133 Orfeusz 2010-03-28 15:59:35
Keenlyside ebben a szerepben nagyon jo, illetve meg jo volt a Hamlet apja szellemet alakito enekes. Petersen, Larmore es Morris borzalmas volt. Morris ronda, faradt hang, Larmore szornyu szineszno, Petersen meg vegtelenul unalmas es atlagos.
Keenlyside ebben a szerepben nagyon jo, illetve meg jo volt a Hamlet apja szellemet alakito enekes. Petersen, Larmore es Morris borzalmas volt. Morris ronda, faradt hang, Larmore szornyu szineszno, Petersen meg vegtelenul unalmas es atlagos.
132 parampampoli 2010-03-28 15:32:28
De mi történt Petersennel??? Pár éve még kitűnő koloratúrái voltak, egy berlini AIDS Gálán Thomas Mignonjából a Polonézzel nagy sikert aratott. Ophelie Őrülési jelenete virtuóz magasságok nélkül?? Annak mi értelme van?
De mi történt Petersennel??? Pár éve még kitűnő koloratúrái voltak, egy berlini AIDS Gálán Thomas Mignonjából a Polonézzel nagy sikert aratott. Ophelie Őrülési jelenete virtuóz magasságok nélkül?? Annak mi értelme van?
130 telramund 2010-03-28 15:22:40 [Válasz erre: 128 Búbánat 2010-03-28 15:13:13]
A rádióna a való jön át ésPeterson unalmas,ékitmények,diminuendok nélküli éneklées sajna nem fog meg.Keenlyside kicsi,fáradt,nem biztos magasságokkal szóló hangját legfeljebb a szinjátéka és megjelenése feledtetheti-de én azért még a hangért megyek operába. Abban egyetértek veled,hogy a mű nem rossz,főleg ez a versioja.Számomra is lassan nagyobb élvezet egy ritkáság,mint az elcsépelt "népoperák",de azárt ott sem tudok megbarátkozni egy Morris szinte prozódiába menő éneklésével és a már fentebb emlitett hangi hiányoságokkal. Attól,hogy ritkán hallok valamit még a fülemet nem dugom be-de lehet rossz volt a fülem vagy a közvetités.
A rádióna a való jön át ésPeterson unalmas,ékitmények,diminuendok nélküli éneklées sajna nem fog meg.Keenlyside kicsi,fáradt,nem biztos magasságokkal szóló hangját legfeljebb a szinjátéka és megjelenése feledtetheti-de én azért még a hangért megyek operába. Abban egyetértek veled,hogy a mű nem rossz,főleg ez a versioja.Számomra is lassan nagyobb élvezet egy ritkáság,mint az elcsépelt "népoperák",de azárt ott sem tudok megbarátkozni egy Morris szinte prozódiába menő éneklésével és a már fentebb emlitett hangi hiányoságokkal. Attól,hogy ritkán hallok valamit még a fülemet nem dugom be-de lehet rossz volt a fülem vagy a közvetités.
129 Búbánat 2010-03-28 15:18:47
Elnézést a helyesírásért, egyből begépeltem, mi a szívemen és a számon, s az elütéseket utólag már nem kontrolláltam.
Elnézést a helyesírásért, egyből begépeltem, mi a szívemen és a számon, s az elütéseket utólag már nem kontrolláltam.
128 Búbánat 2010-03-28 15:13:13
Az a helyzet, hogy örülni kell annak, hogy most színpadra került a Hamlet, Thomas operája. Én szeretem ezeket a "nyúlós", hosszadalmas, érzelmes, sőt, dagályos francia (nagy)operákat, és nem bántam meg, hogy a hét évvel ezelőtti barcelonai előadás DVD-je után ismét egy színpadi előadás közvetítése kínált alkalmat Thomas operája bűböletébe vonni. Nekem nem elsőszámű szempont az, hogy ki énekel benne, ha nagyszerű zenékkel teli operával ismerkedhetem meg, ráadásul "élőben". Elegem van már a Carmen, Hoffmann meséi, Faust operákból, jöjjön minél több Meyerbeer, Auber, Thomas, Gounod-féle Rómeó és Júlia, Bizet_Gyöngyhalászok, Massenet-operák is, meg a Sámson és Delila. Thomas Mignonját is nagyon szívlelném. Egyébként a Hamlet zenéje zseniális, kár, hogy kimaradt belőle a negyedik felvonás balettjelenete! A főszereplőkről meg annyit, hogy szenzációs alakítást nyújtott Keenlyside a címszerepben (hét éve is ő volt Hamlet Barcelonában, akkor Dessay volt Ophelia); nem elég csak hallani őt, mint Hamletet, a rádióból, itt a színpadi megvalósítás is nagyon sokat nyom a latban. A dráma jobban kidomborodik, ha látjuk is azt, mi történik a színpadon, miközben énekel. S e tekintetben a renndezés érdekes ötletekkel szolgált. Ennek jegyében a "fáradt" és "kopott" hangok ellenére is, igen élvezetes előadást láthattunk a MET-ből. Nekem az elparentált Merlis Peterson Ophelia- megformálása is igen tetszett! Megmutatta, hogy lehet így is, nemcsak koloratúrszopránként előadni a nem könnyű szerepet. Az őrülési jelenetet, benne a bravúráriát is, ennek függvényében, a színpadi körülmények között, igen magával ragadóan, kisugárzó szépségében interpretálta - hatalmas sikerrel. Mindebből a rádióban vajmi kevés jöhet át... Gyönyörű, megható jelenség volt a színpadon - Ophelia szerepében. Jennifer Larmore is, mint Gertrud, sokoldalúságát bizonyította, mezzója minden regiszterében kvalitásosan szólalt meg, szintén emlékezetes alakítással örvendeztetett meg. Egyedül James Morrisnál éreztem, hogy fáradt a hang, de neki is volt tartása, és alázatosan szolgálta a rendező elképzeléseit. Az énekkar domináns része volt az előadásnak, és az énekük mellett ügyesen "játszottak". A MET zenekara a már megszokott kitűnő formájában játszott, a francia dirigens irányítása alatt. Összességében szép, sikeres előadást láthatott a nézőközönség ott a helyszínen, és mi itt a "moziban". Szívesen megveszem ennek DVD-jét is, ha majd megjelenik.
