BR Franken: Opernabend | Radio | BR-KLASSIK | Bayerischer Rundfunk
Ábrahám Pál-Alfed Grünwald-Fritz Löhner Beda-Alfred Savoir: Mese a Grand Hotelben c. operettjét játsza le Nürnbergből a BR-KlASSIK német rádió, a darab repertoárra került, mihelyt nyitnak a német színházak. Ezt júniusra teszik.
Előadja Staatsphilharmonie Nürnberg
Karmester: Lutz de Veer
A felvétel készült 2021. május 15-én a Staatstheater Nürnbergben
Lustspieloperettte két felvonásban
Infantin Isabella - Andromahi Raptis
Pál nagyherceg - Sebastian Häupler
Andreas Stephan herceg - Jens Janke
Inez de Ramirez grófnő - Almerija Delic
Chamoix, Hotelbesitzer szállodatulajdonos - Ulrich Allroggen
Matard, szállodaigazgató - Jens Krause
Albert, szobapincér - Jörn-Felix Alt
Sam Makintosh, filmmágnás - Hans Kittelmann
Marylou a lánya - Maria-Danaé Bansen
Barry titkár - Adrian Hochstrasser
Dryser, dramaturg - Yoko El Edrisi
és egyéb
Hollywood, a forgatókönyvek valósága, a Côte d'Azur csillogása, a nemesség fantomfájdalma az elveszített hatalom miatt - Paul Abraham operettjeiben mindig felvette kora aktuális, olykor meglehetősen robbanékony témáit, köztük a „Mesék a Grand Hotelben” És nem csak abban az időben, még ma is sok minden (vagy újra) mindenki ajkán áll: az a fiatal nő, aki függetlenné akarja tenni magát a filmiparban a férfiaktól (Én is), vagy az az ötlet, hogy a közönség állítólag igaz történetekkel szórakoztatja a sugárhajtású készletet (dokumentumfilmek, például "The Geissens - rettenetesen elbűvölő család"). Elegendő ok ahhoz, hogy a nürnbergi Állami Színház visszahozza a színpadra a „Meséket a Grand Hotelben”. Paul Abraham zenéje, a frissítő keveréke a keringő, a swing,
A BR-KLASSIK Franken a nürnbergi operaházban volt a premieren, és Pünkösd hétfőn közvetítette a színes táncot az elszegényedett spanyol Infanta Isabella és az ambiciózus fiatal filmgyártó, Marylou körül. Rendező: Otto Pichler, aki szoros együttműködésben van a "könnyű múzsa" Barrie Kosky sztárigazgatójával a Berlini Komische Operben. Zenei vezető: Lutz de Veer.
(Bár a darab jazz-operett, de mivel ennek nincs külön operett távcső fóruma, feltettem ide, hátha érdekel valakit, bár talán jó lenne egy ilyen topicot is nyitni, de én nem tudok. Sőt én a musicalnek is nyitnák topicot, vagy legalább az operettel közöset.)
A Nabucco igazi premierje június 29.-kén lesz, már kozonség elott.
www.ndbrno.cz Ekkor már remélem szabadon tudunk utazni. Brno és Morvaország nagyon jo turisztikai célpont, szép kirándulásokat lehet tervezni.
Koszonom a segítséget.
A brnoi Nabucco 5 csillagos. A rendezés modern, nem eszement inkáb szimbolikus. A zenekar a legjobb formáját hozta Ondrej Olos fiatal szlovák karmester alatt. A korus nagyszeru volt. Boross Csilla és Dalibor Jenis remekeltek - világszivonal.
