V. International ÉVA MARTON Singing Competition
Győztes és közönségdíjas:
Andrei Danilov – Андрей Данилов, Irkutszk, Oroszország
Köszönöm a hivatkozásokat. Nekem ő (In-Ho Jeong) tetszett a legkevésbé. Kétségtelenül gyönyörű nagy és sötét hang, de mint előadóművész, zenész, nagyon fura. A gálán - közvetítésben nézve - hatalmas hiányérzetem maradt: semmi sem volt meg az Apa (utolsó) intelméből, búcsújából a Fiának, csak a hatalmas hangban fürdőzés. Ebben a rágalomáriában is az elején - és aztán egy két piano részben - ha kicsit furán is, játékos(nak tűnik), de hamar előretör a kifejezésben a nyers erő és agresszió, és végül teljesen el is uralkodik.
Ilyen lassú rágalomáriát egyébként még nemigen hallottam, és nem áll jól az áriának (mint ahogy az sem hogy az utolsó előtti Si va Crepar kimaradt: egy dolog hogy hosszú és gyors stretták vége előtt bevett előadói gyakorlat az ilyesmi, de ebben az áriában ez teljesen felesleges, zavaró - bízom benne hogy nem a fórum névadója tanácsolta neki ezt)
A harmadik helyezett, In-Ho Jeong, Korea.
Don Basilio: La calunnia – A rágalom
Rossini: Il barbiere di Siviglia – A sevillai borbély
Mind a két orosz énekes nagyon jo, remélem nem lesznek embargo alatt.
Valóban nagyon szép és jól kezelt hang. És még van benne lehetőség, hogy tovább fejlődjön. Natália esetében nem volt szerencsés választás a döntőben énekelt Leonora-ária. Én Mozartban hallottam eddig és abban technikailag nagyon biztosnak mutatkozott.
A második helyezett, Aleksei Kulagin.
Iolanta – Иоланта: Господь мой, если грешен я
René, Provence királya
Az első Marton-verseny, ahol igazságos ítélet született, az orosz tenor minden eddigi verseny résztvevője között a legjobb. Natália egy tipikus lírai szoprán hang, teljesen téves fachra állítva. Erőltetés miatt állandóan lefelé disztonál, áriák végére lefárad. Döbbenetes, hogy nála sokkal jobb szopránokat nem engedtek a döntőbe, hozzátéve, hogy nem volt kiemelkedő nagyon más se. A döntőbe került mezzo pedig egyértelműen rövid szoprán, aki nem hangjához illő fachot énekli. Mint a mai "mezzók" 90 %-a.
Natália félig magyar, félig lengyel. Családi neve helyesen ejtve: [ tuzsnyik ].
A magyar szopránnak nagyon drukkoltunk, szép jövö vár rá, de talán meg különdijat kaphat, csak kap valamit? Még nem tejesen profi de nagy igéret:Tuznik Natalia.
A magyar szopránnak nagyon drukkoltunk, szép jövö vár rá, de talán meg különdijat kaphat, csak kap valamit? Még nem tejesen profi de nagy igéret:Tuznik Natalia.
1. Andrei Danilov (tenor) + Közönségdíj
Андрей Данилов (34) - Irkutszk, Szibéria, Oroszország
2. Aleksei Kulagin (basszus)
Алексей Кулагин (29) - Orjol, Oroszország
3. In-Ho Jeong (basszus)
Dae-jeon, Korea (31)
Seonwoo Lee
V. International ÉVA MARTON Singing Competition
Az éppen eggyel több annál, mint amennyit remélhetek ... ez a dolog pozitív megközelítése.
Én eddig egyszer értettem veled egyet, de az azonnal, töredelmesen be is vallottam. :)
Naaa, valld be: te is.. ... olykor. (nem Boccanegra-vonalon)
Töménytelen ember van,
ezernyi gondolattal.
Talán még olyan ember is lehet,
aki egyetért veled.
A nagy számok törvénye szerint
lehetnek ilyenek.
Én beérem egy "no comment" kommenttel ... remélem, az is elég kifejező, érthető és talán-talán "nem sérti azokat sem, akik egyetértenek Marton Éva művésznő gondolataival". Vannak ilyenek.
Kedves (?) Kati, "ilyen nagyságrendű művészhez" kocsmaszintű jelzőid nagyon nem illenek!
Sérted azokat is, akik egyetértenek Marton Éva művésznő gondolataival; – és hidd el, vannak ilyenek.
Elég undorító, üleptisztogató nyilatkozat. Ilyen nagyságrendű művésztől egyenesen gyomoringerlő.
