Bejelentkezés Regisztráció

hanglemez - lemezhang


111 oicka 2014-04-22 09:57:55
BA-LU EUfórikusok - A brémai muzsikusok 2014. április 05. 11:00 IBS Színpad · Budapest Balogh Sándor legújabb fantasztikusan szórakoztató és roppant élvezetes zenés mesejátéka! A brémai muzsikusok történetét valószínűleg minden gyerek ismeri, azonban a brémai rézfúvósokéról már kevesebben hallottak. Ezen szeretnénk változtatni és reméljük igazat is adnak majd nekünk! Az öt jóbarát története ugyanis nemcsak mulatságos, de roppant tanulságos is annak, aki jól figyel. A csupa rézfúvósokból álló együttesben a különböző hangszereknek különböző szerep jut. Szó szerint, ugyanis az egyes állatokat az egyes rézfúvós hangszerek testesítik meg. A mesejáték eredeti, Hungaroton által megjelentetett hangfelvételét nem kisebb művészek játszották fel, mint a Berlini Filharmonikusok Rézfúvós Kamaraegyüttese, akik a világ több országában is előadták ezt a felejthetetlen előadást! Tehát nemcsak kiváló szórakozást, A brémai muzsikusok című mese fantasztikus adaptációját, hanem a rézfúvós hangszerek minden csínját-bínját is megtanulja az, aki erre a koncertre ellátogat!

110 Sipi 2009-11-06 16:52:27
A Brahms-Rattle felvétel kritikájával kapcsolatban jegyezném meg: az EMI-vel mostanában nekem is pozitív élményem volt, a Mahler 5. Rattle-Berliniek szerintem nagyon jól sikerült felvétel, a dinamika nagyon tág, a hangszerek szépen szólnak, az atmoszféra jó. Nem tudom, általános tendencia-e ez a kiadónál vagy csak néhány lemez sikerült így, de én örülök neki.

109 Sipi 2009-10-05 19:31:30 [Válasz erre: 108 tomás 2009-10-05 15:39:50]
Nekem is magyar kábelem van, szerintem jók a magyar hifi termékek is, én is ezeket preferálom. A cikket sajnos nem én írtam, de nekem is nagyon tetszett.

108 tomás 2009-10-05 15:39:50 [Válasz erre: 107 Sipi 2009-10-01 20:29:03]
Kedves Sipi! Nagy segítséget jelentettek a hazai gyártók linkjei is! Itt találtam kiváló minőségű, de megfizethető kábelt is! A gondolataiddal pedig 100%-ban egyetértek! Számomra elsősorban a zene a fontos, s bár a kelenlegi hanggal még nem vagyok teljes tekintetben elégedett (főleg a kórusok szólnak tompán), de ezt remélem sikerül megoldanom a tervezett fejlesztésekkel. Köszönöm!

107 Sipi 2009-10-01 20:29:03 [Válasz erre: 106 tomás 2009-10-01 19:04:21]
Rendben. Ha esetleg van kedved erről olvasni, a [url]http://www.egalizer.hu/;honlapomon[/url] olvashatsz egy nagyon jó esszét. Rögtön a kezdőlapon "A zene és a hifi" képre kattintva már elérhető.

106 tomás 2009-10-01 19:04:21 [Válasz erre: 105 Sipi 2009-10-01 18:43:20]
Ezt meg fogom szívlelni! :) A Marantz PM-68, november tájékán valószínűleg "beköltözik" hozzám, az Orion HS-400-asokat is újrakábeleztetem. Ezt már régóta terveztem. Már meg is van a kábel, német gyártmány, kiváló minőségű, ennyit tudok róla (meg hogy nagytisztaságú oxigénmentes rézből vagyon), ajánlották, és jó áron kaptam. Majd nézek valamilyen audió-kábelt is, most ajánlottak egy jót és olcsót. Itt meg fogok állni és merengek majd, hogy tetszik-e a hangzás. És csak komoly hiányérzet esetén változtatok rajta. Se kedvem, se pénzem nincs, hogy többet törődjek vele.

105 Sipi 2009-10-01 18:43:20 [Válasz erre: 104 tomás 2009-10-01 15:57:57]
Ja, ok. Csak vigyázz, mert a ravasz marketing-róka könnyen bevihet az erdőbe. Ha tetszik az, amit hallasz, akkor már ne változtass rajta.

