320 Ardelao 2015-07-05 00:57:53
[url] https://www.youtube.com/watch?v=XwHivCh-uIk; Franz Schmidt - Symphony No.3 in A-major (1928) [/url]
[url] https://www.youtube.com/watch?v=XwHivCh-uIk; Franz Schmidt - Symphony No.3 in A-major (1928) [/url]
319 Ardelao 2015-07-04 23:10:46
[url] http://www.radioswisspop.ch/de/musiker/kuenstler/26409412c9017b5d229c92edc2d0c98697b07/biography; Franz Schmidt [/url]
[url] http://www.radioswisspop.ch/de/musiker/kuenstler/26409412c9017b5d229c92edc2d0c98697b07/biography; Franz Schmidt [/url]
318 smaragd 2015-07-04 21:10:21 [Válasz erre: 317 Búbánat 2015-07-04 20:53:56]
Szinte biztos, hogy elhangzott a rádióban, a rádió akkori óriási jelentősége miatt, azután vélhetően nyomtatásban kiadták az anyagokat. Feltűnő volt a Wiener Philharmoniker koncerteknél is a Rundfunkkonzert visszatérő megrendezése. A lényeghez tartozik az is, hogy a jó sors eléd tette ezt a könyvet.
Szinte biztos, hogy elhangzott a rádióban, a rádió akkori óriási jelentősége miatt, azután vélhetően nyomtatásban kiadták az anyagokat. Feltűnő volt a Wiener Philharmoniker koncerteknél is a Rundfunkkonzert visszatérő megrendezése. A lényeghez tartozik az is, hogy a jó sors eléd tette ezt a könyvet.
317 Búbánat 2015-07-04 20:53:56 [Válasz erre: 314 smaragd 2015-07-04 20:35:09]
Még annyit, hogy - mint írja Papp Viktor - az arcképek és életrajzok egy része először a magyar rádióban hangzott el, más zenei portrék pedig folyóiratokban és napilapokban láttak napvilágot. A Schmidt Ferencről írt kis "esszéje" - akár nekrológként is - elhangozhatott a rádióban, az írott változata megjelenhetett a sajtóban is. De nem is ez a fontos, lényeg, hogy ezt a portrét megtaláljuk ebben a könyvében.
Még annyit, hogy - mint írja Papp Viktor - az arcképek és életrajzok egy része először a magyar rádióban hangzott el, más zenei portrék pedig folyóiratokban és napilapokban láttak napvilágot. A Schmidt Ferencről írt kis "esszéje" - akár nekrológként is - elhangozhatott a rádióban, az írott változata megjelenhetett a sajtóban is. De nem is ez a fontos, lényeg, hogy ezt a portrét megtaláljuk ebben a könyvében.
316 smaragd 2015-07-04 20:45:44 [Válasz erre: 315 smaragd 2015-07-04 20:40:19]
Az előbb még el tudtam olvasni, sajnos ezek szerint be kell gépelni, hogy megjelenjen a cikk: valasz.hu/kultura/a-mu-felkeresre-keszult-73121
Az előbb még el tudtam olvasni, sajnos ezek szerint be kell gépelni, hogy megjelenjen a cikk: valasz.hu/kultura/a-mu-felkeresre-keszult-73121
315 smaragd 2015-07-04 20:40:19
[url]http://valasz.hu/kultura/a-mu-felkeresre-keszult-73121.hu;Franz Schmidt: IV. Szimfónia, Ösbemutató 2014 Budapest[/url]
[url]http://valasz.hu/kultura/a-mu-felkeresre-keszult-73121.hu;Franz Schmidt: IV. Szimfónia, Ösbemutató 2014 Budapest[/url]
314 smaragd 2015-07-04 20:35:09 [Válasz erre: 313 Búbánat 2015-07-04 20:22:32]
Az írás hangvétele alapján nekrológ is lehetett.
Az írás hangvétele alapján nekrológ is lehetett.
313 Búbánat 2015-07-04 20:22:32 [Válasz erre: 312 smaragd 2015-07-04 19:24:23]
Ez egy nagyon ritka könyv! Van benne egy tanulmány Arany Jánosról mint muzsikusról, zeneköltőről, aki a versei mellett dalokat is szerzett; most elolvastam a Zárszót, melyben Papp Viktor megjegyzi, hogy ez az írása volt a Kisfaludy Társaságban székfoglalója. És valóban, a Schmidt Ferencről írt "arckép" pedig 1939 utánra datálható, ugyanis a Zárszó alatt ott a dátum: 1940 május.
Ez egy nagyon ritka könyv! Van benne egy tanulmány Arany Jánosról mint muzsikusról, zeneköltőről, aki a versei mellett dalokat is szerzett; most elolvastam a Zárszót, melyben Papp Viktor megjegyzi, hogy ez az írása volt a Kisfaludy Társaságban székfoglalója. És valóban, a Schmidt Ferencről írt "arckép" pedig 1939 utánra datálható, ugyanis a Zárszó alatt ott a dátum: 1940 május.
312 smaragd 2015-07-04 19:24:23 [Válasz erre: 311 Búbánat 2015-07-04 19:03:34]
Nagyszerű! Köszönöm, hogy bejegyezted, annak is örülök, hogy felcsillant a szemed, amikor megláttad...! Micsoda kincs ez a visszaemlékezés, sokakat megemlít, régmúlt időket is, közvetlen és finom írás, rávilágít mára már feledésbe ment dolgokra. Nemrég hallottam Bartók Rádióban a Hugo Wolf megemlékezést, abban szó volt a Brahms-ról alkotott sajátos képéről, ezek szerint nem volt egyedül... Az alább felsorolt 17 kötetet is szívesen végigolvasnám, mi minden érdekesség lehet bennük! Az írás utolsó mondata alapján 1939 után íródhatott.
