Bejelentkezés Regisztráció

Opernglas, avagy operai távcső...


20888 Klára 2021-05-13 09:23:55 [Válasz erre: 20886 lujza 2021-05-13 04:09:04]

Szomorú, hogy ez egyáltalán megtörténhetett! Miért kell lerombolni azt, ami van és nagyon jól működik? Ezt természetesen költői kérdésnek szántam. Nem egy és nem két európai országban működnek operaházak, zenei fesztiválok egymás mellett, párhuzamosan, sokszr egymást segítve!  Nálunkúgy tűnik még mindig a SI faktor uralkodik.

Kesselyák Gergely búcsúlevele példaértékű.


20887 Edmond Dantes 2021-05-13 09:15:14 [Válasz erre: 20886 lujza 2021-05-13 04:09:04]

Kérdezem tőled és kérdezem fórumtársainktól: akkor most miért is szűnik meg a miskolci fesztivál? Kesselyák Gergő nyílt levele (számomra??) azt sugallja, hogy jelentős részben a névhasználat illetve a két fesztiválnév = Bartók Tavasz és Bartók Plusz összetéveszthetősége miatt. Ez eléggé életszerűtlen, hogy ne mondjam minden tiszteletem mellett: mulatságos "érv" lenne. Mellesleg (?) ennek ódiumát mindjárt az elején rátolja a jelenlegi polgármesterre, aki "a miskolci operafesztivál jövőjét a Bartók Tavasz rendezvénysorozat részeként képzeli el." Utóbbi elképzelés hátterét egyelőre csak találgatni lehet, de egy biztos: az alapproblémát szerintem nem a miskolci polgármester idézte elő. Nevezetesen azt, hogy a Bartók Tavaszt a kulturális kormányzat a fővároshoz "tartozó", 40 éves Budapesti Tavaszi Fesztivál ellenében, utóbbit ellehetetlenítve hozta létre így közvetve vagy közvetlenül, de a főváros szívatása céljából. In concreto, "Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója, a BTF eddigi állami szervezője a múlt héten tájékoztatta (Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettest - ED) arról, hogy a kormány nem újítja meg a fesztivál szervezéséről három éve, még a Tarlós-érában aláírt szerződést, azaz az idei évtől kivonul a fővárosi rendezvénysorozat finanszírozásából." (az idézett szakasz ittkissé más hangszerelésben itt.) Akkor ki is a "miskolci bűnös"? A "szép búcsú" valós?


20886 lujza 2021-05-13 04:09:04

https://papageno.hu/blogok/bartok-plusz/2021/05/a-csucson-abba-kell-hagyni-kesselyak-gergely-nyilt-levele/?utm_source=related&utm_medium=papageno.hu&utm_campaign=widget-1935389

Talán csak az volt a pechjük, hogy ők már használták Bartók nevét. Mindenesetre Kesselyák Gergely szépen búcsúzott el.


20885 -zéta- 2021-05-12 21:21:40 [Válasz erre: 20884 joska141 2021-05-12 20:07:36]

+ Győr...


20884 joska141 2021-05-12 20:07:36 [Válasz erre: 20883 Edmond Dantes 2021-05-12 18:28:59]

Komolyra fordítva a szót: azt hiszem Miskolcon kívül van operatársulat Debrecenben, Pécsen, Szegeden és Budapesten. (elnézést, ha valamelyik várost kifelejtettem.) Az említett társulatok vezetői közül senki, de senki egyetlen szót sem ejtett a miskolci fesztivál megszűnéséről. A szolidaritás olyan hiánya tapasztalható, hogy attól az embernek sírni támad kedve.

Churchillnek tulajdonítják a mondást a háborúban, amikor valaki javasolta a színházi előadások felfüggesztését. Erre mondta, hogy tulajdonképpen azért harcolunk, hogy megtarthassuk az előadásokat. Hm...


