Bejelentkezés Regisztráció

Karmesterekről, karmesterségről-\"úgy általában\"


151 árok-lakó 2004-11-24 13:08:48
Még egy gondolat, Sidespin: Kleibert emlegetted, meg Kobayashit... ők ketten éppen olyanok, hogy egyetlen ÖNCÉLÚ mozdulatuk sincs. A tatkírozás csak huszadrangú kérdés, a zenét dirigálják. És minden hang, minden ív, minden akkord az arcukra van írva! (Ha szereted Kleibert, biztos ismered a Denevér-felvételét, ott a nyitány alatt nagyon sokat mutatják őt. Zseniális!) Az önmagukat imádó, közönségnek dirigáló karmesterek általam legjobban gyűlölt mozdulatsorát általában a művek végén lehet látni: az utolsó záróakkordok során, mintha konkrétan FAVÁGÁST látnál... Aztán az utolsó akkord után mindkét kéz lendületből fel az égre, és ott még rezeg kicsit, majd fennakad. Sajnos nagyon sokan imádják ezt a koreográfiát...

150 árok-lakó 2004-11-24 12:51:54
Sidespin! IGEN! a kisregény nagyon érzékletes, és ami még fontosabb, megragadtad a lényeget! A közönségnek dirigálás és a zenével való együtt-lélegzés - testbeszédben való kifejezés témájában még annyit: sokszor a kevesebb = több. Amit a közönség nem is lát: egy arckifejezés, egy szemvillanás... Mint Bernstein, amikor \"kéz nélkül\" dirigálja a Divertimentójának híres tételét. (Biztos mindenki emlékszik arra a felvételre...) Mimi58-nak: igen, Saccani az árokban másképp dirigál. Bár ott is néha makacsul, önfejűen vezényel, de ott kénytelen kiszolgálni az énekeseket. És azt jól csinálja! Ez nagy dolog, mert sokan erre egyáltalán nem képesek.

149 sidespin 2004-11-24 10:27:46 [Válasz erre: 148 sidespin 2004-11-24 10:27:24]
bocs a kisregényért...

148 sidespin 2004-11-24 10:27:24 [Válasz erre: 137 W.A.M. 2004-11-23 17:14:46]
Kedves W.A.M. A legfontosabb dologban egyetértünk! Mégpedig abban, hogy a zenét hallgatni kell, és a karmester akkor jó, ha \"jól\" szólal meg a mű a pálcája alatt. Abban van köztünk nézetkülönbség, hogy a minél jobb előadás megszólaltatásában van e szerepe a mozgás milyenségének. Szerintem van! Úgy gondolom, és ha jól érzékeltem itt vannak zenekarban játszó vagy játszott zenészek, és ők megcáfolhatnak vagy megerősíthetnek, hogy a muzsikusokra emócionálisan hatással van e, ha a karmester \"kifejezően\" mozog, avagy csak a karját lengeti az ütemvonalak mentén. Tudjuk, hogy Beethoven ( és nem csak azért mert süket volt!) valósággal leggugolt vagy összetöpörödött a pianoknal és szinte őrjöngve kalimpált az élénk részeknél. Nyilván még számtalan példa van erre. És ellenpélda is persze, Toscanini nyilván nagy karmester úgy is, hogy nem vitte túlzásba a mozgással való zenei kifejezést. De hadd hivatkozzak megint Carlos Kleiberre, aki viszont minden testrészével játszott és előadott, valóban, mintha nem a hangszerekből, hanem a tekintetéből, a testtartásából vagy a mozgásából sugárzott volna a zene. Vagy az érzésem szerint nem túl nagy respektnek örvendő Kobayashira, akinek sajátos, szemre sem csúnya mozgása igenis átragadt a zenekar kifejező erejére, mégh a az ő ideje alatt nem is állt oly jó erőkből az ÁHZ. Igazad van, ami fontos, a szemnek láthatatlan. Ami a karmester lelkében munkál, ami irányítja előadás közben, az láthatatlan, de úgy gondolom, hogy mozgással, lényének, indulatainak kivetítésével közvetítheti, sőt közvetítenie kell azt a zenekar felé. A karmesterség 1részt technika, másrészt és főképp azonban lélek és emberség, gesztusok és érzelmek közvetítése, kifejezése a képzett muzsikusok, művészek hangszerein és lényén keresztül, aminek fő mozgatója és nem csak technikai jellegű irányítója az a művész, akit karmesternek hívnak. De abban is egyetértek, hogy nem minden arany ami fénylik, hatalmas gesztusok és széles mozdulatok mögött rengeteg rossz előadás szólalhat meg. Mindazonáltal mégis azt hiszem, hogy ha nem is alapfeltétel, de mindenképpen igen fontos összetevője 1 jó előadásnak a karmester mozgása és abban is megmutatkozó kifejező ereje.