104 tomás 2009-10-01 15:57:57 [Válasz erre: 103 Sipi 2009-10-01 15:30:59]
:) oda "amerre tovább"... Vagyis szeretnék végre eg véhleges, összeállt rendszert birtokolni, amihez már nem kell hozzányúlni.

103 Sipi 2009-10-01 15:30:59 [Válasz erre: 102 tomás 2009-10-01 15:05:38]
"De szeretnék végre megérkezni!!!" Hová?

102 tomás 2009-10-01 15:05:38 [Válasz erre: 101 balazsm 2009-10-01 11:25:12]
Köszi! Ez bíztatólag hangzik! :) Kaptan egy előnyös ajánlatot egy Marantz PM-68-asra. Lehet, hogy arra lesz a csere. A hangfalak új kábelt kapnak, aztán majd meglátjuk merre tovább. De szeretnék végre megérkezni!!! :D

101 balazsm 2009-10-01 11:25:12 [Válasz erre: 100 tomás 2009-09-30 18:16:51]
Nálam egy Marantz 3001-es DVD és az erősítő között van QED Qnex 1-es, ami a Performance 1-es elődje - jól muzsikál. (Nincs nagy különbség a Performance és Qnex között.) Ha kapsz valahol használtan, kábelt érdemes így venni, de a Perf. 1 alapkábel, belépőszintű gépekhez való inkább. A tiéd már a 3-ast is elbírná, hallani a különbséget. (Vagyis a különbség nem nagy - de hallható.) A QED Original hangfalkábel elég jó az árához képest, én is ezt ajánlottam volna. Én egy Van den Hul 302-est cseréltem le erre a QED-re és nagyon jó döntésnek bizonyult, csakúgy, mint az Inakustikról váltani QED Originalra.

100 tomás 2009-09-30 18:16:51 [Válasz erre: 99 balazsm 2009-09-30 16:12:26]
Iggen! "performance" - az az! Az erősítőm most még egy Technics SA-DX940..., de nem sokára már egy Sansui AU-317-est fogok használni, ami szintén keményebb hangú. (A Technics mos egy kicsit). Egy pár óriási Orion hangfalam van, amikkel nagyon meg vagyok elégedve. (ennek a kábelezése is cserélve lesz QED Original-ra.) Nagy különbséget jelentene, ha csak audio 1-es QED-kábelt vennék?

99 balazsm 2009-09-30 16:12:26 [Válasz erre: 96 tomás 2009-09-30 14:39:40]
Kedves Tomás! Azt hiszem, a QED Performance Audio 2-re gondolsz, az 15 és féle ezer Ft. Elég jó kábel, én is ilyet használok, keményebb hangú gépekhez jól passzol, mert elég lágy, kiegyenlített, angolos a hangja - Marantzhoz is teljesen jó, szerintem, főleg ha az erősítőd is hasonló hangkaraktert nyújt. 7001-hez már ez a kategória dukál. A rendszer meghálálja, ha a hangsugárzókábel is QED, persze ez függ a hangfaltól - meg az ízlésedtől - is.

98 tomás 2009-09-30 15:05:03 [Válasz erre: 97 Sipi 2009-09-30 14:48:22]
Köszi! Nagyszerű ötlet ez a letétes dolog, meg is fogom kérdezni!

97 Sipi 2009-09-30 14:48:22 [Válasz erre: 96 tomás 2009-09-30 14:39:40]
Egyáltalán nem szükséges. Az árból soha nem lehet a hangminőségre következtetni. Nem biztos, hogy többet tud, de ezt csak te tudod eldönteni; neked tetszik-e. És ha ilyen drága, akkor a kereskedő valószínűleg letét ellenében odaadja kipróbálni és el tudod dönteni, kell-e neked. Én próbálgattam IC-kábelként néhányat, de nálam szinte alig hallható volt a különbség.

96 tomás 2009-09-30 14:39:40
Hali! Hátha erre jár egy HiFi-tudor... Most vettem (tegnap) egy Marantz SA7001-est. Klassz készülék, nagyon elégedett vagyok vele. Az eladók persze rögtön betették a bogarat a fülembe, hogy dukálna hozzá egy QED Professional Audio 2-es audió-kábel... ez viszon elég sokba fáj. Kérdésem. Mivel tud többet egy ilyen 16ezres kábel egy mondjuk 6-7ezrestől? (Most egy olcsó kis vacakon megy, így se rossz, de egy HiFi-kábel azért majd kelleni fog.) Kérdésem tehát: valóban "szükséges" a drágábbik?

