Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
3321 társalgó 2016-12-14 20:43:09 [Válasz erre: 3320 Edmond Dantes 2016-12-14 09:15:56]
"Emlékeim szerint Kocsis kinevezésekor másodkarmester(eke)t, állandó vendégkarmester(eke)t is szerződtettek...ők az idők során "valahogy" kikoptak, eltűntek mellőle." Nem. Egy karmester volt mellette az első időkben. Egyikük sem "elkopott" hanem másutt folytatta a pályafutását (amikor Kocsisnak már nem volt szüksége akár a technikai részletek elsajátítására, vagy munkamegosztásra). Wikipédia:"1997-től a főzeneigazgatói teendőket Kocsis Zoltán látja el, egyúttal a zenekar neve Nemzeti Filharmonikus Zenekarra változott. Kocsis jelentős változtatásokat hajtott végre a zenekar személyi állományában, és a megújuló együttest rövid idő alatt a nemzetközi élvonalba emelte.[forrás?] Segítőtársa az első állandó karmesteri poszton 2004 júniusáig Hamar Zsolt volt, akit 2006-ban Berkes Kálmán váltott."
"Emlékeim szerint Kocsis kinevezésekor másodkarmester(eke)t, állandó vendégkarmester(eke)t is szerződtettek...ők az idők során "valahogy" kikoptak, eltűntek mellőle." Nem. Egy karmester volt mellette az első időkben. Egyikük sem "elkopott" hanem másutt folytatta a pályafutását (amikor Kocsisnak már nem volt szüksége akár a technikai részletek elsajátítására, vagy munkamegosztásra). Wikipédia:"1997-től a főzeneigazgatói teendőket Kocsis Zoltán látja el, egyúttal a zenekar neve Nemzeti Filharmonikus Zenekarra változott. Kocsis jelentős változtatásokat hajtott végre a zenekar személyi állományában, és a megújuló együttest rövid idő alatt a nemzetközi élvonalba emelte.[forrás?] Segítőtársa az első állandó karmesteri poszton 2004 júniusáig Hamar Zsolt volt, akit 2006-ban Berkes Kálmán váltott."
3320 Edmond Dantes 2016-12-14 09:15:56 [Válasz erre: 3319 lujza 2016-12-14 01:31:24]
ld 3314 "Pénzért (majdnem) minden és mindenki kapható..még jó karmester is." Továbbá, ahogy valaki írta: -nem kell a karmesterséget misztifikálni. Az is csak egy szakma... és ...attól hogy valaki ügyes karmester, még lehet, hogy csapnivaló főzeneigazgató lenne. Ami Kocsis Zoltánt vagy bármely más karmestert illeti: úgy gondolom, hogy egy karmester (vagy más művész-vezető, de maradjunk a karmesternél, mert NF-nek most karmester kell): szóval egy karmester vagy nagyformátumú vagy facér. A kettő együtt nem megy, kizárják egymást. Ez igaz volt Kocsis Zoltánra is, igaz más(ok)ra is. Avagy: minden nem megy ld 3305. Naivitás éppenséggel az lenne, ha egy olyan nagyformátumú, "húzó" nevet szerződtetne az Intézmény, aki többnyire itt(hon) ül egész nap az irodájában, személyzeti ügyeket intéz, szólampróbákat tart, meghallgatásokat szervez és vezet le, PR-munkát is végez, szükség esetén netán még a színpadot is berendezi és jegyet is árusít-szed :-) Utóbbit tréfának szántam, de pl a PR bizonyos szinten és időben már az ő dolga. Nem sajtótájékoztató szervezésére vagy a szendvicsek kenésére gondolok: PR = ő maga azaz a NEVE. Ami húzó(s) ld 3305 és ez alapvető fontosságú. Emlékeim szerint Kocsis kinevezésekor másodkarmester(eke)t, állandó vendégkarmester(eke)t is szerződtettek...ők az idők során "valahogy" kikoptak, eltűntek mellőle. Pedig és még egyszer: minden nem megy = mindent nem végezhet egy személy. 1 db. világsztár-karmester -miként 1 db fecske- nem csinál nyarat. De nagy koncerte(ke)t igen. Behozza a közönséget itthon, kiviszi a zenekart külföldre. Rajta tartja kezét-szemét-fülét az együttese(ke)n, de ehhez -még egyszer- nem szükséges folyton itthon ücsörögnie, az több mint gyanús (lenne). Gyanúsan sok (lenne) az ideje. Az ég óvja NF-t és a közönséget egy szorgos, lelkiismeretes, "naponta-jelenléti-ívet-aláíró", gyönyörű (szólam)próbákat tartó, "rendes ember" főzeneigazgatótól, aki ráadásul még kiváló "személyzetis" is. Ahogy a nóta szól: egyedül nem megy. És lehetőleg ne verje szét az együttes(ek) jelentős részét ab start egy mozdulattal, perek sokaságát, frusztrációt generálva. Volt már ilyen, emlékszünk.
ld 3314 "Pénzért (majdnem) minden és mindenki kapható..még jó karmester is." Továbbá, ahogy valaki írta: -nem kell a karmesterséget misztifikálni. Az is csak egy szakma... és ...attól hogy valaki ügyes karmester, még lehet, hogy csapnivaló főzeneigazgató lenne. Ami Kocsis Zoltánt vagy bármely más karmestert illeti: úgy gondolom, hogy egy karmester (vagy más művész-vezető, de maradjunk a karmesternél, mert NF-nek most karmester kell): szóval egy karmester vagy nagyformátumú vagy facér. A kettő együtt nem megy, kizárják egymást. Ez igaz volt Kocsis Zoltánra is, igaz más(ok)ra is. Avagy: minden nem megy ld 3305. Naivitás éppenséggel az lenne, ha egy olyan nagyformátumú, "húzó" nevet szerződtetne az Intézmény, aki többnyire itt(hon) ül egész nap az irodájában, személyzeti ügyeket intéz, szólampróbákat tart, meghallgatásokat szervez és vezet le, PR-munkát is végez, szükség esetén netán még a színpadot is berendezi és jegyet is árusít-szed :-) Utóbbit tréfának szántam, de pl a PR bizonyos szinten és időben már az ő dolga. Nem sajtótájékoztató szervezésére vagy a szendvicsek kenésére gondolok: PR = ő maga azaz a NEVE. Ami húzó(s) ld 3305 és ez alapvető fontosságú. Emlékeim szerint Kocsis kinevezésekor másodkarmester(eke)t, állandó vendégkarmester(eke)t is szerződtettek...ők az idők során "valahogy" kikoptak, eltűntek mellőle. Pedig és még egyszer: minden nem megy = mindent nem végezhet egy személy. 1 db. világsztár-karmester -miként 1 db fecske- nem csinál nyarat. De nagy koncerte(ke)t igen. Behozza a közönséget itthon, kiviszi a zenekart külföldre. Rajta tartja kezét-szemét-fülét az együttese(ke)n, de ehhez -még egyszer- nem szükséges folyton itthon ücsörögnie, az több mint gyanús (lenne). Gyanúsan sok (lenne) az ideje. Az ég óvja NF-t és a közönséget egy szorgos, lelkiismeretes, "naponta-jelenléti-ívet-aláíró", gyönyörű (szólam)próbákat tartó, "rendes ember" főzeneigazgatótól, aki ráadásul még kiváló "személyzetis" is. Ahogy a nóta szól: egyedül nem megy. És lehetőleg ne verje szét az együttes(ek) jelentős részét ab start egy mozdulattal, perek sokaságát, frusztrációt generálva. Volt már ilyen, emlékszünk.
3319 lujza 2016-12-14 01:31:24 [Válasz erre: 3315 Edmond Dantes 2016-12-13 08:25:20]
Miután leírtad, hogy KZ utódlása ELMÉLETILEG egyszerű feladat, azt akartad bizonyítani, hogy gyakorlatilag is az. Pedig egyáltalán nem. Nem nagyon hiszem, hogy akár itthon, akár külföldön lenne mostanság olyan nagyformátumú, facér karmester, aki simán és erdményesen átvehetné Kocsis helyét.
