Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban?


1723 zalbarna 2013-11-04 15:18:01 [Válasz erre: 1722 márta 2013-11-04 10:27:00]
Hohó ! Nem arról van ám szó, hogy ki mit olvas ki belőle, hanem hogy MI VAN BELEÍRVA !!

1722 márta 2013-11-04 10:27:00
Félreértés! Én nem olvasom ki belőle se a 73-as buszt, se a vágóhidat, de egy kaszinót, se semmit. Csak nem zárom ki, ,hogy valaki effélét olvas ki belőle, tehetségesen teszi, és az nekem tetszeni fog.

1721 kothner 2013-11-04 09:20:56 [Válasz erre: 1720 márta 2013-11-04 09:09:43]
Az a baj, hogy márta el akarja önmagával és velünk hitetni, hogy a Carmenből kellő odafigyeléssel kiolvasható a 73-as busz. Az bizony semmiképp. Ha valakinek mégis kedve van a 73-buszon operát játszatni a Carmen zenéjével, az tegye a saját neve alatt márta nagyobb örömére.

1720 márta 2013-11-04 09:09:43
Én többféle Carment választok. Semmi bajom a 73-as busszal, ha van értelme, a műből olvassák ki, és következetesen, és színvonalasan van megcsinálva. Miképpen egy konzervatív előadás sem lesz jó attól, hogy konzervatív és nem pukkaszt.Pl. legutóbb a bécsi Nyugat lánya Kaufmannal és Stemmével nagyon jó hagyományos előadás. Kidolgozott, világosak a szándékok és érzések, tele van ötlettel. Szerintem a színpad iránt érdeklődő szerzők kiemelten Verdi és Puccini), elsősorban arra törekedtek, hogy az előadás látványos, hatásos, és érvényes legyen. Ha jól értem Verdit, sok tehetségesen megcsinált modern rendezés tetszene neki.

1719 zalbarna 2013-11-03 21:43:17 [Válasz erre: 1718 -zéta- 2013-11-03 20:36:55]
" Számomra tényleg nagy kérdés, hogy ha tényleg annyit foglalkozunk azzal, hogy mit ÍRT le a komponista, miért megyünk el amellett, hogy mit akart LÁTNI a színpadon? " - Bezony, ez kardinális kérdés ! Végül lehet, hogy eljutunk a műalkotás meg az eredetiség fogalmának helyes értelmezéséhez? Mit jelent az " alkotó szándékának tisztelete " ? Az én véleményem az, hogy egy olyan Carmen rendezés, amelyik a 73-as buszon játszódik, és Don José ellenőr benne, az a legmesszemenőbb mértékben a rendezőről szól, de nem az eredeti műről. De az ember szabad. Minden választás kérdése. A választás is szabad. " Válassz Carmen rendezést és megmondom ki nem vagy..."

1718 -zéta- 2013-11-03 20:36:55
Érdemes tényleg elolvasni Pál Tamás blogbejegyzését... Számomra tényleg nagy kérdés, hogy ha tényleg annyit foglalkozunk azzal, hogy mit ÍRT le a komponista, miért megyünk el amellett, hogy mit akart LÁTNI a színpadon? Verdi azon ritka szerzők közé tartozott a XIX. században, akit nagyon érdekelt, hogy mi zajlik a színpadon, s ennek nyomát minduntalan olvashatjuk a kottában is.

1717 lámpaoltogató 2013-11-02 16:39:14
Az Arte Live Web-en a szegedi Boccanegra a nézettséget illetően a klasszikus műfajban jelenleg a 2., minden műfajt beleértve (jazz, népzene, pop, stb) a 12. helyen áll.

1716 pio 2013-11-02 14:00:17
Az a helyzet, hogy a tisztán szegedi szereposztás toronymagasan múlja felül az Armelest. Csak azt nem értem, hogy pl. Kelemen miért nem versenyez? Úgy tudom, Altorjay bejutott a jövő évi döntőbe.

1715 kothner 2013-11-02 09:51:47
Ha Zéta szerint a szegediek jól beleköptek a modern operarendezők levesébe, Pál Tamás a blogjában ezt megtetézi pár csepp rögtön ölő méreggel.

