vissza a cimoldalra
2022-08-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Opernglas, avagy operai távcső... (21477)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5619)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2404)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63566)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7708)
Társművészetek (2569)
Momus társalgó (6402)
Kedvenc felvételek (684)
Haladjunk tovább... (237)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8723)
Kedvenc előadók (2930)
Digitális kerekasztal (128)
Milyen zenét hallgatsz most? (25110)

Olvasói levelek (11891)
A csapos közbeszól (99)
Legfrissebb fórumaink
A díjakról általában (1168)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5390)
film és zene (213)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5210)
Edita Gruberova (3174)
Pantheon (3121)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (902)
Ilosfalvy Róbert (1003)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (318)
Verdi-felvételek (634)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (115)
Miklósa Erika (1273)
Rost Andrea (2126)
Operett, mint színpadi műfaj (5197)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3261)
Radnai György művészete (67)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Fórum - Kolonits Klára (-zéta-, 2013-12-05 06:49:13)

   
1223   ladislav kozlok 2022-08-06 15:54:10

2023  áprilisában Pozsonyban terveznek egy Stuarda bemutatot. De jo lenne  ha meghívnák Kolonits Muvéssznot. 

1222   ladislav kozlok • előzmény1221 2022-08-06 15:13:57

Szívbol gratulálok a Muvésznonek. Nagyon szép és oszinte beszélgetés.

1221   daunerni • előzmény1220 2022-08-06 10:36:36

 

1220   -zéta- 2022-08-03 16:47:58

Halhatatlanok Társulata... pénteken...

1219   lujza 2022-07-27 00:50:36

https://papageno.hu/blogok/szegedi-nemzeti-szinhaz/2022/07/kolonits-klara-verdi-violettaja-eletem-legfontosabb-szerepe/?fbclid=IwAR2n9KoR8Ert9aZXRmI5tc6-nqIPovy_wRM2gmj90cvQ5JYVMxJg98ybnRY

1218   ladislav kozlok • előzmény1217 2022-07-16 09:50:25

Kedves Beatrice, koszonom. És bocs a 2 szo ismétlésért, a fejem nem nagyon bírja  a hoséget.

1217   Beatrice • előzmény1216 2022-07-16 02:37:51

Marton és Gruberova között lényeges különbség, hogy Martont soha nem tagadta ki a szülőhazája, míg Gruberovát távollétében börtönbüntetésre ítélték, mert engedély nélkül emigrált Ausztriába, 1971-ben. Pár év múlva megkapta az osztrák állampolgárságot. Valószínűleg ekkor "hullott le az ékezet" a nevéről. Csak a 80-as években tudott egyáltalán látogatóba visszatérni szülőhazájába. Ausztria befogadta. Úgy tudom, mindvégig osztrák állampolgár maradt, bár egy idő után Svájcba költözött.

1216   ladislav kozlok • előzmény1213 2022-07-15 10:20:51

Hogy kulfoldon Marton muvésznot Eva Marton-nak  hívják kulfoldon, az nagyon rendbem van.   Altalában a világban eloszor jon a keresztnév utána a vezetéknév,

 Más a helyzet a muvészek sajá t keresznevuket megváltoztatiak, például Kalmándy Mihály - Michele Kalmandy,  Lukács Gyongyi - Georgina Gyongyi.

És ami Gruberovát illeti, sohasem  érezte magát magyarnak vagy németnek, szlováknak volt nevelve, mert anno  sajnos nem volt  tanácsos  magyarnak vagy németnek lenni./ Benes dekrétumok/. Edita saját magát legfeljebb kozépeuropai melange-nak tartotta.

 

1215   takatsa • előzmény1214 2022-07-11 11:04:59

Nagyon érdekes dolog énekeseink nevének írása idegen nyelvi környezetben. A MET honlapján pl. mindenhol Eva Marton szerepel , így a Turandotnál is, (vicces, hogy a mellette szereplő Plácido Domingónál már ismerik az ékezetes betűt),  ugyanakkor, szintén a MET honlapon Sándor Kónya és Ildikó Komlósi található. Én csak arra tudok gondolni, hogy a MET-nél, szerződéskötéskor ki kellett tölteni a delikvensnek egy űrlapot, aztán ahogyan ott szerepelt a neve, az úgy is maradt, sorsa megpecsételődött. Feltehetően, az "Eva Marton" verzió használata a művésznő döntése volt nemzetközi karrierje kezdetén, de ez persze csak találgatás, erre a kérdésre csak ő tudja a pontos választ.

1214   Héterő • előzmény1213 2022-07-11 04:00:32

A linked alapján inkább írTák Evaként, hiszen a legelső verseny anyaga jön elő. Az Erkel: Bank ban - Gertrudis sem nyújt valami szép látványt. Ha lejjebb olvasol az idézett   https://martoneva.hu/en   oldalon, azért szaporodnak rendesen az ékezetek.
Van azonban más hiba is, méghozzá a főcímben, ugyanis a "szoprán" – angolul soprano, és nem sopran.
Már az ötödik versenynek örülhetünk, és - szerencsére - inkább az ÉVA-írásmód szokásos:

Keen professional interest accompanies the Éva Marton International Singing Competition

Guide to the Éva Marton International Singing Competition

... és így tovább, például a tavalyi versenyhez is ékezettel írták:
- LISZT ACADEMY ANNOUNCES IV. INTERNATIONAL ÉVA MARTON SINGING COMPETITION

- Rules of the IV Éva Marton International Singing Competition

1213   Beatrice • előzmény1212 2022-07-10 19:14:56

A művésznő saját honlapján ékezet nélkül írják:

https://martoneva.hu/en/the-international-eva-marton-singing-competition-has-started

1212   Héterő • előzmény1209 2022-07-10 13:42:59

A disszertáció nagyon érdekes és hatalmas gyűjtőmunkáról is tesz tanúbizonyságot.

A nevek nemzetközi írása különösen fontos a nem-latin betűs nyelvek átírásánál, hiszen országonként más a szokás. Latin betűsöknél azonban szinte névváltoztatásnak tűnik az ékezet elhagyása vagy rossz kihelyezése. (Valóban nagyon nem mindegy, hogy Kémény, Kemény vagy Kemeny az a családi név...)

A példádhoz kapcsolódik és állításodat nem igazolja a bal alsó sarokban látható MARTON-embléma. Kinek a nevét viseli ez az International Singing Competition?

Van ékezet.

1211   Beatrice • előzmény1210 2022-07-03 12:38:00

Létezik egy Edith Gruber nevű mezzoszoprán és zongorista, Grazban, Gruberovánál 5 évvel idősebb, de a mai napig aktív, legalábbis 2018-ban még zongoristaként fellépett. A két "Gruber Editnek" volt egy közös fellépése: a Lammermoori Lucia 1975-ben Grazban. Erről pl. ebben a disszertációban lehet olvasni.

De talán jobb lenne ezt a Gruberova-topikban folytatni.

1210   Héterő • előzmény1209 2022-07-03 08:55:37

Német atya és magyar anya szlovák lánya -ová lett.
Német édesapja révén lehetne mondjuk Edith Gruber, esetleg Editha Gruber, magyar édesanyja révén pedig Gru(')ber Edit.
Amerikaiul, brand-néven -ova.

Remélhetőleg a mi Kláránk nem szerepel soha brand-Klara néven.

1209   Beatrice • előzmény1208 2022-07-02 22:56:07

Köszönet a fordításért.

Egyetlen apró megjegyzés: Gruberova nevét mint művésznevet ékezet nélkül kell írni. Ezt onnan tudom, hogy megkérdeztem Tőle. Tanúk jelenlétében. Nem tűnt úgy, mintha nagy jelentőséget tulajdonítana az ügynek, de azt felelte, hogy ékezet nélkül írandó.

