Bejelentkezés Regisztráció

MET-es operaelőadások moziban


76 parampampoli 2010-01-12 23:35:10 [Válasz erre: 75 WiseGentleman 2010-01-12 23:04:33]
Jó csere!! Mára már én is hozzá jutottam el, mint az éneklés "végső igazságainak" egyikéhez.

75 WiseGentleman 2010-01-12 23:04:33 [Válasz erre: 74 telramund 2010-01-12 22:49:09]
Hat éves koromban Koós János volt a N1. Osztán eljutottam Pavarottiig...

74 telramund 2010-01-12 22:49:09 [Válasz erre: 72 Orfeusz 2010-01-12 21:48:31]
Minden változik csak idő kérdése!Erről tudnék beszélni.Még egy N1 is változhat.

73 telramund 2010-01-12 22:44:34 [Válasz erre: 70 parampampoli 2010-01-12 21:44:26]
Készülni Boccanegrából Domingo miatt .Ugyan!Felesleges!Mint tudjuk neki irta Verdi,igy ahogy elénekli az lesz az etalon.

72 Orfeusz 2010-01-12 21:48:31 [Válasz erre: 69 parampampoli 2010-01-12 21:42:17]
Nem tévedtél, most már örökké egynek van fenntartva a n1, ez már nem változik.

71 parampampoli 2010-01-12 21:46:37 [Válasz erre: 64 telramund 2010-01-12 19:58:53]
Azokat jól felerősíti, ez tény. De a hatást nem erősíti, csak közelebb hozza, olyan dolgokat is tisztán, élesen megmutatva egy alakításban, ami egy MET méretű házban elvesznek. Nem csak Fleming, hanem mindenki esetében.

70 parampampoli 2010-01-12 21:44:26 [Válasz erre: 68 -zéta- 2010-01-12 21:16:28]
Engem zavar, hogy Janowitz hanjga nem szárnyal, a magasságai szűkek, gyakran alacsonyak. A Boccanegrát újra fogom hallgatni, hátha rosszul emlékszem. Úgyis készülni kell a darabból Domingo bácsi előadására-:)))))

69 parampampoli 2010-01-12 21:42:17 [Válasz erre: 62 Orfeusz 2010-01-12 19:48:21]
Azt hittem, reméltem, hogy N.1 soha nem is volt. Mert hogy az a hely másnak van/volt fenntartva. Tévedtem?

68 -zéta- 2010-01-12 21:16:28 [Válasz erre: 67 WiseGentleman 2010-01-12 20:50:18]
Érdekes, engem semmiben nem győzött meg Janovitz teljes mértékben, és amikor már végképp elkönyveltem a "jó, de nem az én esetem" kategóriában, akkor megkaptam a Boccanegrát vele (1971 München/Abbado, Wächter, Ilosfalvy és Raimondi társaságában), lebilincselő, a legjobb Amélia...

67 WiseGentleman 2010-01-12 20:50:18 [Válasz erre: 66 parampampoli 2010-01-12 20:08:22]
Hmmm, akkor sajnálom, de Janowitz nem lesz közös pont, mivel számomra ő az egyik ideális Elza, Agáta, Arabella, etc. Soile Isokoskit viszont teljes mértékben aláírom, remek Marschallin, számomra ő tetszett leginkább a legutóbb élőben látott Marschallinok között. Gwyneth Jones-szal sajnos elrettentő előadásélményeket őrzök...

66 parampampoli 2010-01-12 20:08:22 [Válasz erre: 65 WiseGentleman 2010-01-12 20:00:33]
Nekem Janowitz nem tetszik semmiben, ebben se. Dame Jones és Tomowa is nagyszerűek voltak, és egy 2005-ös bécsi gálán Soile Isokoski is meglepően jó.

65 WiseGentleman 2010-01-12 20:00:33 [Válasz erre: 62 Orfeusz 2010-01-12 19:48:21]
No igen, azt el lehet képzelni, hogy a kamera előtt fantasztikus, s magam sem tagadom, hogy igen rokonszenves jelenség, ugyanakkor a MET színpadán (korábbi élményekhez hasonlítva) így jött le. Az 1. felvonás zárójelenetében szép, lírai alakítást nyújtott, viszont a fináléban nagyobb intenzitást vártam. Elegáns és kifinomult, valóban, ugyanakkor a Rózsalovag nem kamaraopera, ott néha szükség van igazi jugendlich-dramatisch intenzitásra is (ld. pl. Regine Crespin, Gundula Janowitz vagy (akár) Kiri te Kanawa).

