468 navarra 2006-12-06 23:28:29 [Válasz erre: 465 szitakötő 2006-12-06 23:17:22]
Kedves Szitakötő, a besorolás a fizetés minimumát határozza meg, a közalkalmazottak esetében, tehát itt is lehet különbség fizetés és fizetés között. Azok a tanárok, akik megbízási szerződést kötnek az Akadémiával, tetszőleges összeget kaphatnak, ez csak alkudozási képességüktől függ.
Kedves Szitakötő, a besorolás a fizetés minimumát határozza meg, a közalkalmazottak esetében, tehát itt is lehet különbség fizetés és fizetés között. Azok a tanárok, akik megbízási szerződést kötnek az Akadémiával, tetszőleges összeget kaphatnak, ez csak alkudozási képességüktől függ.
467 szitakötő 2006-12-06 23:18:42 [Válasz erre: 466 szitakötő 2006-12-06 23:18:12]
ÉS ????????????????-jelek!
ÉS ????????????????-jelek!
466 szitakötő 2006-12-06 23:18:12
Első mondat végén !!!!!!!!!! van!!!!!!
Első mondat végén !!!!!!!!!! van!!!!!!
465 szitakötő 2006-12-06 23:17:22 [Válasz erre: 463 navarra 2006-12-06 23:02:53]
Kik a sztártanárok hatalmas fizetéssel, Tudtommal az oktatásban besorolás szerint fizetnek, mármint, adjunktus, docens, egyetemi tanár, a helytelen elnevezésű. \"művésztanár\"=ők a bebetonozottak. SAJNOS AZ OKTATÁSBAN NINCS HATALMAS FIZETÉSEK! NINCS STAR-fizetés, csak S.AR-fizetés!
Kik a sztártanárok hatalmas fizetéssel, Tudtommal az oktatásban besorolás szerint fizetnek, mármint, adjunktus, docens, egyetemi tanár, a helytelen elnevezésű. \"művésztanár\"=ők a bebetonozottak. SAJNOS AZ OKTATÁSBAN NINCS HATALMAS FIZETÉSEK! NINCS STAR-fizetés, csak S.AR-fizetés!
463 navarra 2006-12-06 23:02:53 [Válasz erre: 460 Búbánat 2006-12-06 09:46:53]
\"Egy \"zenei szilíciumvölgy\" koncepciója körvonalazódik, melynek keretében a Dunától a Városligetig több intézmény együttműködésében kulturális centrum épülne ki, magas színvonalú kulturális turizmus alapját képezve. Az együttműködésben a Zeneakadémia és társintézményei, valamint a Művészetek Palotája, a Pesti Vigadó, a Magyar Állami Operaház, továbbá a Szépművészeti Múzeum és a Műcsarnok vennének részt.\" A rektor úr szavai. Volt már megjegyzésem ezzel kapcsolatban. Most, hogy a rektor úr ezt a gondolatot helyezi az interju középpontjába, nehezen tudom palástolni megrőkönyödésemet. Ha az Akadémia a kiállítótermek és az előadótermek hálózatába való betagolódást tekinti legfontosabb feladatának, ráadásul egyfajta \"kulturális turizmus\" keretében, akkor jaj az intézménynek. Márpedig úgy tűnik, hogy a rektor urat tényleg ez a gondolat foglalkoztatja, hiszen az interjuban az oktatás valódi problémáiról szó sem esik. Az oktatás rendszerének totális megváltoztatása kezdődött el a bolognai követelmények jegyében, s ennek a java még csak most következik. Az Akadémia pro forma belevágott, gyakorlatilag azonban sem az oktatói óraszám, sem a tantermek száma nem kvadrál a már papíron bevezetett változtatásokkal, különösen nem azzal, ami még várható. Már most vannak tárgyak, amelyek belekerültek a hallgatók indexébe - azok amelyek kötelezőek a bolognai kritériumok szerint - ám terem és óraszám híján ezek csupán fantomtárgyak, a tanár aláírja az indexet, mi mást tehetne, miközben ezeket a tárgyakat nem oktatja, mi több, nem egyszer tisztában sincs azok igazi mibenlétével. S most még csak a formai problémákat említettem, ezek árulkodóak és jellemzőek ugyan a felelőtlen és felszínes irányítást illetően, a valódi baj sokkal súlyosabb. Senkinek, sem a rektor úrnak, sem a tanári karnak nincs fogalma arról, hogy voltaképpen milyen állapotban van az oktatás. Megtartják-e az órákat, van-e tanterv, van- e ellenőrizhető fejlődés,lépést tart-e az Akadémia az oktatás nemzetközi színvonalával, vagy sem? Ezekkel - az Akadémia létét meghatározó - kérdésekkel senki sem törődik, ezek a kérdések nincsenek föltéve. Vannak dísznövendékek pazar versenyeredményekkel és vannak vitatható, ám annál látványosabb koncertek. S van ez a jól hangzó ostobaság a zenei szilíciumvölgyről. Vannak sztártanárok hatalmas fizetéssel és mély tudatlansággal, s van a tanácstalan oktatói kar, amely magába fojtja problémáit, s próbál tisztességesen tanítani ezek között a méltatlan és lehetetlen kötülmények között. Ne hagyjuk! Kiabáljunk, kérjünk segítséget, vessünk véget ennek a pompázatos porhintésnek !
\"Egy \"zenei szilíciumvölgy\" koncepciója körvonalazódik, melynek keretében a Dunától a Városligetig több intézmény együttműködésében kulturális centrum épülne ki, magas színvonalú kulturális turizmus alapját képezve. Az együttműködésben a Zeneakadémia és társintézményei, valamint a Művészetek Palotája, a Pesti Vigadó, a Magyar Állami Operaház, továbbá a Szépművészeti Múzeum és a Műcsarnok vennének részt.\" A rektor úr szavai. Volt már megjegyzésem ezzel kapcsolatban. Most, hogy a rektor úr ezt a gondolatot helyezi az interju középpontjába, nehezen tudom palástolni megrőkönyödésemet. Ha az Akadémia a kiállítótermek és az előadótermek hálózatába való betagolódást tekinti legfontosabb feladatának, ráadásul egyfajta \"kulturális turizmus\" keretében, akkor jaj az intézménynek. Márpedig úgy tűnik, hogy a rektor urat tényleg ez a gondolat foglalkoztatja, hiszen az interjuban az oktatás valódi problémáiról szó sem esik. Az oktatás rendszerének totális megváltoztatása kezdődött el a bolognai követelmények jegyében, s ennek a java még csak most következik. Az Akadémia pro forma belevágott, gyakorlatilag azonban sem az oktatói óraszám, sem a tantermek száma nem kvadrál a már papíron bevezetett változtatásokkal, különösen nem azzal, ami még várható. Már most vannak tárgyak, amelyek belekerültek a hallgatók indexébe - azok amelyek kötelezőek a bolognai kritériumok szerint - ám terem és óraszám híján ezek csupán fantomtárgyak, a tanár aláírja az indexet, mi mást tehetne, miközben ezeket a tárgyakat nem oktatja, mi több, nem egyszer tisztában sincs azok igazi mibenlétével. S most még csak a formai problémákat említettem, ezek árulkodóak és jellemzőek ugyan a felelőtlen és felszínes irányítást illetően, a valódi baj sokkal súlyosabb. Senkinek, sem a rektor úrnak, sem a tanári karnak nincs fogalma arról, hogy voltaképpen milyen állapotban van az oktatás. Megtartják-e az órákat, van-e tanterv, van- e ellenőrizhető fejlődés,lépést tart-e az Akadémia az oktatás nemzetközi színvonalával, vagy sem? Ezekkel - az Akadémia létét meghatározó - kérdésekkel senki sem törődik, ezek a kérdések nincsenek föltéve. Vannak dísznövendékek pazar versenyeredményekkel és vannak vitatható, ám annál látványosabb koncertek. S van ez a jól hangzó ostobaság a zenei szilíciumvölgyről. Vannak sztártanárok hatalmas fizetéssel és mély tudatlansággal, s van a tanácstalan oktatói kar, amely magába fojtja problémáit, s próbál tisztességesen tanítani ezek között a méltatlan és lehetetlen kötülmények között. Ne hagyjuk! Kiabáljunk, kérjünk segítséget, vessünk véget ennek a pompázatos porhintésnek !
462 janomano 2006-12-06 21:35:51 [Válasz erre: 457 Kúp Flóris 2006-12-06 09:24:36]
\"mert szeptembertől folyik a folk\" Hű, de jó! Lesz fizetős része is? Mert akkor megyek... Mondjuk ezzel: ÚÚÚJ A CSIZMÁM, U-SZÖGRE VAN FELAAKAAASZTVA! (sej!) Akadémikus népzene. Nagy ötlet.
\"mert szeptembertől folyik a folk\" Hű, de jó! Lesz fizetős része is? Mert akkor megyek... Mondjuk ezzel: ÚÚÚJ A CSIZMÁM, U-SZÖGRE VAN FELAAKAAASZTVA! (sej!) Akadémikus népzene. Nagy ötlet.
461 -té.pé- 2006-12-06 21:20:33 [Válasz erre: 460 Búbánat 2006-12-06 09:46:53]
Ennek mindannyian nagyon örülünk.
Ennek mindannyian nagyon örülünk.
460 Búbánat 2006-12-06 09:46:53
Batta András rektor nagyon sok \"szépeket\" említett a decemberi Muzsikában, a vele készült beszélgetés során.
Batta András rektor nagyon sok \"szépeket\" említett a decemberi Muzsikában, a vele készült beszélgetés során.
