Bejelentkezés Regisztráció

Belcanto


783 frushena 2013-06-21 12:46:57
[url]http://www.youtube.com/watch?v=C7rkFsEyvaQ;Federico RICCI: 'La prigione di Edimburgo' - Duetto: "Lei cagion de' mali miei"[/url]

782 Búbánat 2013-01-08 14:32:45
Kolonits Klára mondja: „ Pár éve azt nyilatkoztam, hogy öt-hat évet elvesztegettem az útkereséssel, ugyanakkor ennyi idővel gazdagodtam is. Mára viszont biztosan tudom, hogy megtaláltam a saját utamat, a drámai koloratúrszoprán szerepkört, s ez nemcsak a saját megérzésem, de a közönség, a szűkebb szalma és a kritika részéről is ilyen visszajelzéseket kapok. Ez persze nem jelenti azt, hogy elértem volna a végállomáshoz: a hangom, a személyiségem folyamatosan fejlődik, változik, és nyilván tartogat még meglepetéseket a jövő – ahogy a múlt is tartogatott. Hiszen azon szerepek között, amelyektől mára meg kellett válnom, vannak, amelyeket személy szerint sajnáltam elhagyni. Ilyen A Nyugat lánya Minnie-je; csodálatos, hogy egyetlenegyszer elénekelhettem Miskolcon, de biztos, hogy sosem fogok vele újra találkozni. Hasonlóképpen áll A kékszakállú herceg vára Juditjával is: nagyon közel állt hozzám, és két évig szinte csak ezt kérték tőlem, de mára biztos, végleg el kell búcsúznom tőle.” /OPERA - január-február, Bóka Gábor/ A cikk szerzője, Bóka Gábor írja: - Kolonits Klára közelebbi terveiről szólva elsősorban bel canto szerepeket említ, Bellini és Donizetti hősnőit, kiegészítve a hasonló hangfajba tartozó francia szerepekkel, például Lakméval – ugyanakkor kicsit bánatosan hozzáteszi, ennek ma kevés realitása van az Operaházban. Való igaz, külső szemmel úgy tűnik, hogy az elmúlt évek operai vezetései inkább a német repertoár bővítését ambicionálták. Kolonits Klára: „Pedig meggyőződésem, hogy sok kollégámban jóval több rejtőzik, mint amit idehaza megmutathat. Ezért abban gondolkodom, hogy egy bel canto estet szervezek, ahol sok áriát, jelenetet énekelhetnék el, esetleg egy tenorista partnerrel közösen – így demonstrálhatnám, hogy valóban hivatott vagyok ezekre a szerepekre is. És Szilágyi Erzsébetnek is ezért örülök különösen, mert Erkel hősnőjét is elsősorban mint bel canto szerepet fogom fel – a szólam kétféle megközelítésmódja közül hozzám nyilván nem a súlyos drámai szopránok útja áll közelebb. Az idei évadban ezt a feladatot tekintem a legnagyobb kihívásnak – s az ehhez hasonló újabb és újabb kihívások adnak erőt a folyamatos lelki és művészi megújuláshoz.”

