Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
3518 macskás 2017-04-05 23:19:45 [Válasz erre: 3511 tiberio 2017-02-28 10:05:05]
:) Így van! Marilynemnek nincs párja! Létezik, hogy többször láttalak operában, meg koncerten? Például ma MacIjeven?
:) Így van! Marilynemnek nincs párja! Létezik, hogy többször láttalak operában, meg koncerten? Például ma MacIjeven?
3517 Edmond Dantes 2017-03-29 09:13:28 [Válasz erre: 3516 Heiner Lajos 2017-03-29 08:31:10]
https://nyphil.org/about-us/artists/jaap-van-zweden 2017/18: Music Director Designate 2018/19- : Music Director
https://nyphil.org/about-us/artists/jaap-van-zweden 2017/18: Music Director Designate 2018/19- : Music Director
3516 Heiner Lajos 2017-03-29 08:31:10 [Válasz erre: 3515 Edmond Dantes 2017-03-28 23:28:35]
Ki lesz Gilbert után a NYPO élén?
Ki lesz Gilbert után a NYPO élén?
3515 Edmond Dantes 2017-03-28 23:28:35
A New Yorki Filharmonikusok kilenc koncertből álló európai turnéja Pestre (is) remekül szerkesztett műsort hozott: agyonnyúzott slágerek helyett Bartókot és Mahlert, ráadásul tőlük sem a szokásos és olykor párban járó Concertót és Titánt, hanem a Zenét és a Negyediket. Technikailag-hangzásilag semmi kifogásolnivalót nem találtam egyik darab előadásában sem. Alan Gilbert búcsúzó zeneigazgató pálcája alatt a Zenét valamelyest távolságtartónak éreztem: kétségtelen, hogy "bemelegítő" szám helyett/nélkül Bartók korszakos alkotásával nagy feladat rögtön a lovak közé csapni és a közönség is elég sokat köhécselt. Szünet után -a szokottól eltérően ültetett, egyébként formásan játszó vonóskart leszámítva- a Mahler-szimfóniában már helyükre kerültek a dolgok és a mű szellemi centrumát jelentő lassú (harmadik) tétel szépsége nálam végképp eloszlatta esetleges kétségeimet. A záró tétel vokális szólóját Christina Landshamer adta elő stílusosan, kicsit visszafogott tónusban, szopránja a messzeségből inkább első-az-egyenlők-közt hangszerként szólt. Nem várt ráadásként Schubert Rosamundájának egyik közismert részletét hallhattuk. Ahogyan ma Bartók, úgy holnap Bécsben, a Konzerthausban Mahler lesz hazai pályán.
A New Yorki Filharmonikusok kilenc koncertből álló európai turnéja Pestre (is) remekül szerkesztett műsort hozott: agyonnyúzott slágerek helyett Bartókot és Mahlert, ráadásul tőlük sem a szokásos és olykor párban járó Concertót és Titánt, hanem a Zenét és a Negyediket. Technikailag-hangzásilag semmi kifogásolnivalót nem találtam egyik darab előadásában sem. Alan Gilbert búcsúzó zeneigazgató pálcája alatt a Zenét valamelyest távolságtartónak éreztem: kétségtelen, hogy "bemelegítő" szám helyett/nélkül Bartók korszakos alkotásával nagy feladat rögtön a lovak közé csapni és a közönség is elég sokat köhécselt. Szünet után -a szokottól eltérően ültetett, egyébként formásan játszó vonóskart leszámítva- a Mahler-szimfóniában már helyükre kerültek a dolgok és a mű szellemi centrumát jelentő lassú (harmadik) tétel szépsége nálam végképp eloszlatta esetleges kétségeimet. A záró tétel vokális szólóját Christina Landshamer adta elő stílusosan, kicsit visszafogott tónusban, szopránja a messzeségből inkább első-az-egyenlők-közt hangszerként szólt. Nem várt ráadásként Schubert Rosamundájának egyik közismert részletét hallhattuk. Ahogyan ma Bartók, úgy holnap Bécsben, a Konzerthausban Mahler lesz hazai pályán.
3514 IVA 2017-02-28 18:09:09 [Válasz erre: 3512 Búbánat 2017-02-28 10:56:27]
Nem igaz, hogy nehéz boldognak lenni. Örülök, hogy véletlenül sem láttam ezt az előadást.
Nem igaz, hogy nehéz boldognak lenni. Örülök, hogy véletlenül sem láttam ezt az előadást.
3513 igricz 2017-02-28 15:51:28
Volt valaki a Zeneakadémián 19-én este a Rachmaninov-Berezovszkij-Concerto Budapest előadáson? Érdekelnének a vélemények! Én ott voltam.
Volt valaki a Zeneakadémián 19-én este a Rachmaninov-Berezovszkij-Concerto Budapest előadáson? Érdekelnének a vélemények! Én ott voltam.
3512 Búbánat 2017-02-28 10:56:27
[url] http://operavilag.net/kiemelt/miert-jarunk-operaeloadasokra/; Miért járunk operaelőadásokra? [/url] Operavilag.net, 2017. február 27. Gioachino Rossini: A sevillai borbély – KONDOR KATA írása a Müpa február 18-i előadásáról [...] "Bár a Budafoki Dohnányi Zenekar Hollerung Gábor vezényletével igényesen játszott, és érezhetően alaposan kidolgozták a szólamok megformálását, ugyanaz az érzésünk lehet, mint a rendezés esetében: az egyes jó megoldások nem illeszkedtek rendszerbe, amelyről éreznénk, hogy valahonnan valahova tart; a szépen kivitelezett frázisok önmagukban álltak, és így egy idő után a színpadi poénokhoz hasonlóképpen érdektelenné váltak. Mintha egy kiállítás ötletszerűen összeválogatott műtárgyait láttuk volna, melyek egyesével ugyan mutatósak, de tetszés szerint dönthetjük el, hány darabot tekintünk meg, túl sok belőlük pedig kifejezetten fárasztóan hat. Ahogyan az lenni szokott, az előadás nagy közönségsikert aratott. Mivel a jelenlevők legnagyobb részben az énekeseket éljenezték meg, nehéz megmondani, az ő teljesítményük feledtette-e a produkció egyéb fogyatékosságait, vagy ilyen sokan érik be csupán annyival, ha tetszetős hangokat hallhatnak. A magam részéről jobban örülnék, ha a jövőben ennél kiegyensúlyozottabb színvonalú operaelőadásokat láthatnék és hallhatnék."