459 Kúp Flóris 2006-12-06 09:41:08 [Válasz erre: 458 eccerű 2006-12-06 09:29:38]
Kössz főnök a piros pontyot tovább nem rázom a rongyot Kívánok kellemes napot Mikulást,tél-após-anyóst:-))))
Kössz főnök a piros pontyot tovább nem rázom a rongyot Kívánok kellemes napot Mikulást,tél-após-anyóst:-))))
458 eccerű 2006-12-06 09:29:38 [Válasz erre: 457 Kúp Flóris 2006-12-06 09:24:36]
Ez most jó. Érthető is, szellemes is. :)
Ez most jó. Érthető is, szellemes is. :)
457 Kúp Flóris 2006-12-06 09:24:36
Hurrá ! Régi zenénk - mit Róbert Mond el, s lesznek tudományos tekertyűk - tán szólna hozzá ehhez Han del? A népzenét már tanulhat tyúk, mert szeptembertől folyik a folk A\"nyenyere\" szakon - a zak-on :-)
Hurrá ! Régi zenénk - mit Róbert Mond el, s lesznek tudományos tekertyűk - tán szólna hozzá ehhez Han del? A népzenét már tanulhat tyúk, mert szeptembertől folyik a folk A\"nyenyere\" szakon - a zak-on :-)
456 eccerű 2006-11-21 15:29:52 [Válasz erre: 455 navarra 2006-11-21 14:40:56]
Ezen nem veszünk össze. Sajnos ez úgy megy, hogyha valamit letettél az asztalra, akkor utána mindent elnéznek emiatt. Az megint más kérdés, hogy ki mennyire száll el a sztárságtól, valahol az intelligenciát is jelzi, de nem kizárólag: idegrendszer is szükségeltetik ehhez az életmódhoz. Valamelyik nagy zongorista mesélte az életéről, hogy volt egy éve, amikor több, mint 100 koncertet adott - persze soha többé nem csinált ilyet. Azért erre a 100 koncertre nem sokan lennének képesek fizikálisan (sem).
Ezen nem veszünk össze. Sajnos ez úgy megy, hogyha valamit letettél az asztalra, akkor utána mindent elnéznek emiatt. Az megint más kérdés, hogy ki mennyire száll el a sztárságtól, valahol az intelligenciát is jelzi, de nem kizárólag: idegrendszer is szükségeltetik ehhez az életmódhoz. Valamelyik nagy zongorista mesélte az életéről, hogy volt egy éve, amikor több, mint 100 koncertet adott - persze soha többé nem csinált ilyet. Azért erre a 100 koncertre nem sokan lennének képesek fizikálisan (sem).
455 navarra 2006-11-21 14:40:56 [Válasz erre: 453 eccerű 2006-11-21 07:50:13]
Nem ettől világhírű, de amit tanárként művel, attól a világhíre biztos nem fog gyarapodni.
Nem ettől világhírű, de amit tanárként művel, attól a világhíre biztos nem fog gyarapodni.
454 Búbánat 2006-11-21 09:33:17 [Válasz erre: 453 eccerű 2006-11-21 07:50:13]
Én az Ujfalussy professzor őr rektorsága alatti időket sírom vissza; akkor ott dolgoztam, s bár akkor még semmi informatika, számítógép nem segítette munkánkat, a gazdasági nehézségek állandóan nyomasztották az intézmény gazdálkodását, a művészeti és oktatási élet virágzott; a Tanulmányi Hivatal a helyzet magaslatán állt, a koncertszervezés, a koncertprogram, a koncertek színvonala mind-mind az élen járt... Az oktatóknak volt idejük a diákokra, nem osztották, nem aprózták szét magukat annyira, mint mostanság. Ma csak a pénz beszél, minden más hátrébb szorul.
Én az Ujfalussy professzor őr rektorsága alatti időket sírom vissza; akkor ott dolgoztam, s bár akkor még semmi informatika, számítógép nem segítette munkánkat, a gazdasági nehézségek állandóan nyomasztották az intézmény gazdálkodását, a művészeti és oktatási élet virágzott; a Tanulmányi Hivatal a helyzet magaslatán állt, a koncertszervezés, a koncertprogram, a koncertek színvonala mind-mind az élen járt... Az oktatóknak volt idejük a diákokra, nem osztották, nem aprózták szét magukat annyira, mint mostanság. Ma csak a pénz beszél, minden más hátrébb szorul.
453 eccerű 2006-11-21 07:50:13 [Válasz erre: 451 navarra 2006-11-20 18:19:10]
Félreértés ne essék, nem vagyok a tantervek ellen, sőt. Most már, sok év távlatából azt látom, hogy ZAKos éveimből arra tudok építeni, az maradt meg igazán, ahol valami tervszerűségről lehetett beszélni. Lentebb pusztán arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy nem igaz az a (megválaszolt két hozzászólásból általam kiérzett) nézőpont, miszerint volt egy virágzó Zeneakadémia, aztán megjelent a Batta és elefántként szétdúlt mindent. Ezt megelőzőleg ugyanis (gyakorlatilag Ufa rektorságától számítva) az történt, hogy az amúgy emberként igen tiszteletre méltó, de vezetői tisztségre teljesen alkalmatlan urak védőszárnyai alatt PIF dirigálta az intézményt, gondolom, nem kell ecsetelnem, hogy micsoda korrupció volt akkor. (pl. tanulmányút a Kanári-szigetekre...) Lehet ezt visszasírni, de akkor az ember nagyon furcsákat fog gondolni az indítékról. Marton Éva egy külön fejezet, ordíbál ő tanterv nélkül is, meg tantervvel együtt is. Nem ettől világhírű.
Félreértés ne essék, nem vagyok a tantervek ellen, sőt. Most már, sok év távlatából azt látom, hogy ZAKos éveimből arra tudok építeni, az maradt meg igazán, ahol valami tervszerűségről lehetett beszélni. Lentebb pusztán arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy nem igaz az a (megválaszolt két hozzászólásból általam kiérzett) nézőpont, miszerint volt egy virágzó Zeneakadémia, aztán megjelent a Batta és elefántként szétdúlt mindent. Ezt megelőzőleg ugyanis (gyakorlatilag Ufa rektorságától számítva) az történt, hogy az amúgy emberként igen tiszteletre méltó, de vezetői tisztségre teljesen alkalmatlan urak védőszárnyai alatt PIF dirigálta az intézményt, gondolom, nem kell ecsetelnem, hogy micsoda korrupció volt akkor. (pl. tanulmányút a Kanári-szigetekre...) Lehet ezt visszasírni, de akkor az ember nagyon furcsákat fog gondolni az indítékról. Marton Éva egy külön fejezet, ordíbál ő tanterv nélkül is, meg tantervvel együtt is. Nem ettől világhírű.
452 szitakötő 2006-11-20 20:02:04 [Válasz erre: 451 navarra 2006-11-20 18:19:10]
A ZAK--énektanszak-nem kisdedóvó! Régebben is válogathatott a hallgató, és a tanár vagy jóváhagyta vagy nem.Nyilván minden énekesnövendéknek vannak elképzelései, hogy mit szeretne megtanulni. Aztán vagy engedik, vagy nem. Természetesen vannak köelező kűrök, de a szabadon választott mindig jobban megy! MÉ. pedig szeret kiabálni.
A ZAK--énektanszak-nem kisdedóvó! Régebben is válogathatott a hallgató, és a tanár vagy jóváhagyta vagy nem.Nyilván minden énekesnövendéknek vannak elképzelései, hogy mit szeretne megtanulni. Aztán vagy engedik, vagy nem. Természetesen vannak köelező kűrök, de a szabadon választott mindig jobban megy! MÉ. pedig szeret kiabálni.
451 navarra 2006-11-20 18:19:10
Kedves Eccerű, figyelemreméltóan érvelsz, de azért a tanterv - legalábbis vezérfonal jelleggel - fontos lenne. Teszem azt, a zenekari együttjátéknak vannak tanítható módozatai, pl. a hierarchikus igazodás az előlülőkhöz, a kötelező összenézések, a tempótartás közelezettsége, stb. stb. Ha egy Saul nagyságú oratórium, vagy egy Kékszakállú az anyag, a figyelem a szólamok lejátszására, ill. a kompozíció aktuális megszólaltatására fog összpontosulni, s nem marad idő az általánosabb zenekari tudnivalók gyakorlására. Persze az igaz, hogy a vendégkarmesterek személyisége, művészete nagyon fontos, de talán elég lenne belőlük tanévenként egy. Az év folyamán az unalmas vezetőtanárnak kellene az unalmas, de szükséges speciális zenekari tudásanyagot verklizni. Amúgy más tanszak is akad, ahol híján vannak a tervezésnek. A tanítványok azt rebesgetik, hogy Marton Éva rájuk, növendékekre bízza a tananyag kiválogatását (nyilván azért, mert neki - tapasztalat nélkül - fogalma sisncs a pedagógiai repertoárról). Tekintélyét nagyobb tudású kollégái előtt így aztán kénytelen minősíthetetlen ordibálással fenntartani.
Kedves Eccerű, figyelemreméltóan érvelsz, de azért a tanterv - legalábbis vezérfonal jelleggel - fontos lenne. Teszem azt, a zenekari együttjátéknak vannak tanítható módozatai, pl. a hierarchikus igazodás az előlülőkhöz, a kötelező összenézések, a tempótartás közelezettsége, stb. stb. Ha egy Saul nagyságú oratórium, vagy egy Kékszakállú az anyag, a figyelem a szólamok lejátszására, ill. a kompozíció aktuális megszólaltatására fog összpontosulni, s nem marad idő az általánosabb zenekari tudnivalók gyakorlására. Persze az igaz, hogy a vendégkarmesterek személyisége, művészete nagyon fontos, de talán elég lenne belőlük tanévenként egy. Az év folyamán az unalmas vezetőtanárnak kellene az unalmas, de szükséges speciális zenekari tudásanyagot verklizni. Amúgy más tanszak is akad, ahol híján vannak a tervezésnek. A tanítványok azt rebesgetik, hogy Marton Éva rájuk, növendékekre bízza a tananyag kiválogatását (nyilván azért, mert neki - tapasztalat nélkül - fogalma sisncs a pedagógiai repertoárról). Tekintélyét nagyobb tudású kollégái előtt így aztán kénytelen minősíthetetlen ordibálással fenntartani.
