Ma, február 25-én 19,30 ismét MÜPA HOME LIVE: NFZkoncertje, vez. Hontvári Gábor . "Klasszikus szimfónia" orosz slágerműsorral. Részletek ide kattintva érhetők el.
Ez elég valószínű forgatókönyv. Ama bizonyos múzeum Debrecenbe költöztetése is beleillik a sorba, sőt, gyakorlatilag azzal kezdődött. Önmagában persze nem gond, hogy decentralizálni akarják az országot, mert tényleg vízfejű, csak nem feltétlenül ilyen "vas és acél országa leszünk" módon kéne.
Ez nagyon kulturáltan hangzik, de hol tud a főváros konkurálni ezzel a rengeteg pénzzel? És újra kérdem, honnan tudja Káel Csaba, hogy áprilisra itt már minden nyitva lesz, és hogyan és mire akar ilyen rövid idő alatt (és ilyen vészhelyzetben) elkölteni több mint egy milliárdot?
Nehezményezem a költözés célállomásának kiválasztását. Veszprém túl messze van. Ismerek egy nagyszerű Fejér megyei települést, sokkal közelebb van, ragyogó infrastruktúrával, virágzó kulturális sportélettel és akár Budapestig meghosszabbítható kisvasúttal, bécsi leágazással. Még nem késő oda/továbbköltöztetni a filmfesztivált. Továbbá a POSZT-ot. "P" is bűnös város (lett).
A cikk címe: Elköltöztetik Budapestről a Mozgókép Szemlét
Az első mondat:
„Nem Budapesten, hanem Veszprémben rendezik meg legközelebb a Magyar Mozgókép Szemlét” tájékoztatta Káel Csaba az Origo újságíróját.
Valószínűleg valamelyik hivatalban valamelyik munkatársnak kiadták, hogy nézze végig, milyen közös Állam-Főváros szervezésű kulturális rendezvény van és azokat folyamatosan számolja fel, szüntesse meg az Állam részéről.
Nem volt kedvem beírni, mivel ÉLŐ operaelőadások/hangversenyek hiányában ugyan miért keressen fel az ember egy ilyen fórumot? Még a De Gaulle-lal kapcsolatos hsz-odra is válaszolni fogok, addig magánban megírom, hogyan értem a fogszívást.
Ez igen remek! Káel Csaba honnan tudja, hogy áprilisban már nyitva lesznek a koncerttermek, színházak, múzeumok, stb? De ha nyitva lesznek is, egy fesztivált már minimum egy évvel hamarabb csaknem teljesen készre kéne szervezni. Ő már tavaly ezzel foglalkozott? Valaha már október-novemberben meg kellett venni a jegyeket a legkurrensebb tavaszi fesztiváli rendezvényekre, mert karácsonyig garantáltan el is fogytak azok. Ügyes, hogy pont a karantén idején jelentik ezt be, amikor nem olyan feltűnő.
Másik topicban már említették Kiss Imre nevét. Én szeretném még leírni Zimányi Zsófiáét is, aki amikor Kiss Imrét a Müpa élére nevezték ki, zökkenőmentesen át tudta venni Kisstől a Tavaszi Fesztivál szervezését. Mióta megszabadultak tőle, zuhant is a színvonal erősen.
De az egész nekem olyan, mint amikor a szülők válnak, és a cuccokon veszekednek. Ez a fővárosé, az az országé, ezt elviszem, azzal vacakolj te tovább, a szegény gyerekek meg csak nézik. És ha lenne is pénze a fővárosnak, és meg is akarná tartani a BTF-et, akkor egy időben két rendezvény zajlana? (Egyébként már eddig is volt, nem is kevés vidéki helyszín és rendezvény tavasszal.) A Café Budapestnek pedig lőttek, vagy gazdálkodja ki azt is a főváros, és természetesen mindebből hagyja ki a Müpát, mint az egyik legjobb rendezvényhelyszínt?
A Budapesti Tavaszi Fesztivál idén 40 éves. Nemzetközileg elismert brand. Létrejötte persze politikai beleegyezés (Aczél György) eredménye volt. De kellett hozzá Kiss Imre, aki javasolta, majd megalapította, és sikerre vitte a BTF-t (amúgy létrehozta és páratlan gyorsasággal vitte nemzetközi sikerre a Művészetek Palotáját is). Korát megelőzően igazi művészeti menedzser volt.
De nézzük a számokat: 2009-ben költségvetése még 1,55 milliárd volt, 2010-től ez drámaian lecsökkent (400 millió körül), majd 2014-ben, Kiss Imre halála után 2 évvel Káel Csaba átveszi az állami szerepkört, és láss csodát a BTF költségvetése 1.65 milliárdra ugrott. (A BTF költségvetését az előző városvezetés 2017-ben 3 évre kormányrendeletben is rögzít)
Aztán 2019 után a kormány úgy döntött: nem közösködik tovább a fővárossal és saját tavaszi és őszi fesztivált szervez. Jé!
