Bejelentkezés Regisztráció

Eiffel Műhelyház


545 Edmond Dantes 2021-05-06 15:17:56 [Válasz erre: 544 zenebaratmonika 2021-05-06 14:38:39]

Nem én ijesztgetek a coviddal, hanem a covid ijesz(get) meg bennünket. A jelek szerint sajnos egyre kevesebbeket, de nem folytatom itt, mert valaki még rámszól, hogy ez itt az Eiffel Műhelyház (topik) és nem pl. a Honvéd Kórház. (Ház - ház.) Azt írtam 2030-cal kapcsolatban, hogy "Arra végképp gondolni sem merek..." stb. Megjegyzem, éppen az előbb lett publikus, hogy a pl. Sziget Fesztivál idén is elmarad, nézetem szerint igen helyesen. Oda is főleg külföldiek jönnek-járnak, idén meg nemigen jöhetnének.. Az Erkel kinyitását sem támogatnám, ha kérdeznének. Elhiszem, hogy a művészek már szeretnének fellépni és a személyzet is dolgozna, de most ilyen a helyzet. Egyébként úgy hallottam, hogy május végén-júniusban lesznek "élő" = nézők előtt megtartott előadások. A fiatalabb korosztály nem is mehet(ne), mert túlnyomó többségüket még nem oltották be, így védettségi igazolványuk sincs. Azt pedig nagyon remélem, hogy a jegytulajdonosoktól -bármelyik színházban, moziban- el fogják kérni a védettségi igazolványukat, ami nélkül nem mehetnek be.

Az Erkel bezárását, amit említettél, "békeidőben" semmiképpen nem pártfogolom. Ez az az ügy, amiben a fórumon talán a legteljesebb az egyetértés: az Erkelnek élnie, működnie kell. Legfeljebb más módon, vegyesebb profillal, nem-stagione rendszerben--->úgy, mint azelőtt.


544 zenebaratmonika 2021-05-06 14:38:39 [Válasz erre: 543 Edmond Dantes 2021-05-06 13:52:48]

Ne ijesztgess már ezzel a coviddal, tényleg nem lehet a végtelenségig húzni. Honnan veszed ezt a 2030-at, még 2023 is messze van, szóval talán idén szeptemberben már lesz valami, sőt úgy néz ki nyáron is, június 1-től.

Az opera meg így is úgy is üres lesz, hisz már a járvány előtt is az volt, szóval igazából be is lehetne nyugodtan zárni az egyik operaházat, jelenesetben, ha az opera megnyílik az Erkelt. De, ha ott olcsóbb lenne a jegyár, akkor talán még lehetnének opera, operett és musical előadások. Különben is a nyugdíjasok egyenlőre nem mernek még oda menni, szóval szerintem csak akkor jönnének, ha szét lennének ültetve az emberek. Ez jegyveszteséget se okozna az Erkelben lévő sok szék és kevés érdeklődő miatt. A fiatalabb korosztálynak pedig csekély az érdeklődése az opera iránt.


543 Edmond Dantes 2021-05-06 13:52:48 [Válasz erre: 540 joska141 2021-05-06 10:23:03]

Kedves joska141, legyünk, mint mindig, jóhiszeműek, jóindulatúak ;-) és tételezzük fel azt, hogy Főigazgató Úr a járványveszélyre való tekintettel -mondjuk így- nem sietteti az Operaház felújításának befejezését. Így óhajtja megóvni a fertőzés(veszély)től társulatát és a közönséget. A külföldi turisták gyakorlatilag teljes hiánya pedig úgyis aggályossá tenné -fogja tenni?- a Ház megtöltését, mivel a közönség nagy részét már az épület bezárása előtt is főleg ők tették ki és a várhatóan tovább emelkedő jegyárak mellett ez a nyitás után sem lesz másként. Arra végképp gondolni sem merek, hogy a távlatos-távlati tervek ismertetése azt sugallja, hogy a járvány és az abból adódó korlátozások akár 2030-ig is eltarthatnak. 2030-ra már Ausztriát is utólérjük.


542 zenebaratmonika 2021-05-06 10:46:05 [Válasz erre: 541 Búbánat 2021-05-06 10:30:47]

És az Erkel Színház?