450 eccerű 2006-11-17 16:03:35
Hát még, ha hozzáveszem, hogy az Akadémiát a növendékek egyáltalán nem veszik komolyan, mitől is vennék, hiszen kreditrendszer van, fegyelmezési lehetőség nincs, HÖK rémuralom van, tanterv, tanmenet bologna óta nincs Nem, nem, ne keverjük a szezont a fazonnal. Tanterv, tanmenet sose volt, azt nem nevezném annak, hogy elő van írva, melyik félévi vizsgán mit kell előadni. S ha pedig a főtárgyat oktató kollégák által oly szívesen lenézett elméleti tárgyakra is gondolunk, ott még nagyobb a szabadság. Senki nem tiltja meg, hogy valaki terv szerint tanítson, lehet, hogy az új rendszer megnehezíti, de nem tiltja. A német nyelvterületen lévő zenei egyetemeken egyébként nagyon régóta nincs félévente vizsga, ellenben van egy \"kis-,\" és egy \"nagy\" diplomavizsga, amelyek bármelyikén meg lehet - mi az hogy lehet... - bukni, és ezeket további két alkalommal újra meg lehet próbálni. Ha akkor is bukás, akkor viszlát. Nálunk mikor vágtak ki valakit a Zeneakadémiáról alkalmatlanság címén? Pedig biztos tudna mondani bárki a maga területéről csak az utóbbi 5 évből jónéhány embert, akit lehetett volna. Még hozzá is tenné, hogy fel se kellett volna venni. Na itt van a kutya elásva - lásd a cikk idevonatkozó részét. Ha a HÖK ilyen, az nagyon szomorú, az én időmben még nem ez volt a helyzet. Hiába a szabadság csak akkor érték, ha az ember értelmes célra használja fel. A túlfeszített intézeti program mellett a HÖK zenekari haknikat is szervez, a növendékek pedig az akadémiai szemétdombbal nem törődve, a profi zenekarok kisegítési lehetőségeire hajtanak, meg rohannak a külföldi prőbajátékokra. Ez egyfelől nagyon káros. Szívem szerint azt mondanám, hogy az első három-négy évben tilos legyen más zenekarban játszani, haknizni. Csak hát itt van a kérdés, hogy akkor miből éljenek, talán az ösztöndíjből, meg a szülői segítségből? A zeneakadémisták közt sose volt túlreprezentált a Rózsadomb... Ráadásul ugye a nívós kultúra lehetőségei az egész világon szűkülnek, teljesen érthető, ha még külföldi próbajátékra is elmennek, hiszen a jövőjüket keresik. Az idei zenekari program miféle tantervbe illeszthető be? Csakis egy létezőbe. Hol van a fokozatosság, hol van a kontrollálhatóság? A zenekar esetében sosem volt, nem is lehet, hiszen minden évben új elsősök vannak, és minden évben kimennek a végzettek, mint minden iskolai együttesnél. Ez a program Batta nagyzási hóbortjának bizonyítéka, semmi más. Nagy baj, ha zenei szlilíciumvölgyről handabandázunk, s a képzés romjaiban hever. Nem tudom, hogy már romjaiban hever-e, de erről biztos, hogy nem egyetlen ember tehet egyszemélyben. Sajnos tudomásul kell vennünk, hogy már nem akkora a renoménk, ahogy most Puskással elment a magyar foci, ugyanúgy Dohnányival, Kodállyal, Zathureczkyvel, Bárdossal, Ádám Jenővel, stb. elmentek a zenei nagyok, akik még élnek (pl. Kurtág, Rados), azokat meg elmarták a középszerű irigyek. Egy új várat felépíteni pedig nagyon nehéz. Nem tudom, Batta jót csinál-e, nem figyelem annyira, hogy meg tudjam ítélni. A Széles Kinga fedőnevű akció biztosan nem volt okos ötlet. De sok elődjével ellentétben akar valamit, s amint látom ez sokaknak a szemét csípi. Amióta Batta a rektor, egalább ötször hallottam komoly, szellemileg teljesen egészséges felnőtt kollegáimtól, akik a hír igazságában egy percig nem kételkedvén bőszen terjesztették fűnek-fának, hogy a Zeneakadémiát megvette, pontosabban eladták egy banknak. Így, múlt időben. Ekkora ellenszélben nem lehet könnyű csinálni semmit sem. És hol van a gyakorlásra, szorgalmas munkára, kitartásra, igényességre nevelés? Hogyan fognak megélni a gyerekek ilyen szintű tudással? Ami leginkább neveli az ifjúságot az a példa...nem a jól hangzó fennkölt duma... Jól mondod, valóban a példa lehet hatásos. De az első két kérdésre a zeneakadémiai zenekari munka nem adhat választ, maga a műfaj teszi ezt lehetetlenné. Az igényt támassza a főtárgytanár, a család, no és maga a kedves diák. De szerintem, ha valaki 18 éves korára nem lett igényes, arra már keresztet lehet vetni. Segíteni azon lehet, aki hagyja magát, ha ő csak a rövidebb végét keresi mindennek, akkor el fog kallódni. A jó példa, mint nevelőerő, de hát Rilling, Schiff, vagy Kocsis nem elég jó? És tényleg, mitől vennék komolyan a növendékek az intézményt? Az intézmény komolyan veszi a növendékeit? Nem tudom, ki kit vesz komolyan. Azt tudom, hogyha én élek-halok azért, hogy zenész lehessek, akkor mindent meg fogok ragadni azért, hogy tanulhassak. (lásd még Cziffra: Ágyúk és virágok). Mindenkitől lehet valamit tanulni, ha mást nem, hát azt, hogy hogy ne csinálj valamit. Szóval a diák tanuljon, ne azt várja, hogy megtanítsák. Az intézmény pedig szerintem akkor veszi komolyan a növendéket, ha ismeri az ötszámjegyű osztályzást. Ha nem csak 5 és 4 osztályzat létezik, ha megtiszteli azzal a diákot, hogy őszintén értékeli a munkáját. Azt is ha jó - és nem pontozza féltékenyen a saját konkurrenciát belelátva, és azt is ha rossz - ha végigendegünk valakit, aki nem odavaló, tevékenyen hozzájárulunk életének az elszúrásához.
Hát még, ha hozzáveszem, hogy az Akadémiát a növendékek egyáltalán nem veszik komolyan, mitől is vennék, hiszen kreditrendszer van, fegyelmezési lehetőség nincs, HÖK rémuralom van, tanterv, tanmenet bologna óta nincs Nem, nem, ne keverjük a szezont a fazonnal. Tanterv, tanmenet sose volt, azt nem nevezném annak, hogy elő van írva, melyik félévi vizsgán mit kell előadni. S ha pedig a főtárgyat oktató kollégák által oly szívesen lenézett elméleti tárgyakra is gondolunk, ott még nagyobb a szabadság. Senki nem tiltja meg, hogy valaki terv szerint tanítson, lehet, hogy az új rendszer megnehezíti, de nem tiltja. A német nyelvterületen lévő zenei egyetemeken egyébként nagyon régóta nincs félévente vizsga, ellenben van egy \"kis-,\" és egy \"nagy\" diplomavizsga, amelyek bármelyikén meg lehet - mi az hogy lehet... - bukni, és ezeket további két alkalommal újra meg lehet próbálni. Ha akkor is bukás, akkor viszlát. Nálunk mikor vágtak ki valakit a Zeneakadémiáról alkalmatlanság címén? Pedig biztos tudna mondani bárki a maga területéről csak az utóbbi 5 évből jónéhány embert, akit lehetett volna. Még hozzá is tenné, hogy fel se kellett volna venni. Na itt van a kutya elásva - lásd a cikk idevonatkozó részét. Ha a HÖK ilyen, az nagyon szomorú, az én időmben még nem ez volt a helyzet. Hiába a szabadság csak akkor érték, ha az ember értelmes célra használja fel. A túlfeszített intézeti program mellett a HÖK zenekari haknikat is szervez, a növendékek pedig az akadémiai szemétdombbal nem törődve, a profi zenekarok kisegítési lehetőségeire hajtanak, meg rohannak a külföldi prőbajátékokra. Ez egyfelől nagyon káros. Szívem szerint azt mondanám, hogy az első három-négy évben tilos legyen más zenekarban játszani, haknizni. Csak hát itt van a kérdés, hogy akkor miből éljenek, talán az ösztöndíjből, meg a szülői segítségből? A zeneakadémisták közt sose volt túlreprezentált a Rózsadomb... Ráadásul ugye a nívós kultúra lehetőségei az egész világon szűkülnek, teljesen érthető, ha még külföldi próbajátékra is elmennek, hiszen a jövőjüket keresik. Az idei zenekari program miféle tantervbe illeszthető be? Csakis egy létezőbe. Hol van a fokozatosság, hol van a kontrollálhatóság? A zenekar esetében sosem volt, nem is lehet, hiszen minden évben új elsősök vannak, és minden évben kimennek a végzettek, mint minden iskolai együttesnél. Ez a program Batta nagyzási hóbortjának bizonyítéka, semmi más. Nagy baj, ha zenei szlilíciumvölgyről handabandázunk, s a képzés romjaiban hever. Nem tudom, hogy már romjaiban hever-e, de erről biztos, hogy nem egyetlen ember tehet egyszemélyben. Sajnos tudomásul kell vennünk, hogy már nem akkora a renoménk, ahogy most Puskással elment a magyar foci, ugyanúgy Dohnányival, Kodállyal, Zathureczkyvel, Bárdossal, Ádám Jenővel, stb. elmentek a zenei nagyok, akik még élnek (pl. Kurtág, Rados), azokat meg elmarták a középszerű irigyek. Egy új várat felépíteni pedig nagyon nehéz. Nem tudom, Batta jót csinál-e, nem figyelem annyira, hogy meg tudjam ítélni. A Széles Kinga fedőnevű akció biztosan nem volt okos ötlet. De sok elődjével ellentétben akar valamit, s amint látom ez sokaknak a szemét csípi. Amióta Batta a rektor, egalább ötször hallottam komoly, szellemileg teljesen egészséges felnőtt kollegáimtól, akik a hír igazságában egy percig nem kételkedvén bőszen terjesztették fűnek-fának, hogy a Zeneakadémiát megvette, pontosabban eladták egy banknak. Így, múlt időben. Ekkora ellenszélben nem lehet könnyű csinálni semmit sem. És hol van a gyakorlásra, szorgalmas munkára, kitartásra, igényességre nevelés? Hogyan fognak megélni a gyerekek ilyen szintű tudással? Ami leginkább neveli az ifjúságot az a példa...nem a jól hangzó fennkölt duma... Jól mondod, valóban a példa lehet hatásos. De az első két kérdésre a zeneakadémiai zenekari munka nem adhat választ, maga a műfaj teszi ezt lehetetlenné. Az igényt támassza a főtárgytanár, a család, no és maga a kedves diák. De szerintem, ha valaki 18 éves korára nem lett igényes, arra már keresztet lehet vetni. Segíteni azon lehet, aki hagyja magát, ha ő csak a rövidebb végét keresi mindennek, akkor el fog kallódni. A jó példa, mint nevelőerő, de hát Rilling, Schiff, vagy Kocsis nem elég jó? És tényleg, mitől vennék komolyan a növendékek az intézményt? Az intézmény komolyan veszi a növendékeit? Nem tudom, ki kit vesz komolyan. Azt tudom, hogyha én élek-halok azért, hogy zenész lehessek, akkor mindent meg fogok ragadni azért, hogy tanulhassak. (lásd még Cziffra: Ágyúk és virágok). Mindenkitől lehet valamit tanulni, ha mást nem, hát azt, hogy hogy ne csinálj valamit. Szóval a diák tanuljon, ne azt várja, hogy megtanítsák. Az intézmény pedig szerintem akkor veszi komolyan a növendéket, ha ismeri az ötszámjegyű osztályzást. Ha nem csak 5 és 4 osztályzat létezik, ha megtiszteli azzal a diákot, hogy őszintén értékeli a munkáját. Azt is ha jó - és nem pontozza féltékenyen a saját konkurrenciát belelátva, és azt is ha rossz - ha végigendegünk valakit, aki nem odavaló, tevékenyen hozzájárulunk életének az elszúrásához.