1714 márta 2013-10-30 10:25:14
Azért van ennek a Boccanegrának egy másik, hazai szereposztása is. Altorjai Tamás sokkal jobb Fiesco, mint az olasz vendég, Kelemen Zoltán pedig a címszerepben meghatóan kitűnő. Áprilisban lesz az előadás az Erkelben is. És az egyik szegedi előadáson fölismerni véltük a momus kritikusát.

1713 chenier 2013-10-29 20:52:09 [Válasz erre: 1709 kothner 2013-10-29 17:03:48]
Kedves kothner! Ugye nem gondolod komolyan azt a butaságot, hogy a hangfaj eldöntéséhez ismerni kell az énekest? Elég szerintem meghallgatni a videót, és hallatszik, amit te gondolom nem tudsz, vagy nem akarsz meghallani. Nem azt mondtam, hogy nincs hangjuk. Egyébként hogy mekkora valójában az a hang, annak eldöntéséhez valóban élőben kell hallani az énekest. De a hangszín, a váltóhangok, a mély hangok teljes hiánya sok mindenről árulkodik. Annak, aki ért hozzá.

1712 Heiner Lajos 2013-10-29 19:14:19
A szegedi Boccanegraról érdemes elolvasni Márok Tamás igen elgondolkodtató, hosszas és részletes elemzését a Tiszatájban.

1711 Marzimino 2013-10-29 18:01:52 [Válasz erre: 1706 lámpaoltogató 2013-10-29 11:43:34]
És hogyan hangozna fordítva? -"Az Armel verseny méltatlan a szegedi operajátszáshoz".Mert én inkább ezt mondanám. Ha mostanában lesz időm , szeretnék hosszan írni erről az egészről. Minden esetre tegye mindenki szívére a kezét: valóban a Lajka, az űrkutya volt a legjobb produkció? Valóban egyöntetűen érvényesíthető szempontok alapján lehet megítélni az 5 részt vevő darabot?

1710 Ejj ejj 2013-10-29 17:39:01
Kedves kothner. Először is nincs kötőjel a nick nevemben és chenier sem Chénierként szerepel a fórumban (bár nem tisztem őt megvédeni) A megfogalmazásokról és a sértésekről ennyit. Ha pedig tetszik hallgasd, jó szórakozást hozzá, nekünk nem tetszett és úgy néz ki még sok embernek nem. Ha nem nyilvánul meg keményebben az ember, csak megsimogatja a fejet: nem vagy Te olyan hülye Pistike, akkor be dobhatjuk a tóba az operajátszást.

1709 kothner 2013-10-29 17:03:48
Kedves Chénier, ugye ezt e butaságot nem gondolod komolyan? Ismered ezt a két énekest, hallottad őket személyesen? Kedves Ejj-ejj, megnéztem a videót, nekem egyáltalán nem volt borzasztó. Ízlések és pofonok... Mindenesetre meggondolnám a vélemény megfogalmazásának sértő élességét.

1708 chenier 2013-10-29 14:43:50 [Válasz erre: 1705 Ejj ejj 2013-10-28 21:05:38]
Szörnyű a videó, de a legszörnyűbb, hogy a nem abban a hangfekvésben énekelnek, amire a hangjuk való. A Fisecót éneklő énekes nem basszus, hanem bariton, a Boccanegra énekese pedig nem bariton hanem tenor!

1707 zalbarna 2013-10-29 11:47:38 [Válasz erre: 1706 lámpaoltogató 2013-10-29 11:43:34]
...és máris itt az arab-izraeli konfliktus...

1706 lámpaoltogató 2013-10-29 11:43:34 [Válasz erre: 1705 Ejj ejj 2013-10-28 21:05:38]
A kritikus szomorú kötelességének érzi megállapítani, hogy a Boccanegra méltatlan az Armel versenyhez és a szegedi társulat hagyományaihoz. Én pedig kellemes kötelességemnek tartom a Momus olvasóít tudósítani arról, hogy a fentnevezett méltatlan produkció a kritikus által látott előadáson, okt 10-én frenetikus sikert aratott, valamint elnyerte az Armel civil zsűrijének díját.

