És ez mennyiben cáfol engem? Az, hogy valaki mekkora egyéniség, milyen díjban, hány mesterkurzusban vagy zsűritagságban mérhető?
Gyenge az akadémián a tanári felhozatal? Érdekes, amit írsz.
Csak egy sebtében kiragadott példa. Ő itt pl. egy zongora kötelező tanár.
A referenciái:
Tudományos fokozat, egyetemi beosztás: egyetemi adjunktus
Tanulmányok:
1981-1987: Simonffy Emil Zeneiskola, Debrecen (Irinyi Tamásné)
1987-1993: Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakközépiskola, Debrecen (Helyes Erzsébet, Pless Attila - zongora, Keuler Jenő - zeneszerzés, Molnár Zsolt - kamarazene) – Kitűnő érettségi
1993-1994: Boise State University, USA (Madeleine Forte)
1994-1999: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Budapest (Lantos István, Kemenes András, Gulyás Márta) – Kitüntetéses diploma
1999-2005: Hochschule für Musik Saar, Németország (Thomas Duis) – Kitüntetéses Diploma
2015: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (Nagy Péter) – DLA
Ösztöndíjak:
1998-1999: Köztársasági Ösztöndíj
2000: Magyar Állami Eötvös Ösztöndíj
2000-2001: DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst) Ösztöndíj
2001-2002: Nicolaus Cusanus Ösztöndíj
2003-2004: Saarland Tartományi Ösztöndíj
Mesterkurzusok:
Alexander Peskanov, Rados Ferenc, Dimitrij Baskirov, Kurtág György, Vadim Suhanov, Malcolm Bilson, Florent Boffard, Prunyi Ilona
Oktatói tevékenység:
1997-1999 és 2004-2009: Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola Budapest – zongora 2004-től: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem – zongora II.
Mesterkurzusok, zsűrizések:
2004, 2005, 2006: Sankt Vendel Nemzetközi Zenei Tábor – zongora és kamarazene
2009: Mesterkurzus a Mexikói Állami Zeneművészeti Egyetemen, Mexikóváros
2009: Zsűrizés az Angelica Morales Országos Zongoraversenyen, Mexikóváros
2009 és 2010: Zsűrizés a Semmelweis Zenei Versenyen, Budapest
2012: Mesterkurzus a Mexikói Állami Zeneművészeti Egyetemen, Mexikóváros
Díjak:
1992: Kodály díj
1993: Boise State Concerto Competition (USA) - I. díj
1994: Idaho State Piano Competition (USA) - II. díj
1999: Artisjus díj
Nincs köztünk vita, tekintve, hogy a versben árva szó nem esik zenészekről vagy más művészekről, még kevésbé egykori vagy bármilyen zeneakadémiai tanításról. Pontról-pontra cáfolhatnám szinte minden sorát (mobilteló még nem volt), de nem akarok "frontot" nyitni :-)
Egy tekintetben vitatkoznék. A nagy (művész)egyéniségek, nagy személyiségek valóban nem kényeztetik el a mostani kor embereit. Azért ha megnézzük, kik tanítottak a Zeneakadémián 100 éve, kik tanítottak a 60-as 70-es években, és kik most, hááááát.
Azzal együtt igaz ez, hogy idővel minden megszépül.
Azt az írást, amit bemásoltál, az alább látható fotó alatt én is megtaláltam. Erről ennyit..
Az írás, túl azon, hogy jelentős része finoman szólva nem fedi a valóságot, a szokásos "bezzeg ezek a mai fiatalok"-mantrát hozza. Azt a mantrát, amit mi is hallottunk fiatal korunkban, amikor mi voltunk a "bezzeg ezek a mai fiatalok" ... és szüleink, nagyszüleink stb. is valószínűleg ezt hallhatták az ő felmenőiktől. E tekintetben Ádám és Éva szerencsések voltak, nekik nem kellett ezt hallgatniuk :-)
Igy van, gratulálok! Több ilyen generáció is volt, az utolsók még élnek, énekelnek és remélnek... :-) és az újak sem reménytelenek, példát kell mutatnunk! Szeretettel. És még valami - nem szabad hagyni, hogy a legszebb szavaink szívmelege elvesszen.
