551 Haandel 2013-01-10 21:07:49
[url]http://www.br.de/fernsehen/bayerisches-fernsehen/programmkalender/sendung-93852.html;Toscanini über sich selbst[/url] 10.01.2013 | 23:15 bis 00:15 Uhr | [url]http://mediathek-video.br.de/B7Mediathek.html?bccode=both;Bayerisches Fernsehen[/url] (Web/Astra 19.2°E, kódolatlan)
[url]http://www.br.de/fernsehen/bayerisches-fernsehen/programmkalender/sendung-93852.html;Toscanini über sich selbst[/url] 10.01.2013 | 23:15 bis 00:15 Uhr | [url]http://mediathek-video.br.de/B7Mediathek.html?bccode=both;Bayerisches Fernsehen[/url] (Web/Astra 19.2°E, kódolatlan)
550 Búbánat 2013-01-10 12:30:13
Influenza miatt mondta le a szereplést a világhírű karmester MNO/WA Forrás: MTI 2013. január 10., csütörtök 11:13 Három koncertet kellett lemondania Riccardo Mutinak influenzaszerű tünetek miatt. A Chicagói Szimfonikusok világhírű olasz karmestere próbáit és tanítási óráit sem tarthatja meg. A zenekar szerdai közleménye szerint a január 17-i, 18-i és 19-i előadáson Edo de Waart holland vendégkarmester fogja helyettesíteni. Az idén hetvenegy éves világhírű zenekari igazgató már két évvel ezelőtt is kénytelen volt kihagyni a már meghirdetett fellépéseket a Chicagói Szimfonikusokkal. 2011 februárjában ájultan esett össze a próbán, összetörte az állát és arccsontját. Az orvosi vizsgálatokon kiderült, hogy a sztárkarmester eszméletvesztését szívritmuszavarok okozták, úgyhogy nem sokkal később pacemakert kapott. A dirigens 2010 óta vezeti a chicagói zenekart.
Influenza miatt mondta le a szereplést a világhírű karmester MNO/WA Forrás: MTI 2013. január 10., csütörtök 11:13 Három koncertet kellett lemondania Riccardo Mutinak influenzaszerű tünetek miatt. A Chicagói Szimfonikusok világhírű olasz karmestere próbáit és tanítási óráit sem tarthatja meg. A zenekar szerdai közleménye szerint a január 17-i, 18-i és 19-i előadáson Edo de Waart holland vendégkarmester fogja helyettesíteni. Az idén hetvenegy éves világhírű zenekari igazgató már két évvel ezelőtt is kénytelen volt kihagyni a már meghirdetett fellépéseket a Chicagói Szimfonikusokkal. 2011 februárjában ájultan esett össze a próbán, összetörte az állát és arccsontját. Az orvosi vizsgálatokon kiderült, hogy a sztárkarmester eszméletvesztését szívritmuszavarok okozták, úgyhogy nem sokkal később pacemakert kapott. A dirigens 2010 óta vezeti a chicagói zenekart.
549 Haandel 2012-03-17 08:50:53
[url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b01d79mj;Great Conductors[/url] Episode 2 17 March, 2012 | 15:00 | BBC Radio 3 [url]http://www.bbc.co.uk/radio/listen/live/r3_aaclca.pls;320 Kbps[/url] In the second of his two programmes James Jolly focuses on some of the qualities that define the "great" conductor of the media age; in particular his thoughts turn to the American, Leonard Bernstein; the Austrian, Herbert von Karajan and the Hungarian, Georg Solti. [url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b01d0v9t;Episode 1[/url] (Hangtár: 9 hours left to listen!) For the first of two programmes, James begins his reflection with a choice of outstanding recordings by conductors from the East and West, who were at their height during the period of the Cold War. Including a triumvirate of Hungarians in America: Fritz Reiner, George Szell and Eugene Ormandy; veterans such as Pierre Monteux and Bruno Walter; Carlo Maria Giulini and John Barbirolli in Europe; and Yevgeny Mravinsky in the Soviet Union.
[url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b01d79mj;Great Conductors[/url] Episode 2 17 March, 2012 | 15:00 | BBC Radio 3 [url]http://www.bbc.co.uk/radio/listen/live/r3_aaclca.pls;320 Kbps[/url] In the second of his two programmes James Jolly focuses on some of the qualities that define the "great" conductor of the media age; in particular his thoughts turn to the American, Leonard Bernstein; the Austrian, Herbert von Karajan and the Hungarian, Georg Solti. [url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b01d0v9t;Episode 1[/url] (Hangtár: 9 hours left to listen!) For the first of two programmes, James begins his reflection with a choice of outstanding recordings by conductors from the East and West, who were at their height during the period of the Cold War. Including a triumvirate of Hungarians in America: Fritz Reiner, George Szell and Eugene Ormandy; veterans such as Pierre Monteux and Bruno Walter; Carlo Maria Giulini and John Barbirolli in Europe; and Yevgeny Mravinsky in the Soviet Union.
