272 Búbánat 2006-01-27 12:11:42 [Válasz erre: 271 bemaria 2006-01-27 11:45:24]
Állíthatom, az nem én voltam. Egyébként ma megrendeltem a zürichi Víg özvegyet (DVD) - Annyit dicsérted nekem Dagmar Schellenbergert, hogy most kötélnek álltam...
Állíthatom, az nem én voltam. Egyébként ma megrendeltem a zürichi Víg özvegyet (DVD) - Annyit dicsérted nekem Dagmar Schellenbergert, hogy most kötélnek álltam...
271 bemaria 2006-01-27 11:45:24
www.operett.lap.hu Nem tudom ki csinálta az oldalt, de gyanús, hogy az járt az én oldalaomn, mivel Dagmar Schellenberger neve is felkerült, pedig én még magyar oldalon nem igazán láttam a nevét. Meg a librettók között is azok vannak, amik nekem linkben megvoltak.
www.operett.lap.hu Nem tudom ki csinálta az oldalt, de gyanús, hogy az járt az én oldalaomn, mivel Dagmar Schellenberger neve is felkerült, pedig én még magyar oldalon nem igazán láttam a nevét. Meg a librettók között is azok vannak, amik nekem linkben megvoltak.
270 bemaria 2006-01-26 13:44:09 [Válasz erre: 268 Búbánat 2006-01-26 11:22:32]
Nekem egy operettbarát ismerősöm küldte el a TV Színházas listát. Utána kezdtem el keresni a neten a filmeket és hármat megtaláltam a neten egy boltban, nagyon örültem nekik!!!
Nekem egy operettbarát ismerősöm küldte el a TV Színházas listát. Utána kezdtem el keresni a neten a filmeket és hármat megtaláltam a neten egy boltban, nagyon örültem nekik!!!
269 Búbánat 2006-01-26 11:27:08 [Válasz erre: 268 Búbánat 2006-01-26 11:22:32]
Javítom: \"Banditákja\"
Javítom: \"Banditákja\"
268 Búbánat 2006-01-26 11:22:32 [Válasz erre: 267 bemaria 2006-01-26 09:41:30]
Régen működött a nagykörút és a Wesselényi utca sarkán egy TV-shop.(Nem ez volt a neve, de valami hasonló), ott sok olyan felvételhez hozzá lehetett jutni videókazettán, amelyeket a TV készített régi operettszínházi közvetítések felvételeiből: ilyen volt pl. a Boccaccio, A csárdáskirálynő és Offenbach Banditája. Ez utóbbira már nagyon régen \"vadásztam\", aztán pár éve ezt is sikerült ott megvásárolnom. De több TV Zenés Színház saját felvételét is kiadták kazettán: amiket említettél pl. Azt hiszem, már nincs meg ez a bolt, felszámolták, profilt váltott, ki tudja...
Régen működött a nagykörút és a Wesselényi utca sarkán egy TV-shop.(Nem ez volt a neve, de valami hasonló), ott sok olyan felvételhez hozzá lehetett jutni videókazettán, amelyeket a TV készített régi operettszínházi közvetítések felvételeiből: ilyen volt pl. a Boccaccio, A csárdáskirálynő és Offenbach Banditája. Ez utóbbira már nagyon régen \"vadásztam\", aztán pár éve ezt is sikerült ott megvásárolnom. De több TV Zenés Színház saját felvételét is kiadták kazettán: amiket említettél pl. Azt hiszem, már nincs meg ez a bolt, felszámolták, profilt váltott, ki tudja...
267 bemaria 2006-01-26 09:41:30 [Válasz erre: 266 Búbánat 2006-01-25 17:51:58]
Igen, ezt a listát én is ismerem és sikerült is nemrég megvennem videókazettán a Sybillt, a Leányvásárt, a Lili bárónőt és a Denevért. A Bob herceget meg a tévéből vettem fel. Számomra kissé zavaró, hogy más énekel, mint aki játszik. MOndjuk lehet, hogy az is baj, hogy én annyira nem rajongok Kalmár Magda hangjáért, és szinte mindegyikben ő énekli a szopránt.
Igen, ezt a listát én is ismerem és sikerült is nemrég megvennem videókazettán a Sybillt, a Leányvásárt, a Lili bárónőt és a Denevért. A Bob herceget meg a tévéből vettem fel. Számomra kissé zavaró, hogy más énekel, mint aki játszik. MOndjuk lehet, hogy az is baj, hogy én annyira nem rajongok Kalmár Magda hangjáért, és szinte mindegyikben ő énekli a szopránt.
266 Búbánat 2006-01-25 17:51:58 [Válasz erre: 265 Búbánat 2006-01-25 17:51:13]
Most áttekintettem, hogy mely címek képviselték a „könnyebb” műfajt a TV Zenés Színházában, és egész elámultam, hogy közöttük mennyi igényes darab van. Íme a névsor: Schubert-Berté: Három a kislány Ifj. Johann Strauss: Denevér Offenbach: Italománia, avagy operaest pezsgővel (Rost, Berczelly, Maros, Korcsmáros); Fortúnió dala; Eljegyzés lámpafénynél; Párizsi élet Suppé: Boccaccio, Pajkos diákok; Szép Galathea Millöcker: A koldusdiák. Planquette. A Corneville-i harangok Hervé: Lili Fall: Madam Pompadour Sullivan: Mikádó; Esködtszéki tárgyalás Kálmán: A montmartrei ibolya Huszka: Gül baba; Lili bárónő, Bob herceg Jacoby: Sybill, Leányvásár Fényes: Maya Eisemann: Én és a kisöcsém; Egy csók és más semmi Lehár: Garabonciás (Andor Éva); A vörös macska (Clo-clo című operettjének átdolgozása); Tavasz (Zempléni Mária, Szűcs Márta, Leblanc Győző, Póka Balázs) Szóval, ezek között is lehet csemegézni. Probléma, hogy többségét nem tudtam VHS kazettára a TV-közvetítéskor felvenni, mivel akkor még nem volt videóm. Talán videókészülék sem létezett még. A rádió ilyen szempontból kedvezőbb helyzetben van, gyakran ismétel(het)… És akkor még nem is beszéltem a számtalan más operett-összeállításról, amely az ötvenes-hatvanas-hetvenes években készült, javarészt fekete-fehérben, amelyekről régi énekes nagyságok alakja tűnik fel, és jól ismert hangjuk csendül fel ezeken a képkockákon. Ezekből viszont szerencsére már elég sokat sikerült a későbbi ismétlésekkor videóra vennem és így a magam számára átmentenem.