20883 Edmond Dantes 2021-05-12 18:28:59 [Válasz erre: 20882 joska141 2021-05-12 16:59:04]

Most sajnálhatjuk csak igazán, hogy Alelnök Úr elesett a csengeri "örökösnő" által  számára állítólagosan beígért jelentékeny összegtől, amit ő kétségtelenül kulturális jótékonysági célra, pl. a csőd felé robogó Pécs vagy Miskolc fesztiváljának anyagi megsegítésére forgatott volna át. Ismeretes, hogy ő is nagyon szeret robog(óz)ni.


20882 joska141 2021-05-12 16:59:04 [Válasz erre: 20881 Edmond Dantes 2021-05-12 16:42:54]

Sajnos csak a cikk belinkelése után vettem észre, hogy Miskolc tulajdonképpen meg sem tudta volna rendezni az idei fesztivált, mert:

https://pestisracok.hu/segitseget-nyujt-a-kormany-a-baloldal-altal-csod-szelere-juttatott-miskolcnak/

Ugyanez volt a helyzet az Ön által említett POSZT-ot eddig szervező Pécs városában is,

Kővári: Pécs robog a csőd felé, lépni kell | BAMA

Budapestről meg nem is kell beszéni, hiszen Kósa Lajos nagyon szellemes megfogalmazása szerint:

Kósa Lajos: Karácsony még Gergelynek is alkalmatlan - PestiSrácok (pestisracok.hu)


20881 Edmond Dantes 2021-05-12 16:42:54 [Válasz erre: 20880 joska141 2021-05-12 16:04:23]

Aggodalomra semmi ok. A POSZT (is) megszűnt későbbi időpontban kerül megrendezésre, de lesz mááásik és a BTF is kimúlt átkeresztelkedett. Bartók Plusz helyett meg lehet Miskolcon pl. Bartók Mínusz. Vagy Bartók Nyár. Vannak ötleteim a leendő Bartók Plusz-pótlék leválthatatlan művészeti vezetésének, kuratóriumi-számvizsgáló bizottsági tagjainak személyére.


20880 joska141 2021-05-12 16:04:23

Kicsit zavaros, hogy ki mit mibe olvaszt, de a lényeg: megszűnik a miskolci Bartók+ operafesztivál.

Ez természetesen - ahogy a budapesti Városligetben a beépítés tulajdonképpen növeli a zöldterületet - a magyarországi operakultúra további növekedésével jár.

Hivatkozott cikk:

https://hvg.hu/kultura


20879 Klára 2021-05-12 09:22:15 [Válasz erre: 20876 ladislav kozlok 2021-05-11 21:08:33]

Isten hozott!


20878 ladislav kozlok 2021-05-12 08:56:38 [Válasz erre: 20877 -zéta- 2021-05-11 21:25:11]

Kedves Zéta,  ez jol esett.  Eleg beteg vagyok, de  ugy nez ki  Momus- el konnyebb  mindent elviselni,  azt hiszem jo tarsasag vagyunk mi.

 


20877 -zéta- 2021-05-11 21:25:11 [Válasz erre: 20876 ladislav kozlok 2021-05-11 21:08:33]

Köszi Laci a hírt...

Jó, hogy itt vagy... 


20876 ladislav kozlok 2021-05-11 21:08:33 [Válasz erre: 20875 Klára 2021-05-11 19:24:10]

Bodor Eva /Eva Bodorova/  jelenleg a legjobb dramai koloratura.


20875 Klára 2021-05-11 19:24:10

Kassa-R.Devreux- fiatal dramai koloratura Eva Bodorova/Bodor Eva/ holnap 20:00 óráig  vimeo.com/547127061


20874 Edmond Dantes 2021-04-25 09:05:02 [Válasz erre: 20872 Héterő 2021-04-24 22:34:40]

off Neeem, nem véletlen: én 24 órás porta- Momus-szolgálatot tartok, titkos nemes küldetés(tudatból). "..meggondolandó előreengedni a hölgyeket,.." sőőőt: olykor illetlenség. Valami régi "repülő söröskorsó"-legenda miatt mifelénk a kíséretünkben lévő hölgy előtt illendő bemenni a kocsmába vendéglőbe. Dehát ezt te jól tudod ;-) én meg nem spórolok a szmájlival. Ami jár az nem áll  jár.


