Bejelentkezés Regisztráció

Quasthoff


39 pinocchio 2013-09-21 10:19:18
[url]https://www.youtube.com/watch?v=32paBRwyqgA;Quasthoff a 'Basszus' nagy C-vel[/url]

38 -zéta- 2012-11-21 20:36:35
[url]http://figaro.postr.hu/quasthoff;ITT[/url] egy szép írás Quasthoffról...

37 virius 2009-09-08 19:43:47
No végre magam is megtekintettem a Youtube-on Quasthoffot. Nagyon szép, átélt a Gute Nacht előadása, a hang engem hol Fischer-Dieskaura, hol a fiatal Millerre vagy Martinra emlékeztet.

36 Hangyász 2008-03-20 12:49:43 [Válasz erre: 35 tarnhelm2 2008-03-20 12:28:58]
Igen, de ő maga jelentette ki, hogy nincs több opera, beleértve a koncertszerű előadásokat is. Többet akar a családjával lenni. (Esetleg orvosi tanácsra döntött így?)

35 tarnhelm2 2008-03-20 12:28:58 [Válasz erre: 34 Luna 2008-03-20 12:00:43]
Hogy értsük azt, hogy nem akar? Én láttam színpadon játszani.

34 Luna 2008-03-20 12:00:43
Kár, hogy nem akar már színpadon énekelni. Döbbenetes Rigoletto lehetne például. Nagyon tisztelem mint művészt és embert is.

33 Sesto 2008-03-19 10:30:12
Carl Loewe - Balladen Thomas Quasthoff - bariton Norman Shetler -piano (EMI 1989) Hmmmm,...nem rossz, tényleg nem rossz, de ugyanez a program nekem Prey elöadásában még jobban tetszik! :-)

32 Hangyász 2007-10-02 13:37:51
Novemberben élő tanúként szerepel majd itt: http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/13/0,3672,7100813,00.html http://www.netzeitung.de/medien/756190.html

31 Hangyász 2007-10-02 13:37:51
Novemberben élő tanúként szerepel majd itt: http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/13/0,3672,7100813,00.html http://www.netzeitung.de/medien/756190.html

30 Hangyász 2007-10-02 13:37:09
Linkek a most kapott Q-levelezőlistáról: http://www.deutschegrammophon.com/special/?ID=3Dquasthoff-bachcantatas2 http://www.welt.de/vermischtes/article1226597/Ich_habe_gelernt_ueber_mich_zu_lachen.html

29 Hangyász 2007-10-02 13:35:39 [Válasz erre: 28 alfredoo 2007-10-01 21:47:38]
Q. mindent belead. Érdekes módon még Schubert: Der Zwergjét is felvette. A másik, őt kellemetlenül érintő dallal: Muszorgszkij: Kedves Szávuska tudtommal nem próbálkozott.

28 alfredoo 2007-10-01 21:47:38 [Válasz erre: 8 sphynx 2007-04-16 17:43:03]
szfinksz nem tudom hogy egy eloado tenyleg kozvetiti e a fajdalmat, tenyleg aterzi e vagy csak ugy eloadja a darabot? vagy az oromot? es ha az eloadas egy technikai jellegu dolog, egy jatek, egy megjatszas es mi at vagyunk verve? nem a sajat (altaluk keltett) erzeseinket vetitjuk vissza az eloadoba? tehat q serult emberkent miert ne tudna elodani amit elo akar adni es amit mi megertunk?

27 Hangyász 2007-10-01 15:02:00 [Válasz erre: 26 Estelle 2007-08-31 14:11:09]
Kösz azért az infót, még ha nem is hallgattam meg a többit bokros teendőim miatt. Érdekes azért, mennyire módosít a nyelv a vokális műveken; gondolok itt Muszorgszkijra. A Muzsikában egy-két éve Papp Márta tollából remek írás jelent meg a Borisz felvételeiről; azóta vágyódom az ötvenes években rögzített Jochum vezényelte, a főszerepben Hotterrel brillírozó produkció meghallgatására.