[url] http://operavilag.net/kiemelt/miert-jarunk-operaeloadasokra/; Miért járunk operaelőadásokra? [/url] Operavilag.net, 2017. február 27. Gioachino Rossini: A sevillai borbély – KONDOR KATA írása a Müpa február 18-i előadásáról [...] "Bár a Budafoki Dohnányi Zenekar Hollerung Gábor vezényletével igényesen játszott, és érezhetően alaposan kidolgozták a szólamok megformálását, ugyanaz az érzésünk lehet, mint a rendezés esetében: az egyes jó megoldások nem illeszkedtek rendszerbe, amelyről éreznénk, hogy valahonnan valahova tart; a szépen kivitelezett frázisok önmagukban álltak, és így egy idő után a színpadi poénokhoz hasonlóképpen érdektelenné váltak. Mintha egy kiállítás ötletszerűen összeválogatott műtárgyait láttuk volna, melyek egyesével ugyan mutatósak, de tetszés szerint dönthetjük el, hány darabot tekintünk meg, túl sok belőlük pedig kifejezetten fárasztóan hat. Ahogyan az lenni szokott, az előadás nagy közönségsikert aratott. Mivel a jelenlevők legnagyobb részben az énekeseket éljenezték meg, nehéz megmondani, az ő teljesítményük feledtette-e a produkció egyéb fogyatékosságait, vagy ilyen sokan érik be csupán annyival, ha tetszetős hangokat hallhatnak. A magam részéről jobban örülnék, ha a jövőben ennél kiegyensúlyozottabb színvonalú operaelőadásokat láthatnék és hallhatnék."
3511 tiberio 2017-02-28 10:05:05 [Válasz erre: 3510 macskás 2017-02-28 09:15:58]
Extrovertáltabb játékra számítottam. ...ja, tudom, hogy Marilynnek nincsen párja. :)
Extrovertáltabb játékra számítottam. ...ja, tudom, hogy Marilynnek nincsen párja. :)
3510 macskás 2017-02-28 09:15:58 [Válasz erre: 3509 tiberio 2017-02-28 08:33:11]
Enerváltak lettek volna? Szerintem nem. Sokkal jobban tetszett idén, tényleg ő volt a legjobb magasan. A Tankrédban lehet, hogy Marilynemet vártam?
Enerváltak lettek volna? Szerintem nem. Sokkal jobban tetszett idén, tényleg ő volt a legjobb magasan. A Tankrédban lehet, hogy Marilynemet vártam?
3509 tiberio 2017-02-28 08:33:11
Van már vagy tizenöt éve, hogy megvettem Vivica Genaux Arias for Farinelli c. lemezét. Nagyon szerettem különös, egyedi színű, bársonyos hangját. Nőies, ugyanakkor kiválóan alkalmas nadrágszerepek éneklésére. Aztán pár évre rá a Zeneakadémián énekelte Rossini Tankrédjének címszerepét egészen kiválóan. Tegnap Hasse operájában hallgattam és örömmel állapítottam meg, hogy a hang alig változott, az előadást szerintem ő vitte el, mert Fabio Biondi zenekara tőlük szokatlanul enervált, csúcspontokat nélkülöző produkciót nyújtott.
Van már vagy tizenöt éve, hogy megvettem Vivica Genaux Arias for Farinelli c. lemezét. Nagyon szerettem különös, egyedi színű, bársonyos hangját. Nőies, ugyanakkor kiválóan alkalmas nadrágszerepek éneklésére. Aztán pár évre rá a Zeneakadémián énekelte Rossini Tankrédjének címszerepét egészen kiválóan. Tegnap Hasse operájában hallgattam és örömmel állapítottam meg, hogy a hang alig változott, az előadást szerintem ő vitte el, mert Fabio Biondi zenekara tőlük szokatlanul enervált, csúcspontokat nélkülöző produkciót nyújtott.
3508 Matyus 2017-02-26 13:58:50
Színvonalas koncertet hallhattunk Balázs János zongoraművész és Rost Andrea előadásában a Ciffra fesztivál keretében.
Színvonalas koncertet hallhattunk Balázs János zongoraművész és Rost Andrea előadásában a Ciffra fesztivál keretében.
3506 pio 2017-02-24 10:36:40 [Válasz erre: 3505 parampampoli 2017-02-24 09:17:57]
Hát az nem ártana...
Hát az nem ártana...
3505 parampampoli 2017-02-24 09:17:57 [Válasz erre: 3504 kothner 2017-02-24 07:36:14]
Majd beiratkozom hozzád tanulni. -:)
Majd beiratkozom hozzád tanulni. -:)
3504 kothner 2017-02-24 07:36:14 [Válasz erre: 3498 parampampoli 2017-02-22 06:55:28]
Nem, ő valóban nem Lady Macbeth, nem Cio Cio San, nem Donna Anna és így tovább? hanem Miksch Adrienn, kiváló énekművész, aki bizonyára nagyszerűen fel tudja mérni, mire vállalkozik, szemben a te ostoba feltételezéseddel. Menj el az előadására és nyitott szívvel hallgasd meg, milyen új dolgokat fedez fel és valósít meg, hátha szétfoszlatja vélt mindentudásodat.