Most áttekintettem, hogy mely címek képviselték a „könnyebb” műfajt a TV Zenés Színházában, és egész elámultam, hogy közöttük mennyi igényes darab van. Íme a névsor: Schubert-Berté: Három a kislány Ifj. Johann Strauss: Denevér Offenbach: Italománia, avagy operaest pezsgővel (Rost, Berczelly, Maros, Korcsmáros); Fortúnió dala; Eljegyzés lámpafénynél; Párizsi élet Suppé: Boccaccio, Pajkos diákok; Szép Galathea Millöcker: A koldusdiák. Planquette. A Corneville-i harangok Hervé: Lili Fall: Madam Pompadour Sullivan: Mikádó; Esködtszéki tárgyalás Kálmán: A montmartrei ibolya Huszka: Gül baba; Lili bárónő, Bob herceg Jacoby: Sybill, Leányvásár Fényes: Maya Eisemann: Én és a kisöcsém; Egy csók és más semmi Lehár: Garabonciás (Andor Éva); A vörös macska (Clo-clo című operettjének átdolgozása); Tavasz (Zempléni Mária, Szűcs Márta, Leblanc Győző, Póka Balázs) Szóval, ezek között is lehet csemegézni. Probléma, hogy többségét nem tudtam VHS kazettára a TV-közvetítéskor felvenni, mivel akkor még nem volt videóm. Talán videókészülék sem létezett még. A rádió ilyen szempontból kedvezőbb helyzetben van, gyakran ismétel(het)… És akkor még nem is beszéltem a számtalan más operett-összeállításról, amely az ötvenes-hatvanas-hetvenes években készült, javarészt fekete-fehérben, amelyekről régi énekes nagyságok alakja tűnik fel, és jól ismert hangjuk csendül fel ezeken a képkockákon. Ezekből viszont szerencsére már elég sokat sikerült a későbbi ismétlésekkor videóra vennem és így a magam számára átmentenem.
265 Búbánat 2006-01-25 17:51:13
Nem árt tudni,hogy valamikor, nem is olyan régen,nem csak a Rádió Dalszínháza készített operetteket a műhelyében, hanem a Magyar Televíziónak is volt egy ún. TV Zenés Színháza, amely sok -sok éven át sorozatban mutatta be az operák, operettek, daljátékok, zenés játékok, balettek színe-javát. Ennek döntő érdeme ahhoz a Ruitner Sándorhoz fűződik, aki azt megelőzően éppen a Rádió Dalszínházánál töltött be felelős posztot, szerkesztőként, dramaturgként, onnan a TV-be kerülve sikeresen folytathatta ebbéli tevékenységét. A dolog természeténél fogva a legtöbb darab playback technikával készült, tehát a színész játszotta szerepét és a korábban felvett zenei anyagra rátátogtak. Ennek másik változata volt, amikor az énekes játszotta is a szerepet, de ugyanúgy tátogott a saját énekhangjára. Sőt olyan megoldás is létezett, hogy a TV megszerezte a Rádió engedélyét, hogy felhasználhassa a Rádió Dalszínháza keretében felvett operett zenei anyagát és azt használta fel a TV-felvételkor. Ennek egyik pregnáns példája Suppétól Az esködtszéki tárgyalás, amikor a TV-ben László Margit, Palcsó Sándor, Melis György és Várhelyi Endre énekhangja \"köszönt vissza\" az ismert rádiófelvételről. És hogy még komplikáltabb és érdekesebb legyen a dolog, Melis György elvállalta, hogy a \"Bölcs bíró\" szerepét is eljátssza a húsz évvel korábbi énekhangjára tátogva. Szenzációs felvétel!
Nem árt tudni,hogy valamikor, nem is olyan régen,nem csak a Rádió Dalszínháza készített operetteket a műhelyében, hanem a Magyar Televíziónak is volt egy ún. TV Zenés Színháza, amely sok -sok éven át sorozatban mutatta be az operák, operettek, daljátékok, zenés játékok, balettek színe-javát. Ennek döntő érdeme ahhoz a Ruitner Sándorhoz fűződik, aki azt megelőzően éppen a Rádió Dalszínházánál töltött be felelős posztot, szerkesztőként, dramaturgként, onnan a TV-be kerülve sikeresen folytathatta ebbéli tevékenységét. A dolog természeténél fogva a legtöbb darab playback technikával készült, tehát a színész játszotta szerepét és a korábban felvett zenei anyagra rátátogtak. Ennek másik változata volt, amikor az énekes játszotta is a szerepet, de ugyanúgy tátogott a saját énekhangjára. Sőt olyan megoldás is létezett, hogy a TV megszerezte a Rádió engedélyét, hogy felhasználhassa a Rádió Dalszínháza keretében felvett operett zenei anyagát és azt használta fel a TV-felvételkor. Ennek egyik pregnáns példája Suppétól Az esködtszéki tárgyalás, amikor a TV-ben László Margit, Palcsó Sándor, Melis György és Várhelyi Endre énekhangja \"köszönt vissza\" az ismert rádiófelvételről. És hogy még komplikáltabb és érdekesebb legyen a dolog, Melis György elvállalta, hogy a \"Bölcs bíró\" szerepét is eljátssza a húsz évvel korábbi énekhangjára tátogva. Szenzációs felvétel!
264 bemaria 2006-01-25 15:02:10 [Válasz erre: 263 Búbánat 2006-01-25 13:28:00]
Ezzel egyetértek! A magyar felvételeket máshonnan szinte lehetetlen megszerezni! Csak hát ugye kazettán nem oilyan a minőség, mint CD-n, úgyhogy rá kelle állni a letöltésre.
Ezzel egyetértek! A magyar felvételeket máshonnan szinte lehetetlen megszerezni! Csak hát ugye kazettán nem oilyan a minőség, mint CD-n, úgyhogy rá kelle állni a letöltésre.
263 Búbánat 2006-01-25 13:28:00 [Válasz erre: 262 bemaria 2006-01-25 13:16:17]
Azért a rádió felmérhetetlen mennyiségű saját gyártású archív kincséhez képest a lemezkiadás nagyon le van maradva. Itthon is, külföldön is. Már ami, az operetteket, daljátékokat illeti. Ráadásul ez jóval olcsóbb is, szinte ingyen van...
Azért a rádió felmérhetetlen mennyiségű saját gyártású archív kincséhez képest a lemezkiadás nagyon le van maradva. Itthon is, külföldön is. Már ami, az operetteket, daljátékokat illeti. Ráadásul ez jóval olcsóbb is, szinte ingyen van...
262 bemaria 2006-01-25 13:16:17 [Válasz erre: 261 Búbánat 2006-01-25 12:00:22]
Még nem tartok ott, hogy várnom kelljen a CD-kre. Inkább válogatnom kell, hogy ne rendeljek meg mindent, mert nem bírnám kifizetni.
Még nem tartok ott, hogy várnom kelljen a CD-kre. Inkább válogatnom kell, hogy ne rendeljek meg mindent, mert nem bírnám kifizetni.