548 Búbánat 2011-06-23 22:14:17
Visszatér a pódiumra Riccardo Muti 2011. június 22. 21:30 MNO- HR A júliusban hetvenéves, Birgit Nilsson-díjas olasz karmester, Riccardo Muti vezeti a Chicagói Szimfonikus Zenekar augusztus végén kezdődő európai turnéját. Először Salzburgban, az ünnepi játékokon lépnek fel. A nagy Festspielhausban 26-án a brit–amerikai zeneszerző Bernard Rand Danza Petrificada című, 2010-ben kelt művét mutatják be, amelyet mexikói tradicionális dallamok inspiráltak. Majd Richard Strauss Halál és megdicsőülés című szimfonikus költeményét, valamint Sosztakovics V. szimfóniáját adják elő. Másnap ugyanitt Hindemith Esz-dúr szimfóniáját és Prokofjev Rómeó és Júlia szvitjét szólaltatják meg. Salzburgból Luzernbe, majd Luxemburgba utaznak, szeptember másodikán Muti a párizsi Salle Pleyelben vezényli őket, majd a drezdai Semperoperben lépnek pódiumra, szeptember 5-én pedig a bécsi Musikvereinsaal közönsége hallhatja-láthatja a zenekart és a karmestert. Muti február elején egy chicagói próbán összeesett, szívritmuszavarokkal vitték kórházba. Később szívritmus-szabályozót kapott és visszatért a pódiumra, az egységes Itália létrejöttének évfordulóját ünneplő márciusi koncerteken a régi frissességgel vezényelt. Az általa alapított Salzburgi Pünkösdi Fesztivált is levezette, ám a művészeti vezetői posztot átadta Cecilia Bartoli énekesnőnek. (MTI)
Visszatér a pódiumra Riccardo Muti 2011. június 22. 21:30 MNO- HR A júliusban hetvenéves, Birgit Nilsson-díjas olasz karmester, Riccardo Muti vezeti a Chicagói Szimfonikus Zenekar augusztus végén kezdődő európai turnéját. Először Salzburgban, az ünnepi játékokon lépnek fel. A nagy Festspielhausban 26-án a brit–amerikai zeneszerző Bernard Rand Danza Petrificada című, 2010-ben kelt művét mutatják be, amelyet mexikói tradicionális dallamok inspiráltak. Majd Richard Strauss Halál és megdicsőülés című szimfonikus költeményét, valamint Sosztakovics V. szimfóniáját adják elő. Másnap ugyanitt Hindemith Esz-dúr szimfóniáját és Prokofjev Rómeó és Júlia szvitjét szólaltatják meg. Salzburgból Luzernbe, majd Luxemburgba utaznak, szeptember másodikán Muti a párizsi Salle Pleyelben vezényli őket, majd a drezdai Semperoperben lépnek pódiumra, szeptember 5-én pedig a bécsi Musikvereinsaal közönsége hallhatja-láthatja a zenekart és a karmestert. Muti február elején egy chicagói próbán összeesett, szívritmuszavarokkal vitték kórházba. Később szívritmus-szabályozót kapott és visszatért a pódiumra, az egységes Itália létrejöttének évfordulóját ünneplő márciusi koncerteken a régi frissességgel vezényelt. Az általa alapított Salzburgi Pünkösdi Fesztivált is levezette, ám a művészeti vezetői posztot átadta Cecilia Bartoli énekesnőnek. (MTI)
547 Kúp Flóris 2011-02-19 01:40:03 [Válasz erre: 546 Kúp Flóris 2011-02-19 01:36:17]
Lukács Ervin emlékére (m) Csökkent az "Egyetemes" Tudat, a Lét hán túlra vitt – Rest - utad, ("per/tudat"nem mertem fogadni ) kijátszottad a végső adút: A fényben élsz – hagyva ránk a bút ! Nekünk – marad az alagút.:(
Lukács Ervin emlékére (m) Csökkent az "Egyetemes" Tudat, a Lét hán túlra vitt – Rest - utad, ("per/tudat"nem mertem fogadni ) kijátszottad a végső adút: A fényben élsz – hagyva ránk a bút ! Nekünk – marad az alagút.:(
546 Kúp Flóris 2011-02-19 01:36:17
Lukács Ervin emlékére (m) Csökkent az "Egyetemes" Tudat, a Lét hán túlra vitt – Rest - utad (nem mertem fogadni "pertudat") kijátszottad a végső adút: A fényben élsz – hagyva ránk a bút ! Nekünk – marad az alagút.:(
Lukács Ervin emlékére (m) Csökkent az "Egyetemes" Tudat, a Lét hán túlra vitt – Rest - utad (nem mertem fogadni "pertudat") kijátszottad a végső adút: A fényben élsz – hagyva ránk a bút ! Nekünk – marad az alagút.:(
545 Kúp Flóris 2011-02-19 01:03:35 [Válasz erre: 460 janomano 2005-11-16 21:26:17]
Fórum ? Agora ? (megérdemelne külön - külön 1 önnálló fórumot!!!!!)
Fórum ? Agora ? (megérdemelne külön - külön 1 önnálló fórumot!!!!!)
544 Sipi 2010-08-08 12:43:10 [Válasz erre: 543 Sipi 2010-08-08 12:42:38]
Eh, a férfiak nem a zenekarban fognak bedobni valamit, hanem az énekkarban.
Eh, a férfiak nem a zenekarban fognak bedobni valamit, hanem az énekkarban.
543 Sipi 2010-08-08 12:42:38
[url]http://www.willem-mengelberg.com/fr/fr-archive-mengelberg-video.html;Ez csúcs[/url] A legalsó videó, ahol egy stadionban beszélget Mengelberg valakivel. Ha hideg lesz, valamivel fűteni kellene a zenekart. Ja, és az énekkart is. Erre Mengelberg: nem, a férfiak a zenekarban majd bedobnak valamit. De a nők, ne igyanak, ki tudja, hogy hogy énekelnének. Talán túl fellelkesednének! :-)))
[url]http://www.willem-mengelberg.com/fr/fr-archive-mengelberg-video.html;Ez csúcs[/url] A legalsó videó, ahol egy stadionban beszélget Mengelberg valakivel. Ha hideg lesz, valamivel fűteni kellene a zenekart. Ja, és az énekkart is. Erre Mengelberg: nem, a férfiak a zenekarban majd bedobnak valamit. De a nők, ne igyanak, ki tudja, hogy hogy énekelnének. Talán túl fellelkesednének! :-)))
542 álmodó 2009-10-09 08:39:13 [Válasz erre: 541 álmodó 2009-10-09 08:36:16]
Jól kommunikáló......Egy pantomim művész is az. Vagy egy ügyes jelbeszédes. A süketnémák számára mindenképp.
Jól kommunikáló......Egy pantomim művész is az. Vagy egy ügyes jelbeszédes. A süketnémák számára mindenképp.
541 álmodó 2009-10-09 08:36:16 [Válasz erre: 539 Wolfi 2009-04-29 01:46:57]
kire gondolsz magamutogató pojácára? Ferencsik? Jól kommunikálón mit értesz.... Mint pl? Közlekedési rendőr? Azért vannak itt fokozatok, barátom.
kire gondolsz magamutogató pojácára? Ferencsik? Jól kommunikálón mit értesz.... Mint pl? Közlekedési rendőr? Azért vannak itt fokozatok, barátom.