Miután leírtad, hogy KZ utódlása ELMÉLETILEG egyszerű feladat, azt akartad bizonyítani, hogy gyakorlatilag is az. Pedig egyáltalán nem. Nem nagyon hiszem, hogy akár itthon, akár külföldön lenne mostanság olyan nagyformátumú, facér karmester, aki simán és erdményesen átvehetné Kocsis helyét.
3318 Edmond Dantes 2016-12-13 09:07:18 [Válasz erre: 3317 Edmond Dantes 2016-12-13 08:30:33]
jav:...közzé...
jav:...közzé...
3317 Edmond Dantes 2016-12-13 08:30:33 [Válasz erre: 3311 Momo 2016-12-12 22:08:42]
Erre lenne egy összetett válaszom, de még közkívánatra sem tenném közre...max priviben.
Erre lenne egy összetett válaszom, de még közkívánatra sem tenném közre...max priviben.
3316 Edmond Dantes 2016-12-13 08:27:49 [Válasz erre: 3313 parampampoli 2016-12-13 06:33:37]
Pedig ez ilyen egyszerűen megoldható kérdés. NER ennél bonyolultabb kérdéseket is simán megold(ott) ugyebár. (NER=Nemzeti Rendezvényszervező Rencer.)
Pedig ez ilyen egyszerűen megoldható kérdés. NER ennél bonyolultabb kérdéseket is simán megold(ott) ugyebár. (NER=Nemzeti Rendezvényszervező Rencer.)
3315 Edmond Dantes 2016-12-13 08:25:20 [Válasz erre: 3312 lujza 2016-12-13 01:58:57]
Talán. De miben is?
Talán. De miben is?
3314 Edmond Dantes 2016-12-13 08:24:45 [Válasz erre: 3309 Heiner Lajos 2016-12-12 18:00:06]
Pénzért (majdnem) minden és mindenki kapható..még jó karmester is.
Pénzért (majdnem) minden és mindenki kapható..még jó karmester is.
3313 parampampoli 2016-12-13 06:33:37 [Válasz erre: 3305 Edmond Dantes 2016-12-12 14:45:25]
Ha ez ilyen egyszerűen megoldható kérdés lenne...
Ha ez ilyen egyszerűen megoldható kérdés lenne...
3312 lujza 2016-12-13 01:58:57 [Válasz erre: 3305 Edmond Dantes 2016-12-12 14:45:25]
Nem vagy egy kissé naiv?
Nem vagy egy kissé naiv?
3311 Momo 2016-12-12 22:08:42
Szerintem Kocsis Zoltán nagy űrt hagy maga után. Ritka az olyan művész, aki egyrészt kiváló (és sokoldalú) zenész, ugyanakkor a Nemzeti Filharmóniát is szívügyének tekinti, és még ennyi energiát is beletesz.
Szerintem Kocsis Zoltán nagy űrt hagy maga után. Ritka az olyan művész, aki egyrészt kiváló (és sokoldalú) zenész, ugyanakkor a Nemzeti Filharmóniát is szívügyének tekinti, és még ennyi energiát is beletesz.
3310 Klára 2016-12-12 18:08:45 [Válasz erre: 3307 miketyson 2016-12-12 17:00:12]
Majd pont ide jön? Ha meg igen, hozza magával a kissé pályát tévesztett feleségét és a sleppjét?
Majd pont ide jön? Ha meg igen, hozza magával a kissé pályát tévesztett feleségét és a sleppjét?
3309 Heiner Lajos 2016-12-12 18:00:06 [Válasz erre: 3307 miketyson 2016-12-12 17:00:12]
Budapest jelenlegi helyzetét - minden szempontból - figyelembe kell venni, és ez nem csak művészeti kondíciókat jelent!
Budapest jelenlegi helyzetét - minden szempontból - figyelembe kell venni, és ez nem csak művészeti kondíciókat jelent!
3308 Heiner Lajos 2016-12-12 17:51:43 [Válasz erre: 3307 miketyson 2016-12-12 17:00:12]
Nem gondolnám, hogy 2017 szeptemberében csak pár hónapra venné át a Londoni Szimfonikusokat.
Nem gondolnám, hogy 2017 szeptemberében csak pár hónapra venné át a Londoni Szimfonikusokat.
3307 miketyson 2016-12-12 17:00:12 [Válasz erre: 3306 Heiner Lajos 2016-12-12 16:50:49]
Rattle 2018tól szabad, nem?
Rattle 2018tól szabad, nem?
3306 Heiner Lajos 2016-12-12 16:50:49 [Válasz erre: 3305 Edmond Dantes 2016-12-12 14:45:25]
"Kapásból" öt-hat név jut eszembe, aki a fenti kritériumoknak megfelelne. Egyetlen apró bibi van - már mind halott, legalább húsz éve.
"Kapásból" öt-hat név jut eszembe, aki a fenti kritériumoknak megfelelne. Egyetlen apró bibi van - már mind halott, legalább húsz éve.
3305 Edmond Dantes 2016-12-12 14:45:25
Kocsis Zoltán utódlása elméletileg egyszerűnek tűnő feladat: akár pályázat útján akár más módon, ki kell nevezni egy új főzeneigazgatót éspedig minél hamarabb. H ú z ó név kell -legyen akár magyar akár külföldi- akire itthon és külföldön egyaránt "harap" a közönség: elfogynak a jegyek/bérletek, jönnek a külföldi felkérések. Fontos, hogy ha külföldi karmestert neveznek ki, ne csak koncert(ek)re és próbáira jöjjön Pestre. Természetesen nem várható (el), hogy egész évben itt nálunk csücsüljön. Aki ugyanis egész évben itt nálunk csücsül, az értelemszerűen nem "húzó név" = mert nem hívják máshová, rangos zenekarokhoz. Bizonyos háttér- és műhelymunkát (meghallgatások, szólampróbák stb.) másodkarmester is elláthat, de a nagy név n e m pótolható szorgos, lelkiismeretes ám szürke eminenciás típusú vezényléssel. Kurz: nagy név a kirakatba főzeneigazgatónak, másodkarmester(ek?) az aprómunkára. Közhelyes volnék? Tessék hozzáfogni!
Kocsis Zoltán utódlása elméletileg egyszerűnek tűnő feladat: akár pályázat útján akár más módon, ki kell nevezni egy új főzeneigazgatót éspedig minél hamarabb. H ú z ó név kell -legyen akár magyar akár külföldi- akire itthon és külföldön egyaránt "harap" a közönség: elfogynak a jegyek/bérletek, jönnek a külföldi felkérések. Fontos, hogy ha külföldi karmestert neveznek ki, ne csak koncert(ek)re és próbáira jöjjön Pestre. Természetesen nem várható (el), hogy egész évben itt nálunk csücsüljön. Aki ugyanis egész évben itt nálunk csücsül, az értelemszerűen nem "húzó név" = mert nem hívják máshová, rangos zenekarokhoz. Bizonyos háttér- és műhelymunkát (meghallgatások, szólampróbák stb.) másodkarmester is elláthat, de a nagy név n e m pótolható szorgos, lelkiismeretes ám szürke eminenciás típusú vezényléssel. Kurz: nagy név a kirakatba főzeneigazgatónak, másodkarmester(ek?) az aprómunkára. Közhelyes volnék? Tessék hozzáfogni!
