https://www.youtube.com/watch?v=tXSoqYaztxo
De ez is aktuális, szintén Viktóriában van...
Az a vicc, hogy csak ez az egyetlen operettsláger, ami válásról szól, legalábbis én nem tudok többről? Pedig tényleg, a házasságok több mit fele válással végződik...
Nem gondolnám, hogy túl ízléses lett volna, bár a közönség talán lájkolta volna. A sok látványos operettszínházas lánykérés közepette se szeri, se száma a válásoknak ... ugyanott.
Sajnos, de akkor a két érintettnek kellett volna énekelni a dalt, épp aktuális lett volna.
Ezzel mire célzol? Ki akar válni?
Nono, kedves Búbánat, az a nagy sürgés-forgás, ami a szomszédos Széchényi Könyvtár felől volt tapasztalható, lehetett valami más is, házon = OSZK-n belül. Részletek itt és itt.
Ha már a Palotakoncert-programból kimaradt Ábrahám Pál, az egyik producer legalább a Viktória-slágert elénekelhette volna: "Nem történt semmi, csak elválunk csendben"..
Határozottan keveslem a hír ilyetén tálalását. Ha már lúd siker, legyen kövér óriási mindenhol, így: Laki Péter az első, óriási sikerű bemutató főszereplője volt, Bóni grófot játszotta a Csárdáskirálynőben. Az előadást az óriási sikerű, itthon 4-5 előadást megért Rocco és fivéreit is jegyző Vidnyánszky Attila rendezte, a Színház és Filmművészeti Egyetem óriási sikerű einstandolása átalakítása után az egyetemi kuratórium máris óriási sikerű elnöke.
Tisztelt „Búbánat”! Sajnálom, hogy nem jutott be a koncert utáni fogadásra és így csak ezen a fórumon keresztül küldi szerencsekívánatait az ifjú párnak. Természetesen én is minden jót és szépet kívánok számukra a közös életük során.
Szintén sajnálom, hogy nem tudtam jól kifejezni magam előző hozzászólásomban. Igazából azt a bravúros újságírói teljesítményt szerettem volna érzékeltetni, amivel egy ünnepi, abszolút magánjellegű társasági eseménytől el lehet jutni Vidnyánszky Attiláig…
Ahogy mondani szokták: azért, ez nem semmi.
Csodálkoztam is, hogy a táncos-komikus Laki Péter a Friderikából énekli a tőle szokatlan bonviván-slágeráriát: "Ó lányka, ó lánykám, imádlak én! Te drága, te drágám, te légy enyém!..." Ez már szeget üthetett volna a fejembe, hogy itt készül valami...
Innen kívánok sok boldogságot az ifjú jegyespárnak!
Kár, hogy a palotavári koncert utáni fogadásra már nem jutottam be, a VIP-esekkel együtt... helyszínül talán a szomszédos Széchényi Könyvtár valamelyik díszterme szolgálhatott; nagy sürgés-forgás volt tapasztalható arrafelé...
(Mellesleg Dénes Viktor nem a színpadról, hanem az épület első emeletének az Oroszlános Udvarra néző kiugró teraszán énekelte el Huszka Jenő Szabadság, szerelem c. daljátékából Melchior nevezetes dalát: "Társtalanul járogat az orvos..../Doktor úr, a maga szíve sose fáj?...")
Mindenütt előfordulnak ilyen romantikus lánykérések, mint amilyen a Budavári Palotakoncert alatt történt. Laki Péter kérte meg – megfelelő előkészületek szervezése után – kedvese kezét. Az eseményről az Origo.hu részletesen beszámolt az alábbi cikkben:
Azért, hogy az idevágó információ teljes legyen, szó szerint idézem a cikk utolsó mondatait:
„Mint többször megírtuk: a színház minden tekintetben megújult, amikor tavaly Kiss-B. Atilla főigazgató, Apáti Bence balettigazgató és Pfeiffer Gyula főzeneigazgató átvette az Operettszínház vezetését. Laki Péter az első, óriási sikerű bemutató főszereplője volt, Bóni grófot játszotta a Csárdáskirálynőben. Az előadást Vidnyánszky Attila rendezte, a koreográfus pedig Bozsik Yvette volt.”
2020/21Nagyszínpad1. Lehár: Giuditta2. Strauss: Cigánybáró3. Elton John: Aida4. pályázatnyertes magyar musical bemutatója
na ebből semmi se lett, Lehár Mosoly országa lesz, a többi is elmaradt. Valami új musical az lesz, ha jól tudm. Egy Huszka bemutatót is terveztek, de az is elmaradt, viszont Huszkától 19 dal énekeltek a Palotakoncerten, gondolom ez volt helyette.
Teátrum Legrand: Yentl (megjelenés a zsidó fesztiválon)
RaktárszínházHuszka: Bob herceg
Ezek is elmaradtak
A Kiss B Attila pályázat szerint 2022-ben lesz a Kálmán születésének 140 és Ábrahám születésének 130 évfordulója, tehát ez alapján az akkori Palotakoncerten fognak a két zeneszerzőről megemlékezni. 2021. elvileg Jacobi év, de ez is a halálára emlékszik. Szerintem jobb lenne inkább 2023. Jacobi évnek, mert jobb a szültésre megemlékezni mindig,de 2023-at az Kacsóh évnek szánják. De szerintem ezek a tematikák változhatnak. Talán célszerűbb lenne akkor a 2 zeneszerzőt egyszerre ünnepelni. Kacsóh: Budapest, 1873. december 15. – Budapest, 1923. december 16.) , tehát neki egyszerre van a születési és a halálozási évfordulója, érdekes szinte ugyanazon a napon, 50 évesn és 1 naposan halt meg.