Szóval vissza az Aczél korszakhoz. (Csak nem biztos, hogy Kiss Imre formátumú szakemberekkel)
Az áprilisban bemutatkozó Bartók Tavasz és az őszi Liszt Ünnep az idei év két csúcsrendezvénye.
Itt az ideje, hogy erre a két lenyűgöző zeneszerzőre, világhírű művészünkre még több figyelmet irányítsunk. Azzal, hogy egy-egy nemzetközi jelentőségű összművészeti eseménysorozat viseli majd a nevüket, régi adósságot törlesztünk. Liszt és Bartók két kulturális világmárka, ezt még láthatóbbá kell tenni, a róluk elnevezett eseménysorozatokkal pedig fejet hajtunk a nagyságuk előtt. Ugyanakkor azt szeretnénk, hogy ne csak két, távolságtartással csodált, köztéri szoborról beszéljünk, hanem szemléletük, művészetük inspirációként szolgáljon a kortárs alkotók számára minden műfajban. Így válhat ez az örökség élővé, így lesz vonzó a hazai és nemzetközi közönség számára is. A magyar kultúra és az ország vonzereje pedig kulcsfontosságú lesz a következő időszakban a kulturális és turisztikai szektor újraindítása, megerősítése szempontjából is.
A Müpa számára rendkívül megtisztelő feladat volt, hogy az elmúlt években főszervezőként hozzájárulhatott többek között a Budapesti Tavaszi Fesztivál sikeréhez is. Az elért eredményekre nagyon büszkék vagyunk. A Müpa megbízatása azonban kormányhatározat szerint megadott időszakra, 2020-ig szólt a városfesztivál kapcsán, így a jövőben ennek az értéknek az őrzése a BTF márkanév tulajdonosának, a fővárosnak a feladata. Nekünk pedig egy bizonyos szempontból még összetettebb, nagy és szép feladatunk van: a Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek esetében ugyanis nem pusztán egy városfesztiválról van szó. Az a szándék, hogy a Bartók Tavasz fokozatosan országos eseménysorozattá váljon, amelynek küldetése, hogy még vonzóbb célponttá tegye Magyarországot a nemzetközi kulturális turisták számára. A magyar kultúra és az ország vonzereje kulcsfontosságú lesz a következő időszakban a kulturális és turisztikai szektor újraindítása, megerősítése szempontjából is, a Müpa pedig minden tapasztalatával és nemzetközi kapcsolati hálójával segíti ezt a folyamatot, a legjobb tudásunk szerint szolgálva a művészeinket és a közönségünket.
Holnap, február 20-án 19,30 ismét MÜPA HOME: Kurtág 95 - Üzenetek, játékok (Jelenetek a Kurtág házaspár életéből) Vezényel Vajda Gergely. Részletek és műsor ide kattintva érhető(k) el.
Elképesztő! Nem csak az, hogy még egy tavalyi költségvetés szerint is szántak forrást a BTF és a BÖF megrendezésére. Hanem az a mód, ahogyan és akinek a vezetésével ezek megszüntetése történik. Ki ez a Káel Csaba? Ez a mindenki barátja?! A Happy End Kft. és az Ezüsthajó Kft. alapítója, a mindenhez értő, aki film rendezőnek vallja magát, mert filmet forgatott Orbán Viktor amerikai útjáról, meg ő rendezte a Szent Korona Parlamentbe szállítási ceremóniáját, a vizes vb nyitóünnepségét, majd akit kulturális és turisztikai nagykövetnek nevezték ki, majd 360 ezerért turisztikai tanácsokat is ad az MTÜ-nek a Művészetek Palotájának igazgatója állása mellett. Sőt, most már az SZFE átalakítása is az ő vállán nyugszik, hiszem még Koltai Lajos is az ő hívására vállalta azt a szerepet, amit elvállalt. Csak nem az új Aczél Györgyhöz van szerencsénk?
"A tavaszi fesztivál Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek, az őszi pedig Liszt Ferenc Ünnep Nemzetközi Kulturális Fesztivál néven fut majd."
Már el is kezdem bemagolni az új neveket ... talán egy év alatt sikerül megjegyeznem. Vajon mi köze lesz pl. Liszt Ferencnek az eddigi BÖF profiljához? Már ha utóbbi a kortárs, kísérleti produkciók terepe marad..
Megszüntetik a Budapesti Tavaszi fesztivált, új néven, új rendezvényt csinál helyette a kormány
A kormány nem újítja meg a fesztivál megrendezéséről szóló korábbi szerződését a fővárosi önkormányzattal, még csak magyarázatot sem adtak rá – írja a Népszava.