Nem, ő valóban nem Lady Macbeth, nem Cio Cio San, nem Donna Anna és így tovább? hanem Miksch Adrienn, kiváló énekművész, aki bizonyára nagyszerűen fel tudja mérni, mire vállalkozik, szemben a te ostoba feltételezéseddel. Menj el az előadására és nyitott szívvel hallgasd meg, milyen új dolgokat fedez fel és valósít meg, hátha szétfoszlatja vélt mindentudásodat.
3503 Pristaldus 2017-02-23 15:17:43 [Válasz erre: 3501 tiramisu 2017-02-22 20:48:10]
Régen is voltak rossz példák, szereposztási tévedések, de mintha az utóbbi időben szinte csak ilyenek lennének!
Régen is voltak rossz példák, szereposztási tévedések, de mintha az utóbbi időben szinte csak ilyenek lennének!
3502 parampampoli 2017-02-23 15:00:16 [Válasz erre: 3501 tiramisu 2017-02-22 20:48:10]
Az, hogy vannak rossz példák a múltban, nem igazolás semmire. Főleg arra nem, hogy most majd helyes megoldás születik belőle. A csodákban egyébként nem hittem sose, ma pedig még kevésbé hiszek, mint valamikor. Miksch Adrienn énekelhetett akármit az Elektrában -- az én szereposztásomban maximum 1. Magde lehetne -- Lady Macbeth nem neki való. Amúgy Chrysothemis ugyanúgy egyáltalán nem. Hogy a mai világban kire mit osztanak ki és miért, Miksch Adrienntől függetlenül -- no ez egy hosszú és messzire vezető téma lenne. nyilvánosban nem is biztos, hogy vállalnám.
Az, hogy vannak rossz példák a múltban, nem igazolás semmire. Főleg arra nem, hogy most majd helyes megoldás születik belőle. A csodákban egyébként nem hittem sose, ma pedig még kevésbé hiszek, mint valamikor. Miksch Adrienn énekelhetett akármit az Elektrában -- az én szereposztásomban maximum 1. Magde lehetne -- Lady Macbeth nem neki való. Amúgy Chrysothemis ugyanúgy egyáltalán nem. Hogy a mai világban kire mit osztanak ki és miért, Miksch Adrienntől függetlenül -- no ez egy hosszú és messzire vezető téma lenne. nyilvánosban nem is biztos, hogy vállalnám.
3501 tiramisu 2017-02-22 20:48:10 [Válasz erre: 3498 parampampoli 2017-02-22 06:55:28]
Nem Ő volt az első, nem Ő az utolsó és nem Ő következő, akire esetleg nem a megfelelő szerepet osztják! Sőt még sikeresen túl is lehet élni! Ám láttunk -hallottunk olyan papírforma szerinti szereposztást is, amely nem vált be és csalódás volt! De azért vannak meglepetések és csodák pro és kontra! :-)
Nem Ő volt az első, nem Ő az utolsó és nem Ő következő, akire esetleg nem a megfelelő szerepet osztják! Sőt még sikeresen túl is lehet élni! Ám láttunk -hallottunk olyan papírforma szerinti szereposztást is, amely nem vált be és csalódás volt! De azért vannak meglepetések és csodák pro és kontra! :-)
3500 nickname 2017-02-22 15:55:16 [Válasz erre: 3499 Edmond Dantes 2017-02-22 14:11:00]
Khrüszothémiszt három éve is énekelte az Elektrában - szerintem nem rosszul, bár Wagner-szopránként sem az tény.
Khrüszothémiszt három éve is énekelte az Elektrában - szerintem nem rosszul, bár Wagner-szopránként sem az tény.
3499 Edmond Dantes 2017-02-22 14:11:00 [Válasz erre: 3498 parampampoli 2017-02-22 06:55:28]
Amit eddig hallottam vele, én is így gondoltam. Úgy látszik, korszak- és szerepkörváltásnál tart: pl. Khrüszothémiszt énekli az Elektrában, ami csak a címszerephez képest "lírai" szólam, anno -emlékszünk- Kovács Eszter masszív Wagner-szopránján szólalt meg.
Amit eddig hallottam vele, én is így gondoltam. Úgy látszik, korszak- és szerepkörváltásnál tart: pl. Khrüszothémiszt énekli az Elektrában, ami csak a címszerephez képest "lírai" szólam, anno -emlékszünk- Kovács Eszter masszív Wagner-szopránján szólalt meg.
3498 parampampoli 2017-02-22 06:55:28 [Válasz erre: 3497 tiramisu 2017-02-21 22:04:40]
Az lehet. De hogy nem Lady Macbeth, az meg biztos!
Az lehet. De hogy nem Lady Macbeth, az meg biztos!
3497 tiramisu 2017-02-21 22:04:40 [Válasz erre: 3496 parampampoli 2017-02-21 18:04:43]
Miksch Adrienne jó énekesnő.
Miksch Adrienne jó énekesnő.
3496 parampampoli 2017-02-21 18:04:43
Mai totó: 1 Miksch Adrienn nem látta még a Macbeth kottáját. 2 Miksch Adrienn nem hallotta még a Macbeth egyetlen lemezfelvételét se. X Gulyás Dénes nem hallotta még Miksch Adriennt.