781 Búbánat 2012-10-16 15:16:27
Van ugyan saját topicja is, de most itt hivatkozom rá, mivel a belcanto a téma, és ennek a zeneszerzőnek a munkássága időben is fedi Rossiniét, Belliniét, Donizettiét: Giovanni Simon Mayr! És ott van még Pacini és Mercadante is. Őket tekinthetjük a másik – második - belcanto -"triász"-nak. Életművük mára mégis szinte elfeledett, pedig megismerve sok-sok operájukat CD-ről, állítom: ott vannak a nagy pályatársak nyomdokában. Méltóak az újrafelfedezésre. Mára szerencsére vannak, akik belátták, tágabb körben érdemes keresgélni és „nyitni”. Mostanában egyre-másra adják ki lemezeken - már DVD-n is – az utóbb említett szerzők operáit meg oratóriumait is. Ezek mind a romantika jegyében keletkezett alkotások, amelyek viszonylag „könnyen fogyaszthatók”, megismerésre mindenképpen érdemesek. Jó néhányat megvettem közülük, vagy a YouTube-on belehallgattam az élő produkciókba, és az a meglátásom, nem epigonok voltak a nagyok árnyékában. Saját korukban népszerűek voltak, mára viszont alig ismerik őket. Ennek nyilván okai vannak. Kétségtelen, műveik többsége, részben a megjegyezhető dallamok hiánya, vagy zenedramaturgiai hiányosságuk miatt is, ismertségükben, népszerűségükben, játszhatóságukban elmaradnak a másik triász - akihez kapcsoljuk elsődlegesen a "bel canto" fogalmat – alkotásaitól. Pedig ezek között vannak zseniális partitúrák is, hatalmas dallamívekkel, virtuóz áriákkal, szenvedélyes duettekkel, kórustablókkal, finálékkal. Hatásos, gazdag hangszerelés járul hozzájuk, igen nagy apparátust foglalkoztató operák ezek. Többségük történelmi opera, ismert vagy kevésbé ismert színpadi művek nyomán készültek. Tele vannak drámai és lírai dalbetétekkel, jelentős együttesekkel, még balett-betétekkel is, és gyönyörű énekelni valókkal. Komoly énektechnikai tudást igényel előadásuk. Örvendetes, hogy az utóbbi években a lemezkiadók kezdik felismerni értékeiket, és egyes - értékesnek ítélt - darabokat az operaházak is már műsorra tűznek: repertoáron tartanak egy darabig, és koncertszerűen is bemutatják. Lásd pld. Giovanni Simon Mayrtól a Medea in Corinto című operáját, melyet 2010-ben Münchenben mutatott be a Bayerisches Staatsoper, melyet az Arthaus Musik kiadó DVD-n megjelentetett. Ingolstadtban pedig tavaly nyáron zenei fesztivált hoztak létre Mayr műveinek propagálására, népszerűsítésére. Ne feledjük: Donizetti is tanítványa közé tartozott. A probléma ott van, ami "riasztja" nemcsak Mayr, Pacini és Mercadante műveinek feltámasztását, de ugyanígy vagyun ezzel a náluk jóval ismertebb belcanto-szerzők ritkán vagy egyáltalán nem játszott alkotásaival is: bizonyos szerepekre-hangokra, szólamokra nincs alkalmas, megfelelő énektechnikával és hanggal megáldott énekese az operaházaknak. Úgy vannak vele, ha mégis felragyog egy csillag az égbolton, akkor lecsapnak rá, de kényelmességi okok miatt tőle is csak egy-egy ismertebb Rossini-, Bellini-, Donizetti- darab repertoárra való tűzését várják el; egyáltalán örüljünk ennek, és ne kergessünk velük kapcsolatban dédelgetett álmokat, ne várjunk tőlük el más, "torokgyilkos" szerepek megtanulását, amelyre pedig annyian vágyódunk. A nyaktörő mutatványoknak is nem a színházban, hanem a cirkuszban van a helye. Ez így a 22-es csapdája.

780 zalbarna 2012-10-16 10:20:08 [Válasz erre: 779 Cilike 2012-10-16 10:09:24]
Valóban azzá válik minden technika, ha a zene félmagasan kihúz mögüle... De figyeld meg, h ez mindig egy-egy korszak végén történik, és nem hibás ebben sem a technika, sem a zene. Ez a normális, hogy mindig új kell. Talán érdemes végiggondolni, mi lehet a jó a régi belcanto-ban , hiszen a barokk korban a világ a lába előtt hevert...

779 Cilike 2012-10-16 10:09:24
Pontosan. Értem én hogy valakit lenyűgöz ez a preklasszikus stílus, de nekem nem az a művészet, hogy valaki tud-e öt hangot énekelni egy másodperc alatt. Ez számomra külsőség és öncélúság.

