 35 elődöntős között szintén lesz másik Magyar versenyző, a basszista Cser Krisztián.
Az Operália elődöntőjébe három magyar énekes jutott be: Gál Máté, tenor; Kun Ágnes Anna, mezzoszoprán; Simon Brigitta, szoprán. Kun Ágnes Anna mezzoszopránnal készített interjút Kiss Eszter Veronika, ami a mai Magyar Nemzetben olvasható. Az interjúból megtudhatjuk a többi között, hogy - Nincs benne semmi “művészkedés”, semmi mesterkéltség: egy teljesen természetes és végtelenül szerény fiatal lány - A Károli Gáspár Református Egyetemen végzett református lelkész, és éppen a teológiai doktori disszertációját írja - Magát az éneklést is az egyháznak köszönheti: a debreceni kántorképzőben “szúrták ki”, így került Schultz Katalinhoz, aki aztán felkészítette a Zeneakadémiára, ahová a teológia befejezése után jelentkezett, és ahol Pászthy Júlia növendékeként diplomázott tavaly. (Lelkész operaénekesnőről magán kívül még egy finnről tud.) - Három éve ő vitte el az első díjat a Simándy-énekversenyen, idén pedig Fischer Annie-ösztöndíjban részesült. - Jelenleg a Nemzeti Színházban Valló Péter rendezésében az Atáliában játszik, a Belcanto operatársulattal Mozart Cosi fan tutte c. Operájában Dorabellát alakította, Arthur Sullivan A mikádó c. operettjében, Balázs István rendezésében is fellépett. - A hét elején érkezett haza Szombathelyről, ahol a Bartók-fesztivál A kék szakállú herceg várával foglalkozó kurzusán Juditot énekelhette, és már felkérték a Szombathelyi Savaria Zenekar Haydn A patikus c. operájához, melyet a következő évadban mutatnak majd be. - Az Operáliára nem tudatosan készült: a Nemzetiben egy próbán véletlenül értesült, hogy másnap lejár a jelentkezési határidő; volt már beküldendő anyaga, mely felvételeket a külföldi lehetőségek után kutatva készített, s pont megfeleltek a kiírásnak. Az utolsó percben beküldött jelentkezésével végül sikerrel járt... Kun Ágnes Anna elmondja: “ Amikor elmentem a 2006-os Simándy-versenyre, amit megnyertem, nem vártam semmit, csak azért jelentkeztem, hogy megméressem magam, hol tartok a pályatársaimhoz képest. Most is ugyanezzel a lelkülettel megyek, olyan vágyaim vágyaim persze vannak, hogy jó lenne, ha egy-egy szereplehetőség utolérne, hiszen erre a versenyre nagyon sok impresszárió és szakmabeli figyel, de már attól is boldog vagyok, hogy bekerültem a 48 elődöntős közé. A versenyeknek végül is az a lényege, hogy az ember neve forogjon a köztudatban. “ Hozzáteszi: azért sem izgul, mert tudja, a sikerek és a kudarcok egyaránt akkor érik az embert, amikor annak van a megfelelő ideje. A fiatal mezzoszoprán Rossini Olasz nő Algirban című operájából Izabella “Cruda sorte!” c. áriáját, Massenet Wertheréből Charlotte nagyáriáját, Bernstein Candide-jából az öregasszony tangóáriáját, valamint Carmen Habanéráját viszi az Operáliára. – Ez utóbbi merész választás volt részemről, hiszen a kedvenc operafilmem a Placidp Domingo-Julia Migenes-Johmson-féle Carmen, úgyhogy Domingo biztos hallotta már ezt az áriát néhány nagyon jó énekessel – meséli Kun Ágnes Anna, aki idén egy másik nagy zenei versenyre, a Concours de Geneve-re is bejutott, ahol a 35 elődöntős között szintén lesz másik Magyar versenyző, a basszista Cser Krisztián.