540 Búbánat 2009-10-08 21:37:29
A pécsi Pannon Filharmonikusok Művészeti Tanácsa kedden ellenszavazat nélkül támogatta Horváth Zsolt igazgató javaslatát, hogy zeneigazgatónak Peskó Zoltán Svájcban élő karmestert kérjék fel. (MTI)
A pécsi Pannon Filharmonikusok Művészeti Tanácsa kedden ellenszavazat nélkül támogatta Horváth Zsolt igazgató javaslatát, hogy zeneigazgatónak Peskó Zoltán Svájcban élő karmestert kérjék fel. (MTI)
539 Wolfi 2009-04-29 01:46:57
Egy biztos gyerekek: szépen el lehet felejteni a régi vágású karmestereket és előadókat. Már nincs szükség magamutogató pojácákra... Inkább jól kommunikáló egyénekre, akik képesek újat hozni minden előadásba...
Egy biztos gyerekek: szépen el lehet felejteni a régi vágású karmestereket és előadókat. Már nincs szükség magamutogató pojácákra... Inkább jól kommunikáló egyénekre, akik képesek újat hozni minden előadásba...
538 frushena 2009-01-04 23:01:59
[url]http://operachic.typepad.com/opera_chic/images/2007/06/24/muti_nba.jpg;Muti-NBA[/url]-ban
[url]http://operachic.typepad.com/opera_chic/images/2007/06/24/muti_nba.jpg;Muti-NBA[/url]-ban
537 Búbánat 2009-01-03 15:14:30
Bokszmeccs a Rádiózenekarnál Devich Márton, itthon@hetivalasz.hu Heti Válasz Online - 2008.12.30. Január 1-jétől új korszak kezdődik a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának és Énekkarának életében – Stephen D’Agostino első karmester és Somos János Csaba karnagy veszi kézbe az együttesek művészeti vezetését. Ám ezzel valószínűleg nem ér véget a két együttes kálváriája. A Heti Válasz információi szerint még mindig nincs végleges, érvényes, aláírt szerződése a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának arról, hogy 2009 júniusában felléphet-e a Művészetek Palotájában a Budapesti Wagner Napokon, Fischer Ádám karmester keze alatt - folytatva az elmúlt évek sikersorozatát. Pedig sokak szerint ez a zenekar utolsó esélye, hogy igazán európai figyelmet keltő produkcióban megmutassa magát. Furcsa, hogy a szerződés aláírását mintha leginkább a zenekar menedzsmentje halogatná. Voltak-vannak ugyanis vitás kérdések. A Wagner-napok gazdája, Fischer Ádám - aki egyben a Rádiózenekar volt főzeneigazgatója is - egy ideig ragaszkodott hozzá, hogy az együttest Kovács László korábbi első karmester tanítsa be, hiszen ő már komoly tapasztalatokat szerzett az elmúlt években, és bizonyított. Kovács helyett azonban a Magyar Rádió, és a betanítást a pályázat útján kinevezett új első karmesterre, Stephen D'Agostinóra akarta bízni. Stephen D'Agostino Fischernek korábban az is kikötése volt, hogy a júniusban fellépő csapatban legalább nyolcvan százalékban ugyanazok a muzsikusok üljenek, akik a zenekarnak jelenleg is tagjai. Ez azonban hátráltatta volna a Magyar Rádió zenekar-átalakítási, reform terveit, amelyek nyilvánvalóan személycseréket is jelenthetnek. Lapunk úgy tudja, hogy Fischer végül engedett, Kovács helyett D'Agostino lesz a betanító, és a jelenlegi „keretnek" csak 75 százalékban kell a nyárra megmaradnia. Időközben peres útra került a zenekar (a szakszervezet) és a saját menedzsmentje közötti vita az együttesben meghirdetett próbajátékról. A próbajátékot a reform érdekében írta ki a fenntartó Magyar Rádió, ám meglehetősen szokatlan körülmények között (függöny mögötti muzsikálás, túlzott követelmények, stb.). Ez nem tetszett a muzsikusoknak, ezért kifogást emeltek a próbajáték ellen a munkaügyi bírságon, amely azonban első fokon a kifogást elutasította. Így került az ügy peres útra, s hogy a másodfokú ítélet mikor születhet meg, még senki sem tudja. Bizonytalan tehát, hogy ha mégis lesz próbajáték, mikorra időzíthetik - éppen ezt a helyzetet bonyolítja, befolyásolhatja a júniusi Wagner-fesztivál. A Magyar Rádió és a Boldoghy Kummert Péter igazgatta menedzsment minden erejével szeretné átalakítani a szimfonikus zenekarát és az énekkarát. Utóbbi esetében már tavasszal jelentős elbocsátások történtek, egy-egy nagyobb oratóriumhoz kisegítőket kell hívni, ami összhangban természetesen nem lehet ugyanaz a minőség - tehát sokak szerint a leépítés a világhírű énekkar „szétverését" jelentette. Mások azt mondják, hogy a szakma és a média is cinikus csöndben figyeli a Magyar Rádió zenei együtteseinek feszültségektől terhes, kérdéses kimenetelű átalakítását. A Heti Válasz információi szerint a Rádiózenekar sorsát szívükön viselő politikusok ősszel kétségbeesett kísérletet tettek arra, hogy a művészeti együtteseket kiszervezzék a Magyar Rádió fennhatósága alól, és az Oktatási és Kulturális Minisztérium „gyámsága" alá helyezzék. Úgy tudjuk, ötpárti egyezség is született a kérdésben, és Országgyűlés kulturális bizottsága és Hiller István miniszter is támogatta a kezdeményezést, sőt, a 2009-es költségvetés tervezetébe plusz másfél milliárd forintot is beterveztek a váltáshoz. Ám a plusz pénz a költségvetés módosításakor, végszavazásakor elbukott, így a kiszervezési kísérlet is kudarcot vallott. A két új vezetőt, Stephen D'Agostinót és Somos János Csabát december első hetében nevezték az együttesek élére, meglehetősen szűkszavú közleményben adták a döntést a zenei világ tudtára. Pályázat útján esett rájuk a Magyar Rádió választása, a pályázatot még tavasszal írták ki, miután kiderült, a két korábbi vezető, Kovács László és Strausz Kálmán szerződését nem hosszabbítják meg. Vásáry Tamás és Fischer Ádám még mint főzeneigazgató állt a szimfonikusok élén, D'Agostino csak első karmesteri posztot kapott, ami azt jelenti, hogy a Rádiózenekarnál