778 johanna 2012-10-16 09:00:09 [Válasz erre: 775 Cilike 2012-10-15 22:10:30]
Na ez a lényeg szerintem! Te nem akarnál dinót a kertedbe, míg valaki más mindenét odaadná, ha lehetne neki egy olyan...:-) Így megy ez:-)

777 macskás 2012-10-15 22:26:19
777

776 Cilike 2012-10-15 22:10:58 [Válasz erre: 770 macskás 2012-10-15 20:07:08]
Tudod, nekem ez nem szép, csak csúnya.

775 Cilike 2012-10-15 22:10:30 [Válasz erre: 764 parampampoli 2012-10-15 19:08:09]
Csatlakozom...na ez oda vág, amit a stílus és ízlés változása kapcsán említettem. Egy dinoszaurusz tök érdekes...de nem való a kiskertbe.

774 macskás 2012-10-15 20:40:10 [Válasz erre: 772 johanna 2012-10-15 20:15:57]
Marilyn Horne óta...

773 zalbarna 2012-10-15 20:22:17 [Válasz erre: 769 johanna 2012-10-15 20:02:08]
Naja, sztem Rossini pont a határ, és a választóvonal pedig maga a zene. Tudniillik egy énektechnika mindig egy bizonyos zenéhez tartozik, vagyis inkább a valamilyen zene hozza létre. Éppen ezért tettem szóvá , hogy Donizetti meg belcanto az nem oké, mert az a zene ( a Donizetti ) az valami egész más, a belcanto technikához hozzátartozik a pontos hangmagasság-hangjegyérték-ütemhangsúly halálpontos megjelenítése, erre találták ki, de a vígopera az nem erre a rugóra működik.. ( mármint a zene maga )

772 johanna 2012-10-15 20:15:57 [Válasz erre: 770 macskás 2012-10-15 20:07:08]
Így van... de mostanában szerencsére újra vannak akik tudják ezt az eredeti jelentésű technikát...:-)

771 zalbarna 2012-10-15 20:12:03 [Válasz erre: 770 macskás 2012-10-15 20:07:08]
Na, ezt írom a kéménybe...:)))

770 macskás 2012-10-15 20:07:08 [Válasz erre: 761 zalbarna 2012-10-15 18:53:40]
Épp igazat akartam neked adni bel canto-ügyben. A szó jelentésváltozáson ment keresztül, a barokkban a szépéneklés volta lényege, ami aztán - mármint a jelentés - a romantikus operák (illetve egy részük) tuggyátokmilyen áriarészeit takarják.

769 johanna 2012-10-15 20:02:08 [Válasz erre: 762 Momo 2012-10-15 18:54:14]
Szerintem pont a technikája nagyon is jó. Amiért idegesítő pont ebben az áriában, az nem az ő hibája, hanem az áriáé:-) Borzalmas nehéz a vége, tisztára csak technikai villongás, a zene valahogyan háttérbe szorul... De van egy másik példám, ami szerintem tényleg [url]http://www.youtube.com/watch?v=od368OEUZ_8;bel canto technika[/url]

768 zalbarna 2012-10-15 19:56:16 [Válasz erre: 766 Momo 2012-10-15 19:23:25]
De nem Bartoliért, hanem belcantoért...két példát hozék belcantora, arról es beszélék..és lett belőle egy nagy Bartoli... Ki érti eztet??? az ember tsupa reltél...

767 Momo 2012-10-15 19:23:35 [Válasz erre: 765 zalbarna 2012-10-15 19:21:37]
:-)))

766 Momo 2012-10-15 19:23:25 [Válasz erre: 765 zalbarna 2012-10-15 19:21:37]
...de nyuszómuszó, hát te jöttél Bartolival.

765 zalbarna 2012-10-15 19:21:37 [Válasz erre: 764 parampampoli 2012-10-15 19:08:09]
Miről is van szó: ja, BELCANTÓÓÓÓÓÓ !!!!!

764 parampampoli 2012-10-15 19:08:09 [Válasz erre: 762 Momo 2012-10-15 18:54:14]
"Tradicionális füllel" hallgatva ez a nő egy énektechnikai katasztrófa. (Sorolhatnám is, hogy mi minden hiányzik, de biztos van, rajtam kívül is, aki szívesen megteszi). Ennyi erővel köszörűkövet is hallgathatnék barokk díszletben, azt se tűrném jobban. Egyébként hallgattam eleget Bartolit, ugyanis eleinte tetszett, aztán rájöttem, hogy mindenem szenved tőle." Ritka eset: minden szavaddal helyettem is szóltál. Katasztrófa ez egész, úgy, ahogy van. Elviselhetetlen.