3304 Sipi 2016-12-12 12:34:41 [Válasz erre: 3301 daunerni 2016-12-11 23:52:18]
Jó, hát lehet, hogy túl sarkosan fogalmaztam. Én nem is hibáztatom őket, nem vagyok a helyükben, hogy milyen állapotban kellett ezt előadni, talán nem is Krisztiánt kellett volna felkérni most erre. De sajnos attól még rossz volt. A BÚS-sal kapcsolatban én kicsit pesszimista vagyok. A honlapjuk is megszűnt és az utóbbi években nagyon le is lassult (eleve az utolsó előtti lemez már nem is teljesen azzal a programmal jelent meg, ahogy eredetileg tervezték) és ha nincs egy ilyen ember, aki ennyire szívügyének tartja, mint Kocsis tartotta, akkor számomra kétséges, hogy mi lesz belőle. Te is írtad, hogy ebben Kocsist pótolni sokkal nehezebb lesz. Én a Kocsis előtti ÁHZ-t csak felvételekről ismerem, de régóta az volt a sejtésem, fórumokat is olvasva, hogy Kocsis nagyon sokat javított a színvonalon, most ezt az írásod is megerősítette. A műsorpolitikán meg egyértelműen sokat javított, a Kenicsiró-féle szűk romantikus repertoárhoz képest pláne. Mondjuk a barátoddal nem értek egyet, ne ítélkezzünk előre. Biztos más lesz, mint eddig és én se látok most senkit, aki Kocsist pótolni tudná, de majd meglátjuk, mit hoz a jövő. "Mi, a közönség csak annyit tudunk megígérni, hogy odafigyelünk és kitartunk türelmesen. Mert nagyon-nagy szükségünk van egy jó Nemzeti Filharmonikus Zenekarra." És ezzel teljes mértékben egyetértek! :-)
Jó, hát lehet, hogy túl sarkosan fogalmaztam. Én nem is hibáztatom őket, nem vagyok a helyükben, hogy milyen állapotban kellett ezt előadni, talán nem is Krisztiánt kellett volna felkérni most erre. De sajnos attól még rossz volt. A BÚS-sal kapcsolatban én kicsit pesszimista vagyok. A honlapjuk is megszűnt és az utóbbi években nagyon le is lassult (eleve az utolsó előtti lemez már nem is teljesen azzal a programmal jelent meg, ahogy eredetileg tervezték) és ha nincs egy ilyen ember, aki ennyire szívügyének tartja, mint Kocsis tartotta, akkor számomra kétséges, hogy mi lesz belőle. Te is írtad, hogy ebben Kocsist pótolni sokkal nehezebb lesz. Én a Kocsis előtti ÁHZ-t csak felvételekről ismerem, de régóta az volt a sejtésem, fórumokat is olvasva, hogy Kocsis nagyon sokat javított a színvonalon, most ezt az írásod is megerősítette. A műsorpolitikán meg egyértelműen sokat javított, a Kenicsiró-féle szűk romantikus repertoárhoz képest pláne. Mondjuk a barátoddal nem értek egyet, ne ítélkezzünk előre. Biztos más lesz, mint eddig és én se látok most senkit, aki Kocsist pótolni tudná, de majd meglátjuk, mit hoz a jövő. "Mi, a közönség csak annyit tudunk megígérni, hogy odafigyelünk és kitartunk türelmesen. Mert nagyon-nagy szükségünk van egy jó Nemzeti Filharmonikus Zenekarra." És ezzel teljes mértékben egyetértek! :-)
3303 Sipi 2016-12-12 12:34:38 [Válasz erre: 3301 daunerni 2016-12-11 23:52:18]
Jó, hát lehet, hogy túl sarkosan fogalmaztam. Én nem is hibáztatom őket, nem vagyok a helyükben, hogy milyen állapotban kellett ezt előadni, talán nem is Krisztiánt kellett volna felkérni most erre. De sajnos attól még rossz volt. A BÚS-sal kapcsolatban én kicsit pesszimista vagyok. A honlapjuk is megszűnt és az utóbbi években nagyon le is lassult (eleve az utolsó előtti lemez már nem is teljesen azzal a programmal jelent meg, ahogy eredetileg tervezték) és ha nincs egy ilyen ember, aki ennyire szívügyének tartja, mint Kocsis tartotta, akkor számomra kétséges, hogy mi lesz belőle. Te is írtad, hogy ebben Kocsist pótolni sokkal nehezebb lesz. Én a Kocsis előtti ÁHZ-t csak felvételekről ismerem, de régóta az volt a sejtésem, fórumokat is olvasva, hogy Kocsis nagyon sokat javított a színvonalon, most ezt az írásod is megerősítette. A műsorpolitikán meg egyértelműen sokat javított, a Kenicsiró-féle szűk romantikus repertoárhoz képest pláne. Mondjuk a barátoddal nem értek egyet, ne ítélkezzünk előre. Biztos más lesz, mint eddig és én se látok most senkit, aki Kocsist pótolni tudná, de majd meglátjuk, mit hoz a jövő. "Mi, a közönség csak annyit tudunk megígérni, hogy odafigyelünk és kitartunk türelmesen. Mert nagyon-nagy szükségünk van egy jó Nemzeti Filharmonikus Zenekarra." És ezzel teljes mértékben egyetértek! :-)
Jó, hát lehet, hogy túl sarkosan fogalmaztam. Én nem is hibáztatom őket, nem vagyok a helyükben, hogy milyen állapotban kellett ezt előadni, talán nem is Krisztiánt kellett volna felkérni most erre. De sajnos attól még rossz volt. A BÚS-sal kapcsolatban én kicsit pesszimista vagyok. A honlapjuk is megszűnt és az utóbbi években nagyon le is lassult (eleve az utolsó előtti lemez már nem is teljesen azzal a programmal jelent meg, ahogy eredetileg tervezték) és ha nincs egy ilyen ember, aki ennyire szívügyének tartja, mint Kocsis tartotta, akkor számomra kétséges, hogy mi lesz belőle. Te is írtad, hogy ebben Kocsist pótolni sokkal nehezebb lesz. Én a Kocsis előtti ÁHZ-t csak felvételekről ismerem, de régóta az volt a sejtésem, fórumokat is olvasva, hogy Kocsis nagyon sokat javított a színvonalon, most ezt az írásod is megerősítette. A műsorpolitikán meg egyértelműen sokat javított, a Kenicsiró-féle szűk romantikus repertoárhoz képest pláne. Mondjuk a barátoddal nem értek egyet, ne ítélkezzünk előre. Biztos más lesz, mint eddig és én se látok most senkit, aki Kocsist pótolni tudná, de majd meglátjuk, mit hoz a jövő. "Mi, a közönség csak annyit tudunk megígérni, hogy odafigyelünk és kitartunk türelmesen. Mert nagyon-nagy szükségünk van egy jó Nemzeti Filharmonikus Zenekarra." És ezzel teljes mértékben egyetértek! :-)
3301 daunerni 2016-12-11 23:52:18 [Válasz erre: 3299 Sipi 2016-12-11 12:44:01]
Kedves Sipi! A Mozart zongoraversenyt - és Kovács Jánost - én biztosan nem ítélném el ennyire szigorúan. Szegény Kocsis Krisztián pedig biztosan nem az apja emlékkoncertjére tervezte volna ezt a fellépést. Minden mással maximálisan egyetértek...
Kedves Sipi! A Mozart zongoraversenyt - és Kovács Jánost - én biztosan nem ítélném el ennyire szigorúan. Szegény Kocsis Krisztián pedig biztosan nem az apja emlékkoncertjére tervezte volna ezt a fellépést. Minden mással maximálisan egyetértek...
3300 Búbánat 2016-12-11 22:48:39
Még korlátozott számban kaphatók jegyek A puritánok májusi és a Rienzi júniusi koncert-előadásira a Müpába.
Még korlátozott számban kaphatók jegyek A puritánok májusi és a Rienzi júniusi koncert-előadásira a Müpába.
3299 Sipi 2016-12-11 12:44:01
Hát, mit mondjak... Jól indult a tegnap esti emlékkoncert és az egy négyzetméterre eső karmesterek és zeneszerzők száma azt hiszem még sose volt ilyen nagy a MÜPÁban. Bár Kovács János előadásait én nem különösebben kedvelem, a két Requiem-tétel szép volt. Aztán Kocsis Krisztián jött a d-moll zongoraversenyben (bár a Requiem alatt is ott ült, tejesen fölöslegesen, mert csak feszengett). Sajnos azt kell mondjam, ilyen rossz előadást még nem hallottam egyik kedvenc zongoraversenyemből. Lehet, hogy nem volt szerencsés őt felkérni most erre. Rohant, kapkodott, a zenekar hol tudta követni, hol nem és a zenekari hangzás is messze volt attól, amit én elképzelek ehhez a darabhoz. Aztán a Rachmaninov duóban Perényivel már jobb volt. Az énekkari darabok nekem tetszettek, de az igazán remek a Cantata Profana volt. Bár Horváth István nem tudta igazán kiénekelni a nagyon magas fekvésű részeket, nem is vártam el. De Eötvös Péter koncepciója nagyon tetszett, egy kicsit tisztább énekkari szólammal és megfelelőbb tenorral el tudnám képzelni a BÚS következő lemezeként is akár. A Négy zenekari darabból a Gyászinduló jó volt a végére, előre bemondták, hogy azt már ne tapsoljuk meg, úgyhogy Eötvös a végén a közönségnek is felájj-t vezényelt és pár másodperces elsötétített néma csönd volt és csak Kocsis fényképét világították meg a színpad fölött, aztán mindenki csöndben kiment. Az áhítatot csak a köhögős vénasszonyok törték meg, nem igaz, hogy még 10 másodpercet se bírnak ki csöndben!
