Eladó 1 db jegy a BFZ április 22-ikei, 19.45-kor kezdődő Mendelssohn-Bruckner estjére a Kongresszusi központba. Kakasülő, eredeti ár: 5500 Ft, 4900-ig engedek. Válaszokat privátban kérek. A siker reményében maradtam üdvözlettel.
Amit Kovács Sándor az ÚZÚ legutóbbi adásában Kovács János Bruckner/9 interpretációjáról, főleg a 3. tételről mondott, az mélységesen meghatott. Gyönyörű szavakat ejtett a zeneirodalom e felséges tételéről és a csodát megteremtő karmesterről. (Ius murmurandi: A befejezetlen 4. tételnek akkor is létjogosultsága van, ha a MESTER által elképzelt befejezése a csekély értelmű medvebocs rekonstruálók minden igyekezete ellenére megvalósíthatatlan.) Én meg nagyon remélem, kinőtt már a hátulgombolós korszakból az a magyar (jövendőbeli?) karmester, aki hazai koncertteremben egyszer végre elő fogja adni a 4 tételes verziót.
Múlt vasárnaptól tegnap estig olyasmi fordult elő a MüPában, ami eddig soha: Mesterünk 3 szimfóniája ment: Vasárnap a legújabb magyar hivatásos zenekar Kovács János vezényelte fenomenális előadásában a VIII., kedd este egy feltétlenül elemzésre érdemes esten az Orchester Wiener Akademie tolmácsolásában, tegnap pedig a Rádiózenekar élén ismét Kovács János, akinek e területen IS elért érdemeit külön műsorsorozattal kellene méltatni remekelt a IX.-ikkel. Üröm az örömben: Mikor akad végre olyan rettenthetetlen karmester és zenekar, aki a rekonstruált 4. tételt végre előadja Mo.-on??? A születésnapját ünneplő maestro rövid köszönetnyilvánításában elárulta, hogy a zenekarok és a szervezők nem szeretik Brucknert. (Persze, a szokásos trehányság miatt, előadói, de befogadói nehézségéről nem is szólva.
654
2020.09.09 12:35 - 13:52 Bartók Rádió
„Libera me de morta aeterna”
A Berlini Régizene Akadémiája hangversenye Anton Bruckner műveiből
Km.: Johanna Winkel (szoprán), Sophie Harmsen (alt), Sebastian Kohlhepp (tenor), Ludwig Mittelhammer (basszus), Raphael Alpermann (orgona), RIAS Kamarakórus
Vezényel: Łukasz Borowicz
1. a) d-moll fúga WAB 125 (Alpermann),
b) Libera me WAB 21 (kamarakórus, Alpermann),
c) Todtenlied no. 2 WAB 48 (kamarakórus),
d) Aequales WAB 149/2,
e) Brüder, trocknet eure Zähren WAB 2 (férfikar),
f) Aequales WAB 53/3,
g) Brüder, trocknet eure Zähren (Vor Arneths Grab) WAB 53/1,
h) Aequales WAB 114/1,
i) O ihr, die ihr heut mit mir zum Grabe geht WAB 47/1, (kórus),
j) Vereint bist, Töneheld und Meister (Nachruf! - Trösterin Musik) WAB 81/3, (férfikar),
k) d-moll fúga (Alpermann),
l) Requiem WAB 39, (Winkel, Harmsen, Kohlhepp, Mittelhammer, Alpermann, kamarakórus),
m) Libera me WAB 22, (kamarakórus, Alpermann),
2. In Paradisum - gregorián
(Berlin, Philharmonie, Kamaraterem, 2018. november 22.)
A Bartók Rádió ma esti műsorán szerepel: 20.27-22.00 A BBC Filharmonikus Zenekarának hangversenye (London, Royal Albert Hall, 2015. augusztus 1.) Vezényel: Juanjo Mena 1. Schubert: IV. (Tragikus) szimfónia 2. Bruckner: f-moll mise Luba Orgonásová (szoprán) Jennifer Johnston (mezzoszoprán) Robert Dean Smith (tenor) Derek Welton (basszbariton) és az Orfeon Pamplones Együttes
Mármint a holnapi hangversenyre - MüPa, NFZ, Mozart mellett a jelen fórum tárgya.