Ez fura. Ábrahám Pál miért maradt ki, ő is 60 éve halt meg? Szerintem leginkább Lehárt illett volna játszani, mert neki volt a legkerekebb a 150. születésnap? Meg ő a legnagyobb név az operettben Johann Strauss után. Különben Ábrahám is nagyobb név az operett világában, mint Huszka, annak ellenére, hogy neki akadályozva volt a munkája a politikai okok miatt (tehát Németországot ott kellett hagynia Hitler hatalomrajutása miatt, ahol a legjáttszottabb új operettet, a Hawaii rózsáját ő írta.)
BUDAVÁRI PALOTAKONCERT – 2020. augusztus 8. – „Találkozások”
A Budapesti Operettszínház Huszka és Lehár Gálaműsora
Az egy szünettel előadott operett-gála műsora a következő hangzatos című blokkokra oszlott:
"Szerelmi arisztokrácia"; „Egy, kettő, hárem”; „Magyar lélek”; „Borral, szerelemmel”; „A kortársak üdvözlete”; „Találkozások”
A kétrészes műsorban nemcsak Huszka- és Lehár-melódiák hangzottak el. A programban helyett kapott két Kálmán-operett egy-egy részlete, ahogy Stolz, Offenbach, Kodály Zoltán, Aldobolyi Nagy György művéből is kaptunk egy-egy dalt, valamint Pablo de Sarasate, Johanna Doderer és Rimszkij-Korszakov hangszeres zenéje is színesítette a műsor-összeállítást.
Ideírom kitől mit hallottunk ezen a gálán - nem elhangzási sorrendben, hanem szerzők szerint csoportosítva:
I. Huszka Jenő
1. Bob herceg - „Londonban, hej…” (Dolhai Attila, Homonnay Zsolt)
2. Gül baba
a.) Gábor diák dala: „Ott, túl a rácson…” (Vadász Zsolt, balettkar)
b.) Leila belépője: „Valahol messze, nem tudom, hol…” (Bordás Barbara, Énekkar, Balettkar)
c.) Mujkó dala: „Darumadár fenn az égen…” (Fülöp Márton)
d.) Bordal: „A kulacsom kotyogós” (Dolhai Attila, Homonnay Zsolt, Vadász Zsolt, Laki Péter, Fülöp Márton, Énekkar, Balettkar)
3. Lili bárónő
a.) Lili dala és a gavallérok kara: „Mi kell a férfiaknak?” (Kalocsai Zsuzsa, Hary Judit, Énekkar, Balettkar)
b.) Szerelmi kettős: „Szellő szárnyán” (Lévai Enikő, Dolhai Attila)
c.) Vidám kettős: „Gyere, csókolj meg, ha szeretsz…” (Szendy Szilvi, Laki Péter)
d.) Lili dala: „Egy férfi képe van a szívem közepébe’…” (Fischl Mónika)
4. Erzsébet
a.) Ida belépője: „Rózsám, viruló kis rózsám” (Kalocsai Zsuzsa)
b.) „Délibábos Hortobágyon” (Szendy Szilvi, Laki Péter és az összes szereplő, Balettkar, Énekkar)
5. Mária főhadnagy
a.) Palotás (Balettkar)
b.) Szerelmi kettős: „Én mától kezdve…” (Kiss Diána, Vadász Zsolt)
c.) Csata-induló „Vértől pirosló ősi kard” (Fischl Mónika, Énekkar, Balettkar)
d.) Vidám hármas: „Ladilom” (Bojtos Luca, Laki Péter, Dénes Viktor)
e.) Jurátus induló (Dolhai Attila, az összes női szólista, Énekkar, Balettkar)
f.) Szerelmi kettős: „Szabad-e remélnem, hogy egyszer megsajnál…” (Hary Judit, Fülöp Márton)
6. Szabadság, szerelem
a.) Magyar táncok/Palotás (Balettkar)
b.) Melchior belépője: „Doktor úr” (Dénes Viktor)
II. Lehár Ferenc
1. A víg özvegy – Danilo belépője: „Szerelmetes szép hazám…/Az orfeum tanyám…” (Homonnay Zsolt)
2. Luxemburg grófja – Vidám kettős: „Gyerünk, tubicám…” (Bojtos Luca, Laki Péter)
3. A pacsirta – Juliska belépője: „Akkor vagyok boldog…” (Lukács Anita)
4. Három grácia – Gigolette (Apacsdal): „Ha megversz is imádlak én” (Oszvald Marika, Homonnay Zsolt, Balettkar, Énekkar)
5. A cárevics – Mása és Iván vidám kettőse: „Elmennék én hozzád, babám…” (Szendy Szilvi, Dénes Viktor)
6. Friderika – A költő dala: „Ó lányka, ó lánykám” (Laki Péter)
7. A mosoly országa
a.) Liza belépője: „Egy nőnek mindig jól esik az ilyen szép fogadtatás…/Bók csinosítja a nőt, a siker teszi őt hevesen lobogóvá” (Kiss Diána, Énekkar)
b.) Szu-Csong dala: „Vágyom egy nő után” (Ninh Dúc Hoang Long)
8. Giuditta – Octavio belépője: „Barátaim, élni jó…”/”O signora, signorina” (Ninh Dúc Hoang Long – német nyelven; Énekkar)
III. Robert Stolz: Vénusz selyemben – „Játssz a hegedűn!” (Lévai Enikő, Balettkar)
IV. Jacques Offenbach: Orfeusz az alvilágban –„Légy-duett: „De különös, kellemes szellőcske lengedez, lebbenve száll…” (Lukács Anita, Vadász Zsolt)
V. Kálmán Imre
1. A montmartre-i ibolya - „Carambolina” (Hary Judit, Énekkar, Balettkar)
2. Marica grófnő – „Szép város Kolozsvár” (Bordás Barbara, Lévai Enikő, Dénes Viktor, Hary Judit, Fülöp Márton)
VI. Kodály Zoltán: Háry János – „Hej, két tikom tavali” (Bordás Barbara)
VII. Aldobolyi Nagy György: Svejk a hátországban - „Stefi” (Oszvald Marika, Balettkar)
VIII. Johanna Doderer – Lehár Ballsirenen keringője nyomán: „Lehár Jubilee” - hegedűre, csellóra és nagy zenekarra (Jávorkai Brothers, Zenekar)
IX. Pablo de Sarazate: Zigeunerweisen - Cigánymelódiák (Jávorkai Brothers – hegedűn és gordonkán)
Ráadás: Rimszkij-Korszakov: Dongó (Jávorkai Brothers – hegedűn és gordonkán)
A televízió felvette a gálaműsort, aminek szerkesztett felvételét a Duna Televízió augusztus 20-án, az ünnepnap estéjén fogja sugározni (I. és II. rész együtt), 19.55 – 21.45 óra között.