64 telramund 2010-01-12 19:58:53 [Válasz erre: 61 parampampoli 2010-01-12 19:04:37]
Szerinted a kisugárzást pont a kamera erősiti?Legfeljebb a ráncokat meg a tokát?

63 telramund 2010-01-12 19:56:24 [Válasz erre: 62 Orfeusz 2010-01-12 19:48:21]
Nálam viszont pont ezzel a szereppel került dobogóra Fleming.A metbeli kisugárzását nem tudom, de Bécsben hiánytalan élményt myújtott-ha már a kisugárzásról beszélünk és majd elsiklunk a hang csodájáról. Számomra plKiri Te Kanawa sokkal inkább kivúlállt a szerepén-mármint Tábornagynéként/bár másban sem szeretem/. Hogy az olaszok mit irnak egy Strauss operával kapcsolatban,azt hagyjuk egyébként sem kedvelik Fleminget-majd ,ha kedvenc Cedolinsük elbúgja hasraesnek..

62 Orfeusz 2010-01-12 19:48:21
Flemingnek szerintem Tábornagyné az egyik legnagyobb szerepe, a kamera előtt fantasztikus, és a hangja is gyönyörűen beleillik a Straussi világba, sőt egy új színt visz bele. Én magam láttam a Met-ben Fleminget énekelni, nem volt meggyőző egyáltalán, de az akkor betudható volt indiszponáltsága miatt. Máshol sokszor láttam Fleminget, Bécsben láttam nem egyszer Capriccioban, és bizony sugárzik a színpadon, hangja nem kicsi, és nagyon jól visszadta az elegáns, kifinomult grófnő szerepét. Hozzá teszem nálam Fleming már nem a number 1, sőt már a top háromból is kicsúszott, de a szombati Rózsalovaggal erősítette pozícióját és talán újra megcsípett egy bronzot:)

61 parampampoli 2010-01-12 19:04:37
Nem láttam szombaton a Rózsalovagot, tehát érdemben nem tudok hozzászólni, de egyik olasz honlapon vki ugyanazt írta, miután látta az előadást élőben, amit WiseG. mond: hogy Flemingnek nem elég erős figurája. (Ő még erősebben fogalmaz.) "Anche la grande diva, che io avevo sentito a Roma negli Ultimi quattro lieder, al di sotto delle aspettative. La voce è bella, ma genericamente "bella", alcuna emozione, suoni poco articolati (ma questo già si sentiva a Roma dove i versi dei lieder di Strauss erano diventati una marmellata iperglicemica). Ma è il personaggio che proprio non c'era proprio; a discolpa si deve dire che il direttore ha fatto di tutto per banalizzare il sacro testo e rendere il tutto degno più simile ad un tinello domestico che all'alcova di una principessa." Ebből arra gyanakszom, hogy élőben, abban az óriási színházban Fleming nem volt olyan intenzív, mint közeli kamerával TV-ben.(?) Nem tudom, csak hangosan gondolkozom... Egyébként nagyon szeretem Fleminget, tehát eszemben sincs támadni.

60 WiseGentleman 2010-01-12 18:13:01 [Válasz erre: 59 telramund 2010-01-12 17:09:15]
Jómagam október végefelé láttam, s akkor kifogástalan volt. Ha az első felvonásbeli "ultramély" hangra gondolsz, azt Otto Edelmann is kihagyja a Karajan-féle etalonfelvételen... Számomra viszont Fleming volt kissé "anti-climactic", mint korábban leírtam, egyszerűen sem hangilag, sem színpadilag nincs elég "stage presence"-e, ami a szerephez kell...

59 telramund 2010-01-12 17:09:15 [Válasz erre: 58 WiseGentleman 2010-01-12 15:51:34]
Kapott volna dicséretet a figura miatt,de Ochs báró "d" nélkül már nehogy.És október 13-án még kevésbé sikerült mint január 9-én. Szoval,hogy kongeniális költői túlzás.Nem volt rossz!

58 WiseGentleman 2010-01-12 15:51:34
Szerintem azért illene dicséretet mondani az Ochs bárót alakító Kristinn Sigmundssonról is, aki igazán kongeniális és közel idiomatikus alakítást nyújtott (legalábbis, októberben).