763 zalbarna 2012-10-15 19:00:40 [Válasz erre: 762 Momo 2012-10-15 18:54:14]
Hagyjuk már Bartolit, nem erről a szpícs..

762 Momo 2012-10-15 18:54:14 [Válasz erre: 757 jukiguni 2012-10-15 18:31:33]
Itt nem egészen erről van szó. "Tradicionális füllel" hallgatva ez a nő egy énektechnikai katasztrófa. (Sorolhatnám is, hogy mi minden hiányzik, de biztos van, rajtam kívül is, aki szívesen megteszi). Ennyi erővel köszörűkövet is hallgathatnék barokk díszletben, azt se tűrném jobban. Egyébként hallgattam eleget Bartolit, ugyanis eleinte tetszett, aztán rájöttem, hogy mindenem szenved tőle. Szerintem a lendületes, energiával telt, (amúgy kicsit jobban megnézve totálisan férfias) színpadi munkája fogja meg az embereket. Egyrészt, mert nem így szoktak ilyesmiket énekelni, másrészt, mert az előadóból áradó energia mindig siker. Minél több, annál nagyobb.

761 zalbarna 2012-10-15 18:53:40 [Válasz erre: 759 macskás 2012-10-15 18:39:03]
Jaj, már aggódtam, hogy egy kicsit se szeretsz... Jöttem a HÉV-en haza, és mondom, na a macskás egy szót se szólt a belcanto-ra, benne hagy a vízbe, már nem aggódik, hogy hülyeségeket beszélek..:))

760 zalbarna 2012-10-15 18:51:16
Nézzétek, az a tény, h a barokk korban kardinális kérdés volt egy opera színrevitelénél, hogy a legfeljebb tíz énekesből, aki ezt a technikát tudta, valaki vállal-e benne főszerepet. Hogy úgymondjam, ez volt a kulcskérdés, annyira fontos volt... Mint egyszer valahol egy nagyon okos ember mondta: Az Agitate da due venti-t lehet másképp is énekelni, de minek?? A barokk opera erről szólt. Lehet nemszeretni, de ez a tény. ( Nem esztétikai propagandának szántam a beírást.) A nagynevű kasztrált énekeseket sem azért foglalkoztatták, mert szép magas hangjuk volt, hanem MERT TUDTÁK EZT A TECHNIKÁT.

759 macskás 2012-10-15 18:39:03 [Válasz erre: 753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58]
Nemáááááááááááá

758 zalbarna 2012-10-15 18:37:35 [Válasz erre: 756 álmodó 2012-10-15 15:02:40]
Sokat alszol, attól van....:)))

757 jukiguni 2012-10-15 18:31:33 [Válasz erre: 753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58]
Bartoli egy zseniális énekesnő! Fantasztikus dolgokat művel a hangjával! Persze tudom: az 1800-as évek operáin nevelkedettek nem szokták kedvelni. Hát ez van.

756 álmodó 2012-10-15 15:02:40 [Válasz erre: 753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58]
(nem fox szeretni), egy idő után idegesített. Nna? Ez van, passz.

755 Momo 2012-10-15 14:58:14 [Válasz erre: 753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58]
"a világon jó, ha tízen tudják" addig jó, míg csak tízen... :-))))

754 telramund 2012-10-15 14:52:53
Ha Te mondod igy van,csak nem ezzel a szörnyeteggel!

753 zalbarna 2012-10-14 17:54:58 [Válasz erre: 752 Cilike 2012-10-14 15:45:06]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=Oh1NSvjXX6s&feature=related;ebből 5:00 perc[/url] azután [url]http://www.youtube.com/watch?v=rISjBGOtHhs;ez itt [/url] szóval ez az eredeti belcanto, a világon jó, ha tízen tudják..Már Vivaldi korában is aranyat ért egy ilyen énekes.