pillanatnyilag megszűnt a főzeneigazgatói tisztség. D'Agostino posztjára eredetileg nyolcan pályáztak, a menedzsment a nyolc karmesterből nem mindenkit engedett próbavezénylésre (D'Agostinót, Dénes Istvánt, Vashegyi Györgyöt és Győriványi Ráth György maradt az esélyesek között), akik eleve elfogadták a fenntartó reformterveit. (Kovács László például újra pályázott, de hiába, nem rúghatott labdába.) Úgy tudjuk, hogy bár a muzsikusoktól is D'Agostino kapta a legtöbb szavazatot, az együttes valójában egyik jelölttel sem volt maradéktalanul megelégedve. A zenészek egy csoportja a nem is pályázó Kesselyák Gergelyért lobbizott, ám kérésüket a menedzsment - érthetően - lesöpörte az asztalról. A zenekaron egyébként óriási a nyomás, a bizonytalanság kikezdi az egységet, széthúzás mutatkozik, ami hosszú távon súlyos károkat okozhat. Stephen D'Agostino New York-ban született, 37 éves, és 15 éve van jelen a magyar zenei életben. A hazai közönség 1998-ban ismerhette meg közelebbről, amikor elindult a Magyar Televízió népszerű (IX.) nemzetközi karmesterversenyén, és be is jutott a döntőbe. (Keserű szájízzel távozott, mert végül kizárták, mivel a döntőben kottából dirigálta Bartók Táncszvitjét.) Tanulmányait az Egyesült Államokban végezte. 1995-ben Sir Solti György asszisztenseként két európai turnén vett részt a Budapesti Fesztiválzenekarral. 2007-ben a Grzegorz Fitelberg Nemzetközi Karmesterversenyen különdíjban részesült. Mint a Rádiózenekar új első karmestere remekül debütált, hiszen december 13-án a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben Mozart és Webber Requiemjét dirigálta nagy sikerrel. Somos János Csaba 1970-ben született Szolnokon. Zenei tanulmányaiban és munkája során meghatározó élmény volt számára kapcsolata a Debreceni Kodály Kórussal. A karvezetés szakot Jobbágy Valér és Erdei Péter tanítványaként végezte el a Zeneakadémián. Volt a Debreceni Csokonai Színház, majd a Pécsi Nemzeti Színház zeneigazgatója. Pályázatában kiemelte a kortárszenei hangfelvételek és az új típusú, interaktív műsorkészítés jelentőségét.
Bokszmeccs a Rádiózenekarnál Devich Márton, itthon@hetivalasz.hu Heti Válasz Online - 2008.12.30. Január 1-jétől új korszak kezdődik a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának és Énekkarának életében – Stephen D’Agostino első karmester és Somos János Csaba karnagy veszi kézbe az együttesek művészeti vezetését. Ám ezzel valószínűleg nem ér véget a két együttes kálváriája. A Heti Válasz információi szerint még mindig nincs végleges, érvényes, aláírt szerződése a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának arról, hogy 2009 júniusában felléphet-e a Művészetek Palotájában a Budapesti Wagner Napokon, Fischer Ádám karmester keze alatt - folytatva az elmúlt évek sikersorozatát. Pedig sokak szerint ez a zenekar utolsó esélye, hogy igazán európai figyelmet keltő produkcióban megmutassa magát. Furcsa, hogy a szerződés aláírását mintha leginkább a zenekar menedzsmentje halogatná. Voltak-vannak ugyanis vitás kérdések. A Wagner-napok gazdája, Fischer Ádám - aki egyben a Rádiózenekar volt főzeneigazgatója is - egy ideig ragaszkodott hozzá, hogy az együttest Kovács László korábbi első karmester tanítsa be, hiszen ő már komoly tapasztalatokat szerzett az elmúlt években, és bizonyított. Kovács helyett azonban a Magyar Rádió, és a betanítást a pályázat útján kinevezett új első karmesterre, Stephen D'Agostinóra akarta bízni. Stephen D'Agostino Fischernek korábban az is kikötése volt, hogy a júniusban fellépő csapatban legalább nyolcvan százalékban ugyanazok a muzsikusok üljenek, akik a zenekarnak jelenleg is tagjai. Ez azonban hátráltatta volna a Magyar Rádió zenekar-átalakítási, reform terveit, amelyek nyilvánvalóan személycseréket is jelenthetnek. Lapunk úgy tudja, hogy Fischer végül engedett, Kovács helyett D'Agostino lesz a betanító, és a jelenlegi „keretnek" csak 75 százalékban kell a nyárra megmaradnia. Időközben peres útra került a zenekar (a szakszervezet) és a saját menedzsmentje közötti vita az együttesben meghirdetett próbajátékról. A próbajátékot a reform érdekében írta ki a fenntartó Magyar Rádió, ám meglehetősen szokatlan körülmények között (függöny mögötti muzsikálás, túlzott követelmények, stb.). Ez nem tetszett a muzsikusoknak, ezért kifogást emeltek a próbajáték ellen a munkaügyi bírságon, amely azonban első fokon a kifogást elutasította. Így került az ügy peres útra, s hogy a másodfokú ítélet mikor születhet meg, még senki sem tudja. Bizonytalan tehát, hogy ha mégis lesz próbajáték, mikorra időzíthetik - éppen ezt a helyzetet bonyolítja, befolyásolhatja a júniusi Wagner-fesztivál. A Magyar Rádió és a Boldoghy Kummert Péter igazgatta menedzsment minden erejével szeretné átalakítani a szimfonikus zenekarát és az énekkarát. Utóbbi esetében már tavasszal jelentős elbocsátások történtek, egy-egy nagyobb oratóriumhoz kisegítőket kell hívni, ami összhangban természetesen nem lehet ugyanaz a minőség - tehát sokak szerint a leépítés a világhírű énekkar „szétverését" jelentette. Mások azt mondják, hogy a szakma és a média is cinikus csöndben figyeli a Magyar Rádió zenei együtteseinek feszültségektől terhes, kérdéses kimenetelű átalakítását. A Heti Válasz információi szerint a Rádiózenekar sorsát szívükön viselő politikusok ősszel kétségbeesett kísérletet tettek arra, hogy a művészeti együtteseket kiszervezzék a Magyar Rádió fennhatósága alól, és az Oktatási és Kulturális Minisztérium „gyámsága" alá helyezzék. Úgy