57 aszi 2010-01-10 15:46:43 [Válasz erre: 55 Orfeusz 2010-01-10 09:02:00]
Nekem is nagyon tetszett a Rózsalovag. A zene csodálatosan kifinomult volt. Fleming gyönyörű volt (hangilag, és megjelenésben is), és ő énekelt a legnagyobb átéléssel, megható volt az első felvonás vége (sztem itt énekelt a legjobban). Muszáj megnéznem miatta az Armida-t :) Sztem az Octavian-t játszó Susan Graham is jó volt, nagyon jól alakította a férfit :D. A Sophie-t játszó Christine Schäfer nekem kissé bizonytalannak tűnt (habár a hangja neki is zseniális), lehet, hogy csak nagyon izgult (nem tudom, hogy mennyire újonc ebben a szerepben?). A záró tercettre meg nincsenek szavak...

56 telramund 2010-01-10 12:19:25 [Válasz erre: 55 Orfeusz 2010-01-10 09:02:00]
valóban Fleming maga volt a a csoda és azt hiszem,hogy Staruss,,szlvá operák ,de tán méág a francia operairodalom jó részének tolmácsolásában jelenleg verhetetlen.Tábornagynéja csodálatos és lelkileg is tökéletesen közvetitette az idő műlásával mindekit megrázó életszakot. Graham nekem figurában és hangilag is megfelelt.A zárótercett összhangja elmondhatatlan.És ezeket mondom én,aki ki nem állhatja a Rózsalovagot!!

55 Orfeusz 2010-01-10 09:02:00
A Rózsalovag csodálatos élmény volt. Renée Fleming fenomenális volt, elbűvőlő, fantasztikus, született Tábornagyné. Nagyon szépen énekelt, végre csodálatos hangon. Strauss az igazán ő terepe. Emelett elegáns, és gyönyörűen nézett ki, aurája volt a színpadon. Egy élmény volt nézni, és megható volt mikor az 1. felvonás végén egy könnycsepp csordult végig az arcán. Az egész produkció szép volt, a többség jól játszott, a díszletek és különösen a kosztumök elbűvőlőek voltak. Csak Sophie nem tetszett nekem, és bár az Octaviant éneklő Graham jól játszott, hangja nem túl szép.. és Strauss zenéje persze fenségés..a záró rész pedig mennyei.

54 Alvaro 2009-12-26 10:54:36
Úgy vettem észre ez nem mindíg egyértelmű. Egyébként teljesen igaz, hogy a művészetben nincs abszolút érték.

53 parampampoli 2009-12-25 12:48:55 [Válasz erre: 45 WiseGentleman 2009-12-24 21:14:40]
És a négyes baritonfőszerepet majdnem elénekelte a hangilag szinte felülmúlhatatlan Svéd Sándor is, a rádiófelvételre eredetileg őt akarták, de valamiért visszalépett tőle. Szinetár nem túl sikerült erkel színházi rendezése után volt még egy Hoffmann, az már az Operaházban, Kerényi Miklós Gábor rendezte, nekem az se tetszett. Főleg, mert az addig mindig jól kiosztható címszerepre csak szükségmegoldások álltak rendelkezésre. (Csák, Daróczi).

52 WiseGentleman 2009-12-25 09:28:02 [Válasz erre: 50 IVA 2009-12-25 05:04:49]
Jámbor László tényleg hatalmas volt, az egyik legkiválóbb Hans Sachs a magyar operatörténelemben.

51 IVA 2009-12-25 05:10:52 [Válasz erre: 40 Alvaro 2009-12-23 11:09:25]
Kedves Alvaro, (szerintem) egy fórumba írt hozzászólás magától értetődően a hozzászóló szubjektív véleményét tükrözi. Abszolút érték különben sem létezik a művészetben.

50 IVA 2009-12-25 05:04:49 [Válasz erre: 45 WiseGentleman 2009-12-24 21:14:40]
És egy csodálatos hősbariton: Jámbor László. Elnézést, amiért „továbboffoltam” a MET előadásairól szóló topicot, de úgy gondolom, éppen itt nem árt emlékez(tet)ni arra, hogy micsoda gazdagságban tobzódtunk.

49 IVA 2009-12-25 05:00:20 [Válasz erre: 43 bermuda 2009-12-24 10:25:31]
Valóban, nyilván nem véletlen, hogy Hoffmann neve került a darab címébe. Bár ha azt tekintjük, hogy a dalmű a költő szerelmeinek kudarcáról, tehát egy sorozatosan vesztes hősről szól, igencsak fontos, hogy szenvedélyének tárgyai meggyőzzenek bennünket a bűvöletéről, tehát bennünket is megigézzenek.