(Természetesen a szülőhazájában ékezettel írják a nevét, mint ahogy a mi nagy drámai szopránunkat mi Marton Évaként emlegetjük, külhonban meg Eva Marton. Mindkét esetben az ékezet nélküli verzió lett a nemzetközi "brand".)

1208   Héterő • előzmény1205 2022-07-02 21:07:29

... és magyar nyelven:
Concert: hommage à Edita Gruberová, Néris-les-Bains, 30 juin

[francia] Meglehetősen ritkaságszámba megy, hogy szülőhazáján, Magyarországon kívül fellép a kiváló virtuóz, Kolonits Klára. Most, június 30-án azonban különleges koncertet ad Franciaországban, Néris-ben azon fesztivál keretein belül, amit az ODB-s* Maxime Neyret alapított ( ő lesz a zongorakísérő is). Azt est programja nagyon eredeti és elképesztő: Edita Gruberová emlékét idézi föl.
___________
* ODB-Opéra _ Le Forum _ Le site des passionnés d'opéra _ 336307 messages • 14579 sujets • 16284 membres
Olyasmi, mint a mi Café Momusunk: operakedvelők fóruma.
___________

[angol] Interjú Kolonits Klárával

    Zenészcsaládból jön? Zeneszeretők?
Igen, nagyapám világszerte ismert muzikológus, ő alapította a muzikológiai tanszéket Budapesten. Édesanyja szintén koncerténekes volt.

    Hogy jött rá, hogy van hangja?
Már kisgyermekként számos kórusban énekeltem, így magától értetődött a dolog. Később azonban kiderült, hogy ennyi éneklés ilyen fiatal korban akár ki is hathat a hangszalagok fejlődésére, méghozzá hátrányosan.

    A hangfekvésében lévő szinte összes Mozart-szerepet énekelte.
    Melyik a kedvence?

A kevésbé ismertek, elsősorban Fauno az Ascanio in Alba c. operában. Jóllehet igen sikeres voltam, mint Constanze, Donna Anna és az Éj királynője is.

     Beszéljen magyar repertoire-járól.
Nagy szerencsénkre Erkel Ferenc, nemzetünk kiemelkedő zeneszerzője operakarmester is volt, következésképpen Rossini, Bellini, Donizetti, Meyerbeer vagy Verdi operái ősbemutatójuk után szinte azonnal színre kerültek Magyarországon. Ő készítette föl a szerepre az énekeseket, így kiváló ismerője volt a bel canto -éneklés finomságainak. Az említett zeneszerzők művei és a magyaros, nemzetinek számító verbunkos-zene egyszersmind inspirálta Erkel Ferencet az operaírásra. Úgy hiszem, hogy az ő történelmi operahősnőinek megjelenítése különösen fontos feladatom, hiszen közeli rokonok a Lucia, Anna Bolena vagy Lucrezia Borgia -szerű hősnőkkel.

    Sokat énekel kortárs zenét. Kik a zeneszerzők,
    akik érintik Önt ezen a téren?

A férjem, Dinyés Dániel – zeneszerző. Az ő tehetsége révén nyílt út előttem a kortárs zenéhez, ezért csodálójává váltam és előadtam a műveit. Az ő kompozíciójain kívül énekeltem még Boulez, Eötvös, Kurtág és Gia Kancheli alkotásaiból. Mivel a bel canto -énektechnika számomra prioritás, még akkor is figyelembe veszem, ha modern zenei előadásról van szó.

    Dalestje Neris-les-Bains -ban tisztelgés Edita Gruberová iránt.
    Miben volt Önre legnagyobb hatással?

Főleg óriási életműve, ahogyan járta a földrészeket, az a hang, az a rengeteg szerep. Már egészen fiatalon rátalált egy olyan különleges hangképzésre, ami azonnal felismerhetővé teszi őt és viharos tapsot hozott az operaházakban; de nem dőlt hátra pihenni, hanem ehelyett továbbra is törekedett a tökéletességre, folyvást tanult, folyvást képezte magát tovább, mint művész. A gyönyörű, lágy, fuvolázó hang hátterében hatalmas mennyiségű munka és elhivatottság áll.

    A jelen program során tervez ritkaságokat,
    mint az oly elvétve hallható Lucrezia Borgia -cabaletta.

    Szeretné az emberekkel felfedeztetni újra
    a kevésbé ismert darabokat?

Eddig csak koncertszerűen volt szerencsém előadni a ritka cabalettát, de ezt a bonyolult karaktert szívesen vinném színpadra. Rajongok az ismeretlen művekért és a híres operák ritkán előadott részeiért; ha egy adott műből nem áll rendelkezésre számos felvétel a legnagyobb énekesekkel, igazán felszabadító és nagyon alkotó feladat előkészíteni és bemutatni egy olyan áriát, amelyik újdonság akár még a rendszeres operalátogatók számára is. Mintha vadonatúj mű lenne, úgy tűnik, főleg a nagyon ritka darabok esetében. Természetesen a kiválasztás fő szempontja, hogy az ária egyébként is jól illeszkedjék a hangomhoz, és nem csupán arról van szó, hogy előadásra kerüljön valami szokatlan.

    A zenén kívül van-e valamilyen szenvedélye vagy hobbija?
Van egy rózsakertem Budapest közelében. Ha éppen nem gyakorolok, majdnem biztosan éppen nyesegetem-gondozgatom 250 rózsafácskám valamelyikét.

    A következő zenei feladatok?
Amint hazaérek, máris új előadás: La traviata – Magyarország legnagyobb szabadtéri színpadán; a premier július végén lesz. Azt követően másik fesztiválra utazom, ott Brahms és Grieg -dalok lesznek műsoron; végül ősszel az operaszezon számomra a Hoffmann meséi hármas női szerepével nyílik meg.

1207   Beatrice 2022-07-02 13:48:29

Holnap, azaz július 3-án 15:30-tól 16:30-ig Operabeavató lesz
Verdi Traviatájáról a szlovákiai Füleken (Fil'akovo).
Közreműködők: Kolonits Klára, Tötös Roland, Dinyés Dániel.

Linkek:
https://udvartfestival.com/hu/program/
https://udvartfestival.com/hu/megkozelites/
Jegyek a helyszínen kaphatók: https://udvartfestival.com/hu/jegyek/

1206   Beatrice • előzmény1204 2022-07-01 00:07:52

Fenomenális volt a koncert!

1205   Beatrice 2022-06-27 19:51:25

Interjú Kolonits Klárával (angol és francia nyelven)

1204   Beatrice 2022-06-26 16:08:08

Kolonits Klára június 30-án az Edita Gruberova emlékére rendezett koncert szólistája lesz. Helyszín: Théâtre André Messager, Néris-les-Bains, Franciaország. A program olyan áriákból áll, amiket Gruberova énekelt, vagy énekelhetett volna

Aki anyagilag támogatja a koncertet - akár kis összeggel - az meg fogja kapni a linket a koncert felvételéhez.

Program

Itt lehet támogatni

1203   Klára • előzmény1202 2022-06-09 15:54:13

Kedves Katalin, nagyon köszönöm!

 

1202   Nagy Katalin 2022-06-09 14:37:26

Hallgassák meg Kolonits Klárát, megéri!

Nem is sejtettem, hogy a Teatro Coccia teljes operákat tesz fel a tubusra. Nagyon megörültem neki, hogy az a Traviata is felkerült, ahol a férjemmel együtt mi is vörösre tapsoltuk a kezünket. Szeretném megosztani az élményt a fórumtársakkal is.

https://www.youtube.com/watch?v=Z7_Xud7rFAs

1201   Beatrice • előzmény1200 2022-04-30 01:45:25

A Grieg-dalok némelyikét itt megtaláltam (kotta és szöveg).