Kis statisztika:
19 db Huszka-szám
9 db Lehár-szám
2 db Kálmán-szám
a többi hét szerzőtől 1-1 db szám
Számomra érthetetlen, hogy Huszkához mérten ennyire kevés Lehár-részlet került be a Palotakoncert műsorába – amelyet elvileg a két magyar komponista emlékének szenteltek a producerek (Dr. Vadász Dániel művészeti vezető, Nacsa Olivér, Pindroch Ferenc, Pindroch Szilárd).
Szintén Huszka Jenőt és Lehár Ferencet méltatta - születésük és haláluk kerek évfordulójára is utalva - az ünnepi koncert kezdete előtti köszöntőjében Kiss B. Atilla, az Operettszínház főigazgatója és Dr. Nagy István agrárminiszter, a Budavári Palotakoncert fővédnöke.
Meg aztán hogy-hogy nem ügyeltek a szerkesztés során arra, hogy Huszka születésének 145. és halálának 60. meg Lehár születésének 150. évfordulója mellett 2020-ban Ábrahám Pálról is megemlékezzenek - aki hatvan esztendeje hunyt el 1960-ban - legalább egy dal erejéig.
Egyébként a zsúfolt nézőtéren a közönség szinte minden számot lelkesen megtapsolt, a helyszínen, a Várpalota Oroszlános Udvarában a siker kódolva volt. Magam is ezt tapasztaltam.
A gálán közreműködött a Budapesti Operettszínház Énekkara (karigazgató: Szabó Mónika), Zenekara (karmester: Pfeiffer Gyula), Balettkara (koreográfusok: Lénárt Gábor, Lőcsei Jenő, Bodor Johanna). Rendező: Bori Tamás
Volt valaki a palotakoncerten? Én a musicalgálán voltam, de ott csak Lévai Szilveszter (Rebecca, Mozart, Elizabet) és Frank Wildhorn ( Rudolf és Jekyll ands Hyde) dalokat énekeltek, kb. 3 dal volt mindegyikből. Volt még a Macskák (Webber) Éfjél, Szent Ivánéji állom (Szakcsi Lakatos Béla) és az Abigél (Kocsák) és My fair lady (Loewe) és a Fame (Steve Maargoshes)1-1 dala is. Különben nem volt rossz a gála, de a székek irtó kényelmetlenek voltak és a dalok felét cseréltem voltan ismertebb musical dalokra pl. W
"Karantén levelek" - Üzenet a zenés színházból - dr. Vadász Dániel válaszolt
/Zene.hu/
„Zenés levelezésünkkel a Coopera projekt vezetőjét dr. Vadász Dánielt kerestük meg. Arról érdeklődtünk, társulatukat hogyan érintette a világjárvány, mi történik a külföldi és hazai fellépésekkel, mire számíthatnak a Budavári Palotakoncert szerelmesei, miként indul újra az élet a Cooperával.”
Még van 12 db jegy (Ma este színház) 10.000-18.750 Ft közötti féláron.
Megy valaki a szombati palotakoncertre? Jó lenne szerezni egy dallistát.
Beszélgetés a Palotakoncertek kapcsán Hary Judittal és Fülöp Mártonnal, a Kolozsvári Magyar Opera művészeivel
Fontos, hogy a magyar lelkünk is benne legyen ezekben az előadásokban
2020.08.05. 09:05 Fidelio.hu
A Budavári Palotakoncert meghívott vendégeként augusztus 8-án két erdélyi művész, Hary Judit és Fülöp Márton is szívhez szóló, emlékezetes élményt nyújtó produkciókkal készül megajándékozni az Oroszlános Udvarba érkező közönséget. A Kolozsvári Magyar Opera művészeivel a közelgő gála kapcsán arról is beszélgettünk, hogy határon túli magyarokként miért kiemelkedő fontosságú számukra ez a találkozás és maga az operett műfaj.
„Operaénekesként milyen a kapcsolatotok az operett műfajjal?