20873 gézamalac 2021-04-24 22:41:55

Tudja fene, mi van akkor ha a prof, felfigyel valamely létező jelenségre diákjai körében. Próbál valamit, teljesen jószándékúan, kecske-káposzta alapon ötletelni, csak aztán szétszalad a ménes. Vagy egy rosszul megfogalmazott kijelentés, amit a szenzációéhes sajtó aztán jól felfúj. És azóta ott pityereg a szobája mélyén, nem mer kimenni az utcára. Nincs név, a kollégák pedig próbálnak tűzoltani.


20872 Héterő 2021-04-24 22:34:40 [Válasz erre: 20871 Edmond Dantes 2021-04-24 21:58:52]

Bizonyára véletlen volt, hogy figyelted éppen akkor a momust, amikor rájöttem, hogy a dolog nem is annyira vicces és kivettem az erre utaló jelet. Ugyanis az jutott eszembe, hogy ezentúl meggondolandó előreengedni a hölgyeket, hiszen rövidesen illetlenségnek számít a macsó hímsovinizmusnak eme fölháborító megnyilvánulása a gendersemlegesség mai állása mellett. A végén még meglincselik az efféle aljadékokat.


20871 Edmond Dantes 2021-04-24 21:58:52 [Válasz erre: 20870 Héterő 2021-04-24 21:46:12]

Bingó! Speciel tényleg "Y" zeneszerzők jutottak eszembe: Tan Dun, Chen Yi és a már elhunyt Toru Takemitsu, akinek valamilyen "vizizenéjét" egyszer a Kimernyában is megkaptuk. Afro-amerikai klasszikust csak egyet ismerek (főleg hírből), Scott Joplint. PS Az előbb még láttam a szmájlit a beírásod végén...hová tűnt? Elvitte a kiscica?


20870 Héterő 2021-04-24 21:46:12 [Válasz erre: 20867 Edmond Dantes 2021-04-24 14:49:39]

Micsoda rasszista bejegyzés! Tiltakozom a Y(ellow)LM nevében!


20869 gézamalac 2021-04-24 19:01:01 [Válasz erre: 20868 Klára 2021-04-24 16:00:00]

A forradalmi javaslatot tevő prof (aki ehhez egyébként sem nevét, sem arcát nem adja), amint a cikk sejtetni engedi, elsősorban fekete zeneszerzőkre gondol, és megnevezi  Samuel Coleridge-Taylor-t. Na. Taylor London közepén született félvér (ellentétben Beethoven-el), a Royal College of Music-ban tanult, ugyancsak a nyugat-európai klasszikus zene emlőin nevelkedett. És nem, nem lett belőle Afrika Bartókja. Életében nem járt Afrikában, "érdekelte" a tradicionális zene, amit Londonban élő feketéktől szed fel és itt-ott becsempész valamicskét pár művébe. Itt a forrás egyébként.


20868 Klára 2021-04-24 16:00:00 [Válasz erre: 20866 gézamalac 2021-04-24 14:10:54]

"hangsúlyt kívánnak fektetni a nem nyugati, nem európai zeneszerzők műveinek a bemutatására"  Például?


20867 Edmond Dantes 2021-04-24 14:49:39 [Válasz erre: 20866 gézamalac 2021-04-24 14:10:54]

Ők is Magyarországot követik: "keleti nyitás"..


20866 gézamalac 2021-04-24 14:10:54

A Telegraph által kiszivárogtatott tervezet kapcsán az amerikai konzervatív Washington Examiner megkereste az Oxfordi Egyetemet, amelynek a szóvivője azt nyilatkozta, hogy 


a Zenetudományok Kar nem kezdeményezi a tanterv eltávolításából a fent említett, úgynevezett »bécsi klasszikusokat«, sem más fehér szerzőket, a brit sajtó által megszellőztetett tervezet csupán egyetlenegy tanárhoz köthető. 


