Bejelentkezés Regisztráció

A komolyzene jelene és jövője Magyarországon


Téma ismertetése: Erkel, Zak, zeneoktatás, amatőr mozgalmak, kultúrpolitika, zene és közélet etc

2491 Hangyászsün 2023-04-19 10:20:58 [Válasz erre: 2490 Edmond Dantes 2023-04-19 09:49:05]
Ebben a giccses tákolmányban én semmi jazzeset nem vettem észre - nyilván botfülű vagyok. Tóth Gabi hiánya feltűnő ugyan, de a felvételen KERESZTES ILDIKÓ nyafog - idősebb ugyan, mint a másik, de kb. ugyanannyira tehetségtelen, viszont ERDÉLYI SZÜLETÉSŰ!!! Ez kb. olyan behozhatatlan előnyt/előjogokat jelent neki és pl. Demeter Sziszi/OJD stb. számára, mint az ancien régime-ben, ha valaki őse Martell Károly oldalán küzdött a szaracénok ellen, de legkésőbb Szent Lajos seregében, netán ha az illető - na jó, az apja - személyesen ismerte Lenint, de legalábbis látta '17-ben a páncélautóról szónokolni a Pityerbe visszatért Iljicset.

2490 Edmond Dantes 2023-04-19 09:49:05 [Válasz erre: 2489 Hangyászsün 2023-04-19 09:17:19]
Na de kérlek: volt már Barackfa-Az összetartozás dala, Összefogás dala, Egy szabad országért-dal (közismert címén: Magyarország halszagú halld szavunk!) és még sokan mások. Egyik sikeresebb volt-van, mint a másik. Lassan összegyűlik egy CD-re való. Akkor most pont ez nem tetszik? Különben a zeneszerző "elkötelezett híve a jazz, ezen belül is a smooth jazz zenei műfajnak", forrás itt. A jazz rangos zenének számít ... igen, ez az új dal valóban kis kirándulás másfelé. Igaz, Tóth Gabi nagyon hiányzik belőle.

2489 Hangyászsün 2023-04-19 09:17:19
Újabb "gyöngyszem": https://www.youtube.com/watch?v=e_5qBUmPi_g És még hány ilyet izzad ki magából a tehetségtelenség népnemzeti-erdélyi maffia?

2488 Hangyászsün 2023-04-14 13:35:02 [Válasz erre: 2486 Búbánat 2023-04-13 18:16:48]
Látlelet sok mindenről. :O(((

2487 Hangyászsün 2023-04-14 13:28:38 [Válasz erre: 2485 takatsa 2023-04-13 16:51:50]
Sokadszor ismétlem önmagamat: Ez József Ferenc Kolumbusz-drámájának színrevitelével ér fel.

2486 Búbánat 2023-04-13 18:16:48 [Válasz erre: 2484 Hangyászsün 2023-04-13 15:32:28]
Van Egyházi zene című topik - de ez A dal ott (is) "kilógna" a sorból...

2485 takatsa 2023-04-13 16:51:50 [Válasz erre: 2484 Hangyászsün 2023-04-13 15:32:28]
"A dal bemutatója április 29-én a Papp László Budapest Sportarénában lesz, Ferenc pápa megérkezése előtt. "
Na, még ez a szerencse. Úgyis elég rossz az egészségi állapota szegénynek, nem tenne jót neki, ha ezt rázúdítanák.

2484 Hangyászsün 2023-04-13 15:32:28
Uram, ments meg! https://mandiner.hu/cikk/20230411_ferenc_papa_latogatas_dal#commentanch15214939
Kár, hogy itt nincs egyházi zene fórum, ezért ide teszem be ezt az elrettentő rémséget.

2483 Hangyászsün 2023-03-29 09:58:00 [Válasz erre: 2482 Norna3in1 2023-03-29 09:10:36]
Könnyűzene: A Strauß család, Offenbach legtöbb műve, Gershwin, francia sanzonok. A jelen esetben popszemét/prolitáp.