147 zuniga 2004-11-24 09:39:44
Bocs volt egy kis lefagyásom...

146 zuniga 2004-11-24 09:38:24 [Válasz erre: 142 janomano 2004-11-23 21:56:32]
T. janomano! Egy kicsit mélyebbre mennék, de a mostani világunkat szemlélve, úgy érzem, helyénvaló Széchenyi kijelentése: \"Miből támad emberek közt legtöbb zavar és ekképp legtöbb nyomorúság? kérdem. Tán abból, mert szívtelenek, rosszak? Valóban nem; hanem legfőkép azon felette egyszerű okból, mert tán nem értik egymást. Száz eset közt tán nincs tíz, ahol valami kifejlett bajnak alapját szántszándékos gazság tenné; félreértés, ebből eredő szenvedély, ezt követő bosszú, s innen folyó gyűlölet és rosszakarat, meg vakság képzi szinte minden emberi nyomornak sarkalatát, azaz; hogy nem értik egymást.\" Na és akkor most megpróbálom megmagyarázni a bizonyítványomat. Nincs abban a történetben semmi lila köd, vagy habosítás. Annyi az egész, hogy a zenekar hamarabb VETTE ÉSZRE, hogy F. a teremben van, mint a timpanista. (Ez is olyan, mint egy vicc: ha magyarázni kell, akkor már nem az igazi...)

145 zuniga 2004-11-24 09:36:26 [Válasz erre: 142 janomano 2004-11-23 21:56:32]
T. janomano! Egy kicsit mélyebbre mennék, de a mostani világunkat szemlélve, úgy érzem, helyénvaló Széchenyi kijelentése: \"Miből támad emberek közt legtöbb zavar és ekképp legtöbb nyomorúság? kérdem. Tán abból, mert szívtelenek, rosszak? Valóban nem; hanem legfőkép azon felette egyszerű okból, mert tán nem értik egymást. Száz eset közt tán nincs tíz, ahol valami kifejlett bajnak alapját szántszándékos gazság tenné; félreértés, ebből eredő szenvedély, ezt követő bosszú, s innen folyó gyűlölet és rosszakarat, meg vakság képzi szinte minden emberi nyomornak sarkalatát, azaz; hogy nem értik egymást.\" Na és akkor most megpróbálom megmagyarázni a bizonyítványomat. Nincs abban a történetben semmi lila köd, vagy habosítás. Annyi az egész, hogy a zenekar hamarabb VETTE ÉSZRE, hogy F. a teremben van, mint a timpanista. (Ez is olyan, mint egy vicc: ha magyarázni kell, akkor már nem az igazi...)

144 Henderzon 2004-11-24 08:19:48
janomanonak és Zunigának: A minap láttam egy filmet, amiben Schiff és Rácz Zoltán épp Bartók zgv zongorás-ütős második tételét akarta illusztrációképp felidézni. Schiff ezt mondta: -Nem tudom, sikerül-e karmester nélkül elindítani, de megpróbáljuk... Képzeljük csak el: a világ egyik legnagyszerűbb zongoristája (aki mellesleg karmester is) és a világ egyik legnagyszerűbb ütősegyüttesének a vezetője így vélekedik a karmesterségről!!

143 zuniga 2004-11-23 22:15:06 [Válasz erre: 142 janomano 2004-11-23 21:56:32]
Egy pár még van, de ha nem tetsz....:-((

142 janomano 2004-11-23 21:56:32 [Válasz erre: 140 zuniga 2004-11-23 18:08:21]
Ez arra emlékeztet, hogy egy tanítvány írta: már attól jobban zongoráztak, hogy Liszt a teremben volt! Brrrrrgrrrrfrrrrr! (sok ilyen van még?)