Mai totó: 1 Miksch Adrienn nem látta még a Macbeth kottáját. 2 Miksch Adrienn nem hallotta még a Macbeth egyetlen lemezfelvételét se. X Gulyás Dénes nem hallotta még Miksch Adriennt.
3495 nickname 2017-02-21 17:56:55 [Válasz erre: 3494 rotor 2017-02-20 23:59:46]
Laborfalvi Soós Béla már rég nem súrolja a fiatal kezdő kategóriát és szerintem Geiger Lajos se. Hogy vidéken olcsóbb megfizetni a középkategóriát, az tény. Régebben voltak színvonalas énekesei vidéki operajátszó helyeinknek is, akik állandó jelleggel felléptek egy-egy vidéki színház operaelőadásaiban. Szerintem ez ma már egyre kevésbé jellemző - talán az egyetlen kivétel Szeged. Egyébként Miksch Adriennek van hangja és tehetséges is - az más kérdés milyen szerepek valók neki, milyenek nem, de nem nevezném rossz énekesnek a jelenlegi hazai felhozatalban.
Laborfalvi Soós Béla már rég nem súrolja a fiatal kezdő kategóriát és szerintem Geiger Lajos se. Hogy vidéken olcsóbb megfizetni a középkategóriát, az tény. Régebben voltak színvonalas énekesei vidéki operajátszó helyeinknek is, akik állandó jelleggel felléptek egy-egy vidéki színház operaelőadásaiban. Szerintem ez ma már egyre kevésbé jellemző - talán az egyetlen kivétel Szeged. Egyébként Miksch Adriennek van hangja és tehetséges is - az más kérdés milyen szerepek valók neki, milyenek nem, de nem nevezném rossz énekesnek a jelenlegi hazai felhozatalban.
3494 rotor 2017-02-20 23:59:46 [Válasz erre: 3488 Pristaldus 2017-02-19 18:00:46]
Gondolom, hogy a fesorolt művészek egy vidéki szinház számára a középarányost jelentik, viszonylag még mindig a " tehetséges fiatal (horr.dic.:"kezdő" határát súrolják, és megfizethetők, mert még nem nevek.
Gondolom, hogy a fesorolt művészek egy vidéki szinház számára a középarányost jelentik, viszonylag még mindig a " tehetséges fiatal (horr.dic.:"kezdő" határát súrolják, és megfizethetők, mert még nem nevek.
3493 IVA 2017-02-20 02:25:21 [Válasz erre: 3489 nickname 2017-02-19 18:25:09]
Még mindig kúrálom Anger Ferenc Traviatájának szövődményeit. Úgy gondoltam, Szűcs Gábor (repülőgépes, kofferes, személyiségehasadt-mátyásos, operett-táncos Hunyadi) rendezését kihagyom.
Még mindig kúrálom Anger Ferenc Traviatájának szövődményeit. Úgy gondoltam, Szűcs Gábor (repülőgépes, kofferes, személyiségehasadt-mátyásos, operett-táncos Hunyadi) rendezését kihagyom.
3492 parampampoli 2017-02-19 22:50:26 [Válasz erre: 3490 nickname 2017-02-19 18:26:11]
Nem volt elég a miskolci Rigoletto.... -:(((( (Nekem sok is.)
Nem volt elég a miskolci Rigoletto.... -:(((( (Nekem sok is.)
3491 parampampoli 2017-02-19 22:49:53 [Válasz erre: 3488 Pristaldus 2017-02-19 18:00:46]
Kiss András énekelte Szegeden, és jó volt benne. A többieknek Pesten eddig hallott alakításaik alapján, elképzelni sem tudom, hogy képzelik!!
Kiss András énekelte Szegeden, és jó volt benne. A többieknek Pesten eddig hallott alakításaik alapján, elképzelni sem tudom, hogy képzelik!!
3490 nickname 2017-02-19 18:26:11 [Válasz erre: 3489 nickname 2017-02-19 18:25:09]
Laborfalvi Soós Béla, mint Germont.....
Laborfalvi Soós Béla, mint Germont.....
3489 nickname 2017-02-19 18:25:09
[url]http://gyoriszinhaz.hu/component/k2/item/1508-traviata;A győri Traviáta - áprilisban jön az Erkelbe.[/url]
[url]http://gyoriszinhaz.hu/component/k2/item/1508-traviata;A győri Traviáta - áprilisban jön az Erkelbe.[/url]
3488 Pristaldus 2017-02-19 18:00:46
Nézem a Pécsi Nemzeti Színház Macbethjének a szereposztását: Ilyen nevek vannak, Macbeth: Geiger Lajos Lady Macbeth: Miksch Adrien Banco: Kiss András Rendező: Gulyás Dénes No comment!
Nézem a Pécsi Nemzeti Színház Macbethjének a szereposztását: Ilyen nevek vannak, Macbeth: Geiger Lajos Lady Macbeth: Miksch Adrien Banco: Kiss András Rendező: Gulyás Dénes No comment!
3487 Edmond Dantes 2017-02-13 13:34:37
Figyelem: ma délelőtt ismét vásárolhatók lettek jegyek a new yorkiak március 28-ai MüPa-koncertjére! (Hosszabb ideje "minden jegy elfogyott".) Olcsó jegy nincs már, de közép- és felső kategóriás (10 900 Ft 14 900 Ft 19 900 Ft) még van valamennyi.
Figyelem: ma délelőtt ismét vásárolhatók lettek jegyek a new yorkiak március 28-ai MüPa-koncertjére! (Hosszabb ideje "minden jegy elfogyott".) Olcsó jegy nincs már, de közép- és felső kategóriás (10 900 Ft 14 900 Ft 19 900 Ft) még van valamennyi.