752 Cilike 2012-10-14 15:45:06 [Válasz erre: 750 zalbarna 2012-10-14 15:01:37]
Volt egy kétkötetes áriaalbumom, belcanto arias...én is meglepődtem, tök ismeretlen (számomra ) szerzők darabjaiból, ha ismertem egyet-kettőt, sokat mondok. Volt benne egy Paisiello és Caccini asztán kb ennyi. Számomra élvezetmentes művek voltak, nekem a belcanto sajnos Bellini-Rossini-Donizetti. (Korai Verdi)

750 zalbarna 2012-10-14 15:01:37 [Válasz erre: 748 Búbánat 2012-10-14 14:40:11]
Lám.... Azért van eme kettős (hármas?) értelmezése a belcanto - énekes fogalmának, mert az eredeti belcanto ( vagyis a valódi ) az más... A valódi belcanto ( az eredeti ) stílus oly messze van Donizettitől, mint Makó Jeruzsálemtől... Azonban tisztában vagyok vele, h kb 150 éve helytelenül használja az egész világ ( sajnos a szakma is ) ezt a fogalmat. A valódi belcanto megjelölésére, ha egyáltalán szóba jön, a 'régi belcanto' kifejezést használják, és aszongyák, már nemtudni, mi is volt az...( hátigen, itt nálunk nemtudni...) A helyzet kissé hasonlít a Nádasdy Bánkhoz... Az eredetihez nincs sok köze, mégis annak nevezi magát... Ez akár többszáz évig is eltarthat, csak haladás nem lesz belőle.. A gyereket ugyanis a nevén kell nevezni, csak arra mozdul...:)

749 Búbánat 2012-10-14 14:41:28 [Válasz erre: 748 Búbánat 2012-10-14 14:40:11]
Bocsánat: nem kedvenc énekesek, hanem kedvenc előadók-topicra utaltam.

748 Búbánat 2012-10-14 14:40:11
A „kedvenc énekesek” topicban polémia indult el a bel canto énekesekről. Illetékességből itt folytatom. Érdemes lenni körbenézni, kik azok a ma működő magyar énekesek, akiknek a neve szinte „összeforrott” és kizárólag egyet jelent a „bel canto”-val. Ma ilyet nem tudok, de lehet hogy vannak, és örülnék nekik. Ilyen volt korábban Szűcs Márta és Fekete Veronika, de ide vehetem még korábbról Ágai Karolát is. Elsősorban erről szóltam előzőleg ott a másik topicon. (Franca beírására hozzászólásomban Kolonits Klárát is említettem, de más összefüggésben, és valóban félreérthetően fogalmaztam a „hasonlítás” kifejezéssel – mintha Rá hivatkoztam volna.) A másik. Attól, hogy valaki elénekel a bel canto stílusirányzathoz tartozó Rossinit, Bellinit, Donizettit, még nem biztos, hogy az a szó ma elfogadott, kizárólagos értelemben vett „bel canto”- énekes, hiszen emellett sok minden mást is énekel és lehet, hogy inkább ez utóbbiak miatt méltatjuk, és nem pedig a belcanto- triász műveinek avatott tolmácsolójaként tartjuk számon meg értékeljük művészetét. Megismétlem: Kolonits Klára az elmúlt években elindult abba az irányba, hogy igazi bel canto énekessé váljék: lásd sikeres Odabella, Beatrice di Tenda, Lucrezia Borgia alakításait, és ide veszem a Traviátáját, Melindáját is, valamint megelőlegezve: májusban debütál Szilágyi Erzsébetként. Ezek a szerepek mind a fachváltásra utalnak: igaz, Mozartok továbbra is jelen vannak a repertoárján. Tehát ennek a folyamatnak nagyon örülök és bízom a folytatásban és a kiteljesedésében. Ennek mindnyájan nyertesei lehetnénk… Hogy még kit említhetnénk a jelenben Kolonits mellett, aki ilyen „jelzőt” kaphatna, várom a véleményeket.