HJ: Mi a Kolozsvári Magyar Operában abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ugyanazok a művészek énekelnek operát és operettet. Szeretem, mert emberközeli, szívhez szóló és vérpezsdítő. Az operettben rengeteg szín van: a drámától a komédiáig minden megtalálható benne. Énekeltem már szubrett és primadonna szerepeket is, így a sors megadta, hogy a műfaj minden árnyalatát meg tudjam tapasztalni és ki tudjam élvezni. Egészen másképp veszi igénybe a hangot, mint az opera, mert ha ott mondod a szöveget, ahol énekelsz, abból nagyon furcsa beszédhang lesz, és egyáltalán nem leszel hiteles. Folyamatosan váltogatni kell a kettőt. Emellett játszani, táncolni is kell tudni, miközben gyakran énektechnikailag is annyira igényes, mint az opera.
FM: Én magyar nótákat is énekeltem gyerekként, könnyen közel kerültem az operett műfajhoz is. Bár főleg operákban léptem színpadra, párhuzamosan immár tíz bonviván szerepet is eljátszottam. A mi közönségünk nagyon igényli az operetteket is. A legfontosabb, hogy ezeket a gyönyörű duetteket és szóló dalokat teljes lélekből kell előadni.”
2020.08.03. 14:00 Fidelio.hu
A Budapesti Operettszínház művésze, Kalocsai Zsuzsa operettprimadonna is fellép az idei Budavári Palotakoncerteken. A Jászai Mari-díjas művésznővel nemcsak a műfajjal való első találkozást idéztük fel, de egyebek mellett arról is beszélgettünk, mi az a pótolhatatlan érték, amit manapság is nyújt számunkra.
"Milyen dalokkal készül az idei gálára?
A Rózsám, viruló kis rózsám című dallal, Huszka Jenő Mária főhadnagy című operettjéből, és a Mi kell a férfiaknak című dallal.
A két zeneszerző közül melyik áll közelebb az Ön szívéhez?
Mindkettőjüket szeretem, zseniális szerzők voltak mindketten. Valamiért sokkal több Lehár dalt éneklünk, pedig Huszka Jenő – aki édesapám egyik nagy kedvence volt – szintén csodálatos melódiákat írt. Nagyon hajlékony, érzelmes, szívhez szóló és fülbemászó dallamokat adott nekünk. Nem is értem, miért nem futott be világkarriert, pedig méltó társa lehetne Lehárnak és Kálmánnak.
Most végre újra kezdjük felfedezni a dalait, egyre többször hallhatjuk koncerteken is, aminek nagyon örülök."
Az előző, operettszínházi, hozzászólást kiegészítve, szintén egy mai, szintén hölgyekkel kapcsolatos, szintén vizsgálat lezárulásával foglalkozó hír:
„Megszüntették a nyomozást Hosszú Katinkáék ügyében. Sem a hűtlen kezelés, sem a közérdekű adattal való visszaélés bűnténye nem valósult meg” - zárta rövidre az ügyet a hatóság, dacára annak, hogy a szóban forgó 2017-es időszakra – az állami cég állítása szerint – a Bp2017 Kft. nevű állami cég és Hosszú Katinkáék vállalkozása között az uszoda használatára vonatkozó szerződés nem létezik. Hosszú Katinkáék szerződés és ellenérték fizetése nélkül, kizárólagos joggal használhatták a Duna Arénát.”
Természetesen a két ügy csak annyiban közös, hogy hölgyekről és vizsgálatok lezárásáról van benne szó.
Bizony, lehet továbbmenni ... MTE-re ... aztán ott is megállapítani ugyanezt ... hasonlóan Újszínház esetéhez, ahol ugyancsak nem történt semmi csak elválunk csendben. Bezzeg a Katona József Színházban és SZFE-en, huhúúú! Ottan lesz majd csak igazán nemulass!
Nincs itt semmi látnivaló, lehet továbbmenni...
"Lezárult az Operettszínházban folytatott minisztériumi vizsgálat, amely megállapította, hogy nem történt zaklatás az intézményben - áll az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) szerdai közleményében."
"megállapítható, hogy az Operettszínház főigazgatója felé szóbeli jelzéssel élő munkatárs meghallgatását követően a főigazgató az elvárható gondossággal járt el. Így többek között megtette a szükséges intézkedéseket"
Más alkalommal már idézten a Szöktetés a szerájból - Operettszínház még nem mutatta be - záró szavait: "Akinek ennyi jó kevés, azt érje gáncs és megvetés"
Már csak pár darab jegy "vár gazdára"...
A Palotakoncert jegyárai a már eladott utolsó 3 sort (8.400 Ft) kivéve: 12.000-16.000-30.000 Ft.
4411
Ez mind igaz. A szervezők az idén Lehár és Huszka műveit teszik a Palotakoncert-produkciójuk pillérévé - a két zeneszerző születésének és halálának évfordulóihoz kötve. Örüljünk neki.
Jó, de mégis azért a 4 legjelentősebb magyar operettszerző sorrendben: 1. Lehár, 2. Kálmán és 3-4. holtversenyben Huszka és Ábrahám. Külföldön viszont Ábrahám Pál ismertebb Huszkánál, játszák Németországban, Auszriában, Svájcban, Balti államokban, Romániában, Bulgáriában még az olaszoknál is, meg persze Szerbiában is ismerik, hisz Apatin most ott van... Huszkának csak Oroszországban játszák operettjét (Lili bárónő) és max. a Kolozsvári Magyar Operában. Huszka viszont a magyar operett megteremtője.
Sajnálatos módon a szektorok is át lettek nevezve, szóval csak Kálmán Imre, Lehár Ferenc és Huszka Jenő szektor van, a többi Ábrahám Pál, Jacobi Viktor, Szirmai Albert, Zerkovitz Béla és még valaki talán Eisemann Mihály szokott lenni.
