vissza a cimoldalra
2021-10-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Kedvenc felvételek (271)
Opernglas, avagy operai távcső... (21105)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62728)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7596)
Társművészetek (2469)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8649)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5134)
Milyen zenét hallgatsz most? (25096)
Kedvenc előadók (2872)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)
Momus társalgó (6360)
Haladjunk tovább... (230)

Olvasói levelek (11816)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Operett, mint színpadi műfaj (4965)
Edita Gruberova (3143)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4911)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2910)
Momus-játék (6101)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (339)
Bruckner (657)
Chopinről - mélyebben (424)
Wagner (2687)
A nap képe (2295)
Franz Schmidt (4027)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2293)
Eiffel Műhelyház (596)
Pantheon (2983)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1498)
Cziffra György (118)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Fórum - MET-es operaelőadások moziban (-zéta-, 2009-10-12 11:33:07)

 
528   joska141 • előzmény527 2015-01-07 15:28:36
Uránia Filmszínház is közvetíti ugyanezt, ugyanebben az időpontban. Jelenleg még 18 db jegyük van, 4.100 Ft/db.
Elérhetőség: http://www.urania-nf.hu/met-live-in-hd-2014-15/pjotr-iljics-csajkovszkij-jolanta-es-bartok-bela-a-kekszakallu-herceg-vara-
527   lenszkij 2015-01-07 13:01:12
Ha valakinek akadna egy db fölösleges jegye a 0214-i Jolanta/Kékszakállú közvetítésre, kérem, jelezzen nekem.
Köszönöm.
matraijeno gmail
526   Haandel • előzmény525 2014-10-22 20:33:06
...
James Jorden, who is most famous - or should I say infamous - for his alter ego La Cieca on the e-zine Parterre.com.
...
525   Haandel • előzmény521 2014-10-22 20:31:13

...
James Jorden, who is most famous - or should I say infamous - for his alter ego La Cieca on the e-zine Parterre.com.
...
524   Haandel • előzmény519 2014-10-22 20:17:40
Medicine & Opera
… In summary, this was a fist rate performance of one of opera greatest masterpieces…

Written by Neil Kurtzman
523   Haandel • előzmény519 2014-10-22 20:16:20
Renate Wagner
Die Met im Kino: LE NOZZE DI FIGARO
522   Héterő • előzmény521 2014-10-22 15:50:35
Összefoglalva:
It was an understudy’s performance, which is not something that belongs on the Met’s stage on opening night. :-)
521   parampampoli • előzmény519 2014-10-22 07:52:55
Ezt találtam egyedül, de nem tudok angolul. Remélem, neked azért érdekes lesz. -:)
http://observer.com/2014/09/james-levines-figaro-and-the-mets-opening-night-make-for-a-bad-marriage/
520   IVA • előzmény494 2014-10-22 02:59:07
Bővebben
519   Fidelio 2014-10-19 09:47:32
Remélem jelenik meg valamilyen kritika a tegnapi Figaróról. Egyszerűen fantasztikus volt. Nekem nagyon tetszett. Kitűnő hangokat, megoldásokat hallhattam-láthattam.
518   ladislav kozlok • előzmény500 2014-10-16 14:10:20
Nagyon szepen koszonom.
517   Búbánat • előzmény515 2014-10-16 13:59:44
Köszönöm a helyesbítésed.
516   Bambu • előzmény515 2014-10-16 13:52:13
Valóban félreérthető voltam, az interjú alanyára gondoltam, nem a háttérben gyakorlókra.
515   lujza • előzmény508 2014-10-16 00:41:18
Most tényleg Abdrazakov lesz Figaro. De Luciccal Calleja gyakorolta a vívás jelenetet, furcsálltam is, hogy nincs ez már a kisujjukban (nem volt túl bonyolult).
514   Bambu • előzmény508 2014-10-15 23:29:16
Bocsánat, de Ildar Abdrazakov volt, nem Ildebrando d'Arcangelo.
510   parampampoli • előzmény507 2014-10-15 16:29:03
-:))))
509   telramund • előzmény504 2014-10-15 15:51:40
Lucic nagyszerű volt anno a miskolci operafesztiválon.