2482 Norna3in1 2023-03-29 09:10:36 [Válasz erre: 2481 macskás 2023-03-28 16:51:59]
Karafitáh Orsolya a HVG-n szépen összefoglalta, hogy számára miért is problémás az ötlet. Nem a zenei nevelés, hanem "egyéb" szempontok alapján gondolta végig, de neki is igaza van. Nem mellesleg: a könnyűzenében is létezik minőség - ám jellemzően azok pont nem az intézményesített burkokban jöttek/jönnek létre, hanem ellenükre.

2481 macskás 2023-03-28 16:51:59 [Válasz erre: 2479 Norna3in1 2023-03-24 15:46:18]
Először azt hittem, hogy a Hírcsárda cikke...

2480 Hangyászsün 2023-03-25 13:21:30 [Válasz erre: 2479 Norna3in1 2023-03-24 15:46:18]
Nesze sánta, itt egy púp! A popszar fogyasztói pedig egyelőre - politikai okokból - hallgatnak.

2479 Norna3in1 2023-03-24 15:46:18 [Válasz erre: 2478 Hangyászsün 2023-03-24 10:54:50]
Emeljük a tétet: https://hvg.hu/elet/20230324_Popzenei_egyetem_johet_letre
Hiányzott nagyon...

2478 Hangyászsün 2023-03-24 10:54:50
Zene füleimnek:
https://magyarnarancs.hu/belpol/muller-peter-sziami-a-petofi-zenei-tanacsrol-vilageletemben-szoba-alltam-mindenkivel-politikai-meggyozodesre-valo-tekintet-nelkul-257315
https://rtl.hu/kultura/2023/03/23/muller-peter-sziami-kritika-petofi-zenei-tanacs
https://www.klubradio.hu/adasok/muller-peter-sziami-a-petofi-zenei-tanacsrol-bekerdeztek-a-butak-134059
https://nepszava.hu/3188847_muller-peter-sziami-reagalas-petofi-zenei-tanacs
https://24.hu/kultura/2023/03/23/muller-peter-sziami-petofi-zenei-tanacs-demeter-szilard/
A "popkultúra" szóösszetétel két tagja annyira zárja ki egymást, mint pl. a kóser nyúlhús jelzős szerkezeté.
Amúgy meg imádom, ha a popszemét képviselői egymásnak esnek. Ennek a zavaros alaknak a helyezkedése meg érthető, hiszen a "kis pénz" is pénz. Feltételezem, az itt bezsebelt tisztelet- vagy inkább tiszteletlenségi díjból honfitársaink tömegei tudnának megélni.


2477 Hangyászsün 2023-03-22 09:31:02
Demeter Szilárdot és bandáját sajnos nem lehet leállítani: https://kultura.hu/megalakult-a-petofi-zenei-tanacs/

2476 eszbe 2023-02-25 02:05:40
Tóth Péter a Szegedi Nemzeti Színház élén?

2475 gezakadocsa 2023-02-17 13:26:43 [Válasz erre: 2473 MarcoRosenthal 2023-02-03 17:34:28]
Politikával nem foglalkozom, a könnyűzenében pedig kb. a 70-es évek közepefelé (Beatles és tsai, itthon Illésék) megálltam, ellenben Kovács Ákosnak láttam a tévében pár éve egy Arany János-műsorát, ami szerintem remek volt.

2474 Hangyászsün 2023-02-17 10:45:17 [Válasz erre: 2472 Edmond Dantes 2023-01-21 17:05:04]
Én látatlanban nem nyilatkozom róla, bár a műfajjal és legtöbb művelőjével szembeni méla utálatom dacára megnézem. Ahogy nem sokkal a megnyitás után, majd az elmúlt hetekben bementem oda, igencsak hosszú, tömött sorban jött a közönség.

2473 MarcoRosenthal 2023-02-03 17:34:28
Sajnos ilyen zenére van igénye a magyar lakosság plakátokon hírül trombitált 97%-ának: Mága, Ákos stb. A Momus játékaiban pedig még 3% sem, hanem csak 10-20 ember vesz részt. Ide jutottunk sajnos.

2472 Edmond Dantes 2023-01-21 17:05:04 [Válasz erre: 2471 Hangyászsün 2023-01-20 12:13:24]
A cikket olvasva ez a kiállítás olyannak tűnik, mint a Terror Háza könnyűzenei lerakata, élén a nagy rendszerváltó Kovács Ákos fotójával. Az "első év 800.000 látogatójával" dicsekvés pedig enyhén szólva erős csúsztatás lehet. Én pl. legalább 5-6 alkalommal "látogattam" oda = városligeti séta közben be-benéztem. Engem a MZH által rendezett programokra "látogatók" száma érdekelne, vagyis a (fizetős) közönségadatok.

