vissza a cimoldalra
2021-10-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Kedvenc felvételek (271)
Opernglas, avagy operai távcső... (21105)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62728)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7596)
Társművészetek (2469)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8649)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5134)
Milyen zenét hallgatsz most? (25096)
Kedvenc előadók (2872)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)
Momus társalgó (6360)
Haladjunk tovább... (230)

Olvasói levelek (11816)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Operett, mint színpadi műfaj (4965)
Edita Gruberova (3143)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4911)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2910)
Momus-játék (6101)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (339)
Bruckner (657)
Chopinről - mélyebben (424)
Wagner (2687)
A nap képe (2295)
Franz Schmidt (4027)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2293)
Eiffel Műhelyház (596)
Pantheon (2983)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1498)
Cziffra György (118)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mi újság a Magyar Állami Operaház Énekkarában? (segítő kéz, 2005-02-08 15:39:09)

 
448   Búbánat • előzmény447 2010-03-05 23:29:25

Szabó Sipos Máté - interjú
447   Búbánat 2010-03-05 23:26:30
[url]http://www.fidelio.hu/opera/interju/szabo_sipos_mate_interju_1002.aspx;Szabó Sipos Máté [url]-interjú a Fidelión.
446   Cilike 2010-02-17 13:01:14
Egyébként- kötözködés szándéka nélkül - a Manon halála a 4. felvonásban van...bocsi.
445   álmodó 2010-02-17 10:07:44
Namost akkor, kedves kollégák, Irjatok Ti Is!

Sziasz, mindenkinek!
:-)


444   álmodó • előzmény443 2010-02-17 09:38:32
Köszi a beszámolót, kedves Búbánat!
A jelenlévők említését is... (Jólesik, hogy megemlítetted őket)

Én úgy hallottam, hogy a Macbeth ária (Kovács Irma), a Carmen (Borbély Henrietta) és a 3 dal (Adamovits Magda) szereplése különösen jól sikerült és nagy sikert aratott.
(ott volt nézőként/hallgatóként Misura Zsuzsa művésznő is, akinek szintének növendékei voltak a fellépők között).
Nagyon örülök, hogy szépen sikerült az Est, bízom benne, hogy sok hasonló élményben lesz része a lelkes nézőseregnek.

Részemről Gratulálok Minden Résztvevőnek!
443   Búbánat 2010-02-17 01:30:13
Elragadó élményt jelentett számomra – és gondolom, mindazok számára, akik jelen voltak az Óbudai Társaskör dísztermében – a Magyar Állami Operaház Énekkari művészeinek hétfő esti, „A RÁK ELLEN, AZ EMBERÉRT, A HOLNAPÉRT!" Társadalmi Alapítvány javára tartott jótékony célú hangversenye! Az est ünnepinek bizonyult, melynek programját láthatóan (és hallhatóan!) nagy gonddal állították össze a szervezők. A Meghívóban olvastam és itt a topicban előzetesen már közzétettem a különleges műsor-összeállítást, mely igen nagy várakozást keltett bennem, s amúgy több érdekességet is tartalmazott: pl. Macbeth-blokk, vagy Brahms dalciklusa, melyek mind arra engedtek következtetni, hogy valami ünnep-féle van készülőben, hogy ez a opera- és dalest a korábbiakénál is rangosabb kíván lenni, még választékosabb műsorával. Aztán közvetlenül a kezdés előtt mindez a sejtés értelmet nyert, kaptuk a megfejtést: az Alapítvány képviselője kívánt szólni hozzánk, egyebek közt felhívta a figyelmünket, hogy az Énekkar művészeinek ez a mostani lesz a 25. koncertje, amit az Alapítvány megsegítése céljából szeretettel nyújtanak át kedves közönségüknek! - különben, amikor körülnéztem a teremben, csupa ismerős arcot láttam magam körül, tehát mondhatom, sokan vagyunk, akik szeretjük és szimpatizálunk az énekművészekkel, akikhez ragaszkodunk s évek óta hűségesen kitartunk mellettük. S itt kell megemlítenem az énekkar karigazgatóját, Szabó Sipos Mátét és az énekkar tanárnőjét,Tordai Éva művésznőt – ő most nem lépett fel „növendékeivel” -, nem megfeledkezve három nagyszerű zongoraművészről, korrepetitorról, akik remek zongorajátékukkal nemcsak segítséget, támaszt nyújtanak az énekesüknek, de hangszerükkel olykor megteremtik akár egy nagyzenekari kíséret hangzásvilágát is: Fekete Valéria, Kovács Ágnes és Szirtes Katalin művészi produktuma önmagában is tapsokat kiváltó és érdemlő – az énekkar tagjai mellett. Ez így történt most is.

A korábban ismertetett műsorterv csak annyiban változott meg, hogy betegség miatt kimaradt Olga áriája az Anyeginből. Az első részben így olasz- azon belül meghatározó módon Verdi - dalművek részletei kaptak helyett - Puccini és Bizet egy-egy alkotásának részlete mellett.
Kovács Irma és Réti Jolán kettőse a Don Carlosból (Fátyol duett) megadta az alaphangot, a hangulatot forrósította Kárpáti Attila Luna- áriája (végre, ismét magyarul hallhattam ezt a gyönyörű baritonáriát!), és Ambrus Imre meggyőző tolmácsolásában az f-moll ária is némileg pótolta azt a hiányérzetemet, hogy egy ideje nem élvezhetem az Operában az „operák operáját”. De igazán tűzbe-lázba a Macbeth-blokk hozta a közönséget. Régen nem játssza az Operaház és a vidéki operatagozatok sem ezt a gyönyörű zenedrámát, így nagy várakozás élt bennem a három soron következő műsorszám iránt. Le kell írnom, hogy Dobos Sándor már korábban is felhívta magára figyelmét szép éneklésével; maga a hangszín sötét tónusú, inkább basszbaritonnak mondanám, és énekében benne volt mindaz a színárnyalat, alakításában pedig az a mélyen átélt szituáció, valamint felizzott a feszültségnek és drámai hatáskeltésnek olyan foka, mely nélkül Verdi zenéje sem igazán érvényesült volna itt az Óbudai Társaskör dísztermében. És Dobos Sándor mellé társult Ladyként a most is remek hangon éneklő Kovács Irma, aki a kettős után azonnal érkezett önálló áriájával, a kavatínával, amit már máskor is hallottam tőle, s most is - ezt is - egész kiválóan oldotta meg. A másik duettben pedig Tóth Béla volt Dobos partnere, kettőjük éneke megint egy másik érzelemvilágba repített bennünket, s végül borzasztóan örültünk, és többször visszatapsoltuk az énekeseket, hogy ezekkel a csodálatos dallamokkal felidézték nekünk Verdi remekét, amit bizony nagyon jó lenne, ha újból az Operaház színpadán láthatnánk!
A Puccini- ária Kozári Andrea tolmácsolásában szép – régvolt – emlékeket idézett fel bennem. Jó volt őt is újra hallanom. kinek finom, érzelem dús hangján igazán megrázóan szólalt meg Manon III. felvonásbeli gyönyörű áriája. Eddig nem igen volt alkalmam Borbély Henrietta énekkari tagot ilyen jótékonysági koncerten viszontlátni. A részlet, amit énekelt a Carmenből (Seguidilla) mindenesetre arra elegendő volt, hogy kedvező benyomásokat szerezzek szép altjáról (vagy mezzoszopránjáról? Nem tudom eldönteni, hová soroljam az övét…)

Szünet után egész más korok, stílusok, műfajok következtek, melyek jól reprezentálják, mennyire sokoldalú, képzett énekesek alkotják az Opera Énekkarát. Először Kovács Zsuzsa ihletett előadásában hallottunk egy részletet Händell Semeléjéből. A „Hence, hence, Iris” barokk ária sok technikai nehézséget tartogat, melyet azonban könnyedén abszolvált. Magyari Eszter Fiordiligi áriáját énekelte a Cosi van tutte-ből, mellyel jelét adta képzett, technikás énekhangjának, s emellett kiállása is igazán megnyerte tetszésemet. Következett Kovács Zoltántól egy szép egyházi dal (Sancta Maria - Mascagni dala) és Hajdú Katalintól egy szép Liszt-dal (Ha álmom mély), majd Adamovits Magdolnától hallottuk Richard Strauss három dalát (Die Nacht, Allerseelen, Zueigung). Adamovits éneke, gyönyörű – pasztellszínekben pompázó – szopránja mindig elbűvöl, ha ilyen alkalmakkor, mint volt a mostani is, találkozom vele, s a hangjával….