Aztán sztárolni kezdték és sokat vállalt.Egy hosszabb ideig nem is énekelt.
De azért még elmegy most is,ha összeszedi magát.De a hangkopás mindenkit előbb ,utóbb elér.És,ha ezt elnézzük sokaknak ,nézzük el neki is.
508   Búbánat • előzmény505 2014-10-15 15:49:12
A Macbeth szünetében interjú készült Marlis Petersen és Ildebrando d'Arcangelo énekesekkel is, akik a Le Nozze di Figaro-ban alakítják Susanna és Figaro szerepét – előzetesen, egy bejátszott részletben együtt láthattuk őket énekelni a darabban.

A beszélgetés után d'Arcangelo nem távozott azonnal; ha jól láttam, a háttérben odament néhány ott tartózkodó személyhez is tréfálkozni. Lehet, hogy nem ő volt, de Lucichnak (Macbeth alakítója) mintha besegített volna a vívás gyakorlásában: az utolsó felvonásban sorra kerülő párviadal „koreográfiáját” próbálták ketten…
507   Heiner Lajos • előzmény506 2014-10-15 15:48:03
Miért, az I. jelenést már kiosztották? Szegeden szintén basszus(féle), Kiss András énekelte, á la Galgóczy.
506   parampampoli • előzmény505 2014-10-15 15:45:37
D'Arcangelonak a Macbethben nincs szerep.
505   Fidelio • előzmény499 2014-10-15 15:06:56
Én egy Figaroban láttam-hallottam együtt Netrebko-val Ildebrando d'Arcangelo-t. Igaz az kicsit más karakter, de szerintem jó páros volt.
504   Heiner Lajos • előzmény503 2014-10-15 14:37:34
Lucic Rigolettoja miatt ugrottam ki egyszer a Metbe (nem tegnap volt, ma már nem mennék el miatta), lemondta, akkor debütált beugrással helyette Ganidze - hát...
503   parampampoli • előzmény502 2014-10-15 14:02:01
Nem, nálunk Gazale énekelt Nabuccot, valóban harmatgyengén. Előre, utána Bécsben ugyanúgy. Ganidzét csak Bécsben láttam, Nabuccóként, ő se volt jobb egy szikrával se.
502   chenier 2014-10-15 10:18:54
A legnagyobb globális problémának én a rossz hangképzést, a rossz ének tanítást tartom! Nincsenek igazi mesterek és a hangokhoz értő dirigensek is eltávoztak. Az énekesek többsége nincs tisztában azzal, hogy mire való a hangjuk, az impresszáriókat pedig csak a pénztár csengés érdekli. Ganidze pár évvel ezelőtt Nabuccózott nálunk, harmatgyenge alakítást nyújtva.
501   telramund 2014-10-15 10:00:56
A bariton a legnagyobb probléma?Hát tény Bastianinik,Warrenek,Herleak,Taddeiek,Cappuccillik,Brusonok,Svédek legfeljebb részletekben léteznek.
De egyéb hangfajnál sincs olyan nagy bőség.
Basszusok pedig merre vagy egy igazi mezzó?Szopránnal jobbal-rosszabbal lehet Dunát rekeszteni,de abból is csak a líraiból van sok.Ütős drámai rém ritkán hallható.
500   parampampoli • előzmény499 2014-10-14 11:20:52
Jelenleg az operavilágban a bariton hangfaj a legproblematikusabb, az olasz hősbariton pedig azon belül is leginkább az. A veterán Nucci, az érdemtelenül sztárolt Gagnidze, a félig hangját vesztett Lucic, az ebben a fachba kiránduló, de állandóan csődöt mondó Hampson - általában őket látni mindenütt. Sokan Hvorostovskijt mondanák talán, de élő élményeim alapján ő is igen messze áll az egykori nagy hősbaritonoktól és a szerep megkövetelte ideális hangtól. Pár éve lehetett találkozni Andrej Dobber nevével, de egy ideje ő is eltűnt, akárcsak Roberto Frontali. Elég sok név így együtt, de hogy Netrebko méltó partnerei lennének... azt nem hiszem.
499   ladislav kozlok • előzmény495 2014-10-14 10:42:22
Kedves parampampoli,
szerinted ki lenne melto partnere Netrebkonak ebben az operaban ?
498   Cilike • előzmény497 2014-10-12 16:14:28