26 Estelle 2007-08-31 14:11:09 [Válasz erre: 25 Hangyász 2007-08-31 13:07:09]
Ma este fél 8-tól az OE1 Quasthoff második Scubertiade dalestjét közvetíti (Michael Schade volt a partnere). Ma este lesz Schwarzenbergben a 3. dalest, Die schöne Magellone, gondolom, jövő héten az is hallható majd az OE1-en.

25 Hangyász 2007-08-31 13:07:09 [Válasz erre: 24 Estelle 2007-08-21 01:10:56]
Kösz, meghallgattam, Qu. csúcsformában volt. DE: A halál dalaihoz mély basszus hang kell és ajánlatos szlávnak lenni. Így, pláne németül, jellegzetesen német expresszionista dalciklus lett belőle.

24 Estelle 2007-08-21 01:10:56
Vasárnap este salzburgi tartózkodásom Thomas Quasthoff dalestjével zárult, Justus Zeyen volt a zongorakísérő. A műsoron Schumann, Musszorgszkij és Schumann. Minden dal csodálatos volt, Quasthoff nemcsak fantasztikus hang tulajdonosa, hanem remek előadó is. Azt is mondhatnám, hogy az egész ember „csupa zene”. Augusztus 23.-án fél nyolctól az OE1 közvetíti a dalestet.

23 tarnhelm2 2007-05-26 12:48:38
Tannhäuser: Dal az esthajnalcsillaghoz Thomas Quasthoff Christian Thielemann Deutschen Oper Berlin 2002 Sajnos ezt nem fogjuk látni szinpadon. Pedig álomszép. (Dacára annak, hogy kicsi bizonytalanságot itt is érzek Quasthofftól, de ez a hang!)

22 Hangyász 2007-05-23 11:03:14 [Válasz erre: 19 tarnhelm2 2007-05-22 19:43:37]
Évekkel ezelőtt a Zeneakadémián vettem. A DGG katalógusában benne van. Amúgy kiváló, nálam a fórumunk tárgyának egyéb produkcióival együtt (+ más kiválasztott lemezekkel) a könyvespolc \"dicsőségfalán\" található.

21 kobzos55 2007-05-22 21:09:54 [Válasz erre: 19 tarnhelm2 2007-05-22 19:43:37]
ezt vadászom én is...

20 sphynx 2007-05-22 19:46:15 [Válasz erre: 19 tarnhelm2 2007-05-22 19:43:37]
Bárcsak ismerném!

19 tarnhelm2 2007-05-22 19:43:37
Ismeri valaki ezt a lemezt? Gustav Mahler: A fiú csodakürtje Anne Sofie von Otter, Thomas Quasthoff Berlini Filharmonikusok Claudio Abbado D.G.

18 Hangyász 2007-04-29 08:51:43 [Válasz erre: 16 tarnhelm2 2007-04-20 13:32:01]
Úgy, hogy Quasthoff CD-jén meghallgattam az általad nagyon helyesen kifogásolt részeket, majd ugyanezeket a DFD/Moore kettőssal is megtettem.

17 sphynx 2007-04-20 13:54:34
Akivel még meghallgatnám a Winterreisét az Olaf Bär. A Schöne Müllerin-nel tetszett, Parsons is jó kisérő.

16 tarnhelm2 2007-04-20 13:32:01 [Válasz erre: 15 Hangyász 2007-04-20 12:54:35]
Elvesztettem a fonalat. Hogy jön ide most DFD - akiről a Sphynx által küldött lista óta tudom, hogy 11 (!) felvétele van a darabból?

15 Hangyász 2007-04-20 12:54:35 [Válasz erre: 13 tarnhelm2 2007-04-17 10:03:58]
Egyazon felvételről van szó. Meghallgattam, DFD-nél ez messze nem probléma.

14 tarnhelm2 2007-04-17 16:36:03 [Válasz erre: 13 tarnhelm2 2007-04-17 10:03:58]
Természetesen 1998 - bocs.