Az a helyzet, hogy örülni kell annak, hogy most színpadra került a Hamlet, Thomas operája. Én szeretem ezeket a "nyúlós", hosszadalmas, érzelmes, sőt, dagályos francia (nagy)operákat, és nem bántam meg, hogy a hét évvel ezelőtti barcelonai előadás DVD-je után ismét egy színpadi előadás közvetítése kínált alkalmat Thomas operája bűböletébe vonni. Nekem nem elsőszámű szempont az, hogy ki énekel benne, ha nagyszerű zenékkel teli operával ismerkedhetem meg, ráadásul "élőben". Elegem van már a Carmen, Hoffmann meséi, Faust operákból, jöjjön minél több Meyerbeer, Auber, Thomas, Gounod-féle Rómeó és Júlia, Bizet_Gyöngyhalászok, Massenet-operák is, meg a Sámson és Delila. Thomas Mignonját is nagyon szívlelném. Egyébként a Hamlet zenéje zseniális, kár, hogy kimaradt belőle a negyedik felvonás balettjelenete! A főszereplőkről meg annyit, hogy szenzációs alakítást nyújtott Keenlyside a címszerepben (hét éve is ő volt Hamlet Barcelonában, akkor Dessay volt Ophelia); nem elég csak hallani őt, mint Hamletet, a rádióból, itt a színpadi megvalósítás is nagyon sokat nyom a latban. A dráma jobban kidomborodik, ha látjuk is azt, mi történik a színpadon, miközben énekel. S e tekintetben a renndezés érdekes ötletekkel szolgált. Ennek jegyében a "fáradt" és "kopott" hangok ellenére is, igen élvezetes előadást láthattunk a MET-ből. Nekem az elparentált Merlis Peterson Ophelia- megformálása is igen tetszett! Megmutatta, hogy lehet így is, nemcsak koloratúrszopránként előadni a nem könnyű szerepet. Az őrülési jelenetet, benne a bravúráriát is, ennek függvényében, a színpadi körülmények között, igen magával ragadóan, kisugárzó szépségében interpretálta - hatalmas sikerrel. Mindebből a rádióban vajmi kevés jöhet át... Gyönyörű, megható jelenség volt a színpadon - Ophelia szerepében. Jennifer Larmore is, mint Gertrud, sokoldalúságát bizonyította, mezzója minden regiszterében kvalitásosan szólalt meg, szintén emlékezetes alakítással örvendeztetett meg. Egyedül James Morrisnál éreztem, hogy fáradt a hang, de neki is volt tartása, és alázatosan szolgálta a rendező elképzeléseit. Az énekkar domináns része volt az előadásnak, és az énekük mellett ügyesen "játszottak". A MET zenekara a már megszokott kitűnő formájában játszott, a francia dirigens irányítása alatt. Összességében szép, sikeres előadást láthatott a nézőközönség ott a helyszínen, és mi itt a "moziban". Szívesen megveszem ennek DVD-jét is, ha majd megjelenik.
127 WiseGentleman 2010-02-23 08:41:54 [Válasz erre: 107 Orfeusz 2010-01-21 06:38:08]
Kiváncsi lennék, mi a véleményed Julia Migenes filmbéli Carmenjéről, aki viszont pontosan (ha öntudatosan is, de) az utcalány-szerepet erősítette.
Kiváncsi lennék, mi a véleményed Julia Migenes filmbéli Carmenjéről, aki viszont pontosan (ha öntudatosan is, de) az utcalány-szerepet erősítette.
126 WiseGentleman 2010-02-23 08:39:23 [Válasz erre: 121 telramund 2010-01-21 22:38:34]
Tán nem szexológusnak teccik lenni???
Tán nem szexológusnak teccik lenni???
125 Haandel 2010-02-23 07:07:02
[url]http://www.metoperafamily.org/metopera/news/press/detail.aspx?id=11432;The Met: Live in HD 2010-11 Series[/url] The 2010-11 season of The Met: Live in HD will feature 11 transmissions, beginning on October 9 with Das Rheingold and continuing with Boris Godunov (October 23), Don Pasquale (November 13), Don Carlo (December 11), La Fanciulla del West (January 8), Iphigénie en Tauride (February 26), Lucia di Lammermoor (March 19), Le Comte Ory (April 9), Capriccio (April 23), Il Trovatore (April 30), and Die Walküre (May 14). The company’s enormously successful, Peabody and Emmy Award-winning series of live transmissions into movie theaters in 44 countries and more than 1000 theaters around the world has sold more than 1.8 million tickets so far during the 2009-10 season. With two transmissions remaining in the fourth season of the popular series (Hamlet on March 27 and Armida on May 1) attendance is expected to exceed two million, effectively tripling the Met’s paying audience (approximately 800,000 people attend performances in the opera house in a Met season).
[url]http://www.metoperafamily.org/metopera/news/press/detail.aspx?id=11432;The Met: Live in HD 2010-11 Series[/url] The 2010-11 season of The Met: Live in HD will feature 11 transmissions, beginning on October 9 with Das Rheingold and continuing with Boris Godunov (October 23), Don Pasquale (November 13), Don Carlo (December 11), La Fanciulla del West (January 8), Iphigénie en Tauride (February 26), Lucia di Lammermoor (March 19), Le Comte Ory (April 9), Capriccio (April 23), Il Trovatore (April 30), and Die Walküre (May 14). The company’s enormously successful, Peabody and Emmy Award-winning series of live transmissions into movie theaters in 44 countries and more than 1000 theaters around the world has sold more than 1.8 million tickets so far during the 2009-10 season. With two transmissions remaining in the fourth season of the popular series (Hamlet on March 27 and Armida on May 1) attendance is expected to exceed two million, effectively tripling the Met’s paying audience (approximately 800,000 people attend performances in the opera house in a Met season).
124 parampampoli 2010-01-21 23:45:20 [Válasz erre: 119 Haandel 2010-01-21 20:49:18]
Arra gondolok, hogy az operában nem abból kell kiindulni vagy ahhoz ragaszkodni, hogy milyen volt Carmen az alapműben. A kisregény és Bizet operája két külön, önálló műalkotás, és ha az operát rendezi valaki, nem Mérimée figuráját kell színpadra állítani, hanem azt, akit Bizet a zenéjével jellemez. A Carmen egy opera comique, annak minden stílusjegyével, többek között a legdurvább részekben is egyfajta franciás eleganciával, amellyel szerintem Garanca és rendezője szerepértelmezése nem fér össze. De ezt a témát már nem akarom tovább ragozni, álláspontom a korábbi beírások alapján, gondolom, világos.
Arra gondolok, hogy az operában nem abból kell kiindulni vagy ahhoz ragaszkodni, hogy milyen volt Carmen az alapműben. A kisregény és Bizet operája két külön, önálló műalkotás, és ha az operát rendezi valaki, nem Mérimée figuráját kell színpadra állítani, hanem azt, akit Bizet a zenéjével jellemez. A Carmen egy opera comique, annak minden stílusjegyével, többek között a legdurvább részekben is egyfajta franciás eleganciával, amellyel szerintem Garanca és rendezője szerepértelmezése nem fér össze. De ezt a témát már nem akarom tovább ragozni, álláspontom a korábbi beírások alapján, gondolom, világos.
