Korántsem leszólva Gheorghiut, jómagam is Netrebko Traviatája mellett teszem le a garast.
És nemcsak Netrebko miatt - aki számomra összehasonlíthatatlanul érdekesebb és egyénibb Violetta mint Gheorghiu - hanem az egész salzburgi produkciót (Decker/Rizzi) sokszorta jobbnak találom a kissé naftalinszagu londoninál (Eyre/ Solti).
Vitatkoznom kellene Cilikével.Attól,hogy Ő Gheorghiut ilyennek látja, az egy dolog.Attól én még szerethetem.Azt meg végképpen nem értem, hogy \"az egyetlen jó
hangja ...... a \"C\" az meg ebben nincs\"
Akkor hogyan hallottad?
Olvasd már el mit írtam!
Nem a Carment dicsőítettem mert nem is hallottam, de elképzelhető, hogy mezzoszerepet lírai szopránként nem is tudat máshogy énekelni csak ha eltorzítja a hangját. A Tosca DVD megvan, de ez a szerep sem felszik neki.
A Traviátája viszont nagyon szép és nem mesterkélt.
Ami meg Gheorghiut illeti, hogy öblögetéstől mentes lenne? Nincs is más, csak öblögetés és machináció. A Carmenből amit hallottam vele, az érdektelen volt, az egyetlen jó hangja, amennyire én meg tudtam állapítani, a c\'\'\', az meg ebben nincs.
Ezt most komolyan mondod? Operában NEM mikrofonoznak. Soha. Én nem hasonlítanám össze Dessayt Netrebkóval, mindkettőt szeretem, de teljesen más hangjuk van. Netrbko egy koloratúrkészséggel megáldott lírai szoprán- a tökösebb szláv fajtából, Dessay pedig bravúrkoloratúra.
Ágait meg lehet nem szeretni, de azért még ő nagy művész volt.
Kedves bermuda! Azt hiszem zárjuk le ezt a
meddő vitát.Én nagyon szeretem a grízestésztát babsalátával, könnyen lehet, hogy Te meg sem ennéd.Hát ez egy ugyanilyen dolog.A koloratúr hangot nagyon szeretem,kedvencem is van,pl.
Shutherland,,Lucia Popp.De Ágai nekem nem ezek közé tartozik.Meggyőzni nem tudsz,
mert ami egyszer nem tetszik, az rábeszélésre sem tetszik.Szóval azt hiszem, ne győzködjük egymást.Picassot is elismerem, hogy nagyon nagy művész volt, mégsem szeretem.Azt hiszem,Te említetted a Carment Angelával, és ha ez DVD, akkor nagyon érdekelne.Legalább 3 Carmenem van,DVD-n, de vele nincs.És nagyon szeretem Angelát is, és a Carment is.Cserébe tudnék ajánlani Luisa Millert,
vagy kb. 25 DVD operaválasztékot.Ha megírod, hogy mit szeretnél, talán meg van.Vagy Bohémélet a Sydnei operával.Nekem
ez is a legek közé tartozik.Vagy Bűvös Vadászt.stb.Várom válaszod,karla1@chello.hu
Dessay nem sikítozik, de azért nem egy falat rengető \"voce\" (ahogy Szilgyo mondaná.) Jól be kell mikrofonozni. Az isteni Annának bezzeg van hangereje.
MÉg annyit, hogy Gheorghiu minden lehetséges felvételét megvettem,még a Carment s a Werthert is-mert Alagnát is szeretem.
Köszönöm a felajánlott felvételeket.
Kösz az ajánlatot, nagyon kedves tőled, de nekem Anna Netrebko jelenti az ideális Violettát (ha leszámítjuk Sutherlandet.) Ágait egyszer hallottam pár pillanatig: ment a másik szobában a rádjó, valaki sipítozott benne, kérdeztem ki az?, mondták valami Ágai.
A Drezdai koncertet is ismerem maradjunk annyiban, hogy Angelát mindketten szeretjük, minden felvételét meghallgatom a rádióban is, fájdalmas hangszine egyedülálló, de nem koloratur szoprán nem tud F-et G-t énekelni amit Ágai könnyedén és nem sikitozva , csodálatos hangokon produkál.