A szóvivő azt viszont elismerte, hogy 


a jövőben nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni a nem nyugati, nem európai zeneszerzők műveinek a bemutatására és tanulmányozására, de ezt nem úgy képzelik el, hogy közben háttérbe szorítják a nagy klasszikusokat.


20865 Hangyász 2021-04-24 13:06:01 [Válasz erre: 20863 Búbánat 2021-04-24 11:24:36]

Barmok. Ezért kár, hogy nincs már meg a Politikai homokozó.


20864 Klára 2021-04-24 12:12:25 [Válasz erre: 20863 Búbánat 2021-04-24 11:24:36]

Ha egy üzlet beindul!


20863 Búbánat 2021-04-24 11:24:36

Beethoven és Mozart betiltását követeli a radikális baloldal Oxfordban

https://www.origo.hu/nagyvilag/20210406-radikalis-baloldal-becsi-klasszikusok-oxford.html

2021.04.07. 16:56 MÁRKOS IMRE ÖRS

Sajtóinformációk alapján az angliai Oxfordi Egyetem Zenetudományok Karán tanárok egy csoportja azt tervezi, hogy eltávolítja a tantervből a „fehér gyarmatosítóknak" bélyegzett klasszikus zeneszerzőket, tehát tiltólistára kerülhet Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven és Franz Joseph Haydn, illetve Johann Sebastian Bach. Mindez a radikális baloldali Black Lives Matter (BLM)-mozgalom nyomására történhet.


20862 gézamalac 2021-04-20 21:36:33 [Válasz erre: 20860 Héterő 2021-04-20 10:14:54]

Nem láttam még más rendezésben Kundry-P. viszonynak ezt az aspektusát kihozni, de szerintem nem elvetemült ötlet. Kundry nem tapasztalhatja meg az igazi szerelmet, ez is része az őt kísérő átoknak: csak az iránta való sóvárgás jut neki, beteljesületlen vágyként. Amit állandóan próbál elnyomni, ezért is dekkol időnként a lovagoknál utolsó cseléd képében, ahol ez így eleve esélytelen. De tudjuk, a vágyak elnyomása sosem megoldás arra a problémára, amit azok gerjesztenek. Tudja, hogy Parsifal az egyetlen, aki megmentheti őt, és szerintem nagyon is hihető, hogy a nagyjelenetükben nemcsak P. transzformálódik, hanem Kundry is: amint az egyik megérik arra, hogy megváltó legyen, a másiknak is fel kell nőnie ahhoz, hogy megváltott legyen. Wagnernél pedig férfi-nő viszonyban a megváltás mindig a szerelem, mi más is lehetne. Igaz, általában a megváltó szeret bele a megváltottba, nem fordítva, de az itt most pont a pusztulást jelentené. Továbbá, a megváltottnak, akárki vagy mi volt annakelőtte, hús-vér emberré kell válnia, egy megváltott varázsló, fél- vagy egész isten elég idétlenül nézne ki. Ez is történik, a 3. felv.ban K. már nem cselédruhába bújt varázslónő. Ebből a háromból elég jól kidobja a gép, hogy Kundry az igazi szerelem lehetőségét láthatja meg Parsifal-ban. És persze jön majd a keresztvíz meg minden, de ami az egésznek értelmet adhat, a nő számára kézzelfoghatóvá, földönjáróvá teheti sorsának ilyenképp alakulását, az a szerelem érzése. Persze ez sem teljesedhet itt be, és ezt érzékelteti ez a rendezés azzal, hogy P. ifjúkori énje, vele marad, a srácot 3. felv.-ban gyakorlatilag ebben a szerepkörben látjuk még viszont. 


20861 ladislav kozlok 2021-04-20 10:56:34

Ugye lehet a koronavírus korszakában jo eloadást alkotni. Pedig Ausztriában se rozsás a helyzet.  Nekem nagyon tetszett a rendezés. Érthetové tette a librettot. Az se baj, hogy csak  4 ora hosszu a performansz.  Kíváncsi vagyok, hogy fog reagáni az igazi kozonség.  