2020-ban Huszka esetében kettős-jubileumról beszélhetünk: az operettkomponista 60 éve hunyt el és 145 éve született – Lehár "kerek"-évfordulójától mindössze öt évvel "lemaradva"...
Ugyanakkor Lehár Ferenc és Huszka Jenő életműve előtt tisztelegve nem kizáró ok még más szerzők, így Ábrahám Pál - aki ugyancsak hatvan évvel ezelőtt halt meg -, emlékét is felidézni a koncerten, szerzeményeik műsorra tűzésével; volt rá példa a korábbi években is, hogy a meghirdetett, kiemelt szerzők operettjei mellett más komponisták dalműveiből is csendültek fel részletek a Várbeli Palotakoncerteken. Elképzelhetőnek tartom, hogy ez a gyakorlat marad, az idén is így lesz.
Jó meglátás és kérdésed.
És Ábrahám Pál miért nincs említve. Ő is 60 éve halt meg 1960-ban.
„Budavári Palotakoncert 2020 nyarán is a magyar operettet ünnepli”
Funzine.HU - 2020. JÚL. 29.
Augusztus 8-án az Oroszlános udvar a Találkozások színhelye lesz, ezt az alcímet kapta ugyanis az idei gálaműsor.
A Budapesti Operettszínház művészei idén Huszka Jenő és Lehár Ferenc életműve előtt tisztelegnek, valamint bemutatkozik a Budavári Palotakoncert közönsége előtt a virtuozitásukkal külhonban már hatalmas sikereket arató Jávorkai Brothers is.
A gálaműsor két zeneszerzőgéniusz előtt tiszteleg, a 150 éve született Lehár Ferenc és a 60 éve elhunyt Huszka Jenő örökzöld dallamait idézik fel az előadók. Találkozás lesz ez a gála a történelmi időben is, hiszen Huszka is, Lehár is ugyanabban az évben találkozott a sikerrel: az 1902-es év volt mindkettőjük számára a kiugrás éve. Lehár a Theater an der Wienben aratott elsöprő sikert a Bécsi asszonyokkal, Huszka Jenő pedig a Blaha Lujza téri Népszínházban (a későbbi Nemzeti Színházban) indította útjára a magyar operettet, a műfaj első, teljes pompájában tündöklő magyar sikerével, a Bob herceggel.
A gálaműsor gerincét a két korszakos jelentőségű komponista jól ismert és néhány újra felfedezésre váró dalai alkotják, természetesen idén is a Budapesti Operettszínház sztárszólistái előadásában; fellép Fischl Mónika, Bordás Barbara, Lukács Anita, Lévai Enikő, Kiss Diána, Kalocsai Zsuzsa, Szendy Szilvi, Bojtos Luca, Oszvald Marika, Dolhai Attila, Homonnay Zsolt, Vadász Zsolt, Ninh Duc Hoang Long, Dénes Viktor, Laki Péter, valamint két kolozsvári vendégművész, Hary Judit és Fülöp Márton.
Az Operettszínház 80 tagú zenekarát a dalszínház zenei vezetője, Pfeiffer Gyula vezeti, rendezője pedig Bori Tamás lesz. Fellép az Operett énekkara és 16 fős balettkara is.
A Palotakoncert ötletadó gazdája, Nacsa Olivér a műfaj szerelmese idén az eddigieknél is fontosabbnak, szimbolikusabbnak tartja a koncert létrejöttét:
“Immáron nyolcadik éve a Budavári Palotakoncert minden évben a nyár legnagyobb zenés színházi ünnepévé vált. Ebben az esztendőben pedig azt hiszem, hogy talán még nagyobb jelentőséggel bír, hiszen a világ és hazánk is egy előre nem látható és nem várt nehézségekkel teli időszakot él meg, egy világjárvány leküzdésén dolgozik. Ugyanakkor a fegyelmezettségnek hála elértük, hogy ebben a viszontagságokkal teli időben sem maradjunk zenei élmény nélkül és idén is együtt ünnepelhessük az operettet, a világviszonylatban is egyedülálló és páratlan helyszínen, a Budai vár oroszlános udvarában. A programnak Magyarország talán legnagyobb komponistája, Lehár Ferenc születésének százötvenedik, valamint a szintén kiváló zeneszerző Huszka Jenő halálának hatvanadik évfordulója ad apropót. Mérhetetlen büszkeséggel tölt el, hogy idén is, az elmúlt évekhez hasonlóan, augusztus 19-én és 20-án államalapításunk ünnepének záró programjaként tűzi műsorára a Palotakoncertet a Magyar Televízió Duna csatornája, sok százezer emberhez juttatva el a műfajt. Ugyanakkor reméljük, hogy az idei Budavári Palotakoncert egyben a járványhelyzet utáni nyitánya lesz az újrainduló színházi évadnak is. Várnak tehát mindenkit szeretettel a Budapesti Operettszínház szólistái, zenekara és balettkara augusztus 8-án, este fél 9-kor!”
Vadász Dániel, a Palotakoncert művészeti vezetője és producere a találkozások nemzeti dimenzióját tartja az idei gála fontos üzenetének:
“Nekünk, magyaroknak különlegesen fontos 2020, hiszen a trianoni döntés után száz évvel a nemzeti összetartozás jegyében hitet teszünk a magyarság egységének eszméje mellett. A határon kívül rekedtek hosszú évtizedekig érezhették úgy, hogy megfosztották őket a találkozásoktól. Az idei Palotakoncerten szimbolikus jelentése van annak, hogy két vendégművész is a Kolozsvári Magyar Operából érkezik. 2020-ban Trianon szomorú emléke újra egyesít. Találkozzunk önmagunkkal, gyökereinkkel, hogy újra felfedezzük nemzeti kincseinket.”