Pl.Hunyadi : la grange ária.
Neked akkor Dessay is sikitozik??????????
Gheorgiu Traviatája nekem is dvd-n van mmeg, s egyetértek minden szavaddal, lirai szerepkörben nekem is Ő a favorit, de megvan a Romeo-Juliában is Alagnával, a bájital is Dvd-n.
Angela megitélésében nincs köztünk vita, de te valszeg nem kedveled a koloratúr énekeseket , s az nem csak az én véleményem , hogy Ágai Mo. legnagyobb koloratúr szopránja volt 1950-1980-ig .
Az általad emlitett Rost nagyon bájos, kedves, de a kisújáig sem ér fel.
természetsen SAJÁT szerepkörében lirai szoprán koloratút készséggel-nagyon jó,de igazi koloratúr szerepkörben lehetőségei határait feszegeti.
Elmúlt éveim alatt volt lehetőségem Ágait többször is élöben hallgatni és látni.
Éppen erre alapozom a véleményemet, amit véltozatlanul fenntartok.Melinda alakítását éppen nem ismerem,de ismerem a Rost Andreáét, akit ugyancsak tökéletesnek
tartok.
Még kiegészítés képpen nekem az összes említett Gheorghiu felvétel nem CD-n,hanem DVD-n van meg,és állíthatom, hogy ennél ideálisabb és tökéletesebb Violetta alakítást még nem láttam.Gheorghiu megítéléséhez ÖT nem csak hallani,hanem látni is kell. - Ágaira visszatérve tudom,hogy egy jelentős drámai koloratur szoprán volt, de éppen a koloratúr regiszterekben én a hangszinét olyan sipitozósnak találom , több zeneismerő barátommal egyetértésben, hogy nem szivesen hallgatom.Persze ettől még sokan szerethetik,nagyra értékelhetik,én nem ezek közé tartozom.\"Ízlések és pofonok...\"
Már ne haragudj, de arról,hogy Gheorgiu lírai, vagy drámai szoprán e, erről az üzenetemben szó sem volt.Nem értem, mire vonatkozik a \"ha kérhetlek\".Nekem is meg van a Bájital is, és egy csodálatos szabadtéri koncertje Drezdából.Csodálom a művészetét,a tökéletes szopránját, a szerep megformálását és átélését, és a
szépségét.
Az általad emlegetett Gheorghiu nekem is nagy kedvencem, mindhárom cd-je megvan + Bohémélet, Bájital, Stb, de Ő LIRAI szoprán, akit lehetőleg ne keverj egy drámai kolotarúr szopránnal-ha kérhetlek.
Ágai Karola az egyik legnagyobb drámai koloratúr szoprán volt ha nem hallottad élőben sajnálhatod.
Éppen .hogy nem sipitozott,csodálatos könnyedséggel énekelt sziporkázó Luciát például.Meg minden mást....Melindáját ismered?
nagyon sommásan itélkezel!
Talán célszerűbb lett volna a TOP 10-et
úgy létrehozni, hogy a 10 kedvenc tenor;
a 10 kedvenc szoprán... stb.Mivel közel a hangrögzítés kezdetéig lehetne visszanyúl-
ni,közel 50-60 kedvencet lehetne felsorolni.Persze az akkori hangrögzítési technika és a mai ég és föld.Aki nem ismeri A.Gheorgiuval a Tosca-t,vagy a Traviata-t,vagy a Verdi Reqiemet, annak
javaslom, hogy szerezze be,mert döbbenetes művészi élményt nyujt mindhárom.
Új fiú vagyok a café momuson.Ma regisztráltam,és beleolvastam a TOP 10
kedvenc énekesek fórumba.Elég sok meglepe-
tés ért, pl.hol maradt B.Gigli, G.Lauri Volpi, G.De Luca,Miller Lajos, Rost Andrea,viszont itt találom pl. Ágait,aki
megítélésem szerint 100-ad rangú énekes
volt a sipítozós hangjával.