20 Búbánat 2009-07-23 15:41:25
A Fidelio weblapjáról /2009. július 20. / Július 25., 26., 27. – Pécsi Nemzeti Színház A Plácido Domingo nevével fémjelzett énekverseny, az Operalia azokra a 18 és 30 év közötti fiatal énekesekre "vadászik", akiknek személyisége, előadókészsége komoly művészi pálya ígéretét hordozza. Az Operalián indult el többek között José Cura, Joyce DiDonato, Maja Kovalevska, Rafael Rojas, Erwin Schrott és Rolando Villazón karrierje is. 2008-ban, a Québecben rendezett döntőn a Madridban tanuló magyar bariton, Szemerédy Károly harmadik helyezést ért el a versenyen. Idén Gál Máténak és Kun Ágnes Annának drukkolhatunk a pécsi elő- és középdöntőkben. A versenyzőket a Pannon Filharmonikusok kísérik, a zenekart a budapesti operaházi döntőben augusztus első napján maga Domingo vezényli. Az elő- és középdöntüket a pécsi Király utcában, a döntőt pedig Budapesten a Hősök terén és az Erzsébet téren elhelyezett kivetítőkön követhetik figyelemmel az érdeklődők. A Magyar Televízió az eseményről 50 perces dokumentumfilmet készít, amely bemutatja a 11 nap eseményeit a versenyzők megérkezésétől a döntőig. Az elődöntő résztvevői: Abdumalik Abdukayumov, bariton - Üzbegisztán Anna Aglatova, szoprán - Oroszország Elizabeth Bailey, szoprán - Egyesült Királyság Jordan Bisch, basszus - USA Jean-Vincent Blot, basszus - Franciaország Angel Blue, szoprán - USA Beatriz Diaz, szoprán - Spanyolország Dimitrios Flemotomos, tenor - Görögország Karina A. Flores, szoprán - Oroszország GÁL MÁTÉ, tenor - Magyarország Krenare Gashi, szoprán - Koszovó Ekaterina Goncharova, szoprán - Oroszország Nina Gravrok, szoprán - Norvégia Sofio Janelidze, mezzoszoprán - Örményország Marie Kalinine, mezzoszoprán - Franciaország Alexey Kudrya, tenor - Oroszország KUN ÁGNES ANNA, mezzoszoprán - Magyarország Mowgli Laps, tenor - Franciaország Alessandro Lucciano, tenor - Olaszország Eric Margiore, tenor - USA Cataline Mustata, tenor - Románia Petar Naydenov, basszus - Bulgária Julia Novikova, szoprán - Oroszország Paul O'Neill, tenor - Ausztrália Lee Poulis, bariton - USA Ana Puche Rosado, szoprán - Spanyolország Sergey Romanovskiy, tenor - Oroszország Franciaországsca Ruospo, szoprán - Olaszország Arnold Rutkowski, tenor - Lengyelország Alexey Sayapin, tenor - Oroszország Marc Scoffoni, bariton - Franciaország David Serero, bariton - Franciaország SIMON BRIGITTA, szoprán - Magyarország Olga Shurshina, szoprán - Oroszország Camille Slosse, szoprán - Franciaország Kostas Smoriginas, basszbariton - Litvánia Annalisa Stroppa, mezzoszoprán - Olaszország Auxiliadora Toledano, szoprán - Spanyolország Dmitry Trunov, tenor - Oroszország Anna Viktorova, mezzoszoprán - Oroszország Oksana Volkova, mezzoszoprán - Ferhéroroszország Amber Wagner, szoprán - USA Anita Watson, szoprán - Ausztrália Valda Wilson, szoprán - Ausztrália Yang Yang, tenor - Kína Orhan Yildiz, bariton - Törökország Wenwei Zhang, basszus - Kína Yingxi Zhang, tenor - Kína A zsűri tagjai: Jean-Luc Choplin, a párizsi Théatre du Chatelet főigazgatója Marta Domingo rendező, Plácido Domingo felesége Thierry Fouqet, a Bordeaux-i Operaház művészeti vezetője Jonathan Friend, a New York-i Metropolitan Opera menedzsere Juan Matabosch,a barcelonai Gran Teatre del Liceu művészeti igazgatója Antonio Moral, a Teatro Real del Madrid művészeti igazgatója Andrés Rodríguez, a Teatro Municipal de Santiago de Chile művészeti igazgatója Helga Schmidt, a valenciai Palau de les Arts Reina Sofia igazgatója Jean-Louis Grinda, az Opéra de Monte-Carlo igazgatója Ioan Holender, a bécsi Staatsoper igazgatója Peter Katona, a londoni Covent Garden művészeti vezetője Grégoire Legendre, a Québeci Opera főigazgatója Kincses Veronika Kossuth-díjas szoprán, a Pécsi Tudományegyetem címzetes tanára