És jött az egész est megkoronázása, a zárószám. Ezúttal nem szóló énekszámmal mérettette meg magát valaki az énekkarból: a fellépett énekkari művészek – kiegészülve továbbin tagokkal - kis vegyeskarrá alakultak át: kezükben kottával 19 fő lépett fel a dobogóra, a zongora elé, mögé, mellé: 12 hölgy és 7 úr. Továbbá két korrepetitor-zongorakísérő foglalt helyett a zongoránál, hogy az énekkar kíséretét a kottában előírt négykezes formában lássák el. A kórus elé állt karnagyként a karigazgató: Szabó Sipos Máté. Következett egy rendkívül szépséges alkotás: Brahms szerelmi dalkeringője (op. 52.) ciklusából, mely 18 dalból áll, 12 darab. Szabó Sipos Máté elmondta, hogy ezt az 1869-ben alkotott dalciklusát Brahms Robert Schumann leányának komponálta és ajánlotta. Valamint felhívta figyelmünket, hogy a dalciklus utolsó darabja, a Nr.18., nem más, mint Petőfi verse, a „Reszket a bokor, mert madárka szállott rá…” című költemény, melynek megzenésítésekor Brahms nem volt tisztában, honnan, kitől ered ez a költemény.(Es bebet das Gesträuche. ) Ezután a műsorvezető hölgy az Énekkarból, Nagy Gabriella, felolvasta az elhangzó tizenkét dal (Nr.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10,11,18.) magyar fordításának szövegét. Eredeti szöveg: Georg Friedrich Daumer (1800–1875) :

Rede, Mädchen, allzu liebes. Im Ländler-tempo
Am Gesteine rauscht die Flut
O die Frauen
Wie des Abends schöne Röhte
Die grüne Hopfenranke
Ein kleiner, hübsche Vogel nahm. Grazioso
Wohl schön bewandt
Wenn so lind dein Augen mir
Am Donaustrande
O wie sanft die Quelle
Nein, est ist nicht auszukommen
Es bebet das Gesträuche. Lebhaft

Mondanom sem kell, feltette a koronát az egész gálaest programjára az énekkar és a négykezest játszó korrepetitorok együttes produkciója, mely méltó módon tette emlékezetessé és számunkra is felejthetetlenné ezt az ünnepi 25. jótékonysági koncertjüket. Kívánom, együtt érjük meg a következő huszönötöt is!
442   Momo von Hofmannsthal • előzmény441 2010-02-17 00:22:24
Nem, mellékállásban portás vagyok, innen írok éjjelente.
441   álmodó • előzmény440 2010-02-17 00:19:06
fapadoson nem adnak... :-)
Stanicliból kell enni max. Sok stanicliból.

Te mára hazaértél Momo? Vége a mellékállásodnak?
Én most hagytam abba a pizzafutást. Féluton visszafordultam, mert elfogyott.
440   Momo von Hofmannsthal • előzmény439 2010-02-17 00:14:30
és egészen New Yorkig eszel...
439   WiseGentleman • előzmény438 2010-02-17 00:09:45
Én is, de nekem a cégem mindig ad útravaló majszolnivalót...
438   álmodó 2010-02-16 23:55:45
(Én meg pizzafutár vagyok, de elég nehéz, mert mire odaérek-, megeszem.
Ki bírja ezt?)
437   álmodó • előzmény434 2010-02-16 23:51:27
Illetve, vannak még, de ők másodállnak és nem érnek rá koncertezni.
Az egyik szenet hord a másik meg gondolás a Dunán telente. Van még egy szoprán, de ő meg béranya minden hétfőn 10-6ig.
Úgyhogy... Ennyi.
436   álmodó • előzmény434 2010-02-16 23:48:22
egyébként: nincs. ennyi van és kész. Ez a készlet, ebből tessék választani.
Ezen túl a reszli van.
Bion- bion kérem...
435   álmodó • előzmény434 2010-02-16 23:44:58
...még akart énekelni a Géza bácsi is a portáról.
De indiszponáltság okán elmaradt
434   der • előzmény431 2010-02-16 22:51:19
Én is türelmetlenül várom. Tegnap volt a beharangozott hangverseny, már csak 75 perc van hátra 16.-ából, de hol a búbánatban van az a Búbánat? Megnéztem a fellépők névsorát, mindig ugyanazok. Lehet, hogy rájött arra, nem tud újat mondani? Több kvalitásos énekes nincs, vagy nem vállalják? Esetleg a karigazgató csak ezeket az énekkari művészeket tartja eladhatónak? Mert ez igen szomorú volna! Várom a beszámolót! (Én is!)
433   macskás • előzmény430 2010-02-16 20:41:15
Mér nem lehetek rosszmájú?
:)))
432   Cilike 2010-02-16 20:15:46
Hát ha Búbánat nem volt ott, akkor nem lesz.
431   -zéta- • előzmény430 2010-02-16 20:10:59
De mi lesz az élménybeszámolóval?...:-)
430   Cilike 2010-02-16 19:45:32
Mondjuk a Banco-ra annyi mentség van, hogy a kottában -olaszul -így nevezik Banquot, mint ahogy Machbeth is Macbetto. A seguidillát szerintem elírták.
429   macskás • előzmény427 2010-02-16 19:39:11
... és seguidilla
:)
428   Cilike 2010-02-13 19:27:44
Hát nem rosszak a kapcsolataid, magam is ma dél körül kaptam meg a műsort...noha mintha az énekkarhoz tartoznék.
427   tiramisu • előzmény426 2010-02-13 17:42:29
Banquo. A pontosság kedvéért.
426   Búbánat • előzmény425 2010-02-13 16:45:54
2010. február 15
Óbudai Társaskör 19 óra

Magyar Állami Operaház Énekkarának tervezett műsora:
- Verdi :Don Carlos - Eboli-Tebaldo fátyol duett (Kovács Irma - Réti Jolán; zongora: Fekete Valéria)
- Verdi: A trubadúr - Luna áriája (Kárpáti Attila; zongora: Kovács Ágnes)
- Verdi: A trubadúr - Manrico f-moll áriája (Ambrus Imre; zongora:Fekete Valéria)
- Verdi: Macbeth - Lady - Macbeth duett (Kovács Irma - Dobos Sándor; zongora: Fekete Valéria)
- Verdi: Macbeth - Lady kavatinája (Kovács Irma; zongora: Fekete Valéria)
- Verdi: Macbeth - Macbeth - Banco duett (Dobos Sándor - Tóth Béla; zongora: Fekete Valéria)
- Puccini: Manon Lescaut - Manon áriája III. felv. ( Kozári Andrea; zongora: Szirtes Katalin)
- Csajkovszkíj: Anyegin - Olga áriája (Hajdú Diána; zongora: Szirtes Katalin)
- Bizet: Carmen – Sequidilla (Borbély Henrietta; zongora: Kovács Ágnes)

SZÜNET

- Händel: Semele - Hence, hence Iris Kovács Zsuzsanna; zongora: Szirtes Katalin)
- Mozart: Cosi fan tutte - Fiordiligi áriája (Magyari Eszter; zongora: Fekete Valéria)
- Mascagni: Sancta Maria – dal (Kovács Zoltán; zongora: Fekete Valéria)
- Liszt: Ha álmom mély – dal (Hajdu Katalin; zongora: Fekete Valéria)
- R. Strauss: Die Nacht. Allerseelen. Zueigung - három dal (Adamovits Magdolna; zongora: Kovács Ágnes)
- Brahms: Liebeslieder -szerelmi dalkeringők (kamarakórus; zongora: Fekete Valéria - Kovács Ágnes)
425   Búbánat 2010-02-09 22:18:02
Előzetes

2010 február 15. hétfőn 19 órakor az Óbudai Társaskörben a Magyar Állami Operaház énekkari művészeinek jótékony célú hangversenye "A RÁK ELLEN, AZ EMBERÉRT, A HOLNAPÉRT!" Társadalmi Alapítvány javára

Mozart, Verdi, Puccini, Bach, Lehár, Schubert, Brahms népszerű dalai és áriái

Zongorán kísérnek: Fekete Valéria, Kovács Ágnes, Szirtes Katalin, a Magyar Állami Operaház korrepetítorai

Műsorvezető: Nagy Gabriella

A műsort összeállította: Szabó Sipos Máté karigazgató

Belépőjegy: 1500 Ft

Helyszín: Óbudai Társaskör, III. Kiskorona u. 7.