1705 Ejj ejj 2013-10-28 21:05:38
Jajj de szörnyű a kritika utáni videó :) Bocsánat, de ezen tényleg csak nevetni lehet. A kritika szinte teljesen megegyezik azzal amit én magam is írtam első "felindulásomban". Az Armel szégyene ez a két énekes. Réti Attila hangi méltatását nem értem, de színpadi játéka kétség kívül jobb, mint ahogy énekel. Bár vajon köpcösen is kapna e szerepeket, ezt nem tudhatjuk. A külső bizony sok ajtót kinyit azok előtt is, akik nem feltétlen hangfenoménok. De ez az élet minden területén így van, miért pont az opera lenne kivétel. Sajnos Altorjay Tamás Fiesco ja sem sikerült, sajnálom, hogy az alkotóknak ennyi energiájuk benne van és rossz énekesekkel elrontják az egészet. A viccesen, természet ellenesen mozgó vitorlák sajnos még gátolják a drámát és az ember azon gondolkozik kinek lehetett ilyen buta ötlete. Persze, voltak jó énekesi teljesítmények is, de jobb volna nem azon szurkolni, hogy vajon végig bírja e vki énekelni a szerepet. De hát végül is jó zene, sajnos ennyiben kell maradnunk. Szerintem!

1704 Búbánat 2013-10-28 18:59:02
[url] http://operavilag.net/kiemelt/paolo-albiani-halott/; Paolo Albiani halott [/url] Opera Világ.hu, 2013. október 28. Giuseppe Verdi: Simon Boccanegra – a Szegedi Nemzeti Színház bemutatója az Armel Operafesztiválon, 2013. október 10. VÉTEK GÁBOR kritikája „[…] szomorú kritikusi kötelességünk, hogy az Armel Operaverseny szervezőit szembeállítsuk önnön célkitűzésükkel, mely szerint értékelésük tárgyát nem csupán a vokális teljesítmény, hanem a színpadi alakítás összessége, így tehát a komplex előadóművészi képesség adja. Meg kell állapítanunk, hogy e mércével mérve mindkét versenyszereplő könnyűnek találtatott. E problémák a jövő évi folytatás előtt feltétlenül továbbgondolásra érdemesek, hogy elejét vehessék a mű központi drámai konfliktusát kiüresítő versenyprodukcióknak, melyeknek színvonala méltatlan a Szegedi Nemzeti Színház operajátszási hagyományaihoz és a Verdi-bicentenáriumhoz egyaránt.”

1703 Búbánat 2013-10-20 13:14:45
Ma délután a Duna TV-ben 14.00 - 14.40 Armel Operafesztivál Összefoglaló a 2013-as fesztivál eseményeiről