3486 Búbánat 2017-01-31 22:19:22
2017. február 4., 18.00 óra Pécs, Kodály Központ Pannon Filharmonikusok: Ihlető természet – Kocsis Zoltán emlékére Saint-Saëns és Beethoven művei Balog József zongoraművész közreműködésével. „A természet – mely folyamatos változásával képes inspirálni és megújítani a környezetet – egyben magában hordozza az elmúlás jegyeit. Mély fájdalom a zenekar számára Kocsis Zoltán távozása. A művész az Ihlető természet című koncert eredeti karmestereként saját maga állította össze annak műsorát, ezért úgy kívánunk rá emlékezni, hogy az általa kigondolt hangverseny műveit változatlan sorrendben, kiegészítés nélkül adjuk elő. A karmesteri pódiumon Bogányi Tibor áll majd. Az esten sor kerül Juhász Előd Kocsis Zoltánról írt új könyvének bemutatójára, melyet a szerző dedikál." Saint-Saëns: Phaéton Saint-Saëns: V. („Egyiptomi”) zongoraverseny Beethoven: VI. („Pastorale”) szimfónia Közreműködik: Balog József − zongora Vezényel: Bogányi Tibor Forrás: http://www.kodalykozpont.hu/kodalykozpont_program/Pannon_Filharmonikusok_Ihleto_termeszet_Kocsis_Zoltan_emlekere/2017-02-04/18:00
2017. február 4., 18.00 óra Pécs, Kodály Központ Pannon Filharmonikusok: Ihlető természet – Kocsis Zoltán emlékére Saint-Saëns és Beethoven művei Balog József zongoraművész közreműködésével. „A természet – mely folyamatos változásával képes inspirálni és megújítani a környezetet – egyben magában hordozza az elmúlás jegyeit. Mély fájdalom a zenekar számára Kocsis Zoltán távozása. A művész az Ihlető természet című koncert eredeti karmestereként saját maga állította össze annak műsorát, ezért úgy kívánunk rá emlékezni, hogy az általa kigondolt hangverseny műveit változatlan sorrendben, kiegészítés nélkül adjuk elő. A karmesteri pódiumon Bogányi Tibor áll majd. Az esten sor kerül Juhász Előd Kocsis Zoltánról írt új könyvének bemutatójára, melyet a szerző dedikál." Saint-Saëns: Phaéton Saint-Saëns: V. („Egyiptomi”) zongoraverseny Beethoven: VI. („Pastorale”) szimfónia Közreműködik: Balog József − zongora Vezényel: Bogányi Tibor Forrás: http://www.kodalykozpont.hu/kodalykozpont_program/Pannon_Filharmonikusok_Ihleto_termeszet_Kocsis_Zoltan_emlekere/2017-02-04/18:00
3485 Csiki Gábor 2017-01-22 13:40:31 [Válasz erre: 3484 Momo 2017-01-22 13:33:40]
Így már érthető, köszönöm szépen!
Így már érthető, köszönöm szépen!
3484 Momo 2017-01-22 13:33:40 [Válasz erre: 3483 Csiki Gábor 2017-01-22 13:23:53]
[url]http://www.arso.hu/koncertek/karpatirapszodia;Itt[/url] van a műsor.
[url]http://www.arso.hu/koncertek/karpatirapszodia;Itt[/url] van a műsor.
3483 Csiki Gábor 2017-01-22 13:23:53
Vajon hogy képes Kovács János azt megvalósítani, hogy ma délután 5-kor a MÜPA-ban vezényel, este hétkor pedig Kaposváron?
Vajon hogy képes Kovács János azt megvalósítani, hogy ma délután 5-kor a MÜPA-ban vezényel, este hétkor pedig Kaposváron?
3482 Edmond Dantes 2017-01-17 12:09:10
Addig nem akarok meghalni (meg azután sem), ameddig meg nem értetem, hogy már a tervezése pillanatában teljesen nyilvánvaló volt -mert a Közmunkatanács és a Parlament véglegesítette- hogy MÁO a megnyitáskor már a főváros és az ország első számú sugárútján (a Sugár úton) f o g állni és természetesen az ország első számú sugárútjának környéke is rendezett, bel- és nagyvárosias lesz, ha valamivel szerényebb kivitelezésben is mint a Sugár úti paloták. Így is lett és ma is így van.
Addig nem akarok meghalni (meg azután sem), ameddig meg nem értetem, hogy már a tervezése pillanatában teljesen nyilvánvaló volt -mert a Közmunkatanács és a Parlament véglegesítette- hogy MÁO a megnyitáskor már a főváros és az ország első számú sugárútján (a Sugár úton) f o g állni és természetesen az ország első számú sugárútjának környéke is rendezett, bel- és nagyvárosias lesz, ha valamivel szerényebb kivitelezésben is mint a Sugár úti paloták. Így is lett és ma is így van.
3481 Momo 2017-01-17 08:03:50 [Válasz erre: 3480 IVA 2017-01-17 05:54:45]
Egyetértek. Rémes. Igazából ez az egész Nyugat-Ukrajna (Volhínia, Podólia, stb.) ilyen birodalmak közötti végvidék, ütköző zóna volt évszázadokig. Így aztán hol volt uralom, hol nem. Hol ez volt az úr, hol meg az. Mi magyarok viszonylag hamar leszoktunk róla, hogy ide járjunk, de a lengyelek, oroszok, törökök (tatárok), később az osztrákok itt birkóztak. Hogy ez milyen pusztító, azt meg tudjuk ítélni abból, ahogy a török hódoltság végére hogy nézett ki a Habsburg és az Oszmán birodalom közötti ütköző zónává vált Magyarország. Abba a 150 évbe ment tönkre a történelmi Magyar Királyság. Kipusztult a lakosság, felbomlott a településszerkezet. Ami utána létrejött, az már sosem lett ugyanaz, mint előtte.