Verdi: Attila – Odabella áriája és jelenet – Marton Éva, Gregor József, énekkar - Margitsziget, 1972 (YouTube)
Margitszigeti Szabadtéri Színpad, bemutató: 1972. július 7.
Giancarlo del Monaco rendező az olasz nyelvű előadás főszerepeit Gregor Józsefre (Attila) és Marton Évára (Odabella) osztotta, a MÁV Szimfonikus Zenekart és a Magyar Állami Operaház Énekkarát Lamberto Gardelli vezényelte.
Az előadás további szereplői voltak:
Kónya Lajos (Ezio),
Szilágyi Ferenc (Foresto),
B. Nagy János (Uldino),
Bódy József (Leone)
Díszlettervező: Fülöp Zoltán
Jelmeztervező: Márk Tivadar
Marton Éva: Amíg élek, adni szeretnék - Interjú
Origo.hu - Vági Barbara, 2021.12.24.
Méphistophélès – Vladyslav Buyalsky * Владислав Буяльский
IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny
Leporello – Vladyslav Buyalsky * Владислав Буяльский
IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny
A holgy úgy látszik mezzo-koloratúra. Kiváncsi lennék hogy birkozna meg a nagyáriával/ Oh Don Fatale/ vagy Carmenben a Kártyaáriával.
Eboli – Lilia Istrati
IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny
Hát, ez az Ókovács monológ elég meglepő, mert sikerült az énekesekről szinte semmit sem írnia, hacsak azt nem, hogy a többségük nem tekinthető muzsikusnak. (?). Hogy az emeletről hogyan szóltak a hangok, azt én nem tudhatom, de egy dologban igaza lehet, a zenekar differenciálatlanul szólt, ez az online közvetítésben is pontosan így hangzott, de nem hiszem, hogy az akusztika vagy a hangmérnökök hibája lett volna, az okot másban kellene keresni. Én nem sopánkodnék azon, hogy keletről jött az énekesek többsége, ez általános trend, nézzünk csak körül a világ nagy színpadain, úgy tudom, hogy pl. Netrebko is keletről jött. A belcantót pedig már régen ellepték a kis sárga énekesek, ez a miénk is úgy szórta a magas c-ket, hogy öröm volt hallgatni, aztán később majd megtanítja valaki Bohéméletet is énekelni. Azt az ukrán basszistát pedig jó lenne nemcsak egy előadásra megszerezni, csakúgy, mint a kisinyovi szexi mezzót. Voltak nyugatiak is, legalább ketten, a német-török hölgy is megérne egy misét, nemcsak Marton Éva különdíját, az amcsi baritonnal is érdemes lenne egy énektanárnak intezíven foglalkozni, mert kiváló hang-matéria (sőt, volt még egy, nyugati kontratenor is, de őrá tényleg kár egy szót is pazarolni). Kár, hogy róluk, illetve a többi énekesről Ókovács főigazgató szinte egy szót sem írt, de talán a következő levelében rájuk is szán néhány sort, addig is Zsdú stb...
Énekesmustra, avagy még egyszer a Marton-versenyről
ÓKOVÁCS SZILVESZTER
2021.09.13. 09:05 - Origo.hu
194. levél
"Édes Néném,"
A holgy eloadásmodjára gondoltam. A felirat kituno.
A holgy eloadásmodjára gondoltam. A felirat kituno.
Carmen egy szabad NO , nem k...va.
Carmen – Lilia Istrati
IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny
Köszönöm szépen! Nekem a Casta diva, amit szintén feltettél, még jobban tetszik vele.
A IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny döntőjében a szerbiai Zomborból származó Sonja Šarić nyerte el az első díjat.
Jó a zenekar, jó az akusztika, jók az énekesek. Akkor ki nem jó? Hát a karmester. Ez a tény bizony fényesen igazolódott most is, amikor különböző műveket, különböző stíulsokat kellett (volna) megszólaltatni, ráadásul az énekesekhez alkalmazkodva, mert bizony, a rutintalan fiatal énekeseket ezzel is segíteni kell(ett volna). Ez mind-mind a karmester dolga. De, hát mit lehet tenni? Sajnos semmit sem.
A Gálán természetesen nemcsak a díjazottak sorrendjére, hanem az ő szereplésükre is spóroltam.
Uzun Deniz abszolút színpadképes, remek előadó - ő Marton Éva különdíját kapta (előbbre soroltam, de akkor borult volna az egész),
Alcantara Germán Enrique hatalmas hang, viszont Malik Azatnak szerintem szebb a hangszíne (tőlem megosztott 2. ill. 3. díjat kaptak volna),
Tisztelt Takatsa! Önnek tökéletesen igaza van. Én nem tudok számolni és figyelmetlen is vagyok. Elnézést kérek érte. Persze, most már úgy vetődik fel a kérdés: a 11 Döntőben részt vevő közül a Gálán miért csak 8 szerepelt. Az itt is olvasott vélemények szerint, a Döntő nagyon magas színvonalú volt. Lehetett volna akkor még egy alkalmat adni az összes részt vevő számára. Persze, ez már történelem.