747 Búbánat 2012-09-16 12:59:58
Donizetti: Szerelmi bájital - kéfelvonásos opera 2012. szeptember 27. este 7 órakor Duna Palota - Színházterem A Bel Canto Operatársulat és a Duna Szimfonikus Zenekar operaestje Közreműködik a Bel Canto Kamarakórus Rendező: Fehér András Karmester: Deák András Szereposztás: Adina - Szakács Ildikó Nemorino - Balczó Péter Belcore - Gaál Csaba Dulcamara - Jekl László Gianetta - Staszny Zsófia Az operaest támogatója Belváros-Lipótváros Önkormányzata A belépés ingyenes!

746 Vilmaa 2012-09-04 21:50:43
Bánkúti Csaba Attila énektechnika kurzusa Budapesten Bánkúti Csaba Attila, Olaszországban letelepedett operaénekes, énektanár és orgonaművész. Több, mint 20 éven keresztül az olasz énektechnika legnagyobb tolmácsolóitól (Cappuccilli, Christoff, Siepi, Valentini-Terrani, Taddei stb.) és Gigli, Tebaldi, Tagliabue növendékeitől tanulhatta, valamint Mario Canali és Enrico Gregori Mester irányítása alatt mélyítette el az eredeti olasz énektechnikát. A kurzus elsődleges célja az énektechnika tovább fejlesztése, az olasz "fraseggio" elmélyítése és gyakorlata, a hangi problémák megoldása. Tehát nem repertoire vagy interpretációs kurzusról van szó. Várjuk tehát az énektechnikában motivált kezdők, középhaladók, valamint professzionális énekesek jelentkezését. A kurzus időpontja: 2012. szeptember 5-18. Jelentkezni rövid bemutatkozással az enek.belcanto@gmail.com címen lehetséges (vagy facebook-on az "Énektechnika Belcanto" oldalon) úgy a mostani kurzusra, mint a novemberben esedékesre.(Mely megfelelő számú jelentkezés esetén lesz megtartva Budapesten, közvetlenul a Mester októberi, Tokyoban esedékes kurzusa után.) Szervező: Gronowski Ágnes (06 30/ 347-1872)

745 jukiguni 2012-07-22 17:37:44 [Válasz erre: 744 jukiguni 2012-07-22 17:35:35]
Igaz ezt nem az Opera Rara adta ki.

744 jukiguni 2012-07-22 17:35:35 [Válasz erre: 743 Búbánat 2012-07-22 16:14:30]
Utólag én is rájöttem, hogy a kiadó az Opera Rara. Most a Medeát hallgatom Pacinitől. Élőelőadás felvétel, a karmester Richard Bonynge. Ne ezen már egész jók ez énekesek, de bevallom: számomra egyik művész neve se cseng ismerősen. Persze gondolom Bonynge beleszólt a szereposztásba.

743 Búbánat 2012-07-22 16:14:30 [Válasz erre: 742 jukiguni 2012-07-22 07:16:17]
Kis pontosítás: a Peter Moore Foundation nem a kiadó, hanem a szponzor, aki a produkcióba invesztálja pénzét. Viszont igazad van, hogy a kiadó - és ez az Opera Rara – is felelős (avagy: felelőtlen) kiadványuk gyatra hangminőségéért, nem különben a sok esetben másodvonalbeli énekesek miatt. Ugyanakkor értékelem, hogy általában olyan "belcanto" operákat jelentetnek meg lemezen, melyek "fehér hollónak" számítottak (számítanak) a lemezpiacon, és a színpadra sem nagyon kerülnek; a koncertszerű változatuk, és az „élő” előadásokból összevágott hangfelvételek ugyancsak rizikóval járnak, kiadásuk nem lenne rentábilis az alapítványi támogatás híján. Mégis hiánypótlóak - gondolok elsősorban a méltatlanul elfeledett Pacini, Mercadante, Mayr, Donizetti, Rossini, Meyerbeer, Ricci műveinek "feltámasztására", ennélfogva a fentebb utalt ürömöm fenntartása mellett egyes kiadványok tekintetében az örömömnek is adózom.