Egyetértek. Rémes. Igazából ez az egész Nyugat-Ukrajna (Volhínia, Podólia, stb.) ilyen birodalmak közötti végvidék, ütköző zóna volt évszázadokig. Így aztán hol volt uralom, hol nem. Hol ez volt az úr, hol meg az. Mi magyarok viszonylag hamar leszoktunk róla, hogy ide járjunk, de a lengyelek, oroszok, törökök (tatárok), később az osztrákok itt birkóztak. Hogy ez milyen pusztító, azt meg tudjuk ítélni abból, ahogy a török hódoltság végére hogy nézett ki a Habsburg és az Oszmán birodalom közötti ütköző zónává vált Magyarország. Abba a 150 évbe ment tönkre a történelmi Magyar Királyság. Kipusztult a lakosság, felbomlott a településszerkezet. Ami utána létrejött, az már sosem lett ugyanaz, mint előtte.
3480 IVA 2017-01-17 05:54:45 [Válasz erre: 3478 lujza 2017-01-17 02:09:42]
Sokkal szebb, sokkal nagyobb. Míg a budapesti Operaház építése kapcsán arról beszéltünk, hogy „préri”, mocsár, temető közelébe, mindenesetre egy fejletlen városrészbe tervezték, a a Wikipédia képgalériájának egyik ábrája tanúsítja, hogy a Garnier-palota építésekor a környéken álltak már azok a gazdag polgári épületek, amelyek ma is övezik, amelyekben ma is méregdrága szállodák, kávéház, üzletek működnek. Persze Párizs élete sem volt mindig könnyű, a nyílt város időszakát is megélte... de ha tájékozódunk Lviv történelméről (nem mélyreható kutatásra gondolok), hát csoda, hogy ez az operaház létezik és ilyen. Még jobban csodálkozunk, ha bejárjuk a színház környékét a Google Map utcaképén. Érdemes, mert láthatjuk a házak, a járdák állapotát, az embereket – néhány éves felvételek, de Magyarország korábbi évtizedeire emlékeztetnek. OFF: inkább a Történelem-topicba való, de ide kapcsolódik. Most találkoztam egy érdekes tanulmánnyal: [url]http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kIsK9hi9854J:www.multunk.hu/index.php%3Foption%3Dcom_docman%26task%3Ddoc_download%26gid%3D459%26Itemid%3D18+&cd=4&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-b;Lagzi Gábor: Az ukránná vált lengyel–zsidó város. Lemberg/L’viv/Lwów – multikulturális öröksége[/url]. Kész borzalom ennek a városnak a története, történelme!
Sokkal szebb, sokkal nagyobb. Míg a budapesti Operaház építése kapcsán arról beszéltünk, hogy „préri”, mocsár, temető közelébe, mindenesetre egy fejletlen városrészbe tervezték, a a Wikipédia képgalériájának egyik ábrája tanúsítja, hogy a Garnier-palota építésekor a környéken álltak már azok a gazdag polgári épületek, amelyek ma is övezik, amelyekben ma is méregdrága szállodák, kávéház, üzletek működnek. Persze Párizs élete sem volt mindig könnyű, a nyílt város időszakát is megélte... de ha tájékozódunk Lviv történelméről (nem mélyreható kutatásra gondolok), hát csoda, hogy ez az operaház létezik és ilyen. Még jobban csodálkozunk, ha bejárjuk a színház környékét a Google Map utcaképén. Érdemes, mert láthatjuk a házak, a járdák állapotát, az embereket – néhány éves felvételek, de Magyarország korábbi évtizedeire emlékeztetnek. OFF: inkább a Történelem-topicba való, de ide kapcsolódik. Most találkoztam egy érdekes tanulmánnyal: [url]http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kIsK9hi9854J:www.multunk.hu/index.php%3Foption%3Dcom_docman%26task%3Ddoc_download%26gid%3D459%26Itemid%3D18+&cd=4&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-b;Lagzi Gábor: Az ukránná vált lengyel–zsidó város. Lemberg/L’viv/Lwów – multikulturális öröksége[/url]. Kész borzalom ennek a városnak a története, történelme!
3479 lujza 2017-01-17 02:19:19 [Válasz erre: 3461 IVA 2017-01-15 05:44:50]
Sajnos látszik, hogy Budapestnek nincs egységes építészeti koncepciója, és pénz csak arra van, amire akarják. Azt a gyorsvasutat nem lesüllyeszteni a föld alá bűn ott, ahonnan a legszebb a panoráma a Dunára, a hidakra! A Müpa homlokzata tulajdonképpen arra nyitott, csak a villamos miatt oldalról járunk be. De szünetekben mindenki a teraszokról nézi a panorámát, a vasúttal. A Ring hosszú szüneteiben érdemes lemenni a Dunapartra sétálni, de ehhez át kell lépcsőzni a felüljárón (tudom, jó egy kis testmozgás ilyenkor). Ha rajtam múlna, kishajó állomást tennék inkább oda, és akkor szép időben BKV hajóval is lehetne menni a Müpába.
Sajnos látszik, hogy Budapestnek nincs egységes építészeti koncepciója, és pénz csak arra van, amire akarják. Azt a gyorsvasutat nem lesüllyeszteni a föld alá bűn ott, ahonnan a legszebb a panoráma a Dunára, a hidakra! A Müpa homlokzata tulajdonképpen arra nyitott, csak a villamos miatt oldalról járunk be. De szünetekben mindenki a teraszokról nézi a panorámát, a vasúttal. A Ring hosszú szüneteiben érdemes lemenni a Dunapartra sétálni, de ehhez át kell lépcsőzni a felüljárón (tudom, jó egy kis testmozgás ilyenkor). Ha rajtam múlna, kishajó állomást tennék inkább oda, és akkor szép időben BKV hajóval is lehetne menni a Müpába.