123 parampampoli 2010-01-21 23:39:05 [Válasz erre: 118 Haandel 2010-01-21 20:40:43]
Mint már írtam korábban, én a lírai ill később a lírai spinto szerepkörben várom tőle a csodát: Tatjána, Pillangó, Manon Lescaut, Leonórák, Desdemona. A hangja kétségtelenül az egyik legszebb matéria, ha nem a legszebb, amit a fénykorabeli Millo óta hallottam.
Mint már írtam korábban, én a lírai ill később a lírai spinto szerepkörben várom tőle a csodát: Tatjána, Pillangó, Manon Lescaut, Leonórák, Desdemona. A hangja kétségtelenül az egyik legszebb matéria, ha nem a legszebb, amit a fénykorabeli Millo óta hallottam.
121 telramund 2010-01-21 22:38:34 [Válasz erre: 117 parampampoli 2010-01-21 17:42:35]
Látszik,hogy a kurvaságról fogalmad sincs.Igen aki megcsalja a férjét hát mit mondjak rá-jó nem pénzért teszi-de attól még......És most kedves női tagtársak miatt nem irom ide egy idő hölgytől hallott ,de nagyon igaz mondást.Kellemed imseri is nem lenne ujdonság,mások meg esetleg félreértik.
Látszik,hogy a kurvaságról fogalmad sincs.Igen aki megcsalja a férjét hát mit mondjak rá-jó nem pénzért teszi-de attól még......És most kedves női tagtársak miatt nem irom ide egy idő hölgytől hallott ,de nagyon igaz mondást.Kellemed imseri is nem lenne ujdonság,mások meg esetleg félreértik.
120 tiramisu 2010-01-21 22:08:14 [Válasz erre: 116 parampampoli 2010-01-21 17:19:25]
Ammán jó lesssz!!!:-)))
Ammán jó lesssz!!!:-)))
119 Haandel 2010-01-21 20:49:18 [Válasz erre: 108 parampampoli 2010-01-21 08:22:35]
‘…Bizet Carmenjéről van szó, mégcsak nem is Merimee kisregényének cigánylányáról, az pedig olyan, amilyennek meg van írva. … ‘ Arra gondolsz-e, hogy 'hideg fejjel' próbáljuk megérteni, hogy ki ill. milyen volt Carmen, de csak kizárólag a [url]http://www.tarjangz.eu/libretto/;librettó[/url] alapján?
‘…Bizet Carmenjéről van szó, mégcsak nem is Merimee kisregényének cigánylányáról, az pedig olyan, amilyennek meg van írva. … ‘ Arra gondolsz-e, hogy 'hideg fejjel' próbáljuk megérteni, hogy ki ill. milyen volt Carmen, de csak kizárólag a [url]http://www.tarjangz.eu/libretto/;librettó[/url] alapján?
118 Haandel 2010-01-21 20:40:43 [Válasz erre: 108 parampampoli 2010-01-21 08:22:35]
'…Netrebko hangjával, bár az ő esetében még várat magára, hogy ez ne a hangjára mint matériára, hanem egy konkrét szerepre vonatkozzon.' Ez nagyon érdekes, melyik szerepre gondolsz?
'…Netrebko hangjával, bár az ő esetében még várat magára, hogy ez ne a hangjára mint matériára, hanem egy konkrét szerepre vonatkozzon.' Ez nagyon érdekes, melyik szerepre gondolsz?
117 parampampoli 2010-01-21 17:42:35 [Válasz erre: 112 telramund 2010-01-21 15:56:07]
Ekkora marhaságot... hogy a Tábornagyné kurva?! Magadnál vagy?? Láttad a darabot? Minden nő, aki megcsalja a férjét, az kurva lenne? Sajátos álláspont...
Ekkora marhaságot... hogy a Tábornagyné kurva?! Magadnál vagy?? Láttad a darabot? Minden nő, aki megcsalja a férjét, az kurva lenne? Sajátos álláspont...
116 parampampoli 2010-01-21 17:19:25 [Válasz erre: 110 tiramisu 2010-01-21 14:23:29]
Igen, igen, elnézést kérek, nem neked szólt! És igazad van abban is, amit idéztél tőlem, bocsi érte - és esküszöm, hogy nem is tettem volna, ha Telramund tónusa nem kezd eldurvulni Garanca ügyben. Máskor igyekezni fogok tartózkodni ettől utolsó csepp véremig... -:))))
Igen, igen, elnézést kérek, nem neked szólt! És igazad van abban is, amit idéztél tőlem, bocsi érte - és esküszöm, hogy nem is tettem volna, ha Telramund tónusa nem kezd eldurvulni Garanca ügyben. Máskor igyekezni fogok tartózkodni ettől utolsó csepp véremig... -:))))
115 Orfeusz 2010-01-21 17:08:10 [Válasz erre: 112 telramund 2010-01-21 15:56:07]
A Tábornagyné nem kurva, ez nem igaz, azért mert van egy fiatal szeretője, nem az. Mattila sztem nem volt közönséges..és Garanca Carmenjét nagyban a rendezés szúrta el.
A Tábornagyné nem kurva, ez nem igaz, azért mert van egy fiatal szeretője, nem az. Mattila sztem nem volt közönséges..és Garanca Carmenjét nagyban a rendezés szúrta el.
114 tiramisu 2010-01-21 16:50:08 [Válasz erre: 112 telramund 2010-01-21 15:56:07]
Már miért lenne kurva (úri) a Tábornagyné ? Tisztes háziasszonyról ugyan mikor írtak darabot? Nem értelek!:-)
Már miért lenne kurva (úri) a Tábornagyné ? Tisztes háziasszonyról ugyan mikor írtak darabot? Nem értelek!:-)
113 telramund 2010-01-21 15:57:59 [Válasz erre: 108 parampampoli 2010-01-21 08:22:35]
A világ bizony sokat változott és ezt pont a Met kezdi még jobban mutogatni.Ld a hányadék Tosca rendezést,aminél ordasabb,alpáribbat nem láttam soha.
A világ bizony sokat változott és ezt pont a Met kezdi még jobban mutogatni.Ld a hányadék Tosca rendezést,aminél ordasabb,alpáribbat nem láttam soha.