Pindroch Szilárd, producer arra a műfaji sokszínűségre hívja fel a figyelmet, melyeknek szerencsés találkozása folytán világhírűvé vált a magyar operettet:
“A magyar operett nem véletlenül Hungarikum. Nevezhetjük olyan színtérnek, ahol műfajok találkoznak egymással. Integrálja magában a bécsi és a francia alapműfajt, de találkozik benne a népzene, a műdal, a magyarnóta vagy éppen a Monarchia népeinek táncai. Ám épp Lehár munkássága a bizonyíték arra, hogy találkozási pontja ez az operának és az operettnek is, hiszen maga Puccini is rajongott zeneszerzőbarátjának dallamaiért.”
Pindroch Ferenc, a Palotakoncertek producereként az exkluzív esemény hagyományteremtő erejére hívja fel a figyelmet:
“Nyolcadik alkalommal vágtunk bele és az idei szervezés bebizonyította, hogy a Budavári Palotakoncert előtt nincs akadály. Köszönjük a támogatóinknak és a nézőinknek, akik évről évre segítik az álmunk megvalósulását és Európa egyik legnagyszerűbb szabadtéri rendezvényhelyszínévé teszik a Budavári Palota Oroszlános udvarát! A hagyomány megszületett, él és folytatódik!”
Kiss-B. Attila, a Budapesti Operettszínház főigazgatója az elmúlt hónapok váratlan próbatétele utáni első nagy találkozás jelentőségét emeli ki:
“A pandémiás időszak mindannyiunkat próbára tett. Próbára tette a türelmünket, az egymásba vetett bizalmunkat, a hitünket, a kitartásunkat. Azt gondolom, hogy az Operettszínház remekül állta és állja a próbát. Színházunk összes művésze és dolgozója számára sikerült a megélhetés biztonságát garantálnunk. Nem csak a közalkalmazottak, hanem a színház kötelékébe tartozó „szabadúszó” művészek számára is sikerült a fenntartó által folyósított forrásból egy jelentős tételt elkülöníteni, amely a megélhetésüket kiszámítható módon biztosítja. Ez egy igen fontos tényező, mert a művészi kreativitáshoz elengedhetetlen a létbiztonság, a kiszámíthatóság. Cserében művészeink alázattal és bezártságuk ellenére szüntelen energiával gyakoroltak, készítették a virtuális térben közzétett tartalmakat, de az igazi csoda csak az élő előadáson tud létrejönni művész és néző között. A Budai vár Oroszlános udvara kiváló helyszíne a csoda újjászületésének. Ez úton invitálom Önöket, kedves Nézőink, hogy legyenek partnereink, hogy kreatív művészeinkkel együtt hozzuk létre azt a csodát, amiért élni érdemes!”
„Ahogy a visszatérő nézők már megszokhatták, a produkciót idén is magas színvonalú színpad-, hang-, fény-, és pirotechnika, valamint egyéb meglepetések teszik még felejthetetlenebbé!
Felhívjuk a nézők figyelmét, hogy idén a nézők az Oroszlános udvarban zajló felújítások miatt megfordított lelátón ülnek majd, a színpad átkerül közvetlenül a bejárat mellé, háttérben a Budai Vár csodálatosan megvilágított kupolájával, megtartva így a helyszínen és az augusztus 19-i és 20-i televíziós közvetítés során is az exkluzív élményt. Rossz idő esetén a gálát augusztus 9-én, vasárnap tartjuk meg.”
Nem elég a COVID-19, az Operettszínházban válás-járvány is dühöng egy ideje ...
https://indirekt.hu/belfold/drama-az-operettben-valik-a-szinhaz-ket-sztarja/#
Fischl Mónika és Vadász Dániel bejelentették válásukat
2020.07.27. 13:02
Fischl Mónika és Vadász Dániel 19 év után döntött úgy, hogy elválnak. Az Operettszínház sztárpárja a napokban közölte a nyilvánossággal, hogy véget ért a kapcsolatuk, de nem szeretnének bővebben nyilatkozni erről.
Közönségszervezőket korábban, máskor is, keresett az Operettszínház.
Lásd ezt a facebook bejegyzést:
2018. február 28.
https://www.facebook.com/operettszinhaz/posts/1778444795510880/
...ami azért is érdekes, mert a színház honlapján ilyen állást nem hirdetnek.
Mai napon az e-mail üzeneteim között az Operettszínházból indított, alábbi segítségkérés érkezett:
„Tisztelt Nézőink! Segítségét szeretném kérni, talán Önnek is van olyan ismerőse, aki szívesen dolgozna színházunkban. Kérem, ossza meg ismerősével az alábbi állásajánlatot:
Közönségszervező kollégát keres szervezési osztályunk. Lényeges feladatok: A színház jegyeinek és bérleteinek népszerűsítése, értékesítése. Új kapcsolatok építése, új értékesítési területek felkutatása.”
(Az e-mail többi része az állással kapcsolatos dokumentumokat és munkakörülményeket részletezi, azokat itt nem idézem.)
Számomra az a furcsa, hogy az eddigi vezetői nyilatkozatok fényében az Operettszínház előző éve abszolút sikertörténet, minden látogatottsági rekordot megdöntöttek, több előadásra pótszékeket, pótasztalokat kellett beállítani.
Ha ez így van, akkor miért kell újabb közönségszervező? Miért kell új kapcsolatokat építeni, új értékesítési területeket felkutatni?
124 évvel ezelőtt született Lábass Juci a Pesti Király Színház szubrett primadonnája.
