vissza a cimoldalra
2021-02-28
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11571)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10801)
Régizene (6523)
Társművészetek (2279)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5090)
Kedvenc magyar operaelőadók (1202)
A MET felvételei (1370)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4439)
Belcanto (952)
Élő közvetítések (8598)
Operett, mint színpadi műfaj (4693)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7425)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1477)
Franz Schmidt (3789)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2163)
Pantheon (2830)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (315)

Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Mozartról magasabban (Konrad Wallenrod, 2004-07-16 01:23:28)

   
741   Corvette 2021-02-23 03:48:48

A Bostoni Szimfónikusok. Ez az a zenekar, ahová nehezebb bekerülni, mint a NASA űrprogramjába. Az albumon 4 kamaradarab hallható. Bár a csillagot nem hozzák le az égből - végtére is zenekari zenészekről van szó, akik inkább sprintelni tudnak semmint maratont futni -, de egészen élvezetes, ahogyan játszanak. A kontinensük zenei kultúráját le sem tagadhatnák, ordít a felvételről, hogy amerikaiak játsszák. De ez nem von le az értékéből semmit. Ellenkezőleg, kifejezetten izgalmassá teszi. És hát valljuk be, ki az, akit nem villanyoz fel egy ilyen kiadvány? Ugye-ugye. 

Clarinet Quintet in A Major, K. 581: I. Allegro · Boston Symphony Chamber Players - William R. Hudgins  

Oboe Quartet in F Major, K. 370/ 368b: I. Allegro - John Ferillo

740   Corvette 2021-02-16 21:34:42

Mozart, W.A.: Fantasias / Piano Sonata No. 14 / Rondo in A Minor / 12 Variations in C Major On Ah Vous Dirai-Je, Maman

739   takatsa • előzmény737 2021-02-14 18:40:33

Oké, kedves Kati, nagyszerű ötlet, egy sörözésben én is szívesen benne vagyok, azzal a feltétellel, ha mindenki magával hozza kedvenc hangszerért, és a veszettség elleni védőoltást igazoló plasztik kártyáját.

738   Corvette • előzmény737 2021-02-14 17:10:10

Takatsa fórumtársnak addig is szívesen adok vért bal karból és egy kézzel metszett kristálykelyhet, amiből megihatja.

737   Nagy Katalin • előzmény736 2021-02-14 16:50:35

Ha elsőre a családlátogatás talán túl intim, egy közös lacikonyházás/sörözés/cukrászdázás/kávézás hozzájárulhatna a fórumozók álláspontjainak közeledéséhez. Lehetnék én a hívatlan vendég? Csak a járványügyi korlátozások végét kell megvárnunk.

736   Corvette • előzmény735 2021-02-14 15:58:03

Családlátogatásra ne hívjalak meg?

735   takatsa • előzmény734 2021-02-14 10:06:00

Igen, tényleg különbözőek vagyunk. Nálam az emberi tényező a legfontosabb és ez áll mindenek felett. Ülj csak be egy zongoraversenyre, és megtapasztalhatod: a zongora ugyanaz, csak a versenyzők mások, akik püfölik a billentyűket, aztán egyszer csak a zongora életre kel és megszólal, földöntúli és csodálatos hangon. Igen, ez az emberi tényező. A roncsderbi nyertese pedig az általad is nagyra tartott Richter, aki ezt a csodát egy lepusztult vidéki kultúrház zongorájával is el tudta érni, amelyet mások a legjob steinway-en sem. Richter nem a Hifi, a csilivili, a műtermek és hangmérnökök barátja volt, nem agyonkozmetikázott, százszor felvett, patikamérlegen ellenőrzött felvételeket gyártott, számára a pillanat, a most, a jelenidejűség, az egyszeriség és megismételhetetlenség volt a fontos. És persze a tündöklő zongora-géniusz emellett egy nagyon furcsa ember is volt, erről is lehet beszélni, miért ne lehetne, ez is hozzá tartozott a személyiségéhez, levakarhatatlanul, nem elvett belőle, hanem hozzáadott. Az igazán nagy művészek szinte mindegyike küzdött valamilyen pszichés kórral, ez a személyiségük integráns része volt és nagyságukhoz, művészi kiteljesedésükhöz hozzájárult.

Én egy percig sem vitattam, hogy jobban értesz a zenéhez, nekem más a foglalkozásom, a hivatásom, a zenével csak rajongói szinten foglalkozom. Ettől függetlenül már sok linket megosztottam veletek (főleg orgona-muzsikát), amelyekben benne van az én személyes tevékenységem. És ez az, amit kissé hiányolok bennetek. Elárasztotok minket youtube-linkekkel, nagyon szép zenékkel, amelyeket mindig örömmel hallgatok, de mi ebben az igazán személyes? Nagyon örülnék egyszer egy olyan linknek, amelyen a te játékod hallható. És hidd el, csak hallgatni fogom a felvételt, csak a zenére fogok koncentrálni, és nem azt fogom nézni, hogy arany Lorée lóg-e ki a szájadból. Mert számomra az emberi tényező fontos, minden más mellékes.

734   Corvette • előzmény733 2021-02-14 03:26:11

Hát, nem vagyunk egyformák. Szerencsére. Engem még lázba tud hozni egy arany Muramatsu, Sharon Bezaly játéka vagy Aho kadenciái, mert tisztában vagyok külön-külön mindegyik különleges értékével. Persze, én követtem el a hibát azzal, hogy ezeket a dolgokat kézenfekvőnek tekintettem, mert amíg én nap, mint nap a zenei Forma-1-et látogatom a maga fantasztikus hangszerparkjával, addig te a Bodrog Rally-ra jársz, ahol sufnutuningolt Kispolszkik és agyonmatricázott Zastavák verik fel a port. A te szemszögedből nézve valóban elismerésre méltó, ha valakik ezekkel a tákolmányokkal ép bőrrel befejezik a futamot, én viszont kevésbé lelkesedem, mert számomra nem ez az autósport teteje. 