Gárday Gábor,
Rozsos István,
Hantos Balázs,
Kovács Pál,
Massányi Viktor,
MolnárZsolt,
Molnár Levente,
Hábetler András,
Káldi Kiss András,
Ambrus András
Az én tizes listám:
Maria Callas (ki is lehetne más)
Luciano Pavarotti
Jose Carreras
Juan Diego Florez
Alfredo Kraus
Joan Sutherland
Mirella Freni
Piero Cappuccilli
Nicolai Ghiaurov
Renato Bruson
Igazad van;
Íme:
Maria Callas
Boris Christoff
Dietrich Fischer-Dieskau
Elisabeth Swarzkopf
Renata Tebaldi
Kathleen Ferrier
Réti József
Székely Mihály
Polgár László
Jose Cura
De ha most beírod egy 10-es listába már lesz már három szavazata! :) Sőt kobzos55 is majdnem szavazott rá! - tehát sokkal jobban áll, mint az én első számú kedvencem Flagstad :((((
Nekem úgy tűnik, hogy aki akart, az eddig már szavazott. Szilgyó - esetleg kobzos55 - összesíthetné az eredményeket és a szerkesztőség egy rövidebb - úgy 10-12 flekkes - tanulmány keretében levonhatná a tanulságokat a momus látogatóinak énekes-preferenciáit illetően... :))
Nekem Kovácsházi tavaly sem tetszett, fáradt a hangja. Gémes meg szerintem -elég helytelenül- csak \"kapjon valamit\" alapon énekli a szerepet.
Fokanov nem rossz, de most már tényleg túlzásba viszi a bohóckodást. Kár mert a hang erős és bírja a szerepet.
Farkasréti Máriár tavaly nagyon leszóltuk. Most vissza lehet sírni, mert még ő is jobb mint Benza.
Csak abból, hogy a Tarantella által is említett rebesgetésekből ide a fórumra is került korábban, hasonló előjellel. Egyébként sajnálom, hogy ezek szerintem nem csak miatta nem volt jó a tegnapi előadás.
Szerintem is. Véleményem: Georgina hangja mindenhol ronda, visszanyelt (vagy milyen, nem tudom a szakkifejezést), magas hangoknál erőtlen. Hála az égnek, hogy nem váltottunk jegyet a Toscájára! Fokanov túljátszotta az egészet, manírosan, indokolatlan oroszlánbőgésekkel (ezt nagyon utálom!) Kovácsházi nyavalygós szerelmes volt, ezt tavasszal nem csinálta. Rácz István tűrhető volt, Gémes Katalinról jobb nem is beszélni.
Úgy gondolom, (javítsatok ki, ha nem jól!) hogy ez egy KÁVÉHÁZ, ahol sok mindennek helye van: az egyik asztalnál kellemes társasági csevelyt folytatnak, a másiknál politizálnak, a harmadiknál magvas eszmecserék zajlanak, aki akar humorizál, vitatkoznak a népek, uram bocsá’ összevesznek! És ettől nem dől össze a VILÁG (reméljük, a lelki sem), sőt még a kávéház berendezése is marad, mivel virtuális a hely, így a tisztelt vendégek még abban sem tudnak kárt tenni:-)
Bocsánat, engem felesleges faggatni egy új Don Givanniról, amit soha életemben nem hallottam. Rendkívül ritkán nyilatkozom olyasmiről, amit nem ismerek. Azokról, amiket ismerek meg már kifejtettem a véleményem.
Kössz, én említettem Zancanarot, én elsősorban a hangszínét szeretem. A Luna-ária is, de kedvencem vele a 3. felvonásbeli Renato-ária. De a Chénier-ben is jó volt.
Hű, de gourmet vagy! nem ismersz TÍZ JÓ ÉNEKEST?
Akkor mia csudát keresel a MOMUS-n, PÉNZT?
Vagy elvetélt énekes vagy?
De ha humornak szántad a 2. pontot, hát NAGYON GYENGE!!!