A Fidelio weblapjáról /2009. július 20. / Július 25., 26., 27. – Pécsi Nemzeti Színház A Plácido Domingo nevével fémjelzett énekverseny, az Operalia azokra a 18 és 30 év közötti fiatal énekesekre "vadászik", akiknek személyisége, előadókészsége komoly művészi pálya ígéretét hordozza. Az Operalián indult el többek között José Cura, Joyce DiDonato, Maja Kovalevska, Rafael Rojas, Erwin Schrott és Rolando Villazón karrierje is. 2008-ban, a Québecben rendezett döntőn a Madridban tanuló magyar bariton, Szemerédy Károly harmadik helyezést ért el a versenyen. Idén Gál Máténak és Kun Ágnes Annának drukkolhatunk a pécsi elő- és középdöntőkben. A versenyzőket a Pannon Filharmonikusok kísérik, a zenekart a budapesti operaházi döntőben augusztus első napján maga Domingo vezényli. Az elő- és középdöntüket a pécsi Király utcában, a döntőt pedig Budapesten a Hősök terén és az Erzsébet téren elhelyezett kivetítőkön követhetik figyelemmel az érdeklődők. A Magyar Televízió az eseményről 50 perces dokumentumfilmet készít, amely bemutatja a 11 nap eseményeit a versenyzők megérkezésétől a döntőig. Az elődöntő résztvevői: Abdumalik Abdukayumov, bariton - Üzbegisztán Anna Aglatova, szoprán - Oroszország Elizabeth Bailey, szoprán - Egyesült Királyság Jordan Bisch, basszus - USA Jean-Vincent Blot, basszus - Franciaország Angel Blue, szoprán - USA Beatriz Diaz, szoprán - Spanyolország Dimitrios Flemotomos, tenor - Görögország Karina A. Flores, szoprán - Oroszország GÁL MÁTÉ, tenor - Magyarország Krenare Gashi, szoprán - Koszovó Ekaterina Goncharova, szoprán - Oroszország Nina Gravrok, szoprán - Norvégia Sofio Janelidze, mezzoszoprán - Örményország Marie Kalinine, mezzoszoprán - Franciaország Alexey Kudrya, tenor - Oroszország KUN ÁGNES ANNA, mezzoszoprán - Magyarország Mowgli Laps, tenor - Franciaország Alessandro Lucciano, tenor - Olaszország Eric Margiore, tenor - USA Cataline Mustata, tenor - Románia Petar Naydenov, basszus - Bulgária Julia Novikova, szoprán - Oroszország Paul O'Neill, tenor - Ausztrália Lee Poulis, bariton - USA Ana Puche Rosado, szoprán - Spanyolország Sergey Romanovskiy, tenor - Oroszország Franciaországsca Ruospo, szoprán - Olaszország Arnold Rutkowski, tenor - Lengyelország Alexey Sayapin, tenor - Oroszország Marc Scoffoni, bariton - Franciaország David Serero, bariton - Franciaország SIMON BRIGITTA, szoprán - Magyarország Olga Shurshina, szoprán - Oroszország Camille Slosse, szoprán - Franciaország Kostas Smoriginas, basszbariton - Litvánia Annalisa Stroppa, mezzoszoprán - Olaszország Auxiliadora Toledano, szoprán - Spanyolország Dmitry Trunov, tenor - Oroszország Anna Viktorova, mezzoszoprán - Oroszország Oksana Volkova, mezzoszoprán - Ferhéroroszország Amber Wagner, szoprán - USA Anita Watson, szoprán - Ausztrália Valda Wilson, szoprán - Ausztrália Yang Yang, tenor - Kína Orhan Yildiz, bariton - Törökország Wenwei Zhang, basszus - Kína Yingxi Zhang, tenor - Kína A zsűri tagjai: Jean-Luc Choplin, a párizsi Théatre du Chatelet főigazgatója Marta Domingo rendező, Plácido Domingo felesége Thierry Fouqet, a Bordeaux-i Operaház művészeti vezetője Jonathan Friend, a New York-i Metropolitan Opera menedzsere Juan Matabosch,a barcelonai Gran Teatre del Liceu művészeti igazgatója Antonio Moral, a Teatro Real del Madrid művészeti igazgatója Andrés Rodríguez, a Teatro Municipal de Santiago de Chile művészeti igazgatója Helga Schmidt, a valenciai Palau de les Arts Reina Sofia igazgatója Jean-Louis Grinda, az Opéra de Monte-Carlo igazgatója Ioan Holender, a bécsi Staatsoper igazgatója Peter Katona, a londoni Covent Garden művészeti vezetője Grégoire Legendre, a Québeci Opera főigazgatója Kincses Veronika Kossuth-díjas szoprán, a Pécsi Tudományegyetem címzetes tanára
19 Búbánat 2009-07-22 13:12:28
Ma a Bartók Rádióban 18.40: Operália Beszélgetés a Placido Domingó Nemzetközi Énekverseny magyar résztvevőivel. Riporter: Ménes Aranka és Kovács Attila
Ma a Bartók Rádióban 18.40: Operália Beszélgetés a Placido Domingó Nemzetközi Énekverseny magyar résztvevőivel. Riporter: Ménes Aranka és Kovács Attila
18 Búbánat 2009-03-31 00:31:12 [Válasz erre: 11 Búbánat 2009-03-28 22:52:15]
A Magyar Nemzet munkatársa, Sobieski Tamás interjút készített Placido Domingo fiával, Alvaróval. A világhírű énekes fia a napokban-hazánkban járt, hogy előkészítse a nemzetközi hírű operaénekesi verseny, az Operalia pécsi és budapesti fordulóit. Alvaro Domingót idézem: „Több szempontot mérlegelve döntöttünk az Operalia székhelyének kiválasztásában: legyen olyan az operaház és zenekar, amelyik alkalmas versenyzők, a zsűri és az édesapám fogadására. Másik fontos szempont a város infrastruktúrája, mert földrajzilag az is számít a kiválasztásában, hogy édesapám jelen lehessen mint az Operalia alapítója. Az operalia 2009-es időpontját szintén ő javasolta, és nagyon örülünk, hogy az esemény egybeesik azzal, hogy Pécs éppen jövőre Európa kulturális fővárosa lesz. [Édesapám] … július végén részt vesz a versenyen mint alapító és közvetítő, de ott lesz az augusztusi elsejei döntőn is [Budapesten], amelyen vezényelni fog. Hangsúlyoznom kell, hogy nem a zsűri tagja, de minden énekest meghallgat, és javaslatot tesz, hogy egy-egy énekes melyik operaházban lépjen fel. Ezen az eseményen elsősorban karmesterként vesz részt, augusztus harmadikán gálakoncertet tervez Pécsett az Operalia idei nyerteseivel, és aztán még egyszer vezényel nekik, sőt velük együtt énekel, utána pedig más nyári kötelezettségeinek tesz eleget.” „Magyarországhoz nagyon fontos kötődéseink vannak, az első például az, hogy apám jó barátja és titkára Markó Miklós magyar, másrészt családorvosunk szintén magyar. Ez két nagyon fontos kapocs. Ezenkívül az utóbbi két évben többször járhattunk Magyarországon, az augusztus harmadiki pécsi Operalia [ a gálakoncert] előkészítésén, és eközben apám nagyon megszerette a magyarokat, akiktől rengeteg szeretete kapott. Ezentúl a Forma-1 rajongója, vagyis július 26-án biztos megnézi a következő mogyoródi futamot. „ Még további témáról esik szó az interjúban, a teljes cikk a lap hétfői számában található.
