Bejelentkezés Regisztráció

Lisztről emelkedetten


1125 takatsa 2021-05-07 22:39:54 [Válasz erre: 1124 macskás 2021-05-07 22:18:31]

Dehogy írta. Itt van az első kiadás kottája.


1124 macskás 2021-05-07 22:18:31 [Válasz erre: 1117 Corvette 2021-05-07 12:28:49]

Írta Liszt az időtartamot?


1123 takatsa 2021-05-07 22:07:02 [Válasz erre: 1121 Corvette 2021-05-07 21:31:32]

MIért kellene új trükköket tanulnom, amikor tudok én mindent. Hiszen tudok ugatni, tudok vonyítani, és ami a legfontosabb: tudok a kettő között különbséget tenni.


1122 macskás 2021-05-07 22:05:02

1122


1121 Corvette 2021-05-07 21:31:32 [Válasz erre: 1120 takatsa 2021-05-07 18:41:19]

Öreg kutya nem tanul új trükköket. 


1120 takatsa 2021-05-07 18:41:19 [Válasz erre: 1119 Corvette 2021-05-07 17:00:14]

Aha, most már emlékszem, valóban írtál már erről a fantazmagóriáról, amely szerint az Ad nos-t 45 perc alatt kell eljátszani, mivel a Merseburgi Dóm orgonájának 1855-ben történt ünnepélyes átadási koncertjén a művet maga Liszt játszotta 45 perc alatt. Ezen akkor nagyon meglepődtem, mert már sokszor, és sok előadótól hallottam ezt a művet, de ilyen lassú tempóban sohasem.Meg is kérdeztem erről Nagy Istvánt, aki azt mondta, hogy a merseburgi orgona közismerten nagyon nehéz billentésű, így minden művet picit lassabb tempóban lehet játszani rajta, de ő minden nehézség nélkül 34 perc alatt előadta azon az orgonán is ezt a Liszt művet. Másrészt pedig még annyit mondott, hogy azon az ünnepi koncerten Liszt csak egy énekesnőt kísért, és az Ad nos-t nem ő, hanem az egyik tanítványa adta elő.  Így aztán én inkább maradnék a 29-34 perces tempónál, már csak azért is, mert ez a mű a végítéletről szól, és azt nem érdemes húzni, mint a rétest, abból 30 perc is bőven elég.


1119 Corvette 2021-05-07 17:00:14 [Válasz erre: 1118 takatsa 2021-05-07 13:36:22]

Az 1003. bejegyzésben már írtam erről.


1118 takatsa 2021-05-07 13:36:22 [Válasz erre: 1117 Corvette 2021-05-07 12:28:49]

Az előadók döntő többsége ezt a művet 29-34 perc között játssza el. A 45 perces hosszúságú előadás eléggé szokatlan. Melyik nagy orgonaművésznél hallottad ezt? Talán Virtuosa Valentinánál? :)


1117 Corvette 2021-05-07 12:28:49 [Válasz erre: 1116 takatsa 2021-05-07 11:48:35]

De ez csak 31 perc az eredeti 45 helyett. Ejnye!


1116 takatsa 2021-05-07 11:48:35

Itt van egy csodaszép Ad nos ad salutarem.. Nagy István a Békéscsabai Székesegyház Rieger orgonáján játszik.


1115 Búbánat 2021-04-14 15:05:14

 

2021.04.14  21:00 - 22:35  M5 (HD)

Liszt Jótékonysági Gálaest 2021

 

A  Los Angeles-i Nemzetközi Liszt Versenyhez kapcsolódó Liszt Jótékonysági Gálaest 2021-ben második

alkalommal került megrendezésre. A fellépő művészek között olyan fiatal magyar zongoravirtuózok mutatkoztak be,

akik a Los Angeles-i zenei megmérettetés magyarországi pályázatán részvételi ösztöndíjban részesültek.

Így a műsor első felében Hodozsó György, Kovács Gergely, Pellet Sebestyén és Váradi László előadásában hallhattuk Liszt

népszerű zongora melódiáit, az estet pedig világszerte elismert művészeink, Meláth Andrea és Mocsári Károly, a Liszt

Verseny korábbi zsűritagjai zárták.

