292 Sesto 2007-05-13 19:35:22 [Válasz erre: 291 bemaria 2007-05-13 19:28:52]
...háááát én sem (elsö sorban) a \"látvány\" miatt voltam eddig leginkább kiakadva, ami tapasztalataimat illeti,...elhiheted!...
...háááát én sem (elsö sorban) a \"látvány\" miatt voltam eddig leginkább kiakadva, ami tapasztalataimat illeti,...elhiheted!...
291 bemaria 2007-05-13 19:28:52 [Válasz erre: 290 Sesto 2007-05-13 19:24:43]
Egyszerűen nem tetszett, amit hallottam. Amit láttam az tetszett. De mikor az egyik legismertebb kettőst az operából úgy énekelték, hogy szinte alig hallatszott valami...
Egyszerűen nem tetszett, amit hallottam. Amit láttam az tetszett. De mikor az egyik legismertebb kettőst az operából úgy énekelték, hogy szinte alig hallatszott valami...
290 Sesto 2007-05-13 19:24:43 [Válasz erre: 289 bemaria 2007-05-13 19:18:39]
...akkor most Te \"gyülölködsz\"???-mert ugye én anno azért kaptam a pofámra tisztességesen, mert le mertem írni -már a premier elött- egy két erösebb, szubjektiv gondolatot \"operajátszás a MNSZ-ban\" témakörben,...korábbi miskolci tapasztalatok alapján...
...akkor most Te \"gyülölködsz\"???-mert ugye én anno azért kaptam a pofámra tisztességesen, mert le mertem írni -már a premier elött- egy két erösebb, szubjektiv gondolatot \"operajátszás a MNSZ-ban\" témakörben,...korábbi miskolci tapasztalatok alapján...
289 bemaria 2007-05-13 19:18:39 [Válasz erre: 288 Sesto 2007-05-13 19:15:37]
Teljesen igazad van, és amúgy az előadás közben gondoltam is rá, hogy vajon milyen lesz a fesztiválos előadás. Lehet azt is meg kellene nézni! Mert ettől a gárdától nem voltam elájulva.
Teljesen igazad van, és amúgy az előadás közben gondoltam is rá, hogy vajon milyen lesz a fesztiválos előadás. Lehet azt is meg kellene nézni! Mert ettől a gárdától nem voltam elájulva.
288 Sesto 2007-05-13 19:15:37 [Válasz erre: 287 bemaria 2007-05-13 19:09:53]
...nyilván, ha pl. a Berlini Komische Oper-röl beszélnénk, akkor evidens, hogy ott francia helyett német nyelven szólalna meg Offenbach remekmüve,...de az Operafesztiválon azért ezt nem lehet eljátszani, az eléggé égö lenne!... :-(((
...nyilván, ha pl. a Berlini Komische Oper-röl beszélnénk, akkor evidens, hogy ott francia helyett német nyelven szólalna meg Offenbach remekmüve,...de az Operafesztiválon azért ezt nem lehet eljátszani, az eléggé égö lenne!... :-(((
286 Sesto 2007-05-13 19:01:41 [Válasz erre: 285 bemaria 2007-05-13 18:58:49]
Bocs´ de nehogy már magyarul menjen a Hoffmann még egy \"Nemzetközi Operafesztiválon\"!...
Bocs´ de nehogy már magyarul menjen a Hoffmann még egy \"Nemzetközi Operafesztiválon\"!...
285 bemaria 2007-05-13 18:58:49 [Válasz erre: 283 Búbánat 2007-05-13 18:20:03]
Ez komoly??? Nem is tudtam. Azt hittem ugyanígy magyarul lesz.
Ez komoly??? Nem is tudtam. Azt hittem ugyanígy magyarul lesz.
284 Sesto 2007-05-13 18:51:19 [Válasz erre: 282 bemaria 2007-05-13 17:58:35]
...én csupán \"hangosan gondolkoztam\", amúgy meg se több, se kevesebb...
...én csupán \"hangosan gondolkoztam\", amúgy meg se több, se kevesebb...
283 Búbánat 2007-05-13 18:20:03 [Válasz erre: 282 bemaria 2007-05-13 17:58:35]
A miskolci nyári operafesztiválon a Hoffmann meséi hármas női főszerepét -egyes hírek szerint - Kolonits Klára énekli majd franciául. Ha ez igaz, akkor az előadás után, pláne,félszavakból is érteni fogunk...
A miskolci nyári operafesztiválon a Hoffmann meséi hármas női főszerepét -egyes hírek szerint - Kolonits Klára énekli majd franciául. Ha ez igaz, akkor az előadás után, pláne,félszavakból is érteni fogunk...
282 bemaria 2007-05-13 17:58:35
Örülök, hogy ott mindenki félszavakból megérti egymást.. rajtam kívül.
Örülök, hogy ott mindenki félszavakból megérti egymást.. rajtam kívül.
281 Búbánat 2007-05-13 17:43:33
Opera Rara 2007 novemberében jelenteti meg új Offenbach-operett CD-jét: \'Entre Nous\' címmel. Két lemezen ritkán hallható Offenbach-operettekből hallhatunk majd részleteket: az egyik legelső színpadi alkotásából, az 1855-ös La Nuit Blanche-ból épp úgy, mint a posztumusz - 1880/81 - Moucheronból. Közötte pedig a válogatásba bekerül: Vert-Vert, Fantasio, Genevieve de Brabant, La Jolie Parfumeuse, Le Roi Carotte etz. A felvételen közreműködik: Laura Claycomb, Elizabeth Vidal, Colin Lee, Yvonne Kenny, Jennifer Larmore, Aloister Miles, Geoffrey Mitchell Choir, LOndon Philharmonic Orchestra, a karmester: David Parry.