„Sajnálattal vettem tudomásul, hogy a kormány eldob egy negyven éve sikeres brandet és a továbbiakban nem kíván együttműködni a Budapesti Tavaszi Fesztivál megrendezésében a fővárosi önkormányzattal. Az állam az idei évtől kivonul a fővárosi rendezvénysorozat finanszírozásából” – válaszolta a Népszava kérdésére Gy. Németh Erzsébet kulturális ügyekért felelős főpolgármester-helyettes.
A kormány döntéséről Káel Csaba tájékoztatta a múlt héten Gy. Némethet, aki továbbra sem tudja az okokat. Csak annyit tudni, hogy a kormány döntése szerint a továbbiakban Káel szervezi meg az új fővárosi tavaszi és őszi fesztivált, amik új nevet is kapnak. A tavaszi fesztivál Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek, az őszi pedig Liszt Ferenc Ünnep Nemzetközi Kulturális Fesztivál néven fut majd.
A két fesztiválra idén összesen 1,75 milliárd forint állami támogatást kapnak. Ebből 1,1 milliárd jut a tavaszi fesztiválra, míg az őszi rendezvénysorozatra 650 millió forintot költhetnek, de már az előkészítésre is kaptak 490 milliót. A tavaly decemberi kormányhatározat szerint a budapesti fesztiválközönség átprogramozását több éves folyamatként egészen 2025-ig hasonló összeggel finanszíroznák. Forrás: 444.hu
Holnap, február 18-án 19,30 ismét MÜPA HOME: Maxim Vengerov és a MÁV Szimfonikus Zenekar koncertje, vez. Takács-Nagy Gábor . Részletek és műsor ide kattintva érhető(k) el.
"Liszt és Berlioz újítók voltak. Minden megváltozott abban a korszakban, a művész nem az arisztokrata ízlést szolgálta többé, hanem önmaga lehetett kreatív, hallgathatott belső hangjára. Többek között így született meg a szólista fogalma is. Egy korabeli kritika azon háborog, hogy Liszt »annyira arrogáns, hogy egy emelvényre felhurcoltatja a zongorát, és egész este egyedül játszik rajta«. Paganini a színpad közepén állva adta elő a hegedűversenyeket, miközben a zenekar az árokból kísérte. Berlioz meg is fogalmazta a művész fanatikus gondolkodását a Fantasztikus szimfóniában. Így alakult ki a romantika, az ösztönök, erős érzések művészete. Ebből adunk ezen a maratonon ízelítőt "
A Szent István Filharmonikusok koncertjén a Brahms szimfónia 4. tételénél mutatták rövid ideig az első emeleti igazgatói páholyt, ami szerintem nem volt üres. Csak képzelődtem? A kamera elkerülte általában, inkább a jobb oldalt mutatták.
Felmentését kérte Herczeg Tamás, a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója, s hozzá hasonlóan távozik a fesztivál éléről Harangozó Gyula művészeti igazgató is - közölte a kulturális szakember.
Herczeg Tamás közleménye szerint felmentési kérelmét a munkáltatói jogkör gyakorlója, a polgármester elfogadta, munkaviszonya február 15-ével szűnik meg, közös megegyezéssel.
"Káel Csaba mérnökként, majd rendezőként diplomázott, később filmeket és opera-előadásokat rendezett. Tíz éve a Müpa vezérigazgatója, Andy Vajna halála után kinevezték a magyar nemzeti mozgóképipar fejlesztéséért felelős kormánybiztosnak, mindeközben Fertődön igyekszik létrehozni egy európai színvonalú Haydn-központot. Még több stúdiót épít, és arról is van elképzelése, mit kellene tenni az SZFE-vel."
So, 25.04.2021 19:00 Uhr München (DE) Prinzregententheater
Di, 27.04.2021 Budapest (HU) Budapest -MüPa
Di, 13.07.2021 19:00 Uhr Ljubljana - Cankarjev Dom
Szereplők:
Arvinio - Galeano Salas
Pagano - Michele Pertusi
Oronte - René Barbera
Giselda - Tamara Wilson
Viclinda - Kristóf Réka
Pirro - Sebestyén Miklós
Közreműködők:
Bajor Rádió Énekkara (karigazgató: Howard Arman)
Müncheni Rádió Zenekara
Vezényel: Ivan Repušić
A keresztes hadjáratok története fontos téma volt az európai irodalom számára Tassótól Lessingig és Walter Scottig. Természetesen a romantikus opera sem maradt közömbös iránta: erről szól Verdi korai remeke, A lombardok az első keresztes hadjáratban. A mű izgalmas ritkaság, amely nem szerepel az operaházak törzsrepertoárján, ezért is érdemes meghallgatni - no meg azért, mert a Müpa koncertszerű előadása igazi sztárparádé, kiváló külföldi zenekarral és kórussal, világklasszis énekes szólistákkal.