13 tarnhelm2 2007-04-17 10:03:58 [Válasz erre: 12 Hangyász 2007-04-17 09:34:09]
Nem tudom, ugyanazt a felvételt hallgattuk-e. Én a korábbiról (1988, RCA) beszélek, ahol Spencer a kisérő. Az Auf dem Flusse 3. versszakában a \"Liebsten\" és a 4. versszakban a \"windet\" szavakban lévő hajlítások megoldására kaptam fel a fejem. De ez apróság. Karl Scmitt-Walter például ugyanezt a részt tisztán, szinte tagoltan intonálja, mégsem találom az előadását olyan mélynek és átéltnek mint Quasthoffét.

12 Hangyász 2007-04-17 09:34:09 [Válasz erre: 10 tarnhelm2 2007-04-16 22:11:25]
No, ettől indíttatva tegnap éjjel meghallgattam az Auf dem Flussét, de a botfülemmel nem találtam benne bizonytalanságot. Ma belehallgatok legelső Quasthoff CD-mbe, a Brahms-Lisztbe, ahol elsőre megdöbbentett az op. 32-es dalainak az előadó általi érzelmi telítése: a mérhetetlen szomorúság, de a nosztalgia is.

11 tarnhelm2 2007-04-16 22:12:07 [Válasz erre: 9 Estelle 2007-04-16 19:54:49]
Köszönöm szépen, erről lekéstem. De már eldöntöttem, meg fogom venni a lemezt.

10 tarnhelm2 2007-04-16 22:11:25 [Válasz erre: 8 sphynx 2007-04-16 17:43:03]
Újrahallgattam Quasthoff korábbi Winterreiséjét, és persze teljesen hazavágott, olyan elképesztően szomorú. Bár ez egy másik felvétel, mint amiről itt szó volt, valóban, a \"kétségbeesés\" egyáltalán nem jellemző Quasthoff előadására. De nem mondanám, hogy leplezi érzéseit, inkább mély lemondást érzek ebből a felvételből: nem küzd a sors, végső soron a halál ellen. S bár korántsem tökéletes az előadás - helyenként még bizonytalannak is érzem (pl. 7. Auf dem Flusse) - , ilyen rendkívül szép, melegtónusú baritont ritkán hallani. Hozzáhallgattam Hottert, akit a legnagyobb énekesek közt tartok számon - Quasthoff hangszíne egyszerűen esztétikusabb. (Hotter előadása persze szintén kitünő, de teljesen más. Ő például küzd a sorssal a Leiermannban.)

9 Estelle 2007-04-16 19:54:49 [Válasz erre: 4 tarnhelm2 2007-04-15 13:16:36]
Német Requiemet még ma 21 óráig meg lehet hallgatni a Bartók hangtárában (április 2, 20.05) Berlini Filharmonikusok, Rattle, Quasthoff, Röschmann) 2006. okt 28 koncertfelvétel

8 sphynx 2007-04-16 17:43:03
Na, megnéztem a Quasthoffos Winterreisét, tényleg nagyon nagy művész, eszméletlenül szép hangja van, és emellett perfekcionista, minden a helyén van. Amilyen szarul kíséri Barenboim, jellegtelen, maszatos semmi egyéniség klimpírozás, aki hallotta Moore-t vagy Richtert, az tudja, hogy a zongora mire képes itt, mennyire egyenlő partner is tud lenni. Talán ami hiányzik benne, az sajnos a fogyatékosságból ered, az ilyen emberek rendkívül kemények és érzelmileg nagyon zártak - különben hogyan viselnék el az állapotukat - viszont a kétségbeesés ennek a dalciklusnak elengedhetetlen része, ezt meg kell mutatni. Egy \"egészséges\" ember (pl. Schreier) szívhez szólóbb tud lenni, mélyebre tud ásni az emberi lélek sötét bugyraiba, nem fél kiadni magát.

7 tarnhelm2 2007-04-15 20:25:25 [Válasz erre: 6 tarnhelm2 2007-04-15 20:07:44]
mási=másik Specer=Spencer...

6 tarnhelm2 2007-04-15 20:07:44 [Válasz erre: 2 -zéta- 2007-04-15 09:36:09]
Köszönöm ezt a lemezkritikát, annál is inkább, mert nekem egy mási felvételem van Quasthoffal (kiséri: Charles Specer, 1998. RCA). Ideje lenne újrahallgatnom, és persze ezt az újabb felvételt is megismernem.