1702 Búbánat 2013-10-15 21:28:33
Nem színház, hanem Szegedi Szabadtéri Játékok "Megújul a Szegedi Szabadtéri Játékok" Forrás: MTI MNO, 2013. október 15., kedd 20:19 "A megújulás éve következik a Szegedi Szabadtéri Játékokon: megfordul a fesztivál nézőtere, a színpadot pedig a Dóm tér órateraszán állítják föl – közölte Herczeg Tamás, a fesztivál igazgatója szerdán a Tisza-parti városban. A Dóm kétmilliárd forintos rekonstrukció előtt áll, a munkálatok pedig érintik a fesztivál színpadát és az öltözőhelyiségeket is – mondta az igazgató az új évadról tartott sajtótájékoztatón. A nézőtér megfordításával optimális és jó megoldást sikerült találni, ez az ötlet a játékok 1931-es induláskor is felmerült. Az új színpad kialakítását a fesztivál történetének egyik legnagyobb beruházása teszi lehetővé. A Szegedi Szabadtéri Játékok a jelenleg használatos legkorszerűbb színpadtechnikát vásárolja meg, új mobilszínpadot állítanak föl a Dóm téren, amelynek gyűrűs forgója mindkét irányba tud majd mozogni – beszélt a részletekről Herczeg Tamás. Harangozó Gyula, a fesztivál művészeti vezetője elmondta, hogy a 2014-es programban minden hagyományos műfaj megjelenik. Az évad a Zorba, a görög című balettelőadással indul július 4-én. A darab koreográfiáját a Kossuth-díjas táncművész készíti, ahogy fogalmazott, nagyszabású előadást tervez élő zenével, kórussal a Győri Balett és a Szeged Táncegyüttes művészeinek közreműködésével. Július 11-től Kálmán Imre operettje, a Csárdáskirálynő látható majd. Az operettszínházzal közös produkcióban hangsúlyosan megjelenik majd, hogy a mű az első világháború kitörésének időszakában játszódik, aminek jövőre lesz száz éve. A 2013-as év legnagyobb sikere az Elfújta a szél című musical volt. A közönségsikerre építve újra műsorra tűzik Gérard Presgurvic Margaret Mitchell híres regénye alapján készült darabját, a fellépő művészek névsorában azonban lesz változás. Harangozó Gyula hangsúlyozta, hogy az opera szervesen hozzátartozik a Dóm téri fesztiválhoz. Augusztus 1-jén és 2-án ezért Kodály Zoltán Háry János című daljátékát adják elő, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megpróbálják a jövő közönségét is megnyerni a műfajnak, hiszen ízig-vérig családi darabról van szó. Az évad sztárprodukciója az Ének az esőben című musical lesz. A világsikerű film alapján készült színpadi művet 1983-ban, Londonban mutatták be, a Madách Színházzal közös produkció a darab non-replika változata lesz, így a szegedi közönség új rendezésben, díszlettel és jelmezekkel láthatja a musicalt. A bérletek értékesítése október 26-án kezdődik, az idei évhez képest változatlan áron. "

1701 Héterő 2013-10-14 18:04:17
Persze a bokás négerre gondoltam...

1700 Héterő 2013-10-14 18:01:40
Mindenki csak Rigolettot nézett, az [url]http://liveweb.arte.tv/fr/video/Oedipus_Rex_de_Stravinsky_a_l_Armel_Opera_Festival/;Oedipus[/url]-t csak én "méricskéltem" ?

1699 pio 2013-10-14 13:39:43
Hát igen... Van, aki az előadást nézi-hallgatja, van, aki hangokat méricskél.

1698 chenier 2013-10-14 11:18:19 [Válasz erre: 1697 kothner 2013-10-14 10:07:12]
Nem olyan egyszerű! Mert attól is függ, hogy kinek hol van a színvonal!!!

1697 kothner 2013-10-14 10:07:12 [Válasz erre: 1695 chenier 2013-10-14 09:53:17]
Hozzászólásaitokat olvasva az a benyomás alakulhat ki, hogy az előadás megbukott, holott éppen ellenkezőleg, óriási volt a siker. Akkora, hogy nem magyarrázható mással, mint az előadás értékeivel, még akkor is, ha kifogásaitokban van némi igazság. De csak némi, mert azt állítani, hogy mostanában Szegeden a vokális produkciók nívótlanok, több mint túlzás. Miksch teljesítményét így leszólni pedig egyszerűen érzéketlenség.

1696 telramund 2013-10-14 09:56:53 [Válasz erre: 1692 Bambu 2013-10-14 07:56:45]
Szépek voltak a diszletek!! Miksch Adrienn az elején olyan vibratoval énekelt,hogy idegesitő.Érdekes a későbbiekben ez megszűnt és tény szép hangú,jó kisugárzású énekesnő.Na de a 3. felvonás már kimaradt.Nem vagyok mazo.

1695 chenier 2013-10-14 09:53:17
Valamikor a szegedi színházban a hétköznapi előadásokon is színvonalas énekesek énekeltek. Hogy-hogy nem, mára a Tisza parti városban is vízzel főznek. A Boccanegra nem Boccanegra ha a címszerepben nem egy átütő hangú BARITON énekel, (ne hivatkozzunk Domingóra, nem tudja, hogy mit cselekszik!) -továbbá Fiesco félelmetes figurája és hangja nélkül értelmét veszti az opera bemutatója! Miksch hangja pedig egyértelműen kevés a szerephez és a színe is sokkal világosabb mint kéne. Hja, Verdi bácsi jól kitolt a zenéjére ácsingozókkal!