T. Hölgyek/Urak! 1, azaz egy darab átadó, "szakmai" jegyem van mezei zenerajongóként. Az idő rövidsége miatt jelentkezés a sogyula@gmail.com e-mailcímen, vagy a 20/428-2253-as telefonszámon.
T. Hölgyek/Urak! 1, azaz egy darab átadó, "szakmai" jegyem van mezei zenerajongóként. Az idő rövidsége miatt jelentkezés a sogyula@gmail.com e-mailcímen, vagy a 20/428-2253-as telefonszámon.
T. Hölgyek/Urak! 1, azaz egy darab átadó, "szakmai" jegyem van mezei zenerajongóként. Az idő rövidsége miatt jelentkezés a sogyula@gmail.com e-mailcímen, vagy a 20/428-2253-as telefonszámon.
[url] http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:eL0PyOIhSu4J:elteonline.hu/esemenyek/in-memoriam-1914/+&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu; Anton Bruckner: Requiem [/url] 2014. október 31. 19:00 Helyszín: Szent Ferenc Sebei templom Budapest, I. ker. Fő u. 43. Közreműködnek: Szoprán: Szabóki Tünde, Liszt-díjas művész Alt: Kunsági Lilla, a Szent Lázár lovagrend dámája Tenor: Kálmán László Basszus: Cser Péter Eötvös Loránd Tudományegyetem Bartók Béla Énekkara és Egyetemi Koncertzenekara Karmester: Kovács László, Liszt-díjas, érdemes művész
A Mester tántoríthatatlan és rettenthetetlen híveihez: MA ESTE AZ OPERÁBAN!!! Aki lemarad, Bp-en 10 évig várhat, mire ismét előadják a Művek Művét.
A Bruckner-est hangfelvétele ma délben meghallgatható a Bartók Rádióban. (12.05 - 13.32)
tök érdekes amit írtál, köszi információt!
A mo.-i előadási gyakorlat ismeretében kétségesnek tartom, előadják-e valaha a rekonstruált 4. tételt. Akinek megvan, érdemes meghallgatnia Harnoncourt ezzel kapcsolatos előadását, amelynek keretében mindent előadnak, amit a MESTER a tételből leírt. Rattle és a berliniek előadásában pedig a rekonstruált finálé roppant izgalmas, noha a kegyeletes befejezők nyilván tudatosan nem törekedtek arra, hogy a IV., V., VII. és VIII. szimfóniák fő motívumait is belevegyék a kódába, ahogyan azt a Szent Szerző a VIII. végén kisebb mértékben (Brucknerrel ismerkedők számára a VIII. előző főtémáival) megtette.
Hát ha Dubrovay átvitt értelemben kiáll e fórum tárgya ellen... (Pár hete kifejezetten tetszett talán a 2. hegedűversenye, igaz, autóban vezetve hallgattam.)
Ma este a Müpában Nemzeti Filharmonikusok koncertje 2013. december 4. 19:30 - 22:00 Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Bruckner: IX. szimfónia Bruckner: Te Deum Közreműködik: Bátori Éva - szoprán, Gál Erika - alt, Balczó Péter - tenor, Gábor Géza - basszus, Nemzeti Énekkar (karigazgató: Antal Mátyás) Vezényel: Hubert Soudant
[url]http://www.youtube.com/watch?v=8Wbf5SVOXI0;Anton BRUCKNER: "Symphony No.8 in C minor"[/url] - BBC Symphony Orchestra, Royal Albert Hall. I. Allegro moderato; II. Scherzo. Allegro moderato; III. Adagio. Feierlich langsam, doch nicht schleppend; IV. Finale. Feierlich, nicht schnell.)
A Duna Tv-ben korábban sugárzott Bruckner-estet ismétli a televízió, ezúttal az M1 csatornán az éjjel: 1.20-tól Te Deum (2011. november 17.) VII. (E-dúr) szimfónia (2012. március 10.)