Nem kötözködni akartam ám, csak olyan háklis vagyok. :-)
497   parampampoli • előzmény496 2014-10-12 16:03:47
Köszi a pontosítást! (A kottát már régen láttam, és valahogy egy kereszttel módosított hangra emlékeztem.)
496   Cilike 2014-10-12 07:07:50
Az a cisz desz. (Enharmonikus, de más hangnem.)
495   parampampoli 2014-10-11 23:31:55
Sokan azt gondolták is, mondták is, hogy Netrebkónak korai még Lady Macbeth. Nem tagadom, hogy bennem is sok volt a kétely, kell-e, most kell-e, kell-e egyáltalán neki ezt énekelnie. A ma esti MET-mozis közvetítésben engem végképp meggyőzött, hogy igen, kellett, és ha kellett, most volt érdemes, igazi virágkorában. Mert most nem egyszerűen hibátlanul, hanem nagyszerűen, lenyűgözően tette. Belépett életem nagy Lady Macbethjeinek sorába, elsősorban fantasztikus hangszépsége miatt. Minden regiszterben, a legmagasabb régiókban is ugyanazzal a színnel, gömbölyűen, puhán és csengőn szól. Nem túloz, a mély regisztert sem erőlteti, ezért egy-egy ponton kicsit kevesebb a drámai erő, mint a nagy drámai szopránok Ladyjében, de ezért bőven kárpótol, ha kell kárpótolni egyáltalán bármiért is, a koloratúrák csillogásával, az Alvajáró-jelenet ciszének halálosan könnyed, káprázatos, tényleg lélegzetelállító intonálásával. És az egész alakítás sugárzó színpadra termettségével. Nagy énekesnő, korunk kevés igazán nagy énekes művészének egyike. (Csak a szünetben ne adjon nyilatkozatot, mert azzal majdnem sikerült lerombolni minden illúziót. Ugyanaz a lehetetlen, erőltett, vihogás, bohockodás, amit ilyen esetekben Villazon csinált mindig, és szokott csinálni most is.) Ez az este valóban minden pillanatában Netrebkóról szólt, még akkor is, amikor nem volt színpadon. A többiek tisztes produkciót nyújtottak, meg se közelítve a díva színvonalát. Ez különösen igaz Zelko Lucicra, akitől a szünetben azt kérdezték, mi változott az elmúlt 7 évben, mióta a szerepben debütált a MET-ben. Mondhatta volna, hogy hát, azóta elvesztettem akkori hangomat -- persze nem ezt mondta. És nem is vesztette el teljesen, mert tavalyi Scala-évadnyitós Germont-jánál jobb volt, abban ugyanis énekelni kell, ebben meg ordított, mint egy halálra ítélt. Nyitott magasságokkal, nagyon rossz pozícióban lévő hanggal, az áriára le is fáradt alaposan. Hogy miért nem tetszett, azt az érti meg igazán, aki látta Lucic 2007-es frenetikus Macbethjét Guleghinával a Met-ből és kb ugyanabban az időben énekelt drezdai Rigolettóját. Az a hang már eltűnt - volt, nincs. Calleja a MET ismertető szerint olyan tenorok utódja, mint Björling és Caruso. Hát utódja olyan értelemben, hogy ők is énekeltek a MET-ben egykoron, másban semmiben. Calleja sokat javult 10-12 évvel ezelőtti önmagához képest, mikor párszor végig kellett néznem embertelen kínú gyötrődését a Puritánok Arturójának szerepében Bécsben és Berlinben, a hangja nagyobb lett, magassága biztos, csak a középhangok szapora, kecskés vibrátóját nem sikerült kiküszöbölnie. De ma kétségtelenül a jobb tenorok közé tartozik. Ilyen ugyanis a kínálat: ez van. Tenorban is, basszusban is. René Pape például: egy "basszus", akinek csak a mély hangokon van problémája. (Basszus?) A hangmérnökök igyekeztek is azonnal segítségére sietni, és felhangosítani, áriája olyan volt, mintha valaki fel-le tekergette volna a hangerőgombot.
494   Búbánat 2014-09-24 23:23:26
MÜPA tájékoztatása:

„A Metropolitan Opera a 2014/15-ös évadra meghirdetett előadásai közül törölte John Adams: Klinghoffer halála című operáját és helyette a MET Live in HD sorozatban (is) új előadást hirdetett meg, az eredetitől eltérő időpontra, november 22-ére.
Így láthatják ezen a napon a világ többszáz városában Rossini: A sevillai borbély című vígoperájának élő közvetítését Isabel Leonard, Lawrence Brownlee és Christopher Maltman főszereplésével.

A törölt előadásra jeggyel rendelkező vendégek számára a megváltott jegyek helyett – az eredetileg választott ülőhelyekre, az eredetivel megegyező áron – cserejegyet biztosítunk.”
493   Búbánat 2014-08-11 17:33:06
Megszűnhetnek a Met közvetítései

• 2014. augusztus 8. -
• (sze) -
• Fidelio/MTI -

„Véget érhet az előadások élő digitális közvetítése a Metropolitan Operából, ha a szövetségi közvetítőnek nem sikerül megoldást találnia a New York-i operaház vezetői és az alkalmazottak között kialakult egyre élesedő bérvitára.”
492   telramund • előzmény491 2014-07-14 13:58:13
Az Olga Peretyatko férje vezényel.
491   Bambu 2014-07-13 16:51:07
A kieső közvetítés pótlása:

Il Barbiere di Siviglia
Saturday, November 22, 2014

Cast

Conductor: Michele Mariotti
Rosina: Isabel Leonard
Count Almaviva: Lawrence Brownlee
Figaro: Christopher Maltman
Dr. Bartolo: Maurizio Muraro
Don Basilio: Paata Burchuladze
490   Bambu • előzmény489 2014-07-09 13:53:26
Szerinted kit bántottam meg a cikk tartalmának rövid összefoglalásával és a cikk belinkelésével?
489   telramund 2014-07-09 10:10:24
Változások a novemberi Metropolitan-közvetítésekben

2014. június 19.

A Metropolitan Opera közleményben jelentette be, hogy a 2014/15-ös szezon MET Live in HD programjában a november 15-ére meghirdetett közvetítés műsora megváltozik: John Adams Klinghoffer halála című operája helyett más előadást tűznek műsorra. Az új program meghirdetése a közeljövőben várható, melynek időpontjáig szíves türelmüket kérjük.
MÜPA közlemény részlet.Ez egy szimpatikusabb megfogalmazás.És senkit sem bántó!
488   Bambu 2014-07-09 06:44:31
A növekvő antiszemitizmus miatt törölték a Klinghoffer halálát a közvetítések közül. Rövidesen bejelentik mi és mikor lesz helyette.

http://www.theguardian.com/music/2014/jun/18/new-york-metropolitan-opera-cancel-death-of-klinghoffer-simulcast

487   Búbánat • előzmény401 2014-06-21 18:10:41
Most jött ki DVD-n a Stuart Maria!

New York, Metropolitan Opera, 2013

Benini - DiDonato, Polenzani, Van der Heever,Rose, Hopkins, Zifchak

Warner Music
486   Licht Alberich • előzmény485 2014-04-25 12:24:21
MűPa

Uránia
485   Fidelio • előzmény484 2014-04-25 12:18:00
Megvan már pontosan, hogy milyen előadásokat fognak vetíteni?
484   Beatrice 2014-04-25 12:12:48
Mától lehet kapni a jegyeket a MüPába és az Urániába a következő évad vetítéseire.
483   Bambu • előzmény481 2014-02-17 17:12:02
Szívesen! Örülök, hogy tetszett!
482   Bambu • előzmény480 2014-02-17 17:11:09
Bocsi a hisztiért!
481   Haandel • előzmény475 2014-02-17 16:44:39
Köszi az érdekes linkekért!

Utánanéztem, mert ezek az adatok mondanak valamit a műfaj népszerűségéről is.

MET Live in HD: CZ ~ 50 mozi
CZ | Rusalka
MET mozik: 11,200 + Szabadtéri kivetítő: 1,000 = 12,200 néző
CZ | Népesség: ~ 10,440,000
12,200: 10,440,000 = 0.00117 (~ 1:855)
Statni Opera Praha (~ 1,100 férőhely):
12,200:1,100 = 11 teltház