Hát, mit mondjak... Jól indult a tegnap esti emlékkoncert és az egy négyzetméterre eső karmesterek és zeneszerzők száma azt hiszem még sose volt ilyen nagy a MÜPÁban. Bár Kovács János előadásait én nem különösebben kedvelem, a két Requiem-tétel szép volt. Aztán Kocsis Krisztián jött a d-moll zongoraversenyben (bár a Requiem alatt is ott ült, tejesen fölöslegesen, mert csak feszengett). Sajnos azt kell mondjam, ilyen rossz előadást még nem hallottam egyik kedvenc zongoraversenyemből. Lehet, hogy nem volt szerencsés őt felkérni most erre. Rohant, kapkodott, a zenekar hol tudta követni, hol nem és a zenekari hangzás is messze volt attól, amit én elképzelek ehhez a darabhoz. Aztán a Rachmaninov duóban Perényivel már jobb volt. Az énekkari darabok nekem tetszettek, de az igazán remek a Cantata Profana volt. Bár Horváth István nem tudta igazán kiénekelni a nagyon magas fekvésű részeket, nem is vártam el. De Eötvös Péter koncepciója nagyon tetszett, egy kicsit tisztább énekkari szólammal és megfelelőbb tenorral el tudnám képzelni a BÚS következő lemezeként is akár. A Négy zenekari darabból a Gyászinduló jó volt a végére, előre bemondták, hogy azt már ne tapsoljuk meg, úgyhogy Eötvös a végén a közönségnek is felájj-t vezényelt és pár másodperces elsötétített néma csönd volt és csak Kocsis fényképét világították meg a színpad fölött, aztán mindenki csöndben kiment. Az áhítatot csak a köhögős vénasszonyok törték meg, nem igaz, hogy még 10 másodpercet se bírnak ki csöndben!
3297 Héterő 2016-12-08 03:07:36
Karácsonyra: [url]https://hirlevel.mupa.hu/hirlevel-webes-nezet?nlId=3743945&hash=1064011552;Művészetek Palotája[/url]
Karácsonyra: [url]https://hirlevel.mupa.hu/hirlevel-webes-nezet?nlId=3743945&hash=1064011552;Művészetek Palotája[/url]
3296 Sipi 2016-11-28 08:55:04
Ja, el is fogyott egykettőre az összes jegy, szerencsére én még kaptam rá egyet. Szerintem is egyeztettek Kovács Jánossal előtte, mert ez most jelent meg, az NFZ is pár napja tette fel a facebookjára, én is onnan szereztem róla tudomást. Én úgy vélem, az egyik darabot fogja Kovács János vezényelni, amit még úgy gondolt, hogy bírni fogja.
Ja, el is fogyott egykettőre az összes jegy, szerencsére én még kaptam rá egyet. Szerintem is egyeztettek Kovács Jánossal előtte, mert ez most jelent meg, az NFZ is pár napja tette fel a facebookjára, én is onnan szereztem róla tudomást. Én úgy vélem, az egyik darabot fogja Kovács János vezényelni, amit még úgy gondolt, hogy bírni fogja.
3295 Búbánat 2016-11-28 08:52:39 [Válasz erre: 3294 lujza 2016-11-28 02:20:13]
Akkor bizonyára csak a koncert estéjén kapunk választ kérdésedre - ha csak addig nem jön ki újabb hír Kovács Jánosról.
Akkor bizonyára csak a koncert estéjén kapunk választ kérdésedre - ha csak addig nem jön ki újabb hír Kovács Jánosról.
3294 lujza 2016-11-28 02:20:13 [Válasz erre: 3293 Búbánat 2016-11-27 10:58:50]
De ez egy frissen szervezett koncert, KZ emlékére. Csak nem írták volna oda Kovács János nevét, ha nem egyeztettek volna vele. Igaz, nem az egész koncertet fogja ő vezényelni.
De ez egy frissen szervezett koncert, KZ emlékére. Csak nem írták volna oda Kovács János nevét, ha nem egyeztettek volna vele. Igaz, nem az egész koncertet fogja ő vezényelni.
3293 Búbánat 2016-11-27 10:58:50 [Válasz erre: 3292 lujza 2016-11-27 02:57:32]
A szereposztás, a karmesterek és közreműködök neve a Müpa honlapján olvashatók; ki tudja, mikor frissítették utoljára...
A szereposztás, a karmesterek és közreműködök neve a Müpa honlapján olvashatók; ki tudja, mikor frissítették utoljára...
3292 lujza 2016-11-27 02:57:32 [Válasz erre: 3291 Búbánat 2016-11-26 11:09:19]
Ezek szerint Kovács János rendbe jött?
Ezek szerint Kovács János rendbe jött?
3291 Búbánat 2016-11-26 11:09:19
Fél évszázados, kivételes karrierjére reflektáló koncerttel emlékezik Kocsis Zoltánra a Nemzeti Filharmonikusok és a Müpa. 2016. december 10-én, szombaton 19.30 órakor az alábbi műsor hangzik el a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben: Mozart: Requiem K. 626 – Lacrimosa Mozart: Zongoraverseny d-moll K. 466 Rachmaninov-Kocsis: Vocalise Rachmaninov: Vesperás – részletek Bartók: Cantata profana Sz. 94, BB 100 Bartók: Négy zenekari darab op. 12, Sz. 51, BB 64 – Gyászinduló Közreműködnek: Horváth István – tenor, Sebestyén Miklós – bariton, Perényi Miklós – gordonka, Kocsis Krisztián – zongora Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba) Vezényel: Eötvös Péter, Kovács János, Somos Csaba
Fél évszázados, kivételes karrierjére reflektáló koncerttel emlékezik Kocsis Zoltánra a Nemzeti Filharmonikusok és a Müpa. 2016. december 10-én, szombaton 19.30 órakor az alábbi műsor hangzik el a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben: Mozart: Requiem K. 626 – Lacrimosa Mozart: Zongoraverseny d-moll K. 466 Rachmaninov-Kocsis: Vocalise Rachmaninov: Vesperás – részletek Bartók: Cantata profana Sz. 94, BB 100 Bartók: Négy zenekari darab op. 12, Sz. 51, BB 64 – Gyászinduló Közreműködnek: Horváth István – tenor, Sebestyén Miklós – bariton, Perényi Miklós – gordonka, Kocsis Krisztián – zongora Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba) Vezényel: Eötvös Péter, Kovács János, Somos Csaba
3290 Búbánat 2016-11-16 11:11:52 [Válasz erre: 3289 Búbánat 2016-11-16 11:11:19]
[url] http://fidelio.hu/klasszikus/2016/11/15/kocsis_zoltan_emlekere_szol_busoni_zongoraversenye/; Kocsis Zoltán emlékére szól Busoni zongoraversenye [/url] FIDELIO, 2016.11.15. 10:44 Kocsis Zoltán emlékének szentelik pénteki hangversenyüket a Nemzeti Filharmonikusok. Az esten Busoni zongoraversenye és Brahms II. szimfóniája szólal meg Farkas Róbert dirigálásával és Kun Vu Paik zongoraművész előadásában a Müpában. A hangversenyt eredetileg Kocsis Zoltán vezényelte volna, de hetekkel halála előtt átadta e koncert karmesteri pálcáját Farkas Róbertnek. Az, hogy Busoni műve megszólaljon zenekarával, Kocsis Zoltán álma volt. Busoni zongoraversenye világviszonylatban is csak elvétve hangzik el a koncerteken. Ennek fő oka, hogy a valaha írt leghosszabb, legnagyobb méretű zongoraversenyként rendkívüli állóképességet igényel a szólistától. Hetvenperces időtartamával a mű a valaha előadott leghosszabb zongoraversenynek számít, előadó együttesének mérete, komplex zenei felépítése és a zongoraszólam nehézségei miatt ritkán hallható. Valójában öttételes, monumentális szimfónia, fináléjában férfikarral, amely Gottlob Oehlenschläger dán romantikus költő Aladdin című verses drámájának zárójelenetét szólaltatja meg. Az izgalmas kompozíciót az idén hetvenéves dél-koreai zongoraművész, Kun Vu Paik adja elő, aki legalább akkora különc a zongoristák között, mint volt az éppen százötven esztendeje született Ferruccio Busoni. Az est második részében megszólaló szimfónia a zeneirodalom egyik legdallamosabb alkotása fülbemászó melódiáival, könnyedségével, karakterbeli változatosságával, derűs alaphangulatával és kirobbanó erejű fináléjával. Az esten a Nemzeti Énekkar Férfikara (karigazgató Somos Csaba) és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar lép színpadra. A zenekar további programjai között szerepel a december 6-i koncert, amelyen Mozart A-dúr zongoraversenye és Mahler I. szimfóniája szólal meg Cristian Mandeal vezényletével a Müpában. Az esten közreműködik Ránki Dezső zongoraművész.
