1876 márta 2014-04-26 13:15:44
Vasárnap a szegedi operatársulat a Simon Boccanegrát játssza az Erkel Színházban. Tegnap este a stáb (Kónya Krisztina, László Boldizsár, Kelemen Zoltán, Réti Attila, Altorjay Tamás, Pál Tamás és a többiek) Fantasztikusan ihletett és drámai előadást produkáltak Szegeden. Ajánlom a tisztelt fórumozóknak, siessenek jegyet venni! Utólag aztán ne tessenek reklamálni, hogy lemaradtak az évad nagy előadásáról!
Vasárnap a szegedi operatársulat a Simon Boccanegrát játssza az Erkel Színházban. Tegnap este a stáb (Kónya Krisztina, László Boldizsár, Kelemen Zoltán, Réti Attila, Altorjay Tamás, Pál Tamás és a többiek) Fantasztikusan ihletett és drámai előadást produkáltak Szegeden. Ajánlom a tisztelt fórumozóknak, siessenek jegyet venni! Utólag aztán ne tessenek reklamálni, hogy lemaradtak az évad nagy előadásáról!
1875 László Boldizsár 2014-04-18 00:22:20
Köszönöm Mindenkinek ezt a fantasztikus mai Hoffmann eloadast Szegeden! Mindig bebizonyitja ez a tarsulat, hogy miert az opera videki fellegvara ez a szinhaz! Pal Tamas, Juronics Tamas, Kelemen Zoli, Konya Kriszta, Kalnay Zsofi, Nyari Zoli, Reti Attila, Nanasi helga, Szemere Zita, Cseh Antal, Kiss Andris, Andrejcsi Istvan, Vajda Juli, Szonda Eva, Kobor Tomi, Szerakovan jani, Pataki bence, Altorjay Tamas, Kovacs Eva, Heiter Melinda, Bognar Szabolcs, zenekar, korus!!! Sok ilyen eloadast Veletek! Koszi, Boldi
Köszönöm Mindenkinek ezt a fantasztikus mai Hoffmann eloadast Szegeden! Mindig bebizonyitja ez a tarsulat, hogy miert az opera videki fellegvara ez a szinhaz! Pal Tamas, Juronics Tamas, Kelemen Zoli, Konya Kriszta, Kalnay Zsofi, Nyari Zoli, Reti Attila, Nanasi helga, Szemere Zita, Cseh Antal, Kiss Andris, Andrejcsi Istvan, Vajda Juli, Szonda Eva, Kobor Tomi, Szerakovan jani, Pataki bence, Altorjay Tamas, Kovacs Eva, Heiter Melinda, Bognar Szabolcs, zenekar, korus!!! Sok ilyen eloadast Veletek! Koszi, Boldi
1874 márta 2014-04-17 09:58:18
Bocs, nem egészen jó írtam. D-dúrban Fiszeket kell énekelni. Vagyis lehet...
Bocs, nem egészen jó írtam. D-dúrban Fiszeket kell énekelni. Vagyis lehet...
1873 Tejberizs 2014-04-15 12:57:14 [Válasz erre: 1869 márta 2014-04-15 10:41:33]
Köszönöm a felvilágosítást! Én eddig csak E-dúrban láttam-hallottam.
Köszönöm a felvilágosítást! Én eddig csak E-dúrban láttam-hallottam.
1872 parampampoli 2014-04-15 10:51:02 [Válasz erre: 1863 Tejberizs 2014-04-14 18:27:12]
Nem csak az első Gisz? A második csak egy G. (Így emlékszem Melis felejthetetlen előadásából.)
Nem csak az első Gisz? A második csak egy G. (Így emlékszem Melis felejthetetlen előadásából.)
1871 parampampoli 2014-04-15 10:49:28 [Válasz erre: 1867 chenier 2014-04-15 09:43:45]
Más országokban, és erre a nagy Szovjetunió vagy a mai Oroszország is minta lehetne, a legnagyobb énekesek tanítottak és tanítanak, a basszus basszusokat, a tenor tenorokat, a szoprán szopránokat. Kivétel akad, de kevés. Magyarországon mi van? Koloratúrszoprán tanít basszust, ad abszurdum. És különben is: nézzük már végig a Zeneakadémia tanárainak listáját: csupa olyan ember, tisztelet a kivételnek, nem sok van, akik sose tudtak énekelni, most meg ők akarják tanítani. (És ez így volt korábban is.) Udvariasságból neveket nem mondok. Olyanoknak pedig, akiknak érdemes lenne tanítani, mert TUDNAK ÉNEKELNI, MERT KOMPLETT KARRIER IGAZOLJA, soha a büdös életbe nem fognak helyzetbe kerülni. Mert nem hagyják. Az illetékesek...