A Magyar Nemzet munkatársa, Sobieski Tamás interjút készített Placido Domingo fiával, Alvaróval. A világhírű énekes fia a napokban-hazánkban járt, hogy előkészítse a nemzetközi hírű operaénekesi verseny, az Operalia pécsi és budapesti fordulóit. Alvaro Domingót idézem: „Több szempontot mérlegelve döntöttünk az Operalia székhelyének kiválasztásában: legyen olyan az operaház és zenekar, amelyik alkalmas versenyzők, a zsűri és az édesapám fogadására. Másik fontos szempont a város infrastruktúrája, mert földrajzilag az is számít a kiválasztásában, hogy édesapám jelen lehessen mint az Operalia alapítója. Az operalia 2009-es időpontját szintén ő javasolta, és nagyon örülünk, hogy az esemény egybeesik azzal, hogy Pécs éppen jövőre Európa kulturális fővárosa lesz. [Édesapám] … július végén részt vesz a versenyen mint alapító és közvetítő, de ott lesz az augusztusi elsejei döntőn is [Budapesten], amelyen vezényelni fog. Hangsúlyoznom kell, hogy nem a zsűri tagja, de minden énekest meghallgat, és javaslatot tesz, hogy egy-egy énekes melyik operaházban lépjen fel. Ezen az eseményen elsősorban karmesterként vesz részt, augusztus harmadikán gálakoncertet tervez Pécsett az Operalia idei nyerteseivel, és aztán még egyszer vezényel nekik, sőt velük együtt énekel, utána pedig más nyári kötelezettségeinek tesz eleget.” „Magyarországhoz nagyon fontos kötődéseink vannak, az első például az, hogy apám jó barátja és titkára Markó Miklós magyar, másrészt családorvosunk szintén magyar. Ez két nagyon fontos kapocs. Ezenkívül az utóbbi két évben többször járhattunk Magyarországon, az augusztus harmadiki pécsi Operalia [ a gálakoncert] előkészítésén, és eközben apám nagyon megszerette a magyarokat, akiktől rengeteg szeretete kapott. Ezentúl a Forma-1 rajongója, vagyis július 26-án biztos megnézi a következő mogyoródi futamot. „ Még további témáról esik szó az interjúban, a teljes cikk a lap hétfői számában található.
17 Alvaro 2009-03-30 22:31:11
De miért is írom, hogy mai énekesek? Hiszen még Domingo is a pályán van, és nagyon is aktív.
De miért is írom, hogy mai énekesek? Hiszen még Domingo is a pályán van, és nagyon is aktív.
14 Alvaro 2009-03-30 18:41:43
Nekem is megadatott, hogy élőben halljam, igaz "csak" szabadtéri előadáson. Ő annyira más mint a többi énekes, annyira magasra tette a mércét, hogy a mai - egyébként sok esetben kiváló hangi adottságokkal rendelkező - énekesek számomra soha nem érhetik el ezt a szintet.
Nekem is megadatott, hogy élőben halljam, igaz "csak" szabadtéri előadáson. Ő annyira más mint a többi énekes, annyira magasra tette a mércét, hogy a mai - egyébként sok esetben kiváló hangi adottságokkal rendelkező - énekesek számomra soha nem érhetik el ezt a szintet.
13 kutyamacsak 2009-03-30 17:59:19
Sok évvel ezelőtt megadta a sors, hogy a Tosca főszerepében élőben lássam-halljam. Feledhetetlen volt (azóta nem néztem meg a Toscát...). Talán sokan emlékeznek rá - megtudva, hogy Katona Lajos aznap jubilál a Sekrestyés szerepében - tréfából magyarul kezdte énekelni Cavaradossit: "mi csínalsz", persze, Simándy magyar kiejtése jobb volt. De emlékezetes számomra meggyőző színészi játéka, teljesen természetes, az operai manírokat teljesen mellőző alakítása. Ugyancsak felejthetetlen éneklésének ezernyi árnyalata és végtelenül finom dinamikája. Végig piano és pianissimo énekelt (persze, az is teljesen betöltötte az "aprócska" termet, az Erkel színházat. Ebben a környezetben az hogy az az egy, vagy két igazi, "plafonemelgető" forte igazán nagyot szólt... Nagy szerencsénk, hogy kortársai lehetünk, láthatjuk és hallhatjuk, és az is, hogy olyan sok lemeze és DVDje van. A számtalan fantasztikus alakításból még hadd emeljek ki kettőt: Don Carlost, Verdi egyik legproblematikusabb tenorszerepét, és Offenbach Hoffmanját. Mindkettő utolérhetetlen remeklés. Amúgy hallottam tőle filmen Almavivát, a sok koloratúrával, meg Marcello-t (a Met születésnapján) Pavarottival, meg... meg... és persze zarzuelát, és a Malaguenát.