Nem érzem úgy, hogy magyarázkodnom kellene egy hifis szempontból is kuriózum kiadvány miatt csak azért, mert nem rágtam bele mindent a szájadba. Ugyanakkor tiszteletben tartom a pikírt megjegyzésekhez való jogodat. Nagyon profin forgattad ki a szavaimat. Kár, hogy jelen esetben az értékes tartalom elmaradt részedről. 

És még csak annyit, hogy egy időben úgy gondoltam, hogy ha rajtam van a karórám, akkor nem fog sikerülni a koncert. Egyszer véletlenül rajtam maradt és akkor is sikerült. Akkor én most bipoláris vagyok? Így kapcsolódik ide a DSM.

733   takatsa • előzmény732 2021-02-13 23:43:24

Gondolod, hogy a hülyéskedés a te egyedüli privilégiumod?

Amúgy, ha úgy kommentálsz egy fuvolistát, hogy a világ egyik legnagyobb fuvolása (amit készséggel elhiszek, ha ezt írod, miért is kételkednék?), aztán azzal folytatod a mondanivalódat, hogy 24 K aranyfuvolája van, ami egyedi, sőt, még platina fuvolája is van, akkor erre, ugyan mit is írhatnék? Ha ő a viág egyik legnagyobb fuvolistája, és van egy olyan fuvolája, amely számára a legmegfelelőbb, ebben mi a pláne? Vagy ez növeli a fuvolista értékét, vagy ettől lesz ő az egyik legnagyobb fuvolás? Ugyan már. Ha tényleg olyan nagy fuvolás, akkor Muramatsu úr nagy hajlongások közepette biztosan felajánlotta neki, hogy válasszon az elfekvő készletből. Maximum két hajlongás közben megkérte, hogy a pódiumon majd tartsa úgy a fuvolát, hogy látszódjon rajta a felirat, és szépen csillogjon a Jupiter lámpák fényében. Hír értéke inkább annak lenne, ha mutatnál egy felvételt, hogy nézd ezt a kölyköt, milyen zseniális, és hogyan tudja megszólaltatni azt a 15 éves Trevor James zeneiskolai fuvolát, amelyet még csak nem is párnázott újra a Csider. De nem, jössz az aranyfuvolákkal, és tulajdonképpen nem tudom, hogy most csak hülyéskedsz, vagy komolyan is gondolod. Szóval ne kérd rajtam számon, ha egyszer-egyszer teszek egy pikírt megjegyzést, ehhez jogom van, ahogyan neked is. A te elektrosokkodról nekem a villamosszék jut az eszembe, ezt szabad asszociációnak hívják, de ahogyan írtam, lezárhatjuk ezt az aranyfuvolás témát, jó csattanó most nem jut az eszembe, de elvarratlan szál talán nem maradt.

732   Corvette • előzmény731 2021-02-13 20:21:09

Én nagyon szivesen diskurálnék veled arról, hogy ez a fuvola-hárfaverseny miért olyan öreguras Van Immerseel estén, és miért olyan fiatalos Abbadonál. Az is megérne pár szót, hogy miért vannak látványos hangi eltérések a két előadás tekintetében, mert szerintem nagyon nem mindegy, hogy H vagy B hang van a kottában. Valamelyikük biztosan téved. Na de kicsoda? 

De nem. Jössz itt a lyuk nélküli fuvoláddal ( bátorkodom megjegyezni, hogy egy csövön minimum két lyuk van, itt Budapesten mindenképpen ), a csend utáni olthatatlan vágyaddal ( ami csak egy összetevője a zenének, és én inkább hívnám szünetnek, mert az szerintem pontosabb megfogalmazás ) és a villamosszékeddel. És persze ne legyek ideges.

731   takatsa • előzmény730 2021-02-13 18:12:31

Oké, válthatunk témát, ebben igazad van. A régi jó eszközök és módszerek kimennek a divatból. Villamosszéket is már csak elvétve használnak. 

730   Corvette • előzmény729 2021-02-13 17:32:12

Nem én vagyok az elektrosokk elkötelezett híve.

729   takatsa • előzmény728 2021-02-13 17:15:26

No, ezt a bejegyzésedet azt hiszem, te sem érted. :) 

De sebaj, mindent lehet pótolni. Richterről kivételesen nagy az irodalom, csak el kell ballagni egy könyvtárba, vagy belépni egy könyvesboltba. Kedvcsinálónak itt egy kis link. Remélem szereted a homárt. :)

728   Corvette • előzmény727 2021-02-13 16:17:33

A DSM forgatásával csak óvatosan! Már régen nem a 40-es éveket ėljük. 

727   takatsa • előzmény725 2021-02-13 08:49:30

Nocsak, elveszítetted a türelmedet, vagy neheztelsz rám? Mert az utolsó tőmondatod eléggé lekezelőre sikeredett. Ezt nem szoktam meg tőled. Szerintem túlságosan egyszerűen és sarkosan látod a dolgokat, pedig azok sokkal bonyolultabbak, mint amilyennek látszanak. Példának kedvéért, Richter tényleg a zenében élt. Aztán utolsó éveire annyira depressziós lett, hogy már le se ült a zongorához. Talán a zene tette ezt vele? Vagy valami másnak a hiánya? Ha ennek a kérdésnek utánanézel, akkor arra is komplex választ kaphatsz, hogy Richter miért rontott neki a zongorának. Elsősorban nem azért, mert a zenében élt, hanem azért, mert egy bipoláris személyiség volt. Ez okozta azt is, hogy a legklehetetlenebb helyeken és a leglehetetlenebb időpontokban jelent meg. Egy szibériai kolhoz lepukkant művházában, vagy éppen Magyarország egyik kisvárosában, mindenki nagy megdöbbenésére és ijedelmére. Mert akkor gyorsan le kellett porolni a  sohasem használt ócska zongorát, és összeverbuválni a földeken dolgozó parasztokból álló közönséget, mert Richter itt van és Richter játszani akar. És akkor Richter "kommótosan besétált" és nekiugrott a zongorának. Kezdődhetett az előadás. Látod, ilyen egyszerű ez és ugyanakkor ennyire bonolyult. 