A korábbi rekord:
CZ | Carmen (2010) | MET mozik: ~ 6,500 néző
480   Búbánat • előzmény477 2014-02-17 13:47:37
Kioktatni a butákat szokták. Te nem vagy az. Én reflektálni szoktam mások gondolatára. Ahogy magad is elismered: "ha megszólal valahol a Rusalka én se gondolom, hogy Bartókat hallgatok." Én ugyanígy vagyok ezzel.
479   Heiner Lajos • előzmény477 2014-02-16 20:36:52
Persze. Erkeltől a Bánk bánt.
Persze csak akkor, ha Győzike lenne a címszerepben, és Krasznai Tünde énekelné Melindát.
478   parampampoli • előzmény475 2014-02-16 20:15:32
Nagyon jogos kérdés... attól tartok, igen kevesen lennének. Pedig micsoda különbség a Rusalka meg a Kékszakállú! Az egyik egy jó opera, mondjuk, a másik pedig a zeneirodalom egyik legzseniálisabb alkotása.
477   Bambu • előzmény476 2014-02-16 20:07:06
Köszönöm a kioktatást, de ha megszólal valahol a Rusalka én se gondolom, hogy Bartókat hallgatok. Más kérdést teszek fel: Bármelyik magyar opera esetleges metes közvetítését szabadtéri kivetítőn (téli estén) és moziban megnézné ennyi ember Magyarországon?
476   Búbánat • előzmény475 2014-02-16 18:45:37
Van egy-két "apró" különbség Dvorak operája és Bartók színpadi műve között, de a szerzők stílusiránya is két merőben más világ. A befogadó közönség számára is más-más értelmezést, élményt nyújt. Így az ízlésviláguk, az érdeklődésük is meghatározó szempont.
475   Bambu 2014-02-16 15:13:36
Csehorszában nézettségi rekordot állított be a Rusalka-közvetítés. Jövőre Bartók műve hány embert mozgat meg nálunk? Hány magyar állna egy téli estén szabadtéri kivetítő előtt?

http://www.satcentrum.com/clanky/19979/rusalka-z-met-drtive-porazila-divacky-rekord-carmen/

Néhány cseh kritika:

http://jablonecky.denik.cz/kultura_region/s-cestinou-si-nejlepe-poradil-vodnik-20140211.html

http://kultura.idnes.cz/recenze-rusalka-0j2-/divadlo.aspx?c=A140209_122900_hudba_ts

474   Búbánat • előzmény473 2014-02-14 13:19:03
Ha már Bretz ott énekel a MET-ben, akkor felkérhették volna a Kélszakállú címszerepére. És mellé Komlósi Ildikót Judit szerepére, aki még mindig remekül hozni tudná ezt a karaktert.
473   telramund • előzmény471 2014-02-14 08:09:35
Aztán kikre gondolsz?
Egyébként is szerintem angolul fogják énekelni,mint volt az hajdanán Ramey, Normann idején.
472   Janus • előzmény471 2014-02-14 08:06:38
A varsói előadást veszik át. Ott se magyarok énekeltek, de úgy tudom magyarul adták a darabot.
471   Búbánat • előzmény460 2014-02-13 21:31:20
A kékszakállú herceg várát kár, hogy nem a mieinkkel tűzik műsorra...
470   Haandel • előzmény462 2014-02-13 16:31:53
Bizet’s Carmen
March 4 | March 7, 2015
Ailyn Pérez, Elīna Garanča, Jonas Kaufmann, Gábor Bretz
*****

Kár, hogy nem ez a szereposztás lesz a Met moziban :(
Megvan!
Ha a hegy nem megy…
;-)
469   zalbarna • előzmény463 2014-02-13 11:13:04
Hát, ez talán igaz a romantikus operákra, valóban fáradni látszanak. De sztem egy Don Giovanni-ra akkor is érdemes bemenni, ha a produkció nem "sztáros".