48 IVA 2009-12-25 04:57:32 [Válasz erre: 42 WiseGentleman 2009-12-24 02:25:28]
Engem is lenyűgözött Kukely Júlia hármasának bravúrja, és szerettem a második szereposztásban Pitti Katalin Antoniáját. Annál jobban fájt, hogy a tehetséges generáció nem a régi Hoffmannba (vagy egy még jobb újba) állt be, hanem Szinetár Miklós stílustalan, hol közönséges, hol giccses förmedvényébe. (Az általa rendezett tv-változat tűrhetőbb.)

47 IVA 2009-12-25 04:46:56 [Válasz erre: 39 telramund 2009-12-23 10:56:35]
Házy az 1957-es felújítás 2. szereposztásában állt be, Orosz Júliát váltandó. De akkoriban oly gyakran adták a Hoffmann meséit az Erkel Színházban, hogy Neményi Lilinek és Szecsődi Irénnek is bőven adódott alkalma fellépni Antoniaként. Emlékezetem szerint akkoriban Gyurkovics már nem énekelte a babát. Ágai a 2. szereposztás Olympiája volt (később Gencsy Sári is beállt a szerepbe), a premieré azonban Erdész Zsuzsa. Gyerekkoromban, a Hoffmann rádióközvetítéséből hallottam először őt, később az Erkelben is, teljesen elvarázsolt csengő hangja és tökéletes koloratúrája. Arcát és alkatát tekintve is igazi játékbaba illúzióját keltette. (Akkoriban sorra kapta meg a hangjának megfelelő szerepeket: Lakmé, Lucia, Rosina volt, később a Francia királykisasszony, Adél, Serafina. De hangja csengésének szépsége hamar megkopott, és pályája rövidre szabatott.) Gyanítom, hogy Takács Paula is az ’57-es felújításnál korábbi szériában énekelhette Giuliettát, mert én csak a Barcarola egyik rádiófelvételében hallottam. (Talán Szőnyi Olga hangja szól mellette Miklósként.) Szilvássy Margit, Vámos Ágnes és Mátyás Mária voltak a kiváló színpadi Giuliettáink.

46 IVA 2009-12-25 04:39:54 [Válasz erre: 35 WiseGentleman 2009-12-23 09:53:57]
Hadd hencegjek egy picit: többször is láthattam Ágai Karola Olympiáját, s akkor is, amikor Giuliettát, Antoniát és Stellát is énekelte-alakította. Dicséretes teljesítmény volt, és élmény is, még ha a velencei kurtizán portréja sem játékában, sem éneklésében nem sikerült is erőteljesre.

45 WiseGentleman 2009-12-24 21:14:40 [Válasz erre: 44 parampampoli 2009-12-24 10:58:16]
A baritonokkal is:) Losonczy, Radnai, Melis, Sólyom Nagy.

44 parampampoli 2009-12-24 10:58:16 [Válasz erre: 43 bermuda 2009-12-24 10:25:31]
Melis halála után újra megnéztem a vele készült Hoffmannt -- óriási volt benne! A Gyűrűária frenetikus! És Kelen, Tokody is csodálatosak benne! Ajánlom mindenkinek! (Úgy látszik, a Hoffmannak szerencséje volt a magyar tenorokkal!)

43 bermuda 2009-12-24 10:25:31 [Válasz erre: 42 WiseGentleman 2009-12-24 02:25:28]
Igen, de engem itt is Hoffmann bűvölt el-Kelen Péter szintén ideális volt a szerepre...Kukely elött le a kalappal , még spiccelni is megtanult Olympia miatt-de nálam mégis a cimszereplő a legfontosabb:-))))

42 WiseGentleman 2009-12-24 02:25:28 [Válasz erre: 41 bermuda 2009-12-23 11:56:16]
Azért, egy másik korszakban Kukely Júliától is szép teljesítmény volt, amikor az összes női szerepet elénekelte, olyan művészek, mint Kelen Péter és Sólyom Nagy Sándor oldalán.