Ussétek be a Tubusba -
Javier Camarena a Mexico.Gala Rossini
Május 19.-kén Nabucco premier Brnoban, / A Janáček opera jelenleg a legjobb opera Cseh-Szlovákiában./ Fizetett stream - 100 cseh korona /kb.4 euro/. Foszerepekben - Abigél-Boross Csilla, Nabucco - Dalibor Jenis. Holnap 19 orátol május 20.-kán éjfélig elérheto.
www.ndbrno.cz / német és angol nyelv/
Május 19.-kén Nabucco premier Brnoban, / A Janáček opera jelenleg a legjobb opera Cseh-Szlovákiában./ Fizetett stream - 100 cseh korona /kb.4 euro/. Foszerepekben - Abigél-Boross Csilla, Nabucco - Dalibor Jenis. Holnap 19 orátol május 20.-kán éjfélig elérheto.
www.ndbrno.cz / német és angol nyelv/
május 22, A végzet hatalma, ROH, Netrebko, Kaufmann, cseh televízio muvészeti programja. 20 ora 15-23ora20
ceskatelevize.cz/vysilani/zive/ct6/
Kedves Klára,
Itt most Szegeden a központban, ha nevet írnék, DNI-től fejmosásban részesülnék.
Amúgy? Prágában az U Zlatéhu Tygra, Londonban a The Moon Under the Water, Cesky Krumlovban a Satlava, Salzburgban az Augustinerbrau, Bécsben az 1517 - talán azért, mert itt alapítottuk meg a KGB-t - New Yorkban... - de nem fárasztom.
Látom, benne tetszik lenni a témában. Adna tippet Trutnovra és Wroclavra - köszönöm!
Lehet igen, lehet, nem. Egy biztos (nem rendőr): NEM Dr.Anath R. Abin Tagore.
Puskin még nevet sem adott neki? Hát persze, hogy nem adott, de közismert, hogy Puskin félig-meddig afrikai származású volt, és ki tudja, hogy mit forgatott abban a sötét agyában.Még az is lehet, hogy azért nem adott neki nevet, mert a nemi identitásában sem volt biztos, nemcsak a korában. Erre vezethető vissza az is, hogy az Anyegin első verziójában Csajkovszkíj koloratúrbasszus hangra írta ezt a szerepet.
Annyi a különbség, hogy II. Fülöp létező személy volt, elég jól dokumentált életrajzzal. Gremin viszont kitalált személy, talán még nevesítve sincs Puskinnál, a Gremin nevet Csajkovszkijék "adták" neki. Ennélfogva akár tényleg öreg pasi is lehet.
Történetesen nem Kaufmann "életrajzát" cserélted le sörre? Anno én is olvastam és be is írtam róla, talán életrajznak álcázott promo-prop.anyagnak gondoltam...mint te most a "tiédet".
Az idézet valóban csak így értelmezhető, Casuso és de Luca közös felvételeiről esik szó. Én sem tudok ilyenről, ettől persze még lehet. Hol?
Hol van az a sör?:))
A napjaink egy ún. sztárjáról szóló életrajzot kezdtem el olvasni, ami inkább egy, az "író"-menedzser által összetákolt reklámhalmaznak tűnik.
"Luca valódi legenda volt, akinek Carusoval készített duettei közül néhány hangfelvételen megmaradt."
Nem tudok de Luca - Caruso kettőskompozícióról. Vagy Önök hogyan értelmezik ezt a mondatot?
Leteszem a kötetet, és inkább elmegyek sörözni.
Pár éve hasonló okból keveredtem nézeteltérésbe valakivel, mert meg mertem jegyezni, hogy Gremin hercegnek sem kell lebegő ősz hajú vénembernek lennie egy 26 éves Anyegin és nyilván hasonló korú Tatjana,stb mellett! Egyébként Groissböck ragyogó Ochs báró volt!
Nem hiszem, hogy Kaufmann maga jelölné ki, kivel kíván fellépni, és kivel nem! Poplavskaya annak idején ügyeletes szoprán volt, sokat lépett fel itt-ott. Kaufmann-nal a MET Faust-ban, és a ROH Don Carlos-ban lépett fel. Opolais Manon Lescaut volt mellette, és egy koncerten énekeltek Bostonban. A szereplőket többnyire a rendezők, igazgatók választják ki, és nyilvánvaló, hogy a vezető énekeseket hasonló kvalitású partnerekkel együtt állítják színpadra. De Kaufmann másokkal is énekelt!
Kedves Edmond, teljesen egyetértek veled abban, hogy Fülöpöt nem kell vénembernek ábrázolni. Engem Groissböck sajnos hangilag nem tudott sose meggyőzni, Ochs báróként sem.