Opera Rara 2007 novemberében jelenteti meg új Offenbach-operett CD-jét: \'Entre Nous\' címmel. Két lemezen ritkán hallható Offenbach-operettekből hallhatunk majd részleteket: az egyik legelső színpadi alkotásából, az 1855-ös La Nuit Blanche-ból épp úgy, mint a posztumusz - 1880/81 - Moucheronból. Közötte pedig a válogatásba bekerül: Vert-Vert, Fantasio, Genevieve de Brabant, La Jolie Parfumeuse, Le Roi Carotte etz. A felvételen közreműködik: Laura Claycomb, Elizabeth Vidal, Colin Lee, Yvonne Kenny, Jennifer Larmore, Aloister Miles, Geoffrey Mitchell Choir, LOndon Philharmonic Orchestra, a karmester: David Parry.
276 bemaria 2007-05-13 13:45:38
Tegnap láttam Miskolcon a Hoffmann meséit. Olympia VERMES TÍMEA Giulietta SERES ILDIKÓ Antonia KERTÉSZ MARCELLA Miklós TÓTH JUDIT Hoffmann VADÁSZ ZSOLT A darab zenéje egyszerűen fantasztikus, nagyon szeretem Offenbachot. És Vadász Zsolt nagyon tetszett, jobban mint a Párizsi élet bohó szerepében. Ez jobban illik hozzá! Viszont a hölgyek közül csak Vermes Tímea tetszett hangilag.
Tegnap láttam Miskolcon a Hoffmann meséit. Olympia VERMES TÍMEA Giulietta SERES ILDIKÓ Antonia KERTÉSZ MARCELLA Miklós TÓTH JUDIT Hoffmann VADÁSZ ZSOLT A darab zenéje egyszerűen fantasztikus, nagyon szeretem Offenbachot. És Vadász Zsolt nagyon tetszett, jobban mint a Párizsi élet bohó szerepében. Ez jobban illik hozzá! Viszont a hölgyek közül csak Vermes Tímea tetszett hangilag.
275 Sesto 2007-04-10 17:28:38
\"Condiusez-moi vers celui que j´adore\", remek \"kis\" Walzer ez: Joan Sutherland énekelt,...s nem is volt olyan rossz a vénasszony,... söt(!) legalábbis a végét valóban ragyogóan, virtuóz módon oldotta meg!... ;-)
\"Condiusez-moi vers celui que j´adore\", remek \"kis\" Walzer ez: Joan Sutherland énekelt,...s nem is volt olyan rossz a vénasszony,... söt(!) legalábbis a végét valóban ragyogóan, virtuóz módon oldotta meg!... ;-)
274 frushena 2007-03-28 08:58:17
Nem is tudom melyik újat hallgassam! :-))))))))))
Nem is tudom melyik újat hallgassam! :-))))))))))
273 Sesto 2007-02-27 18:58:11 [Válasz erre: 272 törpekirály 2007-02-27 18:15:29]
...félreértettél, hiszen abszolút egy véleményen vagyok Veled, csupán azt emlitettem, hogy -sajnos- nem állunk egyedi esettel szemben, ami az Operettben megtörtént, az gyakorlatilag már bevett gyakorlat, különösen a vidéki szinházakban... A pécsi helyzet tragikus,...én már kifejtettem a véleményemet,...azt hiszem azt sem olvastad el részletesen...(lásd. \"világszinvonalú elöadások\", \"vidék\", \"ösbemutatók\" és-és-és...) De a pécsihez hasonló helyzet sajnos általános tendenciának látszik, legyen az bp.-i vagy akár vidéki szinpad,...nem kommentálnám!... :-(((
...félreértettél, hiszen abszolút egy véleményen vagyok Veled, csupán azt emlitettem, hogy -sajnos- nem állunk egyedi esettel szemben, ami az Operettben megtörtént, az gyakorlatilag már bevett gyakorlat, különösen a vidéki szinházakban... A pécsi helyzet tragikus,...én már kifejtettem a véleményemet,...azt hiszem azt sem olvastad el részletesen...(lásd. \"világszinvonalú elöadások\", \"vidék\", \"ösbemutatók\" és-és-és...) De a pécsihez hasonló helyzet sajnos általános tendenciának látszik, legyen az bp.-i vagy akár vidéki szinpad,...nem kommentálnám!... :-(((
272 törpekirály 2007-02-27 18:15:29
Sesto,nem vitatkozom!Mindenkinek megvan a maga mércéje!Én egy másik zenei világban nöttem fel,más operaénekeseket hallgattam ifjukoromban,és a lábamat sem tettem be az operettbe,amig meg nem ismerkedtem vele késöbb,mikor még más énekesek énekeltek,bár pártól égnek állt a hajam.Csak szomoru vagyok,mert leöntenek mindent egy vödör ....azzal,és aztán sopánkodnak,hogy milyenek a fiatalok.Nem ragozom,hiszen akik itt irnak ,valamilyen szinten hivei a zenés müfajoknak,és kicsit olvassatok bele a nyitó hirbe,ami Pécsett van és lesz,akkor szomorodjatok el,mert lehet,hogy nem \"világszinvonalu\"elöadások jönnek létre a vidéki szinházakban,de valamivel jobbak,mint egy megasztáros turné vagy a mindenféle playbackes operett előadás.Valamilyen szinten azért neveli a népet egy operaszakos kis vidéki szinház-persze nem sokáig,ha igy folytatódik a kultura!