742 jukiguni 2012-07-22 07:16:17 [Válasz erre: 741 jukiguni 2012-07-22 07:13:54]
A Peter Moore Foundation számos opera ritkaságot kiadott már cd-én, amiért hálás vagyok nekik, de eddig még egy felvételükkel se találkoztam, amin kifogástalanok vagy legalábbis jók lettek volna az énekesi teljesítmények.

741 jukiguni 2012-07-22 07:13:54
Pacini: Maria Regina d'Inghilterra Maga az opera tényleg jó és érdemes lenne játszani. Ékes bizonyítéka annak, hogy nem feltétlenül az az oka annak, hogy egy opera nem állandó repertoár darab, hogy az rossz és ma már hallgathatatlan. [url]http://www.amazon.com/Pacini-Regina-dInghilterra-Miricioiu-Fardilha/dp/B000009PYU;Viszont nekem ez a cd van meg és hát az énekesi teljesítményektől nem ájultam el.[/url]

740 Búbánat 2012-06-10 14:13:05 [Válasz erre: 739 jukiguni 2012-06-09 06:33:13]
Örvendetes, hogy újra meghallgathatjuk a rádióban ezt a kitűnő adás-sorozatot. Emlékeim szerint, most harmadszor sugározza ismét a Bartók rádió "a hét zeneszerzője: Vincenzo Bellini" cínű - Papp Márta szerkesztette - műsorát.

739 jukiguni 2012-06-09 06:33:13
Jövő héten a Bartók rádión a hét zeneszerzője: Vincenzo Bellini. Jövő hét pénteken 14. órától hallható a következő összeállítás: V. rész: Magyar operaszínpadon 1. Norma - részletek - a) Gyurkovics Mária, Sándor Judit, Székely Mihály - ének, MR Énekkara, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Fischer Sándor, b) Sass Sylvia, Nagy János, Kováts Kolos - ének, Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara, vez. Lamberto Gardelli, c) Hamari Júlia, Dénes Zsuzsanna - ének, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Pál Tamás, d) Tokody Ilona, Takács Klára - ének, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Mihály András 2. Az alvajáró - Amina áriája a II. felvonásból (Házy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Fischer Sándor) 3. A puritánok - Négyes a III. felvonásból (Házy Erzsébet, Mátray Ferenc, Bende Zsolt, Molnár Miklós - ének, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Fischer Sándor) 4. Rómeó és Júlia - kettős az I. felvonásból (Hamari Júlia, Szűcs Márta, MR Szimfonikus Zenekara, vez. Ligeti András) Szerkesztő-műsorvezető: Papp Márta (ism.)

738 Búbánat 2012-05-31 22:14:05 [Válasz erre: 735 telramund 2012-05-30 20:50:46]
Nyilván nem az első vonalhoz tartozó operaénekesek. A fiatal énekművészek „Animato Operatársulat” keretében működnek. Máris itt van a következő fellépésükről a tájékoztató és műsoruk programja: Jótékonysági opera délután a soroksári katolikus és református gyerekek nyaralásáért BEL CANTO II. BELLINI, ROSSINI, DONIZETTI 2012.június 16-án 16 órakor Soroksáron az Otthon Közösségi Házban. (1238 Szitás u. 112) Fellép az Animato Operatársulat: operaénekesek Kovács Ágnes, Szilárdi Katalin, Bándi Írisz Réka, Pető József, Lukács István zongorán kísér Salgó Tamás a Magyar Állami Operaház karnagya műsorvezető Prof. Dr. Pavlik Gábor Műsor: 1. Rossini: Tell Vilmos – Matild áriája ea.: Kovács Ágnes 2. Rossini: Tell Vilmos – Tell áriája ea.: Lukács István 3. Bellini : Dal -- ea.: Bándi Írisz Réka 4. Rossini: Petite messe solenelle ea.: Pető József 5. Meglepetés szám ea.: Szilárdi Katalin 6. Bellini: Norma—Casta diva ea.: Kovács Ágnes 7. Bellini: Norma –Oroveso áriája ea.: Lukács István 8. Rossini: Macska duett ea.: Kovács Ágnes és Bándi Írisz Réka SZÜNET 9. Bellini: Norma – Norma- Adalgisa kettős ea.: Kovács Ágnes és Bándi Írisz Réka1 10. Rossini: Mózes—Mózes imája ea.: Kovács Ágnes, Bándi Írisz Réka, Pető József, Lukács István 11. Bellini: Norma—Norma- Pollione kettős ea.: Kovács Ágnes és Pető József Donizetti: Lammermoori Lucia: 12. Lucia őrülési jelenete ea.: Szilárdi Katalin 13. Raimondo áriája III. ea.: Lukács István 14. Edgar áriája III. ea.: Pető József 15. A kegyencnő—Leonóra áriája ea.: Bándi Írisz Réka 16. Rossini: A szevillyai borbély: Rosina áriája ea: Szilárdi Katalin Az esemény támogatója: Soroksár Önkormányzata, Geiger Ferenc polgármester A rendezvény szervezője: Mikó Imre képviselő, Civil tanácsnok