726   Corvette 2021-02-13 06:12:41

Concerto for Flute and Harp in C Major, K. 299: I. Allegro · Emmanuel Pahud

Clarinet Concerto in A Major, K. 622: I. Allegro · Sabine Meyer/Berliner Philharmoniker/Claudio Abbado

725   Corvette • előzmény724 2021-02-12 23:56:05

Szvjatoszlav Richter nem volt az a várakozós típus. Komótosan a zongorához sétált, leült, és azzal a mozdulattal már ütötte is lefelé a billentyűket. Mert ő a zenében élt. Te nem. 

724   takatsa • előzmény723 2021-02-12 23:42:52

Vaknak színekről, süketnek a Nagy Bumm-ról? Mert a csend: várakozás, előkészület valami másra.

723   Corvette • előzmény722 2021-02-12 23:05:37

Nehéz elgondolni, mert még egy süketszobában is hallani a fülünkben keringő vér áramlását. Egy siket lenne jelen esetünkben igazán autentikus személyiség, hogy megválaszolja a roppant fontos kérdésedre a roppant fontos választ. 

722   takatsa • előzmény720 2021-02-12 22:59:20

Gondolt el, hogy mi volt a Nagy Bumm előtt.

Mindenki csak vár és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt és várt

Aztán egyszercsak...........

721   Corvette • előzmény719 2021-02-12 21:27:22

A fórummotor ismét a toppon van. :(

720   Corvette • előzmény716 2021-02-12 21:25:39

m

719   Corvette • előzmény716 2021-02-12 21:25:37

m

718   Corvette • előzmény716 2021-02-12 21:25:35

m

717   Corvette • előzmény716 2021-02-12 21:25:33

Akkor ülj be egyszer John Cage 4'33" című művére és gyönyörködjél benne! Aki eddig hallotta, mind feszengett alatta. Roppant kellemetlen 4 perc 33 másodpercig csendben lenni.

716   takatsa • előzmény715 2021-02-12 13:41:47

Értékelem a hozzáértésedet, de ezt speciel rosszul tudod. Mert a legtökéletesebb fuvola az, aminek a lyukai is aranyból vannak, mert csak ezen lehet eljátszani a világ legszebb melódiáját: a csendet.

715   Corvette • előzmény714 2021-02-12 13:18:09

Az aranyozott billentyűzet nem ad hozzá a hanghoz. Gyűjtésre nincs szükség, a művésznő egy full arany fuvolàn játszik. Sőt, egy full platina hangszert is a magáénak tudhat. 

714   takatsa • előzmény713 2021-02-12 13:01:22

Pontosítsuk. Tehát a fuvolája csak 24K.Gold és nem 24+14K.Gold? Mert ez azt jelentené, hogy szegényke egy olyan fuvolán játszik, amelynek a billentyűzete nem arany, hanem csak ezüst. Ne gyűjtsünk neki? Ha összejön elég pénz, akkor vehetnénk neki egy olyan fuvolát, amelyen a lyukak is színaranyból vannak.

713   Corvette • előzmény712 2021-02-12 12:48:45

Hogy mitől exkluzív az album?

1. A világ egyik legjobb fuvolistája hallható rajta.

2. Egy egyedi 24 karátos Muramatsu fuvolán játszik.

3. A kadenciákat Kalevi Aho szerezte.

712   Corvette 2021-02-11 15:32:17

Egy furcsaság. Ilyet sem hallani minden nap. Nagyon exkluzív.

Flute Concerto No. 2 in D Major, K. 314: II. Andante ma non troppo · Sharon Bezaly · Ostrobothnian Chamber Orchestra · Juha Kangas

711   Corvette • előzmény710 2021-02-11 14:53:03

Ne már! Azt akarod mondani, hogy mégsem Mozart írta? De hát a Youtube ezt adta ki a keresésre! Most nagyon csalódott vagyok.

710   takatsa • előzmény709 2021-02-11 13:25:58

Ajjaj, már megint eltévedtél. No, de semmi baj, segítek, hogy visszatalálj. Hallgasd meg ezt az örökbecsű indulót, és igen, ott van a refrénben: dobban a szív. Kívánom, hogy sokáig dobogjon tovább.

709   Corvette • előzmény708 2021-02-11 11:43:42

Ezt a Dobban a szív dalocskát Peter Sramek is nagyon szépen énekli. Lám, Mozart még ma is képes megdobogtatni az ifjú szíveket. Mozart kortalan!

708   Búbánat 2021-02-11 10:21:37

2021. február 11., Bartók Rádió, 12:36 – 13.41

Hangversenykülönlegességek

- Csengery Adrienne Wolfgang Amadeus Mozart-dalestje 

Km.: Malcolm Bilson (fortepiano)

1. Már dobban a szív, 2. A fonólányka dala, 3. Vándormadarak, 4. Elhagyott erdőben, 5. Az elválás dala, 6. Lujza levelei, 7. Társasutazás, 8. Megelégedettség, 9. A megcsalt világ, 10. Az ibolya, 11. Vágy a tavasz után, 12. Chloéhoz, 13. Alkonyat, 14. c-moll fantázia K. 475 (ea.: Bilson), 15. Egy tündér van vélem, 16. A varázsló, 17. Titokban tartom, 18. A reményhez, 19. Az öregasszony

(Pesti Vigadó, 1984. január 9.)

707   Corvette 2021-02-09 20:43:55

1000!

Ünnepi alkalomra ünnepi muzsikálás dukál. Mozart. 

706   Corvette 2021-02-08 21:06:11

Wolfgang Amadeus Mozart - Quartet in F Major, K. 370/368b - III. Rondeau Allegro

Quartetto Bernardini
Alfredo Bernardini, oboe
Cecilia Bernardini, violin
Simone Jandl, viola
Marcus van den Munckhof, violoncello

Histórikus előadás. A felvétel egy évvel ezelőtt készült.