449 eccerű 2006-11-17 14:53:49
Megpróbálok egy hsz.-ban válaszolni a koncertkritikás topicban felvetettekre. Mindkét vélemény mögé azt éreztem, hogy mintha Battát hibáztatnák a kialakult helyzetért. A leírt diagnózis nagyrészt igaz. De ez most lett ilyen, az elmúlt 1-2 évben? Tényleg õ verte volna szét a nagyhírû intézményt? Ezt senki se gondolhatja komolyan, ha mégis, akkor felhívnám pár dologra a figyelmét. 1. Általános értékválságot élünk, magára a komolyzenére drasztikusan csökken az igény, a helyek száma nem, ez azt jelenti, hogy a bekerülõ diákok tudása, tehetsége sokkal alacsonyabb, mint akárcsak 10 éve volt, tudásszomjuk egyre csökken. A témában ajánlhatom olvasnivalónak [url]http://www.nol.hu/cikk/148202/;ezt[/url] a cikket, ugyan nem kedvelem az íróját, de ebben speciel igaza van. De nézzük sorjában a két hsz. megállapításait! \"Bartók Kékszakállúja, Kocsis francia estje ilyen motiválatlan társasággal eredményezhet hatásos koncerteket, de nem visz közelebb egy hatékony zenekari képzés megteremtéséhez\" Valóban nem visz közelebb, de akkor mi a megoldás? Ami a 70-es 80-as években volt Jumi alatt? Igen, az a zenekar sokkal jobb volt a mostaninál. De ahhoz kellett egysmás. Kellett hozzá maga Jumi, bár talán hasonló kaliber most is akadna, annak dacára, hogy erõs karmester-ínségben szenved az ország. Kellettek hozzá tehetségesebb, szorgalmasabb diákok - az elõbbin nem lehet segíteni, az utóbbin nehéz, mert az egy diktatórikus országban mûködõképes volt, a mai világban nem menne már. A zeneakadémiai zenekarok a világ más részeiben sem jobbak, mint itt, a képzés meglehet, hogy hatékonyabb. Ennek viszont két irányú oka van. Egyrészt infrastruktúrális: az intézmény képes biztosítani megfelelõ számú helyiséget és tanerõt a megfelelõ szintû munka elvégzésére - ez nálunk nincs meg. Másrészt a(z egyéni) órákon tanító tanároknak más a viszonya a zenekari munkához, és a szóban forgó hangszer a zeneirodalomban betöltött szerepéhez. (két példa: fõtárgyórán arról is esik szó, hogy mit csinál a zenekar/zongora/többi hangszer a darabban, és bizony tananyag a zenekari próbajátékok anyaga - vannak \"tipikus\" állások, amelyek gyakori szereplõi próbajátékoknak). Tehát mielõtt mindenért a rektor lenne a felelõs, érdemes másutt is körbenézni. Rektor úr az akadémiai zenekart létezõnek képzeli, - mi az, hogy létezõnek! Nagyszerûnek! - s minden további nélkül szezont hirdet, miközben minden egyes koncerten mások ülnek a pult mögé, Rilling után Schiff újra kezdheti, Schiff után Kocsis... stb. Egyáltalán nem értem, mi a probléma. Rilling is, Schiff is, Kocsis is látott már közelrõl zenei egyetemet, és pontosan tudják, hogy az ottani zenekar - mint minden diákzenekar és -kórus minimum évente kicserélõdik, és elölrõl kezdõdik a munka, valamint, hogy ennek a zenekarnak más a célja, mint a hivatásosoknak. Itt a diákok a zenekart, mint mûfajt tanulják. Másrészt egy profi - és e három kiragadott személy az - mindig az adott lehetõségek közt mozog, az elsõ ütemek után tudja, mit érhet el azzal az együttessel, akivel a sors ott összehozta. Másfelõl ha az akadémiai zenekart nem létezõnek képzeljük, akkor az mindig is az lesz, ha létezõnek gondolnánk, akkor van esély valamire. Ezek a kiváló karmesterek mindezzel együtt talán még produkálhatnak jó koncerteket, ám ez nem képzés, ez sikerhajhászás! Ez sikerhajhászás? Mi ebben a siker? Éppen a nem túl acélosra sikeredett Saul kapcsán cserélünk most eszmét, ha ez sikersztori, akkor minden az... (folyt köv.)
Megpróbálok egy hsz.-ban válaszolni a koncertkritikás topicban felvetettekre. Mindkét vélemény mögé azt éreztem, hogy mintha Battát hibáztatnák a kialakult helyzetért. A leírt diagnózis nagyrészt igaz. De ez most lett ilyen, az elmúlt 1-2 évben? Tényleg õ verte volna szét a nagyhírû intézményt? Ezt senki se gondolhatja komolyan, ha mégis, akkor felhívnám pár dologra a figyelmét. 1. Általános értékválságot élünk, magára a komolyzenére drasztikusan csökken az igény, a helyek száma nem, ez azt jelenti, hogy a bekerülõ diákok tudása, tehetsége sokkal alacsonyabb, mint akárcsak 10 éve volt, tudásszomjuk egyre csökken. A témában ajánlhatom olvasnivalónak [url]http://www.nol.hu/cikk/148202/;ezt[/url] a cikket, ugyan nem kedvelem az íróját, de ebben speciel igaza van. De nézzük sorjában a két hsz. megállapításait! \"Bartók Kékszakállúja, Kocsis francia estje ilyen motiválatlan társasággal eredményezhet hatásos koncerteket, de nem visz közelebb egy hatékony zenekari képzés megteremtéséhez\" Valóban nem visz közelebb, de akkor mi a megoldás? Ami a 70-es 80-as években volt Jumi alatt? Igen, az a zenekar sokkal jobb volt a mostaninál. De ahhoz kellett egysmás. Kellett hozzá maga Jumi, bár talán hasonló kaliber most is akadna, annak dacára, hogy erõs karmester-ínségben szenved az ország. Kellettek hozzá tehetségesebb, szorgalmasabb diákok - az elõbbin nem lehet segíteni, az utóbbin nehéz, mert az egy diktatórikus országban mûködõképes volt, a mai világban nem menne már. A zeneakadémiai zenekarok a világ más részeiben sem jobbak, mint itt, a képzés meglehet, hogy hatékonyabb. Ennek viszont két irányú oka van. Egyrészt infrastruktúrális: az intézmény képes biztosítani megfelelõ számú helyiséget és tanerõt a megfelelõ szintû munka elvégzésére - ez nálunk nincs meg. Másrészt a(z egyéni) órákon tanító tanároknak más a viszonya a zenekari munkához, és a szóban forgó hangszer a zeneirodalomban betöltött szerepéhez. (két példa: fõtárgyórán arról is esik szó, hogy mit csinál a zenekar/zongora/többi hangszer a darabban, és bizony tananyag a zenekari próbajátékok anyaga - vannak \"tipikus\" állások, amelyek gyakori szereplõi próbajátékoknak). Tehát mielõtt mindenért a rektor lenne a felelõs, érdemes másutt is körbenézni. Rektor úr az akadémiai zenekart létezõnek képzeli, - mi az, hogy létezõnek! Nagyszerûnek! - s minden további nélkül szezont hirdet, miközben minden egyes koncerten mások ülnek a pult mögé, Rilling után Schiff újra kezdheti, Schiff után Kocsis... stb. Egyáltalán nem értem, mi a probléma. Rilling is, Schiff is, Kocsis is látott már közelrõl zenei egyetemet, és pontosan tudják, hogy az ottani zenekar - mint minden diákzenekar és -kórus minimum évente kicserélõdik, és elölrõl kezdõdik a munka, valamint, hogy ennek a zenekarnak más a célja, mint a hivatásosoknak. Itt a diákok a zenekart, mint mûfajt tanulják. Másrészt egy profi - és e három kiragadott személy az - mindig az adott lehetõségek közt mozog, az elsõ ütemek után tudja, mit érhet el azzal az együttessel, akivel a sors ott összehozta. Másfelõl ha az akadémiai zenekart nem létezõnek képzeljük, akkor az mindig is az lesz, ha létezõnek gondolnánk, akkor van esély valamire. Ezek a kiváló karmesterek mindezzel együtt talán még produkálhatnak jó koncerteket, ám ez nem képzés, ez sikerhajhászás! Ez sikerhajhászás? Mi ebben a siker? Éppen a nem túl acélosra sikeredett Saul kapcsán cserélünk most eszmét, ha ez sikersztori, akkor minden az... (folyt köv.)
448 eccerű 2006-10-15 12:02:59 [Válasz erre: 447 yeti 2006-10-15 00:06:03]
Hát ne azért menjen oda...
Hát ne azért menjen oda...
447 yeti 2006-10-15 00:06:03
Szilíciumvölgy :-))) Hehe :-)))) Vagy Bermuda Háromszög: odamegy valaki, hogy nagy művész legyen - aztán eltűnik.
Szilíciumvölgy :-))) Hehe :-)))) Vagy Bermuda Háromszög: odamegy valaki, hogy nagy művész legyen - aztán eltűnik.
446 Búbánat 2006-10-13 15:45:40 [Válasz erre: 445 Wolfi 2006-10-13 14:32:53]
Nem vagy az... az a hülye, aki azt állítja magáról, hogy érti Batta alkotta hangzatos szavakat.
Nem vagy az... az a hülye, aki azt állítja magáról, hogy érti Batta alkotta hangzatos szavakat.