Az 1843-as Lombardok Verdi negyedik operája, mindössze bő három évvel későbbi, mint a zeneszerző első színpadi műve, az Oberto. Egyetlen „nagy” Verdi-opera előzi meg: az egy évvel korábbi Nabucco - de még öt újabb, kevésbé ismert darab követi, míg 1847-ben megszületik a második igazi repertoárdarab, a Macbeth. A lombardok a milánói Scala számára készült, akárcsak mindhárom korábbi opera. Érdekesség, hogy első magyarországi bemutatójára egészen 1974-ig kellett várni.
A Temistocle Solera szövegére készült négyfelvonásos alkotás világsztárok előadásában szólal meg.
A két fivér, Arvinio és Pagano alakítója a mexikói-amerikai tenor, Galeano Salas, a III. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny fődíjasa, és az elsősorban Verdi-szerepek megformálójaként hírnevet szerzett olasz basszista, Michele Pertusi.
Az amerikai tenor, René Barbera is ismerősünk: nagy sikert aratott a Müpa tenor3 koncertjén.
Giseldát, Arvinio lányát a szintén amerikai Tamara Wilson kelti életre,
Viclinda szerepében pedig Kristóf Rékát köszönthetjük, akit a hazai közönség a 2017-es Virtuózok győzteseként is ismerhet.
A kiváló horvát karmester, Ivan Repušić hannoveri, hamburgi, drezdai, berlini és prágai tapasztalatok után 2017 óta áll az 1952-ben alapított Müncheni Rádiózenekar élén. (Müpa)
Folytatni akkor van értelme, ha a szavak hajtogatásán túl bármilyen - a logika alapelveinek megfelelő - érvet is előhalászol. Mivel az értelmező szótárban pontról pontra, példamondatokkal bemutatva, vagy ha úgy tetszik, feketén-fehéren le van írva, hogy az általad citált szavak mindegyike használható abban az értelemben és abban a szövegkörnyezetben is, amit te kifogásolsz, ezért én a részemről befejezem ezt a meddő szócséplést. Végezetül fogadd tőlem szeretettel kis versikémet, amelyet neked írtam.
Unom már a vitát, kedves kis angyalom,
nincs sok közöm hozzá, nem az én asztalom, nélküle is van már éppen elég bajom. Mostan befejezem és Önt is itthagyom,
Szent Karácsony napján van ennél jobb dolgom.
Saját - általad jónak tartott - szóhasználati változataidat foglaltam mondatba és jelöltem vastagítva, hátha elmélkedésre ösztönöz. Az a "bárki" így most(an?) te vagy, és ha nincs mögöttes tartalom, az bizony nem a vastagított betűk hibája. De folytassuk inkább itt.
Mi ez a sok vastagbetűs szó? Én vastag betűvel azt szedem, ami mögött egy link van, amelyre hivatkozom az érvelésemben. Én így szoktam vitatkozni vagy érvelni. De hiába kattintgatok a vastag betűidre, nincsen semmiféle mögöttes tartalom. Így nem tudom, hogy véleményedet mire alapozod. A "csak", az számomra nem megfelelő súlyú érv, bárki is mondja.
Olvass végig. És az pl. az értelmező szótárból idézet, de nem fogok az internetre beszkennelni dolgokat, csak azért, hogy bizonyítsak valamit. A magyar nyelv elég változatos. Van aki ilyen-vagy olyan fordulatot használ, a másik pedig nem használ. Az én fülemnek sem tetszik mnden, de az, hogy nem tetszik, még nem jelenti azt, hogy hibás is. És minden változik, a nyelv is, mostanság ez van.:)
Mindenesetre a nélkülét lehet használni tárgyra is, a mi közöm hozzá helyes kifejezés, és a mostan is használható, régebben és most is.
A tárgyra nem használjuk az ő-t, hanem az ez-t. De tényleg nem értem, hogy miért találod hibásnak. Jó lenne, ha megmagyaráznád. Mert ha én nem értem, akkor lehet, hogy rajtam kívül van még néhány ember, aki szintén nem érti.
A nélküle - szerintem - egy bevett és használható szó, mind személyre, mind tárgyra vonatkozhat. A művészetre miért nem vonatkozhat a nélküle?
Karácsonyi üzenet jött kultúránk palotájából, hát "mostan" gondolkodjunk el.
___________________
én + nélkül = (én)nélkülem
te + nélkül = (te)nélküled
ő + nélkül = (ő)nélküle
Óriásplakátokon és Művészetek Palotája -linken:
A művészet mindenkié.