261 Búbánat 2006-01-25 12:00:22 [Válasz erre: 260 bemaria 2006-01-25 11:34:55]
Kálmán Vera könyve nekem is meg van. Nagyon érdekesen ír férjéről, persze megbocsátható neki az erős szubjektivitás, ahogyan helyenként fogalmaz, viszont rém izgalmasan ecseteli közös életüket a megismerkedésüktől fogva. Érinti a sok viszontagságot is, amin keresztülmentek a háborús időkben, no meg, a \"műhely-munkáról\" a nagy sikerekről, és a művek fogadtatásáról is igen színesen számol be könyvében. Igazi kordokumentum az a könyv. Hallgas sokat rádiót, ott még mindig több operettzenét hallgathatsz, mint ha csak a CD-kre vársz. Bár örvendetes módon az utóbbi időben valami megozdult, és a kiadók rájöhettek, hogy van érdeklődés a műfaj iránt, és így üzlet is rejlik benne...
Kálmán Vera könyve nekem is meg van. Nagyon érdekesen ír férjéről, persze megbocsátható neki az erős szubjektivitás, ahogyan helyenként fogalmaz, viszont rém izgalmasan ecseteli közös életüket a megismerkedésüktől fogva. Érinti a sok viszontagságot is, amin keresztülmentek a háborús időkben, no meg, a \"műhely-munkáról\" a nagy sikerekről, és a művek fogadtatásáról is igen színesen számol be könyvében. Igazi kordokumentum az a könyv. Hallgas sokat rádiót, ott még mindig több operettzenét hallgathatsz, mint ha csak a CD-kre vársz. Bár örvendetes módon az utóbbi időben valami megozdult, és a kiadók rájöhettek, hogy van érdeklődés a műfaj iránt, és így üzlet is rejlik benne...
260 bemaria 2006-01-25 11:34:55 [Válasz erre: 259 Búbánat 2006-01-24 17:12:41]
A könyvek terén még rengeteg a lemaradásom. Eddig csak Kálmán Vera könyvét olvastam el. Azonban előbb zenei téren szeretnék fejlődni.
A könyvek terén még rengeteg a lemaradásom. Eddig csak Kálmán Vera könyvét olvastam el. Azonban előbb zenei téren szeretnék fejlődni.
259 Búbánat 2006-01-24 17:12:41 [Válasz erre: 258 bemaria 2006-01-24 11:52:49]
Nekem meg a szerdai 16 órai kezdés (Petőfi - operett) elérhetetlen. Való igaz, a késői rádióhallgatás, nekem sem szokásom, és így sok szép felvételtől elesek. Szerencsére, annyit és annyiszor hallgattam ezeket a rádión keresztül,hogy ilyenkor azt mondom, fájlalom ugyan, de szinte semmit sem vesztek,ha elmulasztom: eggyel több vagy kevesebb meghallgatás nekem már nem különösebben számít. A fejemben van mind. A zene, ének. Inkább lexikálisan olvasok még utánuk. Ezért örültem tavaly a Kálmán Imréről írt életrajzi könyvnek, most pedig ugyanattól a szerzőtől Fényes Szabolcsról nemrég megjelent könyvének. És most \"végeztem\" Simándy Péternek a könyvével, amiben szintén felbukkannak érdekes gondolatok magától Simándy Józseftől (interjúk és nyilatkozatok tükrében) az operett műfajáról, az operett-szerepekről, amelyeket színpadon vagy a rádió mikrofonja előtt a negyven éves aktív pályafutása során elénekelt.
Nekem meg a szerdai 16 órai kezdés (Petőfi - operett) elérhetetlen. Való igaz, a késői rádióhallgatás, nekem sem szokásom, és így sok szép felvételtől elesek. Szerencsére, annyit és annyiszor hallgattam ezeket a rádión keresztül,hogy ilyenkor azt mondom, fájlalom ugyan, de szinte semmit sem vesztek,ha elmulasztom: eggyel több vagy kevesebb meghallgatás nekem már nem különösebben számít. A fejemben van mind. A zene, ének. Inkább lexikálisan olvasok még utánuk. Ezért örültem tavaly a Kálmán Imréről írt életrajzi könyvnek, most pedig ugyanattól a szerzőtől Fényes Szabolcsról nemrég megjelent könyvének. És most \"végeztem\" Simándy Péternek a könyvével, amiben szintén felbukkannak érdekes gondolatok magától Simándy Józseftől (interjúk és nyilatkozatok tükrében) az operett műfajáról, az operett-szerepekről, amelyeket színpadon vagy a rádió mikrofonja előtt a negyven éves aktív pályafutása során elénekelt.
258 bemaria 2006-01-24 11:52:49 [Válasz erre: 257 Búbánat 2006-01-24 11:20:43]
Igen, ezt a műsort én is észrevettem már, de még soha nem bírtam fennmaradni meghallgatni. A letöltést nem tudom megoldani sajnos, mert otthon nincs gépem.
Igen, ezt a műsort én is észrevettem már, de még soha nem bírtam fennmaradni meghallgatni. A letöltést nem tudom megoldani sajnos, mert otthon nincs gépem.
257 Búbánat 2006-01-24 11:20:43 [Válasz erre: 256 bemaria 2006-01-24 10:36:43]
Felhívom még egy zenei műsorra a figyelmed. Minden kedden késő este, 23:04 órai kezdettel \"Operákból, daljátékokból és operettekből\" címmel összeállítást sugároz a Kossuth Rádió. Ma este pl. Szőnyi Olga és Jámbor László énekel. Szerkesztő: Varga F.István. A műsor második részében a következő operett-részleteket hallgathatjuk meg: 8.Offenbach: Orfeusz az alvilágban - Gúnydal Jupiterről (Szőnyi Olga, km.: Dunszt Mária, Ágay Karola, Szabó Anita, Réti József és a MR Énekkara), 9.Szenkár Dezső-Ambrózi Ágoston: A maláji lány - Nonni dala (Szőnyi Olga), 10.Sárközy István-Benedek András-Semsey Jenő-Innocent Vincze Ernő: A szelistyei asszonyok - András áriája a II. felvonásból (Jámbor László), 11.Kodály Zoltán: Háry János - Örzse dala (Szőnyi Olga), 12.Huszka Jenő-Fischer Sándor: Szabadság-szerelem - Virradóra (Jámbor László, km.: a Földényi Kórus) Mához egy hétre ugyanvsak 23:04-kor pedig Geszty Szilvia énekel: 6. Johann Strauss: Egy éj Velencében - Annina és Caramello kettőse az I. felvonásból (km.: Jon Piso), 7. Ábrahám Pál: Viktória - Nem történt semmi (km.: Peter Schreier) Szóval, ha fenn tudsz maradni ilyen sokáig,akkor érdemes a Kossuthra kapcsolnod. Vagy letöltheted a számítógépedre...