Olyan generáció vagyunk!
Olyan generáció vagyunk, amely soha nem tér vissza....
Egy nemzedék, amely gyalog ment és jött vissza az iskolából.
Egy olyan generáció, amely, ha a tanár krétáért a titkárságra küldte, akkor úgy dagadt, mintha az Egyesült Nemzetek küldötte lenne.
Egy olyan generáció, amely egyedül tanult
és ha nem értett valamit, akkor az óra után "bezárták", kötelezően ott maradt, és elmagyarázták neki újra, amíg meg nem értette.
Egy nemzedék, amely a táblához állt és büszkén írt és felelt az osztály előtt.
Egy olyan generáció, amelyik nem mobiltelefonokkal járt iskolába.
Egy olyan generáció, amelyiknek jegyeit a naplóba írták, egy olyan generáció, amely egyedül végezte el a házi feladatait, nem járt mindenféle különórára,
viszont kötelezően, mégis örömmel tömegsportra, és nem hívta fel szüleit minden problémájával, mert nem is volt telefonja, a családnak se, sokszor...
Egy generáció, amely szégyellt ülni a buszon álló felnőtt mellett.
Egy olyan generáció, amely megcsókolta a kenyeret, amikor megkapta.
Olyan generáció, amely sokat és csendesen nevetett testvéreivel lefekvés előtt, hogy a szülők ne tudják, hogy ébren vannak,
és zseblámpával olvasott a takaró alatt, ha villanyoltás után se tudta letenni az izgalmas könyvet.
Olyan generáció, amely nagyon tisztelte szüleit, tanárait vagy szomszédait, s előre köszönt mindenkinek, a társainak is,
az utcán játszott és vizet ivott a kútból.
Nemzedék, amely szerette mindazt, amit csak talált vagy kapott, és elégedett volt.
Olyan generáció vagyunk, amely sajnos nem tér vissza!
Kedves Katalin, a világért ne higgye, hogy csak Drezdában vannak maszkviselés-ellenes és egyéb futóbolondok. Bp.-en március 15-én, ha szerencsére nem is veszélyes közelségben, de saját szememmel láttam egy maszkviselés ellen és nyitásért tüntető csoportot vonulni, maszk valamint a legcsekélyebb hatósági fellépés nélkül. A másnapi híradások egy másik vagy máshol-más időpontban rendezett tüntetésen történt rendőri intézkedésről írhattak. A drezdai bejátszáson látható szivárványszínű zászló -bár egyeseknél szívemet melengető, kitörő lelkesedést váltott ki-, a béke szimbólumát is jelenthette, már ha nem manipulált-összevágott filmecske, tekintve, hogy kb. 35"-től a zászlót már nem látom a körtáncolók kezében.
Jó lenne a vidámságnál maradni, de a maszkok feltűnő hiánya egy 2021. márciusában készült videóban sajnos lefagyasztotta a spontán mosolyt az ajkaimról.
Bevallom, hogy a kommentekbe sem merültem bele... egyszerűen az élni akarás érzete, a vidámság és az énekszó hatott rám :-)! Immunerősítő dolgokra :-) érdemes figyelni :-).
Beleolvastam az alattuk lévő kommentekbe, amit ugye az ottani emberek irtak. Ajánlom a németül olvasni tudóknak!
Nem minden kommentelő asszociált az "élni akarásra és az énekszó gondűző erejére"! Sőt!
Sok szempontból elemezhetjük ezt a rövid felvételt.
Igen, eddig észre sem vettem, mi lobog valaki kezében... ott már lassan kötelező a zászló alá tömörülni, illendő... Korkép - kórkép - körkép 2021
Csak az embereket néztem és a természetes módon megnyilvánult közös dalolásukat hallottam, mindebből élni akarásukat és az énekszó gondűző erejét éreztem.
Gegen Gesichtsmaskenpflicht? Kötelező szájmaszkviselés ellen?
Sächsische Herzlichkeit?
→ Szász ... 1. szívélyesség, kedvesség; 2. a) bensőségesség, melegség
0:20 - nál vidáman lobog a szász (?) zászló.