Sesto,nem vitatkozom!Mindenkinek megvan a maga mércéje!Én egy másik zenei világban nöttem fel,más operaénekeseket hallgattam ifjukoromban,és a lábamat sem tettem be az operettbe,amig meg nem ismerkedtem vele késöbb,mikor még más énekesek énekeltek,bár pártól égnek állt a hajam.Csak szomoru vagyok,mert leöntenek mindent egy vödör ....azzal,és aztán sopánkodnak,hogy milyenek a fiatalok.Nem ragozom,hiszen akik itt irnak ,valamilyen szinten hivei a zenés müfajoknak,és kicsit olvassatok bele a nyitó hirbe,ami Pécsett van és lesz,akkor szomorodjatok el,mert lehet,hogy nem \"világszinvonalu\"elöadások jönnek létre a vidéki szinházakban,de valamivel jobbak,mint egy megasztáros turné vagy a mindenféle playbackes operett előadás.Valamilyen szinten azért neveli a népet egy operaszakos kis vidéki szinház-persze nem sokáig,ha igy folytatódik a kultura!
271 Sesto 2007-02-27 10:39:19 [Válasz erre: 268 törpekirály 2007-02-26 17:52:47]
Szia Törpekirály! \"És ne menjünk bele ebbe a vitába,ahol nem kell többé a Kodály módszer,ahol operatagozatokat szüntetnek meg sziházakban,ahol hangtalan,mikroport nélkül érthetetlen \"énekesek\" énekelhetnek,ott ez igenis hallatlan!\" -én pl. megértem teljes mértékben \"indulatos érvelésedet\"- az Operettszinház miatt, vagyis musical-szinész ne próbálkozzon opera comique-ban, mint \"operetténekes\" etc.,...tudom, nem az Operettröl, hanem egy vidéki szinházról, mint pl. a Miskolci Nemzeti szintén elmondható (sok esetben) a fenti állitásod,...csak annyi különbséggel, hogy ott esetenként prózai szinészek lépnek fel akár opera szerepekben,...ezt sem nevezném optimális megoldásnak, és akkor még nagyon finom voltam!...
Szia Törpekirály! \"És ne menjünk bele ebbe a vitába,ahol nem kell többé a Kodály módszer,ahol operatagozatokat szüntetnek meg sziházakban,ahol hangtalan,mikroport nélkül érthetetlen \"énekesek\" énekelhetnek,ott ez igenis hallatlan!\" -én pl. megértem teljes mértékben \"indulatos érvelésedet\"- az Operettszinház miatt, vagyis musical-szinész ne próbálkozzon opera comique-ban, mint \"operetténekes\" etc.,...tudom, nem az Operettröl, hanem egy vidéki szinházról, mint pl. a Miskolci Nemzeti szintén elmondható (sok esetben) a fenti állitásod,...csak annyi különbséggel, hogy ott esetenként prózai szinészek lépnek fel akár opera szerepekben,...ezt sem nevezném optimális megoldásnak, és akkor még nagyon finom voltam!...
270 bemaria 2007-02-26 19:37:50 [Válasz erre: 266 törpekirály 2007-02-26 17:24:21]
Én is egyetértek, és nagyon örülök, hogy amikor én megyek nem lesznek benne musicalesek. Ők ne énekeljenek operettet. Nem értem, miért kell ezt erőltetni. Hogy a két rajongótábor keveredjen??? Akkor mi lesz az operettel kérdem én?
Én is egyetértek, és nagyon örülök, hogy amikor én megyek nem lesznek benne musicalesek. Ők ne énekeljenek operettet. Nem értem, miért kell ezt erőltetni. Hogy a két rajongótábor keveredjen??? Akkor mi lesz az operettel kérdem én?
269 Búbánat 2007-02-26 18:15:28 [Válasz erre: 268 törpekirály 2007-02-26 17:52:47]
Félreérthetően fogalmazhattam... Én egyetértettem azzal, amit írtál.
Félreérthetően fogalmazhattam... Én egyetértettem azzal, amit írtál.
268 törpekirály 2007-02-26 17:52:47
Hiába gúnyolodsz,igenis hallatlan!És ne menjünk bele ebbe a vitába,ahol nem kell többé a Kodály módszer,ahol operatagozatokat szüntetnek meg sziházakban,ahol hangtalan,mikroport nélkül érthetetlen \"énekesek\" énekelhetnek,ott ez igenis hallatlan!
Hiába gúnyolodsz,igenis hallatlan!És ne menjünk bele ebbe a vitába,ahol nem kell többé a Kodály módszer,ahol operatagozatokat szüntetnek meg sziházakban,ahol hangtalan,mikroport nélkül érthetetlen \"énekesek\" énekelhetnek,ott ez igenis hallatlan!
267 Búbánat 2007-02-26 17:33:04 [Válasz erre: 266 törpekirály 2007-02-26 17:24:21]
Összekeverték a két társulatot? Egy Offenbach- alkotásban? Ez észbontó!!! Hallatlan! Mily\' szerencse, hogy nem azon az előadáson voltam ott! Így van, az operett-műfajnak megvannak az igényes - operai szintű - követelményei, abból nem lehet s nem szabad engedni! A musicalnek, a rockoperának, a zenés játéknak is van létjogosultsága, de ne keverjék össze a szezont a fazonnal!
Összekeverték a két társulatot? Egy Offenbach- alkotásban? Ez észbontó!!! Hallatlan! Mily\' szerencse, hogy nem azon az előadáson voltam ott! Így van, az operett-műfajnak megvannak az igényes - operai szintű - követelményei, abból nem lehet s nem szabad engedni! A musicalnek, a rockoperának, a zenés játéknak is van létjogosultsága, de ne keverjék össze a szezont a fazonnal!