Felhívom még egy zenei műsorra a figyelmed. Minden kedden késő este, 23:04 órai kezdettel \"Operákból, daljátékokból és operettekből\" címmel összeállítást sugároz a Kossuth Rádió. Ma este pl. Szőnyi Olga és Jámbor László énekel. Szerkesztő: Varga F.István. A műsor második részében a következő operett-részleteket hallgathatjuk meg: 8.Offenbach: Orfeusz az alvilágban - Gúnydal Jupiterről (Szőnyi Olga, km.: Dunszt Mária, Ágay Karola, Szabó Anita, Réti József és a MR Énekkara), 9.Szenkár Dezső-Ambrózi Ágoston: A maláji lány - Nonni dala (Szőnyi Olga), 10.Sárközy István-Benedek András-Semsey Jenő-Innocent Vincze Ernő: A szelistyei asszonyok - András áriája a II. felvonásból (Jámbor László), 11.Kodály Zoltán: Háry János - Örzse dala (Szőnyi Olga), 12.Huszka Jenő-Fischer Sándor: Szabadság-szerelem - Virradóra (Jámbor László, km.: a Földényi Kórus) Mához egy hétre ugyanvsak 23:04-kor pedig Geszty Szilvia énekel: 6. Johann Strauss: Egy éj Velencében - Annina és Caramello kettőse az I. felvonásból (km.: Jon Piso), 7. Ábrahám Pál: Viktória - Nem történt semmi (km.: Peter Schreier) Szóval, ha fenn tudsz maradni ilyen sokáig,akkor érdemes a Kossuthra kapcsolnod. Vagy letöltheted a számítógépedre...
256 bemaria 2006-01-24 10:36:43 [Válasz erre: 255 Búbánat 2006-01-23 16:25:47]
Én is utánanéztem tegnap a tv újságban és láttam, hogy most hétvégén musical lesz. ajd figyelem ezt a műsort is. Tényleg csábító, de számomra most egyéb operett-csábítások is vannak, és sajnos azoknak is ellent kell állnom!
Én is utánanéztem tegnap a tv újságban és láttam, hogy most hétvégén musical lesz. ajd figyelem ezt a műsort is. Tényleg csábító, de számomra most egyéb operett-csábítások is vannak, és sajnos azoknak is ellent kell állnom!
255 Búbánat 2006-01-23 16:25:47 [Válasz erre: 254 bemaria 2006-01-23 14:02:47]
Vasárnap 16:05 óra. A múzsák neveletlen gyermekei alcímmel fut. A műsorban operett, daljáték, zenés játék, rockopera, filmzene stb témakörökből merít a szerkesztő-műsorvezető, Babucs Kriszta. Ruitner Sándor, a Rádió Dalszínházának volt szerkesztője, mindenese pedig jegyzeteit olvassa fel egy-egy operett vagy annak szerzője elhangzanak a műsorban, amelyekhez érdekes kiegészítő tudnivalókkal, ismeretekkel szolgál a fiatal műsorvezető hölgy. (Legutóbb Sullivan és művei, A muzsika hangja, Hegedűs a háztetőn, és bordalok operettekből volt a téma.) Igen, ezen a 16 CD-n - az Ivanhoe opera kivételével - minden rajta van, amit a Sullivan-összkiadásban a rádió 12 héten keresztül sugárzott. A felét felvettem kazettákra, de most lehet, hogy az egészet ebben a csomagban megvásárolom. Az ár nagyon csábító és hát a minőség mégis más.
Vasárnap 16:05 óra. A múzsák neveletlen gyermekei alcímmel fut. A műsorban operett, daljáték, zenés játék, rockopera, filmzene stb témakörökből merít a szerkesztő-műsorvezető, Babucs Kriszta. Ruitner Sándor, a Rádió Dalszínházának volt szerkesztője, mindenese pedig jegyzeteit olvassa fel egy-egy operett vagy annak szerzője elhangzanak a műsorban, amelyekhez érdekes kiegészítő tudnivalókkal, ismeretekkel szolgál a fiatal műsorvezető hölgy. (Legutóbb Sullivan és művei, A muzsika hangja, Hegedűs a háztetőn, és bordalok operettekből volt a téma.) Igen, ezen a 16 CD-n - az Ivanhoe opera kivételével - minden rajta van, amit a Sullivan-összkiadásban a rádió 12 héten keresztül sugárzott. A felét felvettem kazettákra, de most lehet, hogy az egészet ebben a csomagban megvásárolom. Az ár nagyon csábító és hát a minőség mégis más.
254 bemaria 2006-01-23 14:02:47 [Válasz erre: 253 Búbánat 2006-01-23 13:57:08]
Vasárnap is??? Ezt nem tudtam!!! A szerdait én is figyelném, csak mostanában addigra nem érek haza sajnos. Amíg othhon voltam minden adást rögzítettem. A keddi Verkliben is mindig operett van, azt meg szerda hajnalban ismétlik. Egy ideig felkeltem korán, hogy felvehessem, de már nem bírok. 16 CD 17.258-ért. Ez nem semmi!
Vasárnap is??? Ezt nem tudtam!!! A szerdait én is figyelném, csak mostanában addigra nem érek haza sajnos. Amíg othhon voltam minden adást rögzítettem. A keddi Verkliben is mindig operett van, azt meg szerda hajnalban ismétlik. Egy ideig felkeltem korán, hogy felvehessem, de már nem bírok. 16 CD 17.258-ért. Ez nem semmi!
253 Búbánat 2006-01-23 13:57:08 [Válasz erre: 245 bermuda 2006-01-23 13:23:55]
Gedda, nekem is nagy nagy kedvenc - legyen az opera vagy operett! A Sullivan -sorozatot az EMI adta ki, megrendelhető a teljes (16 CD)anyag mindössze 17.258 Ft-ért! Operettműsor a Petőfi adón kétszer van: szerdán és vasárnap 16 órától. Ezekre mindig nagyon odafigyelek
Gedda, nekem is nagy nagy kedvenc - legyen az opera vagy operett! A Sullivan -sorozatot az EMI adta ki, megrendelhető a teljes (16 CD)anyag mindössze 17.258 Ft-ért! Operettműsor a Petőfi adón kétszer van: szerdán és vasárnap 16 órától. Ezekre mindig nagyon odafigyelek
252 bemaria 2006-01-23 13:56:40 [Válasz erre: 251 Búbánat 2006-01-23 13:48:43]
Sajnos nem. Még csak 3 részletet hallottam belőle, de nagyon tetszett a magyar szöveg! Jó a fordítás!
Sajnos nem. Még csak 3 részletet hallottam belőle, de nagyon tetszett a magyar szöveg! Jó a fordítás!
251 Búbánat 2006-01-23 13:48:43 [Válasz erre: 248 bemaria 2006-01-23 13:33:38]
Akkor biztosan jól ismered a \"hazai\" teljes felvételét is a rádióból (Melis, Radnai, Kincses, Fülöp, Kalmár...)
Akkor biztosan jól ismered a \"hazai\" teljes felvételét is a rádióból (Melis, Radnai, Kincses, Fülöp, Kalmár...)
250 Búbánat 2006-01-23 13:46:42 [Válasz erre: 249 bemaria 2006-01-23 13:36:01]
Én tízéves koromban kezdtem el olvasni, párhuzamosan az operák kalauzával.
Én tízéves koromban kezdtem el olvasni, párhuzamosan az operák kalauzával.
249 bemaria 2006-01-23 13:36:01 [Válasz erre: 240 Búbánat 2006-01-22 00:15:10]
Köszi a pontosítást. Azt hiszem nem folytatnom kellene az operettek könyvének olvasását, hanem előröl kezdenem.