( nem is beszélve a jó barokk operákról, Dido, nápolyiak stb.)
468   Búbánat • előzmény466 2014-02-13 10:58:14
Persze, 2015 januárját akartam írni...
467   Búbánat • előzmény460 2014-02-13 10:43:00
Rossinitől La Donna del Lago-ját is örömmel várom!
466   Búbánat • előzmény460 2014-02-13 10:41:53
A víg özvegynek nagyon örülök!!! Egyébként Lehár operettje vagy húsz éve már szerepelt a MET műsorán, és a Bartók Rádió akkor élőben közvetítette Domingóval és von Stadéval. (Sikerült felvennem audio kazettára.) Kiváló produkció volt. Ezek szerint ezt a rendezést újítja fel 2014 januárjában a MET.
465   Heiner Lajos • előzmény461 2014-02-13 10:38:48
Es mar a fagylalt se olyan hideg, mint regen.
464   telramund 2014-02-13 10:37:23
Majd megnézzük a Tó asszonyát.Szép hosszú mű,de legalább jó a szereposztása!
463   telramund 2014-02-13 10:34:37
De két jó Carmen előadás is van 2015-ben! Garanca-Kaufmann!
Lucicnak jó az impressariója,aztán van nála rosszabb is.
Beczala legalább úgy fog hallatszani a Metben mint Bretz.
Ez a Met pedig már régen nem az a Met.Ott is csak vízzel főznek.Lassan sehol nem érdemes operába menni.
462   Bambu • előzmény460 2014-02-13 09:47:24
Szintén magyar vonatkozások:
-Bretz Gábor nyolc előadásban Escamillo ( partnerei: Elina Garanca, Roberto Alagna )
-Fischer Ádám vezényli A varázsfuvola teljes sorozatát
461   parampampoli • előzmény460 2014-02-13 09:35:22
Micsoda gyenge műsor, úristen...! Mindent a a Scala Traviatájában totál hangtalan Lucic énekel, ha nem ő, akkor a hasonló kvalitású Gagnidze vagy egyenesen Domingo, pl az Ernani bariton szerepében. Racette egymás után. Lucia Shagimuratova, aki épp most bukott meg a Scalában ugyanebben a szerepben. Beczala az Álarcosbál Gustavója... A MET-ben??? Mi fog hallatszani belőle abban az óriási házban? Tanovitskijt katasztrofális Greminje után visszahívták? Nadja Michael mint Judit a Kékszakállúban. Tényleg nem tudom, sírjak-e vagy nevessek??
460   taber 2014-02-13 00:49:47
Kiderültek a 2014-15-ös MET-es évad darabjai, köztük a mozis előadások is.
Több magyar vonatkozás is van, például lesz A víg özvegy, illetve A kékszakállú herceg vára is.
Itt a közvetítési lista.
459   Búbánat 2014-01-18 11:00:12
A mozi után ma este a Bartók Rádióban is élvezhetjük az Anyegint:

19.00 – 22.00 Közvetítés a New York-i Metropolitan Operaházból

Pjotr Csajkovszkij: Anyegin

Háromfelvonásos opera

Szövegét - Alekszandr Puskin nyomán - a zeneszerző és Konsztantyin Silovszkij írta

Vezényel: Valerij Gergijev

Km. a New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara Karig.: Donald Palumbo

Szereposztás:

Larina - Elena Zaremba (mezzoszoprán)
Tatjana - Anna Netrebko (szoprán)
Olga - Oksana Volkova (kontralt)
Filipjevna - Larissa Diadkova (mezzoszoprán)
Anyegin - Mariusz Kwiecien (bariton)
Lenszkij - Pjotr Beczala (tenor)
Gremin herceg - Alexei Tanovitsky (basszus)
Kapitány - David Crawford (basszus)
Zareckij - Richard Bernstein (basszus)
Triquet, tanár - John Graham-Hall (tenor)

Rendező: Deborah Warner

(2013. október 5.) MET/2013-2014/007
458   macskás • előzmény455 2013-12-20 19:19:09
:)
micsoda pozitív hozzáállás:)
457   -zéta- • előzmény456 2013-12-20 18:04:57
Na, a fölhozatal enyhén szólva kétséges, jó egészséget Levine-nak még hosszú évtizedekig!
456   miketyson • előzmény442 2013-12-20 13:52:46
Maestri azért nagyon rossz is tud lenni. De most abszolút elemében volt, és jól is énekelt. Levine meg nagy, össze sem lehet hasonlítani a helyetteseivel.
455   köz(be)szóló • előzmény454 2013-12-20 12:23:01
Szöszke buksicirmi. :)
454   macskás • előzmény453 2013-12-20 10:16:25
:)
Ez a mondatod eléggé érthetetlen a kis szőke fejecskémnek:)
453   Héterő • előzmény452 2013-12-20 09:51:11
Akkor ez most csere vagy nemcsere, nem? :-)
452   macskás • előzmény451 2013-12-20 09:21:50
Aranyos vagy, Ági:)
451   Héterő • előzmény450 2013-12-20 09:16:53
Nincs mit, Zoli.
450   macskás • előzmény447 2013-12-20 08:59:08
Palikám, köszönöm:)
449   macskás • előzmény448 2013-12-20 08:58:46
Igen, pokróc voltál. Lópokróc.
A reakciót vedd semmisnek,
m
448   ladislav kozlok • előzmény447 2013-12-20 08:37:08
Azt hiszem,hogy durva voltam macskassal szemben.
Kedves macskas, bocsanatot kerek.
447   Héterő • előzmény446 2013-12-20 06:59:59
Ugyan már, Cino, félreértetted: ez amolyan szójáték-féle volt. Lehet, hogy nincs macskád, azért veszel néhány dolgot túlságosan a szívedre. Ne bánts egy aranyos cicást, nem mondott semmi rosszat.
446   ladislav kozlok • előzmény440 2013-12-20 06:06:07
Egy beteg emberbol gunyt uzni nem igen humoros.
445   macskás • előzmény440 2013-12-19 23:24:49
köszicske:))
444   macskás 2013-12-19 23:24:04
444
443   macskás • előzmény438 2013-12-19 23:11:44
Legfeljebb egy hozzátartozód az.
442   -zéta- • előzmény441 2013-12-19 22:30:23
Ez utóbbi (Maestri) örvendetes, bár végül is vagy tizenöt éve rója az országutat ezzel a szereppel...