1200   Beatrice 2022-04-30 01:32:52

Ma 16 órakor az Eiffel Műhelyházban:

Daldélután Kolonits Klárával

A műsort tematikus blokkok alkotják, szinte minden blokkban szerepel mindhárom szerző (Csajkovszkij, Grieg és Brahms).

Még van néhány jegy.

1199   -zéta- 2022-04-08 10:45:13

Beszélgetés Stuart Mária kapcsán, de sok minden másról is...

1198   ladislav kozlok 2022-04-08 09:55:14

A tubuson meghallgattam a La Grange Áriát. Kolonits Klárika elképeszto bravur koloratúrái  csodálatosak.  Nagy BRAVA a muvésznonek.

So sikert kívánok a ma esti premierhez,    

1197   Búbánat 2022-04-06 10:54:05

Kolonits Klára a napokban feltett a YouTube-ra két "friss" videofelvételt:

Erkel Ferenc: Hunyadi László – La Grange-ária – Kolonits Klára (2022)

Szilágyi Erzsébet áriája, II. felv.

Rendező: Ókovács Szilveszter, az OPERA főigazgatója

Magyar Állami Operaház, 2022

Gaetano Donizetti: Maria Stuarda – Trailer – Kolonits Klára (2022)

Maria: Kolonits Klára

Erzsébet: Boross Csilla

Karmester: Dinyés Dániel

Szegedi Nemzeti Színház 

Magyarországi premier: 2022. április 8., 10. - koncertszerű előadásban

1196   Búbánat • előzmény1195 2022-01-30 22:55:32

"lujza" fórumtársunk hozta fel a linket a "Kedvenc előadók" topicba és ott reflektáltunk már rá; ezeket áthozom ide, legyenek meg itt is.

2900   Búbánat • előzmény2898   2022-01-30 17:00:02

Köszönöm a linket!  Meghallgattam Kolonits Klárával készült podcast-interjút. Rém érdekes és elgondolkodtató témákról esett szó, nem csak mint énekművész, de mint  „civil” ember is, saját életsorsának fontos mozzanatait beleszőve tárulkozik ki előttünk, és helyenként önkritikus vallomásaival mindvégig leköti a figyelmünket. Én is csak ajánlani tudom mindenkinek, akit érdekel a rokonszenves Művésznő személyisége, hallgassa meg ezt a közel egyórás beszélgetést!

Eddig is a kedvenc magyar opera-énekesnőim között tartottam számon Kolonits Klárát, mind a mai napig nagy tisztelője vagyok neki és rajongója művészetének, és most meghallgatva újabb megnyilatkozásait, a csodálatom, szimpátiám iránta tényleg, szavakba nem önthető...

 

2899   lujza • előzmény2898   2022-01-30 03:29:37

Nagyon érdekes ez a beszélgetés Kolonits Klárával, érdemes meghallgatni. Akit érdekel az éneklés technikája, annak különösen.

1195   -zéta- 2022-01-30 21:42:36

Egy nagyon izgalmas interjú...

1194   Beatrice • előzmény1192 2022-01-08 18:25:15

Most már 4-ére is lehet venni jegyet.

1193   ladislav kozlok • előzmény1192 2022-01-08 11:25:38

Mille grazie, cara Beatrice.

1192   Beatrice 2022-01-07 22:45:27

Megkezdődött a jegyértékesítés a február 6-i szegedi Maria Stuardára.

Érdekes módon a február 4-i premierre még nem kaphatók jegyek.

Maria: Kolonits Klára, Elisabetta: Boross Csilla.

1191   Búbánat 2021-12-14 13:59:43

Katolikus Rádió - "Zenei barangolás"

A Liszt- és Kossuth-díjas Kolonits KlárávalOffenbach Hoffmann meséi című operája női főszerepeinek alakítójával

a szerkesztő, Magyar Kornél beszélgetett.

Részletek szóltak az Erkel Színház-beli próbán készült  hangfelvételből és az EMI 1965-ös lemezéről.

Elhangzott: 2021.12.05. 20:04 - 21.00

Az adás visszahallgatható itt

1190   ladislav kozlok • előzmény1189 2021-10-28 14:52:44

Ez nagyon jo hír, koszonet.

1189   Beatrice 2021-10-28 14:15:41

Most fedeztem fel a Müpa honlapján, hogy a ma esti Verdi Requiem szoprán szólistája Kolonits Klára lesz (eredetileg nem vele hirdették). Az előadást a neten is közvetítik. 19:30-kor kezdődik.

1188   -zéta- 2021-10-12 23:47:21

Egy nagyon különös/izgalmas interjú... 

1187   Búbánat 2021-05-23 14:58:37

Bartók Rádió, ma 21.14 - 22.00:

Kolonits Klára (szoprán) és Zsoldos Bálint (zongora) Szergej Rahmanyinov dalokat ad elő

1. – Afanaszij Afanaszijevics Fet verse: A titokzatos éjszaka csöndjében op. 4/3,

2. – Alekszandr Puskin verse: Ne énekeld szépségem előttem op. 4/4,

3. – Arszenij Golenyiscsev-Kutuzov verse: Rég volt-e, barátom op. 4/6,

4. – Maria Davidova verse: Várlak op. 14/1,

5. – Fjodor Tyutcsev verse: Tavaszi áradat op. 14/11,

6. – Victor Hugo verse (Lev Mej fordításában): Azt válaszolták op. 21/4,

7. – Alfred de Musset verse (Alekszej Apuhtyin fordításában): Magányosság op. 21/6,

8. – Glafira Galina: Jó itt op. 21/7,

9. – Vaszilij Zsukovszkij verse: A csíz halálára op. 21/8,

10. – Glafira Galina verse: Az ablakom alatt op. 26/10,

11. – Fjodor Tyutcsev verse: E napra emlékszem op. 34/10,

12. – Alekszandr Blok verse: Éjjel a kertemben op. 38/1,

13. – Andrej Belij verse: Hozzá op. 38/2,

14. Vocalise op. 34/14

 (Orosz Kulturális Központ, 2018. október 4.)

(Ism. június 11., 14.14)

1186   Búbánat 2021-04-24 18:35:59

Az Opera.hu oldaláról

Olasz és francia operacsemegék Kolonits Klára online áriaestjén

A bel canto és francia operairodalom színpadon ritkán hallható részleteiből összeállított vadonatúj műsorral készül áriaestjére a Kossuth- és Liszt-díjas koloratúrszoprán. A Bellini, Rossini, Donizetti, Verdi, Charpentier, Massenet és Meyerbeer műveit is felvonultató esten – amely egyszeri alkalommal, 2021. április 24-én 20:00 órától látható az Opera Otthonra fizetős szolgáltatásában vendégként közreműködik Schöck Atala és Brickner Szabolcs, zongorán kísér Dinyés Dániel.