Sok évvel ezelőtt megadta a sors, hogy a Tosca főszerepében élőben lássam-halljam. Feledhetetlen volt (azóta nem néztem meg a Toscát...). Talán sokan emlékeznek rá - megtudva, hogy Katona Lajos aznap jubilál a Sekrestyés szerepében - tréfából magyarul kezdte énekelni Cavaradossit: "mi csínalsz", persze, Simándy magyar kiejtése jobb volt. De emlékezetes számomra meggyőző színészi játéka, teljesen természetes, az operai manírokat teljesen mellőző alakítása. Ugyancsak felejthetetlen éneklésének ezernyi árnyalata és végtelenül finom dinamikája. Végig piano és pianissimo énekelt (persze, az is teljesen betöltötte az "aprócska" termet, az Erkel színházat. Ebben a környezetben az hogy az az egy, vagy két igazi, "plafonemelgető" forte igazán nagyot szólt... Nagy szerencsénk, hogy kortársai lehetünk, láthatjuk és hallhatjuk, és az is, hogy olyan sok lemeze és DVDje van. A számtalan fantasztikus alakításból még hadd emeljek ki kettőt: Don Carlost, Verdi egyik legproblematikusabb tenorszerepét, és Offenbach Hoffmanját. Mindkettő utolérhetetlen remeklés. Amúgy hallottam tőle filmen Almavivát, a sok koloratúrával, meg Marcello-t (a Met születésnapján) Pavarottival, meg... meg... és persze zarzuelát, és a Malaguenát.
12 tiramisu 2009-03-29 00:39:19 [Válasz erre: 9 Búbánat 2009-02-26 20:59:06]
Csodálkozom Boros Attilán, hogy csodálkozott Domingo operett "alakitásán"! Hát sosem hallotta, hogy D. szülei híres zarzuela -- "spanyol operett"-énekesek voltak , és ő maga is már 16 évesen, sőt már kisgyerekként is fellépett ebben a népszerű műfajban? Ejnye-ejnye Attila !
Csodálkozom Boros Attilán, hogy csodálkozott Domingo operett "alakitásán"! Hát sosem hallotta, hogy D. szülei híres zarzuela -- "spanyol operett"-énekesek voltak , és ő maga is már 16 évesen, sőt már kisgyerekként is fellépett ebben a népszerű műfajban? Ejnye-ejnye Attila !
11 Búbánat 2009-03-28 22:52:15
Pécs és Budapest ad otthont a Placido Domingo által 1993-ban alapított Operalia Nemzetközi Énekversenynek. Csütörtökön PÉcsett, tegnap pedig Budapesten járt a verseny igazgatója, Lucienne Tell, Placido Domingót pedig fia, Alvaro Domingo képviselte, akik bejelentették: a 175 ezer dolláros összdíjazású nemzetközi énekverseny elő- és középdöntőit Pécsett a Nemzeti Színházban rendezik július 25-től, az augusztus 1-jei döntőnek pedig a budapesti Magyar Állami Operaház ad otthont. Október óta lehetett jelentkezni az idei megmérettetésre, eddig 1.400-an küldtek be anyagot (több mint ötvenen Magyarországról), közülük választják ki azt a negyven énekest, aki részt vehet a pécsi középdöntőben, a budapesti döntőbe pedig 12-en jutnak tovább.
Pécs és Budapest ad otthont a Placido Domingo által 1993-ban alapított Operalia Nemzetközi Énekversenynek. Csütörtökön PÉcsett, tegnap pedig Budapesten járt a verseny igazgatója, Lucienne Tell, Placido Domingót pedig fia, Alvaro Domingo képviselte, akik bejelentették: a 175 ezer dolláros összdíjazású nemzetközi énekverseny elő- és középdöntőit Pécsett a Nemzeti Színházban rendezik július 25-től, az augusztus 1-jei döntőnek pedig a budapesti Magyar Állami Operaház ad otthont. Október óta lehetett jelentkezni az idei megmérettetésre, eddig 1.400-an küldtek be anyagot (több mint ötvenen Magyarországról), közülük választják ki azt a negyven énekest, aki részt vehet a pécsi középdöntőben, a budapesti döntőbe pedig 12-en jutnak tovább.
10 Speranza 2009-02-26 21:20:08 [Válasz erre: 9 Búbánat 2009-02-26 20:59:06]
Domingo remek operettalbumot is készített Julius Rudel vezényléetével, melyen többek közt rajta van a Daniló belépője is a Víg özvegyből, de a Mondd meg hogy imádom a pesti nőket, a Hej cigány és a Vágyom egy nő után is - persze németül. Egyébként ha már elénekelte Danilovics Daniló szerepét, felvehetné még repertoárjára a Denevér Eisensteinjét is - biztosan remek lenne.