Az est házigazdája és szintén fellépő zongoraművésze Polgár Éva, a verseny és ösztöndíjszervezet igazgatója volt.

Dr. Áder János Köztársasági Elnök ünnepi köszöntőjét felolvasta és a műsort vezette Mohai Gábor.

Az előadók produkciója a tehetséggondozás mellett, méltó tisztelettel ünnepelte a verseny és gálaest névadójának,

Liszt Ferenc születésének 210. évfordulóját is. 


1114 Búbánat 2021-04-12 09:48:02

Liszt Ferenc: Via Crucis

A Via Crucis  – A kereszt útjának 14 állomása, kórusra és szólistákra, orgona- [vagy zongora-] kísérettel) Liszt Ferenc 1879-ben befejezett passiója. Műjegyzékszáma: S.53.

Liszt életében nem adták elő, nem is adták ki, bemutatója 1929-ben volt Budapesten, Harmat Artúr vezényletével.

Előadja: Kecskés Mónika

A felvétel 2021-ben készült a Belvárosi Ferences Templom Acquincum orgonáján.


1113 Búbánat 2021-03-17 20:02:15

Ma éjjel az M5 csatorna sugározza

21.00 – 23.40

Müpart Classic koncertek

Liszt: Krisztus - oratórium

"Liszt Ferenc monumentális alkotása Krisztus életét és tanításait jeleníti meg hatalmas zenei tablókban. A programzenei mű változatos, bensőséges, lírai képekben jeleníti meg a Megváltó születését majd filozofikus mélységű tételek szólnak tanításairól, csodáiról, ünnepélyes kórustétel az egyház alapításáról, fájdalmas drámai jelenetek idézik fel a szenvedést, végül a 'Feltámadás' profetikus zenével zárja az oratóriumot. A mű bemutatója 1873-ban volt a weimari Herder-templomban a szerző vezényletével, majd ugyanebben az évben a Pesti Vigadó előadásán Richter János volt a karmester."

Közreműködők:

Ének - Szabóki Tünde, Vörös Szilvia, Horváth István, Kovács István, Sebestyén Miklós

Orgona - Zita Nauratyill

a Staatskapelle Weimar

a Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)

a Magyar Rádió Gyermekkórusa (karigazgató: Matos László)

Vezényel: Martin Haselböck


1112 Búbánat 2021-02-26 12:21:22 [Válasz erre: 1111 Corvette 2021-02-26 11:58:09]

Köszönöm!


1111 Corvette 2021-02-26 11:58:09

1111


1110 Corvette 2021-02-26 11:56:54

Egy finom lemez és három figyelemre méltó előadás. Az ajtót nem fogják ránk rúgni velük, de így is garantált az 56 percnyi értelmes kikapcsolódás. Különösen ajánlott a meghallgatásuk.

Liszt: Totentanz, S. 525 · Krystian Zimerman · Boston Symphony Orchestra · Seiji Ozawa


1109 takatsa 2021-02-19 09:15:18 [Válasz erre: 1108 Corvette 2021-02-19 00:10:23]

Megfelelő kicsinyítést alkalmazva elfér 1 db A4-es oldalra, sőt kisebbre is. Aztán vegyél hozzá egy elektronmikroszkópos ebook-olvasót, alibaba.com-on most kedvezménnyel kapható.


1108 Corvette 2021-02-19 00:10:23 [Válasz erre: 1107 takatsa 2021-02-18 23:45:16]

Regény? Hát nem is tudom. Az több, mint egy A/4-es oldal? :)

A szakkönyvek inkább vonzanak, de azért köszönöm a tippet. Nem állítom, hogy már holnap belevetem magam, de fejben fogom tartani. Polcz Alaine Gyermek a halál kapujában c. könyvét pl. nagyon szerettem. Kár, hogy nem lett happy end a vége. Végig nagyon szurkoltam az anyukának és a fiának. Welcome to the real world! Szóval csak erős idegzetűeknek!