112 telramund 2010-01-21 15:56:07 [Válasz erre: 107 Orfeusz 2010-01-21 06:38:08]
Igen az asexuális Carmené.De a rendező másnak képzeli,mindenesetre nem a Rózsalovag Tábornagynéja-ja bocs az is kurva/csak úri. És szerinted arról Garanca tehet,hogy ilyenre rendezték.Az a Garanca aki egy holt elegáns finom,jéghideg nő.Én csipem.Bezzeg mattila közönséges Toscájától,aminél borzalmasabbat keveset láttam nem ez a véleményed./Az is csak a rendező műve/
Igen az asexuális Carmené.De a rendező másnak képzeli,mindenesetre nem a Rózsalovag Tábornagynéja-ja bocs az is kurva/csak úri. És szerinted arról Garanca tehet,hogy ilyenre rendezték.Az a Garanca aki egy holt elegáns finom,jéghideg nő.Én csipem.Bezzeg mattila közönséges Toscájától,aminél borzalmasabbat keveset láttam nem ez a véleményed./Az is csak a rendező műve/
111 tiramisu 2010-01-21 14:28:58 [Válasz erre: 108 parampampoli 2010-01-21 08:22:35]
T. Parampampoli! Idézet Tőled: " ...nem biztos, hogy olyan jó volt, és mindenkit le kell gorombítani, aki nem ért veled egyet." Ez vonatkozik Terád is! :-)
T. Parampampoli! Idézet Tőled: " ...nem biztos, hogy olyan jó volt, és mindenkit le kell gorombítani, aki nem ért veled egyet." Ez vonatkozik Terád is! :-)
110 tiramisu 2010-01-21 14:23:29 [Válasz erre: 108 parampampoli 2010-01-21 08:22:35]
Nyilván eltévesztetted a címzést, mert ez telramundnak szól. Szerintem.
Nyilván eltévesztetted a címzést, mert ez telramundnak szól. Szerintem.
109 pancsova 2010-01-21 11:31:45 [Válasz erre: 106 tiramisu 2010-01-20 23:57:40]
meg fogja mutatni/ metropolitan 04.28.,05.01. /don josé: der schöne jónás ...
meg fogja mutatni/ metropolitan 04.28.,05.01. /don josé: der schöne jónás ...
108 parampampoli 2010-01-21 08:22:35 [Válasz erre: 105 tiramisu 2010-01-20 23:36:39]
Hülyeségeket beszélsz te, noch da zu érvek nélkül - hogy jön ide az, hogy mit változott a világ?? És legfőképpen: mit számít, kit érdekel ebben az esetben? Bizet Carmenjéről van szó, mégcsak nem is Merimee kisregényének cigánylányáról, az pedig olyan, amilyennek meg van írva. Agnes Baltsa egy nagyszerű énekesnő volt, és már Obrazcovával egyidőben is másmilyennek látta és játszotta Carment, és nekem az se tetszett, mert egysíkú volt. De még ő se ment le úgy állatba, mint ahogy Garancát rendezték a MET-ben. Érdekes lenne látni, a hagyományos bécsi rendezésben hogy játssza majd el a figurát, mert könnyen kiderülhet, hogy a new york-i tévedés a rendezőé volt inkább, mintsem az övé. (Attól, hogy neked annyira tetszett Garanca, nem biztos, hogy olyan jó volt, és mindenkit le kell gorombítani, aki nem ért veled egyet. Én leírtam érvekkel, miért nem jó nekem, anélkül, hogy az ellentétesen gondolkozókat minősítgessem. Az eddigiek szerint véleményeddel inkább a kisebbséghez tartozol. Ha meg annyira tetszik, és ilyen szexuális kisugárzása van rád, hát kívánok neked ILYEN tipusú nőt partnernek, feleségnek....) A múltat pedig eszemben sincs hagyni, miért tenném, ha ott vannak a referenciák! Majd ha jön valaki, és viszonyítási pont-erejű és -értékű produkciót nyújt, örömmel elfogadom annak, és fenntartás nélkül ünnepelni fogom. Ahogy megtettem Kaufmann Joséjával, Lohengrinjével, Hvorostovskij Anyeginjével, Fleming Tatjánájával vagy Netrebko hangjával, bár az ő esetében még várat magára, hogy ez ne a hangjára mint matériára, hanem egy konkrét szerepre vonatkozzon.
Hülyeségeket beszélsz te, noch da zu érvek nélkül - hogy jön ide az, hogy mit változott a világ?? És legfőképpen: mit számít, kit érdekel ebben az esetben? Bizet Carmenjéről van szó, mégcsak nem is Merimee kisregényének cigánylányáról, az pedig olyan, amilyennek meg van írva. Agnes Baltsa egy nagyszerű énekesnő volt, és már Obrazcovával egyidőben is másmilyennek látta és játszotta Carment, és nekem az se tetszett, mert egysíkú volt. De még ő se ment le úgy állatba, mint ahogy Garancát rendezték a MET-ben. Érdekes lenne látni, a hagyományos bécsi rendezésben hogy játssza majd el a figurát, mert könnyen kiderülhet, hogy a new york-i tévedés a rendezőé volt inkább, mintsem az övé. (Attól, hogy neked annyira tetszett Garanca, nem biztos, hogy olyan jó volt, és mindenkit le kell gorombítani, aki nem ért veled egyet. Én leírtam érvekkel, miért nem jó nekem, anélkül, hogy az ellentétesen gondolkozókat minősítgessem. Az eddigiek szerint véleményeddel inkább a kisebbséghez tartozol. Ha meg annyira tetszik, és ilyen szexuális kisugárzása van rád, hát kívánok neked ILYEN tipusú nőt partnernek, feleségnek....) A múltat pedig eszemben sincs hagyni, miért tenném, ha ott vannak a referenciák! Majd ha jön valaki, és viszonyítási pont-erejű és -értékű produkciót nyújt, örömmel elfogadom annak, és fenntartás nélkül ünnepelni fogom. Ahogy megtettem Kaufmann Joséjával, Lohengrinjével, Hvorostovskij Anyeginjével, Fleming Tatjánájával vagy Netrebko hangjával, bár az ő esetében még várat magára, hogy ez ne a hangjára mint matériára, hanem egy konkrét szerepre vonatkozzon.
107 Orfeusz 2010-01-21 06:38:08 [Válasz erre: 103 parampampoli 2010-01-20 22:59:36]
Bravó, ez egy nagyon pontos és találó leírása Carmennek..persze másfajta Carmen is van, sokfajta Carmen is van, ami mind lehet jó..de biztos nem a közönséges utcalány féle.
Bravó, ez egy nagyon pontos és találó leírása Carmennek..persze másfajta Carmen is van, sokfajta Carmen is van, ami mind lehet jó..de biztos nem a közönséges utcalány féle.
105 tiramisu 2010-01-20 23:36:39 [Válasz erre: 104 telramund 2010-01-20 23:31:38]
Ne fessük az ördögöt a falra, mert a végén csak megmuttttya Gheorghiu! :-)
Ne fessük az ördögöt a falra, mert a végén csak megmuttttya Gheorghiu! :-)
104 telramund 2010-01-20 23:31:38 [Válasz erre: 103 parampampoli 2010-01-20 22:59:36]
Már bocs de itt hülyeségeket beszélsz.Carmen Garancával a mai kor rendezőinek és állitólag a közizlésnek megfelel.Ha ma Obraczova énekelné a Carment ugyaigy ezt tenné,mert ezt kell tennie.És ezt fogja tenni Borogyina is csak 4o kg-val nehezebben a következő előadásokon. Hangilag pedig nagyszerű volt igaz nem "bika mélységekkel" de minden a helyén volt,a magasságai pedig kifogástalanok és minden testhelyzetben szólnak kellő erővel. Nézd meg a Római vakációt és nézd meg az Avatart.Na ennyit változott a világ.De ezt is az emberek tették a világgal!Meg az operával!És,hogy kinek mi az erotikus vonzás,hát azért Garanca szemei csak sugalltak valamit szegény Don Jose felé és szerintem a közönség nagy része felé is.Lépj ki a múltból-most ez van vagy és még mindig van ennél rosszabb pl ha Gheorghiu lett volna Carmen.