Na és a nagy Levine...?
441   miketyson • előzmény436 2013-12-19 22:24:54
Zenekar, rendezés, Maestri első osztályú volt.
440   Licht Alberich • előzmény438 2013-12-19 21:30:33
Humorérzéked tényleg ennyire nulla vagy poénnak szántad?
439   Heiner Lajos • előzmény437 2013-12-19 21:18:38
Imádom a Salierit. Meg a Mocár-t is.
438   ladislav kozlok • előzmény437 2013-12-19 19:08:04
Te komolyan h... vagy?
437   macskás • előzmény436 2013-12-19 18:03:32
Falstaffot énekelt???
:)))
436   -zéta- 2013-12-19 17:47:54
Napok óta várom a visszajelzéseket: milyen lett Levine visszatérése a MET-ben, hogy tetszett a Falstaff???
435   Janus 2013-10-27 08:44:38
Jó volt tegnap a Sosztakovics opera. Nekem legalábbis tetszett. A rendezés nem volt éppen kifogástalan, de nem volt annyira borzasztó se. Viszont örülnék, ha egyszer ezek a modern rendezők is megtanulnák, hogy nem kell mindig történnie valaminek a színpadon! Olykor elég, ha csak szól a zene! Most gondoljunk bele, mikor kijön egy Anna Netrebko a színpadra. Megjelenik, éneklésre nyitja ajkait és csodákat művel. Hát ki a francot érdekel olyankor, hogy ezenkívül "más" nem történik a színpadon??? Hát kell ennél több és hatásosabb? persze énekes vezetés, színészi teljesítmény kell, de nem fakadtam sírva és nem haltam meg unalmamban, mikor a Levélária alatt nem ugra-bugráltak mindenfajta, Tatjána lelkivilágát jelképező nem is tudom kicsodák a színpadon.