Nagyszerű! Köszönöm, hogy bejegyezted, annak is örülök, hogy felcsillant a szemed, amikor megláttad...! Micsoda kincs ez a visszaemlékezés, sokakat megemlít, régmúlt időket is, közvetlen és finom írás, rávilágít mára már feledésbe ment dolgokra. Nemrég hallottam Bartók Rádióban a Hugo Wolf megemlékezést, abban szó volt a Brahms-ról alkotott sajátos képéről, ezek szerint nem volt egyedül... Az alább felsorolt 17 kötetet is szívesen végigolvasnám, mi minden érdekesség lehet bennük! Az írás utolsó mondata alapján 1939 után íródhatott.
311 Búbánat 2015-07-04 19:03:34 [Válasz erre: 108 Búbánat 2015-05-26 10:48:29]
Tegnap hozzájutottam egy zenetörténeti kézikönyvhöz, melynek tartalmát áttekintve felcsillant a szemem, hiszen e topic tárgyához újabb, magyar nyelven íródott életrajzi adalékkal szolgálhatok! Fogtam magam és kimásoltam ide ezt a fejezetet: Papp Viktor: ZENEKÖNYV rádióhallgatók számára – Arcképek – Életrajzok Stádium Sajtóvállalat Részvénytársaság kiadása (évszám nélkül) „Schmidt Ferenc A bécsiek bécsinek tartották, mert ott élt és ott dolgozott, a híres zenevárosban, de mi is a magunkénak valljuk őt, mert a szülőföld mindenkinek letörölhetetlen bélyege. Sohasem fogyhat ki egy egyéniségből az az útravaló, amelyet életének induló másfél évtizedében kapott. Hol és hogy töltötte el valaki gyermekkorát – csaknem minden esetben döntő egész életére. Schmidt Ferenc tizenhat éves koráig lakott Pozsonyban, az ősi koronázó városban, mely akkor magyar központ volt. A nemzeti fellendülés régi diétáinak szelleme érzett a városon, vegyülve a közeli császári székhely magas kultúrájának önkénytelen hatásával. Bécs mintájára a zeneművészet különösen otthonos Pozsonyban, ahol valamikor régen Mozart és Beethoven is járt, ahol Hummel élt, ahol Klein Henrik tanított, ahol Erkel Ferenc zongorázni tanult s ahol később sokszor megfordult Liszt Ferenc. A Missa Solemnis-t minden évben meghallgatta a kis Schmidt Ferenc, mert Pozsony a mű megszületésének második évétől minden esztendőben hagyományosan előadta Beethoven remekét. Magasrendű kamarazenélést talált a gyermek a városban. Dohnányi Frigyes, Dohnányi Ernő édesapja, állandó kamaraegyüttest hozott össze a házában. A Dohnányi-fiú s a nagyobbacska Schmidt fiú itt lelt először egymásra. Mindvégig a legjobb barátok. Schmidt annyira lokálpatrióta volt, hogy mikor Hellmesberger Józseftől zenét tanult Bécsben, - osztályvizsgálatait és érettségijét Pozsonyban szerezte meg. Hogy mindig szerette a régi Pozsonyt, mutatja második szimfóniájának cigányzenélést utánzó magyar hangulatú második tétele s a ’Notre Dame’ című operájának ’Közzené’-je. Ezek mélygyökerű magyar zamatok nélkül nem teremhettek volna meg. Honnan hozta volna ezeket, ha nem hazulról, Pozsonyból? Bécsben másodirányú zenei szellemi táplálékhoz jutott az ifjú Schmidt. Mindenekelőtt megtanult kiválóan gordonkázni, magába szívott minden elméletet s figyelte és fürkészte az akkori nagyokat. Wagner már meghalt, de minden dicsőség az övé volt. Brahms és Bruckner közt ádáz harc dúlt, amit főként híveik szítottak. Schmidt nyíltan Bruckner párti, hiszen Bruckner-tanítvány volt s mesterével ő is átment az utca másik oldalára, ha látta, hogy szembe jön Brahms. Az ifjúsággal legtöbbször együtt jár a meggondolatlanság. Scmidt később szégyellte, hogy valamikor társaival együtt megzavarta Brahms egyik hangversenyét. Bécs zenevilágát Schmidt fiatalsága idején kezdte hódítgatni Mahler és Reger. Mindkettő erős zenei egyéniség s mégis elnyomja őket Strauss Richárd merészsége. Wolf Hugó nevét is kezdik emlegetni. Ennyi egyéniség közt kellett kiverekednie az elismerést Schmidt Ferencnek. Első szimfóniájával 1900-ban a Gesellschaft der Musikfreunde díját nyerte meg Bécsben. Ezzel kezdődött művészi útja. A sok nagyszerű kortársa közt egyéniséget mutatni és feltűnni, nem mindennapi tehetségre vall. Neki is voltak elődei, mint mindenkinek. Bruckner, Mahler, Reger, Schönberg, de talentumának alapját nem érintette befolyásuk. Elgondolkoztatták őt, vagy néha velük gondolkozott, de mindig magából és magának muzsikált, mintha nem is volna a világon siker és közönség. Ez a zenei komolyság emelte őt mindig és tartotta magasan. Harmadik és negyedik (utolsó) szimfóniájában is annyira zárt egyéniség, mint első orgonaműveiben, vagy kamarazenéjében. A zeneértők nem téveszthetik össze műveit máséval, pedig a kompozíciók néha látszat szerint, mintha súrolnának idegen határokat. Zenei egyénisége nem mindenben tetszetős, de mindig tiszta és őszinte. Schmidt Ferenc a zeneművészetnek olyan sáfárja volt, aki sohasem csalta meg múzsáját. A tiszta zene zenésze.”