1107 takatsa 2021-02-18 23:45:16 [Válasz erre: 1106 Corvette 2021-02-18 21:57:41]

Nagyon szép mind a kettő felvétel. Vannak, akik nem kedvelik a Busoni átiratokat, különösen a mai, régizene kultuszos időkben, túl romantikusnak tartják. De éppen ez mutatja Bach időnkívüliségét és univerzialitását, hogy nagyon-nagyon sokféle felfogásban lehet játszani, a szépsége és hitelessége mindig megmutatkozik. És vannak nők, akik olyan puhán tudnak billenteni, hogy a zongora szinte hárfaszerűen szólal meg erre egy férfi képtelen, persze ez nem is baj. Hogy ki a zseni? Hát eléggé tág értelemben használtam ezt a fogalmat, ezek az előadóművészek csak kis zsenik, Bachhoz képest eltörpülnek, de a mi béka-perspektívánkból nézve, ők is megfelelnek a kritériumnak.

Az ember albérlő a saját testében? Hát igen, tulajdonképpen mindnyájan, állandó bizonytalanságban és életveszélyben élünk, lehetséges, hogy a mai nap számunkra az utolsó nap, ez a perc az utolsó perc, és a mostani pill...

Úgy látszik mégsem. Jó ennek tudatában lenni, és ennek megfelelően élni, de vannak, akikben ez az érzés állandóan a figyelmük fókuszában van. Biztosan ez is az őrület egyik formája.

A közelmúltban egy nagyon érdekes, 2 napos Zoom-os konferencián vettem részt, amely a halálról és a gyászról szólt. Összesen 18-an voltunk, így eléggé személyesre sikeredett. Számomra nagyon tanulságos volt, mert én túlságosan is szervi betegség centrikus vagyok, és sohasem foglalkoztam elmélyülten, pláne nem tudományos igénnyel ezzel a problémakörrel. A társaság többsége pszichológus volt, a néhány orvos között akadt onkológus, mentőorvos, neonatológus. Érdekes volt, hogy milyen markáns és éles törésvonal húzódik az orvosok és pszichológusok látásmódja között ebben a kérdésben.

Közben eszembe jutott egy csodálatos könyv a halál témájáról, Ishiguro Kazuo regénye, a Temetetlen óriás. Ha kezedbe kerül, akkor föltétlenül olvasd el.


1106 Corvette 2021-02-18 21:57:41 [Válasz erre: 1105 takatsa 2021-02-18 19:17:52]

A fórumozás folyton kibabrál velünk. Óhatatlan, hogy időnként félreértjük egymást, mert nem úgy beszélünk, mint a hülyék.

Ogdon zseni volt? Biztos? Szerintem csak egy nagyon jó zongorista, fantasztikus adottságokkal, akivel ugyanakkor alaposan kibabrált a saját elméje. Én azt vallom, hogy az ember csak egy albérlő a saját testében, és a háziúr akkor pakolja ki, amikor csak kedve tartja, mindenféle előzetes figyelmeztetés vagy indoklás nélkül. :)

De tegyük fel, hogy Ogdon tényleg zseni volt. Akkor Edna Stern is az kell, hogy legyen. 05:26-tól egészen csodálatos, amit ez a nő varázsol a hangszeren.


1105 takatsa 2021-02-18 19:17:52 [Válasz erre: 1104 Corvette 2021-02-18 17:56:18]

Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Én egy pillanatig sem vontam kétségbe Ogdon zsenialitását, és ezt többször hangsúlyoztam is. Amúgy a zsenialitás és az őrület kéz a kézben jár. Mindkettő az elme szélsőséges működése. Nem azt mondom, hogy minden őrült zseni, de fordítva azért lehet benne valami. Mindenesetre jó tanácsként csak annyit mondhatok: ha találkozol egy zsenivel, akkor óvatosan nézz körül és mérjed fel az esetleg szükségessé váló menekülés lehetőségeit.