Köszi a pontosítást. Azt hiszem nem folytatnom kellene az operettek könyvének olvasását, hanem előröl kezdenem.
248 bemaria 2006-01-23 13:33:38 [Válasz erre: 241 Búbánat 2006-01-22 00:54:49]
Nekem öszintén szólva az Egy éj Velencében jobban tetszik mint A cigánybáró. Sokkal mozgalmasabb a zene és a cselekmény is. A denevérrel talán nem ér fel, a Bécsi vért viszont nálam egyik sem tudja felülmúlni!
Nekem öszintén szólva az Egy éj Velencében jobban tetszik mint A cigánybáró. Sokkal mozgalmasabb a zene és a cselekmény is. A denevérrel talán nem ér fel, a Bécsi vért viszont nálam egyik sem tudja felülmúlni!
247 bemaria 2006-01-23 13:31:20 [Válasz erre: 242 bermuda 2006-01-22 16:17:35]
Sajnos én még a magyar változatot nem hallottam, de maga az operett nekem is tetszik, és Geddának csodálatos hangja van!
Sajnos én még a magyar változatot nem hallottam, de maga az operett nekem is tetszik, és Geddának csodálatos hangja van!
246 bermuda 2006-01-23 13:24:53
Bocs: néna helyett néha:-)
Bocs: néna helyett néha:-)
245 bermuda 2006-01-23 13:23:55 [Válasz erre: 244 Búbánat 2006-01-23 09:56:51]
Sajnos nem. Hallgattam a Sullivan sorozatot a múltkor,ezt sajnos nem vettem észre.Az én rádióm a Bartókra van beállítva,s nem nagyon tekergetem máshova,mert reggelente arra ébredek.Itt jegyzem meg,hogy Kovács Sándor péntekjeit nagyon kedvelem remek a humora,csak én mint inkább romantikus operák rajongója keveslem az opera részleteket s ezt meg is telefonáltam neki,sajna Q nem operás.Pedig néna az egész napomat beragyogja egy Geddás Cavatina kora reggel -hogy a \"tárgynál\" maradjunk.
Sajnos nem. Hallgattam a Sullivan sorozatot a múltkor,ezt sajnos nem vettem észre.Az én rádióm a Bartókra van beállítva,s nem nagyon tekergetem máshova,mert reggelente arra ébredek.Itt jegyzem meg,hogy Kovács Sándor péntekjeit nagyon kedvelem remek a humora,csak én mint inkább romantikus operák rajongója keveslem az opera részleteket s ezt meg is telefonáltam neki,sajna Q nem operás.Pedig néna az egész napomat beragyogja egy Geddás Cavatina kora reggel -hogy a \"tárgynál\" maradjunk.
244 Búbánat 2006-01-23 09:56:51
Tegnap délután nem hallgattad a Petőfit? Benjamino Gigli énekelt Sullivan-részletet- Sir John Barbirolli vezényelt. Nem operettből hangzott fel a részlet, ezúttal Sullivantól egy különleges szépségű, komoly, áhitatos ének szólalt meg a felvételen. A neves angol komponista több műfajban (színpadi kísérőzenék, egyházi darabok, szimfóniák, dalok, balettek, üünepi alkalmakra komponált indulók, operák, operettek) kipróbálta magát, és mindegyikben színvonalasat alkotott. Ugyancsak ebben a műsorban került lejátszásra egy nagyon szép dal is, amelyet Janet Baker énekelt, zongorán Gerald Moore kísérte...
Tegnap délután nem hallgattad a Petőfit? Benjamino Gigli énekelt Sullivan-részletet- Sir John Barbirolli vezényelt. Nem operettből hangzott fel a részlet, ezúttal Sullivantól egy különleges szépségű, komoly, áhitatos ének szólalt meg a felvételen. A neves angol komponista több műfajban (színpadi kísérőzenék, egyházi darabok, szimfóniák, dalok, balettek, üünepi alkalmakra komponált indulók, operák, operettek) kipróbálta magát, és mindegyikben színvonalasat alkotott. Ugyancsak ebben a műsorban került lejátszásra egy nagyon szép dal is, amelyet Janet Baker énekelt, zongorán Gerald Moore kísérte...
243 Búbánat 2006-01-23 09:45:24 [Válasz erre: 242 bermuda 2006-01-22 16:17:35]
Egyetértünk, nekem is ez a magyar felvétel az etalon. El nem tudom képzelni Caramellot baritonnak; Ilosfalvy tenorján közel negyven éve annyira \"él\" e hang, annyira szép,hogy mással nem cserélném fel! Hogyne, Gedda és Rothenberger is jók...
Egyetértünk, nekem is ez a magyar felvétel az etalon. El nem tudom képzelni Caramellot baritonnak; Ilosfalvy tenorján közel negyven éve annyira \"él\" e hang, annyira szép,hogy mással nem cserélném fel! Hogyne, Gedda és Rothenberger is jók...
242 bermuda 2006-01-22 16:17:35
Bizony kedves Búbánat,én nemrég vettem meg -sajnos-nem magyarul \"Az egy éjet...\".Imádom a gondoladalt s kedves Geddám énekli,remek herceg.Ami furcsa nekem,hogy a magyar verzióban Ilosfalvy énekli a halászlegényt, Caramellot amit a németben egy bariron azt hiszem Erik Kunz.Udvardy pedig a herceget, s természetesen Házy Anninát... nekem EZ a magyar verzió az etalon, de nagyon jó Gedda és Rothenberger is.
Bizony kedves Búbánat,én nemrég vettem meg -sajnos-nem magyarul \"Az egy éjet...\".Imádom a gondoladalt s kedves Geddám énekli,remek herceg.Ami furcsa nekem,hogy a magyar verzióban Ilosfalvy énekli a halászlegényt, Caramellot amit a németben egy bariron azt hiszem Erik Kunz.Udvardy pedig a herceget, s természetesen Házy Anninát... nekem EZ a magyar verzió az etalon, de nagyon jó Gedda és Rothenberger is.
241 Búbánat 2006-01-22 00:54:49 [Válasz erre: 240 Búbánat 2006-01-22 00:15:10]
Viszont vitatkozom azokkal, akik azt tartják, hogy az Egy éj Velencében kevésbé sikerült, mint a többi ismert J.Strauss mű. Ebben az operettben is remek zenék vannak, hálás énekelni valók. Parádés a hangszerelés - gondolj pl. a Laguna-keringőre (vagy Gondola-dalra) -, meg a remekül megformált karakterekre; a középkorba helyezett vidám, bohókás cselekményhez igazi, hamisítatlan bécsi kedély társul. Talán éppen ez volt a visszafogottabb ünneplés és kritikák alapja; hiányolták a zenéből a mediterrán színeket, hangulatot, ami érthető, hiszen a szinopszis szerint a történet az urbinói hercegnek a velencei karnevál színes forgatagában cselszövésekkel, intrikákkal, álruhákban folytatott machinációi (manipulációi) körül zajlik, s ehhez talán kevésbé illő a \"megszokott\" keringő dallamok. Magán véleményem szerint ezek a varázslatos, ezernyi színben pompázó, táncos ritmikájú zenék így is a keringő-király kiapadhatatlan invenciójáról tanúskodnak. Én mindenképpen a Cigánybáró és a Denevér mellé helyezem rangban és értékben ezt a zenés színpadi alkotását.