Olvastam egypár német kritikát, majdnem mindegyik méltatja az eloadást. Írják, hogy a Grál tagjai zárt társaságot alkotnak -  koronavírus vagy politika ? Lehet, hogy Klingsor virágoskertje Putin Kremel-je ?  Társadalom, Fogság, Megváltás.  


20860 Héterő 2021-04-20 10:14:54 [Válasz erre: 20856 gézamalac 2021-04-19 18:38:49]

Megmagyaráznád, hogy megértsem én is?

Kundry, bár megvan vagy ezer éves (de korához képest jól tartja magát), amúgy istenigazából most lett először komolyan szerelmes valakibe, és nem csupán a "munkáját végzi".


20859 Klára 2021-04-20 09:43:21 [Válasz erre: 20856 gézamalac 2021-04-19 18:38:49]

Szerebrennyikov magánéleti problémái, az általa megtapasztalt börtön-élmény nyilván olyan megközelítési módot teremtett számára, amit egy átlagember nem él meg. Azt se felejtsük el, hogy honnan jött volna, ha jöhet!  Igen,  komoly érték, hogy benne maradt a partiturában, nincs kiábrándítóbb, mint a cselekmény, az énekelt szöveg és a szinpadkép eltérései, szinte meghamisítása. Nyilván volt segítsége, aki a helyszínen instruálta szereplőket, a szinpadi mozgásokat,  de az egész darab egyben van, nem csak a fószereplők, hanem a börtönjelenetek is.


20858 lujza 2021-04-20 02:01:20 [Válasz erre: 20856 gézamalac 2021-04-19 18:38:49]

Igen, az látszik, hogy a partiturából rendezett, és mindezt úgy tette, hogy nem hagyhatta el Oroszország területét, és csak a neten kersztül tudta instruálni, és milyen jól a művészeket. Ráadásul ezeknek a filmeknek az elkészítése se lehetett kis munka, nem irigyelném tőle, bármennyi pénzt kapott is ezért a rendezésért.

Mit szóltatok a gyönyörű romos templomhoz? A rendező azt mondta egy interjúban, ott jelen volt Isten.


20857 Cherubino 2021-04-19 22:26:05

Nekem is tetszett a bécsi Parsifal. Igaz, hogy lehozta a szellemvilágból a földre a művet, de azt nem a zene ellenében tette.Elfogadtatta velem Parsifal megkettőződését is: Kauffmann időskorában visszanéz a gyermeki ártatlanságra.Lehet persze, hogy Kauffmann nem örült annyira ennek a megoldásnak, hiszen egysíkúbbá tette a szerepet számára.


20856 gézamalac 2021-04-19 18:38:49 [Válasz erre: 20855 takatsa 2021-04-19 10:29:42]

Félve merem csak bevallani, hogy nekem ez a börtön-Grál egészen működőképesnek bizonyult, noha modern rendezések tekintetében óvatos duhaj vagyok, mint már ehelyütt sem titkoltam. Egyrészt a zenei nívó valóban végig lebilincselő, nem engedi el a figyelmünket. Garanca színészi játéka amint mondod, tényleg elképesztően jó, de ez szinte az összes többi szereplőről is elmondható, beleértve a tömegjeleneteket is. Emellett, helyszín ide helyszín oda, Szerebrennyikov nagyon jól leköveti a cselekményt, nem visz ki minket a darabból. A hangulat, atmoszféra, amit a zene megformál, általában megvalósul a látványban is. Tehát pl. amikor a darabban egy ember elképesztő szenvedéséről van szó, akkor a színpadon egy ember elképesztő szenvedését látjuk, nem pedig mondjuk bevásárlókocsit tologató embereket egy szupermarketban. És sikerül neki úgy leképezni a Parsifalt, hogy voltaképpen nem sok olyasmi történik, ami egy börtönben egyébként is ne történhetne meg. Ez nagyjából él a két szélső felvonásra. A második felvonás, az igen, hát zűrösebb, de ezt még az általam látott modern Parsifal-ok egyike sem tudta jól megoldani. De hát ez a darab legkomplexebb része, emberi viszonyok, idősíkok stb. tekintetében. Azért itt is vannak értékek, pl. nagyon jól kihozza, hogy (amennyiben nem értettem végzetesen félre) Kundry, bár megvan vagy ezer éves (de korához képest jól tartja magát), amúgy istenigazából most lett először komolyan szerelmes valakibe, és nem csupán a "munkáját végzi". Úgyhogy összességében egy nézhető, át- és megélhető színrevitelnek tartom ezt a produkciót.