5 Hangyász 2007-04-15 19:22:20 [Válasz erre: 4 tarnhelm2 2007-04-15 13:16:36]
Keresek interjút Quasthoffal és belinkelem, csak nem most. A Német Requiemet érdemes megvenni, hiszen remek produkció. Ezen a szinten árnyalatnyi különbségek vannak az egyes felvételek között.

4 tarnhelm2 2007-04-15 13:16:36 [Válasz erre: 3 Hangyász 2007-04-15 11:09:18]
Köszönöm. A Német Requiem-kérdésnek a Klemperert érintő részére a \"Milyen zenét hallgatsz most\" fórumon reagáltam. A Rattle/Q felvételt sajnos nem ismerem, de mindenképpen meg fogom venni, dacára ennek a kevésbé lelkesítő kritikának, mivel mindkét előadó miatt érdemes az archiválsára, még akkor is, ha esetleg nem a legerősebb teljesítményük. Ha beszereztem, akkor majd visszatérek rá magam is. Mikor nyilatkozta Q, hogy nem lép fel többet, és mi volt az indoka? Ezt igen sajnálnám, mert nem győzöm hangsúlyozni, hogy életem egyik legmeggyőzőbb és egyben legtragikusabb Amfortasát neki köszönhetem. (A Karmester szintén Rattle!)

3 Hangyász 2007-04-15 11:09:18 [Válasz erre: 1 tarnhelm2 2007-04-14 22:10:55]
Quasthoff többször nyilatkozta, hogy nem vállal több operaszínpadi fellépést (vsz. koncertszerű előadást és felvételt sem). A tegnap délutánt Rattle Német Requiem felvételének hallgatásával, ill. a műről meglévő 2 másik CD-m (Klemperer, ill. Giulini) bizonyos részleteinek összehasonlításával töltöttem. Ostobaság persze 2 élő előadást (Rattle, Giulini) stúdiófelvétellel (Klemperer) összehasonlítani, a Klemperer-produkció felvétele óta eltelt időben végbement technikai fejlődésről nem is beszélve. Minden elismerésem Ralle-é és fórumunk tárgyává, de egyhangú pontozással győz a Klemperer/DFD páros. Giulinit és a gyönyörű hangú Andreas Schmidtet is szeretjük azért! Bővebben a Brahms-fórumon. Quasthoff szerencséje, hogy az ő hangja megörökítésére sokkal fejlettebb technika áll rendelkezésre. Ugyanakkor DFD-t többségében jobb képességű zongoristák kísérték - a 2 énekest Barenboim személye köti össze. Talán a legnagyobb a különbség Karl Richter és zenekara, ill. a Quasthoff Bach-kantátalemezén közreműködő Berlini Barokk Szólisták között - természetesen az előbbiek javára. A Momuson Fáy Miklósénál milliárdszor értelmesebben recenzált DVD megvételét (élő előadás!) persze ugyanúgy ajánlhatom, mint a művész bármely más felvételét. Aki pedig szeretné élőben is hallani, nézzen utána a 2 megadott honlapon megadott időpontoknak.

2 -zéta- 2007-04-15 09:36:09 [Válasz erre: 1 tarnhelm2 2007-04-14 22:10:55]
Nem igazán szép, de én csak [url]http://www.momus.hu/article.php?id=3220&search=1&condition=Quasthoff&index=0;magamat[/url] tudom ismételni Quasthoff-ügyben.

1 tarnhelm2 2007-04-14 22:10:55 [Válasz erre: 0 Hangyász 2007-04-14 08:06:19]
\"Bélyeget gyűjtöttem. Papa egyszer hozott egy zsákkal. Azóta nem gyűjtök bélyeget.\" Úgy látom, kicsit így vagyunk ezzel a Quasthoff-topickal - egészen addig nagyon akartuk, amíg meg nem született. Nem akarom elismételni, amit eddig írtam róla különféle topicokban, elegendő megerősítenem, hogy engem lenyűgözött dalénekesként (Mahler) és színpadon is (Amfortas. Kiváncsi lennék, hogy látta-e valaki színpadi szereplőként a bécsi Amfortason kívül, vagy tud-e arról, hogy más operában fellépett-e. Úgy tudom egyszer szó volt arról, hogy Beckessert fog énekelni, de nem tudom lett-e a tervből valami. Ugyancsak érdekelne, hogy milyen a Német Requiemben, illetve egyéb felvételeken. Nekem Winterreisém van vele, ez nagyon szép, érzékeny, bár vannak más előadók, akikkel talán jobban szeretem a darabot. Még egy lemezem van vele, amelyen Thielemann vezényletével részleteket énekel német romantikus operákból. Ezt a lemezt inkább csak kuriózumként és a karmester kedvéért vettem meg, őszintén szólva, igen keveset hallgattam eddig. Másképpen szólva: Quasthoff élő előadásai jobban lenyűgöztek, mint az általam ismert lemezfelvételei.