Viszont vitatkozom azokkal, akik azt tartják, hogy az Egy éj Velencében kevésbé sikerült, mint a többi ismert J.Strauss mű. Ebben az operettben is remek zenék vannak, hálás énekelni valók. Parádés a hangszerelés - gondolj pl. a Laguna-keringőre (vagy Gondola-dalra) -, meg a remekül megformált karakterekre; a középkorba helyezett vidám, bohókás cselekményhez igazi, hamisítatlan bécsi kedély társul. Talán éppen ez volt a visszafogottabb ünneplés és kritikák alapja; hiányolták a zenéből a mediterrán színeket, hangulatot, ami érthető, hiszen a szinopszis szerint a történet az urbinói hercegnek a velencei karnevál színes forgatagában cselszövésekkel, intrikákkal, álruhákban folytatott machinációi (manipulációi) körül zajlik, s ehhez talán kevésbé illő a \"megszokott\" keringő dallamok. Magán véleményem szerint ezek a varázslatos, ezernyi színben pompázó, táncos ritmikájú zenék így is a keringő-király kiapadhatatlan invenciójáról tanúskodnak. Én mindenképpen a Cigánybáró és a Denevér mellé helyezem rangban és értékben ezt a zenés színpadi alkotását.
240 Búbánat 2006-01-22 00:15:10 [Válasz erre: 228 bemaria 2006-01-19 13:32:06]
Igen, nem pontosan emlékszel, viszont igazad van, hogy Strauss visszautasított egy librettót. Ugyanis egyszerre két szövegkönyvet ajánlottak fel neki megzenésítésre a szövegírók, ő persze a rosszabbikat választotta - a krakkói történet nem csigázta fel érdeklődését, és helyette a másik, a velencei librettó mellett döntött. Így önkéntelenül kikaparta a gesztenyét Millöckernek, aki aztán A koldusdiákkal \"aratott\". A világsikerű operettnek a bemutatója 1882. decemberében volt. Offenbach akkor már két éve halott volt. Strauss operettje, Az egy éj Velencében először 1883-ban, Berlinben került színre.
Igen, nem pontosan emlékszel, viszont igazad van, hogy Strauss visszautasított egy librettót. Ugyanis egyszerre két szövegkönyvet ajánlottak fel neki megzenésítésre a szövegírók, ő persze a rosszabbikat választotta - a krakkói történet nem csigázta fel érdeklődését, és helyette a másik, a velencei librettó mellett döntött. Így önkéntelenül kikaparta a gesztenyét Millöckernek, aki aztán A koldusdiákkal \"aratott\". A világsikerű operettnek a bemutatója 1882. decemberében volt. Offenbach akkor már két éve halott volt. Strauss operettje, Az egy éj Velencében először 1883-ban, Berlinben került színre.
239 bemaria 2006-01-20 12:16:11
Lehet, hogy nekem nem kellet volna bekukkantanom. Rögtön találtam több olyan CD-t, amit szívesen megvennék, csak együtt már sok lenne.
Lehet, hogy nekem nem kellet volna bekukkantanom. Rögtön találtam több olyan CD-t, amit szívesen megvennék, csak együtt már sok lenne.
238 Búbánat 2006-01-20 12:05:05 [Válasz erre: 236 bemaria 2006-01-20 12:03:15]
Köszönöm, majd bekukkantok oda.
Köszönöm, majd bekukkantok oda.
237 Búbánat 2006-01-20 12:03:47 [Válasz erre: 235 bemaria 2006-01-20 11:58:14]
Igen, Zsigray Júlia könyve. Meg van olvastam, de annyira nem fogott meg. Nem tudom, miért? Talán éppen azért, mert - érdekessége a munkának - Lehár neve nem szerepel az életregényben. Kitalált nevekkel dolgozott az írónő, szándékosan, de úgy, hogy azért rá lehessen ismerni, hogy itt Lehár és munkássága áll a középpontban. Regényes munka ez, elolvasni ennek ellenére érdemes.
Igen, Zsigray Júlia könyve. Meg van olvastam, de annyira nem fogott meg. Nem tudom, miért? Talán éppen azért, mert - érdekessége a munkának - Lehár neve nem szerepel az életregényben. Kitalált nevekkel dolgozott az írónő, szándékosan, de úgy, hogy azért rá lehessen ismerni, hogy itt Lehár és munkássága áll a középpontban. Regényes munka ez, elolvasni ennek ellenére érdemes.
236 bemaria 2006-01-20 12:03:15
Olyan CD-k is vannak ezen az oldalon, amiket érdemes lenne megvenni, és nem is drágák!
Olyan CD-k is vannak ezen az oldalon, amiket érdemes lenne megvenni, és nem is drágák!
235 bemaria 2006-01-20 11:58:14
Az operashop.hu-n láttam, hogy van egy könyv Lehár Fenec életéről Tragikus keringő címmel. Olvastad?
Az operashop.hu-n láttam, hogy van egy könyv Lehár Fenec életéről Tragikus keringő címmel. Olvastad?
234 Búbánat 2006-01-20 11:57:26 [Válasz erre: 233 Búbánat 2006-01-20 11:34:10]
Ja, még Gáti István és Miller Lajos is énekelte a mieink közül Ollendorf belépőjét mint részletet. Egyébként ezen kívül még jó pár szép részletét ajánlom figyelmedbe, mint pl. Simon bevezető áriáját, aminek stílusa, hangulata szinte egy az egyben Barinkay belépőjére rímel a Cigánybáróból. Aztán nagyon kedves Laura és Simon lírai duettje az I. felvonásból vagy a két leánytestvér, Laura és Bronislawa kettőse, és ott van az I. felvonás nagyszabású fináléja, mely Laura és Simon kettőséből igen hatásos együttessé bontakozik ki, amelyben jelentős a kórus szerepe. Ez meg a Mikádó II. felvonásának hatalmas fináléjára emlékeztet. Továbbá igen megkapó a II. felvonásból Palmatica grófnő dala is. De nem sorolom tovább, az egész operett remekmű. Millöckernek ez volt a legnagyobb sikere, bár a Dubarry és különösen a Gasparone szintén pompás zenei anyagot tartalmaz.
Ja, még Gáti István és Miller Lajos is énekelte a mieink közül Ollendorf belépőjét mint részletet. Egyébként ezen kívül még jó pár szép részletét ajánlom figyelmedbe, mint pl. Simon bevezető áriáját, aminek stílusa, hangulata szinte egy az egyben Barinkay belépőjére rímel a Cigánybáróból. Aztán nagyon kedves Laura és Simon lírai duettje az I. felvonásból vagy a két leánytestvér, Laura és Bronislawa kettőse, és ott van az I. felvonás nagyszabású fináléja, mely Laura és Simon kettőséből igen hatásos együttessé bontakozik ki, amelyben jelentős a kórus szerepe. Ez meg a Mikádó II. felvonásának hatalmas fináléjára emlékeztet. Továbbá igen megkapó a II. felvonásból Palmatica grófnő dala is. De nem sorolom tovább, az egész operett remekmű. Millöckernek ez volt a legnagyobb sikere, bár a Dubarry és különösen a Gasparone szintén pompás zenei anyagot tartalmaz.