Fuvolán közreműködik: Rácz János és Gjorgjevic Dóra

Eiffel Műhelyház – Bánffy Miklós terem

Műsor:

Bellini: Capuletek és Montague-k – Giulietta áriája az I. felvonásból („Eccomi, in lieta vesta… Oh quante volte”)
Rossini: Semiramis – Semiramis és Arsace duettje a II. felvonásból („No, non ti lascio!”) – közreműködik: Schöck Atala
Donizetti: 
Lucrezia Borgia – Lucrezia áriája („Com'e bello”)
Donizetti: A kegyencnő – Leonóra áriája a III. felvonásból („O mio Fernando”) – előadja: Schöck Atala
Bellini: 
Norma – Norma és Pollione duettje a II. felvonásból („In mia man”) – közreműködik: Brickner Szabolcs
Verdi : 
A lombardok – Giselda áriája a IV. felvonásból („Qual prodigio… Non fu sogno”)
Massenet: Manon – Saint Sulpice duett a III. felvonásból – közreműködik: Brickner Szabolcs
Charpentier: Louise – Louise áriája a III. felvonásból („Depuis le jour”)
Meyerbeer: Az afrikai nő – Vasco da Gama áriája a IV. felvonásból („Pays merveilleux!… Oh Paradis”) – előadja: Brickner Szabolcs
Meyerbeer: Észak csillaga – Katalin áriája („C'est bien lui”)

1185   Búbánat 2021-01-07 11:33:28

Kolonits Klára honlapjáról:

június 11, 2021

  •  

    Verdi: Simon Boccanegra (Amelia) június 11, 2021, 20:00 - 23:00 Opéra de Rouen Haute-Normandie - Théâtre des Arts, 7 Rue du Dr Robert Rambert, 76000 Rouen, France

     operaderouen.fr 

     

június 13, 2021

  •  

    Verdi: Simon Boccanegra (Amelia) június 13, 2021, 16:00 - 19:00 Opéra de Rouen Haute-Normandie - Théâtre des Arts, 7 Rue du Dr Robert Rambert, 76000 Rouen, France

     operaderouen.fr

     

június 15, 2021

  •  

    Verdi: Simon Boccanegra (Amelia) június 15, 2021, 20:00 - 23:00 Opéra de Rouen Haute-Normandie - Théâtre des Arts, 7 Rue du Dr Robert Rambert, 76000 Rouen, France

     operaderouen.fr

1184   Búbánat 2020-10-25 11:50:01

2020. október 25-én (vasárnap) 21:35-től látható felvételről ifj. Johann Strauss A denevér című nagyoperettje az M5 műsorán.

Díszlettervező: Csikós Attila
Jelmeztervező: Vágó Nelly
Koreográfus: Lőcsei Jenő
Rendező: Szinetár Miklós

Szereplők: Rezsnyák Róbert, Kolonits Klára, Tóth Pál Mátyás, Megyesi Schwartz Lúcia, Pataky Dániel, Haja Zsolt, Kiss Tivadar, Kiss Diána, Vida Péter, Tallós Andrea, Teleki Nagy Krisztián

Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor).

Vezényel: Dénes István

A felvétel 2020. január 4-én készült az Erkel Színházban

1183   Búbánat 2020-09-29 14:08:06

Az Opera alábbi hírlevele érkezett a címemre:

Daldélután Kolonits Klárával

Koncert

A romantikus dal műfajának szerelmesei közül bizonyára sokan emlékeznek a Dalszínház utcai dalestek sorozataira, amelyeket az Operaház Székely Bertalan-termében rendeztünk az Ybl-palota bezárásáig. Ha újranyitjuk majd, a dalok egy vadonatúj homlokzati térbe kerülnek, a Medgyasszay terembe, addig azonban az Eiffel Műhelyház Fricsay-stúdiója, nagyobb érdeklődés esetén Bánffy-terme ad helyet a minden énekes számára hangi, ízlésbéli és memóriakihívást is jelentő dalprogramoknak. A minden hónap egy vasárnap délutánján sorra kerülő koncertekről hangfelvétel készül, amelyet az OpeRádióban podcastként adunk le.
 
 Az előadás helyszíne:

Eiffel Műhelyház – Bánffy Miklós terem

1101 Budapest, Kőbányai út 30
 
Időpontja:

2020. október 22. csütörtök 16 óra


Szereposztás
 
Kolonits Klára
 
Alkotók
Rendező: Harangi Mária
 
Közreműködnek a Színház- és Filmművészeti Egyetem színházrendező–bábszínházi rendező szakirány (2017-2022) hallgatói.
Osztályvezető: Hoffer Károly, Csizmadia Tibor

1182   Beatrice • előzmény1181 2020-08-23 12:41:56

A zeneakadémiai koncertről időközben megjelent Zéta beszámolója.

(Én meg elnézést kérek, hogy elfelejtettem megemlíteni Palojtay János zongorakísérői közreműködését a koncerten.)

1181   Beatrice 2020-08-23 00:35:28

A művésznőt szerencsére élőben is lehetett látni-hallani ezen a héten: csütörtökön a Zeneakadémián énekelte az angol Vaughan Williams egyik dalciklusát, míg szombaton a BMC-ben az Operajátszóház c. műsorban lépett fel.

Mint a műsorközlőtől megtudtuk, Vaughan Williams On Wenlock Edge c. dalciklusának műsorra tűzése a művésznő kívánsága volt. A kíséretet a Korossy Vonósnégyes szolgáltatta.
Érdekes élmény volt a nálunk kevéssé ismert szerző - aki Bartók és R. Strauss kortársa volt - dalait hallgatni. A ciklus nem egy darabja sötét tónusú és a halált idézi meg, de úgy, mint az élet természetes részét.

Az elsősorban gyerekeknek szóló Operajátszóház igazi csapatmunka.
A műsor témája a Varázsfuvola volt, közreműködött az Óbudai Danubia Zenekar, melyet Dinyés Dániel vezényelt, aki a gyerekek számára magyarázatokkal is szolgált, Göttinger Pál rendezővel egyetemben. Az énekesek Erdős Attila és Kolonits Klára voltak. Erdős Papagenót alakította, míg Kolonits hol Pamina, hol Papagena volt (a Papagenóval énekelt két duettben), valamint fuvolán is közreműködött Papageno belépőáriájában.
A rendező itt is - mint más Operajátszóházak alkalmával - élt a közönség bevonásának eszközével. Papageno áriáját úgy rendezte meg, hogy Papageno bekötött szemmel bolyongott az erdőben, a fuvola (azaz a madarak) hangját követve, az erdő fáit pedig a résztvevő gyerekek alakították.

1180   david28 2020-08-22 22:47:39

Remélem mindenki belekukkant a youtube-on az Építsünk énekest sorozatba! Akit érdekel az énektechnika és annak rejtelmeit régóta szereti tanulmányozni (mint pl. én is), annak igazi kincs a csatorna. Rengeteget lehet tanulni nem csak énektechnikából, hanem életből is: minden videó egy kis göngyszem egy pályája csúcsán lévő VALÓBAN REMEK énekesnőtől, akit nem valami mitikus őstehetségként repített fel a szakma, ebből kifolyólag tudja, hogy mit miért csinál, mi az a bukás, a küzdelem, a munka, s ennek megérdemelt gyümölcsét is megfelelő önreflexióval és intelligenciával tudja kezelni. Egy videó van, ami kicsit szúrja a szemem, de ki vagyok én ahhoz, hogy... :) A csatorna 99%-a egyetemi tananyag kéne, hogy legyen. Szóval youtube-ra fel, növelődjön az a nézettség!

1179   smaragd • előzmény1178 2020-08-21 12:48:20
Köszönöm, remélem, a mediaklikken majd még elérhető.
1178   Búbánat • előzmény1177 2020-08-21 11:07:05

A dalest ismétlése ma, Bartók Rádió: 12.36- 13.25

1177   Búbánat 2020-08-02 16:29:55

Bartók Rádió ma esti műsora

19:35 – 20.25 Dalszínház utcai dalestek

 - Kolonits Klára (szoprán) dalest 

Km.: Dinyés Dániel (zongora)

1. Franz Schubert: a) Margit a rokkánál - Johann Wolfgang von Goethe verse, b) Te vagy a csend - Friedrich Rückert verse, c) Vadrózsa - Johann Wolfgang von Goethe verse,

2. Robert Schumann: a) Hallom a kedves hangját - Heinrich Heine verse, b) Ajánlás - Friedrich Rückert verse, c) Holdas éj - Joseph von Eichendorff verse, d) A lótuszvirág - Heinrich Heine verse,

3. Clara Schumann: a) Szereted a szépséget - Friedrich Rückert verse, b) Sötét álmok -Heinrich Heine verse,

4. Johannes Brahms: Szívem vágya oly szép - Felix Schumann verse op.63/5,

5. Edvard Grieg: a) Csónakban - Vilhelm Krag verse op. 60/3, b) Álom - Friedrich Bodenstedt versre op. 48/6,

6. Liszt Ferenc: a) Csengj, halkan dalom - Johann Nordmann verse, b) Mily szép, mily földöntúli szép - Oskar von Redwitz verse, c) A víg pacsirtaszó - August Heinrich Hoffmann von Fallersleben verse, d) A Rajnánál - Heinrich Heine verse, e) Ha van bájos pázsit - Victor Hugo verse, f) Ha álmom mély - Victor Hugo verse, g) Boldog nap maradj - Alfred Tennyson verse

 (Operaház - Székely Bertalan terem, 2016. június 4.)