2471 Hangyászsün 2023-01-20 12:13:24
Avagy van az a pénz, l. Batta esetét: https://mandiner.hu/cikk/20230120_nekunk_irtak_a_dalt
A "magyar kultúra napja" pedig az általam enyhén szólva nem kedvelt Pozsgay elmeszüleménye, amely kb. a minden napra jutó ENSZ/UNESCO világnapokéval ér fel. A Hírcsárdába való, sajnos közintézmények által kipipálandó kötelező feladat.

2470 Hangyászsün 2023-01-17 21:04:25
Uram, irgalmazz! DJ-k a "kulturális fővárosban"! https://index.hu/kultur/2023/01/10/europa-kulturalis-fovarosa-veszprem-nyitounnepseg/
Ha ez a kulturális főváros, akkor mi a kulturális zsákfalu?

2469 Hangyász 2023-01-12 12:18:19 [Válasz erre: 2468 Edmond Dantes 2023-01-11 13:40:10]

Felőlem nyekeregjen, amíg ki nem esik kezéből a vonó, de ne tegyék meg világhírűnek és a klasszikus zene előadójának. (Tudom, milyen kis naiv vagyok!)


2468 Edmond Dantes 2023-01-11 13:40:10 [Válasz erre: 2467 Hangyász 2023-01-11 11:04:10]

Még mindig jobb, ha "nagyon", mintha "agyon" ... ;-)


2467 Hangyász 2023-01-11 11:04:10 [Válasz erre: 2466 Edmond Dantes 2023-01-11 08:37:40]

Nyilvánvaló, hogy felülről nagyon nyomják ezt a pojácát.


2466 Edmond Dantes 2023-01-11 08:37:40 [Válasz erre: 2465 Hangyász 2023-01-04 21:49:19]

Nincs semmi különös változás az újévi Mága-koncertek vattázása szervezése és pénzügyi kitömése háttere körül:

https://444.hu/2018/07/03/tobb-milliard-forintnyi-tao-penzbol-allami-tamogatasokkal-es-ingyen-kapott-koncerthelyszinnel-egyengetik-maga-zoltan-karrierjet


2465 Hangyász 2023-01-04 21:49:19 [Válasz erre: 2464 eszbe 2023-01-04 19:09:07]

A BM stb. kifizette a jegyeket a szervezők felé?


2464 eszbe 2023-01-04 19:09:07

Az újévi koncert hagyományai szerint Mága Zoltán a bevételből egy-egy kórházat támogat – fogalmaztak a szervezők a kommünikében.

A bevételből? Azzal nem mennek sokra...


2463 Hangyász 2023-01-04 18:54:12 [Válasz erre: 2462 joska141 2023-01-04 09:32:26]

Mindjárt gondoltam. Sajnos, az ottani hallgatóság döntő többsége őszintén azt hiszi, hogy minőségi előadásban klasszikus zenét hall.


2462 joska141 2023-01-04 09:32:26 [Válasz erre: 2461 Hangyász 2023-01-02 09:48:26]

Társművészetek fórum, 2598-2602 számú hozzászólások.(Az Ön által használt jelzők - a leírások szerint - meg sem közelítik a koncertek felemelő hangulatát.)


2461 Hangyász 2023-01-02 09:48:26


Talált valaki beszámolót a tegnapi "fantadztikus", "korszakalkotó" "világhírű hegedűs", Mága Zoltán újévi happeningjéről, akár Oszlányi Gyöngyvér klaviatúrájából is? Esetleg tudósítás a fő közreműködő és Pintér Sándor nagyvonalú ajándékáról/ pofátlan sértéséről, azaz sikerült-e vattaemberekkel feltölteni a délutáni "szuperprodukció" helyszínét?


2460 Hangyász 2023-01-02 09:41:33 [Válasz erre: 2459 eszbe 2023-01-01 16:28:38]

Másnap ugyanúgy folytatódik minden, mint addig. Persze ha a koncert közönségének akár 1-2 százaléka (örökre) hátat fordít a popszarnak, nem volt hiába.