20855 takatsa 2021-04-19 10:29:42 [Válasz erre: 20837 gézamalac 2021-04-17 21:48:40]

Megnéztem a bécsi Parsifalt. Szerintem  zeneileg tökéletes. Ami engem igencsak meglepett, az Garanca fantasztikus játéka. Még, hogy ő hideg és érzelemnélküli? Jó lenne egyszer Izolda szerepében. A rendezésen persze lehet vitatkozni, a szándék érthető és a megvalósítás is következetes, persze a wagneri gondolat komplexitása szétfeszíti a rendezés kereteit. Aki esetleg többször akarja megnézni, és viszza-vissza akar térni a jövőben is ehhez a formabontó, de nagyszerű előadáshoz, az megteheti.


20854 ladislav kozlok 2021-04-19 09:57:21 [Válasz erre: 20853 Klára 2021-04-19 09:31:26]

Így van !


20853 Klára 2021-04-19 09:31:26 [Válasz erre: 20850 lujza 2021-04-18 20:27:04]

Welser-Möst nem volt "dögunalmas " viszont megbízható, és voltak elképzelései a szereplőválogatás tekintetében is!

Ami Dudamelt illeti, amilyen rendezői terror manapság megnyilvánul - lásd éppen a párizsi Aida előadást - ezen nincs mit csodálkozni!


20852 Klára 2021-04-19 07:22:25 [Válasz erre: 20846 otello 2021-04-18 12:08:58]

Nagyon köszönöm!


20851 lujza 2021-04-18 20:31:16 [Válasz erre: 20846 otello 2021-04-18 12:08:58]

Ezer köszönet!


20850 lujza 2021-04-18 20:27:04 [Válasz erre: 20842 Heiner Lajos 2021-04-18 06:54:35]

Hát, nem biztos, hogy Welser-Möst dögunalmas, viszont megbízható. Bécs nagyot vesztett vele, csak most sikerült végre pótolniuk.

De a pletyka szerint Párizsba Dudamel volt az egyetlen jelentkező.


20849 lujza 2021-04-18 20:24:01 [Válasz erre: 20847 otello 2021-04-18 12:11:36]

Így igaz, az a modern rendezés a madridi Otelló volt. Azt hiszem, ott is Alvarezzel, Desdemonára nem is emlékszem, mert főleg Kunde ragadott meg.


20848 Heiner Lajos 2021-04-18 12:14:11 [Válasz erre: 20845 ladislav kozlok 2021-04-18 11:26:13]

Mindkét operára kértem jegyet. Salzburg a Covid miatt kivár. A Pünkösdi Fesztivált még nem mondták le.


20847 otello 2021-04-18 12:11:36 [Válasz erre: 20840 lujza 2021-04-18 00:00:51]

Szerintem Kunde Barcelónában csak Rossini Otellóját énekelte eddig. Verdi Otello Valenciában és Madridban volt Spanyolországban.


20846 otello 2021-04-18 12:08:58 [Válasz erre: 20835 Klára 2021-04-17 19:09:11]

Innen letölthetőek (kalóz minőségben) a fő jelenetek Kundéval + Buratto főbb jelenetei - annak, aki ismerkedni szeretne az új generációval.