(1896.július 22. – 1932.augusztus 24.)
Eleinte szubretteket játszott, majd operettprimadonnaként mintegy tíz éven át szerepelt hatalmas sikerrel Beöthy különböző színházaiban. Feltűnő szépsége, kellemes hangja, színészi tehetsége a vezető primadonnák közé emelte. Vidéki vendégjátékain prózai szerepeket is megformált. Halálának oka ismeretlen, de többen a túlzott fogyókúráját okolták. Mindössze 36 évet élt.
*
„LÁBASS JUCINÁL
Annyi mindent írtak már a lapok Lábass Juci fellépéséről a Pacsirtában, hogy felkerestük Lábass Jucit otthonában: megtudni, hogyan is történt a gyors beugrás és mik voltak az előzményei.
Lábass Jucit a zongoránál találtuk, énekelt valami kedves dalt.
Vidáman ugrott fel és szívélyes előzékenységgel székkel kínált meg és tolta elébünk a cigarettás ládikát.
A kérdések özöne ellen nevetve védekezett:
— A Színházi Élet akar tőlem megtudni valamit?, a Színházi Élet, aki mindent tud!
Aztán elgondolkozott és mesélni kezdett:
— Bizony igaz, egy kicsit gyorsan ment a dolog.
Talán kezdjük legelőről — vetettük közbe.
Lábass Juci összehúzta a szemöldökét úgy, ahogy az erősen gondolkozó emberek szoktak és elkezdett beszélni:
— Kedd volt, amikor Lázár igazgató tudatott, hogy én játszom a szerepet. Hová szalad ilyenkor legelőször a színésznő?
— Próbára — igyekeztünk kitalálni.
— Dehogy, a szabónőhöz — nevetett Lábass Juci. Elsiettem Berkovicsnéhoz, megbeszéltük a ruhákat. Ez egy nap. Második nap szerda: szereptanulás és zongora próba Bertha Pistával, a dirigenssel. Ez két nap. Csütörtök, péntek, hétfő, kedd, zenekari próbák, ez hat nap és kedden este már játszottam a szerepet. Kicsit sok munka volt, de-hát nagyon szívesen csináltam.
Nem akartuk zavarni Lábass Jucit, elköszöntünk tőle, és gratuláltunk a gyors sikerhez, amit a Pacsirtában aratott.”
SZÍNHÁZI ÉLET, 1918. 10. szám
KÁEL CSABA RENDEZÉSÉVEL EMLÉKEZNEK LEHÁR FERENCRE BALATONFÜREDEN
2020. JÚLIUS 23. CSÜTÖRTÖK 07:04 - MNO.HU
"– Nem biztos, hogy emlékévekkel kell a hangsúlyosabb évfordulókon túlterhelni az emlékezetet, egy-egy kimagasló alkotónk születésének jubileumán. Lehár Ferenc 150 éve született, a bécsi operett kimagasló alakja és a műfaj megújítója volt, akinek dallamai a reformkori városrészben, Balatonfüreden méltó helyet kapnak szombat este – fogalmazott Káel Csaba, a Művészetek Palotája (Müpa) vezérigazgatója, a Lehár 150 gálaest rendezője.
Káel Csaba a bécsi operett második nagy hullámának zeneszerzőjéről szólva elmondta: a maga korában Bécsben Pucciniként emlegették, ami számunkra talán azért hat furcsán, mert gyakran alábecsüljük a műfajt.
– Nagyon el tudott mélyedni az emberi lélekben, szellemisége, életszeretete áthatja műveit. Többek között ennek köszönhető, hogy a kortársai rajongtak érte – fogalmazott a gálaest rendezője.
A szombati válogatásban a Luxemburg grófja, A mosoly országa, a Víg özvegy és a Cigányszerelem áriái csendülnek fel meg, vagyis Lehár legértékesebb műveivel emlékeznek a zeneszerzőre. A muzsikát a Mendelssohn Kamarazenekar szólaltatja meg, Kováts Péter vezényletével. A darabot Rálik Szilvia, Szántó Andrea, Haja Zsolt, Boncsér Gergely adja elő, Venekei Marianna koreográfiáját a Nemzeti Balett művészei táncolják el.
Lehár Ferenc 1870. április 30-án született Komáromban, előadói pályafutását színházi hegedűsként kezdte, emellett egy katonazenekarban is játszott. Első operettje a Bécsi asszonyok volt, amely világsiker lett. Az igazi elismerést A víg özvegy, a Luxemburg grófja és a Cigányszerelem hozta meg számára."
Vajon rock-koncerteket is lehetne ott tartani? Vagy azokon túl sok alkohol fogy(na)...
Az Operettszínház honlapjáról:
Operett - Open air
Újra tart koncertestet a Budapesti Operettszínház!
Július 23., 24., 25., 26. - kezdés. 20.30-kor
A belváros egyik leghangulatosabb udvarában kelnek újra életre a musical- és operettdallamok a helyszín családias légkörében, kis formációban, de nagy akusztikával! Töltsenek egy könnyed nyári estét sztárjainkkal!
Fellépő művészeink: Bordás Barbara, Fischl Mónika, Dolhai Attila, Dancs Annamari, Dénes Viktor, Lukács Anita, Szendy Szilvi, Vadász Zsolt, Laki Péter
A különleges, szabadtéri helyszínen művészeink részleteket adnak elő Ábrahám Pál, Huszka Jenő, Kálmán Imre, Lehár Ferenc, Szirmai Albert és ifj. Johann Strauss közkedvelt operettjeiből. Részletek csendülnek fel többek között A csárdáskirálynő, A denevér, A mosoly országa, a Bál a Savoyban, az Erzsébet, a Giuditta, a Marica grófnő, a Mária főhadnagy, a Mágnás Miska, a Viktória és A víg özvegy című operettekből is.