2459 eszbe 2023-01-01 16:28:38

Érdekes kísérletről olvastam.

https://telex.hu/kult/2023/01/01/zenegyulolo-eloadas-hamori-mate-janklovics-peter-obudai-danubia-zenekar

Megvan a magam vélemênye, de mivel zenész vagyok, ez irreleváns. Az az izgalmas, hogy milyen hatással van a célközönségre.


2458 Búbánat 2022-12-30 11:12:18

Hittel a legjobbakkal – Adventi művészéletkép Bátor Tamással

magyarkurir.hu -  Kultúra – 2022. december 23., péntek | 15:50

"Sparafucile, Ferrando, Sarastro, Rocco, Gurnemanz, Ozmin, Pater Guardian… – néhány szerep, ami ma is azonnal beugrik Bátor Tamással kapcsolatban. Különleges, rendkívül pozitív kisugárzású személyiség, és egy olyan mélybasszus hang birtokosa, amelynek megítélése szépség és kiműveltség terén soha nem volt kétség vagy vita tárgya az opera világában.

Mégis váltott, hogy műfaj- és ügyszeretetét egy másik szerepkörben gyakorolhassa. Jelenleg a Művészetek Palotája és az Operaház művészeti tanácsadója, aki a világ legjelentősebb komolyzenei előadóival és együtteseivel tartja a kapcsolatot. Rá nyugodtan mondható: olyan hivatással bíró, missziós ember, aki mindent tud erről a kivételes, sok tekintetben spirituális szakmáról. Ezúttal is izgalmas, sikeres évet zárt, amelyet azonban beárnyékolt az 'élet rendje', a veszteségek elkerülhetetlensége. "

 [...]

"– Miként formálódott az előadói, művészi karrierje?

– Az általános iskola kórusában, a piaristáknál a fiúkórusban énekeltem, aztán bekerültem az Ugrin Gábor karnagy úr által vezetett Ifjú Zenebarátok Kórusába. Ugrin tanár úr egy alkalommal a hetventagú kart vezényelve rám szólt: 'Bátor dalostárs, most ne énekeljen, túl hangos!' A próba után odajött hozzám Csordás Klára, aki ugyancsak a kórus tagja volt, és megkérdezett: 'Nem akarsz a konzervatóriumban tanulni? Bemutatnálak a tanáromnak…' Elmentem, előénekeltem Fekete Máriának, és jelentkeztem a konzervatóriumba. Továbbra is jártam a Jeunesses-be, majd bekerültem a 'budapesti madrigalistákhoz', akikkel sokat turnéztunk Ausztriába, Olaszországba és Spanyolországba. Elképesztően gazdag a madrigálok világa, Palestrina miséi, Vivaldi, Haydn szerzeményei elbűvöltek. Csodálatos világ. Zeneakadémistaként Szekeres Ferenc karnagy úr már szólókra is felkért, és később is visszahívott szerepelni, amikor már Milánóban és Svájcban tanultam. 

– Merthogy a Teatro alla Scala stúdiójából indult el a nemzetközi pályafutása…

– Akadémistaként az Olasz Intézetben tanultam a nyelvet. Úgy voltam, hogy egy leendő énekesnek muszáj tapasztalatot szereznie az opera hazájában. Érteni és érezni is kell ezt a műfajt. Olga néni azzal búcsúzott tőlem, hogy 'nem zavarom az életedet'; kilencvenöt évesen, 1987 júliusában meghalt. És mit hoz a sors, szeptember végén már meghallgatásra mentem Milánóba, s az előéneklés után nagy örömömre felvettek. Az Accademia Teatro alla Scala ma már egy külön intézmény; akkor még csak hat-hét növendékkel foglalkoztak a Scala épületének felső szintjén. Giulietta Simionato volt az énektanárom, Luciano Silvestri pedig az igazgató és zongorakísérő. Jóformán minden este mentem a Scalába előadásokat megtekinteni. Riccardo Muti volt a zeneigazgató. Hallhattam Pavarottit, Carrerast, Domingót, Frenit, Dimitrovát, Ghiaurovot, Burchuladzét, Cappuccillit, Gruberovát, Caballét; dalesteken Hermann Preyt, Dietrich Fischer-Dieskaut, Samuel Ramey-t, Ramón Vargast; balettelőadásokban többször láttam Rudolf Nurejevet. Itália, Milánó, a Scala nagyon motivált, hogy ezt a pályát válasszam. Stúdiósként felléptem Britten egyfelvonásos Noé bárkájában mint Noé, a színpadra vitelét Giorgio Strehler felügyelte, aztán Franco Mannino A boldog herceg (Il principe felice) című operájában szerepeltem. Itthon pedig megkaptam a Parsifal Titureljét. A tanulmányaim végén, amikor már Svájcba szerződtem, több felkérés jött a Scalából, de nem tudtam visszatérni, mert nem kaptam engedélyt a színházaktól, ahol szerződésem volt.