Majd Jeszenyin rekeszti őket el:)))
Csak nem párbaj lesz?:)
A jövő évadban a IX.-et mind az NFZ, mind a BFZ műsorára tűzi. Magyarországi viszonylatban ez is nagy szó. (Hogy a rekonstruált 4. tételt is halljam, feltehetően dőre ábránd szerénységem részéről.) SŐT!!! Az Operában GYRGY vezényletével a VIII. dörög majd! (Dubrovay Csellóversenyének hozzáillését ne most vitassuk meg, előbb meg is kell hallgatni.)
Az ügyeletes orosz ifjú titánokkal lassan már a Jenyiszejt el lehetne rekeszteni. Viszont Brucknert ÍGY kell jáccani! (Kémeim jelentése szerint tegnap is remek volt, pár melléfújás megengedhető, pláne egy ilyen terjedelmű és nehézségű darabban.)
Gethsemane - ahogyan Peeperkorn mondaná a Varázshegyen.
ezt csak gondolják! :)
Azért elég nagy ugrás a barokk operáktól:)
hogyne szeretném, hiszen zenéje inkább az osztrák barokk egyházi műveknek, mint Wagner stílusának nyomát viseli. Mondumentális szimfoniái, Te deuma, Miséi, Requemje ... Mind, mind óriási zeneművek. Kidolgozások terén pedig Bruckner lángész!
dehogy hagyjuk. Mi az, hogy a "zenét hagyjuk" ... Macskás: elfoigadhatatlan!
Jó. A Bruckner előadása (a zenét most hagyjuk). Az (asszem) orosz csávó nem jött be nekem, pláne a ráadásai...
dől belőled az info! Milyen volt?
[url]http://mupa.hu/program/budapesti-fesztivalzenekar-2013-06-27_19-45-bbnh;ezen volt valaki?[/url]
Ma éjjel a Duna TV-ben 23.40 – 1.15: MüpArt classic - Bruckner-est Művészetek Palotája - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem - Te Deum (2011. november 17.) Közreműködik: Fodor Beatrix (szoprán), Meláth Andrea (mezzoszoprán), Brickner Szabolcs (tenor), Szüle Tamás (basszus) Nemzeti Filharmonikus Zenekar Nemzeti Énekkar Vezényel: Antal Mátyás - VII. (E-dúr) szimfónia (2012. március 10.) Budapesti Fesztiválzenekar Vezényel: Fischer Iván „Egyházi műveiben Palestrina, szimfonikus zenéjében Brahms, dallamkezelésében Wagner nyomdokain haladt Anton Bruckner, a 19. század végének nagy romantikusa, a linzi dóm orgonistája és karnagya. A MüpArt Classic ezt a hagyományőrző Brucknert mutatja be közönségének két jellegzetes kompozícióján keresztül. Az 1881 és 1884 között keletkezett, saját maga által a legjobbnak tartott darabban Bruckner Palestrina örökségén kívül a barokk egyházi zene strukturáltságát is felhasználta. Ugyanebben az időszakban írta a Wagner emlékének hódoló VII. szimfóniáját, megjelenítve benne a Nibelung-tetralógia kardmotívumát, Wagner elvesztése felett érzett fájdalmát. A Nemzeti Filharmonikusok együtteseit, illetve a Budapesti Fesztiválzenekart Antal Mátyás és Fischer Iván vezényli." (95 perc)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=8Wbf5SVOXI0;Anton BRUCKNER: "Symphony No. 8 in C minor" Scottish Symphony Orchestra[/url] BBC Scottish Symphony Orchestra, Donald Runnicles conductor Royal Albert Hall
A Berlini Szimfonikus Zenekar Bruckner-hangversenye Bartók Rádió, ma 19.35 – 20.55 Budapest Kongresszusi Központ, 2001. március 26 Vezényel: Eliahu Inbal Közreműködik: Korondi Anna – szoprán Ursula Hesse – alt Daniel Kirch – tenor Manfred Hemm – basszus A MR Énekkara (karig.: Strausz Kálmán) 1. IX. szimfónia 2. Te Deum (Korondi, Hesse, Kirch, Hemm, énekkar) Ism:. jövő péntek: 12.05
Hmmm... Érdekes. Hogy hol az a két hely, nem tudom (meg tuti, hogy nem mindenkinek ugyanaz a véleménye arról a 2 helyről, azaz nem is mindenki venné észre). Van valami abban, amit a cikkíró ír, de ha így állunk hozzá, akkor más szerzőknél is találhatnánk ilyen részeket. Pl. jómagam a Beethoven 9-et nem a 4. tételéért szeretem...