20845 ladislav kozlok 2021-04-18 11:26:13

A salzburgi Tosca Cavaradossi-ja Eyvazov lesz. Minden jegy elkelt.

Én inkáb az Elektrát választanám. A címszerepben  Aušriné Stundyté,  kiválo  litván szoprán./ A muvésznot Tosca szerepében lathattuk az Operavision jovoltábol  Helsinkibol/.


20844 Edmond Dantes 2021-04-18 09:59:12 [Válasz erre: 20834 Heiner Lajos 2021-04-17 10:07:09]

Nézet-Séguin köszöni szépen, szerényen beéri a MET-tel és Phila-val és (egyelőre?) nem tör párizsi babérokra. Mi is a baj vele?


20843 Klára 2021-04-18 08:40:02 [Válasz erre: 20839 lujza 2021-04-17 23:54:05]

Egyetértek! Mideneképpen megér egy meghallgatást!

Tegnap este 22:00-órától az ORF 2 " Der Fall Parsifal" címen kb 2 órás műsort sugárzott . Nem találkozott vele véletlenül valaki? Érdekelne.Elméletileg  7 napig visszanézhető, de csak a szokásos szöveg (aus rechtlichen Gründen etc.) jelenik meg, csak Ausztriában sugározható.


20842 Heiner Lajos 2021-04-18 06:54:35 [Válasz erre: 20832 otello 2021-04-16 18:21:33]

Nagy örömmel olvastam otello beszámolóját az Otello barcelonai előadásáról.

Dudamelt generációja kiemelkedő dirigensének tartom - de operakarmesterként még nem hallottam. Ebben a minőségében kapott hideget-meleget. Biztos, hogy nem a dögunalmas Welser-Möst vagy a taktusverő Marco Armiliato fajtájából való.

Kundet egyetlenegyszer látta-hallottam élőben, az Opera Comique-ban, a La Dame Blanche-ban. Emlékszem, tetszett. 

És ott van a Tubuson egy 2014-es Luisa Miller Liege-ből. Javaslom megnézni, mégha a sok "töltelék" unalmas is lehet. Kunde legalább annyira tetszik, mint vagy két éve Beczala Salzburgban. Luisa pedig Patricia Ciofi, a Neten látott-hallott produkciói alapján kicsit egyenetlen énekesnőnek tűnik, időnként túl sok vibratoval (Verdi Requiem). De itt nagyszerű - és ahogy ez az aprócska, fragilis nő játszik, testével, ujjaival, szemeivel! A dirigens a nálunk méltatlanul kevéssé ismert Massimo Zanetti, huszonéve egy belgiumi, sistergően vezényelt Ernani kapcsán figyeltem fel rá, aztán jóval később a Liceu Boccanegrajában találkoztam vele ismét - mellesleg azon az előadáson, ahol Domingo a Házban adott első fellépésének ötvenedik évfordulóját ünnepelte.


20841 gézamalac 2021-04-18 00:39:25 [Válasz erre: 20839 lujza 2021-04-17 23:54:05]

Való igaz, Bécs elmúlt évek-beli Parsifal rendezéseit tekintve, nem itt fog az irány merész fordulatot venni, várhatóan  :)


20840 lujza 2021-04-18 00:00:51 [Válasz erre: 20838 -zéta- 2021-04-17 22:09:43]

Kunde tartja a színvonalát. Mielőtt a németek eladták a Classica tv csatornát, rendszeresen voltak ott minőségi operaközvetítések. Akkoriban két Otellót is láttam Kundéval, az egyik szintén Barcelonából volt, egy egészen modern rendezésben, a másik talán a velencei dozse palotában játszódott. Mindkettőben egészen kiváló volt a címszerepben.


20839 lujza 2021-04-17 23:54:05 [Válasz erre: 20837 gézamalac 2021-04-17 21:48:40]

Nézni csak óvatosan, azoknak, akik nem vetik meg a formabontó rendezéseket! :)) Másoknak inkább a hallgatást ajánlanám, azt hiszem, az oe1-en egy hétig még visszahallgatható. És érdemes!






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.