Más országokban, és erre a nagy Szovjetunió vagy a mai Oroszország is minta lehetne, a legnagyobb énekesek tanítottak és tanítanak, a basszus basszusokat, a tenor tenorokat, a szoprán szopránokat. Kivétel akad, de kevés. Magyarországon mi van? Koloratúrszoprán tanít basszust, ad abszurdum. És különben is: nézzük már végig a Zeneakadémia tanárainak listáját: csupa olyan ember, tisztelet a kivételnek, nem sok van, akik sose tudtak énekelni, most meg ők akarják tanítani. (És ez így volt korábban is.) Udvariasságból neveket nem mondok. Olyanoknak pedig, akiknak érdemes lenne tanítani, mert TUDNAK ÉNEKELNI, MERT KOMPLETT KARRIER IGAZOLJA, soha a büdös életbe nem fognak helyzetbe kerülni. Mert nem hagyják. Az illetékesek...
1870 parampampoli 2014-04-15 10:43:45 [Válasz erre: 1855 Werbőczy 2014-04-14 08:03:55]
Nyári első Mantuai hercegeit nem tudta elénekelni, le is kellett cserélni. Az operettben 20 éve nagyon használható és kellemes jelenség volt, a Miss Saigonban egyenesen remek. Az Operában karakterszerepben, max. lírai szerepkörben lenne a helye, a Kisvárosi Szergeje túl volt ezen, de mégis nagyon jól csinálta, főleg mert ideális figura volt hozzá. Ha a drámai fachra akar menni, túl még Don Josén is, pár év múlva csak emlékezni fogunk rá, hallani nem, mert nem lesz hangja.
Nyári első Mantuai hercegeit nem tudta elénekelni, le is kellett cserélni. Az operettben 20 éve nagyon használható és kellemes jelenség volt, a Miss Saigonban egyenesen remek. Az Operában karakterszerepben, max. lírai szerepkörben lenne a helye, a Kisvárosi Szergeje túl volt ezen, de mégis nagyon jól csinálta, főleg mert ideális figura volt hozzá. Ha a drámai fachra akar menni, túl még Don Josén is, pár év múlva csak emlékezni fogunk rá, hallani nem, mert nem lesz hangja.
1869 márta 2014-04-15 10:41:33
A Gyűrű- (ezesetben Tükör)áriát nem is Offenbach írta ebben a formában. Eredetileg egy csellószóló volt. Éneklik E-dúrban, Esz-dúrban, de a basszisták D-dúrban is. Ennek függvényében kell mai Giszt, Gét, vagy F-et énekelni a közepén és a végén. De van aki ezt is mellőzi.
A Gyűrű- (ezesetben Tükör)áriát nem is Offenbach írta ebben a formában. Eredetileg egy csellószóló volt. Éneklik E-dúrban, Esz-dúrban, de a basszisták D-dúrban is. Ennek függvényében kell mai Giszt, Gét, vagy F-et énekelni a közepén és a végén. De van aki ezt is mellőzi.
1868 zalbarna 2014-04-15 09:56:57 [Válasz erre: 1867 chenier 2014-04-15 09:43:45]
Sajna így van. A kiválasztódás nem hozzáértés alapon megy... De ez máshol nem így van. Legalábbis ahol van valami valódi. Szted melyik országban lehetne Batta ebben a kérdéskörben ( nemzeti komolyzenei koncepció kidolgozása ) kulcsfigura?
Sajna így van. A kiválasztódás nem hozzáértés alapon megy... De ez máshol nem így van. Legalábbis ahol van valami valódi. Szted melyik országban lehetne Batta ebben a kérdéskörben ( nemzeti komolyzenei koncepció kidolgozása ) kulcsfigura?
1867 chenier 2014-04-15 09:43:45 [Válasz erre: 1864 kugli 2014-04-14 18:53:27]
Nem mai keletű, de e súlyos probléma gyökere ott rejlik, hogy nincsenek jó férfi énekes tanárok! Akik tanítanak, azok nem tudnak tanítani, nem ritkán énekelni sem, akik meg tudnának tanítani, nem tanítanak, vagy nem taníthatnak. Ezzel a kör bezárul, és marad a végeredmény. Nagyon szomorú!
Nem mai keletű, de e súlyos probléma gyökere ott rejlik, hogy nincsenek jó férfi énekes tanárok! Akik tanítanak, azok nem tudnak tanítani, nem ritkán énekelni sem, akik meg tudnának tanítani, nem tanítanak, vagy nem taníthatnak. Ezzel a kör bezárul, és marad a végeredmény. Nagyon szomorú!
1866 macskás 2014-04-14 23:04:12 [Válasz erre: 1863 Tejberizs 2014-04-14 18:27:12]
Jól van már, ő a régizenei Giszt írta:)
Jól van már, ő a régizenei Giszt írta:)
1865 -zéta- 2014-04-14 21:23:40 [Válasz erre: 1860 márta 2014-04-14 17:26:44]
Mi az a G vagy Gisz, amikor szegény tenoristáknak Békkel tűzdelik tele a szólamukat...;-)
Mi az a G vagy Gisz, amikor szegény tenoristáknak Békkel tűzdelik tele a szólamukat...;-)
1864 kugli 2014-04-14 18:53:27 [Válasz erre: 1859 -zéta- 2014-04-14 16:39:23]
Sajnos a férfi énekeseink száma és színvonala gyengébb mint a női mezőny. Ez a jelenség nem mai keletű.