Mondjuk, van egy internetes fórum a fociról. Jön valaki és kijelenti, hogy Pelé nem tudott focizni, keresztülesett a saját lábában, amit Beckenbauer művelt az fantáziátlan boka-akrobatika volt és Platini csak a meleg levegőt kavarta maga körül. Helyettesítsük be operával és énekesekkel. Tarnhelm legalább azt mondja, hogy ő nem szereti Bernsteint. Miért? Mert a nyitott ingéből kilátszott a szőrös melle és röcögtette a hangját. Szubjektív okok. Mindenkinek jogában áll rühellni azt, akit akar. De azért ne mondjuk már, hogy Bernstein azért volt rossz karmester, mert szőrös volt a melle. Egyáltalán, olyan biztos, hogy rossz karmester volt? Az a baj, hogy a nálam sokkal intelligensebb és műveltebb emeberek azért járnak ide, hogy magukat tömjénezzék és a rendkívüli műveltségüket fitogtassák. Engem meg ez idegesít. Ilyenkor magamra öltöm a báránybőrt, és kimegyek közéjük portyázni. Hamm! Mert az nem tud érdekelni, hogy valaki beírja a 23 operát, amit aznap meghallgatott, teljes szereposztással, de arról nem ír, hogy neki mi a véleménye róla. Nemrég történetünk főhősét hiába faggattuk arról, hogy mi a véleménye az új Don Giovanniról, nem nyilatkozott. Akkor meg a faszomat érdekli, hogy neki megvan. Van egy hülye ismerősöm (a nickjét sose tudom megjegyezni, olyan gyorsan cserélgeti), aki privátban ír a zenei élményeiről és véleményéről, és sajnálom, hogy ez nem nyilvánosan történik. Ez tartalmas diskurzus. Engem ez érdekel. Nem a társasági csevely, meg a felkapott énekesnők iránti lihegés. És ebből sajna nagyon kevés van itt. A természetemről meg nem tehetek.
Nagyon szépen köszönöm ezt az értékes, és érzékeny és empátiáról tanúskodó hozzászólást.
Ideje volt már, hogy valaki helyre tegye ezt az öntelt kellemetlenkedő hólyagot.
Sajnos, mióta elhagyta a neje, teljesen elviselhetetlen.
Mi a barátai, mindent megpróbáltunk, de semmi haszna. Az ital, és az egyéjszakás kalandok egyre mélyebb mocsarába süllyedve mind nehezebben találja önmagát. Nemrég eladta a lemezeit, és (mind az 5) CD lejátszóját is. Innen úgy tűnik, nincs megállás a lejtőn.
Sajnos, az utóbbi időben már csak azért jár ide, hogy kötözködjön, hiszen évek óta halálosan elégedetlen önmagával, és félresiklott életével.
Én nem látok ebből kiutat.
Teljesen bezárkózva él már évek óta. Régebben még belefért egy-egy Cimarosa duett, de évek óta már, hogy ideje nagy részében csak Rameau-t hallgat (és indián regényeket olvas…)
Azt mondja, hogy!
Először is tisztázzunk pár félreértést. Senki sem lett mozgósítva. Másrészt, Sesto egyáltalán NEM szorul arra, hogy megvédjék –NEM is ez a célom!-, ha kell, Ő ki tud állni saját véleménye mellett. Szóval: Senki sem védi, csak maga a szitu lepett meg nem is kevéssé, hogy –immáron látom jó páran- nem férnek a bőrükbe! /Nem hiába nem írok én sem ide, csak elvétve!!!/
Sphynx! Régóta látom, nem nagyon férsz a bőrödbe ! Hülye azért nem vagyok, mindenki nagyon jól tudja, hogy a magad nevében nyilatkoztál. De álljon meg a menet. Báránybőrbe bújt farkas módján szórakozol itt a forumon, s utána teszed a hülyét, az ártatlant, mondván, azt sem tudod miről van szó! Inkább nem kommentálom ezt a fajta viselkedést. Ha valaki sokkal intelligensebb, műveltebb nálad, azt nem tudod elviselni, ez az igazság. Ja, s még annyi: Enyhén szólva cikis ízlésvilágod inkább neked van.
Tessék, jöhetnek a további cinikus megjegyzések! Ide való a komolyzenei fórumba! ;-))
1. A 77-es hozzászólás nem Sesto, hanem Sphynx nevében történt, és szerintem sem tartalmaz semmi sértőt.
2. Kedveseim - én összesen nem ismerek tíz jó énekest, de azért összeállíthatnátok a kedvenceimet.
(Egy kikötésem van, Ricciarelli ne legyen benne! Viccből se!)