3478 lujza 2017-01-17 02:09:42 [Válasz erre: 3475 Momo 2017-01-16 10:56:18]
Azért a Garnier egy "picivel" szebb! :-))
Azért a Garnier egy "picivel" szebb! :-))
3477 Haandel 2017-01-16 19:51:57 [Válasz erre: 3476 Haandel 2017-01-16 19:32:43]
ablakmentes[url]http://szotar.sztaki.hu/search?fromlang=hun&tolang=eng&searchWord=z%C3%B6kken%C5%91mentesebb&langcode=hu&u=0&langprefix=&searchMode=WORD_PREFIX&viewMode=full&ignoreAccents=0;ebb[/url]
ablakmentes[url]http://szotar.sztaki.hu/search?fromlang=hun&tolang=eng&searchWord=z%C3%B6kken%C5%91mentesebb&langcode=hu&u=0&langprefix=&searchMode=WORD_PREFIX&viewMode=full&ignoreAccents=0;ebb[/url]
3476 Haandel 2017-01-16 19:32:43 [Válasz erre: 3451 Momo 2017-01-14 23:59:24]
Elbphilharmonie Elbphilharmonie = Hotel Westin (244 rooms) + Luxury Residences (45) + Welness + … + ‘Elbphilharmonie’? Bevallom, először azt hittem, hogy ebben az épületben csak az Elbphilharmonie van elhelyezve, de mint kiderült, itt multifunkcionális épületről van szó: szálloda, luxus lakóház, wellness, kilátó, étterem, koncertterem/ek, parkolóház, … Most, hogy jobban utánanéztem egy kicsit világosabb számomra, hogy miről is van itten szó. Ha jól értelmezem az információkat, akkor a fő cél: egy új óriási attrakció Hamburgban. Egy hagymányos, önálló koncertterem nyilván jóval kisebb, ill. alacsonyabb lehetett volna, de sokkal ablakmentes, ill. sokkal invenciózusabb. De: ’Hát hoztak egy döntést, és ilyen lett.’ (;-)
Elbphilharmonie Elbphilharmonie = Hotel Westin (244 rooms) + Luxury Residences (45) + Welness + … + ‘Elbphilharmonie’? Bevallom, először azt hittem, hogy ebben az épületben csak az Elbphilharmonie van elhelyezve, de mint kiderült, itt multifunkcionális épületről van szó: szálloda, luxus lakóház, wellness, kilátó, étterem, koncertterem/ek, parkolóház, … Most, hogy jobban utánanéztem egy kicsit világosabb számomra, hogy miről is van itten szó. Ha jól értelmezem az információkat, akkor a fő cél: egy új óriási attrakció Hamburgban. Egy hagymányos, önálló koncertterem nyilván jóval kisebb, ill. alacsonyabb lehetett volna, de sokkal ablakmentes, ill. sokkal invenciózusabb. De: ’Hát hoztak egy döntést, és ilyen lett.’ (;-)
3475 Momo 2017-01-16 10:56:18
A kistestvér: [url]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Paris_Opera_full_frontal_architecture,_May_2009.jpg;Palais Garnier[/url] (1861-1875) [url]https://yulikophotostory.files.wordpress.com/2014/09/img_1174-2.jpg;Lemberg, Opera[/url] (1897-1900) (a két képet egymás mellé rakva látszik igazán, a hasonlóság)
A kistestvér: [url]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Paris_Opera_full_frontal_architecture,_May_2009.jpg;Palais Garnier[/url] (1861-1875) [url]https://yulikophotostory.files.wordpress.com/2014/09/img_1174-2.jpg;Lemberg, Opera[/url] (1897-1900) (a két képet egymás mellé rakva látszik igazán, a hasonlóság)
3474 Edmond Dantes 2017-01-16 09:16:01 [Válasz erre: 3471 -zéta- 2017-01-15 15:08:04]
A lejtő alján Kirsten Flagstad (szobra) vigyáz a vigyázatlan látogatóra és karjába kapja. Az épület egyébként lejtőstől és a szó mindkét értelmében: s z é d ü l e t e s :-)
A lejtő alján Kirsten Flagstad (szobra) vigyáz a vigyázatlan látogatóra és karjába kapja. Az épület egyébként lejtőstől és a szó mindkét értelmében: s z é d ü l e t e s :-)
3473 IVA 2017-01-16 04:49:06 [Válasz erre: 3468 Momo 2017-01-15 14:47:32]
A Las Palmas-i nekem is tetszik. Hát még a környező dísznövényzet, amelyet az északi országok esetében, de sajnos még hazánkban sem kérhetek számon.
A Las Palmas-i nekem is tetszik. Hát még a környező dísznövényzet, amelyet az északi országok esetében, de sajnos még hazánkban sem kérhetek számon.