95 zesa 2009-01-27 11:32:26 [Válasz erre: 94 zesa 2009-01-27 11:31:28]
Lemaradt: budapesti helyszínről lenne szó.

94 zesa 2009-01-27 11:31:28
Sziasztok! Kissé off, de hátha van valakinek ötlete. Egy hegedűs barátomnak szeretnénk hangfelvételt készíteni és keresünk csöndes, nyugodt, jó akusztikájú teret. Lehet ez könyvtár, iskola, templom - ahol nem kérnek bérleti díjat. A felvétel - jó értelemben - amatőr indíttatású, magáncélra készülne.

93 bermuda 2006-09-09 16:33:52 [Válasz erre: 92 parampampoli 2006-09-09 10:55:30]
Igen, és büszke vagyok rá!! egyébként mindenki elfogult valakivel szemben ,te például egy énekesnővel szemben akit meg én nem kedvelek, de igy kerek a világ.

92 parampampoli 2006-09-09 10:55:30 [Válasz erre: 90 bermuda 2006-09-07 20:13:37]
Igen, elfogult vagy!

91 zitto 2006-09-09 10:49:34 [Válasz erre: 90 bermuda 2006-09-07 20:13:37]
\"De ha a piacon kapható, már nem is olyan szerény Trubadúr-videó kínálaton végigtekintünk, alighanem ez a felvétel viszi el a pálmát.\" Ezzel a sommás ítélettel zárta a honlapon megjelent recenzióját Cura Trubadúr-dvd-jéről a kritikus. Semmiképpen nem érthetek vele egyet!! (Remélem, más se!) A TDK 1978-as bécsi Trubadúrja négy korszakos énekes-zsenivel a színpadon, Karajannal a dirigensi pulton nehogy már bármilyen szempontból alatta maradjon a még közepesnek is csak jóindulattal nevezhető londoni előadásnak. Hvorosztovszkij egy évszázadban nem említhető a történelem egyik legpazarabb Lunáját éneklő Cappuccillivel, a bizonytalan intonációjú Villaroel Kabaivanszkával, egy majdenem no name Azucena a fénykorabeli Cossottoval. És Domingo?? Abban hasonlítanak Curával egymásra, hogy a Stretta \"C\"-je mindkettőjüknek problémás, de Domingo kárpótol gyönyörű hangszínével, arisztokratikus megjelenésével és frazírozásával. Hogy jön hozzá Cura, bármilyen szempontból is??? Mielőtt efféle kijelentéseket leírna, nézze már meg a konkurenseket az igen tisztelt \"szakértő\" !! Legalább ezt az egyet!

90 bermuda 2006-09-07 20:13:37
Köszönöm a beszámolót a Curás-Trubadurról, nekem ez volt az első dvd-m, mivel kedvenc énekesemről van szó azt hittem csak elfogult vagyok....