– Folyamatosan bővült a repertoárja, és egyre több világsztárral énekelt együtt. Kiket emelne ki a sorból?

– Valóban nagyszerű művészekkel léphettem fel. Például az Erkel Színházban, A trubadúrban és a Rigolettóban Piero Cappuccillivel. Amerikában egy Aida-előadás kapcsán ismertem meg Giuseppe Giacominit, akivel nagyon jó viszonyba kerültem. Énekeltem Renato Brusonnal, Bruno Polával, Michèle Criderrel sokszor, Jelena Obrazcovával A trubadúrban, Paolo Gavanellivel, Ramón Vargasszal, Marcello Giordanival. Őket később ügyvezetőként mind meghívtam a Miskolci Nemzetközi Operafesztiválra. Az olasz repertoár – Monteverdi, Bellini, Donizetti, Verdi – mellett megtaláltak a német szerepek is. A varázsfuvola Sarastróját közel tíz rendezésben több mint kétszáz alkalommal alakíthattam. Meghatározó volt számomra a Fidelio Roccója, a Szöktetés a szerájból Ozminja, Németországba kerülve jött Wagner, a Parsifalban immár Gurnemanz… Közben az oratóriumrepertoárom is szépen kikerekedett. Nagyon fontosnak tartottam az együttműködést a kiváló karmesterekkel, akikkel énekesként dolgozhattam. Óriási a lista: Daniele Gatti, Marcello Viotti, Fischer Ádám, Kobayashi Ken-Ichiro, Jurij Szimonov, Lamberto Gardelli, Giuseppe Patanè, Carl Melles, Peskó Zoltán, Carlo Franci, Pier Giorgio Morandi, Lothar Zagrosek, Fabio Luisi, George Alexander Albrecht, Joseph Rescigno, Palló Imre, Michail Jurowski, Kocsis Zoltán, John Neschling, Fabio Luisi, Lukács Ervin, Medveczky Ádám, Kovács János és Oberfarnk Géza."

[...]

„– Az elmúlt évtizedekben alaposan elmélyült a 'világzenében', ami bizonyára nagyban segítette a mostani misszióját.  

– A pályám során sokfelé jártam: Európán túl Amerikában, Koreában, Japánban, 2004 óta pedig számtalan énekversenyen zsűriztem. Rengeteg művészt ismertem meg, és a kialakult széles kapcsolatrendszeremet kamatoztatni tudtam. Marton Éva művésznő annak idején, még a Bartók+… művészeti igazgatójaként megjegyezte: 'Ügyesen ápolod a kapcsolataidat, figyelsz a kollégákra. Dicsértek, hogy milyen jó veled dolgozni.'

– Talán azért is, mert igazán érdekli az ügy, nagy célokat tűz ki, és őszintén tiszteli, szereti a valódi művészeket.