423   álmodó • előzmény422 2010-02-07 15:55:28
Kedves Búbánat
Szerintem ez remek alkalom lenne, hogy például most Chenier nevű kollégám írjon, ő nagyszerűen és építőjellegűen fogja majd megírni amikről érdeklődsz.
Őt minden bizonnyal senki nem fogja leugatni ezért.

Szia :-)
422   Búbánat • előzmény421 2010-02-07 02:22:12



Kedves Álmodó!
Köszönöm, hogy megtiszteltél véleményeddel. Tulajdonképpen azért is szólaltam meg, hogy ebbe a topicba egy kis vérkeringést indukáljak. Azt sem bánnám, ha arra sikerülne ösztönözni benneteket, hogy időnként, itt a topicban, beszámoljatok, hogyan, készültök fel egy- egy premierre, felújításra? Miből áll a munkafolyamat, hogyan ismerkedtek meg egy új, betanulandó művel, ehhez kitől, milyen ismereteket, instrukciókat kaptok? Szabó Sipos Máté karigazgató hogyan lát neki a munkának, kit hova, mire oszt ki, milyen szempontok vezérlik őt és kollégáit, a rendezőt, a koreográfust stb. Ez a szakmátok, mely önmagában is érdekes lehet egy kívülálló számára, de még a bennfenteseknek is mondhattok újat. Az énekkar próbafolyamatai után a kész munkátok majd szervesen beilleszkedik az adott operaelőadásba, amint a többieké is (zenekar, balettkar, énekesek, a díszlet-jelmeztervezők, a világosítók, a műszak). Ennek folyamán, az összehangolt csapatmunka eredményeképpen, létrejön maga a kész produkció. Szerdán újra megnéztem az Anyegint, és ezúttal is elgondolkoztam azon, milyen fantasztikus tudás halmozódik fel bennetek, amikor nemcsak a nehéz orosz szöveggel birkóztok meg, hanem az éneklés mellett a nem könnyű táncokat (pld. francia négyes és egyéb finomságok) is magatok végzitek; mennyi próba kellett hozzá, hogy elsajátítsátok mondjuk a polonéz zenéjére a lépéskombinációkat, az egymással összehangolt lépést-mozgást-forgást; hogy annak rejtelmeit magatokévá tegyétek, amihez esetleg külön személyre szabott táncórákat is kellett hogy vegyetek. A karból megnevezett Bakó Antalnak, aki nemcsak a Kapitány szerepét kapta az operában, hanem az énekkari feladatokon kívül remekül táncolt, vezette hölgy partnereit, neki őszinte elismerésem, mint ahogy minden énekkari művésznek is, akit láttam-megfigyeltem a nagy tánckar-tablóiban. Meg aztán érdemes éppen az Anyegin kapcsán azt is kiemelnem, milyen remekül játszotok, meg ahogyan megcsillogtatjátok színészi képességeiteket! Pld. a Triquet-jelenetben. Szóval ezt csak arra hoztam fel példaképp, hogy bennünket nemcsak az operaénekesek művészete érdekel, hanem a tiéteké is; nemcsak őket kritizáljuk, elemezzük, hanem – jobban kellene - titeket is. De hogy részünkről ezek megalapozott bírálatok legyenek, nem ártana jobban megismernünk az Énekkar működését, a tanulási- meg egyéb részfolyamatokat, összetevőket, melyekből összeáll az operában az énekkar feladata. Itt ez a topic, esetenként ide várnék valami híradás- beszámoló-féleséget, amiből mi is okulhatunk, tanulhatunk, melyből jobban megismerhetnénk az alkotói munkátokat, melyről aztán fórumot is nyithatnánk á la operisták. Különben nektek, karénekeseknek természetesen ugyanolyan lehetőségetek van egy adott produkcióról kifejteni véleményeteket bármely fórumon és topicban - még akkor is, ha érintettek vagytok, mivel alkalmanként benne közreműködtök. Ami pedig a kibeszélést illeti az operás próbákról, melynek akaratlanul is megfigyelői, tanúi vagytok, továbbra is úgy vélekedek, nem biztos, hogy ránk tartozik ennek ecsetelése. Hiszen ilyenkor sokan még markíroznak, és még nem „tették” le a napi, otthoni gondokat, problémáikat, melyek a szerep próbái közben óhatatlanul meg látszanak rajtuk. Miért is ne? De nem kell erről tudnunk semmit, bennünket az esti előadás maga érdekel, az, hogy ott mit nyújt a művész. (Az már baj, ha oda is magával viszi civil oldalát, nem tud maradéktalanul átlényegülni szerepébe. Ezt most nem a hangi diszpozícióra értem.) Tehát, mindebből messzemenő következtetésekre nem érdemes jutni…
421   álmodó • előzmény418 2010-02-06 17:30:06
Kedves Búbánat:
Az előzményt elmondom röviden a Te tájékoztatásodra, mivel eszerint nem tudod.
Chenier (kollégám) kifogásolta néhány napja-hete, hogy nem írok szakmai beszámolókat a Momusra. Én megírtam neki, hogy szerintem nekem ez nem dolgom, de ma reggel írtam egy rövid beszámolót szokásomtól eltérően a Momusra, melyben mint olvashattad, semmi sértő vagy bántó dolgot nem írtam az énekesekről. Épp ezért furcsa, hogy néhány fórumozó feldúlta magát ezen.
Nem hiszem, hogy Te aki annyira átérzed az énekesek helyzetét legyen az szólista vagy karénekes, mégis úgy érezted, mindenképpen meg kell jegyezned amit megjegyeztél.
Kedves Búbánat:
Te jól tudod, hogy itt sajnos lényegében tök mindegy próbáról vagy előadásról írod meg a hozzáfűzésedet, valakik mindig kiakadnak a semmin.
Vannak, akik csak azért írnak, hogy belekössenek a másikba, semmi másért.
Chenier kollégának ez a kis intermezzo most legalább válasz a kifogására.
Te meg nyugodj meg, az énekkar arról értekezik és ott, ahol és amiről jónak tartja, jónak fogja tartani.
Bíztatásodat köszönjük
420   tiramisu • előzmény419 2010-02-06 16:01:41
Inkább egy belső munkaértekezleten, névvel, és rögtön szavazzák meg a változást!
Belső ügy úgy gondolom.
Vagy kiáltsák bele az éjszakába....
419   Károly • előzmény418 2010-02-06 13:19:11
Te is rátapintottál a lényegre! És arról is beszélhetnének, hogy ki kivel van rosszban.
418   Búbánat 2010-02-06 13:16:18
A Mi újság a Magyar Állami Operaházban? c topicban Telramund rátapintott egy-két lényeges dologra, mondván, mit nem tartozik kibeszélni az énekművészek próbafolyamatáról. Az énekkari művészek itt viszont kibeszélhetnék magukból a mi illendő-e s mi nemet, amikor és ahogyan saját próbáik küzdelmességeiről számolnának be. Erről is lehetne itt diskurálni- a mi épülésünkre és okulásunkra...
417   álmodó 2009-12-23 00:28:38
Máskülönben meg, rövid "o"-val írom, hányszor mondtam már...Egyébként, köszi a reklámot
:-)
416   álmodó • előzmény412 2009-12-23 00:06:38
Ha akarod, én is leírom a Te nevedet.
Csak nem érsz annyit, hogy szerepelj.
(Ja, és állj sorba pólókért....)
:-(
415   álmodó • előzmény410 2009-12-23 00:02:42
Ez viszont tetszik.
414   álmodó • előzmény412 2009-12-22 23:59:32
Reménytelenül...
413   álmodó • előzmény412 2009-12-22 23:57:18
:-)