Különben meglehetősen érdekes, hogy az oroszok, akiknek 3 vakcinájuk van egyszerűen nem oltatnak, az első oltás megrekedt 8%-on. A románoknál meg 1.5 millió Astra maradt, abból 100 000-100 000-et elküldtek Moldovának és Ukarjnának, nos előbbi helyen szintén nem volt népszerű. Szerbiában már fizetnek ha beloltatod magad. Bulgáriában is 8% körül maradt a beloltottak száma. Albániában pedig ferbruár 22-én megrekedt az oltás.


541 Búbánat 2021-05-06 10:30:47 [Válasz erre: 540 joska141 2021-05-06 10:23:03]

Egy  Operában bennfentestől hallottam, hogy álllítólag 2022 februárjában nyit az Andrássy úti Dalszínház.


540 joska141 2021-05-06 10:23:03 [Válasz erre: 538 Edmond Dantes 2021-05-06 07:30:13]

Tisztelt Edmond Dantes! Talán félreérthető voltam a nyitással kapcsolatban, elnézést kérek érte.

Én Ókovács Szilveszter Operaház Főigazgató Úr „leveleiből” és más nyilatkozataiból azt hiányolom, hogy

  • még a lehetőségét sem veti fel az Andrássy úti épület valamikor megnyitásának, várható idejének és
  • bármely, állítólag általa irányított, játszóhely vonatkozásában semmiféle megnyilatkozása nincs bármikori, bármilyen formájú nyitáshoz, élő, közönség részvételével zajló előadásról, annak valamikori idejéről.
  • (Zárójel: a napokban szinte minden kisebbnagyobb színház vezetője nyilatkozott, hogy ekkor és ekkor, ezt és ezt képzeli.
  • Az Operaház vezetője pedig ugyanebben az időben a zöldmezős, rozsdaövezeti, 2030-2040-es terveket ismerteti nagy lelkesen, miközben már (vagy még) van egy épülete az Andrássy úton és egy másik a II.János Pál pápa téren)

539 Edmond Dantes 2021-05-06 08:24:20

"...Kőbányai úton, Budapest mértani közepénél, ...". Hát igen, "az asztalfő ott van, ahol én ülök", mondta állítólag Napóleon (más forrás szerint de Gaulle). Miért is ne nyilváníthatná Főigazgató Úr Közép-Kőbányát centrális erőtérnek helynek?..

 "...de ma még olyan reménytelennek tűnő helyen, mint amilyen 2002-ben a Nemzeti Színház Soroksári úti telke volt. Aztán abból is mi lett, ugye: ma már az a negyed a kiterjesztett belváros festői része." Hm. Ki-ki döntse el, hogy a Soroksári út "festői"-e. (Persze pl. a Mátyás tér vagy a -kőbányai!- Pongrác út is "festői": lehet ott is festeni..).. na de 2002-ben a Nemzeti Színház telke már nem reménytelen volt, hanem beépített: 2002. március 15-én Siklós Mária fertelmes habostorta-épülete fényes külsőségek közt és egy csapnivaló Tragédia-paródiával-előadással megnyitotta kapuit. 


538 Edmond Dantes 2021-05-06 07:30:13 [Válasz erre: 537 lujza 2021-05-06 00:08:03]

Miért is "kellene" kinyitni az Erkelt? Hetekkel ezelőtt (Opernglas/20792) megírtam, hogy "Tudomásul kell venni, hogy ennek az évadnak "annyi" = zéró, sőt, a nyári előadások is ma még minimum kérdőjelesek." Teljesen bizonytalan a járványhelyzet alakulása, az emberek fegyelmezetlenek kint és bent, az oltási rend átláthatatlan, az oltottsági kártyák kiadása zavaros stb. Pl. MÜPA is minden májusi-júniusi előadására visszaváltja a jegyeket, bár keringenek kósza hírek arról, hogy lesznek nyáron ott rendezvények, sőt, Wagner-napok is, csak más módon a megszokotthoz képest. (A futballstadionok és a kocsmák kinyitottak ugyan, de az Operaháznak talán mégsem ezt a kocsma- és fociöltözőszagú modellt kéne követnie.)


537 lujza 2021-05-06 00:08:03 [Válasz erre: 533 Búbánat 2021-05-05 10:29:15]

Pénz, pénz, pénz. Várom, hogy az Opera a Zeneakadémia 2-t is beindítsa.

De egyelőre legalább az Erkel Színházat kinyithatná.


536 Klára 2021-05-05 18:18:32 [Válasz erre: 535 -zéta- 2021-05-05 15:59:20]

Nem lehet elég korán elkezdeni!