1104 Corvette 2021-02-18 17:56:18 [Válasz erre: 1101 takatsa 2021-02-18 17:10:06]

Öröm látni, hogy így rámozdultál a témára. Ez igen! Csak így tovább! Ilyen vehemenciával. Mondjuk nem is várnék mást tőled. :)

Ja, hát érdekes dolog ez, hogy miért vonzódom ennek a pasasnak a művészetéhez. Mert hát ugyebár az volna az üdvözítő, ha nem így volna, de valamiért érzem vele a sorközösséget. Számomra tök érthető minden egyes leütött hangja és egyszer sem gondolnám, hogy ez az ember amúgy totál defektes, akit jó messzire elkerülni. Talán azért, mert az én családomba is volt egy ilyen tragikus sorsú hozzátartozó. És mielőtt rákérdeznél, nem, anno fogalmam sem volt arról, hogy Ogdonnak mentális problémái lettek volna. Csórival jól kibabrált az élet. Jó az Isten, jót ád. :)

Tán mondanom sem kell, hogy nagy Csáth Géza rajongó is vagyok.  


1103 takatsa 2021-02-18 17:41:53 [Válasz erre: 1102 ladislav kozlok 2021-02-18 17:32:32]

Kösz szépen Ladislav az ötletet. Itt a link. Érdekes zene, nem őrültebb, mint bármelyik zeneszerzőé. Persze ez csak a magánvéleményem, a zenéhez nem értek. Furcsa, hogy nem játssza senki.


1102 ladislav kozlok 2021-02-18 17:32:32

Tessék meghallgatni  Ogdon 1. zongoraversenyét, sok minden kiderul. 


1101 takatsa 2021-02-18 17:10:06 [Válasz erre: 1100 Corvette 2021-02-18 16:32:45]

Hát, a neje sohasem állította azt, hogy tök normális volt. Ogdon saját maga által is elismert pszichiátriai betegségben szenvedett, és élete végéig pszichiátriai kezelésre szorult. Kezdetben betegségét skizophreniának tartották, amely diagnózis valószínüleg hibás volt, és később a diagnózist bipoláris elmezavarra módosították (az akkori terminológia szerint psichosis maniaco-depressivára). Az is közismert tény, hogy többször követett el öngyilkossági kísérletet. És így tovább, és így tovább. Én most mindenkit megkímélek attól, hogy oldalakon át linkeket másoljak be ezekről a tényekről.  Mindenesetre a mindenki által mértéktartónak elismert Guardian így ír erről:

https://www.theguardian.com/music/tomserviceblog/2014/apr/07/john-ogdon-biography-piano-man

És igen, igen, csak neked találtam egy nagyon élményszerű beszámolót és életrajzot Ogdonról. Ezt a linket csak neked küldöm. Kérlek, hogy vegyél be egy Seduxent olvasás előtt, és kötözd be magadat a székbe, mert borzalmas pillanatokat fogsz átélni. Véleményem szerint az a világ csodája, hogy Ogdon  ilyen elmeállapotban képes volt csodálatosan zongorázni.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-2591256/John-Ogdon-Mad-maestro-attacked-wife-Queen.html

És persze, igazad van, minden orvos hülye és idióta, a nyugalmazott tévészerelőket is beleértve. :)


1100 Corvette 2021-02-18 16:32:45 [Válasz erre: 1097 takatsa 2021-02-18 12:06:04]

Hogy Ogdon őrült lett volna? Eleinte skizofrénnek titulálták a dokik, majd bipolárisnak. A neje szerint tök normális volt. Kinek higgyek? A dokiknak, akik skizofrénekkel soha nem beszélgetnek mert az szabályellenes, vagy a feleségnek, akivel együtt élt és akivel megosztotta szinte minden pillanatát? Ha egyszer kezedbe kerül R.D Laing Bölcsek, balgák, bolondok c. könyve, akkor lapozz bele egy kicsit. Érdemes.