Na, nem véletlen, hogy ki találta ki ezt a hülye játékot! Kiengeded a szellemet a palackból, aztán hátradőlsz és élevezkedel? \"Ébresztö\"(!!!) kedves Szilgyo(!)- Tudod, mennyi időbe telt, amíg rávettük Sestót, hogy rábólintson erre gügye játékra?
Valaki említette Zancanaro - t...
Szombaton hallgattam a Giulini vezényelte Trubadúr- t. A Luna áriát így még sohasem hallottam előadni, rendkívül magasrendű előadás volt, persze ehhez kellett a hihetelenül zseniális Giulini is.
Bizony, felháborító dolgok történnek itt! Már én is ragaszkodom, hogy töröljék \"Rontó Pál\" 77-es hozzászólását. Ostoba tréfámmal kiváltottam Sesto rosszallását. Így a játéknak a továbbiakban semmi értelme. Azt még írjátok meg, hogy Sesto milyen további elégtételt követel.
Csak a rend kedvéért:
Kedves zsoly!
1) Sesto továbbra sem szavazott, talán elkerülte a figyelmedet.
2) Mivel provokáltam? Az összegyűjtött nevekkel? Sesto évek óta ezekkel a nevekkel provokál itt mindenkit. Ha egy operában nem szerepel Lucia Popp, az már mehet a szemétre. Dietrich Fischer-Dieskau és a meleg levegő esete. Anna Netrebko sötétít, stb. Két évre előre tudom, hogy miről mit fog mondani. (A \"központozással\" együtt :--( ...(!) Thnx!)
3) Ki nyilatkozott a nevében? A magam nevében nyilatkoztam, hogy szerintem, a felsorolt énekesek Sesto kedvencei. A véleményemet elmondhatom, nem?
1) Ha valaki tartózkodik a szavazástól, az miért nem lehet a szíve joga?
2) Ha ez így van, akkor miért kell provokálni?
3) És főleg miért kell a nevében nyilatkozni, mindezt úgy, ahogy?
Költői kérdések, ugye? Nem nagyon van rájuk rá elfogadható válasz.
Megjegyzem, eddig én sem szavaztam, mert nehezen tudnám összeszedni a TOP 10-emet. Most meg már kedvem sincs hozzá, itt valaki addig úgy sem nyugszik, amíg nem csinál cirkuszt. No comment.
Sok igazságod van , kedves Muzsika:-)
Nem volt rossz a játék , kb.a 76-os hozzászólásig majd mindenki betartotta a játékszabályokat...
csodálkoztam is...
Mivel mindenki látja, hogy a listát nem Sesto írta, hanem én, becsületsértő sincs benne, bár tükrözi a Sestóra jellemző - háááát, enyhén fogalmazva is cikis - ízlésvilágot, nem értem, miért kell mozgósítani az összes havert, hogy itt ágáljanak egy hóbort miatt?
De persze csak töröljék nyugodtan. Símuljanak ki a vonások, szűnjön meg a szájszél rángása...
T.Szerk.!
Semmi közöm hozzá, s nem is akarom más dolgaiba beleütni az orromat! De ha már ilyen top10-es „játszadozás” kezdődött a forumon, lelke rajta mindenkinek. DE: Emellett tiszteletben kellene tartani mások döntéseit is, s épp’ ezért nem megengedni, hogy mások nevében irogassanak egyes forumtársak toplistákat!!! /Vagy mások nem így vélekednek?/
Részemről én is távol tartom magam egy „értelmetlen”, „felesleges” top10 összeállítástól!
Üdv’
Bocs, korán ment el. Szóval esetleg a magyarokat is külön kéne választani a nagyvilágtól (nyilván sokan összehasonlíthatatlanul többet hallották őket élőben)!
Igaz, csak én botor, nem számítottam rá, hogy 4 féleképpen van írva (Obrascova, Obrazcova, Obraczova, Obratzova) és a gyorskereséssel csak egyet találtam.
Azért ha hangfajonként szavaznánk, akkor a kontratenorokat jobb lenne különválasztani az alttól! :)