Senkit sem hagyunk nélküle! (ráadásul "mostantól") KI NÉLKÜL?
___________________
Talán a Klubrádió nyelvezete tört be kultúránk egyik szentélyébe?
én + hoz = (én)hozzám
te + hoz = (te)hozzád
ő + hoz = (ő)hozzá
Naponta számtalanszor "művészek(?)" és "újságírók(?)" hangoztatják eme kultúrhelyen :
Jogunk van hozzá! Van képünk hozzá! KIHEZ?
Ez kb. egy MuPanyi letszam, nem is keves...mar ha vegigneztek YT-on. De koncertrol is mennek haza emberek a szunetben. A muveszno pedig koszoni szepen a lehetoseget ezekben az inseges idokben.
Ma este MÜPA HOME-ban 19,30-tól: Don Giovanni pasticcio, részletek itt. Holnap, 29-én 19,30-tól (régizene-kedvelők, figyelem!): Adventi koncert, részletek itt.
Szeptember végén kezdte átlépni a napi tízet, ami még statisztikai értelemben kimutathatatlan, hiszen általában naponta 300-350 ember hal meg Mo.-on. Megjegyzem, az idei számok éppen szeptember végétől emelkednek jelentősebben a tavalyihoz képest, de térjünk rá vissza egy hónap múlva, amikorra bekerül a statisztikába a mostani napi 100 körüli!
A koncerteket szerintem még mindig nem szabadna elhalasztani, csak "zárt kapuk mögött" megrendezni, és minél többet élőben közvetíteni, mert a bezártság miatt a depressziósok száma is növekedni fog, ami nálunk újabb potenciális halálok...
"Amúgy sem a hitünkkel, sem egyebekkel nem kérkedtünk." Idézet vége. Meghiszem azt, teszem hozzá én, hogy akkor (fiatal korában) nem kérkedtek. Újabban és ebben az interjúban valahogy annál inkább. Mert most trendi és szexi, akkor meg hát nem annyira volt az...de legalább nem panaszkodik mint pl. nemrég ugyanott egy művésztársa, akit elmondása szerint itthon(ról) "kiutáltak a világkarrierbe" vagy mint az itthon ismeretesen mellőzött Marton Éva.
Viszontvalasz 4878 mintajara a) majd ha megered, ifju baratom! b) es milyen sokat mar te sem fogsz hallani, akiket azok fognak hallani, akik most(anaban) szuletnek meg...nehez lenne veleD vitatkozni! ;-)
Amikor bekerültem a Zeneakadémiára, egyik tanárom mesélte lelkendezve, hogy ő milyen szerencsés, mert e falak között olyan zseniális emberektől tanulhatott, mint Dohnányi, Zathureczky, Ligeti, Weiner. Elgondolkodtam, vajon mi is így fogunk majd beszélni egykori tanárainkról, és úgy gondoltam, nem. Az azóta eltelt évtizedek ezt nem írták felül: sajnos vagy nem sajnos, most is úgy gondolom, hogy tisztelettel gondolok ugyan rájuk, néhányukra elismeréssel is, és egyiküknek rengeteget köszönhetek, de ennyi, általános lelkendezésre nincs okom.
Összefoglalólag:
Sokat meséltem egy fiatal kollégának a nagy (élő) koncert főpróba és egyéb élményeimről. Ferencsik, Solti, Bernstein, Jochum stb. Mert hát, amilyen öreg vagyok, nekem ezekben lehetett részem:
Mire az ifjú kolléga:
Bzd meg, én meg még nagyon sok olyat fogok hallani, akiket te már nem!
A mai bejelentésekkel meg szabályozásokkal a kormánypárt küzd az ellenzékkel jelenleg erősen, hogy melyik éri el a mocsár legalját ebben az évben, a harc pedig óriási. Vissza a Habsburgokat, azonnal.
1. Szeretném megkérni, hogy olvassa vissza, ki kezdte a témát. Nem én, én csak nem értettem egyet az itt felszólalók álláspontjával a kérdésben, ráadásul pont Kocsis Zoltánhoz szóltam hozzá legelőször. Azt nem olvastam sehol a fórumszabályzatban, hogy csak azt lehet írni adott témával kapcsolatban, ami a többség véleménye.
2. Gődény nem vírustagadó, hanem egy marketing-szakember, a legtöbb celeborvoshoz hasonlóan egy egocentrikus szélhámos.
3. Én sem vagyok vírustagadó, egy percig sem mondtam, hogy ne létezne az aktuálisan felhype-olt vírus, évtizedek óta ismertek különböző fajtái.