Recording dates: 8–11 January 2020
Recording location: Lutherse Kerk, Haarlem, The Netherlands

705   Corvette 2021-02-07 20:08:49

A  szólista: Eugene Izotov. Angolosok előnyben.

És a legjobb modern hangszeres előadás, amelyet ebből a tételből ismerek.

C-dúr oboaverseny 2. tétel ( Csak szólok, a 2. tétel F-dúrban van ).

704   Corvette 2021-02-07 15:33:30

A histórikus előadások kedvelőinek.

  1. Klavierkonzert Nr. 10 Es-dur (für zwei Klaviere), KV 365 - 24:27
  2. I. Allegro - 10:00
  3. II. Andante - 7:17
  4. III. Rondeau: Allegro - 7:10
  1. Konzert für Flöte und Harfe mit Orchester C-dur, KV 299 - 27:35
  2. I. Allegro - 9:59
  3. II. Andantino - 7:32
  4. III. Rondeau: Allegro - 10:03
  1. Konzert für Horn und Orchester Nr. 3 Es-dur, KV 447 - 15:07
  2. I. Allegro - 7:21
  3. II. Romanza: Larghetto - 4:07
  4. III. Allegro - 3:40

703   Corvette 2021-02-03 21:49:47

Mozart és az ő furcsaságai 51 percben.

1. Prelude & Fugue in D minor K405/4 6’03
after J.S. Bach, BWV 877 (The Well-Tempered Clavier, Book II)
2. Larghetto cantabile in D major & Fugue K405/5 4’45
after J.S. Bach, BWV 874 (The Well-Tempered Clavier, Book II)
3. Adagio & Fugue in A minor 5’55
after J.S. Bach, BWV 867 (The Well-Tempered Clavier, Book I)
4. Allegro in C minor K Anh 44 & Fuga a due Cembali K426 4’33
5. Adagio cantabile & Fugue in E flat major 3’55
after J.S. Bach, BWV 876 (The Well-Tempered Clavier, Book II)
6. Adagio & Fugue in C minor K546 6’32
7. Adagio & Fugue in E major K405/3 5’08
after J.S. Bach, BWV 878 (The Well-Tempered Clavier, Book II)
8. Adagio & Fugue in B minor 6’08
after J.S. Bach, BWV 849 (The Well-Tempered Clavier, Book I)
9. Adagio & Fugue in D minor 7’28
after J.S. Bach, BWV 849 (The Well-Tempered Clavier, Book I)

J.S. Bach feldolgozások jóformán mindenütt. Mik ezek? Ujjgyakorlatok? Vagy tényleg ennyire komolyan érdekelte Mozartot a bachi fúgaszerkesztés? Bárhogyan is történt, ezek a darabok izgalmas adalékul szolgálnak a szerző szerteágazó életművéhez.

Az előadás histórikus.

Adagio & Fugue in A Minor, after J.S. Bach, BWV 867 (The Well-Tempered Clavier, Book I)

Adagio & Fugue in B Minor, after J.S. Bach, BWV 849 (The Well-Tempered Clavier, Book I)

702   Búbánat 2020-12-29 16:44:20

2020. 12.29  19:00 - 19:30  Bartók Rádió

Prológ

 

Wolfgang Amadeus Mozart: Zaide

A mikrofonnál: László Ferenc

Szerk.: Bánkövi Gyula 

2020.12.29  19:35 - 21:41  Bartók Rádió

Wolfgang Amadeus Mozart: Zaide

Kétfelvonásos opera

Szövegét Johann Andreas Schachtner és Italo Calvino írta

Vezényel: Daniele Gatti

Km.: a Római Operaház Ének- és Zenekara

Rendező: Graham Vick

Szereposztás:

Zaide - Chen Reiss (szoprán),

Gomatz - Juan Francisco Gatell (tenor),

Allazim - Markus Werba (basszus),

Szulejmán szultán - Paul Nilon (tenor),

Osmin - Davide Giangregorio (basszus),

Rabszolgák: Raffaele Feo, Luca Cervoni, Domingo Pellicola, Rodrigo Ortiz (tenor),

 Zaram (Calvino verseinek előadója) - Remo Girone (próza)

(Róma, Teatro dell'Opera, 2020. október 18.) 

701   Corvette 2020-07-24 22:16:47

Mozart: Quintette avec clarinette K581 & Quatuors K380 & K378

Florent Héau (clarinette)

Quatuor Manfred:
Luigi Vecchioni & Marie Béreau (violons)
Alain Pélissier (alto)
Christian Wolff (violoncelle)

 

700   macskás 2020-07-24 22:03:48

700

699   macskás 2020-07-24 22:03:35
698   Corvette 2020-07-24 22:00:15

Mozart: Piano Concertos Nos. 21 & 24

1995 Reference Recordings

Artist: Eugene Istomin Conductor: Gerard Schwarz Orchestra: Seattle Symphony Orchestra Composer: Wolfgang Amadeus Mozart

 

697   Corvette 2020-07-10 10:59:03

Egy kritika margójára.

www.gramophone.co.uk/review/mozart-complete-flute-quartets

’’Juliette Hurel is an excellent flautist, warm and clean of tone, but a musician whose insight is often circumscribed by emotional reticence. The strings tend to follow her lead, and a jointly impersonal view of K285 sets the ball rolling. Bland playing glosses over the modulation to A minor in the development of the first movement and although the rhythm of the finale is good, the dynamic range is narrow. Most affected is the B minor Adagio. Hurel & Co are a touch prosaic, leaving Emanuel Pahud to reveal the poetry of this profound slow movement. Interpretative constraints similar to those in K285 are heard in other quartets too, the exception being K 285b. It’s a shining exception, of artists stepping out of templates, taking personal responsibility to go beyond the notes to find the moods, colour and potency inherent in the music – which Michala Petri (recorders) does in all four works’’.