KRUCHIÓ ÁGNES OROSZLÁNRÓL, A HÍDUGRÁSRÓL ÉS TÖRÖKVERŐ CSALÁDJÁRÓL
"Kaszi"
2020. JÚLIUS 12. VASÁRNAP 14:41 2020. 07. 12. 16:44 MNO:HU Ozsda Erika
Néha a csodájukra járnak az intenzív osztályon, hogy életben maradtak. Munka közben előfordul, hogy leszakad a fülük, rájuk esik a ló, megreped a koponyájuk, elvesztik az eszméletüket, bordatörést vagy agyrázkódást szenvednek. A kaszkadőrök az életüket kockáztatják azért, hogy a film szereplői ne sérüljenek, és a nézők szemében hőssé váljanak. Kruchió Ágnes, az első magyar kaszkadőrnő alsógödi lovas tanyáján beszélgettünk.
"Az operába nyolc évig jártam, Wagner Az istenek alkonya című darabjában Molnár Andrásnak kellett a lovat bevezetni, "
Íme, az alternatív gyógyászat új formája: operaénekesek gyógyítják a beteg embereket Lemon.hu, ÁPRILIS 1. F. ZS. Joshua Sofaer, az Opera Helps program kiagyalója meg van róla győződve, hogy a zene, azon belül az opera, gyógyító hatással van az emberi szervezetre, s így akár életet is menthet. Ha valaki nem tud kilábalni lelki problémáiból, de kimozdulni sincs kedve, akkor lakásába rendelheti a művészeket. A kiválasztott énekes röviden elbeszélget a megrendelővel, majd a beteg által kiválasztott áriát előadja neki a nappalijában. Az élményt eddig szinte mindenki megindítónak találta, hiszen az opera közvetlenül hatással van az érzelmekre, és jó hangulatot idéz elő. Soafer fontosnak tartja, hogy ezt az élményt azok is megkapják, akiknek nincs pénze drága belépőjegyekre, szép ruhákra, aki nem tartozik ahhoz a felső tízezerhez, akinek egyfajta kiváltsága a szép operák hallgatása. Az Opera Helps program első alkalommal ingyenesen vehető igénybe, és összesen kilenc professzionális operaénekes közül lehet választani. Forrás: Guardian
Volt szerencsém látni a bemutatót.Ennyi pénzt kiadni egy rendezésért teljesen felesleges.Sőt még veszélyes is.
[url]http://www.artsjournal.com/slippeddisc/2013/08/just-in-bregenz-opera-halted-as-three-singers-fall-into-lake.html;Bregenzben a Varázsfuvola előadása közben felborult a csónak[/url], és az Éj Királynője, Sarastro és Monostatos alakítói (valamint egy dublőz és egy technikus) beleestek a vízbe. Az erre a célra szerződtetett készenléti búvárok/úszók kimentették őket, és kis szünet után folytatódott az előadás. Kathryn Lewek (az Éj Királynője) beszámolója - mely szerint vízzel telítődő jelmeze, melyben nem tudta a lábát mozgatni, húzta lefelé - megerősítette bennem a meggyőződést, hogy az énekesi pálya nem kevés állóképességet, valamint kötélidegeket igényel...
A youtoube-on Fleta kereséssel megtalálható Ay, Ay, Ay címmel.......
Igen, mint mondtam, nekem kell, mert nagyra tartom amit csinál és a lelkem szűzhártyáit pengeti, amikor játszik. És SOHA de soha nem jutna eszembe minősíteni azokat, akik nem vevők erre.
Lajkó neked kell? Na ez már tényleg ajjaj... :S
Én csak a Mezzo-ban láttam, de annyira lekötött a szépsége, hogy a zongorálására nem is tudtam figyelni.:)A Schumann Quintet-ben zongorázott.
Jesszum, Lajkó Félix dilettáns és borzadmány? Tisztelem ezt a véleményt és csendben annyit mondok: nekem is kell. Rajongok érte.
Volt is utána vihar. Ajjaj... :)))
Na, ez a topikcím jutott eszembe a tegnap esti \"örömkoncert\"-be belekóstolva. Ez a Lajkó Félix nevű dilettáns borzadmány kinek kell - Bozókin kívül? Egyszerűen szégyen, legfeljebb az After cryinghoz tudnám hasonlítani...