ez fantáziátlan.
410   senkifia • előzmény409 2009-10-29 09:21:33
Valóban sokat köszönhet az énekkar Szabó Sípos Máténak.Kár hogy sokan ezt nem veszik észre,és csuklóból utálják a karnagy urat,nagyrészt abszolúte ok nélkül.Eközben pedig érdekes módon pont azon személyek nagyrészét védte-védi a karnagy úr ezen áldatlan állapotok közepette,akik egyfolytába fúrják és mószerolják....De hát ez egy ilyen világ.
Mindettől eltekintve , az Énekkar tényleg nagyon jól szól. Hálistennek.És remélhetőleg ugyanígy fog szólni még sok éven át....
409   Búbánat 2009-09-28 23:53:30
A másik fórumon már többen is hangot adtak az Opera Énekkara kiváló teljesítményét köszöntve. Ehhez csatlakozom most én is, amikor nagy megelégedettséggel nyugtázom a KÓRUS művészi produktumát, amit az ünnepi gálán a Nabucco, a Turandot és a Székelyfonó részleteiben, illetve másnap a jubileumi Bánk bán meg a Lohengrin első felvonásaiban tőlük kaptunk. Csak azt mondhatom: óriási munka fekszik benne, fantasztikus teherbírás eredménye, nemzetközi szinten mérve is első rangú minőség, amit nyújtottak nekünk ezen a két estén!!! Persze megszokhattuk már, örömteli hangon értékeltük eddig is az Énekkar repertorján szereplő darabjaiban való nívós közreműködést. Mégis, ritkán fordul elő életükben ilyen jeles alkalom, amikor két napon belül öt különböző opera írtó nehéz jelenetében kell helyt állniuk, s ezt tették most is, magas fokon! A műsorlapok érthetetlenül nem tüntették fel a karigazgató nevét. Szabó Sipos Máté munkáját minősíti a Énekkar csodálatosan szép éneke, a közönségsiker! Kijárnak a dicsérő szavak, a méltatások! Csak így tovább!!! Hajrá, Magyar Állami Operaház Énekkara!
408   Búbánat 2009-07-01 22:06:38
Kováts Kolos Kossuth-díjas kiváló művész, az Operaház örökös tagja, és néhányan az Opera énekkarából: Hertelendy Rita, Kovács Irma, Kiss-Szőllősi Erika, Szőnyi Szilvia címzetes magánénekesek részvételével jótékony célú egyházzenei hangversenyre kerül sor július 4-én, szombaton este hét órakor a XII. ker. Csaba utcai városmajori Jézus Szíve-plébániatemplomban.

Az Operaház művészei az egyházközség betegeinek megsegítéséért szervezett koncerten
Vivaldi, Haydn, Bellini, Caccini és Verdi műveiből énekelnek.

Közreműködik: Szabó Dániel (trombita).
Orgonán kísér: Pfeiffer Gyula karnagy, orgonaművész, a Magyar Állami Operaház korrepetitora.
407   Búbánat 2009-06-13 14:06:33
Tegnap este a Polgárok Házában ismét egy jótékonysági esten vettem részt, amelyet abból a nemes gondolatból kiindulva szerveztek meg és támogatta több neves intézmény, hogy a befolyó pénzügyi adományokkal segítsék a székelyföldi Nyárádköszvényes (Marosvásárhely és Szováta között meghúzódó kis, magyarok lakta település) Napközijének felújítását és a “Székelykoszorú” szoborpark kivitelezését.
Díszvendég: Csiki Dénes atya, kanonok, nyárádköszvényesi plébános volt.

Az est programjában népszerű operarészletek, melódiák, versek, kiállítás,
jótékonysági képárverés szerepelt.

A műsorban közreműködött Pregitzer Fruzsina, a Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház színművésze ( Reményik Zsigmond verset adott elő), aki ez alkalommal elvállalta a műsor konferansziéja tisztét is, meg Turek Miklós, a Győri Nemzeti Színház színművésze (Faludy György, József Attila és Radnóti Mihály versekkel érkezett). A program – meghatározó - ének-zenei részét a Magyar Állami Operaház meghívott énekkari és hangszeres művészeinek produkciói jelentették és képviselték.

A teljes program az alábbiak szerint alakult:

1. Próza - Turek Miklós

2. Haydn: C-dúr Londoni trió - Somogyvári Csilla-fuvola
Kunferi Márta-fuvola
Miskolczi Anita-gordonka

3. Handel: Xerxes - Ombra mai fu - ária - Kovács Zsuzsanna

4. Muszorgszkij: A halál dalai és táncai dalciklusból a Bölcsődal - Farkas Gábor

5. Mozart: Figaró házassága - Grófnő cavatinája - Bartha Eszter

6 Mozart: Don Giovanni - Lá ci darem la mano - Zerlina és Don Giovanni kettőse -
Kovács Zsuzsanna és Kárpáti Attila

7. Umberto Giordano: Fedora – Amor ti vieta - Loris áriája - Kovács Zoltán

8. Bizet: Carmen – Habanera - Kisszőllősi Erika

9. Weber: A bűvös vadász - Annuska áriája - Bartha Eszter


Szünet


10. Verdi: Trubadur - Luna gróf áriája - Kárpáti Attila

11. Dvorák: Ruszalka - Ruszalka áriája - Horváth Erika

12. Mascagni: Sancta Maria - Kovács Zoltán

13. Gounod: Faust - Valentin imája - Kárpáti Attila

14. Donizetti: Don Pasquale - Norina-Don Pasquale duett - Horváth Erika és Farkas Gábor

15. Saint – Saens: Sámson és Delilah – Csók ária - Kisszőllősi Erika

16. Fernando Obrador: El Vito - Kovács Zsuzsanna

17. Bock: Hegedűs a háztetőn - Ha én gazdag lennék - Farkas Gábor
18. Pregitzer Fruzsina - szavalat


Zongorán közreműködiött:
Kovács Ágnes a Magyar Állami Operaház korrepetitora és Kincses Margit (11,14)

Nagyon szép est kerekedett ki. Nekem nagyon tetszett a ritkán hallható Ruszalka-ária (Horváth Erikától), csakúgy mint a Bűvös vadászból Annuska áriája (Bartha Eszter előadásában). Igen megható perceket szerzett nekünk énekével Kárpáti Attila is, elsősorban Valentin imájával. Nagyon tetszett még a Don Pasqale-Norina duett is, melyben Horváth Erika és Farkas Gábor brillírozott. Szintén nagy tetszés fogadta Kovács Zoltántól Mascagni imáját, Kisszőllösi Erikától a Csókáriát, Kovács Zsuzsanna mindkét jelenetét, és Farkas Gábor címzetes magánénekestől, énekkari tagtól a zenei program zárásául előadott musical-részletet is vastapssal fogadta a szép számú közönség. De az általam most külön ki nem emelt operarészletekben közremüködött énekművészeket és színvonalas produkcióit is hálás szívvel fogadtuk és megérdemelt tapsokkal jutalmaztuk.

Megemlítem még, hogy az Operaház énekkarának tagjait tudomásom szerint második alkalommal hívták meg a Polgárok Házába vendégszerepelni. Első alkalommal is (2008 februárjában) egy jótékonysági rendezvényen szerepeltek itt és adtak sikeres ária-és dalestet, melyről szintén beszámoltam a topic oldalán.

Az est záró aktusaként a szervezők virággal és ajándékkal kedveskedtek az összes fellépett művésznek.