535 -zéta- 2021-05-05 15:59:20 [Válasz erre: 534 joska141 2021-05-05 11:57:56]

Sőt, ha egészen pontosak akarunk lenni, a 2019 májusi (felújított) operaházi Manon - premierre már bőszen árulták a jegyeket... Azóta két év eltelt... 


534 joska141 2021-05-05 11:57:56 [Válasz erre: 533 Búbánat 2021-05-05 10:29:15]

Gyönyörű tervek. Én már nem tudom követni, hogy mi és mikorra épül, elnézést kérek érte. Azért szeretném tudni, hogy a kezdet kezdetén elindított Magyar Állami Operaház rekonstrukciója hol tart, a színház mikor nyílik meg?

Arra alapozom kérdésemet, hogy a többi színház, most a pandémia utáni nyitásról már nyilatkozott, a Vígszínház már bérletárusításba is kezdett és így tovább. Az Operaházról ilyen értelemben is csend…

Pedig, régi újságcikkek alapján, 2021.őszi megnyitást ígértek, ami most – a járványtól függetlenül – megvalósítható lenne…

Örülök, hogy Ókovács Szilveszter Főigazgató Úr ilyen lelkesedéssel ír a Kőbányai úti projektről. Ugyanilyen volt a lelkesedése az Andrássy úti rekonstrukció kezdeténi is, azt azonban most már a Városliget Zrt irányítja. Szóval, hogy ne az intézmény első embere legyen egy elkezdett felújítás első számú vezetője, az talán a további munkálatok, bővítések jövőbeni vezetésére is kihat.


533 Búbánat 2021-05-05 10:29:15

 

https://www.origo.hu/kultura/20210504-177-level-felelossegeinkrol-avagy-az-opera-campus-terve-sok-keppel.html

A felelősség jelentőségéről és az Opera Campus látványos tervei - képek

ÓKOVÁCS SZILVESZTER

2021.05.04. 16:34

 AZ OPERA – 177. LEVÉL

"Kedves Néném..."

Az Opera új, tervezett fejlesztése, beruházása a MÁV volt Északi Járműjavítója területén

 

OPERA CAMPUS  (EIFFEL 2) projekt

  • Állomás épület (V4 Nemzetközi OperaStúdió, kamaraterem, rendelkező terem, gyakorlók, vendégszobák)
  • Forgóváz csarnok (Opera Depó: díszletraktár, tetején egyhektáros naperőművel)
  • Forgóváz fejépület (Opera Bázisiskola: Gyermekkar és Balettintézet 8 osztályos művészeti iskolája + zeneiskolai termek, zenekari gyakorlók, kollégium)
  • Raktárépület (Magyar Nemzeti Balettintézet: szakmai termek)
  • Mintaraktár – műemlék épület (Koncertház: Opera Zenekar próbaterme, koncertterem, Opera Gyermekkar próbaterme, aula, büfé)
  • Irodaépület (Zenekari Akadémia: zenekari központ, kottatár és hangszerraktár, öltözők, hangolók)
  • Park: 2 sportpálya, játszótér, szabadtéri színpad


532 Búbánat 2021-04-28 19:05:40

OPERA 2021. TAVASZ

A Magyar Állami Operaház magazinja

„Sába a mikrofon előtt”

Lemezfelvétel készült Goldmark Károly legismertebb operájából, a SÁBA KIRÁLYNŐjéből, az Eiffel Műhelyház Fricsay Stúdiójában. A miunkáról és az új helyszínről Csurgó Tamás zenei rendezőt, Kondás Ferenc hangmérnököt, valamint Gál Erika operaénekest, Sába megformálóját kérdeztük.”

https://www.opera.hu/hu/rolunk/kiadvanyaink/?t=magazin

A cikkben szó esik a CD-hanganyagára épülő készülő operafilm munkálatairól is.

(lásd 27-29, oldalakon)