[url] http://fidelio.hu/klasszikus/2016/11/15/kocsis_zoltan_emlekere_szol_busoni_zongoraversenye/; Kocsis Zoltán emlékére szól Busoni zongoraversenye [/url] FIDELIO, 2016.11.15. 10:44 Kocsis Zoltán emlékének szentelik pénteki hangversenyüket a Nemzeti Filharmonikusok. Az esten Busoni zongoraversenye és Brahms II. szimfóniája szólal meg Farkas Róbert dirigálásával és Kun Vu Paik zongoraművész előadásában a Müpában. A hangversenyt eredetileg Kocsis Zoltán vezényelte volna, de hetekkel halála előtt átadta e koncert karmesteri pálcáját Farkas Róbertnek. Az, hogy Busoni műve megszólaljon zenekarával, Kocsis Zoltán álma volt. Busoni zongoraversenye világviszonylatban is csak elvétve hangzik el a koncerteken. Ennek fő oka, hogy a valaha írt leghosszabb, legnagyobb méretű zongoraversenyként rendkívüli állóképességet igényel a szólistától. Hetvenperces időtartamával a mű a valaha előadott leghosszabb zongoraversenynek számít, előadó együttesének mérete, komplex zenei felépítése és a zongoraszólam nehézségei miatt ritkán hallható. Valójában öttételes, monumentális szimfónia, fináléjában férfikarral, amely Gottlob Oehlenschläger dán romantikus költő Aladdin című verses drámájának zárójelenetét szólaltatja meg. Az izgalmas kompozíciót az idén hetvenéves dél-koreai zongoraművész, Kun Vu Paik adja elő, aki legalább akkora különc a zongoristák között, mint volt az éppen százötven esztendeje született Ferruccio Busoni. Az est második részében megszólaló szimfónia a zeneirodalom egyik legdallamosabb alkotása fülbemászó melódiáival, könnyedségével, karakterbeli változatosságával, derűs alaphangulatával és kirobbanó erejű fináléjával. Az esten a Nemzeti Énekkar Férfikara (karigazgató Somos Csaba) és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar lép színpadra. A zenekar további programjai között szerepel a december 6-i koncert, amelyen Mozart A-dúr zongoraversenye és Mahler I. szimfóniája szólal meg Cristian Mandeal vezényletével a Müpában. Az esten közreműködik Ránki Dezső zongoraművész.
3289 Búbánat 2016-11-16 11:11:19
3288 Búbánat 2016-11-15 15:29:43
Irodalmi gála operaáriákkal a Vigadóban November 18-án, pénteken irodalmi gálát rendez a Pesti Vigadóban a Magyar Művészeti Akadémia, az ingyenes programban mások mellett Illyés Gyula, Vas István, Weöres Sándor és Füst Milán, valamint a köztestület tagjai közül például Ágh István, Jókai Anna és Oláh János művei szerepelnek. A Támadó tűz voltunk című esten a vers- és próza-összeállításokat Császár Angela, Oberfrank Pál, Pregitzer Fruzsina, Rátóti Zoltán, Szarvas József és Újhelyi Kinga színművész adja elő, de beszélgetések is zajlanak a gála címét adó 1956-os antológiáról, valamint az operaház ötvenhatos forradalomra emlékező műsorai is szóba kerülnek Ókovács Szilveszter főigazgató részvételével. Mindemellett operarészletek hangzanak el Erkel Ferenc Hunyadi László és Bánk bán című művéből, valamint Kodály Zoltán Székelyfonó és Háry János című szerzeményéből Balczó Péter, Gál Erika, Haja Zsolt, Kiss B. Atilla és Rácz Rita előadásában. /Forrás: Magyar Hírlap - ZR – 2016.11.14. 01:14 /
Irodalmi gála operaáriákkal a Vigadóban November 18-án, pénteken irodalmi gálát rendez a Pesti Vigadóban a Magyar Művészeti Akadémia, az ingyenes programban mások mellett Illyés Gyula, Vas István, Weöres Sándor és Füst Milán, valamint a köztestület tagjai közül például Ágh István, Jókai Anna és Oláh János művei szerepelnek. A Támadó tűz voltunk című esten a vers- és próza-összeállításokat Császár Angela, Oberfrank Pál, Pregitzer Fruzsina, Rátóti Zoltán, Szarvas József és Újhelyi Kinga színművész adja elő, de beszélgetések is zajlanak a gála címét adó 1956-os antológiáról, valamint az operaház ötvenhatos forradalomra emlékező műsorai is szóba kerülnek Ókovács Szilveszter főigazgató részvételével. Mindemellett operarészletek hangzanak el Erkel Ferenc Hunyadi László és Bánk bán című művéből, valamint Kodály Zoltán Székelyfonó és Háry János című szerzeményéből Balczó Péter, Gál Erika, Haja Zsolt, Kiss B. Atilla és Rácz Rita előadásában. /Forrás: Magyar Hírlap - ZR – 2016.11.14. 01:14 /
3287 Búbánat 2016-10-29 15:29:42 [Válasz erre: 3264 Sipi 2016-10-03 14:41:57]
[url] http://ujember.hu/romai-hangverseny-szent-cecilia-neveben/; „Római hangverseny” Szent Cecília nevében [/url] Sir Antonio Pappano a Müpában /Új Ember Hetilap – Pallós Tamás, 2016.10.09./ „Rossini Hamupipőkéjének „perpetuum mobile” nyitánya csupa pezsgő könnyedség, súlytalan vonós derű. Pappano ezután a közönséget olaszul megszólítva, majd angolra váltva jegyzi meg, hogy Saint-Saëns Ferenc (!) Lisztnek ajánlotta a soron következő művet.”
[url] http://ujember.hu/romai-hangverseny-szent-cecilia-neveben/; „Római hangverseny” Szent Cecília nevében [/url] Sir Antonio Pappano a Müpában /Új Ember Hetilap – Pallós Tamás, 2016.10.09./ „Rossini Hamupipőkéjének „perpetuum mobile” nyitánya csupa pezsgő könnyedség, súlytalan vonós derű. Pappano ezután a közönséget olaszul megszólítva, majd angolra váltva jegyzi meg, hogy Saint-Saëns Ferenc (!) Lisztnek ajánlotta a soron következő művet.”
3286 Edmond Dantes 2016-10-29 12:27:38 [Válasz erre: 3285 Edmond Dantes 2016-10-29 12:25:57]
Helyesbítés!! "...mindenki bánatára..." f ő l e g a méteráru boltokat.
Helyesbítés!! "...mindenki bánatára..." f ő l e g a méteráru boltokat.