141 janomano 2004-11-23 21:53:20 [Válasz erre: 136 mimi58 2004-11-23 12:43:01]
>Remélem, jól írtam a nagy karmester nevét( habár, ha nem, úgyis lesz, aki kijavít...) És tényleg!!! :-)))

140 zuniga 2004-11-23 18:08:21
Na, akkor egy kis történet arról, hogy mi is a karmesterség lényege: A Berlini Szinfonikusok régebbi timpanistája mesélte egy filmben. Egy általa meg nem nevezett karmesterrel próbáltak valamilyen darabot. Mivel neki abban a tételben nem volt dolga, elővette a kispartitúrát és azt nézegetve várt a sorára. Egyszer csak a zenekar hangzása megváltozott. Összehasonlíthatatlanul szebben kezdett szólni a darab. Odanézett a karmesterre, semmi változás... Megnézegette a kollégáit, szintén semmi. És akkor körülnézett a teremben. Bejött Furtwängler egy kicsit hallgatózni. Na erre tessenek (hanxál)csomót kötni...:-))

139 W.A.M. 2004-11-23 17:20:02 [Válasz erre: 136 mimi58 2004-11-23 12:43:01]
Németesen nem inkább:Matachich? (Amúgy sejtésem szerint két ékezetes c-vel kellene írni,csak ilyen nincs a gépemen.)

138 W.A.M. 2004-11-23 17:17:51 [Válasz erre: 135 mimi58 2004-11-23 12:38:03]
Saccani-val kapcsolatban csak 1 kérdésem van: AKI UNJA MIÉRT CSINÁLJA?

137 W.A.M. 2004-11-23 17:14:46 [Válasz erre: 127 sidespin 2004-11-22 15:24:28]
Kedves sidespin! Egyik hozzászólásoddal sem értek egyet. Legalábbis amennyiben a karmesterséget érintik. Szerintem nem az a fontos,amit látni lehet,hanem az,ami szól,mert: \"...ami igazán lényeges,az a szemnek láthatatlan.\"/Antoine stb./ Ezért sem szeretem azt,amit a Szimonov csinál,és ezért tartom félrevezetőnek a televíziós karmesterversenyt,mert ami jól néz ki az nem biztos,hogy jól is szól,mert: \"Nem minden arany,ami fénylik.\" Üdv:W.A.M.

136 mimi58 2004-11-23 12:43:01
Mi a véleményetek Lovro von Matasich vezénylési stílusáról? Ha már a stílusról és nem a dirigált műröl van szÓ. Remélem, jól írtam a nagy karmester nevét( habár, ha nem, úgyis lesz, aki kijavít...)

135 mimi58 2004-11-23 12:38:03 [Válasz erre: 121 árok-lakó 2004-11-21 10:55:43]
Szerinted operát másképpen dirigál? Ott voltam a tavalyi Norma bemutatóján és nem tapasztaltam az általad leírtakat. Én szeretem Saccanit.

134 miketyson 2004-11-23 12:09:27
A nagy román énekesnő, Cotrubas.

133 alberich 2004-11-23 09:22:03 [Válasz erre: 132 Henderzon 2004-11-23 07:33:07]
Köszönöm a hozzászólást. Továbbá: A nayg román drámaíró Caragiale. A nagy román hegedűs és zeneszerző Enescu És még sorolhatnánk, ki-ki műveltsége szerint.

132 Henderzon 2004-11-23 07:33:07
Annak a dupla nagy A A nak szántam az alant olvasható alantas megjegyzésemet.

131 Henderzon 2004-11-23 07:31:32
A nagy román zongorista, Radu Lupu... A nagy román zongorista Lipatti... A nagy román énekesnő, Gheorghiu... A nagy román történész-filozófus Eliade... A nagy román teniszező Nastase... A nagy román focista Hagi... Mi a franc baja van ennek a fóbiásnak??

130 alberich 2004-11-22 23:14:25 [Válasz erre: 128 A A 2004-11-22 18:49:50]
itt valaki a téboly határán jár. Celibidache nem román? A nagy román kitétel nem dícsérő? Nem tudok mit kezdeni ezzel a dologgal. Hol volt elmarasztalás?

129 sphynx 2004-11-22 18:52:28 [Válasz erre: 128 A A 2004-11-22 18:49:50]
Nincsenek Neked előítéleted az anyanyelvvel kapcsolatban?