1694 kothner 2013-10-14 09:50:36 [Válasz erre: 1693 Marzimino 2013-10-14 09:32:56]
A gikszer vacak dolog, de nem minősíti az énekesi teljesítmény egészét, ami azért Olcese esetében nem volt ennyire kudarcos. A produkció viszont nagyon jó, úgy hogy a tizedik percben én már el is felejtettem a kezdés döccenéseit.

1693 Marzimino 2013-10-14 09:32:56 [Válasz erre: 1691 Ejj ejj 2013-10-14 00:25:01]
Valóban nem lehet tudni, hogy ez az operaverseny mi alapján választja meg a versenyszereplőit. Fiesco fogott is egy nagy gikszert az elején. Ami nem tévesztendő össze egy jó énekes gikszerével. Az amúgy -szerintem- nagyon jó színpadra állítás és az egész opera mehet rá az ilyen jelenségek miatt..

1692 Bambu 2013-10-14 07:56:45 [Válasz erre: 1691 Ejj ejj 2013-10-14 00:25:01]
Sajnos igazad van. Nekem Miksch Adrienn nagy élményt nyújtott, neki volt színpadi kisugárzása, komplex alakítást nyújtott. Nagyon sajnáltam, hogy a Boccanegrával való duettben nem volt partnere.

1691 Ejj ejj 2013-10-14 00:25:01
Megnéztem a linkről az első felvonást. Köszönöm a feltöltést. Sokat bosszankodtam. Elsősorban a Fiesco-t éneklő "olasz" miatt. Vhol olvastam, hogy genovai és majd ő "szakértő Fiesco" lesz, hát ilyen iskolás gyermeki mutáló hangon nem hallottam még. 14 éves korában énekli így a zuhany alatt a Sarastro áriát a kötelező iskolai operafilmnézés után a lelkes ifjú közben Gregor Józsefnek képzelve magát. Elképzelem ahogy Pál mester izzadó homlokkal, grimaszokkal: jajj ezt ne. Gondolom, (remélem) nem az ő választása volt. A Simont alakító román énekes pedig inkább tenor szekund, mint bariton. Ha tenor, akkor hagyjuk meg a Nagy Domingo nak, ha bariton, akkor legyen színe. Hangjáról inkább Cselóczki Tamás jutott az eszembe. Úgy tudom Kelemen Zoltán fogja énekelni tovább. Akkor lesz színe. Rigoletto-ja után biztosan. Réti Attila foglalkoztatása érthetetlen valószínű az egész operaszerető társadalom körében, most sem értettem. Pietro kis szerepében Kiss András jobban meggyőzött. Inkább őt hallgattam volna tovább Fiescoként is. Miksch Adrienn szép hangon énekel, tetszik, de a kettős végén a tartott hangnál... inkább ne beszéljünk róla, hallgassuk a többit. László Boldizsár hozza a formáját. Kb. évente egyszer jutok Szegedre operát nézni, nem indultak be a rakéták...

1690 Haandel 2013-10-13 09:24:05 [Válasz erre: 1689 zalbarna 2013-10-12 22:46:57]
[url]http://translate.google.com/#fr/hu/Si%20mon%20%0ABock%20%0A%C3%A0%20n%C3%A8gre;Si mon Bock à nègre[/url]

1689 zalbarna 2013-10-12 22:46:57 [Válasz erre: 1688 Heiner Lajos 2013-10-12 20:30:57]
La boca nergra, a FEKETE SZÁJ !!!!