Kedves otello, Groissböcköt pár TV-s közvetítésben fedeztem fel magamnak és örömmel tapasztaltam, hogy nem muszáj pl. Ochs bárót párnákkal pocakosra tömött vagy párna nélkül pocakos öreg(edő) énekesekkel játszatni. Kis ízelítő, hogy ilyen is lehet egy 21. századi Ochs. A teljes opera is biztosan fellelhető az interneten. A belinkelt részlet óta eltelt hét év és ez idő alatt ő is sokat fejlődhetett és fejlődött. Talán nem nagy túlzás állítani, hogy már ma a vezető basszisták közé sorolják, a MET-től Salzburgig, Bayreuth-tól Münchenig, noha még 45 éves sincs, ami az ő fachjában nem számít túl öregnek.
Azt sem értem, mikor, hogyan vált az operaszínpadok megrögzött szokásává II. Fülöpöt csúzos (?), roskatag vénemberként megjeleníteni, akinél még a saját apukája is fiatalosabb a csuhája alatt. A valóságban II. Fülöp az opera cselekménye idején a harmincas (!) éveiben jár(hatot)t, 40-41 volt, amikor a fia és a felesége elhalálozott. Remélhetőleg a fiatal és több, mint jó kiállású Groissböckből ezúttal nem faragnak aggastyánt, bár a MET-be úgyszólván beégett Sir David McVicar esetében nemigen várható, hogy valami nagyot fog újítani. Bárcsak tévednék.
Operabase.com Osszel 10, tavasszal 5.
Ezt hol látod? A jelzett időszakban Christine Goerke énekel 10 Turandotot, Eyvazovval. Netrebko 5 Turandotot énekel 2022 tavasszal, Eyvazov nélkül, Yonghoon Lee-vel.
Tubus Giuseppe verdi MESSA DA REQUIEM - OPERA LIVE STREAMING Domingo vezényel. Piancenzai opera. május 16.
Netrebko oktober 6 és november 16 kozt 10 Turandotot énekel a Metben. Kíváncsi vagyok mikor lesz Izolda vagy Brunnhilde ?
Koszonet az infokért. Szerintem Godunovot orosz énekesnek adhatták volna, Netrebko mint Turandot ? Lehet, ha mikroport fog segíteni - ;)
Davidsennel semmi bajom - Eva és Chrysothemis neki valo.
Május 10.-kén átadták a nemzetkozi opera díjakat - International Opera Awards 2021. / 2020 nem volt átadás a pandémia miatt/ Ez lenne az opera oscár díj.
Legjobb énekesno - LISE DAVIDSEN, legjobb énekes - JAVIER CAMARENA
Operatársaság- Teatro Real Madrid, Korus - Metropolitan N.Y. Karmester - Kiril Petrenko, rendezo- Robert Carsen, Operazenekar - BSO Munchen, /2019/
Poplavskayával Kaufmann csak egy Faustot énekelt. De énekelt még sok másik énekesnővel is, még Netrebkoval is.
Anja Harteros még jól bírja :)
Abban a Don Carlosban nekem Groissböck Fülöpje a meglepő (sokkoló?)...
Még egy kiegészítés, mint érdekesség: Kaufmann úgy látszik fogyasztja a színpadi partnernőit. Évekkel ezelőtt volt sok előadásban Marina Poplavskaya, aztán Kristine Opolais. Hol vannak ma már? Most pedig Lise Davidsen.
Kedves Klára! Mit tetszik azon érteni, hogy „remélem, képesek lesznek kellő önmérsékletet gyakorolni, mielőtt kiégetik önmagukat!”?
Lise Davidsen például oroszlánrészt vállalt a nyári Bayreuth előadásokon, utána megy a MET-be, ahol már jövő áprilisig vannak igazi hanggyilkos szerepei, mint például a Strauss Elektra és így tovább. Az önmérsékletnek még a szikrája sem fedezhető fel.