445 Wolfi 2006-10-13 14:32:53 [Válasz erre: 443 Búbánat 2006-10-12 09:00:34]
Zenei Szilícium-völgy. Nekem ez sokat nem mond. Sőt! Semmit.Akkor én most hülye vagyok?
Zenei Szilícium-völgy. Nekem ez sokat nem mond. Sőt! Semmit.Akkor én most hülye vagyok?
444 eszbe 2006-10-12 12:06:29 [Válasz erre: 443 Búbánat 2006-10-12 09:00:34]
\"Együttműködés körvonalazódik amerikai, kínai és természetesen a budapesti zenei intézményekkel\" Ezt Batta nagyon komolyan gondolja, mert 2-3 hét múlva ellátogat ide Pekingbe.
\"Együttműködés körvonalazódik amerikai, kínai és természetesen a budapesti zenei intézményekkel\" Ezt Batta nagyon komolyan gondolja, mert 2-3 hét múlva ellátogat ide Pekingbe.
443 Búbánat 2006-10-12 09:00:34 [Válasz erre: 442 Wolfi 2006-10-11 18:16:01]
Zenei Szilícium-völgy a Belvárosban Jövőre megújul az az iskola, ahová a rekonstrukció alatt a Zeneakadémia költözik Népszabadság • S. M. • 2006. október 12. Most vagyunk abban a helyzetben, hogy valóban komolyan beszélhetünk a Zeneakadémia épületének felújításáról, az intézmény modernizációja pedig már el is kezdődött - hangzott el egy tegnapi sajtóbeszélgetésen. Batta András rektor elmondta: a Zeneakadémiát Budapest és a régió zenei életének középpontjává, amolyan \"zenei Szilícium-völggyé\" kívánják fejleszteni. Mint arról lapunk is többször beszámolt, a százéves műemlék épület korszerűsítése, felújítása már évek óta napirenden volt, négy éve a pályázaton ki is választották a felújítás győztes terveit, de pénzhiány miatt mostanáig nem kezdődhetett el a munka. Nemrég megtörtént az első lépés: a szaktárca a Zeneakadémiának adott egy iskolaépületet a Wesselényi és a Hársfa utca sarkán, amelyet a tervek szerint jövő nyáron kezdenek felújítani. Gyakorlótermeket, stúdiót, közösségi tereket alakítanak ki benne, illetve ide költöznek át a Zeneakadémia irodái is. A tervek szerint ezt az épületet használva tudná az intézmény átvészelni azt az időszakot is, amikor felújítják a Liszt Ferenc téri épületet. Ez a remények szerint 2008-ban kezdődik, és valószínűleg több évig tart majd. A munkálatokat uniós pályázati pénzből szeretnék finanszírozni, oly módon, hogy a projekt része lesz a nemzeti fejlesztési terv második fejezetének. A munkálatokra maximum 13 milliárd forintot kaphatnak, a végleges szám a pályázat elbírálásakor dől majd el. A fejlesztés másik része szemléletbeli változást jelent, például az eddigieknél jobban szeretnék segíteni a hallgatókat a pályakezdésben. Ennek érdekében az intézmény maga szervez koncerteket az épületben, elsősorban az egyetem hallgatóinak, együtteseinek adva több bemutatkozási lehetőséget. Az Operaházzal együttműködve tervezik, hogy a végzett, tehetséges énekeseket posztgraduális képzéssel segítenék, hogy felléphessenek az Operában, és terveik között szerepel továbbképzések, mesterkurzusok szervezése is. Együttműködés körvonalazódik amerikai, kínai és természetesen a budapesti zenei intézményekkel, hogy olyan pezsgő klasszikus zenei életet alakítsanak ki a fővárosban, amely valódi vonzerőt jelentene a turistáknak.
Zenei Szilícium-völgy a Belvárosban Jövőre megújul az az iskola, ahová a rekonstrukció alatt a Zeneakadémia költözik Népszabadság • S. M. • 2006. október 12. Most vagyunk abban a helyzetben, hogy valóban komolyan beszélhetünk a Zeneakadémia épületének felújításáról, az intézmény modernizációja pedig már el is kezdődött - hangzott el egy tegnapi sajtóbeszélgetésen. Batta András rektor elmondta: a Zeneakadémiát Budapest és a régió zenei életének középpontjává, amolyan \"zenei Szilícium-völggyé\" kívánják fejleszteni. Mint arról lapunk is többször beszámolt, a százéves műemlék épület korszerűsítése, felújítása már évek óta napirenden volt, négy éve a pályázaton ki is választották a felújítás győztes terveit, de pénzhiány miatt mostanáig nem kezdődhetett el a munka. Nemrég megtörtént az első lépés: a szaktárca a Zeneakadémiának adott egy iskolaépületet a Wesselényi és a Hársfa utca sarkán, amelyet a tervek szerint jövő nyáron kezdenek felújítani. Gyakorlótermeket, stúdiót, közösségi tereket alakítanak ki benne, illetve ide költöznek át a Zeneakadémia irodái is. A tervek szerint ezt az épületet használva tudná az intézmény átvészelni azt az időszakot is, amikor felújítják a Liszt Ferenc téri épületet. Ez a remények szerint 2008-ban kezdődik, és valószínűleg több évig tart majd. A munkálatokat uniós pályázati pénzből szeretnék finanszírozni, oly módon, hogy a projekt része lesz a nemzeti fejlesztési terv második fejezetének. A munkálatokra maximum 13 milliárd forintot kaphatnak, a végleges szám a pályázat elbírálásakor dől majd el. A fejlesztés másik része szemléletbeli változást jelent, például az eddigieknél jobban szeretnék segíteni a hallgatókat a pályakezdésben. Ennek érdekében az intézmény maga szervez koncerteket az épületben, elsősorban az egyetem hallgatóinak, együtteseinek adva több bemutatkozási lehetőséget. Az Operaházzal együttműködve tervezik, hogy a végzett, tehetséges énekeseket posztgraduális képzéssel segítenék, hogy felléphessenek az Operában, és terveik között szerepel továbbképzések, mesterkurzusok szervezése is. Együttműködés körvonalazódik amerikai, kínai és természetesen a budapesti zenei intézményekkel, hogy olyan pezsgő klasszikus zenei életet alakítsanak ki a fővárosban, amely valódi vonzerőt jelentene a turistáknak.
442 Wolfi 2006-10-11 18:16:01 [Válasz erre: 441 eccerű 2006-10-07 05:41:30]
Kedves eccerű! Mint eddig mindig, most is igen jól informált vagy. Köszönöm az infókat! Csak legyen is úgy. Nehogy az legyen, hogy mondanak valamit (2008-ra átköltözik az Akadémia a Hársfa utcába, mondjuk) és mondjuk megtörténik 2012-ben. Merthogy ez is meglehet... De örülök a jó híreknek!
Kedves eccerű! Mint eddig mindig, most is igen jól informált vagy. Köszönöm az infókat! Csak legyen is úgy. Nehogy az legyen, hogy mondanak valamit (2008-ra átköltözik az Akadémia a Hársfa utcába, mondjuk) és mondjuk megtörténik 2012-ben. Merthogy ez is meglehet... De örülök a jó híreknek!
441 eccerű 2006-10-07 05:41:30 [Válasz erre: 439 Wolfi 2006-10-06 17:41:45]
Örömmel kell megcáfolnom a véleményedet. Tegnap tartották meg a Szenátus-választást (ez az egykori Főiskolai, majd Egyetemi Tanács utódja; az eredményt amúgy nem tudom), amely előtt a Rektor Úr körlevélben kért mindenkit, hogy menjen el szavazni, ugyanis az új épület is megvan, és fel is újítják a Liszt Ferenc térit így \"nem mindegy, hogy kik döntenek majd ezekben a nagy fontosságú kérdésekben\". Az új épület eszerint a Wesselényi utca Hársfa utca sarkán lenne.
Örömmel kell megcáfolnom a véleményedet. Tegnap tartották meg a Szenátus-választást (ez az egykori Főiskolai, majd Egyetemi Tanács utódja; az eredményt amúgy nem tudom), amely előtt a Rektor Úr körlevélben kért mindenkit, hogy menjen el szavazni, ugyanis az új épület is megvan, és fel is újítják a Liszt Ferenc térit így \"nem mindegy, hogy kik döntenek majd ezekben a nagy fontosságú kérdésekben\". Az új épület eszerint a Wesselényi utca Hársfa utca sarkán lenne.
440 Wolfi 2006-10-06 17:45:49
Ja! És még valami: a Zeneakadémia ugyanúgy \"visszasüllyedt\" az \"Ismeretlenség homályába\". Médiafigyelem sehol, Political capital sehol, Zeneakadémiának se híre sa hamva (egyelőre az utóbbinak azért lehet örülni...:). A Batta-regnálás \"vivőereje\" egy év után kifulladt. Hol vannak a jó ötletek? Halódik az egész. Ajaj...
Ja! És még valami: a Zeneakadémia ugyanúgy \"visszasüllyedt\" az \"Ismeretlenség homályába\". Médiafigyelem sehol, Political capital sehol, Zeneakadémiának se híre sa hamva (egyelőre az utóbbinak azért lehet örülni...:). A Batta-regnálás \"vivőereje\" egy év után kifulladt. Hol vannak a jó ötletek? Halódik az egész. Ajaj...
439 Wolfi 2006-10-06 17:41:45
Kedves fórumozók! Úgy látszik, én vagyok az egyetlen, aki kitart amellett, hogy legyen a Zeneakadémiának új épülete és, hogy felújítsák a lepukkantat. Erről egy ideje már nem beszélünk, de én nem felejtettem el. A bírák most kaptak új épületet(ha jól tudom 1 év (!)alatt épült fel), új kormányzati negyed(!) is lesz...A Zeneakadémiát meg lesz@rják. 10 (!) éve ígérgetik(vagy több?), hogy \"meglesz a dolog\", ezidőalatt 10-et fel lehetett volna építeni. Eredmény?
Kedves fórumozók! Úgy látszik, én vagyok az egyetlen, aki kitart amellett, hogy legyen a Zeneakadémiának új épülete és, hogy felújítsák a lepukkantat. Erről egy ideje már nem beszélünk, de én nem felejtettem el. A bírák most kaptak új épületet(ha jól tudom 1 év (!)alatt épült fel), új kormányzati negyed(!) is lesz...A Zeneakadémiát meg lesz@rják. 10 (!) éve ígérgetik(vagy több?), hogy \"meglesz a dolog\", ezidőalatt 10-et fel lehetett volna építeni. Eredmény?