(Ism. augusztus 21., 12.36)

1176   laszloferenc • előzmény1175 2020-06-04 07:51:30

nagyon köszönöm!

1175   -zéta- • előzmény1174 2020-06-03 21:16:48

Remek beszélgetés, gratulálok...

1174   laszloferenc 2020-06-03 19:44:49

Kolonits Klára rajongóinak figyelmébe! Videós portrébeszélgetés a linken:

https://www.facebook.com/revizoronline/posts/3154356774659159

1173   lujza 2020-04-30 01:48:20

Remélem, sokan szoktátok hallgatni az Esti dal postát a FB-on! Ez a mai különösen egészen fantasztikus, érdemes visszakeresni! :)))

1172   Búbánat 2020-04-16 15:02:24

Interjú:

Kolonits Klára: "Egy ilyen pályán egy művész nem ügyes akar lenni, hanem a legjobb."

/BOJTA ZITA - 2020.04.15. 18:41 ORIGO.HU/

2020 tavasza sok szempontból rendhagyó, a koronavírus felülírta a terveinket. A művészek szokatlan helyzetbe kerültek, mivel sem ők nem tudnak elutazni fellépni, de nem is lenne kinek, hiszen a közönség is otthon ül. Az idén március 15-én Kossuth-díjjal kitüntetett énekművész, Kolonits Klára, a Magyar Állami Operaház magánénekesnője figyelemreméltó önfegyelemmel és találékonysággal használja ki a helyzetet.

Amikor időpontot kértem a beszélgetésünkhöz, azon tűnődtem, hogy ha egy művésznek valamikor van ideje telefoninterjút adni, akkor az éppen most van....

1171   Búbánat 2020-04-03 10:16:13

Karanténinterjúk II. Kolonits Klára – „Jól is fel lehet használni ezt az időt”

- zéta -, 2020-03-30 [ Interjúk ]

Café Momus

1170   Búbánat 2020-04-02 20:22:53

Múltidéző

Johann Strauss: A cigánybáró _Ki esketett?... Kolonits Klára, Berkes János

Karmester: Deák András

Törökbálint, 2010. január 9.

1169   Búbánat 2020-03-21 12:34:39

Kolonits Klára: Erdő mellett estvéledtem

Opera.hu - youtube

2020. március 20.

Az Erdő mellett estvéledtem kezdetű magyar népdalt Kodály Zoltán gyűjtötte 1922-ben Pásztón az első két versszakkal együtt. A harmadik versszak Szegedről való. Kodály Esti dal címen dolgozta fel a dalt, 1938-ban gyermek-, 1939-ben vegyeskarra.

(Wikipédia)

1168   ladislav kozlok • előzmény1166 2020-03-16 07:59:15

Nagyon megorvendeztettél. Koszonom szépen.

1167   ladislav kozlok • előzmény1166 2020-03-16 07:59:13

Nagyon megorvendeztettél. Koszonom szépen.

1166   nickname 2020-03-15 19:35:01

Bánk bán, Szeged, 2017 - aki lemaradt róla. Teljes felvétel.

1165   ladislav kozlok 2020-03-15 15:46:57

Ezt a díjat Kolonits Klárika nagyon megérdemelte. Nagy gratulácio kedves Muvészno.

1164   Búbánat 2020-03-15 13:17:17

Nagy örömmel olvasom a hírt: Kolonits Klára Kossuth-díjat kapott!  Sok szeretettel gratulálok neki én is!!!

1163   IVA 2020-03-15 12:13:38

Szeretettel gratulálok a Kossuth-díjhoz!

1162   Edmond Dantes 2020-03-15 11:35:09

2020 egyik Kossuth-díjasa. Őszintén gratulálok a művésznőnek!

1161   melisande • előzmény1158 2020-02-20 15:18:03

.

1160   melisande • előzmény1158 2020-02-20 15:18:00

" tekintet nélkül arra, hogy minden énekes jelölt más egyedi arc stb adottságú, de abban iis hogy milyen módon tartsák a nyelvüket, és hogyan bánjanak magával a hanggal. "

Nem tudom melyik részt tetszett látni/hallani belőle, de pontosan az ellenkező történt: mindenki az arcberendezéséhez igazodva más instrukciókat kapott, anatómiái magyarazattal (ott voltam végig). A tudatos nyelvtartás és minden hasonló részlet pedig az énektechnikának, és magának a hangszernek (=emberi testnek) igen fontos része :-)

Tudtommal az egészről felvétel készült és jelenik meg majd az említett master class sorozatban, így mindenki számára elérhető lesz.

1159   Beatrice • előzmény1158 2020-02-19 19:43:26

Sajnos nem láttam a szóban forgó videót, de tavaly érdeklődésből, nézőként résztvettem Edita Gruberova egyhetes mesterkurzusán Tirolban. Bár nem vagyok énekes, annyi lejött, hogy egy ilyen kurzuson nem lehet pillanatok alatt áttanítani, átalakítani régi rossz beidegződéseket. A kurzus végére, miután sokat gyakoroltak, sikerült egyeseknek valamennyire begyakorolni a Gruberova által tanított megoldásokat. A prompt utánzás e mesterkurzus során is többször "kudarcosnak" bizonyult, de akik ambicionálták a változtatást, érzékelhetően tudtak fejlődni néhány nap alatt.
Kolonits Klára nem a győri mesterkurzussal kezdte énektanítási munkásságát, és benyomásaim szerint az IQ-ja se kimondottan átlag alatti, aligha lehet vádolni azzal, hogy azt képzelné, hogy mindenkinek az anatómiája pont ugyanolyan, mint az övé. Viszont, úgy látom, vannak bizonyos technikai fogások, amelyek alkalmazása nélkül nem nagyon lehet valaki igazán jó énekes az ő fachjában. Nyilván ezeket próbálta megtanítani, és ha az elsajátítás nem sikerült azonnal, az nem az ő "kudarca", de nem is a tanítványoké. Amelyik tanítvány úgy gondolja, hogy érdemes a művésznő által mutatott úton továbbmenni, az majd nyilván megteszi.
Melegen ajánlom az énekesnő Mesterkurzus projektjének videóit: http://klarakolonits.com/masterclass/

1158   tiren • előzmény1156 2020-02-19 00:09:51

Ha már az “ErkelSzinház” topicban téma a kalózfelvétel, elmondhatom, hogy a müvésznö györi mesterkurzusáról kaptam felvételt. Sajnos csalódás számomra, hogy minden résztvevö szopránra a saját, sajátos  Kolonits technikát akarta ráeröltetni, tekintet nélkül arra, hogy minden énekes jelölt más egyedi arc stb adottságú, de abban iis hogy milyen módon tartsák a nyelvüket, és hogyan bánjanak magával a hanggal. Szinte csak kudarcos megvalósítást lehet hallani.