Sajnos a férfi énekeseink száma és színvonala gyengébb mint a női mezőny. Ez a jelenség nem mai keletű.
1863 Tejberizs 2014-04-14 18:27:12 [Válasz erre: 1860 márta 2014-04-14 17:26:44]
(Gisz. De nem kötelezők.)
(Gisz. De nem kötelezők.)
1860 márta 2014-04-14 17:26:44 [Válasz erre: 1851 chenier 2014-04-13 16:26:26]
Nyárinak is voltak hurutos pillanatai. Kelemen Zoltán speciel egy gikszert sem énekelt, nem is szokott. Pedig a Gyűrűáriában van két kényelmetlen G.)Vagy nincs benne a repertoárjában, vagy az ő szerepe könnyebb. Van valakinek más ötlete?
Nyárinak is voltak hurutos pillanatai. Kelemen Zoltán speciel egy gikszert sem énekelt, nem is szokott. Pedig a Gyűrűáriában van két kényelmetlen G.)Vagy nincs benne a repertoárjában, vagy az ő szerepe könnyebb. Van valakinek más ötlete?
1859 -zéta- 2014-04-14 16:39:23 [Válasz erre: 1858 zsoly 2014-04-14 16:35:17]
Azt gondolom, hogy Nyárit a hiánygazdálkodás sodorta a nagy bel canto tenorhősök világába... Egyszerűen nincs megfelelő számú és minőségi tenorista az országban. Nagyon jó karaktertenor lenne, az egyik legjobb Sujszkij volt, akit valaha is láttam...
Azt gondolom, hogy Nyárit a hiánygazdálkodás sodorta a nagy bel canto tenorhősök világába... Egyszerűen nincs megfelelő számú és minőségi tenorista az országban. Nagyon jó karaktertenor lenne, az egyik legjobb Sujszkij volt, akit valaha is láttam...
1858 zsoly 2014-04-14 16:35:17 [Válasz erre: 1857 Búbánat 2014-04-14 12:07:31]
Mindez cseppet sem indokolja, hogy éneklési eszköztára a kiabálásra korlátozódjon. Hoffmann sem lírai szerep, nem mellesleg.
Mindez cseppet sem indokolja, hogy éneklési eszköztára a kiabálásra korlátozódjon. Hoffmann sem lírai szerep, nem mellesleg.
1857 Búbánat 2014-04-14 12:07:31 [Válasz erre: 1855 Werbőczy 2014-04-14 08:03:55]
Nyári a múlt vasárnapi rádióadásban (Dankó Rádió - operettműsora) a beszélgetésben elárulta, úgy érzi, már kinőtt a lírai fachból (Tamino, Lenszkij, Hoffmann, V. László stb.), elérkezett a szerepkörváltás ideje, erre a hangja fejlődése készteti; fokozatosan szeretne a spinto és hőstenor szerepek, Alfrédtől a Don Carlos, Radames meg Wagnerek irányába is elmozdulni. Ugye, Németországban a Ruszalka hercegét énekli már nagy szériában.
Nyári a múlt vasárnapi rádióadásban (Dankó Rádió - operettműsora) a beszélgetésben elárulta, úgy érzi, már kinőtt a lírai fachból (Tamino, Lenszkij, Hoffmann, V. László stb.), elérkezett a szerepkörváltás ideje, erre a hangja fejlődése készteti; fokozatosan szeretne a spinto és hőstenor szerepek, Alfrédtől a Don Carlos, Radames meg Wagnerek irányába is elmozdulni. Ugye, Németországban a Ruszalka hercegét énekli már nagy szériában.
1856 macskás 2014-04-14 10:32:59 [Válasz erre: 1854 zsoly 2014-04-13 21:22:38]
Én mindkettőt kihagyom. Ha lehet. A partnerek miatt megyek, mármint a többi énekes miatt.
Én mindkettőt kihagyom. Ha lehet. A partnerek miatt megyek, mármint a többi énekes miatt.
1855 Werbőczy 2014-04-14 08:03:55 [Válasz erre: 1854 zsoly 2014-04-13 21:22:38]
A mondatod második felére reagálnék. Mi a jó túrótól futtatják ennyire Nyári Zoltánt az Operaházban? Mindent kiabálva énekel. Nem ismer legatót, mezzofortét, a pianókról nem is beszélve. Olyan hatalmas szerepeket kapott meg, mint a mantuai herceg és Don Jose. Szívesen venném, ha érdemleges magyarázattal szolgálna valaki, mert olyan hülye vagyok, hogy nem értem!