1099 ladislav kozlok 2021-02-18 12:35:46 [Válasz erre: 1078 Corvette 2021-02-17 21:48:32]

Majd meglátjuk tíz év múlva. Istenem, de optimista vagyok  ) ;  (


1098 ladislav kozlok 2021-02-18 12:30:39 [Válasz erre: 1075 ladislav kozlok 2021-02-17 20:49:41]

Terézia Ursínyová, neves szlovák zenekritikus ,írta ezt a kritikát =

alexander-malofeev.com/slovak-phil-gb


1097 takatsa 2021-02-18 12:06:04 [Válasz erre: 1096 Corvette 2021-02-18 10:05:46]

Ajjaj, meg akarlak védeni, aztán kikéred magadnak. Így próbáljon jót tenni az ember. :(

Amúgy mindenki endorfin függő, csak ez ritkán tudatosul bennünk. Visszatérve szegény John Ogdonra, aki most az endorfinról jutott az eszembe, nem akarok ünneprontó lenni, és provokálni sem akarlak, de azért te is tudod, ugye, hogy ő egy komplett ő....t volt? Ez persze semmit sem von le az előadói készségéből, vagy a zsenialitásából, csak inkább hozzáad. De ez is hozzátartozik a személyiségéhez, így kerek a történet, és ő egy kerek ember volt, a szó legszorosabb értelmében is, egy nagyranőtt és nyájas óriás.


1096 Corvette 2021-02-18 10:05:46 [Válasz erre: 1095 takatsa 2021-02-18 09:04:41]

Szenved ám a radai rosseb! Szimplán csak szeretek zenét hallgatni. Céltalanul, minden előzetes elvárás nélkül. Ha endorfin függő lennék, akkor biztosan nem a zene lenne a szenvedélyem.


1095 takatsa 2021-02-18 09:04:41 [Válasz erre: 1094 Orfeo 2021-02-17 23:53:49]

Pedig, kedves Orfeo, a szenvedés ugyanúgy hozzátartozik az élethez mint az öröm. Nagy költőnk is arról ír: "Öröm és bánat együtt ért." Van, akit váratlanul ér a szenvedés, boldogságai közepette; csendesen elrejtőzik, majd hirtelen rátámad, mint csokiban a chilli vagy kutyaszar a töltöttkáposztában. De vannak olyan emberek is, akik tudatosan készülnek erre a találkozásra, sőt, a szenvedést beépítik a napi rutinjukba. Ilyen ember a mi Corvette barátunk is, akit csak csodálni lehet bölcs előrelátásáért.


1094 Orfeo 2021-02-17 23:53:49 [Válasz erre: 1093 Corvette 2021-02-17 23:42:19]

Ilyenről sem hallottam még. Ezidáig úgy tudtam - hittem -, hogy az endorfinok miatt hallgatunk zenét.


1093 Corvette 2021-02-17 23:42:19 [Válasz erre: 1089 Orfeo 2021-02-17 23:15:06]

Nekem a zenehallgatás nem okoz élvezetet. Sok minden történik bennem olyankor, de hogy kellemes érzések áradjanak bennem végig, mint mondjuk egy kávé elfogyasztásakor, azt nem mondhatnám. Nem. Egészen biztosan nem. Nem tudom, hogy miért hallgatok zenét. Csak. Nálam ez életstílus. Ugyanakkor szeretek tájékozott, jól értesült lenni, és ha valakit nagy tehetségnek kiáltanak ki, begyűjtöm a lemezeit és meghallgatom. Mert illedelmes vagyok. Persze azt is megtehetném, hogy nem hallgatom meg és ennek ellenére alakítanék ki róla határozott véleményt. Mondjuk a frizurája, a Gramophone magazin, Fazekas Gergely, vagy Hurwitz ajánlói alapján. De az nem én lennék.   


1092 Orfeo 2021-02-17 23:40:29 [Válasz erre: 1091 takatsa 2021-02-17 23:22:19]

Egyetértek. Viszont, a Mazeppa mellett azért vannak kevésbé mély darabok is a ciklusban.


1091 takatsa 2021-02-17 23:22:19 [Válasz erre: 1090 Orfeo 2021-02-17 23:16:17]

Liszt azért egy icipicit bonyolultabb, vagy ha úgy tetszik, mélyebb.Nézd csak meg a Mazeppát. Lisztet nagyon sokan félreértik, zongorazsonglőrnek és szalonhősnek hiszik, de ennél sokkal-sokkal több volt, egy óriás, wagneri nagyság - őrülettől mentesen.