266 törpekirály 2007-02-26 17:24:21
Izlések és pofonok....nekem más a véleményem az operettes előadásról! Miután Offenbach zenéjét imádom,a zenei megvalósitásba kötök bele,mint az a vasárnapi Napkelte előadásból kiderült,összekeverték a két társulatot,a musicalesekkel semmi bajom,de ne énekeljenek Offenbachot.Megint egy kisérlet a műfaj,az igazi operett megcsúfolására,előtérbe helyezve az anyagiakat,mert igy elképzelhető,hogy a fiatal rajongók lenyelik a békát,azaz bemennek egy operettre. Fontos a kasszasiker,az,hogy igazi énekesekkel adjanak elő igazi operettet,és bebizonyisák a müfaj létjogosultságát,arra az Operett Szinház a mai állás szerint képtelen.
Izlések és pofonok....nekem más a véleményem az operettes előadásról! Miután Offenbach zenéjét imádom,a zenei megvalósitásba kötök bele,mint az a vasárnapi Napkelte előadásból kiderült,összekeverték a két társulatot,a musicalesekkel semmi bajom,de ne énekeljenek Offenbachot.Megint egy kisérlet a műfaj,az igazi operett megcsúfolására,előtérbe helyezve az anyagiakat,mert igy elképzelhető,hogy a fiatal rajongók lenyelik a békát,azaz bemennek egy operettre. Fontos a kasszasiker,az,hogy igazi énekesekkel adjanak elő igazi operettet,és bebizonyisák a müfaj létjogosultságát,arra az Operett Szinház a mai állás szerint képtelen.
265 frushena 2007-02-26 08:52:01
Búbánat! A magam részéről is köszönet a beszámolóért! Nem csalódtam benned! ;-)
Búbánat! A magam részéről is köszönet a beszámolóért! Nem csalódtam benned! ;-)
264 Mónika 2007-02-26 08:35:50 [Válasz erre: 261 Búbánat 2007-02-25 19:33:29]
Kedves Búbánat! Szóval szívesen dupláznád az \"örömöket\" egy első szereposztással is? : ) Nem is kell mentegetőznöm. : )\"Párizsi élet\"? Kiben nem bújkál a vágy?: ) Még ugyan nem láttam a párizsi \"való világot\", de akkor Offenbach-al kezdhetném...Aztán lehet, hogy mégis megmaradok a Kurca parti fűzfák alatt madárfüttyök közben nézni a vadkacsák \"Párizsi életét\"...
Kedves Búbánat! Szóval szívesen dupláznád az \"örömöket\" egy első szereposztással is? : ) Nem is kell mentegetőznöm. : )\"Párizsi élet\"? Kiben nem bújkál a vágy?: ) Még ugyan nem láttam a párizsi \"való világot\", de akkor Offenbach-al kezdhetném...Aztán lehet, hogy mégis megmaradok a Kurca parti fűzfák alatt madárfüttyök közben nézni a vadkacsák \"Párizsi életét\"...
263 Búbánat 2007-02-25 21:01:30 [Válasz erre: 262 bemaria 2007-02-25 19:47:52]
Kedves Bemaria! \"Megengedem\"! Remélem, Te is jól fogod magad érezni a \"pesti Párizsban\"! Is!
Kedves Bemaria! \"Megengedem\"! Remélem, Te is jól fogod magad érezni a \"pesti Párizsban\"! Is!
262 bemaria 2007-02-25 19:47:52 [Válasz erre: 261 Búbánat 2007-02-25 19:33:29]
Én már voltam Párizsban! :) Akkor mehetek a darabra? :D Komolyra fordítva a szót: örömmel olvastam a beszámolódat Kedves Búbánat! Egyre türelmetlenebbül várom a napot, mikor én is megnézhetem a darabot!
Én már voltam Párizsban! :) Akkor mehetek a darabra? :D Komolyra fordítva a szót: örömmel olvastam a beszámolódat Kedves Búbánat! Egyre türelmetlenebbül várom a napot, mikor én is megnézhetem a darabot!
261 Búbánat 2007-02-25 19:33:29 [Válasz erre: 260 Mónika 2007-02-25 12:59:58]
Kedves Mónika! Köszönöm. Igyekszem majd az első szereposztással is megnézni a darabot... Bizonyára benned is bújkál a vágy, milyen lehet az a \"Párizsi élet\"? De figyelmeztetlek, ha csak erre a színpadi alkotásra \"utazol\", az kevés a gyönyörűséghez; hogy érezd és átadd magadat Párizs varázsának, hogy a mai, \"igazi\" párizsi életet fedezd fel magadnak, ahhoz oda kell utaznod megtapasztalni a hamisítatlan \"való világot\". Addig is ebben segítségedre lehet Offenbach lehengerlő muzsikája!... Ha meg voltál már ott, akkor meg \"spuri\" be az operettszínházba!
Kedves Mónika! Köszönöm. Igyekszem majd az első szereposztással is megnézni a darabot... Bizonyára benned is bújkál a vágy, milyen lehet az a \"Párizsi élet\"? De figyelmeztetlek, ha csak erre a színpadi alkotásra \"utazol\", az kevés a gyönyörűséghez; hogy érezd és átadd magadat Párizs varázsának, hogy a mai, \"igazi\" párizsi életet fedezd fel magadnak, ahhoz oda kell utaznod megtapasztalni a hamisítatlan \"való világot\". Addig is ebben segítségedre lehet Offenbach lehengerlő muzsikája!... Ha meg voltál már ott, akkor meg \"spuri\" be az operettszínházba!
260 Mónika 2007-02-25 12:59:58 [Válasz erre: 259 Búbánat 2007-02-25 02:27:46]
Kedves Búbánat! Ez a beszámolód nagyon magával ragadott!!! Köszönet érte!!! Szenzációs volt ezeket a sorokat olvasni!!! Tényleg sziporkázó est lehetett!!!!!!!!!!
Kedves Búbánat! Ez a beszámolód nagyon magával ragadott!!! Köszönet érte!!! Szenzációs volt ezeket a sorokat olvasni!!! Tényleg sziporkázó est lehetett!!!!!!!!!!