41 bermuda 2009-12-23 11:56:16 [Válasz erre: 39 telramund 2009-12-23 10:56:35]
Ebben egyetértünk! Ilosfalvy nagyon fiatalon lirai fénylő szenvedélyes tenorja a szerep után kiáltott. Házynál meg szebb és eszményibb Antónia azóta sem "terem".hozzá képest A.Ny. egy átlagos énekesnő. persze , jelenleg nincs érteme ilyen elvárásokat támasztani-ez a múlt , gyönyörű emlék....

40 Alvaro 2009-12-23 11:09:25
A kedves hozzászólók hozzátehetnék, hogy "szerintem"... Netrebko pedig tényleg "Nyetrebko".

39 telramund 2009-12-23 10:56:35
Na már most azért ,mert Netrebko volt Antónia még a paradés szerep nem az övé és nem attól jó a Hoffman meséi,mert van az Antónia kép.Azegész mű jó csak nagyszerű énekesek kellenek hozzá.És bármennyire is fájdalmas,egyben mégis dicsőség,hogy a legjobb Hoffman az Erkel szinházban hangzott el.Csak ilyen szereposztásban:Ilosfalvy,Gyurkovics,Házy Erzsébet/ott aztán volt nézőtéren ri,olyan gyönyörű volt/Takács Paula/Giulietta/ ,Losonczy György.

38 Orfeusz 2009-12-23 10:44:44
A kritika több ponton problémás. Először is nem Graham hanem D. Voigt volt a műsorvezető. Másrészt K. Kim szépen énekelgetett de azért hogy ő lenne a legnagyobb Olympia..messze áll tőle, szubrett hang sztem. Véleményem szerint egyébként Netrebko fantasztikus és lenyűgöző volt, csodálatosan énekelt, de az igaz hogy néha problémás volt egy-két pillanat, ettől függetlenül nagy énekesnő.

37 telramund 2009-12-23 10:28:57 [Válasz erre: 36 parampampoli 2009-12-23 10:13:47]
és Luciana Serra!!!!!És Gyurkovics!!!!!!

36 parampampoli 2009-12-23 10:13:47 [Válasz erre: 35 WiseGentleman 2009-12-23 09:53:57]
Mindent egybevetve nekem is Ágay a csúcs! A hangszín telibetalálja a figurát, felülmúlhatatlan technika, a második strófa futamában Aszig(!!!) megy. De rajta kívül is voltak még jelentős Olympiák, és nem túl jelentős énekesnők is kitűnően megoldották ezt a lényegében bravúráriát. (Sutherland, Dessay, Gruberova, Kertesi interpretációját hála Istennek felvétel is őrzi. Milogras Poblador Bécsben éveken át frenetikus Olympiákat énekelt, de attól még nem lett világsztár.

35 WiseGentleman 2009-12-23 09:53:57 [Válasz erre: 33 parampampoli 2009-12-23 09:20:49]
Bepróbálkozhatom? Számomra Ágai Karola tűnik fel, mint életem legjobb Olympiája - sajnos, csak felvételről. Egyébként a MET-ben anno még Carol Vanesst láttam, amint végigénekelte az összes szerepet (ez a régi rendezés volt, a Four Villain-t úgyszintén Alan Held, Hoffmannt pedig Domingo énekelte).

34 márta 2009-12-23 09:50:10
Én csak rádióban hallgattam, de Calleja most nekem is tetszett. Pedig korábban csúnyának találtam a hangját. Netrebkó (Bősze Ádám szerint "Nyetrebko") viszont aggályos hangi állapotban van.Viszont hallotta valaki a lehangoló Triptichont?

33 parampampoli 2009-12-23 09:20:49 [Válasz erre: 32 bermuda 2009-12-23 07:37:16]
Calleja mint hibátlan Hoffmann - ó, persze... Élete legjobb Olympiája - vagy nagyon fiatal a hölgy, vagy kevés énekesnőt hallott. A velencei képben kevés a zenei invenció - Barcarola, Gyűrű-ária, Hoffmann-Giulietta kettős... tényleg nagyon invenciótlan... A szakszerű, mérvadó kritika -- ó, persze...

32 bermuda 2009-12-23 07:37:16
Beszámoló a Hoffmannról-az Opera-Világon.