1090 Orfeo 2021-02-17 23:16:17 [Válasz erre: 1087 takatsa 2021-02-17 23:12:34]

Pedig a transzcendentális a technikai - értsd: ujjgyakorlat - részre utal, nem feltétlenül a darabok mélységére.


1089 Orfeo 2021-02-17 23:15:06 [Válasz erre: 1086 Corvette 2021-02-17 23:06:45]

Majdnem mindenben.

Zenét ne illendőségből hallgass, hanem élvezetből.


1088 Orfeo 2021-02-17 23:13:38 [Válasz erre: 1085 takatsa 2021-02-17 23:03:04]

Lázár már az ujjgyakorlat - értsd: technikai - résznél elbukott. Ahol nem bírja, ott indokolatlanul gyorsít.

Trifonov ezen a felvételen még valóban túl fiatal minden mélység feltárásához, de sokkal nagyobb volumenű zongorista, mint Bergman.


1087 takatsa 2021-02-17 23:12:34 [Válasz erre: 1086 Corvette 2021-02-17 23:06:45]

Mit miért? Mit? Na jó, segítek: a Lélek. Tudod, az a transzcendentális micsoda, ami most hirtelen nem jut az eszembe.


1086 Corvette 2021-02-17 23:06:45 [Válasz erre: 1083 Orfeo 2021-02-17 22:50:45]

Miben? Tempóban? Lendületben? Hangerőben? Netán több hangot játszik? 

Azért ez nagyon szubjektív dolog. De lehet, hogy neked van igazad. Jobb és kész. Csak hát én nem kedvelem Trifonov játékát. Van pár lemezem tőle, illendőségből meg is hallgattam őket, de a hatás valamiért mindig elmaradt. Berman tetszett. Miért? Passz.


1085 takatsa 2021-02-17 23:03:04 [Válasz erre: 1083 Orfeo 2021-02-17 22:50:45]

Ha Liszt csaj ujjgyakorlat lenne, akkor Trifonov biztosan győzne.


1084 Corvette 2021-02-17 22:51:34 [Válasz erre: 1082 takatsa 2021-02-17 22:25:18]

Igen, a felvétel 1963-as, viszont a mesterszalagot újra utómunkálatoknak vetették alá, hogy jobb hangzásélményt hozzanak ki belőle, mint az az első alkalommal sikerült.

" A remaszterelés (újramaszterelés) az a folyamat, amikor új mesterpéldányt készítenek egy korábban már kiadott hangfelvételből, rendszerint egy korábban analóg hanghordozón megjelent felvétel digitális kiadásához. Például egy régebbi hanglemez CD-n történő újrakiadásához, esetleg a nem túl jó minőségű első generációs CD-k újbóli kiadásához is készülhet remaszter".


1083 Orfeo 2021-02-17 22:50:45 [Válasz erre: 1063 Corvette 2021-02-17 15:50:53]

Danyiil Trifonov messze lepipálja Lázárt.


1082 takatsa 2021-02-17 22:25:18 [Válasz erre: 1079 Corvette 2021-02-17 22:00:56]

Igen, ez tényleg egy fantasztikus CD (amúgy 1963-as felvétel), de most erőt veszek magamon és nem osztom meg. :)


1081 takatsa 2021-02-17 22:14:24 [Válasz erre: 1078 Corvette 2021-02-17 21:48:32]