– Így van. Amerikában például Giuseppe Giacominit megkérdeztem, hogy mi lesz a vasárnapi programja. Megy a misére, mondta. 'Akkor megyünk együtt.' Meglepődött: 'Tomaso, tényleg jössz velünk?' Giacomini mélyen hívő énekes volt; látta a neveltetésemet, hozzáállásomat, és azonnal megvolt a 'közös téma', a kölcsönös bizalom. Hasonlóan alakult Leo Nuccival is, aki naponta imádkozta feleségével a rózsafüzért. Jó kapcsolatot ápolok a művészekkel; születésnap, húsvét, karácsony alkalmával üzeneteket váltunk. A Müpa különböző produkcióinak szervezésekor nem a 'szokásos eljárás' szerint, az ügynökségek közreműködésével érem el a szólistákat, együtteseket, hanem közvetlenül egyeztetek velük művészeti kérdésekben. Már a miskolci operafesztiválra is így hívtunk meg társulatokat. Hihetetlen meló, de rengeteget lehet vele spórolni. A művészeket tehát személyesen keresem meg, persze aztán az ügynökségükkel folytatjuk a tárgyalásokat. Szakmailag szintén privát kapcsolatban állok az idősebb és a fiatalabb énekes generációval. Figyelek a kollégákra, igyekszem segíteni a pályakezdőket. Az itthoni művészek közül különösen jóban vagyok például Bretz Gáborral; 2006-ban én kértem fel először Kékszakállúra Miskolcon. Követem többek között Pasztircsák Polina, Láng Dorottya, Sebestyén Miklós, Kristóf Réka karrierjét is. Élénk a kapcsolatom a Wagner-napok énekeseivel. Michael Volle lelkészcsalád sarja, úgyhogy vele például ezért is jól megértjük egymást. A művészeknek szükségük van a bizalomra és a szeretetre, amely energiát ad nekik.

A Művészetek Palotájában már másodjára kellett elhalasztani, de változatlanul tervben van Tan Dun Buddha Passionjének magyarországi bemutatója. Nyitottnak kell lennünk, fontosnak tartom a világvallásokkal való párbeszédet a művészetek által is. Hiszen egy a Teremtőnk, aki kézben tartja a glóbuszt és meghatározza lelkiségünket. Utazások közben egyébként én is imádkozni szoktam a rózsafüzért, napi eligazításként pedig gyakran olvasom az evangéliumot. A hit erőt ad. Utazásaim során, amikor megérkeztem a városokba, azonnal kerestem a közeli templomokat.”

[...]

Szerző: Pallós Tamás


2457 Hangyász 2022-12-28 09:51:23 [Válasz erre: 2455 Edmond Dantes 2022-12-27 21:18:52]

Nyilván nem tudott magasabb szintre kerülni, mint mondjuk Yuja Wang, Lang Lang vagy Jan Lisiecki, így aztán ráállt a népkonyha szintjén felhígított Chopinre.


2456 Hangyász 2022-12-28 09:49:00 [Válasz erre: 2454 Edmond Dantes 2022-12-27 21:16:10]

Majd összevetem a 2 intézmény évadkönyvét, kik szponzorálják a szomszédvárakat.


2455 Edmond Dantes 2022-12-27 21:18:52 [Válasz erre: 2451 Hangyász 2022-12-27 09:26:31]

Én sok éve hallottam a művésznőt külföldön, az egyik Liszt-zgv.-t játszotta ..


2454 Edmond Dantes 2022-12-27 21:16:10 [Válasz erre: 2451 Hangyász 2022-12-27 09:26:31]

Nem követem a Konzerthaus műsorát, de talán muszáj higítaniuk, hogy azt a hodályt folyamatosan megtöltsék. A külföldiek nyilván csak a Goldener Saalra és a StOP-ra kiváncsiak. A műsorra még azokban sem mindenki vö. MÁO és a turisták.


2453 Klára 2022-12-27 17:59:50 [Válasz erre: 2452 eszbe 2022-12-27 16:43:48]

Aztán "Kovács  Józsi" tizenvalahány évig a Grazi Operaház tagja volt...


2452 eszbe 2022-12-27 16:43:48

A probléma kettős. Az is gond, amit játszik, de ezzel vannak így egy páran, a nagyobb probléma a hogyannal van. Utcai pletyka szerint a 100tagúba fel sem vették, és sokan ismernek történeteket, melyek szerint mások tollaival ékeskedik.

Megjegyzem, két fél kell ehhez is, mert Kovács Józsi anno csak Pavarotti "C"-jét vette kölcsön engedély nélkül, mégis nagy botrány lett belőle, itt meg mindenki a sötétben mosolyog, hogy ejnye, mit csinált a Mága, és minden(ki) megy tovább a maga útján bármifajta következmény nélkül.

Amíg talál magának kellő számban zenekart, semmi nem fog változni.