89 Búbánat 2006-09-07 10:49:12
Operatörténet magánerőből Haydn által Eszterházán színpadra vitt barokk zenemű DVD-n Népszabadság • Varsányi Gyula • 2006. augusztus 3. A gödöllői kastély nemrég felújított színházában készült Dittersdorf operájának felvétele Egy osztrák zeneszerző, bizonyos Karl Ditters von Dittersdorf a XVIII. század második felében ontotta az olasz operákat (csak később vált a német nyelvű opera \"atyjává\"), ezek közül néhányat az Eszterházán dalszínházat vezető komponista, Joseph Haydn előadásra kiválasztott. Az utóbbi művek egyikét, A Rocca Antica-i báró története címűt szemelték ki a Hungaroton lemezkiadónál, hogy az első opera-DVD-t elkészítsék belőle. A lemez most került boltokba. A Bánk bán Káel Csaba rendezésében elkészült filmfeldolgozása és DVD-változata után A Rocca Antica-i báró... mozgóképi fölidézése igazi kultúrhistóriai meglepetés. A két felvonásos vígoperában, amely a kor divatja szerint Goldoni szövegére készült, mindössze négy szerep van - ezeket Kóbor Tamás, Fodor Beatrix, Károly Edit és Bretz Károly énekli. A krónika szerint Haydnnak - és persze a főúri Eszterháza közönségének - annyira tetszett a könynyed darab, hogy 1776-tól több éven át műsoron tartotta. A mű szerzői kézirata jelenleg az Országos Széchényi Könyvtár zenei gyűjteményében található. Ott fedezte föl a régizene egyik jeles hazai kutatója és előadója, Németh Pál, aki a Capella Savaria együttes alapítójaként is ismert, de a művet mostani zenekara, a Savaria Barokk Zenekar közreműködésével vezényelte a DVD-fölvételen. Voltaképpen egy színielőadás látható a lemezen, Tóth János, az Operaház magánénekese rendezésében, amelyet a gödöllői királyi kastély két éve fölújított, kiváló akusztikájú, száz főt befogadó színházában rögzítettek. A lemez extrái megismertetik a nézőt Dittersdorf világával és a gödöllői kastéllyal is. Hollós Máté kiadóvezető érdeklődésünkre megerősítette: az újdonság megjelentetése a Hungaroton alapkoncepciójába illeszkedik, vagyis elsősorban a ritkaságokat kedvelő gyűjtők érdeklődésére számíthat világszerte. A DVD egy tervezett - magyar vonatkozású - sorozat első darabja lehet, ha sikerül további magántámogatókat bevonni a finanszírozásba. A Rocca Antica-i báró... fölvétele hatmilliós költségének egy részét is a filmtörvény adta befektetői kedvezmény révén sikerült előteremteni.

88 Escamillo 2006-02-06 11:53:14
A Lang Lang lemezkritikával sajnos nagyon egyet tudok érteni, legalábbis a zongorista értékelését illetően. Ugynis bár konkrétan ehez a koronghoz nem volt szerencsém, hallottam LL Csajkovszkij-Rachmanyinov 1. zv-es és Rachamnyinov 3. zv és Paganini rapszódia albumait, amelyeken tökéletesen bizonyítja, hogy miként lehet teljesen értelmetlen tempókkal, gyakorta giccsbe hajló hangulatokkal tönkretenni műveket. Az USA-ban a fiatalemberről többen úgy beszélnek, mint az új Horowitz-ról, ami végzetes tévedés. Az amazon.com-on látható beszámolók is jól tükrözik a helyzetet. Az egekbe magasztalások váltakoznak értetlenkedésekkel, hogy miként lehet, hogy LL a legnagyobb nevű karmesterekkel (az első zv-es cédén Barenboim, a Rachamnyinov cédén Gergiev)és a világ legjelentősebb klasszikus zenei kiadójánál jelentetheti meg a felvételeit. A diverz vélemények vizsgálva általában hamar kiderül, hogy a dícsérő kritikák többsége olyanoktól származik, akiknek ez szinte csak az ismerkedése a klasszikus zenével, így összehasonlítási alapjuk nincs, és a popkultúrán nevelkedtek számára valóban andalító lehet LL stílus. A másik oldalhoz tartozó vélemnyek jó része viszont hallotta a jó felvételeket is... Ez utóbbi természetesen nem feltétlenül Horowitzot jelenti. Nekem a fiatal \"sztárok\" közül például Arcadi Volodos sokkalta jobban tetszik.

87 Sesto 2005-07-18 09:59:41
pardon: \"örömmel\"

86 Sesto 2005-07-18 09:59:14
...rörömmel olvastam a Gardiner \"Szöktetés\" kritikát,...s valóban nagyon helyes a megállapitás, ami Orgonasova-val kapcs. elhangzik!-bár Orgonasova(=lemezen mindig jó!!!)esetében-szomorú, hogy live fele akkora a hang, mint amilyennek a hanghordozók által hinné az ember, pedig roppant kultúrált, stilisztikailag is biztos énekes=igazi \"lemezhang\"... Még sem tudom \"nem szeretni\"! ;-)))

85 zesa 2005-03-30 20:18:38 [Válasz erre: 81 filemile 2005-03-28 20:25:00]
filemile, köszi az infót! Kicsit tényleg késő, de nem lényeg :-) Tk. személyes tapasztalatokat vártam volna, végül hagyatkoztam arra amit a neten találtam (pl. összehasonlitó kritika a rondomagazinban), és az nem volt túl pozitív. Egyébként éppen a napokban belefutottam egy antikváriumi Boulezes Tavaszi Áldozatba (DG) de a rövid belehallgatás nem csigázott fel.