A mondatod második felére reagálnék. Mi a jó túrótól futtatják ennyire Nyári Zoltánt az Operaházban? Mindent kiabálva énekel. Nem ismer legatót, mezzofortét, a pianókról nem is beszélve. Olyan hatalmas szerepeket kapott meg, mint a mantuai herceg és Don Jose. Szívesen venném, ha érdemleges magyarázattal szolgálna valaki, mert olyan hülye vagyok, hogy nem értem!
1854 zsoly 2014-04-13 21:22:38 [Válasz erre: 1853 ferocissimoato 2014-04-13 21:12:58]
Egyetértek! Inkább hallgatom százszor László Boldizsár nagyszerű, árnyalt éneklését, két (jó, másfél) gikszerrel, mint Nyári Zoltán monoton, gikszer nélküli kiabálását. Jelzem, mindkét előadáson ott voltam, nem papírból mondok véleményt.
Egyetértek! Inkább hallgatom százszor László Boldizsár nagyszerű, árnyalt éneklését, két (jó, másfél) gikszerrel, mint Nyári Zoltán monoton, gikszer nélküli kiabálását. Jelzem, mindkét előadáson ott voltam, nem papírból mondok véleményt.
1853 ferocissimoato 2014-04-13 21:12:58 [Válasz erre: 1851 chenier 2014-04-13 16:26:26]
Kelen Péter is anno hatalmas gikszereket énekelt, mégis a legtöbben imádták. A Manonban ki is tartotta jó alaposan, amig 3-4 gikszer lett belöle... Mégis mindenki áradozott róla. Ez a müvészet.
Kelen Péter is anno hatalmas gikszereket énekelt, mégis a legtöbben imádták. A Manonban ki is tartotta jó alaposan, amig 3-4 gikszer lett belöle... Mégis mindenki áradozott róla. Ez a müvészet.
1852 zsoly 2014-04-13 18:41:10 [Válasz erre: 1850 Franca 2014-04-13 16:03:46]
A NOL igazán korrigálhatna: a fotón nem Kálnay Zsófia, hanem a szombaton éneklő Heiter Melinda látható.
A NOL igazán korrigálhatna: a fotón nem Kálnay Zsófia, hanem a szombaton éneklő Heiter Melinda látható.
1851 chenier 2014-04-13 16:26:26 [Válasz erre: 1850 Franca 2014-04-13 16:03:46]
Az ügyes kritikus: László Boldizsár két gikszert is énekelt, de nem ő a hibás, hanem a szerep nehéz. Hát igen, persze, sok nehéz címszerep van ezen a fránya világon!!!
Az ügyes kritikus: László Boldizsár két gikszert is énekelt, de nem ő a hibás, hanem a szerep nehéz. Hát igen, persze, sok nehéz címszerep van ezen a fránya világon!!!
1850 Franca 2014-04-13 16:03:46
Egy Hoffmann kritika: http://nol.hu/kultura/harom-szin-hoffmann-1456371
Egy Hoffmann kritika: http://nol.hu/kultura/harom-szin-hoffmann-1456371
1849 Búbánat 2014-04-13 14:25:41 [Válasz erre: 1848 nizajemon 2014-04-13 14:09:17]
Valóban, nem vált általánossá, nem gyakori. És szerintem is, mások a karakterek és a hangszínek, amiből következhet az is, hogy a szopránénekes csak az egyik-másik szerepét tudja ideálisan megoldani - ha mégis vállalkozik erre az embert (és hangot) próbáló kuriózum-sorozatra.
Valóban, nem vált általánossá, nem gyakori. És szerintem is, mások a karakterek és a hangszínek, amiből következhet az is, hogy a szopránénekes csak az egyik-másik szerepét tudja ideálisan megoldani - ha mégis vállalkozik erre az embert (és hangot) próbáló kuriózum-sorozatra.
1848 nizajemon 2014-04-13 14:09:17 [Válasz erre: 1847 Búbánat 2014-04-13 13:27:38]
Nekem olyan távol áll egymástól a 3 női főszerep hangi igénye,hogy nem tartom jó dolognak,ha egy énekesnő abszolválja.
Nekem olyan távol áll egymástól a 3 női főszerep hangi igénye,hogy nem tartom jó dolognak,ha egy énekesnő abszolválja.
1847 Búbánat 2014-04-13 13:27:38 [Válasz erre: 1839 lámpaoltogató 2014-04-12 09:31:48]
Én a magas "Asz"-t elismerve, azokat a szopránokat külön becsülöm, akik mind a három-négy szoprán szerepet eléneklik/elénekelték egy estén. Ezek közé tartozik KOLONITS KLÁRA is.
Én a magas "Asz"-t elismerve, azokat a szopránokat külön becsülöm, akik mind a három-négy szoprán szerepet eléneklik/elénekelték egy estén. Ezek közé tartozik KOLONITS KLÁRA is.