0 Hangyász 2007-04-14 08:06:19
Aki még nem hülyült el zenei szempontból és figyelemmel kíséri a Mezzo műsorait (Rattle János-passiója), a Bartók Rádióban sugárzott felvételeket, a DG kiadványait, az jó néhány éve biztosan beleütközik e csodálatos énekes nevébe. Mivel jónéhány felvétele megvan, tavaly elutaztam a bajor fővárosba, hogy személyesen is hallhassam* (l. a Bernstein-szabályt) és épp ma szándékozom meghallgatni a Német Rekviemet vele, valóra váltom tervemet és külön fórumot nyitok neki. Érdeklődőknek ide is kiírom két honlap címét: www.gopera.com - itt a Th. Q. hírlevélre is fel lehet iratkozni, illetve: www.thomas-quasthoff.com Néhány link a hírlevélből: Aneignung und Verinnerlichung http://derstandard.at/?id=2803257 Die Lebenslust im Leo des Jazz http://www.wienerzeitung.at/DesktopDefault.aspx?TabID=3903&Alias=wzo&cob=274715 Endlich \'raus aus dem Sakko http://www.rundschau-online.de/html/artikel/1173197914921.shtml http://www.inforadio.de/static/dyn2sta_article/547/178547_article.shtml http://www.inforadio.de/static/dyn2sta_article/547/178547_article.shtml Akit érdekel, nagyobb német nyelvterületen lévő könyvesboltban, netán interneten megveheti a bátyjával, Michaellel közösen készített Die Stimme c. könyvét. (Angolul is megjelent.) Hazai vizekre evezve: Kapcsolattartó emberem szerint még a régi ÁHZ kísérte kis kezdőként külföldön, valamikor a 90-es évek elején. *A könyv egyetlen elejtett megjegyzése alapján mintha szerepelt volna Mo.-on is, én a névre és a fellépés kiváltotta visszhangra nem emlékszem. Jól emlékszik a barátunk, valóban szerepelt nálunk, avagy téved? Noha a DG-vel történt szerződéskötése óta láttam ott készített legkorábbi lemezeit, egy ideig legfeljebb azon csodálkoztam, miért olyan furcsa ennek az embernek az arckifejezése? Aztán 3-4 éve megnéztem/meghallgattam a Mezzon Rattle-nek a berlini Filharmóniában vezényelt János-passióját és tájékozódni kezdtem Q. úr felől. Sajnos vele kapcsolatban elkerülhetetlenül felmerül szegény jó Signore Boccelli neve is. Ám a két művészben teljesen eltérő nagyon súlyos fogyatékosságuk az egyetlen közös vonás, Bocelli működése pedig a zeneipar elkommercializálódását, keményebben fogalmazva elkurvulását jelképezi, míg Quasthoff rendületlenül lengeti a zászlót, illetve nem enged a színvonalból/nem vállal számára alkalmatlan feladatot. Minden kedves fórumozó immár ide pottyanthatja le a Quasthoff művészetével kapcsolatos élményeit, a hangversenyeiről szóló beszámolóit, a felvételeire vonatkozó véleményét. Végül, de nem utolsó sorban pedig azon elmélkedhetünk, MuPa ide vagy oda: Amíg a csúcson van, lesz-e pénz arra, hogy idehaza is hallhassa, akit érdekel, avagy mehet meghallgatni, mondjuk a legközelebb fekvő Bécsbe???



A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.