81 filemile 2005-03-28 20:25:00 [Válasz erre: 83 vörösbegy 2005-03-28 18:16:09]
Kocsergától már az is elég karizma, hogy életben maradt Csernobil után (egész családja elpusztult). Azért hallgasd (nézd) meg egy TDK DVD-n (DV-ECSPE)a Berlini Filharmonikusok és Abbado kíséretével az 1996-os szentpétervári koncerten. Szerintem elég jó az Aljeko kavatinában. A Boriszban abban az időben nem lehetett találni jobbat (tud valaki mást?). Idézet a Penguin Guide-ból: \"Vocally, the performance centres on the glorious singing of Anatoly Kotcherga as Boris. Rarely has this music been sung with such firmness and beauty as here and, so far from losing out dramatically compared with rivals who resort to parlando effects for emphasis, the performance gains in intensity. Kotcherga may not have as weighty a voice as Talvela on EMI, but with Abbado encouraging high contrasts, the darkly meditative depth of the performance is enhanced without loss of power.\" Nem veszem mindig készpénznek az angol kritikusokat, de az idézettel most egyetértek. Nem vagyok biztos, hogy a Solti féle Frau ohne Schattem költségvetése nem volt-e magasabb?

84 karnagy 2005-03-28 18:16:13 [Válasz erre: 69 Szilgyo 2003-08-12 08:24:15]
Én meg szeretem az Abbado-s Borist. Kotserga nem egy Christoff vagy Ghiaurov, de azért igen tisztességesen abszolválja a címszerepet. Mellesleg ez a világ legdrágábban felvett operalemeze, nem értem, hogy a Sony miért nem szerződtetett a címszerepre egy karizmatikusabb művészt. A \"kisebb\" szerepeket egytől egyig remek művészek szólaltatják meg (Lipovsek, Ramey stb.)

83 vörösbegy 2005-03-28 18:16:09 [Válasz erre: 81 filemile 2005-03-28 20:25:00]
Hát ez egy kicsit megkésett. Fordítás nincs?

82 filemile 2005-03-28 18:12:29 [Válasz erre: 80 zesa 2004-11-03 14:24:17]
zesa, ime a Gramophone kritikája a lemezről: Stravinsky Pulcinella. The Rite of Spring, \'Le sacre du printemps\'. Olga Borodina mez John Mark Ainsley ten Ildebrando d\' Arcangelo bass Berlin Philharmonic Orchestra/Bernard Haitink Philips CD 446 698-2PH (71 minutes : DDD) Text and translation included. Reviewed: Gramophone 4/1999, John Steane The booklet’s interior artwork – a jagged cubist pattern of white print on a black background and vice-versa – will strike you either as inventive or deeply irritating, but its contrasts are mirrored in the success and failure of the two performances. Despite occasional instances of affectionate pointing, and finely done solos from the tenor and bass, conditions for this Pulcinella – among them, a possible unfamiliarity with the notes – do not lend themselves to buoyancy, fun and quick wittedness, and a wonderfully effervescent score is rendered, for the most part, foursquare and flat. But how different is this Rite (as far as I am aware, the Berliners’ first Rite since their 1975 recording with Karajan); and if the opening bassoon solo – a very melancholy air, beautifully eased into – hints at a performance more ear-caressing than earth-cracking, what emerges is as comprehensive a realization of the many elements of this score as I have heard. The light-toned recording combines of vividly present and analytical clarity with a mostly audible sense of space; its sophistication only slipping in those moments where the parts don’t relate to the whole. Opinions will differ about whether those ‘moments’ are few or many, but the balance allows a very high yield of the score’s intricacies and radicalism, and provides a clear window on (and thus uplifting appreciation of) the wonderful expressive variety of the playing. So, you notice such things as the distinctive profile of the opening minutes’ woodwind lines emerging as a direct result of the player’s artistry rather than, as with Rattle, at the conductor’s obvious prompting; and that the playing is generally, and to a surely unprecedented degree, free of fudging (apart from the solo violin’s harmonics from 1\'11\'\' on track 8), or, to put it more positively, that, for example, the horns, although playing with brazen attack and abandon, and often at the speed of light, are also playing all of the notes at all the right times. But what of Haitink’s parameters? As it happens, they are mainly Stravinsky’s, with tempos that keep the work on its feet (the swift Introduction to Part 2 following Stravinsky’s own 1960 recording rather than his score’s metronome marking), an avoidance of inflexions alien to the score, and an appreciation of how much more radical The Rite can sound if not turned into a percussion concerto. It is not for me to say how much Haitink’s presence contributed to the brilliant nature and placing of the attack, and to the highly expressive cantabiles; or if, in a studio recording, considerations of ‘pacing’ – as in preserving tone and stamina for the danger-spots as well as the highest peaks – actually come into the equation. The important thing is that they are all here. When all is said and done, you have to ask yourself with any performance of The Rite, are you left shaken by it? I was by this one. \' John Steane