128 A A 2004-11-22 18:49:50 [Válasz erre: 113 alberich 2004-11-19 23:25:56]
Kedves alberich, sajnos téves információt propagálsz. Celibidache nem Furtwanglerrel vetekedett (nem ugyanaz a generáció) hanem Karajannal. Ha már véleményed van jó lenne hogy a valóságon alapuljon. És mivel nagy románnak kiáltod ki, gyanitom hogy előitélet is van bőven benned, méghozzá a legprimitivebb fajtából, nemzetiségi. Nem muszály szeretni egy karmestert, de azért nem lehet elmarasztalni, hogy épp mely nemzetnek a fia... És hogy miért nem rá szavazott a Berlini Filharmónia, megtudhatnád, ha érdekelne és utánaolvasnál.

127 sidespin 2004-11-22 15:24:28 [Válasz erre: 125 Henderzon 2004-11-22 14:10:58]
Milyen érdekes, ha jól értem valami ellenpéldaként említetted az idézett mondatot:) Pedig nekem nagyon tetszik: én is azt gondolom, hogy a karmesternek kicsit el kell játszania a pódiumon a zenét, vagy helyesebben azt amit Ő a zenéről gondol, amit a zenében érez. Azon csodálkozom csak, hogy ezt éppen ő mondta, mert Lukács a csakkarral karmesterek közé tartozik, bár ebben lehet, hogy benne van idős kora is. Ezzel együtt láttam vele nagyon jó koncertet nemrégiben az operában!

126 sidespin 2004-11-22 15:18:46 [Válasz erre: 121 árok-lakó 2004-11-21 10:55:43]
Nem tudom van e közönségnek dirigálás. A magam részéről annak nem vagyok ellenséhge, ha a karmester kicsit többet mozog minthogy pusztán a karjával intgessen. Én hiszek abban, hogy az egész testnek mozognia kell és gyakran nem az ütemek verése a fontos, hanem a zene színének, adott pillanatban való hangulatának szinte testbeszédbe sűrített esszenciájának is meg kell jelennie a karmester mozgásában. Pl. Kleibert nézve nekem ez jött le. Gesztusokat, indulatokat közvetített elsősorban a sodrást, a lendületet. Csak másodsorban a ritmust. Én szeretem Szimonovot is, bár azt belátom, hogy látványosabb nézni mint amennyire jó hallgatni. De szvsz nem rossz hallgatni sem.

125 Henderzon 2004-11-22 14:10:58
Nem írok nevet, mert nem akarom megbántani...- Miért ne írnék? Lukács Ervin nyilatkozta nemrégiben a rádióban a riporter kérdésére: az ő feladata az, hogy megtanítsa a karmesterjelöltet, hogyan kell mozogni a zenére. Ez a nyilatkozat szerintem önmagáért beszél. -Ja, egy ekkora ember ekkorát nyilatkozik, elég bátor, visszaidézve a nyilatkozatát biztos nem bántódik meg. Ha mond valamit a professzor úr, vállalja.

124 berlioz 2004-11-22 12:52:51 [Válasz erre: 123 W.A.M. 2004-11-22 12:43:49]
Mire gondolsz?Mit értesz butaságon? (mármint amit karmesterek követnek el)

123 W.A.M. 2004-11-22 12:43:49 [Válasz erre: 119 árok-lakó 2004-11-21 10:49:19]
Az a baj,hogy dívik a butaság a karmestereknél(is).Legalábbis a Zeneakadémián.Nem mondom:jó példájuk van rá...

122 Szilgyo 2004-11-22 10:20:59 [Válasz erre: 113 alberich 2004-11-19 23:25:56]
Szerintem majd a Momus is jól megírja a magáét egyikről-másikról...

121 árok-lakó 2004-11-21 10:55:43
Közönségnek-dirigálásról: Koncertpódiumon valóban sok karmestert elkap ez a betegség. A legrosszabb képviselője az általam a gyakorlatban ismert karmesterek közül: Saccani. Teljesen öncélú, amit művel. Egy szemernyi alázat nincs benne Brahms-Dvorák-Beethoven, és egyáltalán egy zeneszerző felé sem. A zenekar már nem is Brahms-ot játszik, hanem Saccani-t. Szerintem borzasztó. Hozzá képest Szimonov csak egy elsőéves színinövendék...