3472 IVA 2017-01-16 04:37:04 [Válasz erre: 3464 Momo 2017-01-15 12:52:40]
Nyilván Európa- sőt világszerte variálták az épületek és a különös figyelemre igényt tartó középületek megoldásait és díszítőelemeit. Például a lengyel Zygmunt Gorgolewski leghíresebb alkotásának, a [url]https://yulikophotostory.files.wordpress.com/2014/09/img_1174-2.jpg;Lembergi Operaház[/url]nak a homlokzatán zavarba ejtően a Garnier Operáéhoz hasonló szoborcsoportok díszlenek. Mégis erős hatású és impozáns a párizsinál jóval kisebb méretű és szerényebb lvivi (fényképről is). Ha pontos a Wikipédia Fellner és Helmer szócikkében olvasható információ, „különösen sok színházépítési megbízást teljesítettek: 48 általuk tervezett színház épült az Atlanti-óceántól a Fekete-tengerig, s ezek együttes ára nem érte el a párizsi Garnier-operáét.” Ennek ellenére... – ezek a viszonylag olcsón megépített színházak 100 (± néhány év) múltán is állnak és működnek (kivéve, amelyiket sajnos lebontottak). Néhány évtizedenként persze halaszthatatlan a felújításuk, és egy-egy ilyen sikeres újjáépítés (pl. a Vígszínház, az Operettszínház esetében után országos méretű a hír, a megújult dicsőség és büszkeség. – a valamennyiük együttes építési költségét meghaladó drágaságú (bár néhány évtizeddel idősebb) Opéra Garnier-nek, mint Lujza is írja, elavultak a technikai berendezései. Talán felújítják ezeket is valamikor, vagy nem, de az épület külső–belső látványának és kialakításának akkor is csodájára fognak járni, ha előadásokat már nem tarthatnak benne. (Hagyjuk figyelmen kívül azt a lehetőséget, hogy egy háború, vagy háborúk valamilyen formája megsemmisítheti Európa valamennyi kincsét.) Viszont úgy gondolom, ha a lejjebb bemutatott és tárgyalt, ma ultramodernnek számító hangversenytermek technikai értékei felett is el fog járni az idő (jó néhány évtizedről van szó, persze), az épületeket nem menti meg (kétes) esztétikai értékük, és felmerülhet az a kérdés, amelyet egy építész-esztéta a budai Mammut-párról fogalmazott meg: ki fogja valamikor elhordani ezt a rengeteg követ? Ugyanezt gondolom a Bastille Operáról, amelyet nemcsak Lujza és én, hanem igen sokan már megépítésekor rondának találtak (azóta lassan 30 éves lesz!), feltehetően többen viszolyognak a külsejétől, mint a szegény Erkel Színházétól az utóbbi fél évszázad (vagy akár 105 év) alatt összesen.
Nyilván Európa- sőt világszerte variálták az épületek és a különös figyelemre igényt tartó középületek megoldásait és díszítőelemeit. Például a lengyel Zygmunt Gorgolewski leghíresebb alkotásának, a [url]https://yulikophotostory.files.wordpress.com/2014/09/img_1174-2.jpg;Lembergi Operaház[/url]nak a homlokzatán zavarba ejtően a Garnier Operáéhoz hasonló szoborcsoportok díszlenek. Mégis erős hatású és impozáns a párizsinál jóval kisebb méretű és szerényebb lvivi (fényképről is). Ha pontos a Wikipédia Fellner és Helmer szócikkében olvasható információ, „különösen sok színházépítési megbízást teljesítettek: 48 általuk tervezett színház épült az Atlanti-óceántól a Fekete-tengerig, s ezek együttes ára nem érte el a párizsi Garnier-operáét.” Ennek ellenére... – ezek a viszonylag olcsón megépített színházak 100 (± néhány év) múltán is állnak és működnek (kivéve, amelyiket sajnos lebontottak). Néhány évtizedenként persze halaszthatatlan a felújításuk, és egy-egy ilyen sikeres újjáépítés (pl. a Vígszínház, az Operettszínház esetében után országos méretű a hír, a megújult dicsőség és büszkeség. – a valamennyiük együttes építési költségét meghaladó drágaságú (bár néhány évtizeddel idősebb) Opéra Garnier-nek, mint Lujza is írja, elavultak a technikai berendezései. Talán felújítják ezeket is valamikor, vagy nem, de az épület külső–belső látványának és kialakításának akkor is csodájára fognak járni, ha előadásokat már nem tarthatnak benne. (Hagyjuk figyelmen kívül azt a lehetőséget, hogy egy háború, vagy háborúk valamilyen formája megsemmisítheti Európa valamennyi kincsét.) Viszont úgy gondolom, ha a lejjebb bemutatott és tárgyalt, ma ultramodernnek számító hangversenytermek technikai értékei felett is el fog járni az idő (jó néhány évtizedről van szó, persze), az épületeket nem menti meg (kétes) esztétikai értékük, és felmerülhet az a kérdés, amelyet egy építész-esztéta a budai Mammut-párról fogalmazott meg: ki fogja valamikor elhordani ezt a rengeteg követ? Ugyanezt gondolom a Bastille Operáról, amelyet nemcsak Lujza és én, hanem igen sokan már megépítésekor rondának találtak (azóta lassan 30 éves lesz!), feltehetően többen viszolyognak a külsejétől, mint a szegény Erkel Színházétól az utóbbi fél évszázad (vagy akár 105 év) alatt összesen.
3470 Momo 2017-01-15 14:53:26 [Válasz erre: 3469 Momo 2017-01-15 14:51:04]
(Kíváncsi lennék, milyen a baleseti statisztikájuk. :-)
(Kíváncsi lennék, milyen a baleseti statisztikájuk. :-)
3469 Momo 2017-01-15 14:51:04 [Válasz erre: 3466 Ametiszt 2017-01-15 13:38:30]
Igen, [url]https://beautifulfillment.files.wordpress.com/2015/09/white-expanses-on-the-roof-of-the-oslo-opera-house.jpg;itt is látszik[/url], hogy elég össze-vissza vannak.
Igen, [url]https://beautifulfillment.files.wordpress.com/2015/09/white-expanses-on-the-roof-of-the-oslo-opera-house.jpg;itt is látszik[/url], hogy elég össze-vissza vannak.