80 zesa 2004-11-03 14:24:17
Kedves szakértők, arra lennék kíváncsi van-e valakinek valamilyen kritikai információja, impressziója arról a Stravinsky - Haitink+BPO - Philips Cd-ről (Le sacre+Pulcinella), amely 95-ben jelent meg, de már a 98-as Bielefelderben és 2000-es Ph katalógusban sem látom nyomát. Csak a korábbi Londoniakkal készült felvételét lehet kapni. A lemez száma: 446 698-2

79 Búbánat 2004-09-23 20:31:22
Dohnányi Ernő: Cantus vitae –oratórium Km.: a MR Énekkara, Gyermekkara és Szimfonikus Zenekara Vezényel: Strausz Kálmán Szólót énekel: Korondi Anna, Meláth Andrea, Mukk József, Tóth János Magyar Rádió, 2004 Érdekes elemzést olvastam Pallós Tamás tollából az Új Ember legfrissebb számában az említett Dohnányi - oratórium szombati zeneakadémiai bemutatójához időzített CD-felvételéről. „Túlzás lenne azt állítanunk, hogy Dohnányi Ernő életműve reneszánszát éli, az viszont mindenképpen igaz, hogy a kiváló zongoraművész – karmester - zeneszerző egyre több darabját játsszák és veszik hanglemezre világszerte. Az elmúlt években itthon is elkezdődött az adósságtörlesztés: hosszú idő óta újra felhangozhatott zenekari műveinek sora, a szegedi dóm felszentelésére komponált miséje, az Erkel Színházban pedig előadták A vajda tornya című operáját. A Magyar Rádió együtteseinek köszönhetően most az 1941-ben bemutatott Cantus vitae-t emelték ki a feledés homályából. A mű újbóli (zeneakadémiai) előadása és hiánypótló lemezfelvétele által valódi remekművet ismerhet meg a zenehallgató közönség. A Madách Tragédiájának szövegrészleteit felhasználó szimfonikus kantáta egyszerre ars poetica és világnézeti állásfoglalás. Dohnányi legkedvesebb irodalmi alkotásából, a számára fontos sorok sajátos szempontú csoportosításával állította össze a szövegkönyvet, a zenével pedig új jelentéstartalommal bővítette az idézett részleteket. Lehetősége nyílt a történelmi áthallások művészi megjelenítésére, a különböző értékrendek között feszülő ellentétek vagy éppen az „egymásból következések” plasztikus ábrázolására. A legfeltűnőbb példa erre az egyik zenekari közjáték, amelyben a francia forradalomra, a szabadság, egyenlőség, testvériség eszméjére utaló Marseillaise-t „felülírja” az Internacionálé, a XX. század hasonló elveket hangoztató diktatúrájának ismert dallama. A világdráma ihlette kantáta központi gondolata – minden korabeli aktualitása mellett – az emberiség, s ezen belül az egyén üdvtörténete. Az emberiség sorsát tekintve a teremtés – bűnbeesés-megváltás, az egyén oldaláról pedig az eszmélés, a küzdelem és az örök élet reményének hármassága határozza meg a művet. Dohnányi zenéjét hallgatva először önkéntelenül zenei párhuzamokat keresünk. Kézenfekvő, kényelmes megoldásnak tűnhet, mégsem lehet az óriás zenekart, vegyes- és gyermekkórust és négy énekes szólistát felvonultató darabot egyszerűen az eklektikus, utóromantikus művek közé sorolni. Érezni ugyan rajta Wagner, Mahler, Richard Strauss, sőt Respighi hatását, de nincsen kétség afelől, Dohnányi teljesen egyénit, eredetit alkotott. A Cantus vitae magában foglalja a kor zenei törekvéseit: a karakterizálás jellege, lendülete már Sosztakovicsot előlegezi. A pazar, sokszínű, burjánzó hangszerelés hőfoka, állandó izzása egy pillanatra sem engedi a hallgató figyelmének lankadását. A szopránszóló a művészet, az újrakezdés és a hit győzelmének hirdetője. Dohnányi különleges szépségű lírája e részletekben bontakozik ki leginkább. (A szerző hasonló zenei megoldásokkal élt Iva búcsújánál, A vajda tornya című operájában.) A befejezés, az Istent dicsőítő két utolsó tétel Wagner Parsifaljának zárójelenetével rokon. Emelkedett, őszinte, üres hatáskereséstől mentes, nagy formátumú mű Dohnányi szimfonikus kantátája, amely a magyar zenetörténet jelentős darabjainak sorát gazdagítja.” Megismétlem: az élő bemutatóra ugyanezekkel a közreműködőkkel most szombaton kerül sor a Zeneakadémián, amelyet a Bartók Rádió 19:35 órai kezdettel élőben közvetíti.