438 Búbánat 2006-07-30 19:16:49
Nem szorosan Zeneakadémia tárgykörébe tartozik, de jobb híján itt adok hírt a következőkről. Úgy tűnik, végre megoldódik a kilakoltatott zenei könyvtár sorsa. Ugyanis július végéig – vagyis holnapig - el kell hagynia eddigi helyét az egykori Nemzeti Zenede, a mai Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola és Gimnázium 166 éves könyvtárának, mivel az új tulajdonos más célra kívánja hasznosítani az V. ker. Semmelweis utcai ingatlant, az intézménynek pedig nincs pénze a megoldásra. Kovács Brigitta, az iskola vezetője adott tájékoztatást az ügy jelenlegi állásáról a keddi Magyar Nemzetben. A Nemzeti Zenedét, a konzervatórium elődjét 1840-ben alapították –az egyik alapító Liszt Ferenc - , azóta gyarapszik a könyv-és kottatára, amely muzeális értékű régi kottákat, kéziratokat is magába foglal. Ezek egy részét 1986-ban már a Zeneakadémia elvitte a Liszt kutatókönyvtárba, de a nagyobbik része a szakközépiskolában maradt. Ebben a könyvtárban sok XIX. És XX. Századi, a Zenedében tanító mester műve is megtalálható. A Zeneakadémia és a Nagymező utcai Bartók Konzervatórium nem tud segíteni, anyagi gondokkal küzdenek ők is. A tárca kulturális és oktatási részlege illetékességi okokra hivatkozva egymásnak utalgatja az ügyet. Most úgy tűnik, a Budapest Music Center (BMC) segít. Körvonalazódik, hogy a kezelésükben lévő könyvtárhoz letétbe helyezhetik a gyűjteményt úgy, hogy, hogy a napi kölcsönzésre szánt nagyjából 2500 kotta visszamarad, java része, mintegy 43000 könyv és kotta, hatezer fekete lemez és 1500 CD befogadásra talál a BMC jelenlegi, Lónyay utcai könyvtárában, de jövő ősszel megnyílik a Music Forum Budapest a Mátyás utcában, és akkor oda költözik ez a könyvtár. Ez zenei komplexum lesz, hangversenyteremmel, könyvtárral stb, ami azt jelenti, hogy azt az anyagot, ami oda kerül, nemcsak a Szakközépiskola és Gimnázium diákjai kölcsönözhetik, hanem mindenki, aki a könyvtár tagja. A BMC könyvtára jól felszerelt, korszerű, számítógépes, internetes hozzáféréssel, átjátszási lehetőséggel, úgyhogy ennek előnyeit az iskola diákjai is élvezhetik majd. Még a Mátyás utcába költözés előtt a telje4s anyagot digitalizálja a BMC. Ez az „ára” az anyag elhelyezésének, a digitális e-könyvtár ugyanis visszaköltözés után is a BMC tulajdonában marad. A leendő Mátyás utcai épületben a könyvtár különböző rétegeit szétválasztják, a muzeális értékek egy múzeumi szobába kerülnek, értelemszerűen ezeket nem lehet majd kölcsönözni, csak kutatásra használni. Itt lesznek elhelyezve azok a XIX. Százázadi zenedei könyvszekrények is, amelyek restaurálását szintén a BMC vállalta. Lesz egy ritkaságokat tartalmazó rész azokból az anyagokból, amelyekből nincs máshol kotta – mint pl. Dohnányi bizonyos művei, de muszáj hozzáférhetővé tenni, hiszen ezeket a darabokat ma is játsszák. Szóval, remélhetőleg „sínen” van az iskola könyvtárának ügye, és megnyugtató módon rendeződik a felbecsülhetetlen értékű könyv-, kotta-, és CD-állomány sorsa.
Nem szorosan Zeneakadémia tárgykörébe tartozik, de jobb híján itt adok hírt a következőkről. Úgy tűnik, végre megoldódik a kilakoltatott zenei könyvtár sorsa. Ugyanis július végéig – vagyis holnapig - el kell hagynia eddigi helyét az egykori Nemzeti Zenede, a mai Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola és Gimnázium 166 éves könyvtárának, mivel az új tulajdonos más célra kívánja hasznosítani az V. ker. Semmelweis utcai ingatlant, az intézménynek pedig nincs pénze a megoldásra. Kovács Brigitta, az iskola vezetője adott tájékoztatást az ügy jelenlegi állásáról a keddi Magyar Nemzetben. A Nemzeti Zenedét, a konzervatórium elődjét 1840-ben alapították –az egyik alapító Liszt Ferenc - , azóta gyarapszik a könyv-és kottatára, amely muzeális értékű régi kottákat, kéziratokat is magába foglal. Ezek egy részét 1986-ban már a Zeneakadémia elvitte a Liszt kutatókönyvtárba, de a nagyobbik része a szakközépiskolában maradt. Ebben a könyvtárban sok XIX. És XX. Századi, a Zenedében tanító mester műve is megtalálható. A Zeneakadémia és a Nagymező utcai Bartók Konzervatórium nem tud segíteni, anyagi gondokkal küzdenek ők is. A tárca kulturális és oktatási részlege illetékességi okokra hivatkozva egymásnak utalgatja az ügyet. Most úgy tűnik, a Budapest Music Center (BMC) segít. Körvonalazódik, hogy a kezelésükben lévő könyvtárhoz letétbe helyezhetik a gyűjteményt úgy, hogy, hogy a napi kölcsönzésre szánt nagyjából 2500 kotta visszamarad, java része, mintegy 43000 könyv és kotta, hatezer fekete lemez és 1500 CD befogadásra talál a BMC jelenlegi, Lónyay utcai könyvtárában, de jövő ősszel megnyílik a Music Forum Budapest a Mátyás utcában, és akkor oda költözik ez a könyvtár. Ez zenei komplexum lesz, hangversenyteremmel, könyvtárral stb, ami azt jelenti, hogy azt az anyagot, ami oda kerül, nemcsak a Szakközépiskola és Gimnázium diákjai kölcsönözhetik, hanem mindenki, aki a könyvtár tagja. A BMC könyvtára jól felszerelt, korszerű, számítógépes, internetes hozzáféréssel, átjátszási lehetőséggel, úgyhogy ennek előnyeit az iskola diákjai is élvezhetik majd. Még a Mátyás utcába költözés előtt a telje4s anyagot digitalizálja a BMC. Ez az „ára” az anyag elhelyezésének, a digitális e-könyvtár ugyanis visszaköltözés után is a BMC tulajdonában marad. A leendő Mátyás utcai épületben a könyvtár különböző rétegeit szétválasztják, a muzeális értékek egy múzeumi szobába kerülnek, értelemszerűen ezeket nem lehet majd kölcsönözni, csak kutatásra használni. Itt lesznek elhelyezve azok a XIX. Százázadi zenedei könyvszekrények is, amelyek restaurálását szintén a BMC vállalta. Lesz egy ritkaságokat tartalmazó rész azokból az anyagokból, amelyekből nincs máshol kotta – mint pl. Dohnányi bizonyos művei, de muszáj hozzáférhetővé tenni, hiszen ezeket a darabokat ma is játsszák. Szóval, remélhetőleg „sínen” van az iskola könyvtárának ügye, és megnyugtató módon rendeződik a felbecsülhetetlen értékű könyv-, kotta-, és CD-állomány sorsa.
437 USA 2006-06-27 09:03:56 [Válasz erre: 436 dreboot 2006-06-26 21:02:58]
Varom az alternativat, minden megoldas erdekel, csak mukodjon! (Lehetne most az egyszer KINRIMEK es eroltetett poenok NELKUL!)
Varom az alternativat, minden megoldas erdekel, csak mukodjon! (Lehetne most az egyszer KINRIMEK es eroltetett poenok NELKUL!)
436 dreboot 2006-06-26 21:02:58 [Válasz erre: 434 eccerű 2006-06-12 00:22:34]
Hurráá! kerüljünk a történelemkönnyekbe! \"Éljen a Magyar (sulikauszt)\" \"Magyar Bólint\" tangazda utáni kór- mányos végső + oldás >egy célzott finanszírozási konstrukcióval akár kétharmadával is csökkenthető lenne egy ciklus alatt a pályakezdő munkanélküliség.\":-)
Hurráá! kerüljünk a történelemkönnyekbe! \"Éljen a Magyar (sulikauszt)\" \"Magyar Bólint\" tangazda utáni kór- mányos végső + oldás >egy célzott finanszírozási konstrukcióval akár kétharmadával is csökkenthető lenne egy ciklus alatt a pályakezdő munkanélküliség.\":-)
435 USA 2006-06-26 04:57:15
Nepszabadsag ONLINE: \"A Népszabadság információi szerint az oktatási reform keretében az állam a jövőben csak a piacképes szakok hallgatói helyeit finanszírozza (s ennek szellemében csökkenti az \"állami helyek\" számát), \"a társadalmilag kevésbé hasznos\" stúdiumok nagyobb részét pedig a saját zsebükből kell a tanulóknak fizetniük. Fontos mérce lesz a teljesítmény is: egy rosszul tanuló, de tehetős családból érkező gyerek jóval borsosabb költségekre számíthat, mint szegényebb sorból származó, de jól teljesítő társa. Mindennek értéke van, tehát ára is - mutatott rá Gyurcsány Ferenc -, az államnak pedig nem az a dolga, hogy mindenkinek ész nélkül ugyanazt a támogatást biztosítsa. Ennek szellemében az oktatási tárca négy-hat évre előre prognosztizálná, mely területekre van kisebb piaci igény (a pedagógusok adják a kezdő diplomás munkanélküliek derékhadát), s melyek fognak \"hasítani\" (például a valóban jól képzett informatikusok, a bioenergia hasznosításával foglalkozó mérnökök). Igaz, a hallgatói struktúra kialakítása az egyetemi autonómia szerves része, ám a kormánynak ennek megsértése nélkül is vannak eszközei a hallgatói összetétel megváltoztatására. Lapunk úgy tudja, a tárca kalkulációi szerint egy célzott finanszírozási konstrukcióval akár kétharmadával is csökkenthető lenne egy ciklus alatt a pályakezdő munkanélküliség.\"
Nepszabadsag ONLINE: \"A Népszabadság információi szerint az oktatási reform keretében az állam a jövőben csak a piacképes szakok hallgatói helyeit finanszírozza (s ennek szellemében csökkenti az \"állami helyek\" számát), \"a társadalmilag kevésbé hasznos\" stúdiumok nagyobb részét pedig a saját zsebükből kell a tanulóknak fizetniük. Fontos mérce lesz a teljesítmény is: egy rosszul tanuló, de tehetős családból érkező gyerek jóval borsosabb költségekre számíthat, mint szegényebb sorból származó, de jól teljesítő társa. Mindennek értéke van, tehát ára is - mutatott rá Gyurcsány Ferenc -, az államnak pedig nem az a dolga, hogy mindenkinek ész nélkül ugyanazt a támogatást biztosítsa. Ennek szellemében az oktatási tárca négy-hat évre előre prognosztizálná, mely területekre van kisebb piaci igény (a pedagógusok adják a kezdő diplomás munkanélküliek derékhadát), s melyek fognak \"hasítani\" (például a valóban jól képzett informatikusok, a bioenergia hasznosításával foglalkozó mérnökök). Igaz, a hallgatói struktúra kialakítása az egyetemi autonómia szerves része, ám a kormánynak ennek megsértése nélkül is vannak eszközei a hallgatói összetétel megváltoztatására. Lapunk úgy tudja, a tárca kalkulációi szerint egy célzott finanszírozási konstrukcióval akár kétharmadával is csökkenthető lenne egy ciklus alatt a pályakezdő munkanélküliség.\"
433 USA 2006-06-11 08:56:17 [Válasz erre: 432 eccerű 2006-06-10 23:45:09]
De azert velemenyed az van, nem? :)
De azert velemenyed az van, nem? :)
432 eccerű 2006-06-10 23:45:09 [Válasz erre: 431 USA 2006-06-09 08:06:08]
Hát, ami engem illet, nem vagyok döntéshozó helyzetben...