4. Maga a téma sem idevaló, egy bizonyos fórumozó, más véleményt nem tűrve, a saját magáét kinyilatkoztatva (ami nem áll távol a vállalt politikai beállítottságától sem), sorozatosan felhozza ezt és követendő igeként hirdeti a saját cselekedeteit, nekem pedig ezzel lett tele a Halloween-kor kifaragandó zöldségem.
Szeretném megkérni, hogy térjen vissza Gődény György és társai oldalaira. Ebben a topicban Kocsis Zoltán és még sok-sok igazi művész és művészeti esemény a téma, a fórum a zenéről szól. Megítélésem szerint ide nem azért kattintanak az olvasók, hogy a vírustagadók nézeteit olvassák. Akinek erre van igénye - sajnos - bőven talál ilyen lehetőséget. Ne vegye el az ide zene miatt betérők kedvét. Köszönettel: egy 51 éves, Ön szerint pusztulásra már bőven megérett maszkviselő
off Nézze, kedves Klára, legyünk őszinték: minden korban ment az "ezek a mai fiatalok..."-kezdetű mantra a mindenkori öregek részéről, akik fiatalon ugyanezt hallották az ő fiatalkoruk öregjeitől és így tovább. Talán Ádám és Éva fülébe is ezt sziszegte a kígyó: "ssszzzörnyűek esszek a mai fiatalok" :-) és a mai fiatalok is ezt fogják mondani öreg korukban az akkori fiataloknak, akik között mindig voltak-vannak-lesznek, akik tesznek rájuk és kiröhögik őket és így tovább, az idők végezetéig ...
on Hogy ne csak filozofáló szócséplő legyek: kicsit vagy nem is kicsit olyan ez mint amiről itt a fórumon megy gyakran az eszmecsere, olykor vita. Sokan csak vagy főleg a "régi nagyokat" istenítik, "bezzeg amikor X énekelte a szerepet", "bezzeg amikor Y dirigálta azt az operát" stb. Apáink, anyáink idejében nagyapáink, nagyanyáink korának nagyjait istenítették visszamenőleg: Carusót, Jeritzát, Lili Lehmannt, Mahlert, Richter Jánost, Bülow-t, aztán Toscaninit stb. Egy emberöltő múlva a gyakran lekicsinylett, leszólt mai sztárok lesznek a "bezzeg-a-régi-nagyok".
Nem vagyok benne biztos, hogy "az új nemzedék ... belesímul a természet rendjébe" - inkább megpróbálja a természetet saját képére átszabni! A jelen tapasztalatai szerint az új nemzedéknek többnyire jogai vannak, kötelezettségei (?) csak elvétve, és csak akkor, ha véletlenül kedvükre való szabályozást tartalmaz. (tisztelet a kivételnek). Szépkorúként az akkori fiatalokat fogják egzecíroztatni és tőlük várják az említett jogok biztosítását és feltételeinek megteremtését!
off Kedves takatsa, rosszul látod: "jön az új nemzedék, amely más elveket vall, belesimul a természet rendjébe és teremt egy élhetőbb világot..." Nos, ellent kell mondanom: az új nemzedék csak addig simul bele a természet rendjébe és teremt egy élhetőbb világot ... ameddig új azaz ameddig fiatal. Amikor az új nemzedék lesz szépkorú, bőszen, a mai szépkorúaknál vélhetően és remélhetőleg sokkal bőszebben és hatékonyabban fogja védeni és követelni saját akkori jogait, benne az egészséghez és az élethez való jogát. Talán megérjük ;-)
off Kedves Lujza, legyünk pozitív szemléletűek: egy futóbolondtól a jelek és sokak reménye szerint megszabadul(t) a világ! Ne várd (el), ne reméld, hogy mindegyik eltűnik egyszerre :-)
Eleve nem volt, de nem én kezdtem. Itt mindenki bőszen egyetért abban, hogy a Föld alá kéne költöznünk valami bunkerbe, gondoltam megjegyzem, hogy én nem vagyok hajlandó ezt megtenni, senki kedvéért sem, de szívesen segítek annak, aki szeretné. :) Amúgy ez alapján hol vannak a brutálisan magas halálozási adatok?. https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_wnh001.html
Aki szerint a jogsértő, eltipró intézkedések jelenleg megérik, ill. a vírus meg a köré rendezett hisztéria, annak valódi mértékéhez és jelentőségéhez mérten jó vagy akár csak elégséges, annak kéne a szemét felnyitni, de sürgősen és tájékozódni - nem csak az egyik, neki tetsző oldalról. Ne amikor már késő lesz. Ez nem évek meg tapasztalat kérdése, ez egyértelműen kiderült az elmúlt fél évben.