233 Búbánat 2006-01-20 11:34:10 [Válasz erre: 232 bemaria 2006-01-20 11:06:48]
A másik rádiófelvételen Melis énekli. De önálló számként másokkal is felvették: Bende,Radnai... A németek közül pl. Hermann Prey is énekelte (Az operett teljes felvételén - videó is).
A másik rádiófelvételen Melis énekli. De önálló számként másokkal is felvették: Bende,Radnai... A németek közül pl. Hermann Prey is énekelte (Az operett teljes felvételén - videó is).
232 bemaria 2006-01-20 11:06:48
Én az egész operettből eddig Ollendorf dalát ismertem, ami nagyon tetszett. Nem emlékszem ki énekelte a rádióban!
Én az egész operettből eddig Ollendorf dalát ismertem, ami nagyon tetszett. Nem emlékszem ki énekelte a rádióban!
231 Búbánat 2006-01-20 10:40:20 [Válasz erre: 230 bemaria 2006-01-20 10:31:12]
A koldusdiák szintén gyermekkori szerelmem, egyidőben kedveltem meg Sullivan Mikádójával. Ismerem a filmáltozatot, nekem, sem tetszik. Maradok a magyar rádió felvételénél. Kettő is készült belőle, az utóbbi Molnár Andrással, de az nem tetszik. A hatvanas években vették fel Kerekes JÁnos dirigálásval a stúdióban a számomra ma is klasszkus felvételt Palcsó Sándorral a címszerepben. Ollendorfot a felejthetetlen Palócz László énekelte,Laura grófnőt Vámos Ágnes. De szerepelt még benne Neményi Lili és Szilvássy Margit is. Fantasztikus jó produkciót hoztak együtt össze!
A koldusdiák szintén gyermekkori szerelmem, egyidőben kedveltem meg Sullivan Mikádójával. Ismerem a filmáltozatot, nekem, sem tetszik. Maradok a magyar rádió felvételénél. Kettő is készült belőle, az utóbbi Molnár Andrással, de az nem tetszik. A hatvanas években vették fel Kerekes JÁnos dirigálásval a stúdióban a számomra ma is klasszkus felvételt Palcsó Sándorral a címszerepben. Ollendorfot a felejthetetlen Palócz László énekelte,Laura grófnőt Vámos Ágnes. De szerepelt még benne Neményi Lili és Szilvássy Margit is. Fantasztikus jó produkciót hoztak együtt össze!
230 bemaria 2006-01-20 10:31:12
Köszönöm, amit leírtál! Nagyon érdekes volt olvasni! Az MDR-ről vettem fel Szilveszterkor a Koldusdiák filmváltozatát és tegnap megnéztem. Hasonló volt ahhoz, amit a Luxemburg grófjából csináltak. Már az sem tetszett. Több volt benne a verekedés, mint az ének. Ennél is hasonló volt a helyzet. Arra jó volt, hogy megismerjem az operett törénetét, meg ízelítőt kapjak a zenéból és a dalokból. A történetet is átírták kissé, legalább is ahhoz képest amit az operettek könyvében olvastam. Lehár művénél is hasonló volt a helyzet.
Köszönöm, amit leírtál! Nagyon érdekes volt olvasni! Az MDR-ről vettem fel Szilveszterkor a Koldusdiák filmváltozatát és tegnap megnéztem. Hasonló volt ahhoz, amit a Luxemburg grófjából csináltak. Már az sem tetszett. Több volt benne a verekedés, mint az ének. Ennél is hasonló volt a helyzet. Arra jó volt, hogy megismerjem az operett törénetét, meg ízelítőt kapjak a zenéból és a dalokból. A történetet is átírták kissé, legalább is ahhoz képest amit az operettek könyvében olvastam. Lehár művénél is hasonló volt a helyzet.
229 Búbánat 2006-01-20 09:28:55 [Válasz erre: 228 bemaria 2006-01-19 13:32:06]
Heuberger neves komponista és zenekritikus volt, de mindössze egyetlen szerzeménye lett ismert és vált maradandóvá: az Operabál. Lehárra féltékeny volt, nem kedvelte, lefitymálta addigi munkáit, és az ifjú muzsikus katonakarmesteri tevékenységéről pedig azt a véleményt fogalmazta meg, hogy nem ért a valcerek dirigálásához, arról fogalma sincs, és soha nem is fogja megtanulni. A Theater an der Wien vezetőit nem volt nehéz rábírnia, hogy az amúgy is neki szánt librettót, amit Victor Leon írt, ő zenésíthesse meg. A szövegkönyv egyébként Meilhac „A követségi attasé” című, franciás miliőt, hangulatot teremtő és sugárzó vígjátéka volt. Heuberger idővel elkészült néhány számmal, amelyeket elvitte meghallgatásra a színházba. A házi bemutatón, míg zongorázott, oldalt a függöny mögött foglalt helyet a Daniló szerepére kiosztott művész, aki utóbb őszintén bevallotta, hogy csalódást keltett Heuberger zenéje; nem az a vérpezsdítő, gazdagon áradó és dallambőségű, ritmikájú, felkavaró és szikrázó, felvillanyozó muzsika ez, amire számított. Ugyanezt a véleményt fogalmazta meg Leon is, és a hallgatóság. A színház direktora ezek után kereste meg Lehárt a szövegkönyvvel, aki egy éjszaka átolvasta a librettót, másnap reggel már jött, és kérte, hogy adják át neki, megkomponálja a darabot. Heuberger nem problémázott, nem sokat tartott róla, visszaadta A víg özvegyet. Még örült is, mert cserébe kapott Leontól három kis egyfelvonásost. Lehár pedig azonnal munkához látott. Még aznap este telefonon felhívta Leont, aki a kagylón keresztül meghallgatta az elkészült első számot, amit neki Lehár elzongorázott. Ez nem volt más, mint A víg özvegy egyik legsikeresebb, máig népszerű száma, egy kedves duett Danilo és Glavari Hanna között: „Bamba,bamba gyászvitéz…” Utána már nem volt megállás… Ez az előzménye az 1905-ben bemutatott és azonnal világsikerré vált A víg özvegynek, annak a darabnak, amely máig a legtöbbet játszott – még az operaszínpadokat is meghódító - operett a világon. Megszorítani is csak egy másik magyar muzsikus szerzeménye, Kálmán Csárdáskirálynője tudja.