3285 Edmond Dantes 2016-10-29 12:25:57 [Válasz erre: 3280 parampampoli 2016-10-29 10:08:31]
"...mindenki bánatára..." kivéve a méteráru boltokat.
"...mindenki bánatára..." kivéve a méteráru boltokat.
3284 Edmond Dantes 2016-10-29 12:24:48
Ha nadrágszerep, akkor nekem elsőre valahogy Srebrenka azaz Sena Jurinac ugrik be, a szokásos mezzo-fachon kívül-túl föl egészen Leonore "nadrág"szerepéig, a következő generációból pedig Frederica von Stade.
Ha nadrágszerep, akkor nekem elsőre valahogy Srebrenka azaz Sena Jurinac ugrik be, a szokásos mezzo-fachon kívül-túl föl egészen Leonore "nadrág"szerepéig, a következő generációból pedig Frederica von Stade.
3283 Búbánat 2016-10-29 10:52:49 [Válasz erre: 3282 parampampoli 2016-10-29 10:23:23]
2011-ben Valenciában Berlioztól A trójaiakban lépett fel mint Dido (Didon) Karthago királynője. (A napokban sugározta a Classica csatorna.) Ez a szerep kevésbé tetszett nekem, már kezdtem megszokni és elfogadni a "nadrágszerepeiben", ezért ez a kosztümös, királynői megjelenése kissé zavart. De jól énekelte ezt a kegyetlenül nehéz szólamot is.
2011-ben Valenciában Berlioztól A trójaiakban lépett fel mint Dido (Didon) Karthago királynője. (A napokban sugározta a Classica csatorna.) Ez a szerep kevésbé tetszett nekem, már kezdtem megszokni és elfogadni a "nadrágszerepeiben", ezért ez a kosztümös, királynői megjelenése kissé zavart. De jól énekelte ezt a kegyetlenül nehéz szólamot is.
3282 parampampoli 2016-10-29 10:23:23 [Válasz erre: 3281 Búbánat 2016-10-29 10:16:53]
Barcellona Orsiniként a Scalában tényleg úgy nézett ki, mint egy csúnya nőimitátor. Viszont valóban jól énekelt. Azóta Amnerist meg Ebolit próbál énekelni, de az istennek se megy neki.
Barcellona Orsiniként a Scalában tényleg úgy nézett ki, mint egy csúnya nőimitátor. Viszont valóban jól énekelt. Azóta Amnerist meg Ebolit próbál énekelni, de az istennek se megy neki.
3281 Búbánat 2016-10-29 10:16:53 [Válasz erre: 3279 tiramisu 2016-10-28 22:22:40]
Remek és szakszerű gondolatmenet! "az előadásban , a megformálásban, a muzikalitásban és a színészi játékban is" a "kifejezés" mennyire fontos - így a nadrágszerepeket éneklők esetében is. Számomra mostanság az egyik ilyen zseniális operaénekes Daniela Barcellona - sok ilyen szerepében láttam a televíziós operaközvetítések során, elsősorban Rossini színpadi alkotásaiban, vagy ugyancsak emlékezetesen formálta meg Orsini szerepét Donizetti Lucrezia Borgia című operájában. Persze, rajta kívül is sok tehetséges, kitűnő énekesnőt ismerünk, akiknek nem okoz gondot az ilyesféle átlényegülés, mind hangban, mind játékban lubickolnak férfit megformáló szerepeikben - is.
Remek és szakszerű gondolatmenet! "az előadásban , a megformálásban, a muzikalitásban és a színészi játékban is" a "kifejezés" mennyire fontos - így a nadrágszerepeket éneklők esetében is. Számomra mostanság az egyik ilyen zseniális operaénekes Daniela Barcellona - sok ilyen szerepében láttam a televíziós operaközvetítések során, elsősorban Rossini színpadi alkotásaiban, vagy ugyancsak emlékezetesen formálta meg Orsini szerepét Donizetti Lucrezia Borgia című operájában. Persze, rajta kívül is sok tehetséges, kitűnő énekesnőt ismerünk, akiknek nem okoz gondot az ilyesféle átlényegülés, mind hangban, mind játékban lubickolnak férfit megformáló szerepeikben - is.
3280 parampampoli 2016-10-29 10:08:31 [Válasz erre: 3279 tiramisu 2016-10-28 22:22:40]
Állítólag Gyurkovics Mária isteni Oszkár volt, de hamar abbahagyta, mindenki bánatára, mert önmaga nem volt kibékülve a szükséges nadrág .... méretével. -:)
Állítólag Gyurkovics Mária isteni Oszkár volt, de hamar abbahagyta, mindenki bánatára, mert önmaga nem volt kibékülve a szükséges nadrág .... méretével. -:)
3279 tiramisu 2016-10-28 22:22:40 [Válasz erre: 3278 Sipi 2016-10-28 16:26:00]
Kovács Ágnesről írtakhoz: "Pedig próbálta átélni szerepét (mondjuk kétségtelen, nadrágszerep), de a hangjában ez egyáltalán nem tükröződött. " Úgy fogalmaznék, hogy inkább a kifejezés hiányzott -ahhoz , hogy elfogadjuk férfiúként a női énekest a színpadon (koncerten)- A nadrágszerepek megformálása NEM a hangban "tükröződik", hanem az előadásban , a megformálásban. a muzikalitásban és a színészi játékban is (koncerten előadói jelzésekkel, mert lehet!) !) ! A hang egyébként csak fizikai kísérletek folyamán tükröződhet, nyilván már kitalálták a fizikusok, hogy miképpen ! * Egyébként alegédesebb csicsergő hangú énekesnők is remekül csinálhatják a nadrágszerepeket . És csinálják is! :-)
Kovács Ágnesről írtakhoz: "Pedig próbálta átélni szerepét (mondjuk kétségtelen, nadrágszerep), de a hangjában ez egyáltalán nem tükröződött. " Úgy fogalmaznék, hogy inkább a kifejezés hiányzott -ahhoz , hogy elfogadjuk férfiúként a női énekest a színpadon (koncerten)- A nadrágszerepek megformálása NEM a hangban "tükröződik", hanem az előadásban , a megformálásban. a muzikalitásban és a színészi játékban is (koncerten előadói jelzésekkel, mert lehet!) !) ! A hang egyébként csak fizikai kísérletek folyamán tükröződhet, nyilván már kitalálták a fizikusok, hogy miképpen ! * Egyébként alegédesebb csicsergő hangú énekesnők is remekül csinálhatják a nadrágszerepeket . És csinálják is! :-)
3278 Sipi 2016-10-28 16:26:00
Két éve előadták Vashegyiék a Tituszt a MÜPÁban. Akkor úgy éreztem, ha valakinek meg kellene mutatnom, hogy miért nagyszerű Mozartnak ez az operája, azt az előadást választanám. Így aztán nagyon vártam, hogy most ismét előadják a Zeneakadémián, bár jócskán megváltoztatott szereposztásban. A biztos pont most is a Purcell kórus volt, mint már annyiszor. Bennük még nem csalódtam. Most sem, a többiekben viszont majdnem mindenkiben. Az Orfeo zenekar hangzása összességében egész jó, viszont ezeket a rettenetes kürtösöket le kéne cserélni... öt ütemet nem tudnak gixer nélkül eljátszani. :-( És a vonóskarban is hallottam néha egész durva hibákat. Az egész produkció most inkább tűnt lagymatagnak, mint izgalmasnak. Bernard Berchtold most jobbnak tűnt, mint az Idomeneóban, de mégis inkább szürke mellékszereplő volt, mint címszereplő. Nekem úgy tűnt, az éneklése egysíkú, bár szép, de teljesen hidegen hagyja az embert. Szutrély Katalin viszont kifejezetten rossz volt. Darabosan énekelt, a magasai durvának és élesnek hangzottak, inkább csak úgy tolta őket kifelé. Egyetlen pozitívum, hogy a hangerővel nem volt problémája. Kovács Ágnes egy fokkal jobb (és szebb is :-) volt, de róla is inkább a színpadi jégcsap jutott eszembe. Pedig néha próbálta átélni a szerepet (mondjuk kétségtelen, nadrágszerep), de a hangjában ez egyáltalán nem tükröződött. Najbauer Lóránt produkciója nekem a februári Cosíban is tetszett, itt is meg voltam vele elégedve. Heiter Melinda szintén tetszett, neki kifejezetten szép hangja volt, élvezet volt hallgatni. Theodora Raftis-ról viszont nem tudok elfogulatlanul nyilatkozni, mert a februári Cosí után és most is beleszerettem. A lénye, az átélése, a mosolya rabul ejt. A hangja pedig olyan különlegesen szép, hogy azt éreztem, ha beteg lennék, ez az éneklés meggyógyítana. Egyetlen negatívuma, hogy az ereje a többiekéhez képest nem annyira nagy, de a második felvonásbeli rövid áriája miatt volt érdemes elmenni. Számomra csodaszép volt.