KAPA-PAPA! Te csak túrd a földet a fogaddal!
Ajjajajajj!-Így van a refrén kezdete.
Bocsánat! Kovács úr mennyiideje van velük? Csak azért, mert pl.: Karajan Úr 35 évett húzott le a Berliniek élén. Ferencsikről nem is beszélve, aki 1945 előtt már dolgozott. Ezek után mennyi a sok?
Szerintem Kovács egyáltalán nem olyan jó karmester. És érdekes megfigyelni, hogy ha mással a játszik a zenekar mennyivel jobban szólnak, mennyivel lelkesebbek. Szerintem egészségtelen dolog ilyen sokáig egyetlen zenekarral/karmesterrel összezárva lenni.
...ezt nagyon sajnálom, ha igy van... :-(((
A zenekar gyenge. Nem kísérték rendesen Kruaszot, rossz tempók, rossz belépések. Schubert Befejezetlenjét (egy viszonylag épkézláb első tétel után) eltoszták. Kovács jó karmester, de csodát ő sem tehet.
Miért mi van a Miskolci Zenekarral???-pár éve eléggé ott voltak a top-pon ´95 táján még a Salzburgi Ünnepi Játékok nyitóhangversenyében is benne voltak, ill. operaprodukciókat kisértek Bécsben a Schönbrunn-i Kastélyszinházban stb...
Hallhattuk Grimaud-t nemrég Pesten a Kong Központban, rettenetesen játszott, lélektelenül, már-.már az ízléstelenségig üresen, és technikailag is gyengén. Krausz Adriennen természetesen sokkal jobb pianista, mint a Grimaud. Hogy miért nem olyan sikeres, azt nem tudom, honnan is tudhatnám? (Erre komolyabb magyarázat kellene, mint, teszem azt, a farkasvakság.) Keddi koncertjén nagyon szépen játszotta a 488-as Mozart koncertet. Nagy sikere is volt. Csak hát a Miskolci Zenekar...
és akkorákat nyög a koncertjein hogy azt hiszi az ember, menten elalél addig is irány a farkasfarm, voúúúúúúúúúú
A Krausz Adrienne interjút én is érdeklődéssel olvastam. Ez is egy vélemény, bizonyára neki sem könnyű, mint annyian másoknak. Mi sem különbözünk, csak máshol vonatkoznak ránk a piaci törvények. A művésznek talán van egy pici többlete, ami nekünk szürke hétköznapiaknak nincs. De hát ezért művész. Az interjúban viszont voltak olyan részletek, amik már személyeskedések, pláne ha valaki tudja kiről van szó. Lehet úgy is fogalmazni, hogy nem konkrét, de mégsem beszél a levegőbe.
Krausz Adrienn azt mondja a riportban, hogy csak annak megy a szekér, aki (nem zenei szempontból) más mint a többi. Itt a farkasneveléssel kapcsolatban nyilván Hélene Grimaud-ra gondolt. (A második \"e\"-re kellene egy fordított ékezet, de nem találom.) Elég régóta figyelem Grimaud pályáját. Egyrészt előbb lépett föl Barenboimmal(!), minthogy farkasokat kezdett nevelni. Másrészt ez utóbbi nem hobbi nála. New York-tól nem messze egy komoly rezervátumot tart fenn, és keményen kiveszi a részét a munkából. Érdemes megnézni róla képeket, hogy milyen kapcsolatban van velük. A Wolf Conservation Center honlapján látni lehet, bár nincs itt előtérben egyáltalán. Nem róla szól, sőt szimpatikus módon viszonylag a háttérben is marad, de találni róla fotókat. Másrészt pedig sokan szeretik a játékát, és nem hiszem, hogy Argerich, Gidon Kremer, Pahud, stb. az állatok miatt játszott vele. Nem szeretem ha keverjük a szezont a fazonnal. Azért mert valaki másban is kitűnik, még lehet jó zenész.
No, ami erről eszembe jut az Fleta, - az akkoriban világhíres Ajjaj című spanyol nótájával. De jó lenne megismerni, meghallgatni valahol, mert a fentieket csak édesapámtól hallottam. Ha nem sikerül senkitől sem ötleteket kapnom: Ajjaj...!