1157   nizajemon 2020-02-17 19:07:43

A Tudor királynőket nagyon várom :)

1156   Beatrice 2020-02-17 19:00:09

Elképesztő hete volt Kolonits Klárának a múlt hét:

Honlapja szerint február 12-én mesterkurzust tartott Győrben a Széchenyi István Egyetemen,
13-án ugyancsak Győrben Konstanzát alakította a Nemzeti Színház színpadán,
14-én Pesten a Festetics-palotában az Új Harmónia Fúvósegyüttessel lépett fel (Händel Messiásából énekelt egy áriát, valamint Mozart Exsultate Jubilate-ját),
15-én a Müpában az Operajátszóház műsorban Mozart Don Giovannijának részleteiben Zerlinát (!) alakította,
16-án délelőtt a Müpa Fesztivál Színházában a Beethoven 250 sorozat keretében az A távoli kedveshez dalciklusból énekelt el két dalt (többször is, mert "magyarázós" műsor volt),
ugyanaznap este a Hatszín Teátrumban az Operabeavatóban Donna Anna volt.

Felsorolni is sok... A fentiek közül tanúja voltam a 14-i és 15-i, valamint a 16-i délelőtti eseménynek, és tanúsíthatom, hogy ezek a fellépések a művésznőtől már megszokott és elvárt magas színvonalon zajlottak, érzékelhető spórolás nélkül.

Én csak az események felén vettem részt, és még csak most "pihenem ki", azaz dolgozom fel őket. Mindegyik nagy élmény volt.

Hadd meséljek az egyikről, a számomra legszokatlanabbról: Az Operajátszóház a Budapesti Vonósok sorozata, Dinyés Dániel vezényletével és Göttinger Pál rendező fellépésével, valamint énekesekkel. Elsősorban gyerekeknek szól. A Tükörteremben rendezik az egyórás műsort. A zenekar pódiumon helyezkedik el, a terem közepén van egy nagy tér, ahol a gyerekek ülnek párnákon, a felnőtt kísérők és a túl kicsi vagy félős gyerekek oldalt ülnek székeken. A műsorban a nagyszerű énekbetétek és az ezeket kísérő élvezetes zenei és rendezői magyarázatok mellett az ún. gamifikáció ("játékosítás") módszerét is alkalmazzák: a középen levő gyerekek kapnak bizonyos játékszabályokat, és eszerint kell viselkedniük, részt véve az opera cselekményében az énekesekkel együtt. A Don Giovanni-Zerlina kettőst úgy játszották el, hogy a két énekes (Cseh Antal és Kolonits Klára) a tér két átellenes pontjáról indult el (énekelve a kettőst), és a gyerekeknek kellett a talpuk alá rakosgatni a párnákat, csak párnára léphettek, és két párna nem lehetett egymáson. Nos, némi "túra" után sikerült középen találkozniuk.
Később a felnőtt közönségből is bevontak egy apukát a játékba: ő játszotta Masetto (néma) szerepét egy széken ülve, és az volt a rá vonatkozó szabály, hogy nem mozdulhatott meg, és nem nevethette el magát, miközben a neki éneklő Zerlina bármit csinálhatott, csak nem érhetett hozzá.
Volt még Regiszterária is (Cseh Antal ezúttal Leporello bőrébe bújt), a gyerekeknek meg kellett jegyezniük, hogy melyik országban hány nőt hódított meg Don Giovanni, illetve milyen nőket kedvel, és ki lettek kérdezve belőle (jól teljesítettek).
Az Operajátszóház elvileg a kisiskolás korosztálynak szól, de szerintem melegen ajánlható minden gyereknek 4 és 124 éves kor között...
Számomra a legnagyobb élmény mégiscsak Zerlina volt, abszolút különlegesség, sose hallottam még a művésznőt ebben a szerepben. De az egész produkció szuper volt.

1155   bermuda 2020-02-13 12:06:31

Micsoda belcantó áriákat hallhatunk áprilisban a MÜPÁban a Brownlee esten.... Kolonits Klára a legszebb áriákat fogja énekelni-a műsor szerint- és Aminát is az Alvajáróból, Elvirát stbVégre.

1154   Búbánat 2020-01-18 13:05:46

Kult’30 Értékes félóra - az M5 csatorna kulturális magazinja – 2020. 01.17-i adás

benne: Kolonits Klárával és Lengyel Ferenccel beszélget Csőre Gábor műsorvezető

(elérhető és visszanézhető az időskálán: 23.00  - 30.10 perc)

Erről a linkről közvetlenül megnyitható: 

https://mediaklikk.hu/video/2020/01/17/mozart-szoktetes-a-szerajbol-coopera-bemutato-februar-1-en-gyorben

Téma: Mozart Szöktetés a szerájban című daljátékának bemutatójára készülnek február 1-én, Győrben - COOPERA

1153   Edmond Dantes • előzmény1152 2019-12-09 10:57:06

Azt a produkciót talán ha egyszer láttam anno és már alig emlékszem rá. De 30 év alatt változott annyit a világ, ha nem is mindig jófelé, hogy nem Kero rendezése az etalon örök időkre, lett légyen az és akkor olyan, amilyen. Kolonits Klárát pedig olyan vállalkozó szellemű művésznek ismerem, aki szívesen beáll,  divatos szóval: beleáll -fogalmazzunk így- vállalkozó(bb) szellemű rendezésekbe. Megjegyzem (itt kissé off), hogy pl. Alföldi operaházi Gluck-rendezése annyira "tisztelettudóra" sikerült, hogy a fal adta a másikat :-) ... magyarul és nekem: szimplán unalmas volt.

1152   Búbánat • előzmény1150 2019-12-09 10:03:07

Lásd. az 1151. sorszám alatt.

1151   Búbánat • előzmény1147 2019-12-09 10:02:13

„Hagyományos színrevitel” alatt azt értem, hogy az új Hoffmann meséi ne legyen meghökkentőbb annál, mint amit  Offenbach dalművének legutóbbi felújításakor láthattunk Kerényi Miklós Gábor rendezésében, 1990. december 8-án, az Operaházban..

1150   Edmond Dantes • előzmény1149 2019-12-09 09:27:33

Nem tudom, milyen volt Serban legendás rendezése negyedszázaddal ezelőtt, de láttam rendezésében az Angyalok Amerikábant Alföldi Róbert Nemzetijében (2012/13) és a III. Richárdot (Alföldivel a címszerepben) a Radnótiban (2018). E két, mellesleg igen sikeres, "rendezői színházas" produkció láttán nehezen tudok tőle elképzelni "hagyományos színrevitelt" ...  lehet, hogy az eltelt 20-25 év alatt Serban "megfiatalodott"?

1149   Heiner Lajos • előzmény1148 2019-12-09 09:10:11

Ld. Serban legendas rendezeset a STOP-ban, 1993 decembere.

1148   Edmond Dantes • előzmény1146 2019-12-09 08:50:17

El sem tudom képzelni, milyen lehet egy "hagyományos színrevitel" a Hoffmann meséi esetében. Annyi "zizi" van abban a darabban, hogy még "hagyományos színrevitelben" is egy nagy csodabogár az egész. Ha van opera, amiben -a zenei anyag csorbítása nélkül és érintetlenül hagyása mellett!- "minden megoldás érdekel", akkor az pont a Hoffmann meséi.

1147   lujza • előzmény1146 2019-12-09 00:43:39

Azt hiszem, ebben tévedsz! Idézném a Művésznő véleményét Peter Konwitsny Attila rendezéséről:

"Tudom, hogy első pillanatban nem tűnik vonzónak a színpadra állítás, nekem azonban egy életre szóló élményt jelentett a munka Peter Konwitschnyvel. A rendezése, ami már harmadszori felújítás (Bécs és Lübeck után) minden ízében átgondolt és a darab alapvető mondanivalóját közvetíti, nem az adott történelmi kontextusban, hanem egyetemesen, kihegyezve arra, hogy az emberi hatalom és bosszúvágy minden életkorban milyen pusztítóan hat az egyén és a közösség sorsára egyaránt. Konwitschny elképesztő érzékenységgel, mindenkinek a tehetségéhez,és szellemi képességeihez alakította az elvárásait,de senki sem lazsálhatott. Minden kórustagtól és statisztától ugyanazt az intenzitást várva el, mint a címszereplőtől. A zenei vezető Káli Gábor sok egyéni és zenei próbával érte el, hogy a zenei megvalósítás automatikusan kidolgozott legyen és mindenkinek bőven maradjon ideje a játékra. Nagyon jó volt az együttműködés közte és a rendező között. Bár beugró voltam, mindenre jutott idő.