406   Cilike 2009-05-18 21:59:52
Mindenestre a Májusünnep előadássaival kapcsolatban általában mindenhol JÓT írtak az énekkarról. És a preierekkel kapcsolatban is. A közönségnek szerintem ez számít, hogy hogy énekelünk.
405   álmodó • előzmény404 2009-05-18 21:19:54
:-)))
Vagy ha nem erről irtál..., hm...akkor sorry. :-)
De ne aggódj.
404   álmodó • előzmény402 2009-05-18 21:00:48
De mit irt aggódó kivülálló? Hm?
Biztosan azért aggódik, hogy nem lesz több ilyen remek koncert, de én tudom, hogy lesz! LESZ!
Kedves aggódó fórumozó, ne csüggedj! Lesz koncert ujra!
Elhiszem, hogy türelmetlen vagy, de eljön. Bizzál, és várj!
403   -zéta- • előzmény401 2009-05-18 20:57:33
Ne keverjük kabátlopási ügybe szegényt!
402   álmodó • előzmény401 2009-05-18 20:57:10
+ 1 drb "k"
401   álmodó • előzmény400 2009-05-18 20:56:25
Ha igen, akor tudom kicsoda. Csak nem akarom elhinni... Csak nem? Nane!
400   virius • előzmény398 2009-05-18 20:53:54
Bolhából csinálsz elefántot. Nem kellene.
Azonkívül azért nem írhatsz az opera topikba, mert az újabban a demarkációs vonalon felül van és oda csak azok írhatnak, akik a szerkesztőségtől meghívást kaptak. Te vlsz. nem kaptál.
Apropó: nem vagy véletlenül azonos a jelző nélküli "egy kívülálló" nickkel?
399   Cilike 2009-05-18 20:38:50
Aggódó kívülálló, maradjon kívül. Akármit is hallott, semmi köze hozzá, ha valóban kívülálló. Belső ügy. Ha meg nem kívülálló, akkor ne hantázzon.
397   álmodó • előzmény396 2009-05-13 14:13:25
Kedves Búbánat, Te mindíg lelkes, és pozitív hozzáállással viseltetsz az énekkart illetően, ez a koncertbeszámoló nagyon jól festi le az estét-, Köszönet érte!!!
:-)
396   Búbánat 2009-05-12 12:45:37
Az Opera honlapján szerepelt a következő hirdetmény:

"Dallamok szárnyán..."
A Magyar Állami Operaház művészeinek koncertje,

az Operabarátok Egyesületének és Tordai Éva, a Magyar Állami Operaház énekmesterének közös szervezésében 2009. május 11-én 18 órakor a Magyar Állami Operaház Székely Bertalan termében.


Vártam már ezt a zenei eseményt, hiszen számomra mindig öröm „közelebbről” is megismerni az Opera Énekkarának nagyszerű művészeit! „Ismerkedni” velük - nemcsak a hangjukkal, hanem lényükkel is… Szeretem tudni, hogy akiket a nézőtérről szinte naponta láthatok-hallhatok az operakórusban a színpadon, a nagy tömbben sokszor „megbújva”, és alig felismerhetően a jelmezükben, mire képesek egyénileg, és hogyan szól a hangjuk, amikor nem a színpadon szerepelnek. Ki „meri” és „miért meri” vállalni az egyéni megmérettetést is… Egyéniségükhöz hogyan illeszkednek a legkülönfélébb stílusirányzatú áriák, operarészletek, amelyeket különben érthetően, a „képzettebb” hangú magánénekesek repertoárjából már jól (vagy kevésbé) ismerünk; nem zavarja-e őket a kollégáikkal való összehasonlít(gat)ás… És érdekel az is, hogy ezen alkalmakkor hogyan viszonyulnak közönségükhöz, és viszont: mi hozzájuk, hiszen egy ilyen koncert alkalmával sokkal közvetlenebb kapcsolat jön létre az előadó és a befogadó, a hallgatósága között; hogyan élik át szerepüket a kamara-helyiség intimebb, már-már „családiasnak” mondható légkörében, ahol még pódium sincsen. Ilyenkor arra is odafigyelek, hogy a fellépő művészek - önálló koncertjeiken - milyen újdonsággal szolgálnak az eddig énekelt (ismert) darabokhoz képest… De nem ragozom tovább.

Még annyit el kell mondanom, tegnap este kiegyenlítődött a közreműködő énekkari művészek és a magánénekesek száma, hozzáteszem, utóbbiak aránya magasabb lett volna, ha mindenki eljött volna, akiket meghirdettek a szervezők, ugyanakkor két olyan művész eljött, akik eredetileg nem szerepeltek a meghirdetett programban: Pesti Emese és Csák József.

A realizált műsor-összeállításból ezúttal azokat a számokat és előadókat emelem ki, minden kommentár nélkül, melyek valamilyen szempontból érdekesek voltak számomra:

- Derecskei Zsolttól hallott Largo a Xerxészből
- Dobos Sándortól Marcel áriája A köpenyből
- Kovács Irmától Elena áriája A szicíliai vecsernyéből
- Tordai Éva által énekelt Gluck-ária
- Bartha Esztertől Annuska áriája A bűvös vadászból
- A két operai igényű Lehár-ária A mosoly országából (Daróczi Tamás és Ambrus Imre)
- Az est záróakkordjaként elhangzott Wolfram ária a Tannhäuserből, Berczelly István tolmácsolásában, fel tette a koronát a hallott műsorszámokra.

Végére hagytam, muszáj kiemelnem a programból azt az áriát, ami számomra a legkedvesebb volt, amivel az első rész zárult: Procida nagyszabású megrázó áriája A szicíliai vecsernyéből, melyet Rácz Istvántól hallhattunk! Ezzel a hatásos és gyönyörű basszusáriával a kiváló művész ízelítőt adott a közelgő operapremier várható zenei szépségéből - megelőlegezve - a közelgő Verdi-bemutatót!!! Azt hiszem, gyönyörű, feledhetetlen alakítással fog szolgálni ebben az operaszerepében is!

Ez volt a műsor

I. rész

1.) Podráczky József - Schubert: A hársfa; A halál és a lányka – két dal
2.) Derecskei Zsolt - Händel: Xerxes –Largo
3.) Sánta Jolán – Saint-Saëns: Sámson és Delia – Bosszúária
4.) Adamovits Magdolna – Ponchielli: Gioconda – Méregária
5.) Bakó Antal – Csajkovszkij: Pikk dáma – Jeleckij áriája
6.) Szolnoki Apollónia – Bizet: Carmen – Habanera
7.) Tóth János – Mozart: Don Giovanni – Leporello áriája
8.) Bokor Jutta - Saint-Saëns: Sámson és Delia – Csókária
9.) Dobos Sándor – Puccini: A köpeny – Marcel áriája
10.) Tóth Béla – Muszorgszkij: Borisz Godunov – Borisz monológja
11.) Kovács Irma – Verdi: A szicíliai vecsernye - Elena áriája –„ bolero”
12.) Kovács Zoltán – Csajkovszkij: Anyegin – Lenszkij áriája
13.) Réti Jolán – Mozart: Figaro házassága – Cherubin áriája
14.) Pesti Emese – Puccini: Manon Lescaut – Manon halála
15.) Rácz István - Verdi: A szicíliai vecsernye – Procida áriája

II. rész

1.) Kovács Irma – Dobos Sándor – Verdi: A trubadúr – Leonora és Luna kettőse
2.) Tordai Éva – Gluck: Páris és Heléna - ária
3.) Bartha Eszter – Weber: A bűvös vadász – Annuska áriája
4.) Kovács Irma – Réti Jolán- Verdi: Don Carlos – „Szaracén dal” a fátyolról (Eboli-Tebaldo kettőse)
5.) Csák József – Cilea: Az arles-i lány – Federico románca
6.) Daróczi Tamás – Lehár: A mosoly országa – „Barackfa ága” – ária
7.) Ambrus Imre – Lehár: A mosoly országa – „Vágyom egy nő után” – ária
8.) Berczelly István – Wagner: Tannhäuser – Dal az Esthajnal csillaghoz