Már bocs de itt hülyeségeket beszélsz.Carmen Garancával a mai kor rendezőinek és állitólag a közizlésnek megfelel.Ha ma Obraczova énekelné a Carment ugyaigy ezt tenné,mert ezt kell tennie.És ezt fogja tenni Borogyina is csak 4o kg-val nehezebben a következő előadásokon. Hangilag pedig nagyszerű volt igaz nem "bika mélységekkel" de minden a helyén volt,a magasságai pedig kifogástalanok és minden testhelyzetben szólnak kellő erővel. Nézd meg a Római vakációt és nézd meg az Avatart.Na ennyit változott a világ.De ezt is az emberek tették a világgal!Meg az operával!És,hogy kinek mi az erotikus vonzás,hát azért Garanca szemei csak sugalltak valamit szegény Don Jose felé és szerintem a közönség nagy része felé is.Lépj ki a múltból-most ez van vagy és még mindig van ennél rosszabb pl ha Gheorghiu lett volna Carmen.
103 parampampoli 2010-01-20 22:59:36 [Válasz erre: 97 Orfeusz 2010-01-20 19:53:06]
Hát, igen... EZ Carmen !! Sőt: A CARMEN, nekem mindenképp!! Mindenben egyetértek Orfeusz Carmenről írt véleményével. Obrazcova azért zseniális és mindenkinél jobb szerintem is, mert a figura karakterének minden árnyalatát megmutatja. Zsenialitása még evidensebb a prágai változatban, bár a bécsi is isteni. Jómagam négyszer láttam vele élőben, és minden pillanata, hangja kitörölhetetlenül él bennem. Az ő Carmenjének az égvilágon semmi köze nem volt egy közönséges utcai bárcáshoz: egy gyönyörű, fiatal cigánylány volt, akinek olyan mosolya volt, amitől minden férfinek....hmmm...elállt a lélegzete, hogy most más testi reakciójukat ne taglaljam. Még meg se jelent a dohánygyár lépcsőjén, de már telibe találta a figurát egy éles kacajjal, és mikor megjelent, el volt veszve minden és mindenki, attól kezdve senkire nem lehetett figyelni rajta kívül. (A bécsi előadás nagy hibája, hogy ezt a kulcsfontosságú részt rosszul exponálja, a rendező meg Carmen antréja helyett Kleiber manualitását figyeli.) Garanca ellenben a föld alól bújik elő és azonnal belevész a tömegbe, külsőséges eszközökkel próbálja magára vonni a figyelmet, és olyan viselkedéssel, amellyel az egy numerára vágyó férfiakat vonzhatja ugyan, de szerelmet aligha kelt. A Habanerában Obrazcova pillangóként szállt egyik férfitől a másikhoz, mezítláb, macskaléptű puhasággal, bódítóan és igézően. Ahogy ő nézett José szemébe, az igazi szerelmes pillantás volt. A második felvonás takarodója volt a kulcspillanat, amikor rádöbbent, hogy méltatlan férfire pazarolta a szerelmét, és ott változik azzá az elutasító nővé, amelyet a 3-4. felvonásban játszik -- de milyen erővel! Neki nem kell senkit arcul köpködni, egyetlen megsemmisítő pillantással küldi el Josét, és közben Bécsben Zeffirelli intenciójára még azt is eljátssza, hogy tulajdonképpen szereti Josét, az utolsó pillanatig, de nem tud gyenge emberrel élni, aki nem ugyanúgy a szabadság gyermeke, mint ő. (Nézzétek meg az arcát, mikor Michaela kimondja, hogy José anyja haldoklik...Úristen, micsoda arc, és milyen érzelmi komplexitást fejez ki!!!! ) A finálé pedig egyszerűen döbbenetes: egyszerre taszítja el Josét, ha az hisztérikiusan követeli, hogy kövesse -- tehát ott is gyenge!! -- és néz rá gyengéden, kezét kezébe tartva, mikor az igaz gyengéd szerelemmel szól hozzá. Nem a szerelmét neveti ki, csak a gyenge embert, aki méltatlan arra, hogy a szabadságát feláldozza neki. Óriási alakítás, felülmúlhatatlan, és amit ő a szerepből megmutat, kihoz, az Carmen szerepében BENNE VAN!! Garanca lényegében egyszínű, egysíkú alakítást nyújt, meg se közelítve Obrazcova szuggesztivitását, hangilag pedig minden korrekt profizmusa ellenére egy évszázadban nem mérhető hozzá. Egész egyszerűen más művészi és énekesi dimenzióba tartoznak. Az egyik egy korszakos zseni, a másik egy nagyon jó énekesnő. A mai kor nagyja, de ez inkább a kor hibája, nem az ő valódi nagysága. Nézzétek meg az alábbi finálét a 70 éves Obrazcovával – sajnos Sotkilava majdnem hallgathatatlan mellette. Még ebben a korban is hibátlanul felidézi a figura légkörét, súlyát, hatszor akkora kisugárzássak erővel és igenis EROTIKUS VONZÁSSAL, mint Garanca. Hogy nem duzzadnak olyan szépen a keblei? Hát, istenem….akinek az a fontos, ne Operába járjon! http://www.youtube.com/watch?v=Rlev8hlH0Qk&feature=PlayList&p=17CDCF2C8995A51A&playnext=1&playnext_from=PL&index=7
Hát, igen... EZ Carmen !! Sőt: A CARMEN, nekem mindenképp!! Mindenben egyetértek Orfeusz Carmenről írt véleményével. Obrazcova azért zseniális és mindenkinél jobb szerintem is, mert a figura karakterének minden árnyalatát megmutatja. Zsenialitása még evidensebb a prágai változatban, bár a bécsi is isteni. Jómagam négyszer láttam vele élőben, és minden pillanata, hangja kitörölhetetlenül él bennem. Az ő Carmenjének az égvilágon semmi köze nem volt egy közönséges utcai bárcáshoz: egy gyönyörű, fiatal cigánylány volt, akinek olyan mosolya volt, amitől minden férfinek....hmmm...elállt a lélegzete, hogy most más testi reakciójukat ne taglaljam. Még meg se jelent a dohánygyár lépcsőjén, de már telibe találta a figurát egy éles kacajjal, és mikor megjelent, el volt veszve minden és mindenki, attól kezdve senkire nem lehetett figyelni rajta kívül. (A bécsi előadás nagy hibája, hogy ezt a kulcsfontosságú részt rosszul exponálja, a rendező meg Carmen antréja helyett Kleiber manualitását figyeli.) Garanca ellenben a föld alól bújik elő és azonnal