tudjuk, ötpárti egyezség is született a kérdésben, és Országgyűlés kulturális bizottsága és Hiller István miniszter is támogatta a kezdeményezést, sőt, a 2009-es költségvetés tervezetébe plusz másfél milliárd forintot is beterveztek a váltáshoz. Ám a plusz pénz a költségvetés módosításakor, végszavazásakor elbukott, így a kiszervezési kísérlet is kudarcot vallott. A két új vezetőt, Stephen D'Agostinót és Somos János Csabát december első hetében nevezték az együttesek élére, meglehetősen szűkszavú közleményben adták a döntést a zenei világ tudtára. Pályázat útján esett rájuk a Magyar Rádió választása, a pályázatot még tavasszal írták ki, miután kiderült, a két korábbi vezető, Kovács László és Strausz Kálmán szerződését nem hosszabbítják meg. Vásáry Tamás és Fischer Ádám még mint főzeneigazgató állt a szimfonikusok élén, D'Agostino csak első karmesteri posztot kapott, ami azt jelenti, hogy a Rádiózenekarnál pillanatnyilag megszűnt a főzeneigazgatói tisztség. D'Agostino posztjára eredetileg nyolcan pályáztak, a menedzsment a nyolc karmesterből nem mindenkit engedett próbavezénylésre (D'Agostinót, Dénes Istvánt, Vashegyi Györgyöt és Győriványi Ráth György maradt az esélyesek között), akik eleve elfogadták a fenntartó reformterveit. (Kovács László például újra pályázott, de hiába, nem rúghatott labdába.) Úgy tudjuk, hogy bár a muzsikusoktól is D'Agostino kapta a legtöbb szavazatot, az együttes valójában egyik jelölttel sem volt maradéktalanul megelégedve. A zenészek egy csoportja a nem is pályázó Kesselyák Gergelyért lobbizott, ám kérésüket a menedzsment - érthetően - lesöpörte az asztalról. A zenekaron egyébként óriási a nyomás, a bizonytalanság kikezdi az egységet, széthúzás mutatkozik, ami hosszú távon súlyos károkat okozhat. Stephen D'Agostino New York-ban született, 37 éves, és 15 éve van jelen a magyar zenei életben. A hazai közönség 1998-ban ismerhette meg közelebbről, amikor elindult a Magyar Televízió népszerű (IX.) nemzetközi karmesterversenyén, és be is jutott a döntőbe. (Keserű szájízzel távozott, mert végül kizárták, mivel a döntőben kottából dirigálta Bartók Táncszvitjét.) Tanulmányait az Egyesült Államokban végezte. 1995-ben Sir Solti György asszisztenseként két európai turnén vett részt a Budapesti Fesztiválzenekarral. 2007-ben a Grzegorz Fitelberg Nemzetközi Karmesterversenyen különdíjban részesült. Mint a Rádiózenekar új első karmestere remekül debütált, hiszen december 13-án a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben Mozart és Webber Requiemjét dirigálta nagy sikerrel. Somos János Csaba 1970-ben született Szolnokon. Zenei tanulmányaiban és munkája során meghatározó élmény volt számára kapcsolata a Debreceni Kodály Kórussal. A karvezetés szakot Jobbágy Valér és Erdei Péter tanítványaként végezte el a Zeneakadémián. Volt a Debreceni Csokonai Színház, majd a Pécsi Nemzeti Színház zeneigazgatója. Pályázatában kiemelte a kortárszenei hangfelvételek és az új típusú, interaktív műsorkészítés jelentőségét.
536 Hypo 2008-12-26 09:19:02 [Válasz erre: 535 partitúra 2008-12-26 08:49:08]
Pontosan úgy, mint ahogy a Színművészeti Akadémia elvégzése esetén derül ki, hogy melyik színháznál is fog játszani a friss diplomás. Vagy ahogy pl. egy szobrász esetében a Képzőművészeti Akadémia elvégzése után derül ki, melyik köztéren kap munkát az illető. De említhetném a többi Akadémiát is.
Pontosan úgy, mint ahogy a Színművészeti Akadémia elvégzése esetén derül ki, hogy melyik színháznál is fog játszani a friss diplomás. Vagy ahogy pl. egy szobrász esetében a Képzőművészeti Akadémia elvégzése után derül ki, melyik köztéren kap munkát az illető. De említhetném a többi Akadémiát is.
535 partitúra 2008-12-26 08:49:08
Ha valaki elvégezte a Zeneművészeti Akadémiát, utána hogyan derül ki, hogy melyik zenekarnál fog dirigálni?
Ha valaki elvégezte a Zeneművészeti Akadémiát, utána hogyan derül ki, hogy melyik zenekarnál fog dirigálni?
533 Hypo 2008-11-30 20:06:50
OK, kettőt tévedtem. De akkor a maláj José (Fülig Jimmy) jobboldaláról várta az "ütést", nem a sajátjáról. Mindegy, köszi!
OK, kettőt tévedtem. De akkor a maláj José (Fülig Jimmy) jobboldaláról várta az "ütést", nem a sajátjáról. Mindegy, köszi!
532 zuniga 2008-11-30 16:46:07 [Válasz erre: 531 Hypo 2008-11-30 16:31:41]
Végre egy érdemi vita....:-))) Íme az eredeti Rejtő: "Ezalatt José aludt egy keveset. Állva. Mint egy idős paripa. A maláj ordítva ugrott fel. - Nem számít! Te lenni balkezes! Én várni ütés jobbról. José vállat vont. - Nem lehet minden pofon mellé egy forgalmi rendőrt állítani. - Ütni agyon... téged!"
Végre egy érdemi vita....:-))) Íme az eredeti Rejtő: "Ezalatt José aludt egy keveset. Állva. Mint egy idős paripa. A maláj ordítva ugrott fel. - Nem számít! Te lenni balkezes! Én várni ütés jobbról. José vállat vont. - Nem lehet minden pofon mellé egy forgalmi rendőrt állítani. - Ütni agyon... téged!"
531 Hypo 2008-11-30 16:31:41
"- Nem számít! Te lenni balkezes! Én várni pofon balról! - Nem lehet minden pofon mellé egy forgalmi rendőrt állítani. - Ütni agyon... téged!" Én is fejből idéztem. Talán ha valaki bemésolná a kritikai kiadásból...
"- Nem számít! Te lenni balkezes! Én várni pofon balról! - Nem lehet minden pofon mellé egy forgalmi rendőrt állítani. - Ütni agyon... téged!" Én is fejből idéztem. Talán ha valaki bemésolná a kritikai kiadásból...
530 partitúra 2008-11-30 15:06:19
Szerintem ez a mondás pont fordítva van: Én vártam a pofont jobbról, és balról érkezett.