31 WiseGentleman 2009-11-10 06:35:44
Ami azt illeti, jómagam élőben láttam az Aidát, néhány nappal ezelőtt, s ugyan egyértelműen a hölgyek vitték el a pálmát, szomorúan kellett megállapítanom (különösen a hajdanvolt nagy sztárok kiállított fényképeit szemlélve), hogy a nagy énekesegyéniségek korszaka leáldozóban van (talán még Domingo az utolsó nagy "bölény"). Tebaldi és Caballé helyett örülünk Urmanának, Simionato és Cossoto helyett pedig Zajicknak. A Rózsalovag-előadásokon pedig Elisabeth Schwarzkopf és Regine Crespin helyett véresre tapsoljuk a kezünket a "cutiepie" faktorral nyerő Flemingnek (akivel kapcsolatban - leszámítva az első felvonás monológját, amikor ugyebár néhány vonós kíséri - ugyanaz a "fordított Hamupipőke"-benyomásom volt, mint Gruberova Norma-alakításakor: ott egy alapvetően lírai koloratúrszoprán próbálgatta Joan Sutherland saruját, itt egy alapvetően Mozart- és Rossini-énekes próbálkozott Richard Strauss-szal). Azért meg kell hagyni, hogy Susan Graham istennő, még, ha nadrágszerepben is tűnt fel ezúttal, s nagy dicséret illeti az Ochs báró szerepét alakító Kristin Sigmundssont.

30 Orfeusz 2009-10-25 19:20:39
Ettől függetlenül a múlkori Tosca nekem is tetszett, de ez elsősorban Karita Mattila lehengerlő alakítása és éneklése miatt, nem az erőltetett, Zefirellit mindenáron kigúnyoló rendezés miatt.

29 Orfeusz 2009-10-25 19:19:10
Aidát én is láttam, számomra nem gyakorolt túl nagy hatást, Urmana amellett hogy tényleg szépen énekelt kissé unalmas nekem, Zajick aki szintén szuperül énekelt érzelmeket nem közvetít. Véleményem szerint semmi baj nincsen az égvilágon a klasszikus, hagyományos rendezésekkel. Igenis szépek és jók tudnak lenni, ahogy létezik rossz modern rendezés létezik rossz klasszikus módon megrendezett előadás. Modernebb, más megközelítésből is kell rendezni operákat, sokszor ezen előadások is fantasztikusak tudnak lenni. Azonban az operánál a lényeg akkor is a zene. Ezért nem kell semmit sem belemagyarázni, mert a zenében benne van minden. Az opera elsősorban a zenéről, az énekesekről, karmesterről és zenekarról szól, ezt szolgálja ki a rendezés. Az opera színház, de másfajta mint a prózai, nem lehet összekeverni a kettőt. Nem szükséges állandóan belemagyarázni erőltetetten dolgokat operákba amelyek nincsenek is ott. Az operarendezés nagyon fontos dolog, de csak akkor van létjogosultsága, ha az nem írja át a darabot, követi az egyértelmű zeneszerzői akaratot és nem a zene ellen megy, hanem a zenéből indult ki.A MET-es Aidával nem az baj, hogy klasszikus rendezés, hanem a rendező a főszereplők játékát nem tette élővé, nem elemezte mélyen az egymás közti viszonyokat. A fiatalokat nem az őrült, modernebb modernnél rendezésekkel fogják becsalogatni az operába, hanem a kimagasló színvonalú zenei előadással és nagy énekes egyéniségekkel. Egyébként ha meg azt mondják, hogy az opera múzeum..múzeumba jó járni.

28 bcn 2009-10-25 19:06:07 [Válasz erre: 27 bermuda 2009-10-25 18:33:30]
a Turandot minden bizonnyal a Zeffirelli féle esztrádműsor, amiben még jóanyánk Marton Éva is énekelt. Két Zeffirelli rendezést nem mertek volna kidobni az ablakon, lázadás tört volna ki new yorkban :))))

27 bermuda 2009-10-25 18:33:30 [Válasz erre: 24 zsoly 2009-10-25 17:36:39]
Ö, nagyon örülök, hogy Szegeden is láthatjátok-remek!! Jómagam sem a Toscát, sem az Aidát nem láttam, igaziból nem is nagyon bánom, de tudja -e valaki , hogy a Turandot milyen rendezéssel fut? Én a középutat kedvelem, inkább hagyományosabb rendezés, de Ne bálna énekesekkel(ahogy bcn) nevezte őket-Guleghina és Giordani talán megfele az én elvárásomnak. Mióta itthon láttam a Tokody-Domingo párossal az Aidát-nem vágyom másokkal megnézni:-) Azért egy premier-plan felvételen-számomra lényeges az énekes külalkja is;-)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.