Két éve előadták Vashegyiék a Tituszt a MÜPÁban. Akkor úgy éreztem, ha valakinek meg kellene mutatnom, hogy miért nagyszerű Mozartnak ez az operája, azt az előadást választanám. Így aztán nagyon vártam, hogy most ismét előadják a Zeneakadémián, bár jócskán megváltoztatott szereposztásban. A biztos pont most is a Purcell kórus volt, mint már annyiszor. Bennük még nem csalódtam. Most sem, a többiekben viszont majdnem mindenkiben. Az Orfeo zenekar hangzása összességében egész jó, viszont ezeket a rettenetes kürtösöket le kéne cserélni... öt ütemet nem tudnak gixer nélkül eljátszani. :-( És a vonóskarban is hallottam néha egész durva hibákat. Az egész produkció most inkább tűnt lagymatagnak, mint izgalmasnak. Bernard Berchtold most jobbnak tűnt, mint az Idomeneóban, de mégis inkább szürke mellékszereplő volt, mint címszereplő. Nekem úgy tűnt, az éneklése egysíkú, bár szép, de teljesen hidegen hagyja az embert. Szutrély Katalin viszont kifejezetten rossz volt. Darabosan énekelt, a magasai durvának és élesnek hangzottak, inkább csak úgy tolta őket kifelé. Egyetlen pozitívum, hogy a hangerővel nem volt problémája. Kovács Ágnes egy fokkal jobb (és szebb is :-) volt, de róla is inkább a színpadi jégcsap jutott eszembe. Pedig néha próbálta átélni a szerepet (mondjuk kétségtelen, nadrágszerep), de a hangjában ez egyáltalán nem tükröződött. Najbauer Lóránt produkciója nekem a februári Cosíban is tetszett, itt is meg voltam vele elégedve. Heiter Melinda szintén tetszett, neki kifejezetten szép hangja volt, élvezet volt hallgatni. Theodora Raftis-ról viszont nem tudok elfogulatlanul nyilatkozni, mert a februári Cosí után és most is beleszerettem. A lénye, az átélése, a mosolya rabul ejt. A hangja pedig olyan különlegesen szép, hogy azt éreztem, ha beteg lennék, ez az éneklés meggyógyítana. Egyetlen negatívuma, hogy az ereje a többiekéhez képest nem annyira nagy, de a második felvonásbeli rövid áriája miatt volt érdemes elmenni. Számomra csodaszép volt.
3277 Sipi 2016-10-24 16:51:51 [Válasz erre: 3276 Momo 2016-10-24 13:26:18]
Igen, nagyrészt én is egyetértek ezzel.
Igen, nagyrészt én is egyetértek ezzel.
3276 Momo 2016-10-24 13:26:18 [Válasz erre: 3273 zöldszemű 2016-10-05 22:00:31]
A hangerő és az arányok, mindig a karmester döntése (tehát nem befolyásolja a zenekari tagok szubjektív érzete). Az egyértelmű, hogy minden karmester a legjobb hangzást keresi, tehát ahol ő áll, ott valószínűleg megfelelőnek találja, amit hall. Ehhez sokszor vesznek igénybe külső segítséget is. Az asszisztens a nézőtérről hallgatva mondja, hogy mi, hogyan szól. (Ennek leginkább akkor van nagy jelentősége, ha ismeretlen a terem, vagy új tényezők (díszlet, szokatlan helyre rakott énekes szólisták, stb.) vannak. Még az is előfordul, hogy az asszisztens veszi át a zenekart, és a karmester kimegy a nézőtérre meghallgatni egy-egy részletet. Ha valami mégsem stimmel a hallgatóság számára, akkor előfordulhat, hogy nem fordítottak elegendő figyelmet az arányok beállítására, vagy, hogy a karmester a pulpituson állva (háta mögött már a közönséggel is), az előre kitalált arányokkal szemben mégis inkább a saját fülének hisz az adott pillanatban, és azt választja, amit ő ott akkor jónak hall. Ezen kívül az is egy jellemző helyzet, hogy nem egységes az adott terem akusztikája: egyes hangszerek, hangszercsoportok, vagy az énekes szólista a hang terjedése, visszaverődése miatt máshogyan hallatszik a nézőtér különböző pontjain. Így minden igyekezet ellenére lehetetlen, hogy mindenkinek tökéletes élményben legyen része. Nyilván, ha egy karmester nagyon jól ismer egy termet, rendszeresen vezényel ott, akkor jobb eséllyel lesz rendben a hangzás is. (Most abba nem mennék bele, - csak általánosságban mondom - hogy esetleg nem kellően felkészült valaki, vagy egyszerűen nincs még elég tapasztalata az adott művel kapcsolatban, és ezért nem sikerül megfelelően az előadás. Ilyen is van.)
A hangerő és az arányok, mindig a karmester döntése (tehát nem befolyásolja a zenekari tagok szubjektív érzete). Az egyértelmű, hogy minden karmester a legjobb hangzást keresi, tehát ahol ő áll, ott valószínűleg megfelelőnek találja, amit hall. Ehhez sokszor vesznek igénybe külső segítséget is. Az asszisztens a nézőtérről hallgatva mondja, hogy mi, hogyan szól. (Ennek leginkább akkor van nagy jelentősége, ha ismeretlen a terem, vagy új tényezők (díszlet, szokatlan helyre rakott énekes szólisták, stb.) vannak. Még az is előfordul, hogy az asszisztens veszi át a zenekart, és a karmester kimegy a nézőtérre meghallgatni egy-egy részletet. Ha valami mégsem stimmel a hallgatóság számára, akkor előfordulhat, hogy nem fordítottak elegendő figyelmet az arányok beállítására, vagy, hogy a karmester a pulpituson állva (háta mögött már a közönséggel is), az előre kitalált arányokkal szemben mégis inkább a saját fülének hisz az adott pillanatban, és azt választja, amit ő ott akkor jónak hall. Ezen kívül az is egy jellemző helyzet, hogy nem egységes az adott terem akusztikája: egyes hangszerek, hangszercsoportok, vagy az énekes szólista a hang terjedése, visszaverődése miatt máshogyan hallatszik a nézőtér különböző pontjain. Így minden igyekezet ellenére lehetetlen, hogy mindenkinek tökéletes élményben legyen része. Nyilván, ha egy karmester nagyon jól ismer egy termet, rendszeresen vezényel ott, akkor jobb eséllyel lesz rendben a hangzás is. (Most abba nem mennék bele, - csak általánosságban mondom - hogy esetleg nem kellően felkészült valaki, vagy egyszerűen nincs még elég tapasztalata az adott művel kapcsolatban, és ezért nem sikerül megfelelően az előadás. Ilyen is van.)
3275 Heiner Lajos 2016-10-24 06:35:50 [Válasz erre: 3272 Sipi 2016-10-05 15:36:35]
Hallgass - és nézz - Csajkovszkijt Mravinszkijjel.
Hallgass - és nézz - Csajkovszkijt Mravinszkijjel.