1846 Búbánat 2014-04-13 13:27:35 [Válasz erre: 1839 lámpaoltogató 2014-04-12 09:31:48]
Én a magas "Asz"-t elismerve, azokat a szopránokat külön becsülöm, akik mind a három-négy szoprán szerepet eléneklik/elénekelték egy estén. Ezek közé tartozik KOLONITS KLÁRA is.
Én a magas "Asz"-t elismerve, azokat a szopránokat külön becsülöm, akik mind a három-négy szoprán szerepet eléneklik/elénekelték egy estén. Ezek közé tartozik KOLONITS KLÁRA is.
1845 ferocissimoato 2014-04-13 00:48:27 [Válasz erre: 1844 nizajemon 2014-04-12 19:18:15]
Jó izlésed van neked kedves Nizajemon... A gyönyörüen érzéki hangú Szücs Mártának szerintem csak egy baja volt: hogy magyarnak született.
Jó izlésed van neked kedves Nizajemon... A gyönyörüen érzéki hangú Szücs Mártának szerintem csak egy baja volt: hogy magyarnak született.
1844 nizajemon 2014-04-12 19:18:15 [Válasz erre: 1843 kugli 2014-04-12 18:59:49]
67 végén születtem. Nem tudom,hogy milyen volt Gyurkovics Mária élő előadáson. Amit tudok...amikor süldő gyerekként meghallottam a hangját,akkor megállt az idő... Nem volt fontos a játék,nem volt fontos az indiánosdi,az volt a fontos,hogy hallgassam az énekét. A hahgját. A hangot,amely hang egy falusi klottgatyás gyereket megfogott. És utóbb még Szűcs Márta volt rám ennyire elementáris hatással. már klottgatya nélkül. Köszönet nekik.
67 végén születtem. Nem tudom,hogy milyen volt Gyurkovics Mária élő előadáson. Amit tudok...amikor süldő gyerekként meghallottam a hangját,akkor megállt az idő... Nem volt fontos a játék,nem volt fontos az indiánosdi,az volt a fontos,hogy hallgassam az énekét. A hahgját. A hangot,amely hang egy falusi klottgatyás gyereket megfogott. És utóbb még Szűcs Márta volt rám ennyire elementáris hatással. már klottgatya nélkül. Köszönet nekik.
1843 kugli 2014-04-12 18:59:49 [Válasz erre: 1841 -zéta- 2014-04-12 16:38:44]
Annak idején énekelte a szerepet Gyurkovics Mária is - többek között Klemperer vezényletével. Ő hogy csinálta - ma már ki tudja... Elvileg akkor már éltem, de csak 57-ben hallottam az első operaelőadást.
Annak idején énekelte a szerepet Gyurkovics Mária is - többek között Klemperer vezényletével. Ő hogy csinálta - ma már ki tudja... Elvileg akkor már éltem, de csak 57-ben hallottam az első operaelőadást.
1842 zsoly 2014-04-12 17:33:23 [Válasz erre: 1841 -zéta- 2014-04-12 16:38:44]
Asz''' volt az, pontosan ott, ahol Karola is énekelte :-) Lefutó helyett, felfutó skála lett.
Asz''' volt az, pontosan ott, ahol Karola is énekelte :-) Lefutó helyett, felfutó skála lett.
1841 -zéta- 2014-04-12 16:38:44 [Válasz erre: 1839 lámpaoltogató 2014-04-12 09:31:48]
Ezt az áriát Ágai Karola énekelte Asz-szal...:-)
Ezt az áriát Ágai Karola énekelte Asz-szal...:-)
1840 Búbánat 2014-04-12 12:16:53
Szegedi Nemzeti Színház új operabemutatója a Nagyszínházban: [url] http://www.szinhaz.szeged.hu/sznsz/szindarab/jacques-offenbach-hoffmann-mesei; Jacques Offenbach: Hoffmann meséi [/url] opera három felvonásban, két részben, magyar nyelven Szövegét Jules Barbier írta. Fordította: Szinetár Miklós. Bemutató: 2014. április 11. Én is várom a további visszhangokat…
Szegedi Nemzeti Színház új operabemutatója a Nagyszínházban: [url] http://www.szinhaz.szeged.hu/sznsz/szindarab/jacques-offenbach-hoffmann-mesei; Jacques Offenbach: Hoffmann meséi [/url] opera három felvonásban, két részben, magyar nyelven Szövegét Jules Barbier írta. Fordította: Szinetár Miklós. Bemutató: 2014. április 11. Én is várom a további visszhangokat…
1839 lámpaoltogató 2014-04-12 09:31:48
Megkérdeztem zenész barátaimat: Szemere Zita magas „Asz”-t énekelt játszi könnyedséggel a tegnapi Hoffmann-bemutatón. Annyit már én is tudok, hogy ez hat komoly lépéssel följebb van, mint a híres-hirhedt magas „C”. Már ezért is bőven kijár az elragadtatott taps és brávózás, ám Szemere Zita ennél sokkal többet ad. Olimpiaként felismerhetetlenre maszkírozva, színre kerülésének első pillanatától árad belőle valami megmagyarázhatatlan. „Színre kerül”, mert a színpadra tolják egy guruló labor-ágyon. Alig látszik belőle valami, de mégis ott van. Aztán felállítják, szembenéz velünk, és mi hálát adunk az égieknek, hogy mi meg itt vagyunk a színházban. Utána a pazar éneklés. A többiek is nagyon jók, megkockáztatom, hogy igazából a kiváló előadógárda teszi a szokottnál élvezetesebbé Juronics rendezését. Az „új verzió” működik, szerintem dob a darabon.