belevész a tömegbe, külsőséges eszközökkel próbálja magára vonni a figyelmet, és olyan viselkedéssel, amellyel az egy numerára vágyó férfiakat vonzhatja ugyan, de szerelmet aligha kelt. A Habanerában Obrazcova pillangóként szállt egyik férfitől a másikhoz, mezítláb, macskaléptű puhasággal, bódítóan és igézően. Ahogy ő nézett José szemébe, az igazi szerelmes pillantás volt. A második felvonás takarodója volt a kulcspillanat, amikor rádöbbent, hogy méltatlan férfire pazarolta a szerelmét, és ott változik azzá az elutasító nővé, amelyet a 3-4. felvonásban játszik -- de milyen erővel! Neki nem kell senkit arcul köpködni, egyetlen megsemmisítő pillantással küldi el Josét, és közben Bécsben Zeffirelli intenciójára még azt is eljátssza, hogy tulajdonképpen szereti Josét, az utolsó pillanatig, de nem tud gyenge emberrel élni, aki nem ugyanúgy a szabadság gyermeke, mint ő. (Nézzétek meg az arcát, mikor Michaela kimondja, hogy José anyja haldoklik...Úristen, micsoda arc, és milyen érzelmi komplexitást fejez ki!!!! ) A finálé pedig egyszerűen döbbenetes: egyszerre taszítja el Josét, ha az hisztérikiusan követeli, hogy kövesse -- tehát ott is gyenge!! -- és néz rá gyengéden, kezét kezébe tartva, mikor az igaz gyengéd szerelemmel szól hozzá. Nem a szerelmét neveti ki, csak a gyenge embert, aki méltatlan arra, hogy a szabadságát feláldozza neki. Óriási alakítás, felülmúlhatatlan, és amit ő a szerepből megmutat, kihoz, az Carmen szerepében BENNE VAN!! Garanca lényegében egyszínű, egysíkú alakítást nyújt, meg se közelítve Obrazcova szuggesztivitását, hangilag pedig minden korrekt profizmusa ellenére egy évszázadban nem mérhető hozzá. Egész egyszerűen más művészi és énekesi dimenzióba tartoznak. Az egyik egy korszakos zseni, a másik egy nagyon jó énekesnő. A mai kor nagyja, de ez inkább a kor hibája, nem az ő valódi nagysága. Nézzétek meg az alábbi finálét a 70 éves Obrazcovával – sajnos Sotkilava majdnem hallgathatatlan mellette. Még ebben a korban is hibátlanul felidézi a figura légkörét, súlyát, hatszor akkora kisugárzássak erővel és igenis EROTIKUS VONZÁSSAL, mint Garanca. Hogy nem duzzadnak olyan szépen a keblei? Hát, istenem….akinek az a fontos, ne Operába járjon! http://www.youtube.com/watch?v=Rlev8hlH0Qk&feature=PlayList&p=17CDCF2C8995A51A&playnext=1&playnext_from=PL&index=7
102 frushena 2010-01-20 21:37:37 [Válasz erre: 101 Búbánat 2010-01-20 21:33:46]
A MET-ben 2008-ban nagy sikernek örvendett a Sevillaiban!
A MET-ben 2008-ban nagy sikernek örvendett a Sevillaiban!
101 Búbánat 2010-01-20 21:33:46
Garanca nagyszerű mezzoszoprán, de Carmenje nekem sem tetszett. Nyilván a rendezés is ludas ebben. Viszont nagyon szerettem a Wertherben. Megvan DVD-n a bécsi előadás felvétele 2005-ből, ott valami remeklés született! Garanca Charlotte-ja - szőkén, bodorítva, kiskosztümben, imbolygó járással, vamp-szerűre vett alakja - Marlene Dietrich- utánzatként hatott, és tényleg hatott, hatalmába kerített, abszolut tökély volt a színpadon. Énekében-játékában máig ez az alakítása számomra a magas mérce. És azóta is - ennek már ötéve - ezt keresem újra benne - vele, de egyelőre - a Hamupipőkéje is hagyott hiányérzetet bennem - várat ezzel...
Garanca nagyszerű mezzoszoprán, de Carmenje nekem sem tetszett. Nyilván a rendezés is ludas ebben. Viszont nagyon szerettem a Wertherben. Megvan DVD-n a bécsi előadás felvétele 2005-ből, ott valami remeklés született! Garanca Charlotte-ja - szőkén, bodorítva, kiskosztümben, imbolygó járással, vamp-szerűre vett alakja - Marlene Dietrich- utánzatként hatott, és tényleg hatott, hatalmába kerített, abszolut tökély volt a színpadon. Énekében-játékában máig ez az alakítása számomra a magas mérce. És azóta is - ennek már ötéve - ezt keresem újra benne - vele, de egyelőre - a Hamupipőkéje is hagyott hiányérzetet bennem - várat ezzel...
100 Orfeusz 2010-01-20 21:17:37 [Válasz erre: 99 telramund 2010-01-20 20:41:12]
Én aztán nem kedvelem Kovalikot:)
Én aztán nem kedvelem Kovalikot:)
99 telramund 2010-01-20 20:41:12 [Válasz erre: 97 Orfeusz 2010-01-20 19:53:06]
Ez nagyszerű csak egy más világ 1976 tele erkülcsi tabuval.Akkor Te aki kedveled Kovalik agyrémeit,nem értem miért tekinted közönségesnek a metes carment 2010-ben ? Akkor ha Aida 200kg volt örjöngtek érte,ma ha nem sovány ,szép arcú lehet a világ legszebb hangja-sehol sincs.
Ez nagyszerű csak egy más világ 1976 tele erkülcsi tabuval.Akkor Te aki kedveled Kovalik agyrémeit,nem értem miért tekinted közönségesnek a metes carment 2010-ben ? Akkor ha Aida 200kg volt örjöngtek érte,ma ha nem sovány ,szép arcú lehet a világ legszebb hangja-sehol sincs.
98 Robesz 2010-01-20 20:02:47
kicsit off, de azért jó hír, hogy már a Covent Garden előadásait is láthatjuk! http://www.cinemacity.hu/images/promofotoz/promo_picture-278.jpg
kicsit off, de azért jó hír, hogy már a Covent Garden előadásait is láthatjuk! http://www.cinemacity.hu/images/promofotoz/promo_picture-278.jpg
97 Orfeusz 2010-01-20 19:53:06
[url]http://www.youtube.com/watch?v=jsSgXyLcmSE;az igazi Carmen: Obraztsova-1976-finálé-kalóz felvétel[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=jsSgXyLcmSE;az igazi Carmen: Obraztsova-1976-finálé-kalóz felvétel[/url]
96 telramund 2010-01-20 19:47:06 [Válasz erre: 95 Orfeusz 2010-01-20 19:38:54]
Hát ha ez erotikus és közönséges volt mit mondasz a Scalás Carmenhez?