Zongorán kísért: Fekete Valéria

Konferált: Illés Péter

A patinás Székely Bertalan-terem-beli szép sikeres est a közreműködő művészeken túl dicséri Tordai Éva tanárnőt, nyugalmazott magánénekesnőt, aki – hadd legyek elfogult személye iránt – egykori kedvenc énekesnőmmel, Házy Erzsébettel felváltva, de vele együtt is, annyi sok szép és emlékezetes operaelőadásnak és más zenei produkcióknak volt a részese színpadon meg a rádió mikrofonja előtt egyaránt.
395   Énekkaros 2009-03-14 18:11:42
Kedves Énekkarosok!
Szeretnék tőletek kérni hangszépítő gyakorlatokat a beénekléshez. Amire gondolok, pl.: d-r-m-f-sz-f-m-r d-m-sz-m-d. Miamama miamama mámémímómú.
Stb. Nehezebb is lehet, amit pl.nálatok szoktak használni a beénekléshez.
Köszönöm, ha küldtök ilyeneket!
394   álmodó • előzmény393 2009-02-25 15:47:40
...smink...
393   álmodó 2009-02-25 15:46:23
Tisztelt Gazdasági Igazgatás!
Szeretném felhívni a tisztelt Gazdasági Ig. Úr szíves figyelmét arra, hogy mivel még nem fizették ki a sminkpénzt, így az Őn/Önök által kiírt hirdetmény-tájékoztató is -értelemszerűen-,annak teljes kifizetése során válik aktuálissá. A szóbanforgó "sminkpénz" kifizetése a következő szezon első felében várható.
Bizonyára ez a körülmény elkerülte a figyelmüket, ezért kerülhetett kiírásra az a szöveg, amelyben a sminkpénzt felvett kollégákat nem jogosítja a szinházi smnik használatára.


Köszönettel.
392   tiramisu • előzmény391 2009-02-02 21:43:58
:-)))
391   fatrombita • előzmény368 2009-02-02 20:36:10
...bezzeg egy szelet sütemény...mennyivel autentikusabb...
390   álmodó • előzmény382 2009-02-02 19:42:49
csillagvirág, nem vagy Te véletlenül a Munyoz?
Minimum Columbiában írnak így... :-))))
389   Cilike 2009-02-02 18:59:49
Nekem meg főleg az tetszett, hogy a közönség akkor veszi meg a jegyet, ha Antonio , a kertész szerepében X. Y. Kossuth-díjas művész lép fel... ez jó...hehehe...
388   Momo von Hofmannsthal • előzmény387 2009-02-02 18:54:34
ez is csak egy vita a Momuson...
387   Spangel Péter • előzmény386 2009-02-02 18:50:08
Cukifalatok vagytok!
386   Momo von Hofmannsthal • előzmény383 2009-02-02 18:24:48
"joggal vártam el, hogy konkrétumokkal kiállj a véleményed mellett"


Jó érzésű ember nem kezdi el internetes fórumokon név szerint "gyalázni" a kollégáit még, ha meg is van róluk a véleménye.
Kb. ezért nem írt itt neked senki neveket.
385   Momo von Hofmannsthal • előzmény383 2009-02-02 18:13:04
ezt a sületlen vagdalkozást...
384   álmodó • előzmény383 2009-02-02 17:51:22
Tulajdonképpen csak Te vitatkoztál.
Belekötöttél a koncertekbe,s annak kapcsán az énekkarosok tehetségébe, vagy hangi kvalitásába, vagy lehetőségeibe... De csak a jóisten tudja, hogy miért.
Ha énekes vagy, tudod, hogy hülyeséget írtál, és hogy valaki szólista vagy sem, nem pusztán a hangon múlik.Azt is nyilván tudod jól, hogy nem "liheg" minden szólista nyakában egy énekkaros, ez hülyeség. De még ha Veled előfordult volna is ez, elég szégyen rádnézve, hogy pusztán ennyi ilyen frusztráltá tesz, mint amit itt előadsz. inkább inspirálna még jobbnak lenni! ha nem így van, hát....,ciki.


Aztán Cilikét kezdted ki fogalmam sincs miért, nem kellett volna, okosabb lettél volna barátom.
383   Eri 2009-02-02 17:09:59
Miért is kellene nekem szólista neveket "belefűznöm"? Te minősítetted a tegnapi Mesterdalnok szereposztását, joggal vártam el, hogy konkrétumokkal kiállj a véleményed mellett. "jah" lehet, hogy én egy vicces fickó vagyok, és te ezen jól szórakozol, azonban ennél többről van szó. Szomorú és nem szívesen mondom, de soraidból kisüt az üldözési mánia. Veled ellentétben én nem kiáltok legott pszichiáterért, hanem próbállak meggyőzni, még ha tudom is, hogy hiába minden igyekezetem. Vakon elfogult vagy. Nem veszed észre, hogy ez a színház nem csupán énekkarból és szólistákból áll. Esténként rengetegen dolgoznak körülötted, alattad (pl. zenekar), akik mindent látnak és hallanak, akiknek úgyanúgy megvan a maguk véleménye mint neked. És az is megtörténhet, hogy az nem egyezik a tiéddel. Kb. 10 név forog itt egy ideje, akik egy követ fújnak veled. Kérlek ne éld bele magad, ez nem a többség hangja.

Ne örülj és ne hidd, hogy ezt a menetet megnyerted, de feladom. Veled/veletek nem érdemes vitatkozni, nincs is miről. Akikkel pedig eddig is megértettük egymást továbbra is tudunk normális hangnemben eszmét cserélni a "Privát üzenetek" rovatban.
382   csillagvirag 2009-02-02 09:07:16
Na jah, ez a ficko nagyon vicces. :)
Nekem szol hogy nevezzemmeg azokat a szolistakat, akik nem valok meg enekkarba sem, de asajat "beszolasaiba" a szolista neveket nem fuzi bele.:) Tenyleg nem erdemes vele foglalkozni. :) Valoszinuleg egy frusztralt, vilag elteben kis szerepeket eneklo tipikus "magyar" szolista aki, ha neki nem sikerult a sajat korlatoltsaga miatt kilepni a kozepszeruseg soraibol, akkor masnak se sikeruljon, foleg ha "koristarol"van szo. :) Vicces. :))))))))))))))
381   Cilike 2009-02-02 08:47:40
Annyira bírom, mikor valaki kivetíti a saját belső világát a vitapartnerére. Ő mondja, hogy én indulatos vagyok. Egy jele sincs ennek a hozzászólásaimban. Ő mondja, hogy nincsenek érveim. Mire? Könyörgöm, nem én kezdtem jajgatni, hogy a szóisták elveszik a munkámat az énekkarban. hanem fordítva. Egy jó pszichológushoz kéne fordulnia boldogtalan nyomorultnak, bár vannak reménytelen esetek. Szerintem aki ad magára, ezentúl az Eri nicknevű illető beírásait figyelmen kívül hagyja. Majdcsak észreveszi magát.
380   Spangel Péter • előzmény378 2009-02-02 08:17:46
Fölfelé meg sűrű nyelvcsapásokkal pedálozni.
379   Fabricius 2009-02-02 08:06:39
Végigfutottam a topic vitás hozzászólásait, de bevallom, talán szerény agyi kapacitásom miatt, nem értettem tisztán miről is folyik a vita.
Akkor az Eri egy szólista, aki nem énekel, vagy nem azt amit szeretne? Mindenesetre úgy tűnik, hogy saját helyzetével elégedetlen, és ezt zúdítja másokra.
Meddő dolog.
Köztudott, hogy sok jó hang énekel a kórusban, a szólisták között pedig vannak szerényebb talentummal megáldott énekesek. Mindig is így volt, és ezután is lesz ilyen.
Nemrég én is voltam olyan előadáson, ahol a szólista hölgyet az énekkarba se venném fel, nemhogy főszerepet adjak neki!
378   Momo von Hofmannsthal 2009-02-02 00:08:34
másrészt - mostmár kimondom - szerintem elég gusztustalan lefelé taposni
377   Momo von Hofmannsthal 2009-02-02 00:07:30
(egyébként én értem Eri problémáját, de azzal, hogy itt cseszteti az énekkarosokat, szerintem nem jut sehova)
376   Momo von Hofmannsthal 2009-02-02 00:02:07
Asszem, nem érdemes itt vitatkozni.