Az meg hogy a világ milyen... ahogy idősödöm, folyamatosan csak az tűnik fel, hogy a világunk önmagában dekadens, haldokló, a benne lévő emberek pedig csak komoly manipuláció árán képesek eljátszani, hogy jók. Amikor ez nincs, meg se próbálják. Vannak zeneszerzők pl., akik ezt tökéletesen fogalmazzák meg a műveikben úgy az elmúlt száz évben (s volt aki előtte is) - ezért is szeretem a modern/kortárs zenét (is), de lehetne hozni képzőművészeti, irodalmi példákat is szép számmal. Ezért nem szeretik sokan a kortárs/modern műveket, mert megmutatják, hogy miben élünk, milyen undorító az emberi természet, s jobb homokba dugni a fejünket, elfordulni és arra hivatkozni, hogy zavaró, s választani helyette a hazug és üres "szépséget". Hát pont attól lesz művészet, hogy zavaró - zavaró, mert mély és igaz. :)
Havi 200 órát dolgozom éjszakai ügyeletben, pontosan az olyan lököttekért, mint amilyen te is vagy. :)
Én nem félek, csak egészen mások a szempontjaim, mások az elveim, más a szocializációm, más a világnézetem, más a tudásom, más a tapasztalatom mint a tiéd. A világ egy kicsit bonyolultabb, a dolgok egy kicsit árnyaltabbak, mint ahogyan te ezt most, a mai eszeddel látod, és megsúgom azt, hogy egyúttal sokkal csodálatosabb is. De ne csüggedj, semmi sincsen elveszve, neked is felnyílhat a szemed, ez nem rajtad múlik, mindez csak kegyelem kérdése
Nagyon sajnálom, ha a hozzászólásaimból nem az sejlik ki, hogy mélységes mélyen hiszek abban, hogy a jelenlegi intézkedések A ROSSZAK és embertelenek és attól kell megvédeni az emberiséget. A tisztán logikával lekövethető gazdasági indokokból létrehozott járványhisztéria a rémhírekkel, a manipulációval, az álhazguságokkal, dönt nyomorba mindenkit. Csak úgy, mint anno egy nem létező Isten nevében a vallások nagy része, most pedig a Covid nevében csinálják ugyanezt.
Aki nem látja ezt, elvileg sok évtizeddel a háta mögött, az egyszerűen szellemileg nem érett meg arra, hogy globálisan átlássa a világ hierarchiáinak működését. Vagy ha igen, akkor meg őt is meg tudták hülyíteni a félelemmel. Mert a félelemnél nincsen butítóbb parazita. Én nem félek. Te/ti igen, s minden gondolatotokat, cselekedeteteket elsősorban ez irányítja (mert mindenki MAGÁT félti, minden más csak álszent hazugság), sajnállak benneteket.
Ez később sem fog elmúlni, csak szólok, de akkor remélem nem várjátok/várják el az egészséges, élni akaró, fiatalabb generációktól, hogy kövessék a félelmeteket... Aki meg fiatal, életerős embernek tartja magát, és úgy fél egy vacak vírustól (mert nekik tényleg maximum ennyi, ahogy a LEGTÖBB ÖREGNEK is), annak meg pszichés okai vannak.
Jah, teljesen igazad van, az ember nélküli állatvilág pontosan így működött, és látta Isten, hogy mindez jól van. Csak aztán az ember belerondított Isten tervébe, evett a tudás fájáról, és elkezdett egészen másképpen viselkedni, mint ahogy az az ezermilliárd éves tervben le volt fektetve - szabad akaratából kifolyólag. Pl. jöttek az ún. orvosok. Először sámán képében, azután - némileg szelídülve - fehérruhás varázslóként. Elkezdtek gyógyítani. megmenteni azokat az életeket, akiket a természet kirostált volna. Kivágták pl. a vakbeledet. Vagy oltásokat találtak ki, hogy ne halj meg himlőben, gyermekbénulásban, tbc-ben. Vagy csökkentették a csecsemőhalálozást, 20%-ról 3 ezrelékre. Bedugták az 1000 g-os koraszülöttet inkubátorba. Nemecseknek antibiotikumot adtak, hogy ne haljon meg 10 évesen tüdőgyulladásban. És szemben a majomember (embermajom?) várható 25 éves élettartalmával, meghosszabbították az ember életét, 40-50-60-70-80-90 évre. Hát igen, ilyen az ember, folyamatosan vétkezik a természet törvényei, az evolució ellen. Nincs már Tajgetosz és nincsen még minden idősnek kötelező eutanázia. Aztán jön a járvány. Olyasmi, mint a spanyolnátha 1918-ban, amelynek kétszer annyi áldozata volt, mint az I. Világháborúnak. Akkor csak nézte az ember gyermeke, hogy hullanak társai, mint a legyek. Azóta fejlődött, tud valamit csinálni. Nem mindent, nem csak jót, de azért folyamatosan próbálkozik. Tehát van az éremnek egy ilyen oldala is, az ember sajnos irracionális, meggyógyítja a beteget, védi a gyengét, támogatja a rászorultat. De nem lesz ez ám mindig így, jön az új nemzedék, amely más elveket vall, belesimul a természet rendjébe és teremt egy élhetőbb világot. Ennek az új világnak már most is vannak prófétái, egy pl. itt a Mómuson is tevékenykedik. Hallgassuk őt türelemmel, és fontoljuk meg szavait.