Hát ha ez erotikus és közönséges volt mit mondasz a Scalás Carmenhez?
95 Orfeusz 2010-01-20 19:38:54 [Válasz erre: 94 telramund 2010-01-20 19:35:40]
kineveti, kigúnyolja..mert szenvedélyes, és túl teng benne az érzelem és szenvedély Persze nem a Bibliát olvassa, de van átmenet is, és Bizet zenéje nem egy közönséges utcalányról írt operát.
kineveti, kigúnyolja..mert szenvedélyes, és túl teng benne az érzelem és szenvedély Persze nem a Bibliát olvassa, de van átmenet is, és Bizet zenéje nem egy közönséges utcalányról írt operát.
94 telramund 2010-01-20 19:35:40 [Válasz erre: 91 Orfeusz 2010-01-20 19:22:54]
Mattila Tosca /elég volt egyszer/ -soha még ha Kaufmann énekli Scarpiát is. Miért tljesen életszagú volt a rendezés.Az élet már csak ilyen ,nem álomvilág kedves Orfeusz.És gondolod,hogy Carmen a Bibliát olvassa? Nálam egyébként Baltsa Carmenje legalább olyan jó ,mint Obraczova.Egyébként Obraczova minden rajongóját gúnyosan kikacagta és hát nézzük csak a gyűlölet pillantásait Don Jose felé a II felvonásban. Kigyúnyolja, megveti,miről nem beszéltek már?Ld dvd from Wien vagy még egy pár más felvétel vele.
Mattila Tosca /elég volt egyszer/ -soha még ha Kaufmann énekli Scarpiát is. Miért tljesen életszagú volt a rendezés.Az élet már csak ilyen ,nem álomvilág kedves Orfeusz.És gondolod,hogy Carmen a Bibliát olvassa? Nálam egyébként Baltsa Carmenje legalább olyan jó ,mint Obraczova.Egyébként Obraczova minden rajongóját gúnyosan kikacagta és hát nézzük csak a gyűlölet pillantásait Don Jose felé a II felvonásban. Kigyúnyolja, megveti,miről nem beszéltek már?Ld dvd from Wien vagy még egy pár más felvétel vele.
93 Orfeusz 2010-01-20 19:35:01 [Válasz erre: 92 telramund 2010-01-20 19:27:54]
Akkor úgy mondom: nekem nem erről szól a Carmen. Carmen sztem egy szabad életű cigánylány, aki önző, erotikus, vonzó, és szenvedélyes! Nekem Carmen egy méltóságteljes nő, aki persze dohánygyárban dolgozik, de nem szimpla prostituált, szeret csábítani, flörtölni..és szeret szerelmes lenni, szerelmes a szerelembe, teli van szenvedéllyel, és igen ő szereti Don Josét. Megítélésem szerint Carmen nem teszi szét a lábát, nem ad alkoholt DonJosénak, nem áll minden egyes katonával, nem nyalogatja a szája szélét stb.. Nekem a klasszikus Carmen tetszik, mint Zefirelli rendezésében Obraczova, aki önmagában csábító, megjelenésében hordoz vmi titokzatos erőt, és szenvedélyes..és a végén bár fél, már szinte utálja Don Josét, de mégis nevet és mosolyog, mert vki teljes szívből szereti
Akkor úgy mondom: nekem nem erről szól a Carmen. Carmen sztem egy szabad életű cigánylány, aki önző, erotikus, vonzó, és szenvedélyes! Nekem Carmen egy méltóságteljes nő, aki persze dohánygyárban dolgozik, de nem szimpla prostituált, szeret csábítani, flörtölni..és szeret szerelmes lenni, szerelmes a szerelembe, teli van szenvedéllyel, és igen ő szereti Don Josét. Megítélésem szerint Carmen nem teszi szét a lábát, nem ad alkoholt DonJosénak, nem áll minden egyes katonával, nem nyalogatja a szája szélét stb.. Nekem a klasszikus Carmen tetszik, mint Zefirelli rendezésében Obraczova, aki önmagában csábító, megjelenésében hordoz vmi titokzatos erőt, és szenvedélyes..és a végén bár fél, már szinte utálja Don Josét, de mégis nevet és mosolyog, mert vki teljes szívből szereti
92 telramund 2010-01-20 19:27:54 [Válasz erre: 88 parampampoli 2010-01-20 18:53:04]
Hát tán nézzük meg P Mérime leirását Carmenről!Carmen az a nő ,aki mindenkit kihasznál és aki magában hordozza végzétét-a halált.A szerelem számára csak játék.Láttad volna Baltsát carrerassal Bécsben másképp beszélnél-persze hangi fénykorában...
Hát tán nézzük meg P Mérime leirását Carmenről!Carmen az a nő ,aki mindenkit kihasznál és aki magában hordozza végzétét-a halált.A szerelem számára csak játék.Láttad volna Baltsát carrerassal Bécsben másképp beszélnél-persze hangi fénykorában...
91 Orfeusz 2010-01-20 19:22:54 [Válasz erre: 88 parampampoli 2010-01-20 18:53:04]
Hát ezzel teljesen egyetértek. Garanca nem volt jó Carmen, de ez valószínűleg a rendező hibája. A rendező teljesen félreértette a darabot, neki a Carmen a szexről és az erőszakról szólt. Az egész rendezés ízléstelen és rendkívül vulgáris volt, Carmen meg egy közönséges, ellenszenves utcalányként lett beállítva. Garancának gyönyörű hangja van, de nem Carmen, mély hangjai nem voltak jó..hát igen Obraczovát nem lehet felülmúlni, igaz én nem is láttam őt élőben. Nagyon gondolkodom, hogy ne menjek a bécsi carmenre, bár Netrebko érdekelne mint Micaela. Én Kaufmann-nal Toscát fogok nézni júniusban szintén Münchenben Mattila oldalán-
Hát ezzel teljesen egyetértek. Garanca nem volt jó Carmen, de ez valószínűleg a rendező hibája. A rendező teljesen félreértette a darabot, neki a Carmen a szexről és az erőszakról szólt. Az egész rendezés ízléstelen és rendkívül vulgáris volt, Carmen meg egy közönséges, ellenszenves utcalányként lett beállítva. Garancának gyönyörű hangja van, de nem Carmen, mély hangjai nem voltak jó..hát igen Obraczovát nem lehet felülmúlni, igaz én nem is láttam őt élőben. Nagyon gondolkodom, hogy ne menjek a bécsi carmenre, bár Netrebko érdekelne mint Micaela. Én Kaufmann-nal Toscát fogok nézni júniusban szintén Münchenben Mattila oldalán-
90 Alajos 2010-01-20 19:18:24
Ezzel én is így vagyok. Garanca semmilyen szempontból nem tudott azonosulni Carmennel. Hideg, északias hang és tartás, a személyiség meg nem értése sugárzott róla.