Megkérdeztem zenész barátaimat: Szemere Zita magas „Asz”-t énekelt játszi könnyedséggel a tegnapi Hoffmann-bemutatón. Annyit már én is tudok, hogy ez hat komoly lépéssel följebb van, mint a híres-hirhedt magas „C”. Már ezért is bőven kijár az elragadtatott taps és brávózás, ám Szemere Zita ennél sokkal többet ad. Olimpiaként felismerhetetlenre maszkírozva, színre kerülésének első pillanatától árad belőle valami megmagyarázhatatlan. „Színre kerül”, mert a színpadra tolják egy guruló labor-ágyon. Alig látszik belőle valami, de mégis ott van. Aztán felállítják, szembenéz velünk, és mi hálát adunk az égieknek, hogy mi meg itt vagyunk a színházban. Utána a pazar éneklés. A többiek is nagyon jók, megkockáztatom, hogy igazából a kiváló előadógárda teszi a szokottnál élvezetesebbé Juronics rendezését. Az „új verzió” működik, szerintem dob a darabon.
1838 daunerni 2014-04-12 01:14:23
Először is, aki tudja, nézze meg ezt a Hoffmann meséi előadást - aztán a többit majd megbeszéljük! :-)
Először is, aki tudja, nézze meg ezt a Hoffmann meséi előadást - aztán a többit majd megbeszéljük! :-)
1837 Búbánat 2014-03-18 13:32:22
Ma este a Bartók Rádió közvetíti felvételről: 19.35 – 21.50 Armel Fesztivál – Szeged, 2013 Verdi: Simon Boccanegra - opera három felvonásban, két részben, előjátékkal. Szövegét Francesco Maria Piave írta. Vezényel: Pál Tamás Km. Szegedi Nemzeti Színház Ének- és Zenekara. Szereposztás: Simon Boccanegra - Vasile Chisiu (bariton) Jacopo Fiesco - Stefano Olcese (basszus) Amelia Grimaldi - Miksch Adrienn (szoprán) Paolo Albiani - Réti Attila (bariton) Gabriele Adorno - László Boldizsár (tenor) Pietro - Kiss András (basszus) Az íjászok kapitánya - Börcsök Bálint (tenor) Amelia komornája - Dobrotka Szilvia (mezzoszoprán) (Szegedi Nemzeti Színház, 2013. október 10.)
Ma este a Bartók Rádió közvetíti felvételről: 19.35 – 21.50 Armel Fesztivál – Szeged, 2013 Verdi: Simon Boccanegra - opera három felvonásban, két részben, előjátékkal. Szövegét Francesco Maria Piave írta. Vezényel: Pál Tamás Km. Szegedi Nemzeti Színház Ének- és Zenekara. Szereposztás: Simon Boccanegra - Vasile Chisiu (bariton) Jacopo Fiesco - Stefano Olcese (basszus) Amelia Grimaldi - Miksch Adrienn (szoprán) Paolo Albiani - Réti Attila (bariton) Gabriele Adorno - László Boldizsár (tenor) Pietro - Kiss András (basszus) Az íjászok kapitánya - Börcsök Bálint (tenor) Amelia komornája - Dobrotka Szilvia (mezzoszoprán) (Szegedi Nemzeti Színház, 2013. október 10.)
1836 kugli 2014-03-16 20:49:47 [Válasz erre: 1835 -zéta- 2014-03-16 20:38:24]
Az eset még a 70-es években történt. Akkor pedig a "Párt" döntött el mindent - még az akadémiai tagságot is.
Az eset még a 70-es években történt. Akkor pedig a "Párt" döntött el mindent - még az akadémiai tagságot is.
1835 -zéta- 2014-03-16 20:38:24 [Válasz erre: 1833 Myway 2014-03-15 10:17:16]
Jelenleg nem létezik a felterjesztés műfaja...
Jelenleg nem létezik a felterjesztés műfaja...
1834 kugli 2014-03-16 19:31:34 [Válasz erre: 1833 Myway 2014-03-15 10:17:16]
Hát mindig az a kérdés, hogy x vagy y miért nem kapta meg ezt vagy azt a díjat? Szegeden volt egy karmester már korábban, aki nem kapta meg a Kossuth-díjat. Pedig - állítólag - négyszer is felterjesztették még az átkosban...