Helyszín: Vármegye háza udvara (Budapest, V. kerület, Városház u.7.)
A helyszín befogadóképessége 300 fő.
A jegy ára 3000 Ft, a helyfoglalás érkezési sorrendben történik.
Az operbase adatbázís alapján megnézhetjük, mi is fog menni szeptembertől a színházakban, bőven van benne operett:
"Zenés találkozások a szabad ég alatt - Lélekemelő pillanatokkal indult útjára az Operettszínház szabadtéri koncertsorozata"
Pesti Vármegyeháza különleges atmoszférájú udvarán július 23., 24., 25., 26.
http://musicgaleria.hu/index.php/msorajanlat/905-2020-07-14-08-16-50.html
Dolhai Attila már a sorozat sajtótájékoztatóján előrevetítette: Egy kicsit ki lehet kacsintani a közönséghez, cinkoskodni, akár közösen is lehet énekelni a közönséggel! A fantasztikus szereposztást ismerve garantált a könnyed, nyáresti szórakozás. Dolhai Attila, Lukács Anita, Vadász Zsolt, Fischl Mónika, Szendy Szilvi, Laki Péter, Bordás Barbara, Dancs Annamari és Dénes Viktor előadják az operett-repertoár gyöngyszemeit olyan nagyszerű művekből, mint a Marica grófnő, A csárdáskirálynő, A mosoly országa és Mágnás Miska – nehéz eldönteni, hogy a szereposztás a vonzóbb, vagy a műsor!
A hangulatot varázslatos látványvilág egészíti ki. A klasszicista stílusú műemlék épületegyüttes falát különleges vetítés színezi, mely Somfai Péter keze munkáját dicséri. A Budapesti Operettszínház műszaki igazgatója az alábbiakat mondta a vetített látványról:
- „A Budapesti Operettszínház a művészi eszközök, értékek, hatások mellett mindig is különösen odafigyelt az előadások látványvilágára. Komoly, iránymutató előzményekkel dicsekedhetünk. A kétezres évek közepétől megszokottá vált, hogy akár öt-hat projektor hatása egészíti ki a díszletet, varázslatos trükköket létrehozva. Most is szeretnénk egy igazi csemegével meglepni a visszatérő közönségünket. A Vármegyeháza udvarán, ebben a kis ékszerdoboz jellegű térben is vetítési hatásokkal egészítjük ki az előadásainkat. Ez nem egy nagy színháztér, hanem egy olyan hely, ahol a közönség egészen közel kerülhet az előadáshoz, szinte kézzel fogható közelségbe. A nagyon hangulatos, ugyanakkor kis tér minden pozitív hatását élvezhetik a nézők, az akusztikus produkció szinte együtt lélegzik majd a közönséggel.”
Valóban, a művészek és a nézők ilyen jellegű közelsége igazi varázslatot hozott létre már az első gálaesten, ami méltó újrakezdés volt a hosszú kényszerpihenő után. Janza Kata szavaival élve: „Reméljük, mindenkinek jól esett, nekünk biztos!”
Aki lemaradt az élményről, az bepótolhatja: négy operettgálával várjuk Önöket július 23-án, 24-én, 25-én, 26-án.
Jegyek ide kattintva vásárolhatók.
Köszi. Érdekes, de a Bécsi vér Strauss.
Különben tudod a szabadtéri operettgála műsorát, ami a budapesti városháza előtt lesz?
Köszönöm a tájékoztatásodat! Átmásolom a Lehár Ferenc-topicba, legyen meg ott is ez az információ.
Érdeklődőknek, a 2020. július 25-ei balatonfüredi Lehár'150 Operettgála műsora és szereplői: (forrás https://www.programturizmus.hu/ajanlat-anna-fesztival.html)
Július 25. szombat .. Gyógy téri nagyszínpad, 20:30 óra
Operettgála – „Lehár 150”
Jubileumi operettgála Lehár Ferenc születésének 150. évfordulója alkalmából.
Énekelnek: Rálik Szilvia, Szántó Andrea, Boncsér Gergely, Haja Zsolt, az Operaház magánénekesei
Rendező: Káel Csaba Nádasdy Kálmán-díjas, Kossuth-díjas filmrendező, érdemes művész
A műsor
1. A víg özvegy – nyitány
2. Giuditta – "Freunde, das Leben ist lebenswert" – Boncsér Gergely
3. Cigányszerelem – Messze a nagyerdő... – Szántó Andrea
4. Luxemburg grófja – "Szívem szeret" – Haja Zsolt
5. A víg özvegy – Vilja-dal – Rálik Szilvia
6. Arany és ezüst – koncertvalcer (balett)
7. A mosoly országa – Szerelmi kettős – Rálik Szilvia, Boncsér Gergely
8. Bécsi vér – keringő
9. Luxemburg grófja – Gimbelem, gombolom – Szántó Andrea, Haja Zsolt
10. A mosoly országa – "Vágyom egy nő után" – Boncsér Gergely
11. Báli szirének – koncertvalcer a Víg özvegy melódiáiból (balett)
12. A víg özvegy – Danilo belépője – Haja Zsolt
13. Guiditta – "Meine Lippen sie küssen so heiss" – Rálik Szilvia
14. A víg özvegy – Ajk az ajkon – Szántó Andrea, Haja Zsolt
15. A víg özvegy – Grisette – Szántó Andrea