Azért is örülök a zombori származású Sonja Šarić győzelmének, mert a szép, vajdasági városhoz családi, felmenői ágon magam is kötődöm...
Csak nyolcan szerepeltek a gálán, azok énekeltek, akiket érdemesnek tartottak. Az a kontratenor eléggé kilógott ebből a sorból, csoda, hogy döntőbe jutott.
Sorrendben a következők léptek fel: Alcántara Germán Enrique, Uzun Deniz, Vincent Ethan, Tyshkov Volodymyr, Fürjes Anna Csenge, Son Jihoon, Malik Azat és Šarić Sonja. Így pl. nem lépett fel a kisinyovi Istratii Liliana sem, aki nemcsak a legszebb lány volt, hanem énekelni is nagyon szépen énekelt. :)
Nem tudja valaki, hogy a Díjkiosztó Gálesten Rodrigo Sosa kontratenor miért nem lépett fel?
12 döntős versenyző volt, 1 beteg, (ő csak a különdíját vette át), de csak 10 fellépő volt. (Igaz a végén már csak 8 jött ki meghajolni.)
A IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny döntőjében a szerbiai Zomborból származó Sonja Šarić nyerte el az első díjat.
https://zeneakademia.hu/hirek/szerb-szopran-nyerte-a-iv-marton-eva-nemzetkozi-enekversenyt-122754?fbclid=IwAR2kCjLt1WVg_7Bv83DWv2ye6GTfloo321PQajNUZbigtmELB_LthQ7XHiU
Mégegyszer meghallgattam a döntőt, és ha lehet, akkor még jobban el vagyok ragadtatva. Egészen csodálatos, hogy Marton Évára, mint hívószóra ilyen fantasztikus versenyző-gárda állt ki a pódiumra. Megnyugodhatunk, az opera élt, él, és élni fog, amíg ilyen az utánpótlás, és biztosak lehetünk abban, hogy a jövőben is, akárcsak a múltban leszenk dívák, csodaénekesek, akikért rajonghatunk. Emlékszem a fanyalgókra, akik megérdezték Marton Éva egyik állami kitüntetése kapcsán, hogy a saját karrierépítésén kívül, ugyan mit tett a magyarságért. Hát itt van a válasz: ezt. Bartókon kívül nagyon-nagyon kevesen vannak, akik az elmúlt száz évben jó hírünket vitték a nagyvilágba, és Marton Éva - előkelő helyen - közöttük van.
Szóval a mezőny fantasztikus volt, rosszat szinte senkiről sem tudnék mondani, jót annál inkább. Itt vannak például az ukránok. Elképesztőek. és gondoljuk bele, hogy ez számunkra is nagy lehetőség, mert pl. Kisinyovból talán ide lehetne csábítani énekest (Istratii, Liliana) Budapestre, és hogy jól járnánk vele, az nem vitás. Persze a jók között vannak legjobbak is, nekem azonnal három favoritom is van: a nők közül Uzun Deniz, a férfiak közül pedig Alcántara Germán Enrique. Mindketten vérprofi énekesek, lehet, hogy holnap már a MET műsorfüzetében találkozunk a nevükkel, nagy csoda lenne, ha egy-egy előadáson itt, Budapesten is találkozhatnánk velük a jövőben. És a harmadik favorit egy döbbenetes hang, még csak 28 éves, de akkora basszus, mint egy ház, mint Székely Mihály, Gregor József és Nyeszterenko egybegyúrva, úgy hívják, hogy Tyshkov Volodymyr. Persze ő még nincsen teljesen készen, hiszen egy basszusnak a 28 év még szinte csecsemőkor, de elképesztő hang, és annyira aranyosan néz ki a szinpadon, hogy azt el sem lehet mondani. Nagy kedvence lesz ő a világnak. De megismétlem, a többiek is nagyon jók, láttunk egy nagyszerá dél-koreai belcantót, vagy egy amerikai baritont, akinek a hang-matériája Hvorostovskyhoz hasonló.
Nagyon kíváncsian várom az esti gálát, ahol kiderül az is, hogy jók-e a tippjeim.:)
Csatlakozom. Igen magas színvonalú volt az énekverseny döntője.
Kíváncsian várom én is a mai gálán az eredményhirdetést.