Ez nem túl hízelgő. Megjelent a Gramophone magazinban. A lényegét összefoglalva olyanokat ír a szerző, hogy Hurelre általában jellemző az érzemi visszafogottság (azt nem írja, hogy ezt a megállapítását milyen élményekre és felvételekre alapozza), a K285-ben személytelen és a dinamikai távlata is szűk, csak a K285b-ben lép ki a klisék mögül, ahol végre a hangokon túl a műben rejlő hangulatokat és színeket is megmutatja. Ergo nem sok mindent csinál, bezzeg Pahud, hogy az mennyire költői, Petri meg mind a négy műben remekel.

Hallgassunk bele Petri felvételébe!  

És most hallgassunk bele Hurell előadásába!

Van némi különbség. Eltérő a tónus, a hangok pozícionáltsága és a zenei megközelítés. Petri felvételén egyértelműen a furulyáé a főszerep, a vonósok itt csak illedelmesen statisztálnak. Hurel vele ellentétben homogén hangzást teremt, esetében minden szólam egyformán fontos és érdekes. Hurel és a Quatuor Voce a legújabb trendnek megfelelően közelít a művekhez. Aki ma egy nemzetközi zenei versenyen előkelő helyezést akar elérni, jól teszi, ha így játsza Mozartot. Mozart zömében egy olyan közegben élt és alkotott, ahol nem elég, hogy egyedül az uralkodónak lehetett véleménye, de még jó pofát is kellett vágni hozzá. Ez a diktatórikus légkör egy olyan belső fegyelmet követelt meg a szerzőtől, amely a műveire is kihatott. Ma az az elvárás Mozart versenyműveivel kapcsolatban, hogy az előadás minden tekintetben mérsékelt legyen. Moderation in all. Legyen vibrátó, de nem sok. Az érzelmek legyenek hamisak, de ne tűnjenek úgy, mintha hamisak lennének. Semmi se legyen sok, de kevés se. Semmi se legyen eltúlozva. Legyen a dolog bájos, kedvesen ártalmatlan, mintha minden a legnagyobb rendben lenne a világon. Hazudni kell ezerrel. Ezt a megközelítést lehet szeretni, lehet ignorálni…nagyjából mindegy, hogy ki mint vélekedik róla a fórumon. Ma itt tart a Mozart játék a legmagasabb szinteken. Good to know. J

 

Külön felhívnám a figyelmet Hurel felkészültségére mert az nem hétköznapi. A hölgy bármit, hangsúlyozom bármit eljátszik amit eléje raknak, és azt olyan magabiztossággal, amelyet csak napi 6-8 óra hangszeres gyakorlással lehet elérni és fenntartani. Erre a lemezre sokat kellett, hogy gyakoroljon, mert annyira helyén van minden hang a futamokban, hogy tolómérővel lehetne mérni a  közöttük lévő távolságot. Egy ezred másodperc eltérés és már borul is az egész. És az a hang amely kijár a hangszeréből… félelmetes. Egyre gyakrabban találkozni ezzel a fafuvolával a világ vezető zenekaraiban, van ahol vegyesen alkalmazzák a hagyományos ezüst és arany gyártmányokkal.


https://www.youtube.com/watch?v=hyaLSKEN-Eo
Tessenek megnézni azt a kipakolóvásárt a zenészek körül! Víz, kotta, mobiltelefon a földön, a tokok a láb mellett nyitva, ahogy kell. :smile32: Tetszenek érezni a helyszín felszabadító hangulatát? Mert ez is ott van a felvételen egy aura formájában.  

Petri játéka egyszerűen lélektelen. Tolja ezerrel az üres, buta, egyenes hangjait, a zenei mondatokban nem központoz, mindent fantáziátlanul egybemos…2008-ban ilyet kiadni egyszerűen gáz. Mindenki úton van, az előadó is, a befogadó fél is, és szerencsés esetben az ízlések és az elvárások félúton találkoznak és békében megférnek egymás mellett. Ezt Petri és Anthoni esetén is láthatjuk. Engem nem is zavarna a dolog, csak hát ránk akar erőltetni egy primitív zenei előadást és az egészet megfejeli azzal, hogy ezt Hurel, a világ egyik legjobb fuvolistájának a rovására teszi. Anthoni nem csak korszerűtlen, de sem azt nem hallja, hogy Petri borzalmasan hamisan fúj, sem azt, hogy maga a felvétel is defektes.

Ide idézném ezzel kapcsolatban egy szakmabeli észrevételét:

„A felvételtechnika enyhén szólva nem remekel az első ( Petri) felvételen, túl van zengetve vastagon, miközben közeltéri hangokat hallunk a hangszerekből, de pont a közeltéri volta miatt meg lehet ítélni, hogy az első zenekar minden tagja picit gyengébb teljesítményt nyújt.
Hogy ki tehet a hangzásért elsősorban? Ezt a felvétel alapján nem lehet eldönteni, de a hangmérnök vastagon benne van, sajnos igen gyakori ez a felvételi módszer, pont egy ilyen kamarazene esetében sokkal szebb lenne egy másik fajta felvételi koncepció, kissé távolabbról, 2, esetleg 4 mikrofonnal. Kicsit több próba kell az ilyesmihez, azaz idő, ami nem mindig van elegendő, ez általában nem a hangmérnök sara - ez a vége, de hát látjuk, a kritikus elftárs benyalta az egészet, és a garantáltan gyengébb produkció tetszett neki”.

 

Én Hurel albuma mellé teszem a voksom. Nalen Anthoninak meg üzenem, hogy nem mindenki ’’féltollú indián’’ a zeneszeretők között.

696   Corvette 2020-07-08 18:53:27

Mozart Arias

Regula Mühlemann......................soprano
Kammerorchester Basel........................
Umberto Benedetti Michelangeli......conductor

Vorrei spiegarvi, oh Dio... Ah, conte, partite, K. 418

Az oboán Matthias Arter játszik.