Szerintem ez a mondás pont fordítva van: Én vártam a pofont jobbról, és balról érkezett.
529 zuniga 2008-11-30 11:36:05 [Válasz erre: 528 eccerű 2008-11-29 22:01:24]
Pl Donald Runnicles. Azt mondják, a balkezes dirigálásra zenélni egy kicsit olyan, mint Rejtő híres mondása: - Én vártam a pofont balról, és jobbról érkezett... (Fejből idéztem...) :-)))))
Pl Donald Runnicles. Azt mondják, a balkezes dirigálásra zenélni egy kicsit olyan, mint Rejtő híres mondása: - Én vártam a pofont balról, és jobbról érkezett... (Fejből idéztem...) :-)))))
528 eccerű 2008-11-29 22:01:24 [Válasz erre: 523 partitúra 2008-11-29 15:01:12]
Ugyan nem igazán nevezhető karmesternek, de Penderecki bal kézzel dirigált.
Ugyan nem igazán nevezhető karmesternek, de Penderecki bal kézzel dirigált.
526 Haandel 2008-11-29 15:39:01 [Válasz erre: 525 Sesto 2008-11-29 15:19:31]
Héja Domonkos ma a rádióban, ld. 'Élő közvetítések' 142.
Héja Domonkos ma a rádióban, ld. 'Élő közvetítések' 142.
525 Sesto 2008-11-29 15:19:31 [Válasz erre: 524 Spangel Péter 2008-11-29 15:16:07]
...mihez képest "kisebb német operaház"? - elvégre nem egy 3-tagozatos-színház ún. operatársulata, hanem önálló operaház (Opernhaus Chemnitz)
...mihez képest "kisebb német operaház"? - elvégre nem egy 3-tagozatos-színház ún. operatársulata, hanem önálló operaház (Opernhaus Chemnitz)
524 Spangel Péter 2008-11-29 15:16:07 [Válasz erre: 520 Kotkoda 2006-12-13 23:07:39]
Héja Domonkos tavasszal hat Carment dirigál a MÁO-ban. Egyébként egy kisebb német operaház első karmestere. Emlékszem egy Budafest operagálára,amit nagy sikerrel dirigált.
Héja Domonkos tavasszal hat Carment dirigál a MÁO-ban. Egyébként egy kisebb német operaház első karmestere. Emlékszem egy Budafest operagálára,amit nagy sikerrel dirigált.
523 partitúra 2008-11-29 15:01:12
Hallott már valaki olyanról, hogy egy karmester balkezes? Mármint úgy, hogy bal kézzel üti az alapritmust? Nem zavarja ez a zenekar tagjait? Nagyon várnám a válaszokat! Köszönöm!
Hallott már valaki olyanról, hogy egy karmester balkezes? Mármint úgy, hogy bal kézzel üti az alapritmust? Nem zavarja ez a zenekar tagjait? Nagyon várnám a válaszokat! Köszönöm!
522 tarnhelm2 2008-02-13 11:22:25 [Válasz erre: 521 Búbánat 2008-02-13 09:35:10]
Igen, én is olvastam a napokban, és nem örülök ennek. Mácallal két nagyszerű koncertet hallottam, úgy adták elő a cseh repertoárt, ahogy más nem. Inbalt is hallottam már, és néhány lemezét is ismerem. Ennek alapján korrekt, de nem különösebben érdekes karmesternek tűnt nekem, és félek, hogy épp a cseh zenekar sajátos \"íze\" fog elveszni az ő irányítása alatt. Egy új Talichra, Ancerlra, Neumanra, vagy akár Kubelikre, Koutra lenne inkább szükség. - Mondom ezt kívülállóként, és persze szubjektíven.
Igen, én is olvastam a napokban, és nem örülök ennek. Mácallal két nagyszerű koncertet hallottam, úgy adták elő a cseh repertoárt, ahogy más nem. Inbalt is hallottam már, és néhány lemezét is ismerem. Ennek alapján korrekt, de nem különösebben érdekes karmesternek tűnt nekem, és félek, hogy épp a cseh zenekar sajátos \"íze\" fog elveszni az ő irányítása alatt. Egy új Talichra, Ancerlra, Neumanra, vagy akár Kubelikre, Koutra lenne inkább szükség. - Mondom ezt kívülállóként, és persze szubjektíven.
521 Búbánat 2008-02-13 09:35:10
Eliahu Inbal a Cseh Filharmonikusok vezető karmestere 2008. február 11. 09:58 A prágai együttes vezetősége közölte, hogy a jelenlegi dirigenst Zdenek Mácalt, az izraeli születésű művész váltja fel. Eliahu Inbal 71 éves, tavaly óta a velencei La Fenice Színház zenei igazgatója, idén pedig a Tokiói Szimfonikus Zenekar irányítását is átveszi. Pályája kezdetén hegedűművésznek és zeneszerzőnek készült, majd Leonard Berstein támogatásával karmesternek tanult Párizsban és Hilversumban. (MR)
Eliahu Inbal a Cseh Filharmonikusok vezető karmestere 2008. február 11. 09:58 A prágai együttes vezetősége közölte, hogy a jelenlegi dirigenst Zdenek Mácalt, az izraeli születésű művész váltja fel. Eliahu Inbal 71 éves, tavaly óta a velencei La Fenice Színház zenei igazgatója, idén pedig a Tokiói Szimfonikus Zenekar irányítását is átveszi. Pályája kezdetén hegedűművésznek és zeneszerzőnek készült, majd Leonard Berstein támogatásával karmesternek tanult Párizsban és Hilversumban. (MR)
520 Kotkoda 2006-12-13 23:07:39
Azért nem dirigál, mert nem ért az énekesekhez, az operához, azt dirigálni egészen más, mint a szimf. irodalmat.Azt megtanulni pedig csak színházban lehet, állandó munkával.
Azért nem dirigál, mert nem ért az énekesekhez, az operához, azt dirigálni egészen más, mint a szimf. irodalmat.Azt megtanulni pedig csak színházban lehet, állandó munkával.
518 Solaris 2006-12-12 10:12:19 [Válasz erre: 517 Búbánat 2006-12-12 09:56:25]
Olvastam a beszámolódat Búbánat. Ennek ellenére azt érzem, hogy Héja Domonkosnak nincsenek itthon lehetőségei. Pl. miért nem vezényel az Operában?