78 velence 2004-08-10 13:41:16 [Válasz erre: 76 Tamás 2004-08-07 23:46:22]
Az Eroica fantasztikus.

77 Sipi 2004-08-08 15:02:28
Az is, de ezt már a Beethovenről mélyebben témában elmondtam. Bár a kísérőfüzetben az is szerepel, hogy a 9. második tételét helyszűke miatt kicsit meg kellett kurtítani.

76 Tamás 2004-08-07 23:46:22
Mindenkinek ajánlom, hogy megjelent a 20. század karmesterei sorozatban Furtwängler is. A lemez Beethoven 3., 5., és 9. szimfóniáját tartalmazza. Érdekes lehet.

75 zesa 2004-04-14 01:41:34
Egy kis érdekesség. Ma este egy barátomtól kaptam másolatban egy Mozart négykezes szonátát és Schubert Grand Duo-t, amely az Aldeburghi fesztiválon hangzott el Richter és Britten tolmácsolásában. A CD 2002-ben jelent meg az amerikai Music & Arts kiadásában. Ismerős volt a felállás, aztán rájöttem, hogy a Schubert mű nekem is megvan (más darabok társaságában) egy 2000-es Decca-BBC kiadásban. Miután a trackek nem egyeztek időtartamban teljesen, a felvétel időpontja pedig csak évszám pontossággal szerepelt a M&A lemezen, nekiláttam hasonlítgatni. A zörejek egyértelművé tették, hogy ugyanarról az előadásról van szó, viszont meglepve tapasztaltam, hogy míg a Decca CD sztereo, addig a M&A Schubertje monó és alaposan szalagzajos. Hát, furcsa ez így. Nagyon úgy tűnik, mintha ez utóbbi valamiféle kalózkiadás lenne, amit anno a rádióközvetítés során rögzítettek magnóra. Az is egészen bizonyos, hogy nem a Decca CD-t keverték át monóra, mert a Decca hangmérnökei bizony bele-belenyúltak a felvételbe és bizonyos zavaró zajokat \"kivágtak\" legalábbis tompítottak, hallatszik a finom utómunka, míg a másik lemezen kendőzetlenek a zajok. Szóval érdekes ez a kalózgyanús kiadvány a M&A-tól... Annak még nem néztem utána, hogy a Mozart négykezesnek is megjelent-e az eredetije a Deccánál? Ez a felvétel csak egy évvel későbbi (1966-os) mint a Schubert, de ez már a M&A-nál is sztereo.

74 Sipi 2004-02-17 20:33:07 [Válasz erre: 73 aei 2004-02-10 08:13:54]
Talán a piros?

73 aei 2004-02-10 08:13:54
Kár szabadkoznod Sipi, ugyan melyik lap ma a hifistáké? :-(

72 janomano 2004-02-07 18:45:15
Kedves zesa! Azért örülök, hogy tetszett neked! :) Szerintem jó kis lemez. Én szeretem.

71 Sipi 2004-02-06 21:12:04
Akit érdekel még a CD-s technika, az föltétlen vegye meg a februári Magyar PC Magazint, mert ez az egyik fő témája, bár elismerem, hogy az MPCM nem épp a hifisták lapja.