Tegnap hozzájutottam egy zenetörténeti kézikönyvhöz, melynek tartalmát áttekintve felcsillant a szemem, hiszen e topic tárgyához újabb, magyar nyelven íródott életrajzi adalékkal szolgálhatok! Fogtam magam és kimásoltam ide ezt a fejezetet: Papp Viktor: ZENEKÖNYV rádióhallgatók számára – Arcképek – Életrajzok Stádium Sajtóvállalat Részvénytársaság kiadása (évszám nélkül) „Schmidt Ferenc A bécsiek bécsinek tartották, mert ott élt és ott dolgozott, a híres zenevárosban, de mi is a magunkénak valljuk őt, mert a szülőföld mindenkinek letörölhetetlen bélyege. Sohasem fogyhat ki egy egyéniségből az az útravaló, amelyet életének induló másfél évtizedében kapott. Hol és hogy töltötte el valaki gyermekkorát – csaknem minden esetben döntő egész életére. Schmidt Ferenc tizenhat éves koráig lakott Pozsonyban, az ősi koronázó városban, mely akkor magyar központ volt. A nemzeti fellendülés régi diétáinak szelleme érzett a városon, vegyülve a közeli császári székhely magas kultúrájának önkénytelen hatásával. Bécs mintájára a zeneművészet különösen otthonos Pozsonyban, ahol valamikor régen Mozart és Beethoven is járt, ahol Hummel élt, ahol Klein Henrik tanított, ahol Erkel Ferenc zongorázni tanult s ahol később sokszor megfordult Liszt Ferenc. A Missa Solemnis-t minden évben meghallgatta a kis Schmidt Ferenc, mert Pozsony a mű megszületésének második évétől minden esztendőben hagyományosan előadta Beethoven remekét. Magasrendű kamarazenélést talált a gyermek a városban. Dohnányi Frigyes, Dohnányi Ernő édesapja, állandó kamaraegyüttest hozott össze a házában. A Dohnányi-fiú s a nagyobbacska Schmidt fiú itt lelt először egymásra. Mindvégig a legjobb barátok. Schmidt annyira lokálpatrióta volt, hogy mikor Hellmesberger Józseftől zenét tanult Bécsben, - osztályvizsgálatait és érettségijét Pozsonyban szerezte meg. Hogy mindig szerette a régi Pozsonyt, mutatja második szimfóniájának cigányzenélést utánzó magyar hangulatú második tétele s a ’Notre Dame’ című operájának ’Közzené’-je. Ezek mélygyökerű magyar zamatok nélkül nem teremhettek volna meg. Honnan hozta volna ezeket, ha nem hazulról, Pozsonyból? Bécsben másodirányú zenei szellemi táplálékhoz jutott az ifjú Schmidt. Mindenekelőtt megtanult kiválóan gordonkázni, magába szívott minden elméletet s figyelte és fürkészte az akkori nagyokat. Wagner már meghalt, de minden dicsőség az övé volt. Brahms és Bruckner közt ádáz harc dúlt, amit főként híveik szítottak. Schmidt nyíltan Bruckner párti, hiszen Bruckner-tanítvány volt s mesterével ő is átment az utca másik oldalára, ha látta, hogy szembe jön Brahms. Az ifjúsággal legtöbbször együtt jár a meggondolatlanság. Scmidt később szégyellte, hogy valamikor társaival együtt megzavarta Brahms egyik hangversenyét. Bécs zenevilágát Schmidt fiatalsága idején kezdte hódítgatni Mahler és Reger. Mindkettő erős zenei egyéniség s mégis elnyomja őket Strauss Richárd merészsége. Wolf Hugó nevét is kezdik emlegetni. Ennyi egyéniség közt kellett kiverekednie az elismerést Schmidt Ferencnek. Első szimfóniájával 1900-ban a Gesellschaft der Musikfreunde díját nyerte meg Bécsben. Ezzel kezdődött művészi útja. A sok nagyszerű kortársa közt egyéniséget mutatni és feltűnni, nem mindennapi tehetségre vall. Neki is voltak elődei, mint mindenkinek. Bruckner, Mahler, Reger, Schönberg, de talentumának alapját nem érintette befolyásuk. Elgondolkoztatták őt, vagy néha velük gondolkozott, de mindig magából és magának muzsikált, mintha nem is volna a világon siker és közönség. Ez a zenei komolyság emelte őt mindig és tartotta magasan. Harmadik és negyedik (utolsó) szimfóniájában is annyira zárt egyéniség, mint első orgonaműveiben, vagy kamarazenéjében. A zeneértők nem téveszthetik össze műveit máséval, pedig a kompozíciók néha látszat szerint, mintha súrolnának idegen határokat. Zenei egyénisége nem mindenben tetszetős, de mindig tiszta és őszinte. Schmidt Ferenc a zeneművészetnek olyan sáfárja volt, aki sohasem csalta meg múzsáját. A tiszta zene zenésze.”