Olvastam a beszámolódat Búbánat. Ennek ellenére azt érzem, hogy Héja Domonkosnak nincsenek itthon lehetőségei. Pl. miért nem vezényel az Operában?
517 Búbánat 2006-12-12 09:56:25 [Válasz erre: 516 Solaris 2006-12-12 09:01:27]
November 19-én vezényelte a Nemzeti Hangversenyteremben Liszt Szent Erzsébet legendája c. oratóriumát. Beszámoltam másnap az eseményről.
November 19-én vezényelte a Nemzeti Hangversenyteremben Liszt Szent Erzsébet legendája c. oratóriumát. Beszámoltam másnap az eseményről.
516 Solaris 2006-12-12 09:01:27 [Válasz erre: 515 Wolfi 2006-12-11 22:45:09]
Igaz, mi van Héja Domonkossal? Nagy a csönd körülötte.
Igaz, mi van Héja Domonkossal? Nagy a csönd körülötte.
515 Wolfi 2006-12-11 22:45:09
Kedves Recenzensek, Kritikusok! Egy ideje olvasgatom a momust és akárhogy is keresek a sorok között, nem találok dícsérő kritikát hazai karmestereinkre. Inkább elmarasztalót(pl. Török Géza), vagy semmilyet (pl. Héja Domonkos), akkor ezt már vehetem úgy, hogy kicsiny kis hazánkban ma nincsen jó karmester? Netán a karmester-oktatással is baj van? nem tudom. Ítéljék meg Önök! Momentán így fest a kép...
Kedves Recenzensek, Kritikusok! Egy ideje olvasgatom a momust és akárhogy is keresek a sorok között, nem találok dícsérő kritikát hazai karmestereinkre. Inkább elmarasztalót(pl. Török Géza), vagy semmilyet (pl. Héja Domonkos), akkor ezt már vehetem úgy, hogy kicsiny kis hazánkban ma nincsen jó karmester? Netán a karmester-oktatással is baj van? nem tudom. Ítéljék meg Önök! Momentán így fest a kép...
514 Wolfi 2006-10-13 14:23:43
A Berliozon már nem maradtam, annyira elkeserített a VI....
A Berliozon már nem maradtam, annyira elkeserített a VI....
513 Megén 2006-10-13 14:17:41
Tulajdonképpen igaz, a VI. elég gyenge volt, de a Berlioz-nál legalább már rendesen szóltak a hangszerek. Na persze a piccolo......... Mi azzal jöttünk el, hogy a MT zenekarnak talán jobbat tesz néha egy új darab, mint a sokszor játszott VI. Persze azért azt jól kellene játszani! Egy zenekar ne unja azt, amit csinál.
Tulajdonképpen igaz, a VI. elég gyenge volt, de a Berlioz-nál legalább már rendesen szóltak a hangszerek. Na persze a piccolo......... Mi azzal jöttünk el, hogy a MT zenekarnak talán jobbat tesz néha egy új darab, mint a sokszor játszott VI. Persze azért azt jól kellene játszani! Egy zenekar ne unja azt, amit csinál.
512 Kúp Flóris 2006-10-12 00:13:13 [Válasz erre: 511 Kúp Flóris 2006-10-11 18:36:56]
Bocsánat,magam sem tudom miket pötyögök, szó sem volt farkantáziáról helesen: azé a BERLIOZ Op.14-es tanFasztikus szimfónia,nem volt rossz :-)
Bocsánat,magam sem tudom miket pötyögök, szó sem volt farkantáziáról helesen: azé a BERLIOZ Op.14-es tanFasztikus szimfónia,nem volt rossz :-)
511 Kúp Flóris 2006-10-11 18:36:56 [Válasz erre: 510 Wolfi 2006-10-11 18:02:50]
Azé a \"farkantázia\" nem wolt olyan rosz :-)
Azé a \"farkantázia\" nem wolt olyan rosz :-)
510 Wolfi 2006-10-11 18:02:50
Nem éppen általánosságban: Tegnap Kobayashi valami olyan szinten gyengét produkált, hogy az csak na! Nem tudom mennyit próbált a tkommal stb. stb., de hogy egyáltalán nem értették meg egymást, az biztos. Egyszerűen úgy tűnt, hogy ott blattolják a zenészek a darabot(ami mondjuk egy Beethoven 6-nál kevéssé valószínű). És ezért veszi fel a gázsit?! Ezért a botrányos 6-ért?Hihetetlen!(A zenekarról a zeneker fórumban.)
Nem éppen általánosságban: Tegnap Kobayashi valami olyan szinten gyengét produkált, hogy az csak na! Nem tudom mennyit próbált a tkommal stb. stb., de hogy egyáltalán nem értették meg egymást, az biztos. Egyszerűen úgy tűnt, hogy ott blattolják a zenészek a darabot(ami mondjuk egy Beethoven 6-nál kevéssé valószínű). És ezért veszi fel a gázsit?! Ezért a botrányos 6-ért?Hihetetlen!(A zenekarról a zeneker fórumban.)
509 virius 2006-07-09 12:27:41
Most, hogy Győriványit négy év után másodszor is leváltották az Opera főzeneigazgatói posztjáról, ideje lenne őt nem mint (bukott) vezetőt, hanem szigorúan CSAK MINT KARMESTERT megítélnünk. Persze ide is írom, amit az operai topikba: arra nehezen lehet mondani, hogy nem ismeri a kottát, aki egy 20 évvel ezelőtti karmesterversenyen 3. helyezést plusz közönségdíjat is el tudott nyerni! Lássuk, GYRGY mit tud, mint karmester!
Most, hogy Győriványit négy év után másodszor is leváltották az Opera főzeneigazgatói posztjáról, ideje lenne őt nem mint (bukott) vezetőt, hanem szigorúan CSAK MINT KARMESTERT megítélnünk. Persze ide is írom, amit az operai topikba: arra nehezen lehet mondani, hogy nem ismeri a kottát, aki egy 20 évvel ezelőtti karmesterversenyen 3. helyezést plusz közönségdíjat is el tudott nyerni! Lássuk, GYRGY mit tud, mint karmester!
508 pusztyí 2006-07-08 23:13:04 [Válasz erre: 506 USA 2006-07-07 10:25:43]
\'nem sokan vannak, akik valoban hallanak, latnak es onallo velemenyuk van a Vilagrol.\' ...karmesterből is egyre kevesebb ez a fajta. főleg a jófülű. Le a majmokkal!