737 Cilike 2012-05-30 22:43:45 [Válasz erre: 734 Búbánat 2012-05-30 19:05:51]
Jajjnekem, ez a gödi aranycsapat. Láttam a gödi inside tv-ben egy műsorukat, majd berosáltam.

736 Heiner Lajos 2012-05-30 21:37:33 [Válasz erre: 735 telramund 2012-05-30 20:50:46]
A Három HelyettesDíva és a Két HelyettesAkárki.

735 telramund 2012-05-30 20:50:46
És ezek kicsodák ,akik énekeltek?Amatőrők?

734 Búbánat 2012-05-30 19:05:51
Kissé megkésve jutott el hozzám az alábbi Meghívó. Így erről a zenei eseményről lemaradtam. Bel Canto operaest a TF-en /Forrás: SE Karrier Iroda/ Időpont: 2012.05.30. – 18:00 Helyszín: Testnevelés és Sporttudományi Kar, Budapest Alkotás út 44. Meghívó 2012. május 30. szerdán 18. órakor SEMMELWEIS EGYETEM TESTNEVELÉSI ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR (TF) HEPP FERENC TERMÉBEN (Díszterem) tartandó zenei estre BUDAPEST XII. ALKOTÁS U. 44. FŐÉPÜLET I.EM. A műsor: BEL CANTO OPERAEST II; Közreműködnek: Bándi Írisz Réka Kovács Ágnes Szilárdi Katalin Lukács István Pető József Zongorán kísér: Salgó Tamás az Operaház karnagya A műsort vezeti: Dr. Pavlik Gábor egyetemi tanár Minden zenekedvelő érdeklődőt szeretettel várunk!

733 Búbánat 2012-02-09 21:54:52
[url] http://www.encyclopedia.com/video/dbRYEvZVoag-jessye-norman-bohemian-girl-mwbalfe.aspx; Jessye NORMAN [/url] "I dreamt I dwelt in marble halls" (1986 Queen Elizabeth, conductor: Edward Downes) Ugyanez ez az ária meghallgatható [url] http://www.encyclopedia.com/video/GQKNftZFMso-joan-sutherland-i-dreamt-i.aspx; Joan Sutherland lemezéről [/url] is: "I dreamt I dwelt in marble halls" (1962, conductor: Richard Bonynge) Ez a csodálatos bel canto ária a "The Bohemian Girl" című romantikus operából való (1843). Zenéjét a nálunk kevéssé ismert kiváló ír zeneszerző, Michael William Balfe (1808-1870) szerezte, a szöveg Alfred Bunn munkája. A teljes opera kijött CD-n: Balfe: The Bohemian Girl, National Symphony Orchestra of Ireland, RTÉ Philharmonic Choir • Conductor: Richard Bonynge • Principal singers: Nova Thomas (Arline), Patrick Power (Thaddeus), Jonathan Summers (Count Arnheim), Bernadette Cullen (Queen of the Gipsies), John del Carlo (Devilshoof), Timothy German (Florestein) • Recording date and location: January 1991, National Concert Hall, Dublin • Label: Argo, 433 324-2 (2 CDs)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.