310 smaragd 2015-07-04 17:40:52 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XVII. Das Ende der Symphonie in Österreich und Deutschland von 1900-1945 Symposion 2012 Carmen Ottner
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XVII. Das Ende der Symphonie in Österreich und Deutschland von 1900-1945 Symposion 2012 Carmen Ottner
309 smaragd 2015-07-04 17:38:06 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XVI. Das Klavierkonzert in Österreich und Deutschland 1900-1994 (Schwerpunkt. Werke für Paul Wittgenstein) Symposion 2007 Carmen Ottner
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XVI. Das Klavierkonzert in Österreich und Deutschland 1900-1994 (Schwerpunkt. Werke für Paul Wittgenstein) Symposion 2007 Carmen Ottner
308 smaragd 2015-07-04 17:34:16 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XV. Musik in Wien: 1938-1945 Symposion 2004 Carmen Ottner
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XV. Musik in Wien: 1938-1945 Symposion 2004 Carmen Ottner
307 smaragd 2015-07-04 17:32:33 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XIV. Frauengestalten in der Oper des 19. und 20. Jahrhunderts Symposion 2001 Wien 2003, Carmen Ottner
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XIV. Frauengestalten in der Oper des 19. und 20. Jahrhunderts Symposion 2001 Wien 2003, Carmen Ottner
306 smaragd 2015-07-04 17:29:53 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XIII. Apokalypse Symposion 1999 Carmen Ottner
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XIII. Apokalypse Symposion 1999 Carmen Ottner
305 smaragd 2015-07-04 17:28:28 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XII. Franz Schmidt und Pressburg Carmen Ottner, 1999
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XII. Franz Schmidt und Pressburg Carmen Ottner, 1999
304 smaragd 2015-07-04 17:26:58 [Válasz erre: 299 smaragd 2015-07-04 17:09:02]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XI. Kammermusik zwischen den Weltkriegen Symposion 1994 Carmen Ottner
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN XI. Kammermusik zwischen den Weltkriegen Symposion 1994 Carmen Ottner
303 smaragd 2015-07-04 17:25:11 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN X. Franz Schmidt und die Orgelmusik seiner Zeit Symposion 1991 Carmen Ottner
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN X. Franz Schmidt und die Orgelmusik seiner Zeit Symposion 1991 Carmen Ottner
302 smaragd 2015-07-04 17:22:52 [Válasz erre: 294 smaragd 2015-07-04 16:53:24]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN IX. Oper in Wien 1900-1925 Symposion 1989 Carmen Ottner
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN IX. Oper in Wien 1900-1925 Symposion 1989 Carmen Ottner
301 smaragd 2015-07-04 17:20:51 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN VIII. Reiner Schuhenn: Franz Schmidts oratorische Werke
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN VIII. Reiner Schuhenn: Franz Schmidts oratorische Werke
300 smaragd 2015-07-04 17:18:05 [Válasz erre: 299 smaragd 2015-07-04 17:09:02]
Ehhez a bejegyzéshez kapcsolódik KEMÉNY EGON neve is, aki Bécsben született, magyar szülők gyermeke. Zenei tehetsége, abszolút hallása korán megmutatkozott, sebészfőorvos édesapja azonban ragaszkodott ahhoz, hogy fia a Bécsi Egyetem orvosi karán tanuljon. Emiatt a harmadik évfolyamig a Bécsi Zeneakadémiával párhuzamosan tanult az orvosi szakon is. A Bécsi Zeneakadémián tanára FRANZ SCHMIDT volt, zongorát, ellenponttant és zeneszerzést tanult mesterétől. Atyai jóbarátja Kálmán Imre tanácsára fordult a könnyű múzsa felé, bár a rendkívül tehetséges fiatal zeneművész a bécsi Operától kapott korrepetitori állást. Budapestre barátja Harmath Imre hívta, "szerencsét próbálni". Kemény Egon zeneszerzőként működött egész életében. Zeneműveit Erkel-díjjal ismerték el.
Ehhez a bejegyzéshez kapcsolódik KEMÉNY EGON neve is, aki Bécsben született, magyar szülők gyermeke. Zenei tehetsége, abszolút hallása korán megmutatkozott, sebészfőorvos édesapja azonban ragaszkodott ahhoz, hogy fia a Bécsi Egyetem orvosi karán tanuljon. Emiatt a harmadik évfolyamig a Bécsi Zeneakadémiával párhuzamosan tanult az orvosi szakon is. A Bécsi Zeneakadémián tanára FRANZ SCHMIDT volt, zongorát, ellenponttant és zeneszerzést tanult mesterétől. Atyai jóbarátja Kálmán Imre tanácsára fordult a könnyű múzsa felé, bár a rendkívül tehetséges fiatal zeneművész a bécsi Operától kapott korrepetitori állást. Budapestre barátja Harmath Imre hívta, "szerencsét próbálni". Kemény Egon zeneszerzőként működött egész életében. Zeneműveit Erkel-díjjal ismerték el.