2451 Hangyász 2022-12-27 09:26:31 [Válasz erre: 2449 Edmond Dantes 2022-12-27 08:50:23]

Mága ugyanazt Szentpéteri Zongorázó Cica módjára lehülyítve adja elő. A Musikverein éves műsorát érdemes egybevetni a Konzerthauséval, amely fokozatosan kommercializálódik - és itt NEM a dzsesszre gondolok.


2450 Hangyász 2022-12-27 09:24:48 [Válasz erre: 2448 eszbe 2022-12-26 22:09:26]

Mága bóvli. Ennyi. Komolyzenész Kelemen Barnabás vagy Baráti Kristóf, hogy csak a hegedűsöknél maradjunk.


2449 Edmond Dantes 2022-12-27 08:50:23 [Válasz erre: 2446 Hangyász 2022-12-26 19:10:14]

A Musikverein zenéje nem  attól  is  komolyzene, hogy a Bécsi Filharmonikusok játsszák és többnyire elég jónevű karmester vezényel? Ugyanaz a zene Mágától meg nem az. Ez hangozhatna akár sznobizmusnak is.


2448 eszbe 2022-12-26 22:09:26 [Válasz erre: 2446 Hangyász 2022-12-26 19:10:14]

Innen nézve igazad van, de akinek ilyen szép karácsonyi zenelistája van, annak számára, amit komolyzenében használatos hangszerekkel adnak elő, kvázi ami nem pop, az már komolyzene.


2447 takatsa 2022-12-26 19:11:22 [Válasz erre: 2445 -zéta- 2022-12-26 18:21:40]

Én is ezt a stratégiát követtem a gyermekeimmel, felemás eredménnyel. :)


2446 Hangyász 2022-12-26 19:10:14 [Válasz erre: 2443 eszbe 2022-12-26 12:31:06]

Mága NEM komolyzene. A bécsi Musikverein újévi koncertje KOMOLYZENE.


2445 -zéta- 2022-12-26 18:21:40 [Válasz erre: 2444 takatsa 2022-12-26 13:20:43]

Ha jól rémlik, Huszár Klári néni mesélte, hogy négyévesen a család válaszút elé került, vagy elviszik magukkal az Operaházba, vagy valakinek otthon kell vele maradni. Elvitték, noha a Borisz Godunov ment. Egy életre elköteleződött a műfaj mellett...


2444 takatsa 2022-12-26 13:20:43 [Válasz erre: 2443 eszbe 2022-12-26 12:31:06]

Igazad van abban, hogy a gyermeki lélek nemcsak az életkor függvénye. Van aki öregkorára is nyitott és befogadó marad, más pedig bezárul és az előítéletei rabja lesz már sokkal-sokkal hamarabb.


2443 eszbe 2022-12-26 12:31:06 [Válasz erre: 2438 takatsa 2022-12-23 10:52:25]

Nem biztos. Sajnos már nem emlékszem, ki volt az, még arra sem, hogy közismert-e az illető, de vagy olvastam róla, vagy tőle magától hallottam személyesen, hogy 17-18 éves korában egyszer kénytelen volt végighallgatni Bach Máté-passióját. Ez volt első komolyzenei élménye, mely gyökeres hatással volt éltének további alakulására és a komolyzenével való viszonyára, természetesen pozitív értelemben. Egy irodalmár ismerősöm szintén hasonló életkorban, krumplipucolás közben a rádióban teljesen véletlenül A csodálatos mandarint hallotta, amely egy életre Bartók rajongóvá tette. Úgyhogy semmi sem késő, bár erősen esélyes, hogy a szóbanforgó hölgy komolyzenei jelenléte ki fog merülni egy január 1-jei koncerttel (természetesen nem a bécsi Musikvereinre gondolok, hanem az Arénára). 


2442 Hangyász 2022-12-23 18:37:23 [Válasz erre: 2438 takatsa 2022-12-23 10:52:25]

Ezzel egyetértek, ráadásul kísérletet sem tett ezen a téren, jóllehet Szegeden született, nem valamilyen eldugott zsákfaluban. Budapesten, Los Angelesben és Párizsban sem látta szükségét ezirányú szódáslói horizontjának bővítésére.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.