695   Corvette 2020-07-05 16:29:11

W.A. Mozart - Missa da Requiem

Karmester: Arthur Schoonderwoerd

Előadók: Gesualdo Consort Amsterdam - Cristofori

Kiadó: Accent (2018)

Lacrymosa

694   Corvette 2020-07-04 13:54:35

Mozart: Overtures

Előadók: La Cetra Barockorchester Basel · Andrea Marcon

Kiadó: Deutsche Grammophon GmbH, Berlin (2011)

Idomeneo, re di Creta, K.366 - Ouverture

693   Búbánat 2020-04-10 11:06:01

2020.04.10  12:35 - 13:28  Bartók Rádió

Wolfgang Amadeus Mozart: c-moll mise K. 427

Kertesi Ingrid (szoprán),

Stella Dufexis (mezzoszoprán),

Mukk József (tenor),

Szvétek László (basszus),

Magyar Rádió Énekkara (karig.: Strausz Kálmán),

Liszt Ferenc Kamarazenekar (hangversenymester: Rolla János)

Vez.: Helmuth Rilling

(Zeneakadémia, Nagyterem, 1998. március 23.)

692   Búbánat 2019-08-15 10:17:10

Bartók Rádió mai műsorán szerepel:

12:36 – 13.48 Hangversenykülönlegességek

Wolfgang Amadeus Mozart: c-moll mise K. 427.

Ea.: Irmgard Seefried, Annelies Kupper, Lorenz Fehenberger, Kim Borg (ének), 

Bajor Rádió Énekkara és Szimfonikus Zenekara 


Vez.: Eugen Jochum

(Würzburg, Stephanskirche, 1956. június 20.)

691   Búbánat 2017-07-18 09:24:21

Bartók Rádió sugározza ma este

19.35-22.00 Mozart: A varázsfuvola

Opera két felvonásban

Szövegét Johann Emanuel Schikaneder írta

Vezényel: Otto Klemperer

Km. a Philharmonia Énekkar (karig.: Wilhelm Pitz) és a Philharmonia Zenekar

Szereposztás:

Pamina - Gudula Janowitz (szoprán
Tamino - Nicolai Gedda (tenor)
Papagena - Ruth-Margaret Pütz (szoprán)
Papageno - Walter Berry (basszbariton)
Éj Királynője - Lucia Popp (koloratúrszoprán)
Sarastro - Gottlob Frick (basszus)
Monostatos és Első pap - Gerhard Unger (tenor)
Első hölgy - Elisabeth Schwarzkopf (szoprán)
Második hölgy - Christa Ludwig (mezzoszoprán)
Harmadik hölgy - Marga Höffgen (mezzoszoprán)
Második pap és Beszélő- Franz Crass (basszus/próza)
Első fiú - Agnes Giebel (szoprán)
Második fiú - Anna Reynolds (alt)
Harmadik fiú - Josephine Veasey (mezzoszoprán).
690   Búbánat 2016-06-16 11:29:27
A Bartók Rádió ma esti műsora:

20.54-22.00 A Salzburgi Mozarteum Zenekarának Mozart-hangversenye

(Salzburgi Mozarteum, 1963. augusztus 25.)

Vezényel: Bernhard Paumgartner

Km. Anda Géza - zongora, Christa Ludwig - ének

1. D-dúr zongoraverseny K. 451 (Anda)
2. Jelenet és rondó K. 505. (Ludwig, Anda)
3. C-dúr (Linzi) szimfónia K. 425

(Ism. június 28., 13.54)

689   Haandel 2016-05-17 18:35:16
Franz Xaver Wolfgang Mozart

Franz Xaver Wolfgang Mozart (Bécs, 1791. július 26. – Karlsbad, 1844. július 29.) osztrák zeneszerző és zongoravirtuóz.
688   Haandel • előzmény687 2016-03-20 07:49:23
Nedávno objevená Mozartova skladba měla světovou premiéru na Vltavě
Google translate

Hangtár:
Wolfgang Amadeus Mozart/ Antonio Salieri/ Cornetti (další jméno neznámo): Per la Ricuperata Salute di Offelia
Píseň pro soprán a klávesový nástroj na slova Lorenza Da Ponteho K 477a

Irena Troupová – soprán
Lukáš Vendl – cembalo
687   Haandel • előzmény686 2016-02-13 09:12:20
Mozart és Salieri közös szerzeményére bukkantak Prágában

+
Pl.
Microsoft Translator
http://www.rnz.de/kultur-tipps/kultur-regional_artikel,-Walldorfer-Musikforscher-weist-Teamwork-von-Mozart-und-Salieri-nach-_arid,162807.html
686   Sipi • előzmény685 2016-02-12 21:40:31
Jó is annak, aki tud németül is... legalább megtudhat valamit Mozartról. Magasabban. :-)
685   Haandel 2016-02-12 16:44:51
Walldorfer Musikforscher weist Teamwork von Mozart und Salieri nach
684   Búbánat 2015-05-31 11:23:44
Május 28-án volt Dietrich Fischer-Dieskau német operaénekes- karmester születésének 90. évfordulója. (1925. május 28. – 2012. május 18.). Ebből az alkalomból a Classica Tv-csatorna mai műsornapján opera- és dalfelvételeivel tiszteleg a művész emléke előtt:

WOCHENEND-SPEZIAL
Zum 90. Geburtstag von Dietrich Fischer-Dieskau (1925-2012)

MOZART: LE NOZZE DI FIGARO

531.05.2015 13:00IN KALENDER EINTRAGENDRUCKEN
LÄNGE DES PROGRAMMS: 03:03:11

DIRIGENT: Karl Böhm
INSZENIERUNG: Jean-Pierre Ponnelle

BÜHNENBILD: Otto Pischinger
KOSTÜME: Jean-Pierre Ponnelle

SOLIST GESANG:
Hermann Prey (Figaro)
Mirella Freni (Susanna)
Kiri Te Kanawa (La Contessa di Almaviva)
Dietrich Fischer-Dieskau (Il Conte di Almaviva)
Maria Ewing (Cherubino)
Paolo Montarsolo (Bartolo)
Heather Begg (Marcellina)
Janet Perry (Barbarina)
John van Kesteren (Basilio)
Hans Kraemmer (Antonio)
Willy Caron (Don Curzio)
ORCHESTER:
Wiener Philharmoniker