299 smaragd 2015-07-04 17:09:02 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
VI. Walter Obermaier FRANZ SCHMIDT-STUDIEN VII. Gerold W. Gruber: Franz Schmidt als Rektor der Fachhochschule für Musik und darstellende Kunst in Wien (1927-1931)
VI. Walter Obermaier FRANZ SCHMIDT-STUDIEN VII. Gerold W. Gruber: Franz Schmidt als Rektor der Fachhochschule für Musik und darstellende Kunst in Wien (1927-1931)
298 smaragd 2015-07-04 17:04:00 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN VI. Franz Schmidt und seine Zeit Symposion 1985 Walter Oberamaier
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN VI. Franz Schmidt und seine Zeit Symposion 1985 Walter Oberamaier
297 smaragd 2015-07-04 17:02:06 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN V. Carmen Ottner: Quellen II. Briefe, Autographen, Aufzeichnungen im Privatbesitz, Erinnerungen
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN V. Carmen Ottner: Quellen II. Briefe, Autographen, Aufzeichnungen im Privatbesitz, Erinnerungen
296 smaragd 2015-07-04 16:58:51 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN IV. Carmen Ottner: Quellen I. Werkverzeichnis, Autographen, Briefe, Drucke, Handschriften in Wiener öffentlichen Sammlungen
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN IV. Carmen Ottner: Quellen I. Werkverzeichnis, Autographen, Briefe, Drucke, Handschriften in Wiener öffentlichen Sammlungen
295 smaragd 2015-07-04 16:56:00 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN III. Gottfried Scholz: Franz Schmidt, 2. Symphonie
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN III. Gottfried Scholz: Franz Schmidt, 2. Symphonie
294 smaragd 2015-07-04 16:53:24 [Válasz erre: 293 smaragd 2015-07-04 16:52:26]
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN II. Ausgewaehlte Briefe Walter Obermaier
FRANZ SCHMIDT-STUDIEN II. Ausgewaehlte Briefe Walter Obermaier
293 smaragd 2015-07-04 16:52:26
A Franz-Schmidt-Gesellschaft (franzschmidtgesellschaft.at) honlapján 17 megvásárolható kiadvány szerepel, a tanulmányköteteket is bejegyzem a fórumba: FRANZ SCHMIDT-STUDIEN Verlag "Doblinger" Wien I. Ausgewaehlte Aufsaetze Otto Brucatti
A Franz-Schmidt-Gesellschaft (franzschmidtgesellschaft.at) honlapján 17 megvásárolható kiadvány szerepel, a tanulmányköteteket is bejegyzem a fórumba: FRANZ SCHMIDT-STUDIEN Verlag "Doblinger" Wien I. Ausgewaehlte Aufsaetze Otto Brucatti
292 smaragd 2015-07-04 15:36:27 [Válasz erre: 291 Ardelao 2015-07-04 15:16:43]
Ez a fórum is nagy lehetőség, hogy megismertessük munkásságát fórumtársainkkal és olvasóinkkal. Mi magunk is sok új ismeretet szereztünk, gyűjtöttünk május 10-e óta már itt Franz Schmidt személyéről és zenéjéről. Ettől függetlenül kérdésed megalapozott, "jogos".
Ez a fórum is nagy lehetőség, hogy megismertessük munkásságát fórumtársainkkal és olvasóinkkal. Mi magunk is sok új ismeretet szereztünk, gyűjtöttünk május 10-e óta már itt Franz Schmidt személyéről és zenéjéről. Ettől függetlenül kérdésed megalapozott, "jogos".
291 Ardelao 2015-07-04 15:16:43 [Válasz erre: 289 Ardelao 2015-07-04 13:34:03]
A szimfóniát és a Chaconne-t meghallgatva, az ember egyik ámulatból a másikba esik. Csodálatos hangzás, csodálatos mű. Nem véletlenül nyert nagydíjat. Egyre lennék kiváncsi. Hová tünt el ez a zeneszerző évtizedekig?
A szimfóniát és a Chaconne-t meghallgatva, az ember egyik ámulatból a másikba esik. Csodálatos hangzás, csodálatos mű. Nem véletlenül nyert nagydíjat. Egyre lennék kiváncsi. Hová tünt el ez a zeneszerző évtizedekig?
290 Ardelao 2015-07-04 13:35:31
Franz Schmidt No.3 A-dúr szimfóniája állhat a legközelebb hozzánk a négy szimfóniája közül. Egy sor olyan variációt, ländler szerű vonzó, behizelgő lírai dallamokat tartalmaz, nem beszélve a finalé gazdag tematikus találékonyságáról, mely hozzájárult a mű bemutatásakor, hogy a Bécsi Filharmónikus Zenekar megnyerte a New Yorki Columbia Gramafontársaság első díját. Ezt a szimfóniát Schubert centenáriumának (1928) emlékére adták elő. Sok kritika állítja, hogy ez a zeneszerző legzseniálisabb alkotása. 1931-ben Schmidt még egy monumentális orgonaművet is komponált fúvós, ütős és húros hangszerekre (Chaconne in D minor), melyet szintén a Bécsi Filharmónikus Zenekar mutatott be. A szimfóniával együtt szokták leadni (Kivonat a CD lemezből).
Franz Schmidt No.3 A-dúr szimfóniája állhat a legközelebb hozzánk a négy szimfóniája közül. Egy sor olyan variációt, ländler szerű vonzó, behizelgő lírai dallamokat tartalmaz, nem beszélve a finalé gazdag tematikus találékonyságáról, mely hozzájárult a mű bemutatásakor, hogy a Bécsi Filharmónikus Zenekar megnyerte a New Yorki Columbia Gramafontársaság első díját. Ezt a szimfóniát Schubert centenáriumának (1928) emlékére adták elő. Sok kritika állítja, hogy ez a zeneszerző legzseniálisabb alkotása. 1931-ben Schmidt még egy monumentális orgonaművet is komponált fúvós, ütős és húros hangszerekre (Chaconne in D minor), melyet szintén a Bécsi Filharmónikus Zenekar mutatott be. A szimfóniával együtt szokták leadni (Kivonat a CD lemezből).