Külön felhívom a figyelmet az e fórumon sűrűn emlegetett Netrebko-Eyvazov házaspárra ill. Turandot-szerepléseikre. Várakozással szemben (?) elkerülik egymást: egyetlen Turandotban sem lépnek fel együtt. Eyvazov minden Kalafja Christine Goerke-t hódítja meg. Gondos tervezés ...
Köszönet a figyelemfelkeltésért.
A MET programot egyelőre csak nagyjából néztem át, de akad egy-két érdekesség. Azt látom, hogy a csapból is Sonya Yoncheva és Lise Davidsen fog folyni (bocs!), remélem, képesek lesznek kellő önmérsékletet gyakorolni, mielőtt kiégetik önmagukat!
Polenzani Don Carlos? Ez érdekes lesz, de meglátjuk!
Egy felejtős 2017-es liége-i Manon Lescaut ért véget az imént mezzo-n. Anna Pirozzi robusztus hangja és -ez most remélem, nem nagyon body-shaming- (test)alkata bizony bőven kinőtte ezt a szerepet. Boldogult Marcello Giordani úgyszólván végigordítja szólamát és már nem mondható eszményi diák-fazonnak sem. Még Ionut Pascu volt leginkább a helyén, de ez az opera nem a baritoné. A menő házakat is megjárt Speranza Scappucci nevéhez méltón reményteljes karmester...
Még tanulja a szerepet ... türelem! Addig is és kárpótlásul ajánlom Rolando Villazónt...Papageno szerepében!
Kedves Edmond!
Oly sok köszönet a hasznos infókért!
De segíts kérlek, minden bizonnyal én olvastam felületesen, de nem találom Plácido Domingo nevét Sarastro szerepében. Shame!
A ROH/Covent Garden 2021/22-es évadterve itt és itt. Bemutatják a Rigolettót, Händel Theodora-oratóriumát (az egyik szólista Orendt Gyula lesz), a Jenufát (Nánási Henrik vezényletével), a Peter Grimes-t, a Sámson és Delilát és Laura Bowler The Blue Woman c. újdonságát. Balett-terveikről szintén itt lehet olvasni.
A MET meghirdette 2021/22-es évadját. Szeptember 27-én Terence Blanchard Fire Shut Up in My Bones c. operája a nyitó előadás: az első opera a MET történetében, amit afroamerikai zeneszerző írt. Még két kortárs bemutató: Matthew Aucoin Eurydice-je és Brett Dean Hamlet-je, a klasszikus repertoárból pedig a Rigoletto, a Lucia és a Don Carlos ötfelvonásos, francia nyelvű eredeti változata. Alkotókról, további érdekességekről itt lehet részletesebben olvasni, az összes előadásról itt.
Sok szép és érdekes eloadást találhattok ezen a címen
operavision.eu
Eva Bodorová lesz a kovetkezo Konigin der Nacht Budapesten.
Kedves Laci, épp ez volt a bajom, hogy én ezt az operát Gruberovával ismertem, énekelte ő nálunk is az Operában, és többször láttam a BSO előadását is. Vele pedig nehéz konkurálni.
Koszonom szépen Neked és mindenkinek a szép szavakat.
Igen, kerestem a wiki-n bővebb információt a mávésznőről, és feldobott pár felvételt. Szerintem szép karrier áll előtte, és még hallunk róla
Neked kedves Laci sok köszönet és persze jókívánságok minden mennyiségben.
Eva Bodorová / a Tubuson - áriák- Olympia, Donna Anna, Margit-Boito, Elena, Lady Macbeth stb../
Nekem tetszett. Foleg Bodor Éva/igazi drámai koloratúra, ritka hangfaj/ és Elena Maximova/ világhiru orosz mezzo/. Peter Valentovič dirigens biztos kézben tartotta a eloadást/ maestro az utobi 10 éve Gruberovát kisérte/. A rendezés klasszikus, kevés díszlettel is lehet nagyot alkotni.
Kedves Laci, nagy örömmel látlak újra! De azt be kell vallanom, én nem voltam elragadtatva attól az előadástól. Persze én nem vagyok mérvadó, mert nem értek a belcantohoz, de engem nem fogott meg igazán.
Sajnos egyetértek, az SI faktor!