Hát mindig az a kérdés, hogy x vagy y miért nem kapta meg ezt vagy azt a díjat? Szegeden volt egy karmester már korábban, aki nem kapta meg a Kossuth-díjat. Pedig - állítólag - négyszer is felterjesztették még az átkosban...
1833 Myway 2014-03-15 10:17:16
Vajon miért maradt ki megint a Kossuth díj osztásból a kiváló PÁL TAMÁS???????????? Talán nem terjesztette fel a színház vagy a város...? A hülye bizottság képtelen felfogni, hogy mit tett le az asztalra magyar és nemzetközi viszonylatban is az egyik (ha nem a) legnagyobb karmesterünk? Megint csak a kulturális kormányzat szégyene! PÁL TAMÁS FOREVER!
Vajon miért maradt ki megint a Kossuth díj osztásból a kiváló PÁL TAMÁS???????????? Talán nem terjesztette fel a színház vagy a város...? A hülye bizottság képtelen felfogni, hogy mit tett le az asztalra magyar és nemzetközi viszonylatban is az egyik (ha nem a) legnagyobb karmesterünk? Megint csak a kulturális kormányzat szégyene! PÁL TAMÁS FOREVER!
1832 Marzimino 2014-02-28 10:48:09 [Válasz erre: 1830 Heiner Lajos 2014-02-27 17:51:27]
A figyelemfelkeltő hatás fokáról nagyon valószínű, hogy tévedek.Tényleg óriási lett volna? Pontosítanék,nekem mi volt a nyilvánvaló problémám akárhányszor megnéztem egy versenyszériát.Nem, nem a kortárs művek bemutatásával volt.A klasszikus és kortárs darabok versenyeztetése az, ami szerintem nem fér össze. De ez is magánvélemény,még ha valaki nagyon érvelne,lehet,igazat adnék neki.Tavaly a Lajka darab nyert,amiben sok próza is volt, aztán meg ugye filmvetítés.Szép dolog ,hogy gyerekeket is bevontak.Mégis az egészről az a véleményem, hogy egy zenei interaktív ismeretterjesztés volt.De nem opera.Ha valami,akkor kortárs daljáték.Mért versenyeztetnek vele egy Simon Boccanegrát?A baj az, hogy a közös nevező hiányzik, ami alapján hasonlítanak.Tudom,az Armel beszél az összművészeti értékek alapján történő megítélésről, de a fenti esetben ez engem nem győzött meg.Az is sportszerűtlen, ha az énekes teljesítményt két nagyon eltérő darabban mérik össze. Más volt a Lakájban éneklő bariton szerepének egész jellege, mint pl. a Lecouvreurben éneklőé. Akkor legyen az egész fesztivál,verseny nélkül, vagy csak kortárs művek versenyeztetése.Na igen, nem viselem szívemen a szegedi városházát, csakúgy lesújtó a véleményem róluk, mint a magyar fociról.Engem az OPERA érdekel-:).
A figyelemfelkeltő hatás fokáról nagyon valószínű, hogy tévedek.Tényleg óriási lett volna? Pontosítanék,nekem mi volt a nyilvánvaló problémám akárhányszor megnéztem egy versenyszériát.Nem, nem a kortárs művek bemutatásával volt.A klasszikus és kortárs darabok versenyeztetése az, ami szerintem nem fér össze. De ez is magánvélemény,még ha valaki nagyon érvelne,lehet,igazat adnék neki.Tavaly a Lajka darab nyert,amiben sok próza is volt, aztán meg ugye filmvetítés.Szép dolog ,hogy gyerekeket is bevontak.Mégis az egészről az a véleményem, hogy egy zenei interaktív ismeretterjesztés volt.De nem opera.Ha valami,akkor kortárs daljáték.Mért versenyeztetnek vele egy Simon Boccanegrát?A baj az, hogy a közös nevező hiányzik, ami alapján hasonlítanak.Tudom,az Armel beszél az összművészeti értékek alapján történő megítélésről, de a fenti esetben ez engem nem győzött meg.Az is sportszerűtlen, ha az énekes teljesítményt két nagyon eltérő darabban mérik össze. Más volt a Lakájban éneklő bariton szerepének egész jellege, mint pl. a Lecouvreurben éneklőé. Akkor legyen az egész fesztivál,verseny nélkül, vagy csak kortárs művek versenyeztetése.Na igen, nem viselem szívemen a szegedi városházát, csakúgy lesújtó a véleményem róluk, mint a magyar fociról.Engem az OPERA érdekel-:).
1831 daunerni 2014-02-28 09:43:53 [Válasz erre: 1830 Heiner Lajos 2014-02-27 17:51:27]
Tegyük hozzá, talán az sem mindegy, hogy például az egy-egy operaelőadásra érkező vendég mennyit költ Szegeden, és azon belül hol. Illés Panzióban, a Forrás szállodában, Capella kávéházban stb. És mennyit az odaérkező vendégcsapat szurkolótábora szotyolára és sörre, és abból mennyit kell takarításra költeni, miután szétszedték a villamost és körbehányták a pályaudvart.