289 Ardelao 2015-07-04 13:34:03
Új beszerzés: Franz Schmidt Symphony No.3 in A major Chaconne in D minor Malmö Symphony Orchestra Vassily Sinaisky NAXOS/CD
Új beszerzés: Franz Schmidt Symphony No.3 in A major Chaconne in D minor Malmö Symphony Orchestra Vassily Sinaisky NAXOS/CD
288 smaragd 2015-07-04 05:53:24 [Válasz erre: 284 Ardelao 2015-07-03 19:10:16]
Nagyon örültem ennek az újabb internetes felfedezésednek! A Franz Schmidt emlékére és neve alatt megrendezett nemzetközi orgonaversenyről már több bejegyzésünkben írtunk ezen a fórumon. 2016-tól tovább fejlődik ez a programsorozat, erről részletes ismertetést ad ez szép és tartalmilag szintén nagyon igényes honlap. Újdonság, hogy az eddig Kitzbühelben megtartott verseny helyszíne 2016-tól Bécs lesz. A verseny honlapján további fontos ismereteket kapunk az alábbi témakörökben: a verseny szervezőiről, a részvételi feltételekről, a jelentkezés módjáról, a helyszínek (Marienkirche, Kalvarienbergkirche,Schottenkirche) diszpozicióiról, zeneszerzőkről,Franz Schmidt életrajzát olvashatjuk itt, fotókkal és kottaképpel illusztrálva, és másokét, akiknek művei a versenyben történetében szerepelnek, a korábbi, 2006,2008,20,2012,2014 versenyek archiv anyagait, a sponzorok megnevezését.
Nagyon örültem ennek az újabb internetes felfedezésednek! A Franz Schmidt emlékére és neve alatt megrendezett nemzetközi orgonaversenyről már több bejegyzésünkben írtunk ezen a fórumon. 2016-tól tovább fejlődik ez a programsorozat, erről részletes ismertetést ad ez szép és tartalmilag szintén nagyon igényes honlap. Újdonság, hogy az eddig Kitzbühelben megtartott verseny helyszíne 2016-tól Bécs lesz. A verseny honlapján további fontos ismereteket kapunk az alábbi témakörökben: a verseny szervezőiről, a részvételi feltételekről, a jelentkezés módjáról, a helyszínek (Marienkirche, Kalvarienbergkirche,Schottenkirche) diszpozicióiról, zeneszerzőkről,Franz Schmidt életrajzát olvashatjuk itt, fotókkal és kottaképpel illusztrálva, és másokét, akiknek művei a versenyben történetében szerepelnek, a korábbi, 2006,2008,20,2012,2014 versenyek archiv anyagait, a sponzorok megnevezését.
287 Ardelao 2015-07-03 22:47:53 [Válasz erre: 286 daunerni 2015-07-03 22:30:45]
Nagyon köszönjük szives közreműködésedet !
Nagyon köszönjük szives közreműködésedet !
285 smaragd 2015-07-03 20:13:10 [Válasz erre: 284 Ardelao 2015-07-03 19:10:16]
Itt valami hiba történt, majd a szerkesztőséget megkérjük, hogy javítsa ki ha lehet.
Itt valami hiba történt, majd a szerkesztőséget megkérjük, hogy javítsa ki ha lehet.
284 Ardelao 2015-07-03 19:10:16
[url]http://www.orgelwettbewerb.at/Franz-Schmidt-Orgelwettbewerb/Wettbewerb.html;6.Franz-Schmidt-Orgelwettbewerb 2016.[/url]
[url]http://www.orgelwettbewerb.at/Franz-Schmidt-Orgelwettbewerb/Wettbewerb.html;6.Franz-Schmidt-Orgelwettbewerb 2016.[/url]
283 smaragd 2015-07-03 12:24:38 [Válasz erre: 185 smaragd 2015-06-07 18:54:10]
Gedaechtniskonzert Franz Schmidt 19. Maerz 1939 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Oswald Kabasta Orgel Franz Schütz Werke von Franz Schmidt Programm Fuga solemnis f. Orgel, Tromp., Hörner,Pos., Basstuba, Pauken Variationen über ein Husarenlied Symphonie Nr. 4, C-Dur (Megjegyzés/smaragd: ezzel a koncerttel emlékezett a Wiener Philharmoniker az egy hónappal korábban elhunyt, nagyra becsült és köztiszteletben álló Franz Schmidt zeneszerzőre. A programban szereplő, az erre az alkalomra kiválasztott művek még most, bejegyzésükkor is árasztják a halálesetet követő megrendülést és a zeneszerző iránti szeretetet - én így érzem.)
Gedaechtniskonzert Franz Schmidt 19. Maerz 1939 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Oswald Kabasta Orgel Franz Schütz Werke von Franz Schmidt Programm Fuga solemnis f. Orgel, Tromp., Hörner,Pos., Basstuba, Pauken Variationen über ein Husarenlied Symphonie Nr. 4, C-Dur (Megjegyzés/smaragd: ezzel a koncerttel emlékezett a Wiener Philharmoniker az egy hónappal korábban elhunyt, nagyra becsült és köztiszteletben álló Franz Schmidt zeneszerzőre. A programban szereplő, az erre az alkalomra kiválasztott művek még most, bejegyzésükkor is árasztják a halálesetet követő megrendülést és a zeneszerző iránti szeretetet - én így érzem.)