BILDREGIE:
Jean-Pierre Ponnelle

D, 1976

NÄCHSTE AUSSTRAHLUNGEN:

01.06., 03:00
31.05., 20:00
683   Petyus • előzmény678 2014-10-21 22:47:04
:-)))
682   Petyus • előzmény681 2014-10-21 22:46:36
:-)))
681   macskás • előzmény674 2014-10-21 21:14:49
Én úgy érzem, Petyus követi el szabadlábon:)
680   macskás • előzmény679 2014-10-21 21:14:03
:)
Nem ér:)
679   tiramisu • előzmény678 2014-10-21 20:18:04
679
678   macskás 2014-10-21 19:24:48
678
677   Petyus • előzmény675 2014-10-21 09:43:19
Ön szerint melyik a kettő közül?
676   Petyus • előzmény674 2014-10-21 09:41:02
Macskaduettben szívesen részt vennék...
Szeretem a macskás duetteket.
675   tiramisu • előzmény672 2014-10-21 02:30:35
Macskásnak írt válaszát maró gúnynak , avagy humornak szánta T. Petyus?
Harmatosan gyenge.... Haj-haj, be szomorú!
674   Búbánat 2014-10-20 22:18:33
Kezdem azt hinni, hogy nem is Rossini, hanem maga Mozart írta meg a "Macska-duettet"!...
673   macskás • előzmény672 2014-10-20 20:55:49
Petyus,

nem mondom, jó kis episztola:) Jó hosszú:)
Ön is lefetyeljen egy kis kecsketejet, hallgasson hozzá Marilyn Horne-t, ízlésére bízom, mit (opciók a Marilyn Horne-topikban. Jelezzen vissza, melyik volt a legjobb!
Macskamentes további időtöltést,
macskás
672   Petyus • előzmény671 2014-10-20 20:13:16
Macskás, kedves!

Méltatlan személyemnek szóló megtisztelő és kitüntető válasza megrendített és elgondolkodtatott. Az udvariatlan szót, mellyel csekélységemet jellemezni méltóztatott, ellenvetés nélkül elfogadom, sőt Önt meg is követem. Furdaló lelkiösmeretem gyötrelmeinek felülvizsgálataként, a megtérés szándékát elhatározva javasoltam nyugalmának előidézésére a 3,5% zsírtartalmú tejecskét langyosra melegítve, mely megfontolt cicalefetyeléssel biztosíthatja a cirmosálmot. Ehhez a méltán salzburgi csodagyerek muzsikája társuljon altató muzsika gyanánt, s Ön aki nem véletlenül hozsannázza Mozartot - fogadja el, kérem velm és sokakkal együtt -, hallgassa esténként muskátlivázák sokaságával díszített ablakában, a fák között, az éji félhomályban Don Giovanni szerenádját. Ezt kívánom Önnek e szép októberi estén, még csillagos égbolt alatt azzal, hogy amikor hidegebbre fordul az idő, inkább az "Egy tűzről pattant leányka" kedves dallamára lejtsen Papagenóval táncot a barátságosan parázsló kandalló előtt, de ne túl közel... Nem venném lelkemre, ha baja esne. Akkor jöhetne a falakat repesztő Dies iare Verditől, vagy a lelket szorító ugyanezen tétel Cherubini C-dúr Requiem-jéből.
671   macskás • előzmény670 2014-10-20 19:38:03
Petyus!

Legyen szabad emlékeztetnem arra, hogy magácska volt először udvariatlan velem. Ha ismer, ha nem!
670   Petyus • előzmény669 2014-10-20 11:19:04
Cicumicu!

MOZARTtal egyet értek, ÉLJEN!
Magácska meg Cserpes tejen, nagyon finom.
Csak vigyázzon, az egérkurzorok is arra járnak!
669   macskás • előzmény667 2014-10-20 10:43:43
Kis magácskádnak semmit.

Nem volt türelmem kivárni, míg valaki beírja a 665-öt.

Éljen MOZART!
668   Petyus • előzmény666 2014-10-20 10:29:20
667
667   Petyus • előzmény665 2014-10-20 10:28:30
Mit tetszett akarni mondani?
666   macskás 2014-10-18 23:51:55
666
665   macskás 2014-10-18 23:51:41
664   Búbánat • előzmény662 2014-10-18 12:42:04
Lemaradt: a holnapi koncertet nem Farkas Mária, hanem Kenessey László vezényli:
663   Búbánat • előzmény662 2014-10-18 12:36:32
Óbudai Szent Péter és Pál Plébániatemplom (Budapest, III. ker. Árpád híd budai hídfő)
662   Búbánat 2014-10-18 12:32:30
Ma és holnap - más-más helyszínen - a c-moll mise (K 427) kerül koncertszerűen bemutatásra.

Közreműködik:

Kriszta Kinga - szoprán
Szabóki Tünde – szoprán
Molnár András – tenor
Cser Péter – basszus

Az Óbudai Szent Péter és Pál Plébániatemplom Albert Schweitzer Kórusa és Zenekara (karnagy: Kenessey László),
A Victoria Kamarakórus énekesei,
A Liszt Ferenc Kórus (karnagy: Farkas Mária)

Vezényel: Farkas Mária

Időpontok és helyszínek:

- 2014. október 18.: Belvárosi Szent Mihály templom (Budapest, V. ker. Váci utca 47/b)

A koncert kezdete: 19.00 óra

- 2014. október 19.: Óbudai Szent Péter és Pál Plébániatemplom (Budapest,

A koncert kezdete: 16.30 óra
661   Búbánat 2014-01-05 14:00:59
Az M1 csatornán az éjjel: 2014. január 6. hétfő 01:00 - 02:54

MüpArt koncertek

Mozart korabeli hangszereken a Művészetek Palotájában

A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar hangversenye
(A 2011. október 20-o koncert felvétele)

Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Mozart: c-moll mise, K. 427

Mozart: Requiem, K. 626 (Richard Maunder rekonstrukciói)