70 zesa 2004-02-06 00:37:37
(janomano melegen ajánlotta az Eötvös-féle (BMC) Beethoven ötödiket, de miután ez a Historikus előadás... fórumban OFF, így inkább itt folytatom.) Nos, janomano köszönöm az ötleted, azt hiszem értem miért is tetszik neked annyira. Tényleg klassz kis előadás! Feszes, dinamikus és amolyan \"értelmezős fajta\". Még el sem kezdődött és engem már magával ragadott, mert jó koncertfelvételhez illően nem a nagy semmiből szólalt meg, hanem van előtte egy kis \"élet\", egy kis teremzaj, ami pillanatok alatt képes az embert ráhangolni a koncertterem levegőjére. És ezeknek az apró figyelmességeknek nagyon tudok örülni. Az előadás tartalmi részének \"elemzéséhez\" én kicsiny vagyok, meg nem árt az ilyesmit többször is meghallgatni, de a porolási szándékhoz nem fér kétség. Ilyen értelemben akár még párhuzamot is vonhatnék a Harnoncourt és Eötvös felvétel között, de ezzel talán ki is merítem az összes hasonlóságot (a többiek kedvéért, az egész Beethoven ciklus N.H. kapcsán került szóba) Mert ugyan a N.H. CD is koncertfelvétel, de az Eötvösével ellentétben az egyedül a borító hátoldalán szereplő Live Recording feliratból derül ki, ami nekem azért nem elég meggyőző... Az Eötvös-féle hangzásról az egyetlen negatívum, ami valójában inkább csak törvényszerűség és nem hiány, hogy úgy általában a hangszerek nem szólnak olyannyira szépen, mint mondjuk a bécsiek, berliniek, de ennek két alapvető oka is van (a zenészektől függetlenül), egyrészt ez a zenekar biztosan kisebb, mint mondjuk a Karajané, vagy C. Kleiberé (arról már nem is beszélve, hogy nem is akarnak úgy simogatni, melengetni) másrészt pedig én azt hiszem, hogy ez a felvétel igen erősen közelmikrofonozott, aminek egyébként meghatározó szerepe lehet a nagy dinamikai végeredményben. Ráadásul (ezt nem tudom, hogyan kell mondani szakszerűen) a lemez eleve igen hangosra van \"kivezérelve\". Ez kicsit becsapós így! Félig-meddig érthető okokból a zenei rendező megkímélt bennünket a mű végi tapstól, amit csak azért sajnálok, mert a végső lecsengés nem csupán a \"kiürült\" nézőtér érzetét kelti, de belekerült egy csúnyácska vágás is :-(( Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én annyira tudok haragudni a közönségre, hogy nem képes megvárni a mű végét - a mű vége számomra az a pillanat amikor az utolsó hang is elhal a semmiben, amit én szívem szerint mindig lélegzetvisszafojtva várok (várnék) de sajnos mindig akad egy-két túlbuzgó türelmetlen alak, aki valójában már a mű kezdete óta arra vár, hogy végre ő zajonghasson... (Az Eötvös darabot még nem hallgattam a CD-ről)

69 Szilgyo 2003-08-12 08:24:15
Az Abbado-s Boris-t senkinek nem ajánlom, mert bár nagyon szép, igazi Boris nélkül megette a fene. A Kotserga nevű énekes teljesítménye szerintem igen halovány...

68 sphynx 2003-08-12 02:15:32
Én most az Anyegin Eugénre pályázom, van egy 54 (?)-es orosz, Khaikin vez, Visnyevkszkaja, stb.. Két kiadás, az egyik rosszabb (állítólag), a másik BMG-s, azt Norvégiából fogom megrendelni, máshol nem láttam.

67 Benno 2003-08-12 02:11:00
jo hogy mondod, legalább megtudom mi a \"reális\" - arrafele. az egy inetrnetes bolt, ha jol látom, www.zenebona.hu

66 sphynx 2003-08-12 02:08:19
3 cd-ért reális. Mi az a zenebona?

65 Benno 2003-08-12 02:06:20
most nézem a zenebona-n (annak milyen a hire?) a Cluytens 7390... huh, van bőr, van kép, van rajta

64 sphynx 2003-08-12 02:01:40
Az fóliás volt még, nyilván új ár. A Karajanos antikvár, de azt sem tudom, mennyi. (gondolom, 10 e körül).

63 Benno 2003-08-12 01:58:33
mennyi a Cluytens-es?

62 sphynx 2003-08-12 01:57:32
Láttam a Concerto-ban. Ott Cluytens-es is volt nemrég. Abbado-st dícsérik.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.