282 Ardelao 2015-07-03 12:24:09
F.Schmidt 2-ik, ESZ-dúr szimfóniája 1913-ban keletkezett. Ez a műve a leghosszabb időtartamú. Stílusban R.Strauss-ra és Reger-re emlékeztet, előadására hatalmas zenekarra van szükség. Nagyvonalú hódolat tanítómesterének, Brucknernak. A zenemű csodálatos szerkesztése, összeállítása nagy kíhívást jelent a zenekarok számára előadásuk alkalmával. A Malmö-i szimfónikusok, Sinaisky vezényletével “elképesztő” előadást produkál. A “Fuga Solemnis” orgonával, 16 rézfúvós és ütőhangszerrel való együttműködése Schmidt szerzeményét dícséri, sok eredetiségét és találékonyágát. Itt is megemlíti az ellenpont tökéletes elsajátítását. (CD lemez alapján) Valóban csodálatos a felvétel. Ezt tanúsíthatom.
F.Schmidt 2-ik, ESZ-dúr szimfóniája 1913-ban keletkezett. Ez a műve a leghosszabb időtartamú. Stílusban R.Strauss-ra és Reger-re emlékeztet, előadására hatalmas zenekarra van szükség. Nagyvonalú hódolat tanítómesterének, Brucknernak. A zenemű csodálatos szerkesztése, összeállítása nagy kíhívást jelent a zenekarok számára előadásuk alkalmával. A Malmö-i szimfónikusok, Sinaisky vezényletével “elképesztő” előadást produkál. A “Fuga Solemnis” orgonával, 16 rézfúvós és ütőhangszerrel való együttműködése Schmidt szerzeményét dícséri, sok eredetiségét és találékonyágát. Itt is megemlíti az ellenpont tökéletes elsajátítását. (CD lemez alapján) Valóban csodálatos a felvétel. Ezt tanúsíthatom.
281 Ardelao 2015-07-03 11:31:20
Új beszerzés : Franz Schmidt Symphony No.2 in E flat major Fuga Solemnis for organ, sixteen wind instruments and percussion Anders Johnsson (Organ) Malmö Symphony Orchestra Vassily Sinaisky NAXOS/CD
Új beszerzés : Franz Schmidt Symphony No.2 in E flat major Fuga Solemnis for organ, sixteen wind instruments and percussion Anders Johnsson (Organ) Malmö Symphony Orchestra Vassily Sinaisky NAXOS/CD
280 smaragd 2015-07-02 15:32:02 [Válasz erre: 185 smaragd 2015-06-07 18:54:10]
2. Abonnementkonzert 20. November 1938 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Wilhelm Furtwaengler Werke von Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Schmidt, Maurice Ravel, Ludwig van Beethoven Franz Schmidt Notre Dame, Zwischenspiel und Karnevalmusik (Megjegyzés/smaragd: ez volt az utolsó koncert, amelyet Franz Schmidt közeli halála előtt a Wiener Philharmoniker előadott...)
2. Abonnementkonzert 20. November 1938 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Wilhelm Furtwaengler Werke von Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Schmidt, Maurice Ravel, Ludwig van Beethoven Franz Schmidt Notre Dame, Zwischenspiel und Karnevalmusik (Megjegyzés/smaragd: ez volt az utolsó koncert, amelyet Franz Schmidt közeli halála előtt a Wiener Philharmoniker előadott...)
279 Ardelao 2015-07-02 14:47:56 [Válasz erre: 278 Ardelao 2015-07-02 14:11:20]
Franz Schmidt az I. szimfóniáját l896-ban, 22-éves korában írta. A mű már egy érett alkotása, amely tükrözi Bruckner és Richard Strauss hatását. Különösen figyelemreméltó, hogy a fináléban megmutatkozik Schmidt tökéletes ellenpontozó képessége. (CD lemez ismertetése).
Franz Schmidt az I. szimfóniáját l896-ban, 22-éves korában írta. A mű már egy érett alkotása, amely tükrözi Bruckner és Richard Strauss hatását. Különösen figyelemreméltó, hogy a fináléban megmutatkozik Schmidt tökéletes ellenpontozó képessége. (CD lemez ismertetése).
278 Ardelao 2015-07-02 14:11:20
Új beszerzés : Franz Schmidt Symphony No.1 in F major Notre Dame – opera, Op.2. (Orchestral excerps, Act 1) Introduction Interlude Carnival Music Malmö Symphony Orchestra Vassily Sinaisky NAXOS/CD
Új beszerzés : Franz Schmidt Symphony No.1 in F major Notre Dame – opera, Op.2. (Orchestral excerps, Act 1) Introduction Interlude Carnival Music Malmö Symphony Orchestra Vassily Sinaisky NAXOS/CD
277 Ardelao 2015-07-01 21:34:20
Ezt a két, balkézre írt zongoraművet Franz Schmidt Paul Wittgenstein részére komponálta, aki az I. világháborúban a jobb karját elveszítette. A zongoradarabokat Markus Becker német zongoraművész kitűnően tolmácsolja. (CPO lemez ismertetője alapján).
Ezt a két, balkézre írt zongoraművet Franz Schmidt Paul Wittgenstein részére komponálta, aki az I. világháborúban a jobb karját elveszítette. A zongoradarabokat Markus Becker német zongoraművész kitűnően tolmácsolja. (CPO lemez ismertetője alapján).