Ez az előadás olyan, ami az előadónak is kerek egész élményt okoz, mivel minden meg van komponálva, ezek között a keretek között maximális szabadságot ad. A közönség számomra meglepő módon a német átlagnál lelkesebben fogadta, igazi mediterrán siker volt, és szép házak voltak a júliusi hőségben is.

Én a Nadine Duffault által rendezett Traviatát is nagyon szerettem, jobban, mint a másik 6, tradicionális rendezést, amiben felléptem. Konwitschny rendezése egyfajta absztrahálást vár el a befogadótól, nem a megszokott lélektani realizmus a színjátszás alapja. Természetesen nem várom el, hogy mindenki elfogadja, csak ne zárjuk ki, mint lehetséges megoldást."

1146   Búbánat 2019-12-08 16:14:07

Székely Kriszta már "bizonyított" Offenbachhal az Operettszínházban: a "Kékszakáll" - ami azért eléggé megosztotta a közonség és a kritika véleményét erről a produkcióról - nekem tetszett, de azért jobban örülnék ha a Hoffmann meséi megrendezésével nem forgatná ki annyira a történetet a" romantikából", mint tette az operettel. 

Gondolom, Kolonits Klára szívesebben énekel és mozog a színpadon egy hagyományos színrevitelben, mintha egy modern vízióban kellene a tripla-szerepét alakítania.

1145   nickname • előzmény1142 2019-12-07 09:39:09

Kolonits és László Boldizsár van a plakátokon, tehát gondolom ők lesznek a premieren. Amúgy meg még jegyeket se lehet kapni az előadásokra, majd ezt is közzé teszik. Még változások is lesznek: meghirdették az évasot és ez még nem azt jeleneti, hogy minden így lesz, de szerintem nem fog változni. László Boldizsár nekem tetszett a szegediek nagyon jól sikerült Hoffmanjában. 

1144   Búbánat • előzmény1142 2019-12-07 09:17:14

Egy előadásban énekli el mind a három szerepet, ahogy korábban máshol, más rendezésekben is hasonlóképp alakította.  Ez (is) teszi különlegessé, varázslatossá Kolonits produkcióját! 

Ha elkezdődik jövőre a jegyértékesítés, időben megtudjuk, mely előadások az övé.

1143   Diva Plavalaguna • előzmény1142 2019-12-07 08:47:46

Bemutató: 2021. márciusában - az évadban 6 előadás lesz.

1142   lujza • előzmény1141 2019-12-07 02:30:48

A baj csak az, hogy nem derül ki, mikor énekli ő mindegyik szerepet!

1141   nickname 2019-12-06 18:36:07

Jövőre lesz Hoffmann meséi a művésznővel! Végre!

1140   Beatrice 2019-12-02 22:04:09

A művésznő - honlapja szerint - december 6-án a Szöktetésben énekel Debrecenben.

A szerepet jövő májusban Pesten is énekli, csakhogy a sorozat egyik előadására se lehet jegyet kapni. A legtöbb előadás zártkörű, arra az egyre, amelyik nem az, pedig már feltehetően elfogytak a jegyek.

1139   Búbánat • előzmény1138 2019-11-04 14:25:36

Klára Kolonits sings Erkel: Erzsébet - aria and cabaletta (2019)

1138   Búbánat • előzmény1135 2019-11-03 20:36:22

Klára Kolonits sings Erkel: Erzsébet - duet with Boldizsár László (2019)

youtube 

•Oct 26, 2019

virtuoso Duet from Erkel's Erzsébet

Erzsébet: Klára Kolonits

Lajos: László Boldizsár

Hungarian State Opera Orchestra cond. Balázs Kocsár

1137   Beatrice 2019-10-28 17:01:06

November 11-én 17 órától a Katona József Színház Kantinjában lesz egy beszélgetés, külföldön élő magyar színházi alkotókról. A belépés ingyenes.

Az egyik beszélgetőtárs Kolonits Klára lesz.

További információk:

https://szinhaz.org/csak-szinhaz/csak-szinhaz-budapest/2019/10/20/jo-kerdes-kulfoldon-elo-magyar-szinhazi-alkotokrol-beszelgetnek-novemberben/

https://deszkavizio.hu/november-11-en-folytatodik-a-jo-kerdes-sorozat-a-katonaban/

"Szó lesz arról, hogy más munkamódszert igényel-e az alkotóktól a külföldi környezet, illetve arról is, hogy hogyan változik a színházi hatásmechanizmus más országokban, színházi kultúrákban?"

1136   Búbánat 2019-10-23 13:29:39

Liszt Fesztivál

2019. Október 23. ,19:00 óra

Gödöllő Királyi Kastély - Díszterem 

/2100 Gödöllő, Grassalkovich Kastély Park 1./

Kolonits Klára Liszt dalestje

Közreműködik: Zsoldos Bálint - zongora

1135   Búbánat 2019-10-23 13:28:14

Különleges esemény részesei voltak, akik szombat este az Erkel Színház programját választották. Az Erzsébet című opera Erkel Ferenc által írt II. felvonása csendült fel koncertszerű előadásban, melyet műismertető előzött meg Ókovács Szilveszter főigazgató, Windhager Ákos összehasonlító irodalomtörténész és kultúrakutató, valamint Kiss Eszter Veronika zenetörténész, zenekritikus tolmácsolásában.

Karmester: Kocsár Balázs

Erzsébet: Kolonits Klára

Lajos: László Boldizsár

Kuno: Haja Zsolt

Gunda: Balga Gabriella

András: Cser Krisztián

Roderich: Káldi Kiss András

Képek az előadásból:

 

Forrás: Opera Facebook oldala

1134   melisande 2019-10-12 21:09:58

Tartalmas francia nyelvű interjú - "Kolonits Klára: a hét operaénekese"

Még egy remek kritika

Mind a kettő hamarosan magyar nyelven is elérhető lesz :) 

1133   smaragd 2019-10-11 16:22:12

Zenetudományi Intézet, Bartók terem

Október 12. (szombat) 16:45

Hangverseny

Giuseppe Verdi: Macbeth (1. változat, 1847), 2. felvonás,

Lady Macbeth áriája: Trionfai! Securi alfine

Erkel Ferenc: Erzsébet, 2. felvonás,

Erzsébet áriája: Szép álmaim, távozzatok!

KOLONITS KLÁRA (ének)

DINYÉS DÁNIEL (zongora)

Johannes Brahms: H-dúr zongoratrió, op. 8

KOVÁCS GERGELY (zongora)

NÉMETH GÁBOR (hegedű)

MÁRKUS ÁGNES (cselló)

http://www.zti.hu/files/esemenyek/2019/MZZT_Konf_2019_Programfuzet.pdf

1132   melisande 2019-10-09 15:09:20

... és még egy remek írás:

https://toutelaculture.com/spectacles/opera/norma-a-toulouse-de-la-guerre-et-de-lamour/

1131   ladislav kozlok 2019-10-05 06:19:47

Szívbol gratulálok a Muvésznonek.

1130   melisande • előzmény1127 2019-10-04 18:46:20

A kritikák magyarul :)

1129   telramund • előzmény1128 2019-10-04 18:26:15

A kérdés költői!Unokaöcsike csak akkor van ,ha jó nagyon lehet belerúgni Tatjána nénibe.Bár való igaz az opera régen sem nagyon számolt be a külföldi sikerekről.De a net világában lehet  kutakodni és taláni sok mindent.