Nem mindenki gondolja így, a helyszínen egy kis időt eltöltve ki is derül...
A december 6-i Bruckner kritikában irja az elemző: "... odafércelt otromba közjátékokat, melyek azonnal agyoncsapják a korábbi nemes percek erényeit; ilyen pl. a hatalmas Nyolcadik szimfóniában két helyen is előfordul" Minden provakatív él nélkül, kizárólag kiváncsiságból és okulás képpen kérdezném, pontosan hol van ez a két hely? A többiek is így gondolják? >> Az előadó is alkot (Bruckneri terjedelmű elmélkedés a Concerto Budapest és Jevgenyij Koroljov hangversenyének apropóján <<
Anton Bruckner (1824 - 1896) IV. szimfónia, Esz-dúr (Haas verzió) London Symphony Ochestra, Kertész István BBC Legends CD | ADD Stereo | Rec.: 1964. III. 13 | Live Nagyszerű előadás, lenyűgöző.
Kedves Haandel, igen, tapasztalataim döntő többségükben kétrétegű összehasonlításból erednek.
Koszönöm kedves pszí! Bocsánat, csak most látom, hogy a kérdésem túl általános volt. Mint tudjuk a [url]http://www.sa-cd.net/faq#discs1;Hybrid SACD[/url] esetében a lemezen ugyanaz a felvétel két hangformátumban található: CD és SACD formátumban. A hybrid lemezt vagy egy részét, először pl. mint CD-t utána pedig mint SACD-t lehet hallgatni. Így viszonylag könnyen lehet összehasonlítani a két hangformátumot ugyanazon a berendezésen. Lehet, hogy Te vagy valamelyik kedves fórumtársunk is végzet ilyesféle összehasonlítást. Ezért tisztázni szeretném, hogy a hozzászólásodban ilyesféle CD:SACD összehasonlítástra gondoltál vagy valami másra.
Kedves Haandel, elolvastam az említett bejegyzést és Sipi cikkét is. Technikai és matematikai részébe a dolognak nem mennék bele, mert egyrészt amit egy fórum keretei között ellehet mondani azt már nagyjából elmondták és Sipi cikke is ott van. Ezért tapasztalati véleményt mondanék inkább. A SACD kompromisszumos megoldás, valamiért valamit, ezért nem törekszem minden esetben SACD-t vásárolni; hogy mikor előnyösebb az függ a zeneműtől elsősorban, és másodsorban (de legalább olyan mértékben) a rögzítés körülményeitől, a hangmérnökök munkájától és magától a lejátszó készüléktől. Nekem van olyan Rachmaninov II. szimfóniám SACD-n (e mű kifejezetten alkalmas rá), amely messze elmarad egy átlagos CD-től, de van olyan is, amely valósággal (kicsit túlzóan) új dimenziókat nyit meg a műben. MAHLER esetében viszont egyértelműen kerülendő, sőt, monumentális szimfóniáinak az analóg formátum kedvez igazán. Szóval, összegezve nem tudok egyértelmű állást foglalni SACD ügyben, túl sok változó bonyolult összefüggése a végeredmény (zenemű, felvételi körülmények, hangmérnök, lejátszó készülék stb.), amely lehet valóban rendkívüli és kerülendő is.
Köszi! (Átviszem a High Fidelity topikba.)
Ezzel kapcsolatban én lefordítottam egy érdekes cikket, [url]http://www.egalizer.hu/index.htm?location=hifi/hangtechnika/formatum.htm;itt található.[/url] (A forrás is meg van jelölve, ha az eredeti angolt szeretnéd.)
Kedves pszí! A [url]http://www.momus.hu/forum.php?forumcat=92;Historikus előadás[/url] c. topikban kobzos55 szóba hozta a SACD-t (lásd 591). Ha szabad megkérdeznem, Neked mi a véleményed a SACD-ről? Előre is köszi.