Ezzel én is így vagyok. Garanca semmilyen szempontból nem tudott azonosulni Carmennel. Hideg, északias hang és tartás, a személyiség meg nem értése sugárzott róla.
89 parampampoli 2010-01-20 18:56:01 [Válasz erre: 87 telramund 2010-01-20 18:49:26]
Nem a mellregisztere hiányzott, mint alább kifejtettem. Ha már valami, esetleg kicsit érzékibb középregiszter, de igazán még az se. A figuráját utasítom el, de teljesen. Ízlés dolga.
Nem a mellregisztere hiányzott, mint alább kifejtettem. Ha már valami, esetleg kicsit érzékibb középregiszter, de igazán még az se. A figuráját utasítom el, de teljesen. Ízlés dolga.
88 parampampoli 2010-01-20 18:53:04 [Válasz erre: 86 Haandel 2010-01-20 18:21:11]
Ott lesz!!!! Kaufmann miatt, mert ki nem állom d'Arcangelót és mert Garanca nekem nem tetszett. Nem hangilag, mert úgy hibátlan volt, hanem figurában. (Ez meg lehet a rendező hibája is.) Carmenje hihetetlenül ellenszenves, sokszor az agresszivitásig közönséges, akibe épeszű férfi bele nem szerethet. Ha valaki prostituáltak közt válogatva bukik az ilyen tipusra, még hihető (nekem ugyan még az se!), de halálosan beleszeretni... lehetetlen és felfoghatatlan! Először fordult velem elő negyven év alatt, hogy örültem neki, mikor leszúrták. Nem láttam benne se a szabadság gyermekét és a természet szimbolumát, csak egy undorító, mindenkit tönkre tevő perszónát, akit igenis le kell szúrni. Őt látva értettem meg, miért nem tudtam sose szeretni Baltsa Carmenjét se, és miért nem találok egyetlen mezzót se, aki Obrazcova Carmenjét csak megközelítené. Ő és Komlóssy maradnak nekem az örök Carmenek!
Ott lesz!!!! Kaufmann miatt, mert ki nem állom d'Arcangelót és mert Garanca nekem nem tetszett. Nem hangilag, mert úgy hibátlan volt, hanem figurában. (Ez meg lehet a rendező hibája is.) Carmenje hihetetlenül ellenszenves, sokszor az agresszivitásig közönséges, akibe épeszű férfi bele nem szerethet. Ha valaki prostituáltak közt válogatva bukik az ilyen tipusra, még hihető (nekem ugyan még az se!), de halálosan beleszeretni... lehetetlen és felfoghatatlan! Először fordult velem elő negyven év alatt, hogy örültem neki, mikor leszúrták. Nem láttam benne se a szabadság gyermekét és a természet szimbolumát, csak egy undorító, mindenkit tönkre tevő perszónát, akit igenis le kell szúrni. Őt látva értettem meg, miért nem tudtam sose szeretni Baltsa Carmenjét se, és miért nem találok egyetlen mezzót se, aki Obrazcova Carmenjét csak megközelítené. Ő és Komlóssy maradnak nekem az örök Carmenek!
87 telramund 2010-01-20 18:49:26 [Válasz erre: 86 Haandel 2010-01-20 18:21:11]
Nem mondod és ez elkerülte a figyelmem?Köszi! Hát parampampoli biztos,ha még megbarátkozik Garancs számára nem teljesen oke Carmenjével.Hiányolta Obraczova mellregisztrét:):)
Nem mondod és ez elkerülte a figyelmem?Köszi! Hát parampampoli biztos,ha még megbarátkozik Garancs számára nem teljesen oke Carmenjével.Hiányolta Obraczova mellregisztrét:):)
86 Haandel 2010-01-20 18:21:11 [Válasz erre: 85 telramund 2010-01-20 17:54:35]
Egy húron pendülünk! Ezér teljesítem a kívánságodat! :-))) [url] http://www.bayerische.staatsoper.de/882-ZG9tPWRvbTEmaWQ9MjkmbD1lbiZ0ZXJtaW49NzczMw-%7Espielplan%7Eoper%7Everanstaltungen%7Etermine.html;Carmen: Garanca & Kaufmann[/url] Carmen Elina Garanca Don José Jonas Kaufmann Escamillo Ildebrando D'Arcangelo Micaela Genia Kühmeier Lehet, hogy ott lesz parampampoli is ;-)
Egy húron pendülünk! Ezér teljesítem a kívánságodat! :-))) [url] http://www.bayerische.staatsoper.de/882-ZG9tPWRvbTEmaWQ9MjkmbD1lbiZ0ZXJtaW49NzczMw-%7Espielplan%7Eoper%7Everanstaltungen%7Etermine.html;Carmen: Garanca & Kaufmann[/url] Carmen Elina Garanca Don José Jonas Kaufmann Escamillo Ildebrando D'Arcangelo Micaela Genia Kühmeier Lehet, hogy ott lesz parampampoli is ;-)
85 telramund 2010-01-20 17:54:35
Tény Garanca számomra fantasztikus Carmen volt-különösen a 3 és 4 felvonásban alakitása is lenyúgözött-ott már érdektelen volt az alapvetően hideg személyi kisugárzása. Alagna, saját jelenlegi hangállapotát felülmúlta,de sajnos az egy hónapja látott Jonas Kaufmannal nem veheti fel a versenyt. Ideális lenne egy Garanca-Kaufmann Carmen-lehetőleg Európában.ott lenne a helyem!!!!
Tény Garanca számomra fantasztikus Carmen volt-különösen a 3 és 4 felvonásban alakitása is lenyúgözött-ott már érdektelen volt az alapvetően hideg személyi kisugárzása. Alagna, saját jelenlegi hangállapotát felülmúlta,de sajnos az egy hónapja látott Jonas Kaufmannal nem veheti fel a versenyt. Ideális lenne egy Garanca-Kaufmann Carmen-lehetőleg Európában.ott lenne a helyem!!!!
84 Haandel 2010-01-20 17:22:55
[url]http://www.musicalcriticism.com/opera/met-carmen-0110.shtml;Carmen – Live Telecast - Musical Criticism[/url] [url]http://medicine-opera.com/;Carmen in HD – Medicine and Opera[/url]
[url]http://www.musicalcriticism.com/opera/met-carmen-0110.shtml;Carmen – Live Telecast - Musical Criticism[/url] [url]http://medicine-opera.com/;Carmen in HD – Medicine and Opera[/url]