259 Búbánat 2007-02-25 02:27:46
Jacques Offenbach: Párizsi élet – a Budapesti Operettszínházban /2007. február 24. 19:00 óra – második szereposztás/ A bemutató után két nappal vagyunk. Friss még a darab, nem kopott el, számomra mégis kissé porosnak és avíttnak hat – már ami a színpadképet illeti. Ezek a díszletek, jelmezek „visszaköszönnek” más operettekből, azokból, amelyekben van orfeum, mulató, valami szórakozó „tanya”, akár egy báli terem: lásd pl. A víg özvegy, a Csárdáskirálynő, Denevér darabokat… A kétszeres forgószínpad a süllyesztőkkel, lifttel sem új ötlet. A színpad felett a kellék csillárra, ami több funkciót is betölt, ugyanez vonatkozik; a deja vue érzésemet fokozza a „Kánkán” becsempészése az Orfeusz az alvilágból c. Offenbach operettből. De végül is, illik ide, szó se róla. Klisék jönnek elő a többi, már bemutatott Offenbach-műből is, úgymint a Szép Heléna vagy a Banditák bizonyos részei. A színlapról az „erotikus” közönségcsalogató jelző stimmel, de ez is inkább csak mutatóba. Pl. tizenöt percig látunk egy „élethű” kb. négy méter magas „antik” Dávid-szobor papírmasét, melynek semmi funkciója nincs. Szellemes szójátékok, egy- és kétértelmű helyzetkomikumok, szoknya alá nyúlások, tapogatások, imitált „helyzetgyakorlatok”, a slicc iránti kutakodás – ennyi belefér még. Semmi több. Jól derül a publikum ezen-azon. Ezeket is láttuk már más darabokban, amelyek címe mellé nem tettek oda semmi pikánsra utaló szócskát… Számomra fogyasztható volt ez az operett újdonság, de semmi extra, amiért „lángolnom” kellene. Ebből a szempontból nekem legjobban a második résznek (eredetiben a negyedik felvonás) az a jelenete tetszett, amely az egyik párizsi „aranyifjú”, Gardfeu magánpalotájában játszódik, ahol őt alaposan beugrasztja és „megizzasztja” az ágyban és a vaksötétben cimborájának, Babinet-nek nagynénje, az öreg Karadek grófnő. Előzőleg Juliette-tel, az unokahúgával váratlanul betoppannak a vendégként ott megszálló – a csapodár férje által magára hagyott - bárónéhoz, akit Gardfeu, mint idegenvezető már kiszemelt magának és felvitte a palotájába, elhitetve vele, hogy ez a Grand Hotel. A három nő összefog, hogy megbüntetik Gardfeut. A báróné szobájába a grófnő megy be, a mellette lévő szobákba Juliette és a báróné. Amikor aztán megjön Gardfeu –nagy elánnal besétál a csapdába. Ekkor előoson a szomszéd szobából a két hölgy, várva, hogy Gardfeu rájön, hogy nem a bárónét találta ott, és kimenekül onnan - de arra aztán várhatnak! Általános derültséget kelt, amikor végül, nagy sokára megjelenik alsó ruhában a csapzott ifjú, lelkesen az élménytől, persze a „kedvese” ragaszkodott a teljes sötétséghez, így szent meggyőződése, hogy a bárónéval töltötte kedvére magát. Ő még nem tudja azt,, amit mi már tudunk. S fokozza a helyzetkomikumot a következő jelenet, mikor befut a cimbora, Babinet, akinek eldicsekszik, hogy sikerült a bárónét elcsábítania; közben, neki háttal egy pillanatra megjelenik szobája ajtajában a bárónő, akit csak Babinet pillant meg. Ezen meghökken, s nem érti, miért hazudik neki Gardfeu, meg akar győződni a helyzetről és benyit az ominózus szobába, honnan hirtelen tántorogva hátrál ki, mert megdöbbenésére saját nagynénjét találja ott; de már a báróné is előjön, és akkor Gardefeu-ba csap a villám a fel-és megismeréstől. Aztán kijön az öreg grófnő is, kissé megviselten, de láthatóan nagyon elégedetten, és kezdetét veszi egy fergeteges kimagyarázkodási procedúra, ami kölcsönös szemrehányásokkal és bocsánatkérésekkel fejeződik be. Ez a jelenet a pikáns helyzetkomikumával az egész darab csúcsa! Aztán még folytatódik a blődli, tényleg meg kell nézni a darabot! Szenzációs poénokkal és gegekkel van teli a darab! Az énekes-színészek nagyszerű munkát végeztek, tényleg minden dicséret megilleti őket! Dániel Gábort nagyon régen láttam a Szép Helénában és a János vitézben, itt remekül énekel és játszik Gardfeu bőrébe bújva. A báróné szerepét nagyon tehetségesen, csábosan, egyben tartózkodóan játssza a remek Geszthy Veronika, jeleneteiben szép csilingelő kedves hangján énekel, igazán elragadó-bájos jelenség. De nem primadonna-alkat. Hozzá kell tennem, hogy a sláger számot, a rondót ott a budoárjában a fürdőkád előtt szépen elénekli, de hiányolom énekéből a tűzet, a csábot, a sóhajt, a vágyat, amit olyan remekül abszolvál pl. Kincses Veronika a rádió az operett teljes felvételén. Az öreg grófnőt Papadimitriu Athina énekelte és komédiázta – szenzációsan! Babinet-t ének-és prózai jeleneteiben testre szabottan, virtuózan „hozta” Peller Károly. Szinte mindenkit fel kellene sorolnom a közreműködő művészek közül, hiszen