1688 Heiner Lajos 2013-10-12 20:30:57 [Válasz erre: 1687 Spangel Péter 2013-10-12 20:17:36]
Boka Negro - cuki?

1687 Spangel Péter 2013-10-12 20:17:36 [Válasz erre: 1686 Csákovics 2013-10-12 17:43:28]
Simon fekete bokája...

1686 Csákovics 2013-10-12 17:43:28
De lehet Bokkanegra is...

1685 Csákovics 2013-10-12 17:42:42
[url]http://liveweb.arte.tv/fr/video/Simon_Boccanegra_de_Verdi_a_l_Armel_Opera_Festival/;A Boccanegra felvétele[/url]

1684 Héterő 2013-10-12 04:15:09
OIDIPUS REX Megérjük talán, hogy a restitutiumot pártolók magyar nyelvű, római témájú operát állítanak színpadra, ahol Július (s-sel) Kézár lesz az uralkodó, szerepel Kikeró is, majd egy Szkípió nevű vezér dekember hónapban hadjáratot indít, de súlyos kartinómát kiváltó infektió miatt csak mártiusban éri el Kártágót, noha egy híres orvos pátiense volt. Szerelme, a dekens Lukrétia diszkiplinált: fegyelmezetten viseli a távollétet, szórakozásul Kekilia (Bartoli) énekét hallgatja. A végszó: páke veletek, híveim.

1683 lámpaoltogató 2013-10-11 11:01:14
Élmény volt a tegnap este, s bár elsodort, sokáig nem tudtam megfogalmazni, hogy miért. Reggelre kelve világos lett a kép. Eddig azt hittem, értem ezt a gazdagon bonyolult műalkotást, s a tegnapi "rekonstruktív" előadás rádöbbentett, hogy mégsem, s ezt valahogy nagyon jól esett felismerni. Tisztán és pőrén, egyértelműen szép helyszíneken tárták elénk ezt a homályba vesző történetet, amelyen ezek után még sokáig fogok gondolkozni. Azt hiszem, hogy Pál Tamásék éppen ezt akarták. Ehhez persze kellet a lenyűgöző erejű megszólaltatás. Éljen Miksch, éljen Pál és a többiek, köszönöm, jól vagyok.

1682 márta 2013-10-11 09:36:31
A tegnapi Boccanegrában a Tanácstermi jelenet elején megtapsolták(-tuk) a díszletet. Ilyent is régen hallottam. A harmadik felvonás elején pedig jó ötperces tapsot kapott Pál Tamás és a zenekar. Mát azt hittem, a dirigensnek föl kell menni a színpadra, és meghajolni párszor, hogy elhallgasson az ünneplés. A végén is volt nagy ováció.

1681 Janus 2013-09-25 10:16:15
Érdekesnek ígérkező bemutatóra készül a Szegedi Nemzeti Színház a Verdi-emlékév alkalmából: "A Szegedi Nemzeti Színház a bicentenárium alkalmából Verdi Simon Boccanegra című darabját állítja színpadra, ám rendhagyó módon. A Pál Tamásból, Molnár Zsuzsából és Toronykőy Attilából álló alkotócsoport kiindulópontul egy Verdi-korabeli előadásból kiadott színpadi kézikönyvet használ: kuriózumként megpróbálják megvalósítani egy olyan előadás mását, amely a szerző belegyezésével jött létre, és a maga korában nagy sikert ért el. Gyüdi Sándor hozzátette: nem gondolják, hogy ez lenne az operajátszás új útja, de mikor lenne alkalmasabb egy ilyen “szuperhistorizáló” kísérletet tenni, ha nem a Verdi-évfordulókor? A színházigazgató érdekességként kiemelte, hogy az előadásukban Fiesco szerepét éneklő Stefano Olcese Olaszországból épp abból a völgyből származik, mint az általa megformált karakter." - Operavilág Örülnék neki, ha ezt az előadást is elhoznák tavasszal az Erkelbe, mint ahogy a RIgolettót is elhozták márciusban. Ókovács azt ígérte, hogy folytatódni fog a vidéki operatársulatok vendégszereplés sorozata az Erkelben jövő tavasszal is.