2021. szeptember 5. 19.30 - 22.00
Zeneakadémia Nagyterem
IV. MARTON ÉVA NEMZETKÖZI ÉNEKVERSENY / GÁLA
A Magyar Állami Operaház Zenekara
Vezényel: Kocsár Balázs
Az élő közvetítés megtekinthető a Marton Éva Énekverseny honlapján, a Zeneakadémia honlapján, a YouTube csatornán, valamint a Marton Énekverseny, a Papageno és a Zeneakadémia Facebook-oldalain.
Ez a döntő egészen fantasztikus volt. A zsürinek igencsak nehéz lesz a dolga, de nem sajnálom őket. A stream után, úgy tűnik, hogy továbbra is látható az egész döntő. Mindenkinek melegen ajánlott! :)
IV. MARTON ÉVA NEMZETKÖZI ÉNEKVERSENY / DÖNTŐ
Bartók Rádió, ma este 18:00 – kb. 22.00
"Kapcsoljuk a Zeneakadémia Nagytermét"
A döntőben a versenyzők két áriát énekelnek, zenekari kísérettel. Az egyiket maguk választották, a másikat a zsűri. A döntő közönsége szavazhat kedvencére, aki a közönségdíjat kapja. A díjakat a másnapi Gálakoncerten adják át.
Km.: a Magyar Állami Operaház Zenekara
Vezényel: Kocsár Balázs
Műsor:
Fürjes Anna Csenge (22):
Verdi: O don fatale – Eboli hercegnő áriája a Don Carlosból
Donizetti: Fia dunque vero... O mio Fernando – Leonora recitativója és áriája A kegyencnőből
Istratii, Liliana (26):
Verdi: Nel giardin del bello – Eboli hercegnő áriája a Don Carlosból (Fátyol-dal)
Bizet: Près des remparts de Séville – Seguidilla a Carmenből
Kyreiev, Oleksandr (41):
Rossini: Largo al factotum – Figaro cavatinája A sevillai borbélyból
Verdi: Son io mio Carlo... Per me giunto... Io morrò – Rodrigo recitativója és áriája a Don Carlosból
Malik, Azat (26):
Mozart: Hai già vinta la causa! – Almaviva gróf áriája a Figaro házasságából
Verdi: Alzati la tuo figlio… Eri tu che macchiavi quell’anima – Renato áriája Az álarcosbálból
Šarić, Sonja (63):
Bellini: Casta Diva – Norma áriája a Normából
Verdi: Tacea la notte placida... Di tale amor – Leonora cavatinája A trubadúrból
Son Jihoon (68):
Rossini: Sì, ritrovarla io giuro – Ramiro herceg áriája a Hamupipőkéből
Puccini: Che gelida manina! – Rodolfo áriája a Bohéméletből
Sosa, Rodrigo (69):
Gluck: Che farò senza Euridice – Orfeusz áriája az Orfeusz és Euridikéből
Händel: Empio, dirò, tu sei – Caesar áriája a Julius Caesar Egyiptomban-ból
Tyshkov, Volodymyr (74):
Rossini: La calunnia è un venticello – Don Basilio áriája A sevillai borbélyból
Verdi: Ella giammai m’amò – Fülöp király áriája a Don Carlosból
Uzun, Deniz (75):
Rossini: Cruda sorte! Amor tiranno! – Isabella cavatinája az Olasz nő Algírban-ból
Donizetti: Fia dunque vero... O mio Fernando – Leonora recitativója és áriája A kegyencnőből
Vincent, Ethan (77):
Verdi: Alzati la tuo figlio… Eri tu che macchiavi quell’anima – Renato áriája Az álarcosbálból
Tchaikovsky: Ya vas lyublyu – Jeleckij áriája A pikk dámából
Alcántara, Germán Enrique (1):
Verdi: Alzati la tuo figlio… Eri tu che macchiavi quell’anima – Renato áriája Az álarcosbálból
Leoncavallo: Si può?... Si può?... – Tonio áriája a Bajazzókból
Buialsky, Vladyslav (6)
Gounod: Vous qui faites l’endormie – Mefisztó szerenádja a Faustból
Mozart: Madamina, il catalogo è questo – Leporello Regiszter-áriája a Don Giovanniból
Az élő közvetítés megtekinthető a Marton Éva Énekverseny honlapján, a Zeneakadémia honlapján, a YouTube csatornán, valamint a Marton Énekverseny, a Papageno és a Zeneakadémia Facebook-oldalain.
Rendező: Zeneakadémia Koncertközpont
Versenydalnokok, avagy a Marton Éva Nemzetközi Énekversenyről
ORIGO - 2021.09.01. 11:39
Ókovács Szilveszter
193. levél
"Édes Néném,..."