Hát, ami engem illet, nem vagyok döntéshozó helyzetben...
431 USA 2006-06-09 08:06:08 [Válasz erre: 430 eccerű 2006-06-08 22:42:20]
Most akkor mi legyen? Ugy nezem patthelyzet minden teren. :)
Most akkor mi legyen? Ugy nezem patthelyzet minden teren. :)
430 eccerű 2006-06-08 22:42:20 [Válasz erre: 429 USA 2006-06-08 06:32:42]
Azt írtad, hogy az öszötöndíj a megoldás azoknak, akik nem elég gazdagok, de azt is írtad, hogy nem kaphat mindenki ösztöndíjat. Akkor mindenkinek mégsem jelent megoldást... Hogykik tanítanak egy iskolában, az versenyt jelent? Igen, részben. De amig túl van duzzasztva a konzik száma, addig mindig lesz elég diák a kevésbé jónevû tanárokkal dicsekedhetõ fõiskolákra egyetemekre is. És akkor ott vagyunk, ahol most is, ergo ez önmagában semmi változást nem fog hozni. A perspektíváddal nincsen semmi baj, csak nálunk semmi nem úgy fog mûködni, mint azt az ember kívülrõl nézve gondolná. Lehet, hogy nem voltam elég világos, de nekem semmi bajom nincs ezzel a tandíj-féleséggel, viszont a Fidelitas, az IDF és a HÖK már hergeli a népet miatta, õk el nem tudják képzelni, hogy legyen ilyesmi Magyarországon. Na, így nem jutunk soha sehova.
Azt írtad, hogy az öszötöndíj a megoldás azoknak, akik nem elég gazdagok, de azt is írtad, hogy nem kaphat mindenki ösztöndíjat. Akkor mindenkinek mégsem jelent megoldást... Hogykik tanítanak egy iskolában, az versenyt jelent? Igen, részben. De amig túl van duzzasztva a konzik száma, addig mindig lesz elég diák a kevésbé jónevû tanárokkal dicsekedhetõ fõiskolákra egyetemekre is. És akkor ott vagyunk, ahol most is, ergo ez önmagában semmi változást nem fog hozni. A perspektíváddal nincsen semmi baj, csak nálunk semmi nem úgy fog mûködni, mint azt az ember kívülrõl nézve gondolná. Lehet, hogy nem voltam elég világos, de nekem semmi bajom nincs ezzel a tandíj-féleséggel, viszont a Fidelitas, az IDF és a HÖK már hergeli a népet miatta, õk el nem tudják képzelni, hogy legyen ilyesmi Magyarországon. Na, így nem jutunk soha sehova.
429 USA 2006-06-08 06:32:42 [Válasz erre: 428 eccerű 2006-06-08 00:04:09]
Persze, mindig tobb az eszkimo mint a foka, ez is, tobbek kozott az osztondijak lenyege. Egyszerre nem kaphatja meg mindenki. Ahogy egyszerre sem lehet mindenki Kossuth-dijas vagy egyetemi tanar. Itt elek vagy ott elek, azert csak ugy gondolom, hogy a tehetseghez az is hozza tartozik, hogy az ember elboldoguljon a szakmajaban. Nem eleg jol jatszani, enekelni, vezenyelni, irni. A tehetseghez az is hozza tartozik, hogy valaki kitartoan harcoljon mondjuk egy osztondijert, ha kell! A penztol automatikusan tenyleg nem lesz jobb az oktatas, de azt hiszem nem is ezt mondtam. A hallgatok fogjak magukat, szereny amerikai velemenyem szerint, jobban megbecsulni. Amugy meg sehol a vilagon nem az mondja meg, hogy ki tanitson, aki fizet erte. Iskolak, zeneakademiak kozott viszont igenis valodi versenyt teremt az, hogy KIK tanitanak ott. Ha viszont a hallgatoknak nem kell fizetni, akkor ki a fene akarna versenyezni? Kinek lenne erdeke, hogy rentabiliassa (figyelem: allami fejpenzt beleszamitva, nem totalisan a piacra hagyatkozva!)tegye mondjuk a Zeneakademiat? Rentabilis ebben az esetben SZINVONALASABB-at is jelent! Nem ez lenne mindannyiunk erdeke? A visszateritosdi pedig nem arrol szol,a ki fizeti, hanem a szolidaritasrol. Amugy tekintheto egyfajta kulturalis termekdijnak is. Arrol legalabb tudni fogjuk, hogy mire koltik. Nem ugy mint az adoforintjaink tobbsegerol. Amugy baj az, hogy kulfoldon elve mas a perspektivam? Azert, mert nem belulrol nezem, meg lehet valami abban amit mondok, nem? Sot, eppen mert itt elek pontosan tudom, hogy adaptacio nelkul atvenni az amerikai szisztemat ostobasag. Viszont ami most otthon van az sem mukodik. Erdeklodve varom az epito javaslatokat a tandij/visszaterites alternativajara! ...amugy en is eltem Magyarorszagon 29 evig, es nem is olyan regen.
Persze, mindig tobb az eszkimo mint a foka, ez is, tobbek kozott az osztondijak lenyege. Egyszerre nem kaphatja meg mindenki. Ahogy egyszerre sem lehet mindenki Kossuth-dijas vagy egyetemi tanar. Itt elek vagy ott elek, azert csak ugy gondolom, hogy a tehetseghez az is hozza tartozik, hogy az ember elboldoguljon a szakmajaban. Nem eleg jol jatszani, enekelni, vezenyelni, irni. A tehetseghez az is hozza tartozik, hogy valaki kitartoan harcoljon mondjuk egy osztondijert, ha kell! A penztol automatikusan tenyleg nem lesz jobb az oktatas, de azt hiszem nem is ezt mondtam. A hallgatok fogjak magukat, szereny amerikai velemenyem szerint, jobban megbecsulni. Amugy meg sehol a vilagon nem az mondja meg, hogy ki tanitson, aki fizet erte. Iskolak, zeneakademiak kozott viszont igenis valodi versenyt teremt az, hogy KIK tanitanak ott. Ha viszont a hallgatoknak nem kell fizetni, akkor ki a fene akarna versenyezni? Kinek lenne erdeke, hogy rentabiliassa (figyelem: allami fejpenzt beleszamitva, nem totalisan a piacra hagyatkozva!)tegye mondjuk a Zeneakademiat? Rentabilis ebben az esetben SZINVONALASABB-at is jelent! Nem ez lenne mindannyiunk erdeke? A visszateritosdi pedig nem arrol szol,a ki fizeti, hanem a szolidaritasrol. Amugy tekintheto egyfajta kulturalis termekdijnak is. Arrol legalabb tudni fogjuk, hogy mire koltik. Nem ugy mint az adoforintjaink tobbsegerol. Amugy baj az, hogy kulfoldon elve mas a perspektivam? Azert, mert nem belulrol nezem, meg lehet valami abban amit mondok, nem? Sot, eppen mert itt elek pontosan tudom, hogy adaptacio nelkul atvenni az amerikai szisztemat ostobasag. Viszont ami most otthon van az sem mukodik. Erdeklodve varom az epito javaslatokat a tandij/visszaterites alternativajara! ...amugy en is eltem Magyarorszagon 29 evig, es nem is olyan regen.
428 eccerű 2006-06-08 00:04:09 [Válasz erre: 426 USA 2006-06-07 00:58:44]
Na látszik, hogy nem itt élsz, nem írnál ilyeneket. 2. Az ösztöndíjakkal két apró hiba van: - több az eszkimó, mint a fóka, - az a kevés fóka, ami van, csontsovány... 3. Isten ments, hogy a fogyasztói szemlélet nálunk megjelenjen az oktatásban, ugyanis ezt itt teljesen félreértelmezik. A pénzhez - értsd: ki bíron fizetni a tandíjat - tudás - értsd: mit kéne tanítani - nem jár automatikusan (fizetek érte, tehát én mondom meg, hogy ki mit és hogy tanítson. Erre szoktam mondani, \"öreg fizess magadnak, és tanítsd is meg magadat, ha ilyen okos vagy\"). És el kell szomorítsalak, a pénztõl önmagában még nem lesz megbecsültebb az oktatás. Egyrészt, ha túl kicsi a tandíj, akkor azért, mert súlytalan. (Te sem gondolhatod komolyan, hogy azért, mert majd 5-6 év múlva havonta 3000 forintot esetleg levonnak a bérembõl, jobban be fogok járni az órákra.) Ha túl magas, akkor meg azért, mert azt elõ kell teremteni valahonnan, ez esetben az utólagos fizetés sem mûködne.