Tegyük hozzá, talán az sem mindegy, hogy például az egy-egy operaelőadásra érkező vendég mennyit költ Szegeden, és azon belül hol. Illés Panzióban, a Forrás szállodában, Capella kávéházban stb. És mennyit az odaérkező vendégcsapat szurkolótábora szotyolára és sörre, és abból mennyit kell takarításra költeni, miután szétszedték a villamost és körbehányták a pályaudvart.
1830 Heiner Lajos 2014-02-27 17:51:27 [Válasz erre: 1829 daunerni 2014-02-27 17:21:01]
Mivel nehany ezer kilometerre vagyok otthonomtol, nem tudok utanakeresni Fay egy szellemes mondatanak egy szegedi Britten-bemutato kapcsan - valoban "majdnem" kortars opera, modern rendezesben ment - de valami olyat irt, hogy a szunetben a szegedi publikum nagy resze elindult a Danko-szobor iranyaba... Igen, Szegeden (is) szamolatlan eloadasban lehet jatszani a Pillangot vagy a Traviatat, de Budapesten tudtommal meg a szeria elejen sem ment soha telt hazzal a (tobb, mint evszazada bemutatott) Jenufa - mikozben nagy hazakban honapokkal elore elmegy az osszes jegy. Az Armel szinvonalarol is sokat lehetne vitatkozni, de itt a kommentek zome arra lett "kihegyezve", hogy Szeged varosa nem tamogatja immaron a rendezvenyt. Ami, ismet hangsulyozom, fuggetlenul a bemutatott darabok jellegetol, vagy az eloadasok szinvonalatol, a varos reszere oriasi figyelemfelkelto hatassal birt. Amit egy ures focistadion nemhogy Felcsuton, de Szegeden sem lesz kepes soha megtenni.
Mivel nehany ezer kilometerre vagyok otthonomtol, nem tudok utanakeresni Fay egy szellemes mondatanak egy szegedi Britten-bemutato kapcsan - valoban "majdnem" kortars opera, modern rendezesben ment - de valami olyat irt, hogy a szunetben a szegedi publikum nagy resze elindult a Danko-szobor iranyaba... Igen, Szegeden (is) szamolatlan eloadasban lehet jatszani a Pillangot vagy a Traviatat, de Budapesten tudtommal meg a szeria elejen sem ment soha telt hazzal a (tobb, mint evszazada bemutatott) Jenufa - mikozben nagy hazakban honapokkal elore elmegy az osszes jegy. Az Armel szinvonalarol is sokat lehetne vitatkozni, de itt a kommentek zome arra lett "kihegyezve", hogy Szeged varosa nem tamogatja immaron a rendezvenyt. Ami, ismet hangsulyozom, fuggetlenul a bemutatott darabok jellegetol, vagy az eloadasok szinvonalatol, a varos reszere oriasi figyelemfelkelto hatassal birt. Amit egy ures focistadion nemhogy Felcsuton, de Szegeden sem lesz kepes soha megtenni.
1829 daunerni 2014-02-27 17:21:01
Tudod Lajos, 50-50 alkalommal én a legjobb operákat sem szívesen nézném meg. De a kortársakkal nem nagyon tudsz kétségbe ejteni. Ez megint a régi kérdés, a műsorpolitikával a konzervatív, vagy a progresszív közönség igényét akarjuk kielégíteni, vagy jó arányokkal mindkettőnek kedvezünk, megtartunk és fejlesztünk. Megjegyzem, az Armel mintha ez utóbbit képviselte volna...
Tudod Lajos, 50-50 alkalommal én a legjobb operákat sem szívesen nézném meg. De a kortársakkal nem nagyon tudsz kétségbe ejteni. Ez megint a régi kérdés, a műsorpolitikával a konzervatív, vagy a progresszív közönség igényét akarjuk kielégíteni, vagy jó arányokkal mindkettőnek kedvezünk, megtartunk és fejlesztünk. Megjegyzem, az Armel mintha ez utóbbit képviselte volna...
1828 Heiner Lajos 2014-02-27 17:16:09 [Válasz erre: 1826 Marzimino 2014-02-27 16:35:57]
Igen, lehetoseg ott megtisztulni, feltetel: az Armel Operafesztival osszes eddigi kortars operaeloadasanak felvetelrol valo megtekintese, darabonkent 50-50 alkalommal...-:)
Igen, lehetoseg ott megtisztulni, feltetel: az Armel Operafesztival osszes eddigi kortars operaeloadasanak felvetelrol valo megtekintese, darabonkent 50-50 alkalommal...-:)
1827 márta 2014-02-27 16:55:54
A stadion poklába?
A stadion poklába?