276 Ardelao 2015-07-01 16:11:06
Új beszerzés: Franz Schmidt Concertante Variations on a Theme of Beethoven for Piano & Orchestra (for left hand) Piano Concerto in E flat major (for left hand) Markus Becker (piano) NDR RADIO PHILHARMONIE Eiji Oue (Dir.) CPO/CD
Új beszerzés: Franz Schmidt Concertante Variations on a Theme of Beethoven for Piano & Orchestra (for left hand) Piano Concerto in E flat major (for left hand) Markus Becker (piano) NDR RADIO PHILHARMONIE Eiji Oue (Dir.) CPO/CD
275 smaragd 2015-07-01 05:14:24 [Válasz erre: 185 smaragd 2015-06-07 18:54:10]
2. Abonnementkonzert 19.November 1938 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Wilhelm Furtwaengler Werke von Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Schmidt, Maurice Ravel, Ludwig van Beethoven Franz Schmidt Notre Dame, Zwischenspiel u. Karnevalmusik
2. Abonnementkonzert 19.November 1938 Wien, Österreich Musikverein, Grosser Saal Dirigent Wilhelm Furtwaengler Werke von Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Schmidt, Maurice Ravel, Ludwig van Beethoven Franz Schmidt Notre Dame, Zwischenspiel u. Karnevalmusik
274 smaragd 2015-07-01 05:09:09 [Válasz erre: 185 smaragd 2015-06-07 18:54:10]
Rundfunk Konzert 2. April 1938 Reichssender Dirigent Oswald Kabasta Werke von Carl Maria von Weber, Franz Schubert, Franz Schmidt, Richard Strauss, Hugo Wolf, Johann Strauss(Sohn) Johann Strauss (Sohn), Josef Strauss Franz Schmidt Symphonie Nr. 3, D-Dur
Rundfunk Konzert 2. April 1938 Reichssender Dirigent Oswald Kabasta Werke von Carl Maria von Weber, Franz Schubert, Franz Schmidt, Richard Strauss, Hugo Wolf, Johann Strauss(Sohn) Johann Strauss (Sohn), Josef Strauss Franz Schmidt Symphonie Nr. 3, D-Dur
273 Ardelao 2015-06-30 22:17:27 [Válasz erre: 271 Ardelao 2015-06-30 16:24:34]
Érthetetlen számomra, hogy ez az opera miért volt évtizedekre feledésre ítélve. A mű zeneileg kiváló, feltétlenül alkalmas bemutatásra. Szebbnél szebb áriák, kórusrészek és közzenék (intermezzók) gazdagítják a művet. Megfelelő énekesekkel nagyszerű előadást lehetne belőle produkálni.Talán már érik a mű DVD felvétele is és Franz Schmidt a zeneirodalomban mielőbb az őt megillető helyre kerül. Azt már tapasztalhatjuk, hogy a „youtube”-on egyre több műve elérhető. Nem véletlenül!
Érthetetlen számomra, hogy ez az opera miért volt évtizedekre feledésre ítélve. A mű zeneileg kiváló, feltétlenül alkalmas bemutatásra. Szebbnél szebb áriák, kórusrészek és közzenék (intermezzók) gazdagítják a művet. Megfelelő énekesekkel nagyszerű előadást lehetne belőle produkálni.Talán már érik a mű DVD felvétele is és Franz Schmidt a zeneirodalomban mielőbb az őt megillető helyre kerül. Azt már tapasztalhatjuk, hogy a „youtube”-on egyre több műve elérhető. Nem véletlenül!
272 smaragd 2015-06-30 16:41:43 [Válasz erre: 271 Ardelao 2015-06-30 16:24:34]
Gratulálok, kellemes zenehallgatást kívánok, és szívből örülök annak hogy Franz Schmidt művei cd-n meghallgathatók, általad zenéjének értői is gyarapodtak!
Gratulálok, kellemes zenehallgatást kívánok, és szívből örülök annak hogy Franz Schmidt művei cd-n meghallgathatók, általad zenéjének értői is gyarapodtak!
271 Ardelao 2015-06-30 16:24:34
Új beszerzés: FRANZ SCHMIDT Notre Dame (opera) [Coplete Recording] Esmeralda ----- Gwyneth Jones Phoebus -----James King Gringoire ----- Horst R. Laubenthal Archidiakonus -----HartmuthWelker Quasimodo ----- Kurt Moll Ein Offizier -----Hans Helm Die alte Falourdel ----- Kaja Borris RIAS KAMMERCHOR Einstudierung: Marcus Creed CHOR DER ST.HEDWIGS-KATHEDRALE Einstudierung: Roland Bader Orgel: Andreas Juffinger RADIO-SYMPHONIE-ORCHESTER BERLIN Christof Perick (Dirigent) [World Premier Recordig] CAPRICCIO/2 CD
Új beszerzés: FRANZ SCHMIDT Notre Dame (opera) [Coplete Recording] Esmeralda ----- Gwyneth Jones Phoebus -----James King Gringoire ----- Horst R. Laubenthal Archidiakonus -----HartmuthWelker Quasimodo ----- Kurt Moll Ein Offizier -----Hans Helm Die alte Falourdel ----- Kaja Borris RIAS KAMMERCHOR Einstudierung: Marcus Creed CHOR DER ST.HEDWIGS-KATHEDRALE Einstudierung: Roland Bader Orgel: Andreas Juffinger RADIO-SYMPHONIE-ORCHESTER BERLIN Christof Perick (Dirigent) [World Premier Recordig] CAPRICCIO/2 CD