1680 Búbánat 2013-07-22 13:08:01
Az árvízkárosultaknak segítenek a gálaműsorral WL Forrás: MTI/MNO 2013. július 20., szombat 16:31 Jótékonysági gálaműsort rendeznek a rekordokat döntő dunai árvíz károsultjainak javára a Szegedi Nemzeti Színház művészeinek részvételével kedden a csongrádi megyeszékhelyen. A szegedi teátrum hagyományosan hangsúlyos szerepet vállal a természeti katasztrófák áldozatainak megsegítésében. Így volt ez a legutóbbi években is, amikor a haiti földrengés, a vörösiszap-katasztrófa vagy a borsodi árvizek károsultjainak javára rendeztek műsort. A gála a nézőknek alkalmat teremt az adakozásra, a helyszínen, a szegedi városháza kiváló akusztikájú udvarán a Magyar Vöröskereszt Csongrád megyei szervezete gyűjti az adományokat. A tervek szerint 70-80 perces gálán a Szegedi Nemzeti Színház prózai és operatársulatának tagjai lépnek föl. A műsorban szerepelnek operaáriák, operettrészletek, versek és prózai művek. Somló Gábor színművész, az est házigazdája az MTI-nek elmondta: a kőszínházi évadnak már régen vége, sok színész filmforgatáson vagy az ország valamelyik szabadtéri színpadán dolgozik. A teátrum népszerű és a közönség által szeretett művészei közül tizenöten el tudták vállalni a fellépést. Láthatja a közönség többek között a Jászai-díjas Fekete Gizit vagy a társulat örökös tagját, Gyimesi Kálmán operaénekest, akitől egyebek mellett Frank Sinatra egyik legnépszerűbb dalát, a My Wayt hallhatják. A fellépők között lesz Pindroch Csaba, aki feleségével, Verebes Lindával meglepetéssel szolgál a közönségnek

1679 Spangel Péter 2013-05-28 10:20:26 [Válasz erre: 1677 márta 2013-05-28 09:22:34]
Kovács János, hála Istennek, még így is sok előadást vezényel, Pál Tamás viszont hosszú évek óta nem kapott felkérést a Háztól...

1678 chenier 2013-05-28 09:39:53 [Válasz erre: 1675 Myway 2013-05-28 08:32:51]
Ne várd, hogy nagy formátumú karmestereket mutassak, mert te is tudod, hogy nincsenek. (Medve és slussz.) És nem is lesznek. Amíg a magyar zenei élet tele lesz korrupcióval, egymás seggdugaszaival, vezetőpártnyalókkal, addig a tehetségeket háttérbe fogják szorítani. Nézz körül! Kik énekelnek és vezényelnek? Pofára osztanak szerepeket, szeret, nem szeret alapon, és olyan karmesterek dirigálhatnak, akiknek kezében a pálca is elszégyelli magát! Ez folyik ma Magyarországon. A Kossuth-díj megkapásához is más kell, mint a tehetség és az elvégzett munka minősége. Ám a díj nélkül is lehet boldogan élni, és ma úgysem számít kinek van meg, és kinek nincs. Egyszerűen értékét vesztette.

1677 márta 2013-05-28 09:22:34
Pált és Kovácsot nem is nagyon halmozza el az Operaház munkával.

1676 Búbánat 2013-05-28 08:41:11 [Válasz erre: 1675 Myway 2013-05-28 08:32:51]
Medveczky Ádám Kossuth-díjas karmester

1675 Myway 2013-05-28 08:32:51 [Válasz erre: 1674 chenier 2013-05-26 18:12:15]
Nem azt írtam, hogy másnak nem járhatna...DE Pál Tamásnak igenis járna!!!!! Már nagyon régen! Mutass nekem Kovács Jánoson és Pál Tamáson kívül egy nagy formátumú Maestrot széles e hazában. Csak ne hogy Héjára hivatkozz!

1674 chenier 2013-05-26 18:12:15 [Válasz erre: 1666 Myway 2013-05-03 07:45:27]
Nem értem, miért lenne kötelező Pál Tamásnak Kossuth-dijat adni? Olyan vehemenciával követeled, mintha járna neki, holott sokan nem kapták meg régebben sem, vagy vártak és 85 éves korukban vágták hozzájuk. Udvardi Tibor Kossuth nélkül távozott. A legjobban érdemes énekes, Berczelly István is csak egyre vár és vár. Pedig nála nem kétséges, hogy régesrég megdolgozott érte, és tehetsége alapján neki tényleg "jár".





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.