Heuberger neves komponista és zenekritikus volt, de mindössze egyetlen szerzeménye lett ismert és vált maradandóvá: az Operabál. Lehárra féltékeny volt, nem kedvelte, lefitymálta addigi munkáit, és az ifjú muzsikus katonakarmesteri tevékenységéről pedig azt a véleményt fogalmazta meg, hogy nem ért a valcerek dirigálásához, arról fogalma sincs, és soha nem is fogja megtanulni. A Theater an der Wien vezetőit nem volt nehéz rábírnia, hogy az amúgy is neki szánt librettót, amit Victor Leon írt, ő zenésíthesse meg. A szövegkönyv egyébként Meilhac „A követségi attasé” című, franciás miliőt, hangulatot teremtő és sugárzó vígjátéka volt. Heuberger idővel elkészült néhány számmal, amelyeket elvitte meghallgatásra a színházba. A házi bemutatón, míg zongorázott, oldalt a függöny mögött foglalt helyet a Daniló szerepére kiosztott művész, aki utóbb őszintén bevallotta, hogy csalódást keltett Heuberger zenéje; nem az a vérpezsdítő, gazdagon áradó és dallambőségű, ritmikájú, felkavaró és szikrázó, felvillanyozó muzsika ez, amire számított. Ugyanezt a véleményt fogalmazta meg Leon is, és a hallgatóság. A színház direktora ezek után kereste meg Lehárt a szövegkönyvvel, aki egy éjszaka átolvasta a librettót, másnap reggel már jött, és kérte, hogy adják át neki, megkomponálja a darabot. Heuberger nem problémázott, nem sokat tartott róla, visszaadta A víg özvegyet. Még örült is, mert cserébe kapott Leontól három kis egyfelvonásost. Lehár pedig azonnal munkához látott. Még aznap este telefonon felhívta Leont, aki a kagylón keresztül meghallgatta az elkészült első számot, amit neki Lehár elzongorázott. Ez nem volt más, mint A víg özvegy egyik legsikeresebb, máig népszerű száma, egy kedves duett Danilo és Glavari Hanna között: „Bamba,bamba gyászvitéz…” Utána már nem volt megállás… Ez az előzménye az 1905-ben bemutatott és azonnal világsikerré vált A víg özvegynek, annak a darabnak, amely máig a legtöbbet játszott – még az operaszínpadokat is meghódító - operett a világon. Megszorítani is csak egy másik magyar muzsikus szerzeménye, Kálmán Csárdáskirálynője tudja.
228 bemaria 2006-01-19 13:32:06 [Válasz erre: 223 Búbánat 2006-01-19 12:12:03]
Érdekes, ezt még nem hallottam! Akkor csak a véletlenen múlt A víg özvegy zenéjének megírása! Kár lett volna érte! Azt hiszem Strauss is visszautasított annak idején egy librettót, amit aztán Offenbach zenésített meg. Strauss meg ahelyett az Egy éj Velencébenhez szerzett zenét, és nem lett olyan siker, mint Offenbach operettje. Remélem jól emlékszem, de ha nem akkor javíts ki kérlek!
Érdekes, ezt még nem hallottam! Akkor csak a véletlenen múlt A víg özvegy zenéjének megírása! Kár lett volna érte! Azt hiszem Strauss is visszautasított annak idején egy librettót, amit aztán Offenbach zenésített meg. Strauss meg ahelyett az Egy éj Velencébenhez szerzett zenét, és nem lett olyan siker, mint Offenbach operettje. Remélem jól emlékszem, de ha nem akkor javíts ki kérlek!
227 bemaria 2006-01-19 13:29:10 [Válasz erre: 223 Búbánat 2006-01-19 12:12:03]
Huszkával kapcsolatban teljesen egyetértek. Megállta voln a helyét nemzetközi porpndon is, de szép, hogy mégis itthon maradt a hazájában.
Huszkával kapcsolatban teljesen egyetértek. Megállta voln a helyét nemzetközi porpndon is, de szép, hogy mégis itthon maradt a hazájában.
226 bemaria 2006-01-19 13:27:54 [Válasz erre: 225 Búbánat 2006-01-19 12:16:49]
Én ebből a felsorolásból Strauss-on kívül a többi szerzőtől még nem hallottam teljes művet, ezért nem tudok mit nyilatkozni. Ha lehetőségem lesz rá megismerni tőlük is teljes műveket, majd megírom a véleményem. Egy biztos, a Rádió Dalszínházában hallott általuk szerzett dalok tetszettek, élvezhető a zene és a magyar szöveg is, sőt ez gyakran nagyon poénos is.
Én ebből a felsorolásból Strauss-on kívül a többi szerzőtől még nem hallottam teljes művet, ezért nem tudok mit nyilatkozni. Ha lehetőségem lesz rá megismerni tőlük is teljes műveket, majd megírom a véleményem. Egy biztos, a Rádió Dalszínházában hallott általuk szerzett dalok tetszettek, élvezhető a zene és a magyar szöveg is, sőt ez gyakran nagyon poénos is.
225 Búbánat 2006-01-19 12:16:49
A klasszikusok között én legjobban a franciákat szeretem: Hervé, Planquette, Lecocq és persze a franciává vált Offenbach. Osztrákoknál pedig nem Strauss vagy Millöcker jelenti nálam a prímet, hanem Suppé és Zeller.
A klasszikusok között én legjobban a franciákat szeretem: Hervé, Planquette, Lecocq és persze a franciává vált Offenbach. Osztrákoknál pedig nem Strauss vagy Millöcker jelenti nálam a prímet, hanem Suppé és Zeller.
223 Búbánat 2006-01-19 12:12:03 [Válasz erre: 218 bemaria 2006-01-19 11:32:03]
Heubergerről érdekes adat, hogy mielőtt Lehár megkapta volna a szövegkönyvet, előbb Heubergernek kínálták fel, amit visszautasított. Így Leháré maradt a dicsőség, és A víg özvegymeghozta neki 1905-ben a világhírt. De ehhez az is kellett, hogy Lehár Bécsben éljen. Már akkor is csak annak volt esélye a nemzetközi megmérettetésre, aki \"nyugatta\" ment. Lásd még Kálmánt, Ábrahámot. Huszka is világhírű lehetett volna, ha nem marad itthon, mert állítom operettjei, melódiái olyan invenciókészségről tanúskodnak,amelynek messze földön párja nincs. Tulajdonképpen az igazi magyar operett vele kezdődött el...
Heubergerről érdekes adat, hogy mielőtt Lehár megkapta volna a szövegkönyvet, előbb Heubergernek kínálták fel, amit visszautasított. Így Leháré maradt a dicsőség, és A víg özvegymeghozta neki 1905-ben a világhírt. De ehhez az is kellett, hogy Lehár Bécsben éljen. Már akkor is csak annak volt esélye a nemzetközi megmérettetésre, aki \"nyugatta\" ment. Lásd még Kálmánt, Ábrahámot. Huszka is világhírű lehetett volna, ha nem marad itthon, mert állítom operettjei, melódiái olyan invenciókészségről tanúskodnak,amelynek messze földön párja nincs. Tulajdonképpen az igazi magyar operett vele kezdődött el...