Van ilyen is, meg olyan is. Richter pl. későn érő típus volt. Nagyon sok csodagyerek eltűnik, de az, aki igazi tehetség, az túléli még a csodagyerekséget és a szülői önkényt is. (ld. Mozart) A világ sajnos ebbe az irányba halad, a médiát csak a különlegesség, a cirkuszi mutatvány érdekli. Megszűnt az a lehetőség, hogy egy introvertált zsenit észrevegyen és felkaroljon valaki, mindenkinek saját magának kell utat törni, és átrágni magát a kásahegyen, segítséget nemigen kap, csak ellendrukkereket. Ha valaki nem produkál versenyeken, akkor nem lesz belőle előadóművész, mert a közönség csak a nagy nevekre megy be a koncertterembe és fizeti ki a jegyet. És nézd végig az összes versenyt, kik indulnak és kik nyernek. Nem a 26-28-30 évesek, hanem a 18-20 évesek. Aki 22 éves koráig nem nyer meg egy két nagy versenyt, abból nem lesz senki. És hogyan lehet 18 évesen versenyt nyerni? Úgy, hogy a gyereket már 4 évesen a zongorához ültetik. Nézd meg pl. a Van Cliburn versenyanyagát, ekkora repertoárt nem lehet 1-2 év alatt elsajátítani. Ha valaki 7 évesen még csak a fagyit nyalja, aztán 3.-os korában beiratják a zeneiskolába, ahol egy évig csak szolfézst tanul (ami persze szükséges is, hogy tudjon valamelyest kottát olvasni), utána egy évig furulyázgat, és 10-11 éves korában kapja először kézbe a hangszerét, mi lesz abból? Zenei téren semmi. Mert a másik kölyök 12 éves korában már a Zeneakadémia különleges tehetségei között van, vagy két éve. Tehát ez az érem másik oldala. A  világ kegyetlen.


1080 gézamalac 2021-02-17 22:12:03 [Válasz erre: 1079 Corvette 2021-02-17 22:00:56]

S van a két zongoraverseny, Giulinivel, szintén Melodiá-n, aztán h-moll szonáta, Mephisto-keringő. 


1079 Corvette 2021-02-17 22:00:56 [Válasz erre: 1076 gézamalac 2021-02-17 21:24:51]

Amit én hallgatok, az egy remastered CD. 2014-ben adták ki. Nem olcsó eredetiben megszerezni.


1078 Corvette 2021-02-17 21:48:32 [Válasz erre: 1075 ladislav kozlok 2021-02-17 20:49:41]

Ügyes. Mondjuk abból a népes populációból 30 évente kitermelni egy világszinten is vállalható zongoristát, nem is olyan nagy mutatvány. Valamiért nem kedvelem ezeket a játék közben eltorzult arcú, koravén gyerekeket. Mintha valami lelki kórság gyötörné őket. Egyértelmű, hogy Malofeev olyan érzelmi hullámvasúton van, amely nem tesz jót neki. Este meg majd nem alszik jól, bevesz valamit, iszik rá, jön a paraszt légkondi és kész a baj. Ezt a darabot, sőt, minden darabot el lehet játszani pókerarccal is. Nem értem, hogy miért kell hozzá ez a színjáték. A lányok miatt? Ugyan! Ennek a srácnak a napi 8-10 órás gyakorlás mellett sehol nincs ideje arra, hogy akár csak egyet is levarjon közülük. Húsz éves korukra ráadásul mindent eljátszanak, utána pedig únják magukat. Nigel Kennedy szindróma. Vagy mondjak inkább Justin Bibert?  Borítékolható, hogy itt is az lesz. Egy-két év, és már a nevére sem emlékszünk. És egyszer csak azon kapjuk magunkat, hogy már megint Ashkenazyval hallgatjuk ezt a rém giccses darabot.


1077 takatsa 2021-02-17 21:39:39 [Válasz erre: 1072 Corvette 2021-02-17 19:18:46]

Hát, ahogyan elnézem ezt a hangsugárzót, galambdúcnak éppen jó lenne, úgyhogy ingyen jöhet, a postadíjat szívesen állom, hogy te is nyerjél rajta valamit. Valós igény nincsen ezekre a zenékre, azt támasztani kell. Ti támasztjátok, én kielégítem, egy ilyen munkamegosztás működőképes lehet. Neked még tartozom egy Adams operával, már csak a térerőre várok. 


1076 gézamalac 2021-02-17 21:24:51 [Válasz erre: 1063 Corvette 2021-02-17 15:50:53]

Annak idején Hungaroton lemezen elérhető volt ez is, meg a Vándorévek teljes, amiért nem lehetünk elég hálásak a lemezkiadónak. Annál is inkább, minthogy nem sok alternatíva volt (ha egyáltalán).






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.