Olaszország, ugyan már :D Olyan adatokkal, amelyekről azóta kiderült, hogy a felét elcsalták, lévén boncolások stb. hiánya? Nem beszélve az ottani magas átlagéletkorról, higiéniai különbségekről, erről is volt részletes tudományos magyarázat (s nem a Covid halálossága). Én persze nem akarok meggyőzni senkit, főleg nem egy bizonyos kor fölött élőket, lévén -mint írtam- nekik tök mindegy, ha a hátralévő részben otthon kell-e maradni vagy sem (tisztelet annak a kivételnek, aki nem így akarja élni az életét).
Az Istat (az olasz KSH) 2020. május 4-i jelentéséből. ... "Ezen a csoporton belül a járvány által leginkább sújtott megyék igen magas árat fizettek emberi életekben. 2020. márciusában a halálozások száma 2015-2019 márciusához képest az alábbi százalékos növekedés mutatta: Bergamo (568%), Cremona (391%), Lodi (371%), Brescia (291%), Piacenza (264%), Parma (208%), Lecco (174%), Pavia (133%), Mantova (122%), Pesaro és Urbino (120%)."
Ezek lennének az Ön által említett extrém esetek, amelyek mindig vannak?
Ez a 10.000 vagy 100.000-ből egy. Extrém esetek mindig vannak. Az influenza-szezonokban (teljesen mindegy mik a tünetek, a számok a lényegesek) mindig halálra ítéltünk, te is, én is többezer gyenge, beteg, öreg embert cserébe, hogy mi élhessünk. Ez egy járulékos veszteség, ami nem csakhogy elfogadható, de szükséges feltétel az életben maradáshoz. Most mindenki meg akar menteni mindenkit. Közlöm előre, hogy a halálozási adatok egy hónap múlva vagy ugyanazok lesznek, mint egyébként lennének, vagy kevesebb (ami nem jó, mert megvan, hogy kb. minden nap hány embernek kéne meghalnia). Megakadályozzuk a természetet abban, hogy elvégezze a dolgát. Lesz még ennek böjtje. De teljesen feleslegesen magyarázok olyanoknak, akiket az elemi rettegésbe manipuláltak. S igen, te is meghalsz egyszer, én is, egy bizonyos kor fölött és egészségi állapot alatt pedig ez egyszerre jog és kötelesség. Lehet engem ezért fasisztának, érzéketlennek stb. bélyegezni, pont nem érdekel. Racionális és logikus, amit írok, még ha sok hiperérzékeny empatának nem is tetszik.
Csak a vissza-nem-térítés miatt akartam vigasztalni :-) a többi értelemszerűen adja magát: minden színház, rendezvény bazár stb. bezár. MüPa a mai rendelkezéstől függetlenül valóban lemaradt a Herreweghe-koncert frissítésével: már egy ideje tudni lehetett, hogy NFZ lesz a km. zenekar és nem a franciák. Ez a frissítés mai nappal okafogyott lett.
Kedves ED, ilyen levelet én is kaptam. Az általam most jelzett probléma nem ez, hanem a 20:00 óra és 05:00 óra közötti kijárási korlátozás, aminek és az egyéb tilalmaknak köszönhetően nagy valószínűséggel a november 17.-i Herreweghe koncert is el fog maradni, függetlenül attól, hogy éppen mi lenne műsoron. A Müpa roppant aktuális programnaptárában még mindig a francia zenekar szerepel.
"Komlósi Ildikó, Haja Zsolt, Zavaros Eszter operaénekeseket, Papp Nikoletta Éva énekkari művészt is elérte a koronavírus,mesélnek betegségükről, tüneteikről és az intenzív osztályon átélt küzdelmükről is.”
Puff! Még az elmaradt Santa Cecilia jegyem árát se térítette vissza a MÜPA - folyamatban van. Most beadhatom a november 17.-it is! Már semmire sem merek jegyet venni.Remélem, a februári előadások már meglesznek (bérlet)
született: 1930 • Lazar Berman, zongorista († 2005) elhunyt: 1770 • Giuseppe Tartini, zeneszerző (sz. 1692) 1996 • Mieczysław Weinberg más néven Moishe Vainberg zeneszerző (sz. 1919)