Eriből dől a rosszindulat, és nyilván csak azt hajlandó megérteni (és nem félreérteni stb.) a válaszokból, ami megfelel az álláspontjának.
375   Eri 2009-02-01 23:51:29
Miért is nem? Melyik ok volt kizáró a felsoroltak közül? Bevallom nem rád voltam kíváncsi, a névsort várom. Vigyázz, kezded elveszteni a türelmedet. A harag nem jó tanácsadó. És még valamit. Miattam nem kell válaszolgatnod, kezdesz kifogyni az érveidből. A semmivel pedig nem tudok vitatkozni. Vége.
374   Cilike 2009-02-01 23:40:43
Annyira korlátolt vagy, hogy az már fájdalmas. Mit izzadsz itt ennyire, szakadj már le a témáról. Nagyon érintve érzed magad, az a bajod, nemde? Félsz, hogy a te szerepeidet veszik el az énekkarosok?
Mondok példát: Misurát, noha ő aztán már csak nem volt egy rossz énekes, 8 évig nem engedték ki a kórusból szólistának. És képzeld, van olyan ember, akinek nem az a fontos, hogy szólista legyen. Nem éri meg a stresszt, boldogabb úgy, ha énekel az énekkarban, egy-egy kisebb szerepet is esetleg és elégedett. Ezt nem fogod fel a felfújt önérzeteddel. Inkább vagyok jól dolgozó, megbecsült énekkari tag, mint olyan "szólista", aki elénekli a néhány mondatos szerepeit és rohadtul nagyra van magával, pedig a semminél is kevesebb.
373   Eri 2009-02-01 22:04:19
Fizimiska, méretes fenék, kellő összeköttetés (vagy annak hiánya), a vezetés hozzá nem értése. Ez mind rossz szubjektív érvelés, önigazolás arra, hogy én miért nem vittem semmire, míg a másik igen. Nem jó út, nem visz sehova. Ha pedig elfogadom a család és karrier közötti párhuzamot, az azt jelentené, hogy a szólisták mind szinglik, a kórus ellenben csupa házasemberből kellene álljon. Ellenben megemelem a kalapom az előtt, akinek lehetősége volna a kiugrásra, de a családot választja.

Mit kellene látni az esti Mesterdalnoknál? Kiket nem vennél fel még a kórusba sem est szólistái közül? Kérlek konkrétumokat mondj, mert ellenkező esetben az összes szólista joggal sértődhetne meg. Érvelj és indokolj, sőt mondd el kérlek, hogy véleményed szerint kiket állítanál be a helyükre a kórusból. Ha pedig igazad van, még az sem baj, ha a jelöltjeid között van egy két rossz fizimiskájú, nagyfenekű, és jó összeköttetésekkel rendelkező művész.
372   csillagvirag 2009-02-01 21:00:02
Eri! Felhaboritonak tartom amiket itt osszehordasz. Olyasmit allitasz amirol halvany lila loveted sincs es olyan emberekrol akiket valoszinu csak nagyon felszinesen ismersz (ha egyaltalan ismersz). TE mered azt allitani hogy valaki "csak" azert enekkaros mert annyit is er? Honnan tudod hogy ki miert van ott? Ismered a tagok hatteret? Vedd tudomasul hogy vannak, voltak olyan tagok az enekkarban, akik csak azert nem lettek szolistak, mert nem tetszett a vezetosegnek a fizimiskajuk, vagy esetleg a fenekuk merete (van aki tehet a mereterol, van aki meg nem), esetleg nem volt hely a sok "hangilag elfaradt" szolista miatt, vagy nem rendelkezett kello osszekottetessel, vagy csak egyszeruen a vezetoseg hozza nem ertese miatt kenyszerult megelni az enekkari tagsagabol.
Voltak es meg lesznek olyan eloadasok, ahol a "korustag" jobban enekel mint a sok rendkivuli szolista. Tisztelet a kivetelnek, vannak nagyon elhasznalt hangot a szolistak kozott, akik szerepeit nagyon is jol el tudnak enekelni az enekkari tagok, sot olyan "szolistak" is vannak, akiket en nem vennek fel egy enekkarba. Lasd a ma esti Nurnbergi Mesterdalnokokat.
Mielott ilyen kijelenteseket teszel, jo lenne ha kisse elgondolkodnal. Valoszinu nem mindenkinek olyan egyszeru az elete mint a tied.
Udv. az enekkarbol.
371   Eri 2009-02-01 20:15:30
"Minimális" szerep, olyan nincs, csak jól kell megcsinálni. Ezeket is el kell énekelni valakinek, a színház vezetése pedig ilyen esetekben azért dönt így, mert biztos a minőségben. Nem is szólva arról, hogy még ma is nagyrészt úgy választ a közönség előadást, hogy megnézi a szereposztást. Ha pedig olyan nevet lát a színlapon, akit már pl. nagyobb szerepekben látott/hallott és tetszett, megveszi a jegyet. De még egyszer felhívnám a figyelmet a művészi alázatra. Miért baj, ha egy idáig nagy szerepeket éneklő művész, kisebb feladatot (is) kap? Álljon itt egy példa: 1976-ban Takács Klára egy szezonban új szerepként elénekelte az Orfeusz címszerepét valamint a Traviata Flóráját. Biztosan boldogan tette, és senkinek nem jutott eszébe az igazgatás döntését megkérdőjelezni. Búbánat! Látod, ha mi ketten összefogunk valóban megpezsdül a topic. Nincsen is evvel semmi baj. Valaki írta korábban, hogy ha nem tetszenek az itt leírtak, nem kell olvasni. Egyetértek.
370   tiramisu • előzmény369 2009-02-01 20:05:57
Sikeres karrieristák is szültek több gyereket, és sikeres szülők is csináltak karriert.
Kinek mi van megírva...
369   Egy kollega 2009-02-01 17:34:11
Én ide nagyon ritkán írok, de most nem tudom szó nélkül hagyni, hogy Cilikét én már hallottam énekelni és igenis sokkal jobban énekel, mint egyes szólisták. Hogy akkor miért van a kórusban? Talán fontosabb volt neki fiatalon családot alapítani, mint ökölharcot vívni ezen a pályán és ebben teljesen igazat adok neki. Ettől ő még nagyon jó énekes, biztos, hogy szólista lett volna, ha kizárólag a karrier felé orintálódik.
368   tiramisu • előzmény367 2009-02-01 17:11:05
Sajnos Cilike stílusát is jól ismerjük !

Te csak egy "fatrombita" vagy, ammeg hamisan szól, ha szól egggyáltalán....
367   fatrombita 2009-02-01 15:00:44
Hölgyek, Urak! A tapasztalt fórumozók nagyon jól ismerik Eri stílusát, személyiségét. Felesleges csörtéket vívni vele, minősíteni őt. Éppen elég istencsapás neki a saját élete, hagyjátok nyugodtan fröcskölődni. Elég, ha közvetlen környezetét mérgezi (huh,szegények!), ti nyugodtan elengedhetitek a fületek mellett a hülyeségeit...inkább szánjátok őt!
366   Búbánat 2009-02-01 13:49:53
Most jutottam ide, és mondhatom: remekül szórakozom! Ja, és kissé felpezsdült a topic - ez is valami...
365   Pancoletti • előzmény363 2009-02-01 12:26:51
AZ UTOLSÓ KÉT MONDATOT AKÁR ÉN IS MONDHATTAM VOLNA!!!...
364   Cilike 2009-02-01 12:00:03
Bocs a hibákért, csak közben megy a tenisz dönt, nem tudok ide figyelni, mentem is.
363   Cilike 2009-02-01 11:58:58
Egyébként abszolút tisztelem Felber Gabit, és cseppet sem szeretném a szerepkörét énekelni, ne félj. N a személye volt a fontos, mondhatnék még példákat, Anina, Curra, stb, ami nem egy boldogság oylan énekeseknek, akik főszerepeket énekeltek. Nem is erről van szó. De te nem ismersz engem, mégis mnősítesz. Ezek után nincs miről beszélnük. Halvány fogalmad sincs, ki vagyok, hogy dolgozom, csak szemétkedsz. Valószínűleg nagyon frusztrált, kicsike emberke vagy, és ezért szánlak.
362   Momo von Hofmannsthal • előzmény361 2009-02-01 10:44:54
1. Úgy kezdődött, hogy belekötöttél az énekkari koncertek kapcsán az énekkari művészekbe.