Domingo remek operettalbumot is készített Julius Rudel vezényléetével, melyen többek közt rajta van a Daniló belépője is a Víg özvegyből, de a Mondd meg hogy imádom a pesti nőket, a Hej cigány és a Vágyom egy nő után is - persze németül. Egyébként ha már elénekelte Danilovics Daniló szerepét, felvehetné még repertoárjára a Denevér Eisensteinjét is - biztosan remek lenne.
9 Búbánat 2009-02-26 20:59:06
Boros Attila, a rádióközvetítés vezetője, teljesen belelkesedett, látva-hallva Domingó Danilovics Daniló alakítását - abban a Víg özvegyben, melyet a MET mutatott be a kilencvenes években. A „bonviván” partnereként, Glavary Hanna szerepében, a szintén már nem fiatal Frederica von Stade "primadonnáskodott"; a szerkesztő-műsorvezető a szünetben és az előadás végeztével úgy fogalmazott, hogy addig fogalma sem volt róla, hogy Domingó ilyen mesterségbeli tudással rendelkezik, mármint, hogy képes színpadon operettben is teljes értékű alakítást nyújtani és ebben illúziót kelteni a hallgató-közönség számára. Saját bevallása szerint magát a darabot is akkor fedezte fel számára, mint igényes, operai nehézségű alkotást, egészen odavolt az első felvonás fináléjától és a második felvonás teljes, olykor drámaiságot sem nélkülöző zenéjétől, az operaszínpad két nagy csillagától, akik akkor éppen egy világsikerű operettben hódítottak és bódítottak… Domingó nem statikus szerepre kárhoztatott, hanem lehetősége volt színészi vénáját is megcsillogtatni a bonviván- szerepkörben. A helyszínen az óriási ovációk tehát egyszerre szóltak Domingó karizmatikus személyének, ragyogó énekhangjának, elbűvölő és elegáns megformálásának, és persze az operaszínpadon, ott a MET-ben is hódító örök, varázslatos Víg özvegynek – s általa magának Lehár Ferencnek! Bízom benne, hogy a nem távoli jövőben DVD-n is megfog jelenni ez a fantasztikus sikerű MET-produkció, és akkor mindnyájan megcsodálhatjuk Domingót egy teljes operettszerepben is…
Boros Attila, a rádióközvetítés vezetője, teljesen belelkesedett, látva-hallva Domingó Danilovics Daniló alakítását - abban a Víg özvegyben, melyet a MET mutatott be a kilencvenes években. A „bonviván” partnereként, Glavary Hanna szerepében, a szintén már nem fiatal Frederica von Stade "primadonnáskodott"; a szerkesztő-műsorvezető a szünetben és az előadás végeztével úgy fogalmazott, hogy addig fogalma sem volt róla, hogy Domingó ilyen mesterségbeli tudással rendelkezik, mármint, hogy képes színpadon operettben is teljes értékű alakítást nyújtani és ebben illúziót kelteni a hallgató-közönség számára. Saját bevallása szerint magát a darabot is akkor fedezte fel számára, mint igényes, operai nehézségű alkotást, egészen odavolt az első felvonás fináléjától és a második felvonás teljes, olykor drámaiságot sem nélkülöző zenéjétől, az operaszínpad két nagy csillagától, akik akkor éppen egy világsikerű operettben hódítottak és bódítottak… Domingó nem statikus szerepre kárhoztatott, hanem lehetősége volt színészi vénáját is megcsillogtatni a bonviván- szerepkörben. A helyszínen az óriási ovációk tehát egyszerre szóltak Domingó karizmatikus személyének, ragyogó énekhangjának, elbűvölő és elegáns megformálásának, és persze az operaszínpadon, ott a MET-ben is hódító örök, varázslatos Víg özvegynek – s általa magának Lehár Ferencnek! Bízom benne, hogy a nem távoli jövőben DVD-n is megfog jelenni ez a fantasztikus sikerű MET-produkció, és akkor mindnyájan megcsodálhatjuk Domingót egy teljes operettszerepben is…