120 árok-lakó 2004-11-21 10:50:09
elnézést a hibáért: tanította

119 árok-lakó 2004-11-21 10:49:19
...és erre rímel a következő gondolatom: a karmesterek sajnos elég nagy hányada elköveti azt a hibát, hogy nem bízik a zenekarában. A magyar karmesterképzés egyik \"nagyja\" konkrétan azt tanítota a Zeneakadémián, hogy a zenekar = ellenség! A karmesterek általában nem hiszik el, hogy a zenész szeret JÓL játszani. Senki nem azért ül fel a színpadra, (be az árokba), hogy dafke össze-vissza játsszon! A zenész természetéből fakadó igénye, hogy jól, a többi muzsikussal együtt \"lélegezve-élve\" megszólaltassa a műveket. Ez okoz a zenésznek is örömet...

118 árok-lakó 2004-11-21 10:42:00
Hát bizony, egyik-másik dirigens megérdemelné, hogy azt játsszuk, amit vezényel!

117 zuniga 2004-11-20 21:27:54 [Válasz erre: 116 janomano 2004-11-20 20:46:18]
(Erre van az a bizonyos mondás, mikor a karmester sokat szekírozza a zenekart: -Ha sokat tetszik kellemetlenkedni, úgy fogunk játszani, ahogy vezényelni tetszik...)

116 janomano 2004-11-20 20:46:18 [Válasz erre: 112 Henderzon 2004-11-19 21:17:02]
Koncerteket már rég nem nézek. Untatnak. Vagy koncertre megyek, vagy zenét hallgatok. Ritkán látok autentikus vezénylést. Amikor tényleg látom, érzem, hogy vezérli, vezényli a zenekart a karmester. Láttam olyat is (egyik vezető zenekarunktól), hogy hadonászott össze-vissza a madár (aki egyébként a nemtom milyen \"nagyhírű zkar\" zeneigazgatója volt) aztán mégis lejátszották, amit akartak, igaz halványabban. Talán ez rímel arra, amit te írtál.

115 Árkos 2004-11-20 14:06:21 [Válasz erre: 112 Henderzon 2004-11-19 21:17:02]
Szimonov tényleg csak a közönségnek dirigál.Teljesen sablonos tükör előtt begyakorolt mozdulatai vannak. Amire nem is könnyű sokszor rájátszani...És zeneileg sajnos szörnyű. Átírja a darabokat a maga igényei szerint...

114 Heiner Lajos 2004-11-20 12:48:44 [Válasz erre: 113 alberich 2004-11-19 23:25:56]
Bruckner Nyolcat hallgattam vele Bécsben, két (!!) óráig tartott, de nem unatkoztam. Amúgy az Egmont-nyitány filmje? \'47, ha jól csalódok?

113 alberich 2004-11-19 23:25:56 [Válasz erre: 108 A A 2004-11-19 19:36:02]
Most jelent meg egy 15 CD-s Celibidache-doboz az EMI-nél. Müncheni felvétel valamennyi, ha jól tudom. Ő egyébként Furtwaenglerrel vetélkedett, de aztán 1947 táján Wilhelm nyert, és a nagy románt kirakták a Berlini Filharmonikusoktól. Münchenben talált magára a hetvenes-nyolcvanas években.

112 Henderzon 2004-11-19 21:17:02 [Válasz erre: 111 berlioz 2004-11-19 20:42:07]
Ha nézem, tetszik, ha hallgatom, nem tetszik. Egy alkalommal úgy néztem videón a vezénylését (a Beethoven VII volt azt hiszem), hogy levettem a hangot. Annak alapján, ahogy életre \"mozdulta\" belső hallásomban a művet, zseniálisnak kellett volna lennie. Felhangosítva derült ki, mennyire üres az egész.

111 berlioz 2004-11-19 20:42:07 [Válasz erre: 106 Henderzon 2004-11-19 17:17:30]
...most akkor Szimonov tetszik,vagy nem?!

110 W.A.M. 2004-11-19 20:22:35 [Válasz erre: 105 zuniga 2004-11-19 16:36:05]
Természetesen nem muszáj jelen lenni,de ha már éppen ott vagyok,akkor már megnézem,-hallgatom.És leírom a véleményemet.Baj? Nem mellesleg kíváncsiságból megyek el a koncertjeire.Arra vagyok kíváncsi,hogy változott-e a \"stílusa\".Hát,sajnos,nem változott.

109 Henderzon 2004-11-19 19:57:59 [Válasz erre: 108 A A 2004-11-19 19:36:02]
A Bartókon leadott sorozatot végighallgattam. Nem tett jelentős benyomást rám. Értem ezalatt, nem volt olyan megrendülésem egyetlen alkalommal sem, mint pl. Fricsaynál a Patetikus. Pedig gyanítom, a legjobban sikerült produkcióiból válogattak.