(A színház vezetésének tenném fel a kérdést: ha ilyen remek, tehetséges, kiváló énekesek tömege működik a kórusban, akkor miért nem ők a szólisták, hiszen Búbánat arra ragadtatta magát, hogy azt állította, szólistaként is megállnák a helyüket. Vass Úr! Ki kell rúgni azt a néhány közalkalmazott szólistát, akik még maradtunk, a kórustagokat ki kell tűzni szóló szerepekre.)


2. Ugye írtad, hogy szólista vagy, nyilván a pénzedet, a munkádat, vagy a kollégáid munkáját félted tőlük.

3. Amikor Cilike válaszolt neked, belekapaszkodtál Felber Gabi nevébe (pedig őt nem bántotta senki), és látványosan megsértődtél.

4. Azóta vita és személyeskedés van. Azt te kezdted…. most is F.G-t védelmezed, pedig legfeljebb tőled kell itt megvédeni bárkit.)


Szerintem te tetted Felber Gabit ürüggyé, mert - ahogy visszaolvasom - semmilyen pejoratív dolog nem hangzott el vele kapcsolatban, sőt az lett megemlítve, hogy nem őt kéne kitűzni minimális szerepekre (annál talán értékeljük már őt többre), arra ott vannak az énekkari szólisták.

Én tényleg sajnálom, hogy csesztetnek titeket, de asszem, nem az a ti problémátok, hogy egyes kisszólókat az énekkarnak adnak.
361   Eri 2009-02-01 09:56:31
Megint nem a lényegről beszélsz. Te kezdtél Felber ürügyé egy témát, most meg úgy érzed, hogy rajtad keresztül az egész kórus lett megsértve. Nem. Csak te. Te azért vagy kórista, mert Felber nyomába sem érsz.Megfogadom tanácsodat és veled többet nem állok szóba, mert értelmetlen. Megsérted egy kolleganődet, azután folyamatosan mellébeszélsz. Egyszerűbb lett volna azt mondani, hogy elnézést, de te erre képtelen vagy.
360   Cilike 2009-01-31 23:38:19
"Olyan vagy, mint a neved: Cilike"
Mucus, ezt hívom személyeskedésnek. Kit is gyaláztam én? Te idejöttél és elkezdtél piszkálódni, hogy mi, énekkarosok magunkat tömjénezzük. Szóval, fáradj át egy másik topicba és kezd ki más tárakkal. Nem akarjuk elvenni a szólisták szerepeit, ne félj. Nem, csak az énekkarosok egy kis része, nem mindenki, szeret énekelni és ezért szívesen fellép ilyen kis koncerteken. De ha ez neked fáj, csukd be szorosan a szemed, dugd be a füled, ne nyisd meg ezt a topicot és akkor nem kell róla tudnod.
359   Eri 2009-01-31 22:47:15
Érveim voltak, de nem jutottak el hozzád. Ki is személyeskedett? Ki hozta fel példának Felber Gabit? Talán én? Jellemtelen dolog amit műveltél, most pedig mást vádolsz.
358   Cilike 2009-01-31 21:14:53
Igen, ez tipikus, ha már nincs érved, akkor személyeskedni kezdesz. Csók! Nem minden cilike buta liba, vigyázz, ne ítélj könnyen.
357   Eri 2009-01-31 21:06:09
Olyan vagy, mint a neved: Cilike.
356   Cilike 2009-01-31 20:47:39
Ja és tényleg, visszanéztem, senki nem tömjénezte magát. Búbánat nem énekkari tag. Saját szerepléséről senki sem írt. Egyszer sem.
355   Cilike 2009-01-31 20:43:29
Egyébként hallottam. Mindegy, nem érdemes ilyen alapon vitázni. Nyilván ő is a kenyerét félti, én ezt akceptálom. De nem kell az énekkarosokat leszólni, vannak a szólisták között olyanok, akiket én spec nem vennék fel az énekkarba. Szóval nem kőne piszkálódni. Előszedted ezt a topicot és elkezdtél piszkoskodni. Nem elegáns. Még ha nem foglalkoztatott szólista lennél is.
354   álmodó • előzmény353 2009-01-31 20:37:08
Eri, lehet, hogy nem hallotta ezeket a neveket, de ez még nem bűn.
353   Eri 2009-01-31 19:16:50
Mi az, hogy "odavetnek"? Kitűzték és neki mint közalkalmazottnak kötelessége elénekelni. Nehogy már te döntsed el, hogy kinek mit lehet adni, kinek mi legyen a feladata. De van egy másik dolog is, amit művészi alázatnak hívnak. Valószinüleg erről te még nem hallottál? Vagy úgy véled, hogy a mai világban bárki megengedheti magának azt a luxust, hogy a rá osztott feladatot visszautasíthatja? És nem azért, mert a nyakában ott liheg egy kórustag, aki elénekelné! A felsorolt szerepeket mindig szólisták énekelték, ha pedig néha nem így volt, az a mindenkori vezetés bölcs döntésére, de sok esetben az illető énekkari tag erőszakosságára volt példa. Igaz, régen is voltak olyan szerepek amiket kórustagok énekeltek: Bódy, Boldizsár, Rajna A. és még sorolhatnám. Istenem, egy napon nem lehet említeni ŐKET a mostaniakkal! Ők nem egyszerűen énekkari művészek voltak, Hanem MŰVÉSZEK, így csupa nagy betűvel! Egy Bódy Tivadar soha nem mondta volna, hogy elénekelné pl. Jámbor László szerepeit. Jut eszembe: egyáltalán hallottad valaha is ezeket a neveket?
352   álmodó • előzmény351 2009-01-31 19:00:19
"Ki kell rugni azt a néhány közalkalmazott szólistát, akik még maradtunk"
351   álmodó • előzmény350 2009-01-31 18:58:22
Szerintem szólista Ő. :-)
350   Cilike 2009-01-31 18:55:29
Egyébként hozzászólásodból arra következtetek, hangszeres vagy, azok nézik le annyira az énekkarosokat.
349   Eri 2009-01-31 18:50:39
Hanem?
348   Cilike • előzmény341 2009-01-31 18:50:37
Pont azért írtam nevet, mert egy olyan művlszről van szó, aki amúgy főszerepe(ke)t énekel, ehhez képest odavetnek neki egy Flórát. Miért? Mert erre a szerepkörre nincs ember. Vala anno Jász Klári, Számadó Gabriella. Vagy ki énekel Ceprano grófnét? Kate Pinkertont? Ezeket a szerepeket szeretik ám a szólisták. És tudod, egy énekkaros, aki nem egy Violetta, arra nem alkalmas, kis szerepben meg esetleg jó. Erről a jelenségről beszéltem.
 
Hírek
• A Budapesti Filharmonikus Hangversenybarátok Alapítványa pályázatot hirdet „Trianontól a II. világháborúig a zene vetületében” címmel
Műsorajánló
Mai ajánlat:
15:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Bartók Világverseny és Fesztivál - vonósnégyes 2021 / elődöntő 3.

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Kéringer Dávid (klarinét)
Kanizsár Noémi (zongora)
Sándor Norbert, Salamon György, Katrin Mátyás (klarinét)
"Hangulatkoncert"
Weber: I. (f-moll) klarinétverseny, op. 73
Schumann: Fantasiestücke, op. 73
J. S. Bach-Kéringer Dávid: a-moll prelúdium és fúga, BWV 543 (átirat klarinétkvartettre)
Wayne Siegel: Jackdaw

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Bartók Világverseny és Fesztivál - vonósnégyes 2021 / elődöntő 4.

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Fejérvári Zoltán (zongora)
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Riccardo Frizza
Bartók: Táncszvit, BB 86a
Bartók: Scherzo zongorára és zenekarra, BB 35
R. Strauss: Burleszk zongorára és zenekarra
R. Strauss: Don Juan – szimfonikus költemény, op. 20
A mai nap
született:
1782 • Niccolò Paganini, hegedűs, zeneszerző († 1840)
elhunyt:
2000 • Walter Berry, énekes (sz. 1929)
2006 • Gregor József, énekes (sz. 1940)
2019 • Jeney Zoltán, zeneszerző (sz. 1943)