Közreműködik: Csereklyei Andrea, Halmai Katalin – szoprán, Németh Judit – alt, Megyesi Zoltán – tenor, Kovács István – basszus

Vezényel: Vashegyi György
660   Búbánat 2013-08-18 16:03:28
Lorenzo da Ponte, Mozart librettistája 175 éve halt meg

/Kutura.hu, 2013.08.18./

659   frushena 2013-08-18 12:04:27
mit sem változtat az ismeretlenség homályán! :)
658   Búbánat • előzmény655 2013-08-17 20:22:30
Előszörre én is majdnem azt írtam...
657   Haandel • előzmény656 2013-08-17 20:02:07
:-)))
*****

Weidemann
and/or
Wiedemann
;-)
656   Haandel • előzmény655 2013-08-17 20:00:27
:-)))
*****

Weidemann
and/or
Weidemann
;-)
655   tiramisu 2013-08-17 19:37:33
Weidemann nem Wiedemann!
654   Haandel • előzmény653 2013-08-17 19:31:01
Für Ludwig von Staropramen:

’’We reached Kalterl at 1 o`clock and had some potted veal for lunch, accompanied by the most fearful smell; we washed it down with aa few draughts of good beer as the wine was no better than a laxative.’’
653   Haandel • előzmény640 2013-08-17 18:38:53
’’Some twenty-eight letters in the surviving Mozart family correspondence mention Myslivecek, and for no other composer did Wolfgang express such a degree of affection.’’
*****

In Mozart’s Words

(Ki talál előbb valami érdekeset ;-)
652   frushena • előzmény651 2013-08-17 13:23:31
nem megy ez ma ...

Josef MYSLIVEČEK: 'Antigona' aria di Creon: "Saro qual é il torrente" - Magdalena Kožená
651   frushena • előzmény650 2013-08-17 13:23:02
ponotsan írod: "kifogok" Magamtól viszont nem mennék. :) És persze engem is ért már kellemes csalódás!

na de maradok Mysliveceknél.

http://www.youtube.com/watch?v=C5n7Pwixwn0;Josef MYSLIVEČEK: 'Antigona' aria di Creon: "Saro qual é il torrente" - Magdalena Kožená[/url]
650   Búbánat • előzmény649 2013-08-17 12:40:10
Ez szerinte nem sznobság kérdése. Különben én is hasonlóképp vélekedem, mondjuk az operettről-operáról: a rádióban elsősorban kiváló operaénekesekkel szeretem hallgatni. Élő előadás-koncert esetében is többnyire a már korábbról megismert, bevált énekes és hangszeres művészek vonzanak oda. Ugyanakkor nem zárkózom el attól sem, ha éppen kifogok „névteleneket”, puszta kíváncsiságból is érdekelhet, vajon mit tudnak, mire képesek? Aztán kellemesen vagy kellemetlenül csalódhatok bennük. (Korábban is volt sok ismeretlen szólista, együttes, akikre eleinte nem nagyon figyeltem oda, ma pedig már elismert, neves, kitüntetett művészek, akikért sokunk rajong… ) Meg függ a belső lelkülettől: ez szív kérdése is. Tudom, hogy nem várhatok tőlük csodát, de azért érdekelhet valamiért a produkciójuk. Úgyhogy sznobság ide vagy oda, amire kíváncsi vagyok, amihez késztetést érzek, olykor „odasodródom” – sok esetben nem bántam meg.
649   frushena • előzmény648 2013-08-17 12:09:32
az én hiányosságom, de vannak bizonyos művek, amiket "nevekkel" szeretek hallgatni! Ilyen pl. ez is! Vagy sznob vagyok? :)
648   Búbánat • előzmény647 2013-08-17 12:07:52
Mozart művét 32 éve énekelem egy másik kórusban... A szólisták közül van, akit ismerek, és tanúsíthatom: az énekkar, zenekar és a karmesterek is kiválóan képzett muzsikusok.
647   frushena • előzmény646 2013-08-17 12:03:02
egy előadót sem ismerek! :-)Talán a Wiedemann név mondd valamit! Persze Mozart műve már ismerősebben cseng, mint a fellépők nevei!
646   Búbánat 2013-08-16 19:55:12
Mozart: C-dúr Missa brevis KV 259

Magyar Szentek Temploma
2013. augusztus 18. vasárnap, de. 11.30-kor kezdődő szentmisén hangzik el.

Továbbá felhangzanak reneszánsz, barokk és XX. századi motetták (G. Liederbach, L. Marenzio, M. Frisina, D. Lagkhner, Szokolay S. stb.)

Szólót énekel: Kooós Flóra, Weidemann Tóth Krisztina, Nádasi Mihály és Weidemann Ádám.

Km.: az Imperatrix Énekegyüttes, az Albinoni Kamarazenekar, orgonaszóló: Leskó Zoltán. Vezényelnek: Srajber Zsolt, Zsigmond Balassa.
645   frushena 2013-08-16 17:17:48
Josef MYSLIVEČEK: "La Passione di Nostro Signore Gesu Cristo" Musicus Koln

Josef Mysliveček
Work: La Passione di Nostro Signore Gesu Cristo (1773)
Libretto: Pietro Metastasio

Pietro: Jörg Waschinski
Maddalena: Sophie Kartäuser
Giovanni: Yvonne Berg
Giuseppe: Andreas Karasiak

Chorus: Chorus Musicus Köln
Orchestra: Das Neue Orchester
Conductor: Christoph Spering
644   frushena 2013-08-15 19:36:34
hát ez óriási!
643   Haandel • előzmény642 2013-08-15 19:27:56
Mindenki mindennekivel összefüg :)
642   Haandel • előzmény641 2013-08-15 19:18:07
:-)
*****

Az óriások azért láttnak messzebbre,
mert legalálbb egy más óriás vállán állnak...
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1886 • Rácz Aladár, cimbalmos († 1958)
1889 • Vaclav Fomics Nyizsinszkij, táncos († 1950)
1934 • Geszty Sylvia, énekes († 2018)
elhunyt:
2019 • André Previn, karmester (sz.1929)