\'nem sokan vannak, akik valoban hallanak, latnak es onallo velemenyuk van a Vilagrol.\' ...karmesterből is egyre kevesebb ez a fajta. főleg a jófülű. Le a majmokkal!
507 pusztyí 2006-07-08 23:13:02 [Válasz erre: 506 USA 2006-07-07 10:25:43]
\'nem sokan vannak, akik valoban hallanak, latnak es onallo velemenyuk van a Vilagrol.\' ...karmesterből is egyre kevesebb ez a fajta. főleg a jófülű. Le a majmokkal!
\'nem sokan vannak, akik valoban hallanak, latnak es onallo velemenyuk van a Vilagrol.\' ...karmesterből is egyre kevesebb ez a fajta. főleg a jófülű. Le a majmokkal!
506 USA 2006-07-07 10:25:43 [Válasz erre: 505 Wolfi 2006-07-06 23:40:20]
Sot, abba az etterembe megyunk el, amirol jot hallottunk, oda megyunk nyaralni ahol ismerosok mar jartak, olyan ruhat keresunk magunknak, amit mason mar lattunk. Emberi termeszet. Emlekezz a Gauss gorbere: nem sokan vannak, akik valoban hallanak, latnak es onallo velemenyuk van a Vilagrol.
Sot, abba az etterembe megyunk el, amirol jot hallottunk, oda megyunk nyaralni ahol ismerosok mar jartak, olyan ruhat keresunk magunknak, amit mason mar lattunk. Emberi termeszet. Emlekezz a Gauss gorbere: nem sokan vannak, akik valoban hallanak, latnak es onallo velemenyuk van a Vilagrol.
505 Wolfi 2006-07-06 23:40:20 [Válasz erre: 504 USA 2006-07-04 21:33:11]
Pedig sokan vannak, akik (többnyire)úgy alkotnak vélemlényt, hogy valaki dícsérte nekik ezt vagy azt a karmestert. A több nézőpontból tapasztalataim szerint a zene területén inkább csak káosz szokott, mint \"végeredmény\" kialakulni...
Pedig sokan vannak, akik (többnyire)úgy alkotnak vélemlényt, hogy valaki dícsérte nekik ezt vagy azt a karmestert. A több nézőpontból tapasztalataim szerint a zene területén inkább csak káosz szokott, mint \"végeredmény\" kialakulni...
504 USA 2006-07-04 21:33:11 [Válasz erre: 503 Wolfi 2006-07-04 16:06:02]
Hat oszinten, es talan kicsit szerenytelenul ezen a probleman en mar regen tultettem magam. Azert szeretni valakit,vagy ugy tennni, mert masok azt mondjak? Ido es energiapocsekolas. A problema amirol beszelni probaltam az az, hogy a zenekar, a szolista, a kozonseg, a kritikusok velemenye tokeletesen ellentetes lehet (ad absurdum jogosan). Szoval ez a \"hagyatkozzunk a fulunkre\" es \"jo oreg megerzes\" csak maganszinten mukodik. Persze talan a vegen valamifajta \"vegeredmeny\" csak kikerekedik a sok nezopontbol...
Hat oszinten, es talan kicsit szerenytelenul ezen a probleman en mar regen tultettem magam. Azert szeretni valakit,vagy ugy tennni, mert masok azt mondjak? Ido es energiapocsekolas. A problema amirol beszelni probaltam az az, hogy a zenekar, a szolista, a kozonseg, a kritikusok velemenye tokeletesen ellentetes lehet (ad absurdum jogosan). Szoval ez a \"hagyatkozzunk a fulunkre\" es \"jo oreg megerzes\" csak maganszinten mukodik. Persze talan a vegen valamifajta \"vegeredmeny\" csak kikerekedik a sok nezopontbol...
503 Wolfi 2006-07-04 16:06:02 [Válasz erre: 498 Kotkoda 2006-06-25 11:38:19]
Úgy gondolom, hogy mindenki szépen hagyatkozzon a fülére és a megérzéseire és ne arra, amit másoktól hall. Ha úgy hallom/érzem ,hogy x v. y jó, akkor ismerjem el, hogy x v. y jó, ha meg úgy hallom ,hogy nem jó, akkor merjem bevallani/azt mondani, hogy nem jó. Ne mis-másoljunk, beszéljünk mellé, hanem hagyatkozzunk arra, amit érzünk, v. hallunk. A \"jó öreg\" megérzés átsegít a nehézségeken, de ha az ember hazudik magának, vagy nem figyel a megérzéseire, akkor magára vessen.
Úgy gondolom, hogy mindenki szépen hagyatkozzon a fülére és a megérzéseire és ne arra, amit másoktól hall. Ha úgy hallom/érzem ,hogy x v. y jó, akkor ismerjem el, hogy x v. y jó, ha meg úgy hallom ,hogy nem jó, akkor merjem bevallani/azt mondani, hogy nem jó. Ne mis-másoljunk, beszéljünk mellé, hanem hagyatkozzunk arra, amit érzünk, v. hallunk. A \"jó öreg\" megérzés átsegít a nehézségeken, de ha az ember hazudik magának, vagy nem figyel a megérzéseire, akkor magára vessen.
502 USA 2006-06-25 20:11:54 [Válasz erre: 498 Kotkoda 2006-06-25 11:38:19]
Es ki lenne akkor akit \"zenei vilag\"-nak hivunk? A muzsikusok? A kozonseg? Az oktatok? A szponzorok? Amugy meg a karmesterseg valoban az a szakma, amit a legkonnyebb tettetni, de a legnehezebb magas fokon csinalni. Viszont nem hiszem, hogy atgondolni valo akadna ezen. Egyszeruen igy, hullamokban jonnek a tehetesegek, van amikor sok, van amikor egy sem, ez persze mindenre igaz.
Es ki lenne akkor akit \"zenei vilag\"-nak hivunk? A muzsikusok? A kozonseg? Az oktatok? A szponzorok? Amugy meg a karmesterseg valoban az a szakma, amit a legkonnyebb tettetni, de a legnehezebb magas fokon csinalni. Viszont nem hiszem, hogy atgondolni valo akadna ezen. Egyszeruen igy, hullamokban jonnek a tehetesegek, van amikor sok, van amikor egy sem, ez persze mindenre igaz.