egyformán apait és anyait beleadtak a jó kedvű játékba-énekbe! Metellát, egy „félvilági” nőt, a két cimbora megunt szeretőjét, akit a báró akar mindenképpen megkaparintani egy légyottra magának, az egyre jobb Bódi Barbara játszotta-énekelte, Gondremark bárót a káprázatos tehetségű Jantyik Csaba alakította. Frick cipészlegényt Vadász Zsolt, a csélcsap Gabrielle-t, a kedvesét a színház új üdvöskéje, Lukács Anita formálta meg, igencsak „vérforralóan”. S meg kell még említenem az egykor szebb napokat látott Marik Pétert, aki Alfonzt, Gardfeu inasát igen rutinosan prezentálta. Az operett zenéje pompás dallamokkal, harmóniákkal, ritmusokkal van teli. Egymás után sorjáznak a jobbnál jobb számok, áriák, duettek, tercettek, együttesek (a tetszetős és tartalmas műsorfüzet a CD-k mintájára - track-számonként- felsorolja a két rész 20 számának megnevezését a zenei tükörben) számomra jól ismertek (rádió, videó), de jó volt végre élőben is hallgatni a zenét! Szépen táncolt a balettkar (koreográfus: Lőcsei Jenő), s nemcsak színvonalasan és élményszerűen énekelt, hanem a darabban jól alakított is a színház énekkara (karigazgató: Kéringer László)! A teljes együttest, énekeseket nagyszerűen fogta össze a zenekar élén a fiatal karmester-nemzedék jelese, Silló István. Sajnos, az énekelt szöveg „megszokott módon” nem mindig érthető, ezért örömmel tapasztaltam, hogy - a külföldiek kedvéért is - működik a német nyelvű kivetítés a színpad nyílása felett… A díszlet Túri Erzsébetet, a jelmez Füzér Annit dicséri, kik végső soron ügyesen illesztették be a korhű paneleket a Béres Attila rendező megálmodta, elképzelt s megvalósított Párizsi élet produkcióba. Összefoglalva leszögezhetem, hogy Offenbach ebben a művében is – noha nem éri el az Orfeusz az alvilágban vagy a Szép Heléna színvonalát - szerencsésen ötvözte mindazt, amit a francia opera-comique jellemzőinek tartanak: a bőven áradó, finoman csiszolt, franciásan hajlékony dallamvilágot, ami itt is találkozik erőteljes kifejező és ábrázoló készséggel. Offenbach invenciózus zenéje roppant változatos, parodisztikus, szatirikus ugyanakkor azonban jellegét, eszközeit tekintve félreismerhetetlenül egységes. A másik híres, A gerolsteini nagyhercegnő című operettjével szinte egyidőben alkotott Párizsi élet fő erőssége a kifogyhatatlan bőséggel áradó, hol lírai, szentimentális, hol frivol, pajkos, kikacsintó, hol tüzes, pattogó, az egzotikumokat sem nélkülöző színes muzsika, mely nem nélkülözi a jellegzetes offenbachi humort sem. Ez az operettszinházi bemutató már nagyon kellett. Elsőrangú színházi élmény! Remélhetőleg huzamosabb ideig megmarad a repertoáron! Aki viszont inkább a hazai vizeken maradna, és az osztrák-magyar monarchia álomvilágában érzi jobban magát, s mondjuk Huszka, Jacobi, Kálmán, Lehár bűvöletéből nem igen akaródzik kiszakadni, még annak is ajánlom egy kis feltöltődés gyanánt a német-francia komponista alkotásának megtekintését. Aztán utána – ha mégis úgy gondolja – „visszamenekülhet” a Lili bárónőhöz vagy a Marica grófnőhöz…
Jacques Offenbach: Párizsi élet – a Budapesti Operettszínházban /2007. február 24. 19:00 óra – második szereposztás/ A bemutató után két nappal vagyunk. Friss még a darab, nem kopott el, számomra mégis kissé porosnak és avíttnak hat – már ami a színpadképet illeti. Ezek a díszletek, jelmezek „visszaköszönnek” más operettekből, azokból, amelyekben van orfeum, mulató, valami szórakozó „tanya”, akár egy báli terem: lásd pl. A víg özvegy, a Csárdáskirálynő, Denevér darabokat… A kétszeres forgószínpad a süllyesztőkkel, lifttel sem új ötlet. A színpad felett a kellék csillárra, ami több funkciót is betölt, ugyanez vonatkozik; a deja vue érzésemet fokozza a „Kánkán” becsempészése az Orfeusz az alvilágból c. Offenbach operettből. De végül is, illik ide, szó se róla. Klisék jönnek elő a többi, már bemutatott Offenbach-műből is, úgymint a Szép Heléna vagy a Banditák bizonyos részei. A színlapról az „erotikus” közönségcsalogató jelző stimmel, de ez is inkább csak mutatóba. Pl. tizenöt percig látunk egy „élethű” kb. négy méter magas „antik” Dávid-szobor papírmasét, melynek semmi funkciója nincs. Szellemes szójátékok, egy- és kétértelmű helyzetkomikumok, szoknya alá nyúlások, tapogatások, imitált „helyzetgyakorlatok”, a slicc iránti kutakodás – ennyi belefér még. Semmi több. Jól derül a publikum ezen-azon. Ezeket is láttuk már más darabokban, amelyek címe mellé nem tettek oda semmi pikánsra utaló szócskát… Számomra fogyasztható volt ez az operett újdonság, de semmi extra, amiért „lángolnom” kellene. Ebből a szempontból nekem legjobban a második résznek (eredetiben a negyedik felvonás) az a jelenete tetszett, amely az egyik párizsi „aranyifjú”, Gardfeu magánpalotájában játszódik, ahol őt alaposan beugrasztja és „megizzasztja” az ágyban és a vaksötétben cimborájának, Babinet-nek nagynénje, az öreg Karadek grófnő. Előzőleg Juliette-tel, az unokahúgával váratlanul betoppannak a vendégként ott megszálló – a csapodár férje által magára hagyott - bárónéhoz, akit Gardfeu, mint idegenvezető már kiszemelt magának és felvitte a palotájába, elhitetve vele, hogy ez a Grand Hotel. A három nő összefog, hogy megbüntetik Gardfeut. A báróné szobájába a grófnő megy be, a mellette lévő szobákba Juliette és a báróné. Amikor aztán megjön Gardfeu –nagy elánnal besétál a csapdába. Ekkor előoson a szomszéd szobából a két hölgy, várva, hogy Gardfeu rájön, hogy nem a bárónét találta ott, és kimenekül onnan - de arra aztán várhatnak! Általános derültséget kelt, amikor végül, nagy sokára megjelenik alsó ruhában a csapzott ifjú, lelkesen az élménytől, persze a „kedvese” ragaszkodott a teljes sötétséghez, így szent meggyőződése, hogy a bárónéval töltötte kedvére magát. Ő még nem tudja azt,, amit mi már tudunk. S fokozza a helyzetkomikumot a következő jelenet, mikor befut a cimbora, Babinet, akinek eldicsekszik, hogy sikerült a bárónét elcsábítania; közben, neki háttal egy pillanatra megjelenik szobája ajtajában a bárónő, akit csak Babinet pillant meg. Ezen meghökken, s nem érti, miért hazudik neki Gardfeu, meg akar győződni a helyzetről és benyit az ominózus szobába, honnan hirtelen tántorogva hátrál ki, mert megdöbbenésére saját nagynénjét találja ott; de már a báróné is előjön, és akkor Gardefeu-ba csap a villám a fel-és megismeréstől. Aztán kijön az öreg grófnő is, kissé megviselten, de láthatóan nagyon elégedetten, és kezdetét veszi egy fergeteges kimagyarázkodási procedúra, ami kölcsönös szemrehányásokkal és bocsánatkérésekkel fejeződik be. Ez a jelenet a pikáns helyzetkomikumával az egész darab csúcsa! Aztán még folytatódik a blődli, tényleg meg kell nézni a darabot! Szenzációs poénokkal és gegekkel van teli a darab! Az énekes-színészek nagyszerű munkát végeztek, tényleg minden dicséret megilleti őket! Dániel Gábort nagyon régen láttam a Szép Helénában és a János vitézben, itt remekül énekel és játszik Gardfeu bőrébe bújva. A báróné szerepét nagyon tehetségesen, csábosan, egyben tartózkodóan játssza a remek Geszthy Veronika, jeleneteiben szép csilingelő kedves hangján énekel, igazán elragadó-bájos jelenség. De nem primadonna-alkat. Hozzá kell tennem, hogy a sláger számot, a rondót ott a budoárjában a fürdőkád előtt szépen elénekli, de hiányolom énekéből a tűzet, a csábot, a sóhajt, a vágyat, amit olyan remekül abszolvál pl. Kincses Veronika a rádió az operett teljes felvételén. Az öreg grófnőt Papadimitriu Athina énekelte és komédiázta – szenzációsan! Babinet-t ének-és prózai jeleneteiben testre szabottan, virtuózan „hozta” Peller Károly. Szinte mindenkit fel kellene sorolnom a közreműködő művészek közül, hiszen egyformán apait és anyait beleadtak a jó kedvű játékba-énekbe! Metellát, egy „félvilági” nőt, a két cimbora megunt szeretőjét, akit a báró akar mindenképpen megkaparintani egy légyottra magának, az egyre jobb Bódi Barbara játszotta-énekelte, Gondremark bárót a káprázatos tehetségű Jantyik Csaba alakította. Frick cipészlegényt Vadász Zsolt, a csélcsap Gabrielle-t, a kedvesét a színház új üdvöskéje, Lukács Anita formálta meg, igencsak „vérforralóan”. S meg kell még említenem az egykor szebb napokat látott Marik Pétert, aki Alfonzt, Gardfeu inasát igen rutinosan prezentálta. Az operett zenéje pompás dallamokkal, harmóniákkal, ritmusokkal van teli. Egymás után sorjáznak a jobbnál jobb számok, áriák, duettek, tercettek, együttesek (a tetszetős és tartalmas műsorfüzet a CD-k mintájára - track-számonként- felsorolja a két rész 20 számának megnevezését a zenei tükörben) számomra jól ismertek (rádió, videó), de jó volt végre élőben is hallgatni a zenét! Szépen táncolt a balettkar (koreográfus: Lőcsei Jenő), s nemcsak színvonalasan és élményszerűen énekelt, hanem a darabban jól alakított is a színház énekkara (karigazgató: Kéringer László)! A teljes együttest, énekeseket nagyszerűen fogta össze a zenekar élén a fiatal karmester-nemzedék jelese, Silló István. Sajnos, az énekelt szöveg „megszokott módon” nem mindig érthető, ezért örömmel tapasztaltam, hogy - a külföldiek kedvéért is - működik a német nyelvű kivetítés a színpad nyílása felett… A díszlet Túri Erzsébetet, a jelmez Füzér Annit dicséri, kik végső soron ügyesen illesztették be a korhű paneleket a Béres Attila rendező