A tegnapi opera egy huszadik századi darab volt, nyilván teljesen más tészta mint a múltkori Anyegin, de akkor is: a sok mozgás, vetítés, rohangálás sokszor fárasztó volt és felesleges: csak elvonta a figyelmemet magáról az operáról ahelyett, hogy ráirányította volna. De ettől függetlenül örültem a közvetítésnek és hogy ezt a Sosztakovics operát is láthattam.
434   parampampoli • előzmény432 2013-10-06 22:38:15
Puskinnál tulajdonképpen nincs utalás arra, hogy Tatjána kemény lett volna, a magyar fordításban elég kurtán kiosztja Anyagint, és kimegy. Az egész pár strófa, nincs úgy kibontva, mint az opera zárójelenete. (Orosz irodalom professzorom egyébként ki nem állhatta az Anyegint mint operát, pedig nagy operarajongó volt, mert szerinte az irodalmi műtől idegen lelkületű műalkotás született Csajkovszkij romantikája miatt. Emlékszem, milyen jókat vitatkoztunk erről orosz irodalom szemináriumon.) Én különben Netrebkót nem éreztem itt olyan keménynek, azért ne felejtsük el, hogy búcsúzóul azért még elég erőteljesen megcsókolja Anyegint. Nekem inkább az utána való távozás tűnik kicsit sutának, zeneileg kevéssé alátámasztottnak. És bár a díszlet szép, nekem jobban tetszik, amikor zárt térben történik meg a zárójelenet. De mindenképpen nagyon jó, zeneileg is, színpadilag is erős a zárójelenet.
433   Bambu 2013-10-06 21:27:05
Természetesen mindent lehet többféleképpen értelmezni. Ugyanabból a műből ki ezt, ki azt tartja fontosnak. Számomra ez a zene, és szöveg "belehalós". Ugy gondolom ez nem a szöveggel ellentétes értelmezés, hanem csak egy elfogadható értelmezés a sok közül. A mostani előadás lényege Tatjánának az a megjegyzése, hogy akkor régen talán jobb ember volt. Ezt támasztja alá a bosszú-csók. A korábbi előadás pedig különösen a zárójelenetért, azon belül is a "Scsasztye bilo kak vazmozsna, kak blizka" mondatért lett megrendezve. A két énekes habitusa közötti eltérésen túl nyilvánvaló a rendezői felfogások közötti eltérés is. Ugyanakkor szerintem Fleming ezzel a rendezéssel, Netrebko a régivel nem igazán tudna mit kezdeni. Egyébként nem mondtam, hogy ez rossz lett volna, de az én szívemhez a régi sokkal közelebb áll.
432   Cilike • előzmény430 2013-10-06 20:57:09
Lehet, hogy tévedek, de emlékeim szerint Puskinnál is elég keményen reagált Tatjána. Nem volt belehalós.
431   Bambu • előzmény430 2013-10-06 19:37:24
feleséget
430   Bambu • előzmény425 2013-10-06 19:35:44
A tegnap esti előadás kellemes élmény volt, de nekem a Tatjána-Anyegin páros örökre a Fleming-Hvorosztovszkij páros marad az egész előadás, és különösen a zárójelenet miatt. Ez utóbbiról egy másik netes oldalon Coppelia néven író személy fogalmazta meg gondolatait, melyeket mindenben osztok. Amit ír, ahhoz nem kell egy mondatot sem hozzátenni, ezért idemásolom:
"A zárójelenet különösen jó. Fleming tökéletesen hozza a szerelmet örökre eltemető, kötelességtudó ovfeleséget, akit újra megkísért a sors, de tanult a leckéből. Amikor megsimogatja Anyegin arcát az mindennél többet elárul Tatjánáról. Arról a nőről, aki tudja, hogy ebből a simogatásból fog élni hátralévő életében. Hogy nincs több, ennek a mozdulatnak elégnek kell lennie amíg él. Hogy ennek az arcnak a képét viszi magával a sírba. Ahogyan ráhajtja a fejét Anyegin arcára, abban a tiltott szerelem minden lemondása benne van. És az a vágy, hogy egyszer, csak egyetlen egyszer szeretné megtudni, hogy milyen érzés, ha olyat ölel, akit szeret....Közben Hvorosztovszkij arcán "a bárcsak örökké tartana ez a pillanat" kifejezés, majd a végén:"a minden elveszett"tragédiája."
Számomra ez hiányzott tegnap. Nem tudom ez a kemény tipusú Tatjána mennyiben Netrebko, és mennyiben a rendező elképzelése, ez valószínűleg már sosem fog kiderülni. Mindenesetre én a "belehalós" Fleming-féle értelmezést jobban szeretem. Itt azért nem említem az akkori rendezőt, mert Fleming több felvételét is láttam és mindig egyforma felfogásban játszott-énekelt.
429   parampampoli 2013-10-06 18:51:46
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_-oCv4YDutk
 
Hírek
• A Budapesti Filharmonikus Hangversenybarátok Alapítványa pályázatot hirdet „Trianontól a II. világháborúig a zene vetületében” címmel
Műsorajánló
Mai ajánlat:
15:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Bartók Világverseny és Fesztivál - vonósnégyes 2021 / elődöntő 3.

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Kéringer Dávid (klarinét)
Kanizsár Noémi (zongora)
Sándor Norbert, Salamon György, Katrin Mátyás (klarinét)
"Hangulatkoncert"
Weber: I. (f-moll) klarinétverseny, op. 73
Schumann: Fantasiestücke, op. 73
J. S. Bach-Kéringer Dávid: a-moll prelúdium és fúga, BWV 543 (átirat klarinétkvartettre)
Wayne Siegel: Jackdaw

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Bartók Világverseny és Fesztivál - vonósnégyes 2021 / elődöntő 4.

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Fejérvári Zoltán (zongora)
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Riccardo Frizza
Bartók: Táncszvit, BB 86a
Bartók: Scherzo zongorára és zenekarra, BB 35
R. Strauss: Burleszk zongorára és zenekarra
R. Strauss: Don Juan – szimfonikus költemény, op. 20
A mai nap
született:
1782 • Niccolò Paganini, hegedűs, zeneszerző († 1840)
elhunyt:
2000 • Walter Berry, énekes (sz. 1929)
2006 • Gregor József, énekes (sz. 1940)
2019 • Jeney Zoltán, zeneszerző (sz. 1943)