Na látszik, hogy nem itt élsz, nem írnál ilyeneket. 2. Az ösztöndíjakkal két apró hiba van: - több az eszkimó, mint a fóka, - az a kevés fóka, ami van, csontsovány... 3. Isten ments, hogy a fogyasztói szemlélet nálunk megjelenjen az oktatásban, ugyanis ezt itt teljesen félreértelmezik. A pénzhez - értsd: ki bíron fizetni a tandíjat - tudás - értsd: mit kéne tanítani - nem jár automatikusan (fizetek érte, tehát én mondom meg, hogy ki mit és hogy tanítson. Erre szoktam mondani, \"öreg fizess magadnak, és tanítsd is meg magadat, ha ilyen okos vagy\"). És el kell szomorítsalak, a pénztõl önmagában még nem lesz megbecsültebb az oktatás. Egyrészt, ha túl kicsi a tandíj, akkor azért, mert súlytalan. (Te sem gondolhatod komolyan, hogy azért, mert majd 5-6 év múlva havonta 3000 forintot esetleg levonnak a bérembõl, jobban be fogok járni az órákra.) Ha túl magas, akkor meg azért, mert azt elõ kell teremteni valahonnan, ez esetben az utólagos fizetés sem mûködne.
427 eccerű 2006-06-07 23:50:38 [Válasz erre: 425 kecsege 2006-06-06 23:58:36]
Ez nem teljesen így működik, mert a havi kereset az nem egyszerűen az évi kereset 1/12-ed része. De számoljunk fordítva: ma egy diplomás kezdőfizetés 110ezer forint körül van, ha ezt beszorzom 12-vel, hozzáadok még egyet (13. havi), + az apróbb jutalmakat, az összesen másfél millió. Ha beleszámoljuk azt, hogy a túlórákat lassan fel akarják számolni, továbbá, hogy a közalkalmazotti bértáblán a 3 évenkénti ugrás az durván évi 50-60ezer pluszt jelent, akkor oda jutunk, hogy egy zenetanárnak gyakorlatilag nem kell számolnia ezzel a lehetőséggel!!
Ez nem teljesen így működik, mert a havi kereset az nem egyszerűen az évi kereset 1/12-ed része. De számoljunk fordítva: ma egy diplomás kezdőfizetés 110ezer forint körül van, ha ezt beszorzom 12-vel, hozzáadok még egyet (13. havi), + az apróbb jutalmakat, az összesen másfél millió. Ha beleszámoljuk azt, hogy a túlórákat lassan fel akarják számolni, továbbá, hogy a közalkalmazotti bértáblán a 3 évenkénti ugrás az durván évi 50-60ezer pluszt jelent, akkor oda jutunk, hogy egy zenetanárnak gyakorlatilag nem kell számolnia ezzel a lehetőséggel!!
426 USA 2006-06-07 00:58:44
Tovabbrais fenntartom a velemenyemet, hogy a nagy tobbseg amnezias ebben a kerdesben, vagy/es at sem akarja gondolni a lehetosegeket. Senki nem reagalt tovabba az alabbiakra: 2. nem minden tehetesges ember gazdag, de erre vannak kitalalva az OSZTONDIJAK 3. ha penzbe kerulne, akkor vegre meg is lenne becsulve az oktatas, a diakok tobbet jarnanak be, tobbet kovetelhetnenek a penzukert, stb. stb. Ja, van meg egy megoldas, keresetunk 55-60%-at adoban befizetni es mindent ingyenesse tenni mint az tortenik Svedorszagban.
Tovabbrais fenntartom a velemenyemet, hogy a nagy tobbseg amnezias ebben a kerdesben, vagy/es at sem akarja gondolni a lehetosegeket. Senki nem reagalt tovabba az alabbiakra: 2. nem minden tehetesges ember gazdag, de erre vannak kitalalva az OSZTONDIJAK 3. ha penzbe kerulne, akkor vegre meg is lenne becsulve az oktatas, a diakok tobbet jarnanak be, tobbet kovetelhetnenek a penzukert, stb. stb. Ja, van meg egy megoldas, keresetunk 55-60%-at adoban befizetni es mindent ingyenesse tenni mint az tortenik Svedorszagban.
425 kecsege 2006-06-06 23:58:36
Persze, de ez a díj éves keresetre vonatkozik, tehát havi lebontásban ez most durván 200ezer körül van!
Persze, de ez a díj éves keresetre vonatkozik, tehát havi lebontásban ez most durván 200ezer körül van!
424 eccerű 2006-06-06 22:50:59 [Válasz erre: 421 USA 2006-06-06 11:14:55]
Összekeversz valamit. Amiről Te beszélsz, az a kormány tervei közt szereplő utólagos tandíj, amit csak azok fizetnének később vissza, akiknek az éves jövedelmük eléri a mindenkori minimálbér 40x-t. Ez most több, mint 2,1 millió forint. Amiről Wolfi beszél, az a ZAK térítési díja, amit a nem nappalis hallgatóknak kell fizetniük.
Összekeversz valamit. Amiről Te beszélsz, az a kormány tervei közt szereplő utólagos tandíj, amit csak azok fizetnének később vissza, akiknek az éves jövedelmük eléri a mindenkori minimálbér 40x-t. Ez most több, mint 2,1 millió forint. Amiről Wolfi beszél, az a ZAK térítési díja, amit a nem nappalis hallgatóknak kell fizetniük.
423 eccerű 2006-06-06 22:47:53 [Válasz erre: 420 Wolfi 2006-06-05 18:16:29]
Na most tisztázzunk valamit. Akiket nappali képzésre vesznek fel, azok esetében nem változik semmi. Megjegyzem, hogy a létszámkeret nem változott, tehát eztán is ugyanannyi diákot lehet felvenni nappali szakra, mint korábban. Akiket ún. \"térítéses\" oktatásra vettek fel, azoknak az eddigi elég szolíd fizetnivalója emelkedik meg drasztikusan. 2 ok miatt nincs elítélő véleményem a magas tandíjról. 1 - szerintem így is túlképzés folyik, így a magas tandíj elrettentő hatása következtében legalább kevesebben lesznek diplomás munkanélküli és/vagy pályaelhagyó zenészek; 2 - a térítéses képzésben résztvevők sokkal kevésbé színvonalas oktatásban részülnek (ez tapasztalat), hozzáteszem, hogy bagy átlagban kevésbé tehetségesek is, mint a nappalisok, de a papír, amit kapnak (elvileg) egyenértékű a nappalis diplomával, s ezáltal annak az értéke is csökken.
Na most tisztázzunk valamit. Akiket nappali képzésre vesznek fel, azok esetében nem változik semmi. Megjegyzem, hogy a létszámkeret nem változott, tehát eztán is ugyanannyi diákot lehet felvenni nappali szakra, mint korábban. Akiket ún. \"térítéses\" oktatásra vettek fel, azoknak az eddigi elég szolíd fizetnivalója emelkedik meg drasztikusan. 2 ok miatt nincs elítélő véleményem a magas tandíjról. 1 - szerintem így is túlképzés folyik, így a magas tandíj elrettentő hatása következtében legalább kevesebben lesznek diplomás munkanélküli és/vagy pályaelhagyó zenészek; 2 - a térítéses képzésben résztvevők sokkal kevésbé színvonalas oktatásban részülnek (ez tapasztalat), hozzáteszem, hogy bagy átlagban kevésbé tehetségesek is, mint a nappalisok, de a papír, amit kapnak (elvileg) egyenértékű a nappalis diplomával, s ezáltal annak az értéke is csökken.
422 Wolfi 2006-06-06 16:35:17 [Válasz erre: 421 USA 2006-06-06 11:14:55]
Kedves USA! Én bizony úgy hallottam, hogy jövöre igen magas tandíjak lesznek a Zeneakadémián. Sokan már most is igen sokat fizetnek. (pl. külföldiek, 2. diplomások, \"párhuzamos képzösök\") Hogy jövöre ehhez képest mi fog változni, azt nem tudom. Gondolom az alapképzésben részt vevök is fizetni fognak. Tud erröl valaki valami konkrétumot?
Kedves USA! Én bizony úgy hallottam, hogy jövöre igen magas tandíjak lesznek a Zeneakadémián. Sokan már most is igen sokat fizetnek. (pl. külföldiek, 2. diplomások, \"párhuzamos képzösök\") Hogy jövöre ehhez képest mi fog változni, azt nem tudom. Gondolom az alapképzésben részt vevök is fizetni fognak. Tud erröl valaki valami konkrétumot?
421 USA 2006-06-06 11:14:55 [Válasz erre: 420 Wolfi 2006-06-05 18:16:29]
1. nem tandijrol van eppen szo, hanem visszateritesrol, amit BIZONYOS KERESETI SZINT FELETT szazalekosan kell UTOLAG megfizetni (mint a most is letezo diakhitelt, pleadul) 2. nem minden tehetesges ember gazdag, de erre vannak kitalalva az OSZTONDIJAK 3. ha penzbe kerulne, akkor vegre meg is lenne becsulve az oktatas, a diakok tobbet jarnanak be, tobbet kovetelhetnenek a penzukert, stb. stb. ...ugy tunik, itt a tandijjal kapcsolatban megint mindenki amnezias. Ezekrol nehany eve mar alul-felul-kivul-belul esett szo. Persze artani nem art, beszeljunk akkor errol ujra, es tovabbra is.
1. nem tandijrol van eppen szo, hanem visszateritesrol, amit BIZONYOS KERESETI SZINT FELETT szazalekosan kell UTOLAG megfizetni (mint a most is letezo diakhitelt, pleadul) 2. nem minden tehetesges ember gazdag, de erre vannak kitalalva az OSZTONDIJAK 3. ha penzbe kerulne, akkor vegre meg is lenne becsulve az oktatas, a diakok tobbet jarnanak be, tobbet kovetelhetnenek a penzukert, stb. stb. ...ugy tunik, itt a tandijjal kapcsolatban megint mindenki amnezias. Ezekrol nehany eve mar alul-felul-kivul-belul esett szo. Persze artani nem art, beszeljunk akkor errol ujra, es tovabbra is.
420 Wolfi 2006-06-05 18:16:29 [Válasz erre: 419 eccerű 2006-06-01 22:43:32]
Mit miért, mit miért... Miért nincs elítélő véleményed a magas tandíjról a Zak.-on? Talán minden tehetséges ember gazdag is egyben, ebben az országban?
Mit miért, mit miért... Miért nincs elítélő véleményed a magas tandíjról a Zak.-on? Talán minden tehetséges ember gazdag is egyben, ebben az országban?