megálmodta, elképzelt s megvalósított Párizsi élet produkcióba. Összefoglalva leszögezhetem, hogy Offenbach ebben a művében is – noha nem éri el az Orfeusz az alvilágban vagy a Szép Heléna színvonalát - szerencsésen ötvözte mindazt, amit a francia opera-comique jellemzőinek tartanak: a bőven áradó, finoman csiszolt, franciásan hajlékony dallamvilágot, ami itt is találkozik erőteljes kifejező és ábrázoló készséggel. Offenbach invenciózus zenéje roppant változatos, parodisztikus, szatirikus ugyanakkor azonban jellegét, eszközeit tekintve félreismerhetetlenül egységes. A másik híres, A gerolsteini nagyhercegnő című operettjével szinte egyidőben alkotott Párizsi élet fő erőssége a kifogyhatatlan bőséggel áradó, hol lírai, szentimentális, hol frivol, pajkos, kikacsintó, hol tüzes, pattogó, az egzotikumokat sem nélkülöző színes muzsika, mely nem nélkülözi a jellegzetes offenbachi humort sem. Ez az operettszinházi bemutató már nagyon kellett. Elsőrangú színházi élmény! Remélhetőleg huzamosabb ideig megmarad a repertoáron! Aki viszont inkább a hazai vizeken maradna, és az osztrák-magyar monarchia álomvilágában érzi jobban magát, s mondjuk Huszka, Jacobi, Kálmán, Lehár bűvöletéből nem igen akaródzik kiszakadni, még annak is ajánlom egy kis feltöltődés gyanánt a német-francia komponista alkotásának megtekintését. Aztán utána – ha mégis úgy gondolja – „visszamenekülhet” a Lili bárónőhöz vagy a Marica grófnőhöz…
258 bemaria 2007-02-23 18:05:01 [Válasz erre: 257 Búbánat 2007-02-23 16:47:40]
Én majd 3 hét múlva. :)
Én majd 3 hét múlva. :)
256 frushena 2007-02-23 08:43:31
Volt valaki premieren? [url]http://www.operettszinhaz.hu/Images/darabpic.nof?picid=1305;Párizsi élet[/url] [url]http://www.operettszinhaz.hu/Images/darabpic.nof?picid=1309;Párizsi élet 1.[/url] [url]http://www.operettszinhaz.hu/index.nof?o=0&nyelvid=1&hogy=darab&did=37&mit=kep&nyelvid=1&k1=21#d37;Még több fotó.[/url]
Volt valaki premieren? [url]http://www.operettszinhaz.hu/Images/darabpic.nof?picid=1305;Párizsi élet[/url] [url]http://www.operettszinhaz.hu/Images/darabpic.nof?picid=1309;Párizsi élet 1.[/url] [url]http://www.operettszinhaz.hu/index.nof?o=0&nyelvid=1&hogy=darab&did=37&mit=kep&nyelvid=1&k1=21#d37;Még több fotó.[/url]
254 Búbánat 2007-02-18 20:14:30 [Válasz erre: 253 bemaria 2007-02-18 20:00:50]
Ma van az André Chenier második premierje. Jövő héten nézem meg a második előadásokat. Offenbach-második premier is be van sorolva, meg az Operett Farsang. Sűrű hetem lesz!
Ma van az André Chenier második premierje. Jövő héten nézem meg a második előadásokat. Offenbach-második premier is be van sorolva, meg az Operett Farsang. Sűrű hetem lesz!
253 bemaria 2007-02-18 20:00:50 [Válasz erre: 252 Búbánat 2007-02-18 19:55:23]
Ja, persze. :) és mit néztél volna meg?
Ja, persze. :) és mit néztél volna meg?
252 Búbánat 2007-02-18 19:55:23 [Válasz erre: 251 bemaria 2007-02-18 19:51:23]
Pedig nekem most az Operában kellene lennem, de ráéreztem, hogy éppen most leszel itt, ezért elpasszoltam a jegyemet...
Pedig nekem most az Operában kellene lennem, de ráéreztem, hogy éppen most leszel itt, ezért elpasszoltam a jegyemet...
251 bemaria 2007-02-18 19:51:23 [Válasz erre: 250 Búbánat 2007-02-18 19:47:21]
Hát ez nagyon is elképzelhető! :)
Hát ez nagyon is elképzelhető! :)
250 Búbánat 2007-02-18 19:47:21 [Válasz erre: 249 bemaria 2007-02-18 19:44:25]
Akkor egymástól függetlenül bukkantunk rá... Valami azonos hullámhosszon mozgunk?
Akkor egymástól függetlenül bukkantunk rá... Valami azonos hullámhosszon mozgunk?
249 bemaria 2007-02-18 19:44:25 [Válasz erre: 248 Búbánat 2007-02-18 19:40:17]
Pont ezt a cikket találtam én is ma. Be is tettem a honlapra. :)
Pont ezt a cikket találtam én is ma. Be is tettem a honlapra. :)
248 Búbánat 2007-02-18 19:40:17 [Válasz erre: 243 frushena 2007-02-11 00:33:23]
[url]http://www.zene.hu/cikkek/cikk.php?id=6458;Erotikus bemutató az Operettben - középpontban a Párizsi élet[/url]
[url]http://www.zene.hu/cikkek/cikk.php?id=6458;Erotikus bemutató az Operettben - középpontban a Párizsi élet[/url]
247 bemaria 2007-02-12 14:26:48 [Válasz erre: 246 törpekirály 2007-02-12 14:20:24]
Hát ez sajnos benne van a \"pakliban\".
Hát ez sajnos benne van a \"pakliban\".
246 törpekirály 2007-02-12 14:20:24
Csak nem biztos,hogy azt hallod,amit a felételekről ismersz,vagy láttad esetleg máshol,a mű eredetijében.
Csak nem biztos,hogy azt hallod,amit a felételekről ismersz,vagy láttad esetleg máshol,a mű eredetijében.
245 frushena 2007-02-12 08:39:32 [Válasz erre: 244 Búbánat 2007-02-11 16:15:04]
Na ez nekem még nincs! Rajta vagyok!
Na ez nekem még nincs! Rajta vagyok!