3274 Ardelao 2016-10-23 14:54:35
[url] http://dunapalota.hu/szinhaz/galamusor-az-1956-os-forradalom-es-szabadsagharc-60-evforduloja-alkalmabol/; Duna Palota [/url] Gálaműsor az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából
[url] http://dunapalota.hu/szinhaz/galamusor-az-1956-os-forradalom-es-szabadsagharc-60-evforduloja-alkalmabol/; Duna Palota [/url] Gálaműsor az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából
3273 zöldszemű 2016-10-05 22:00:31
Egy másik fórumra már korábban beírtam a lenti gondolataimat. Hárman barátnők (már nem ifjú fülekkel) október 1-én a Zeneakadémián voltunk a Concerto Budapest hangversenyén. Telt ház volt, mi a földszint hátsó harmadában, a középtájon ültünk. A zenekar feltünően - a megszokottnál legalább 30%-kal - népesebb volt. Laikus zenekedvelő lévén, a három fiatal zongorista játékát művészi szempontból nem értékelhetem. Tehát csak annyit, hogy szerintem remekeltek, főleg a szóló részekben. Ugyanis a zenekari forték alatt csak a kezük mozgásából lehetett tudni, hogy ők is a maximumot nyújtják, azonban a zenekar sajnos lenyomta még a fortissimo zongorahangokat is. Azt gondolom, annak idején a zeneszerzők a zenekart a szólóhangszer hangerejéhez méretezték, és nem akkora együttesre, ami alig fér el a Zeneakadémia pódiumán. Vagy tévednék? (A helyszíni tapasztalat más, mint a rádióhallgatóké. Családtagjaim a rádióközvetítésben a zongora minden hangját tisztán hallották, valószínűleg a mikrofonok elhelyezése és a hangkeverés miatt.) Amióta a Zeneakadémiát újból megnyitották,tehát már három éve, szinte minden zenekari hangversenyt túl hangosnak érzünk. Ezt azzal magyarázzuk (magunknak), hogy egyrészt a felújításnak köszönhetően az akusztika még a korábbinál is jobb lett, másrészt három év alatt az együttesek hozzászoktak ahhoz, hogy a MÜPA hatalmas légterét kell betölteniük, és azóta a Zeneakadémián is azzal a hangerővel játszanak. Jó lenne tudni, mi erről az Önök véleménye.
Egy másik fórumra már korábban beírtam a lenti gondolataimat. Hárman barátnők (már nem ifjú fülekkel) október 1-én a Zeneakadémián voltunk a Concerto Budapest hangversenyén. Telt ház volt, mi a földszint hátsó harmadában, a középtájon ültünk. A zenekar feltünően - a megszokottnál legalább 30%-kal - népesebb volt. Laikus zenekedvelő lévén, a három fiatal zongorista játékát művészi szempontból nem értékelhetem. Tehát csak annyit, hogy szerintem remekeltek, főleg a szóló részekben. Ugyanis a zenekari forték alatt csak a kezük mozgásából lehetett tudni, hogy ők is a maximumot nyújtják, azonban a zenekar sajnos lenyomta még a fortissimo zongorahangokat is. Azt gondolom, annak idején a zeneszerzők a zenekart a szólóhangszer hangerejéhez méretezték, és nem akkora együttesre, ami alig fér el a Zeneakadémia pódiumán. Vagy tévednék? (A helyszíni tapasztalat más, mint a rádióhallgatóké. Családtagjaim a rádióközvetítésben a zongora minden hangját tisztán hallották, valószínűleg a mikrofonok elhelyezése és a hangkeverés miatt.) Amióta a Zeneakadémiát újból megnyitották,tehát már három éve, szinte minden zenekari hangversenyt túl hangosnak érzünk. Ezt azzal magyarázzuk (magunknak), hogy egyrészt a felújításnak köszönhetően az akusztika még a korábbinál is jobb lett, másrészt három év alatt az együttesek hozzászoktak ahhoz, hogy a MÜPA hatalmas légterét kell betölteniük, és azóta a Zeneakadémián is azzal a hangerővel játszanak. Jó lenne tudni, mi erről az Önök véleménye.
3272 Sipi 2016-10-05 15:36:35 [Válasz erre: 3270 Momo 2016-10-05 11:25:21]
"Hát nem kell mindent szeretni... :-)" Még az a szerencse, képzeld ha mindent szeretni kéne, mennyi időbe meg pénzbe kerülne! :-) Karajan Csajkovszkij sorozata nekem is megvan, de én ritkán hallgatok Csajkovszkijt, akkor is inkább Mengelberggel. (Viszont ha valakinek demonstrálni kell karmesterek közötti különbséget, a lehető legjobb példa a Negyedik második tétele. Mengelberg meg Karajan ég és föld. :-) "Alapvetően az a meglátássom (már írtam itt pár éve), hogy egy bizonyos szint felett minden komolyzene érvényes, minőségi mondanivalóval bíró alkotás," Hát igen, egy bizonyos szint felett, csak a szint nagyon homályos. És ahogy tapasztalom, emberenként változik. "Amit érdemes keresni, hogy ne maradjon ki az élmény, amit a mű jelent :-)" Á, nem kell itt keresni, ha szükségem van rá, akkor majd beköszönt. :-) Ez egyébként már egy másik fórumon is felmerült, de nekem ezzel az a problémám, hogy a zenehallgatásra fordítható idő (és pénz) nem végtelen. Sőt nagyon is szűkös. És ebben a szűkös időben inkább afelé haladok, ami felé vonzalmat érzek, minthogy olyanokkal kísérletezzek, keresgessek, ami már "ránézésre" nem izgat. Nagyon sok szerző és mű volt úgy, hogy nem foglalkoztatott, aztán egyszercsak valahogy eszembe jutott vagy véletlenül futólag olvastam róla, esetleg véletlenül láttam vagy hallottam valamit és azután megjött az érdeklődés magától. De nem úgy, hogy szándékosan kerestem volna. Persze vannak jó kedvcsináló olvasmányok is, hogy mást ne mondjak, például Harold Schoenberg zeneszerzős könyve. :-) "A másik meglátásom, hogy egy bizonyos szint felett az interpretációk is mind érvényesek, de elképzelhető, hogy valamelyik közelebb áll hozzánk." Egyetértek. "Szóval a megértés szempontjából fontos az interpretáció is." Még inkább egyetértek. :-)
"Hát nem kell mindent szeretni... :-)" Még az a szerencse, képzeld ha mindent szeretni kéne, mennyi időbe meg pénzbe kerülne! :-) Karajan Csajkovszkij sorozata nekem is megvan, de én ritkán hallgatok Csajkovszkijt, akkor is inkább Mengelberggel. (Viszont ha valakinek demonstrálni kell karmesterek közötti különbséget, a lehető legjobb példa a Negyedik második tétele. Mengelberg meg Karajan ég és föld. :-) "Alapvetően az a meglátássom (már írtam itt pár éve), hogy egy bizonyos szint felett minden komolyzene érvényes, minőségi mondanivalóval bíró alkotás," Hát igen, egy bizonyos szint felett, csak a szint nagyon homályos. És ahogy tapasztalom, emberenként változik. "Amit érdemes keresni, hogy ne maradjon ki az élmény, amit a mű jelent :-)" Á, nem kell itt keresni, ha szükségem van rá, akkor majd beköszönt. :-) Ez egyébként már egy másik fórumon is felmerült, de nekem ezzel az a problémám, hogy a zenehallgatásra fordítható idő (és pénz) nem végtelen. Sőt nagyon is szűkös. És ebben a szűkös időben inkább afelé haladok, ami felé vonzalmat érzek, minthogy olyanokkal kísérletezzek, keresgessek, ami már "ránézésre" nem izgat. Nagyon sok szerző és mű volt úgy, hogy nem foglalkoztatott, aztán egyszercsak valahogy eszembe jutott vagy véletlenül futólag olvastam róla, esetleg véletlenül láttam vagy hallottam valamit és azután megjött az érdeklődés magától. De nem úgy, hogy szándékosan kerestem volna. Persze vannak jó kedvcsináló olvasmányok is, hogy mást ne mondjak, például Harold Schoenberg zeneszerzős könyve. :-) "A másik meglátásom, hogy egy bizonyos szint felett az interpretációk is mind érvényesek, de elképzelhető, hogy valamelyik közelebb áll hozzánk." Egyetértek. "Szóval a megértés szempontjából fontos az interpretáció is." Még inkább egyetértek. :-)