1128   Klára • előzmény1127 2019-10-04 13:58:54

Köszönjük az információt és a segítséget.

Lehet egy költői kérdésem? Miért nem szónak ezekről a sikerekről a hivatalos krónikák? Pl Tatjána nénét miért nem értesíti erről  kedves unokaöcsikéje?

1127   melisande • előzmény1126 2019-10-04 13:53:42

még egy nagyon szép kritika: http://www.classictoulouse.com/opera-capitole-2019-2020-norma2.html

 

Rövidesen mindent felteszünk lefordítva Klára honlapjára!

1126   Beatrice 2019-10-04 13:32:53

Kolonits Klára szeptember 27-én sikeresen debütált Toulouse-ban Norma szerepében. Már az éterien hangzó Casta Diva nagy tapsot és bravókat kapott, és a végén is szép ünneplés volt.

A partnerek közül Karine Deshayes (Adalgisa) volt a legprofibb, szolid technikával és jó hangi és színészi kifejezőkészséggel. Nem tűnik belcanto-specialistának, de jó énekes.

Pollione szerepében a fiatal Airam Hernández lépett fel, szép színű hang, de véleményem szerint lírai tenorjának túl súlyos még a szerep, pláne úgy, hogy egymás utáni napokon énekelt, mert az eredetileg szerződtetett másik tenor kiesett a produkcióból (csakúgy, mint a másik mezzo). Sajnos a tenor színészileg sehol sem volt, tökös római hadvezér helyett egy tutyimutyi civil állt a színpadon. Az Orovesóról inkább ne essék szó. A kórus hangzása ugyan nem volt elég homogén, de legalább egyszerre énekeltek és lelkesek voltak. A fiatal, tehetséges karmester, Giampaolo Bisanti a lírai vonalat állította előtérbe, már a nyitányban. A rendezés (Anne Delbée) nem nyerte el a tetszésemet, de a helyi közönség kedvezően fogadta. Be kell látnom, hogy az opera összművészeti műfaj, és a nem kifejezetten belcanto-rajongó átlagnéző figyelmét is valamivel le kell kötni. Ami leginkább nem tetszett, az egy plusz figura szerepeltetése volt a produkcióban, egy félmeztelen táncosé, aki igen szépen kidolgozott felsőtesttel rendelkezett, időnként agancsos álarcot viselt, és számomra zavaróan sokat mozgott a színpadon. Sajnos még csak néma sem maradt, hanem időnként mikroporttal belepofázott a zenébe. (A félmeztelen férfi szólótáncosok zenei produkciókban való hangsúlyos szerepeltetése világtrend lehet, Joyce DiDonato tavalyi Müpa-beli fellépésében is akadt egy.) Meglehet, ha még egyszer meg tudnám nézni a produkciót, talán jobban összeállna bennem, de erre sajnos nincs módom.

Itt egy francia cikk: https://www.francetvinfo.fr/culture/musique/opera/toulouse-norma-en-ouverture-de-la-saison-du-theatre-du-capitole_3636267.html
a videóban rövid előadás-részletekkel és Kolonits-interjúval.

Ezek pedig francia nyelvű kritikák:

https://www.olyrix.com/articles/production/3454/norma-theatre-capitole-toulouse-27-septembre-2019-article-critique-chronique-compte-rendu-opera-bellini-bisanti-delbee-orain-vergez-cheli-lievore-kolonits-deshayes-hernandez-veronese-soare-clotilde-almuzara-fruitier-orchestre-national-choeur
https://blog.culture31.com/2019/09/29/quand-lopera-mene-a-tout-norma-embrase-le-capitole/
https://www.diapasonmag.fr/critiques/norma-de-bellini-au-capitole-de-toulouse-demandez-la-lune-29359

1125   Beatrice 2019-09-09 20:41:42

1-jén és 7-én, Beregszászon és Tatán Kolonits Klára alakította Szilágyi Erzsébetet a MÁO koncertszerű Hunyadi László-produkciójában. Az M5-nek a beregszászi előadásról szóló riportfilmjében a művésznő is látható-hallható (1:46-tól).

1124   Búbánat 2019-07-26 13:10:22

Ma este 20:00 : Keszthely
Festetics-kastély

Kolonits Klára - ének
Zsoldos Bálint - zongora


LISZT FERENC dalai

Műsor:

Liszt:

Im Rhein, im schönen Strome

Wie singt die Lerche schön

O, Lieb!

In Liebeslust

Kling leise, mein Lied!

Jugendglück

Der du von dem Himmel bist

Die Glückliche

Loreley

S’il est un charmant gazon

Oh! quand je dors

Mignon

3 Petrarca szonett – Pace non trovo; Benedetto sia il giorno; I vidi in terra angelici costumi

A koncert ingyenes!

A keszthelyi Festetics-kastély Tükörtermében 20 órakor kezdődik Kolonits Klára Liszt-dalokból összeállított koncertje, amellyel a Budapesti Tavaszi Fesztiválon is nagy sikert aratott, a különleges érzékenységgel összeállított esten is Zsoldos Bálint zongoraművész kísérte. Előadásukban a 19. század dalai romantikus hitvallásként, irodalom és zene teljes összeolvadásaként szólalnak meg.

Áradó romantika, slágerszerű dallamok – Kolonits Klára szerint ezek a Liszt-dalok legfőbb ismérvei. Ahogy a Liszt-kutató Alan Walker is megfogalmazta, Liszt dalai alkotják a „hiányzó láncszemet” Schumann és Hugo Wolf között, és mind technikai, mint értelmezési szempontból rendkívüli kihívások elé állítják az énekest és a zongoristát. Kolonits Klárát és Zsoldos Bálintot épp ezek a kihívások mozgatják: az énekesnő operaszínpadi előadásai mellett dalénekesként évek óta keresi, kutatja és adja elő a műfaj történetének kevésbé ismert, ám annál izgalmasabb darabjait, és az USA-ban töltött évei óta Zsoldos Bálint is egyre élénkebben érdeklődik az énekelt zene iránt. A két művész a közelmúltban Rachmaninov dalaiból állított össze koncertműsort.

/Forrás: papageno.hu/

http://klarakolonits.com/hu/liszt-dalok/

  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:30 : Budapest
Budai vár (Szentháromság tér - Nagyszínpad)

Szokolay Dongó Balázs és a Corpus Harsonaquartett lemezbemutató
17:00 : Tolcsva
Oremus-szalon

Balázs János (zongora)
"Zempléni Fesztivál"

18:00 : Füzérradvány
Károlyi-kastély

Trüffel Quartet és barátai
Gabora Gyula (hegedű), Lázár Gyula (nagybőgő)
"Zempléni Fesztivál"
Mozart: D-dúr templomi szonáta K.124.
Massenet-Thais: Meditation
Pachelbel: Kánon
Vivaldi: A négy évszak

19:00 : Tokaj
Paulay Ede Színház

Liszt Ferenc Kamarazenekar
Várdai István (művészeti vezető), Tfirst Péter (koncertmester)
"Zempléni Fesztivál"
Grieg: Holberg-szvit, op. 40
Pavel Fischer: 3. vonósnégyes „Mad Piper” – vonószenekari előadásban
Csajkovszkij: Vonósszerenád, op. 48
Jörg Widmann: 180 Beats per Minute
A mai nap
született:
1937 • Bogár István, zeneszerző, karmester († 2006)
1974 • Maxim Vengerov, hegedűs
elhunyt:
1611 • Tomás Luis de Victoria, zeneszerző (sz. 1548)
2016 • Daniela Dessi, operaénekesnő (sz. 1957)