108 A A 2004-11-19 19:36:02
Sergiu Celibidache-ról senki nem szól egy szót? Tudom hogy Magyarországon nem ismerik túlságosan. Sajnos. Ajánlom szives figyelmükbe. Van valaki aki a müncheni éveiből, az EMI által kiadott lemezeiről meghallgatott valamit? Tessék összehasonlitani Karajannal, meglepő dolgok derülhetnek ki... Egyetértek azzal hogy Fricsay ha többet élt volna könnyen vetekedett volna Karajannal, de helyette ezt Celibidache meg is tette. Tudjátok hogy ő volt Németországban a legdrágábban megfizetett karmester? A német állam azért hogy magának tartsa meg e titánt képes volt évi 3 millio márkát fizetni!!! És ez a 80-as években rengeteg pénz volt.Vajon miért?

107 Heiner Lajos 2004-11-19 19:26:06 [Válasz erre: 102 zuniga 2004-11-19 14:35:44]
Úgy tudom, már megtudták. Akárcsak B. B.-nál (nem az állatvédő). Nagy melle - nem feltétlen kell, ha igen, akkor vagdalt - Carmennek.

106 Henderzon 2004-11-19 17:17:30 [Válasz erre: 104 W.A.M. 2004-11-19 16:00:49]
Így van. Kedvenc mondásom jut mindig eszembe Szimonovról: \"Gyümölcséről ismerszik meg a fa\" A karmesterség és Szimonov úgy aránylik egymáshoz nálam, mint az olimpiai bajnok tornász a vásártéren kézenálló kóklerhez.

105 zuniga 2004-11-19 16:36:05 [Válasz erre: 104 W.A.M. 2004-11-19 16:00:49]
Kedves W.A.M.! Ezt írja: \"Mikor jelen vagyok a koncertjein..\" Kötelezheti-e Önt valaki is, hogy olyat tegyen, ami nem tetszik? Muszáj jelen lenni?

104 W.A.M. 2004-11-19 16:00:49 [Válasz erre: 101 Henderzon 2004-11-19 14:16:34]
Kedves Henderzon! Nemrégiben CSÁNYI VALÉRIÁT húztam le a \"sárga zöldig\",mert szerintem SZ.R az,amit csinál,de most kénytelen vagyok reagálni SZIMONOVOT ügyben is. Mikor jelen vagyok a koncertjein csupán egy dolog szokott kerülgetni:A HÁNYINGER! SZERINTEM UNDORÍTÓ,AMIT DIRIGÁLÁS CÍMÉN MŰVEL!MAJDHOGYNEM HÁTRAFELÉ VEZÉNYEL,HOGY AZ,AMIT CSINÁL JOBBAN NÉZZEN KI A KÖZÖNSÉG FELÉ! ANNAK,AMIT CSINÁL SEMMI KÖZE SINCS SE ZENÉHEZ,SE MŰVÉSZETHEZ! TETSZELGÉS AZ EGÉSZ!

103 Henderzon 2004-11-19 15:45:09 [Válasz erre: 102 zuniga 2004-11-19 14:35:44]
Természetesen nagyobb a mellényúlás esélye, mint a találaté. És ha az ember akár csak egyszer találja is el(ezerből), olyan büszkeség fogja el, hogy élete végéig avval fog dicsekedni. Nekem a csúcs: hogy azt mondtam, nem tudom, mi ez a mű, talán Bartók, de úgy hallom, Boulez dirigál...(éjszaka, autóban, Bartókon ment a Notturnó, a mű közepetáján ültünk be. Végül bemondták: Fából faragott királyfi, vezényelt Boulez...)

102 zuniga 2004-11-19 14:35:44 [Válasz erre: 101 Henderzon 2004-11-19 14:16:34]
Na, akkor Neked is be kellene nevezned a \"mit vezényel A. Nikisch\" játékba. Ugyanis csak egy egészen rövid - persze néma - film maradt róla, és senki nem tudja, mi lehet a műv... Ami a kitalációkat illeti, amióta egyszer nagyon csúnyán mellényúltam, nem merek találgatni. Asszem egy Mozart szimf ment az egyik adón. Nagy mellel mondtam, hogy ez egészen biztosan nem lehet Muti. Ő volt.... :-(( Azóta szépen jólnevelt pókerarccal hallgatom a műveket, melyeknek előadóiban nem vagyok biztos....





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.