531 oberon 2021-02-26 15:33:38

Volt két igazi bemutató is az elmúlt hónapban, de erről senki nem írt eddig. Először a két egyfelvonásos: Dohnányi Simona néni című darabja, és Hubay A cremonai hegedűse. Azt kell mondanom, hogy mindkét mű előadása, illetve annak színvonala messze meghaladta a manapság szokásost, pl. minden kiválasztott énekes megfelelt a neki osztott szerephez, a zenei megvalósítás is rendben volt, és a rendezés, díszlet, jelmez is. Egy-két énekes, aki az utóbbi időben itt a fórumon rendszeresen csak elmarasztaló véleményt kap, kiválóan teljesített. Elsők között említeném Sáfár Orsolyát, aki mindkét egyfelvonásosban énekelt, sőt a másik bemutatónak, a Gyöngyösi darabnak is főszereplője volt. A szerepek kívánalmainak teljesen megfelelő, kiváló alakításokat nyújtott, miválképp a Mester és Margaritában, ahol akrobatákat megszégyenítő helyzetben kellett helytállnia. A másik, akit ki szeretnék emelni, az Megyesi Schwartz Lúcia, aki mind hangilag, mind karakterben, és legfőképp muzikalitásban igen magasra tette a mércét, és az operaénekesek számára nem teljesen szokványos, igen közeli totálokat alkalmazó képfelvétel ellenére kimagasló színészi alakítást is nyújtott. Kiemelném még a számomra teljesen új tenoristát, Ódor Botondot, aki minössze három nap alatt ugrott be, bravúrosan a darabba. Remélem még sokszor hallhatjuk. De a többiekről, akiket most nem soroltam fel név szerint, sem lehet rosszat mondani.

A Gyöngyösi bemutatót, miután már kétszer elmaradt, igen nagy várakozás előzte meg, ezért sem értem, hogy miért nincs róla "hivatalos" kritika itt a Momuson. Gratulálhatunk a szerzőnek, mert élvezetes, ötletes, nagyon inspiratív művet sikerült komponálnia. Sajnos a technikai körülmények színvonaltalansága miatt, több részletről csak sejthettük, hogy valójában hogyan szólhat igazán, de azért így is egy komplett, arányos, jó előadást láttunk. Az itt éneklők között már volt, aki nem igazán felelt meg a szerepe követelményeinek, de lehet, hogy ezt a megjegyzésemet megváltoztatom, ha élőben hallom majd őket, mert volt, akinek nem szólt a mikroportja. Amint már fentebb írtam, Sáfár Orsolya kiváló volt, és nagyon tetszett még Kovács István is, főképp, mint Pilátus.


530 Búbánat 2021-02-03 17:37:38

Ma este nyolc órakor élőben az Opera Facebook oldalán - az előadást követően pedig elérhető lesz a produkció visszahallgatása is:

https://www.opera.hu/hu/musor/megtekint/operaszerda-2020/eloadas-202102032000/

GOLDMARK KÁROLY: SÁBA KIRÁLYNŐJE

SZEREPOSZTÁS/ALKOTÓK

Sába királynője: Gál Erika
Szulamit: Sümegi Eszter
Asszád: László Boldizsár
Salamon király: Kelemen Zoltán

Karmester: Kocsár Balázs

Zongorán közreműködik: Szennai Kálmán


Az előadás művészeti vezetője: Gábor Sylvie és Mányik Albert

HELYSZÍN: Eiffel Műhelyház – Hevesi Sándor háziszínpad

DÁTUM: 2021. február 3.

KEZDÉS IDEJE: 20:00

BEFEJEZÉS IDEJE: 21:00


529 Búbánat 2021-01-22 23:18:02 [Válasz erre: 528 Búbánat 2021-01-22 16:37:41]

Igen emlékezetes és jól sikerült operaesten remekül összeállított/választott áriák és duettek előadásának csodálatos  élményével gazdagított bennünket, nézőket-hallgatókat a MaszkaBál mai műsorában  a Magyar Állami Operaház két ragyogó, kvalitásos művésze, a mezzoszoprán Wiedemann Bernadett és a bariton Kelemen Zoltán! 

Köszönetem fejezem ki Részükre mindezekért, a csodás énekművészetükért!

Ahogyan köszönet illeti Dallos Erikát is, aki a nagyszerű zongorakíséretével szinte zenekari hangzást kölcsönzött  az énekművészek mellé, és a Chopin-darab szépségeire is rácsodálkozhattunk bravúros interpretálása által. 

Visszahallgatható az Opera Facebook oldalán, online.


528 Búbánat 2021-01-22 16:37:41

„Hősbariton és drámai mezzó nem sokszor énekel duettet az operairodalomban”

2021.01.22 MimiBlog.hu

interjú Wiedemann Bernadettel és Kelemen Zoltánnal

 

Ma este nyolc órakor élőben az Opera Facebook oldalán - az  előadást követően pedig elérhető lesz a produkció visszahallgatása is:

https://www.opera.hu/hu/musor/megtekint/maszkabal-2020/eloadas-202101222000/

MaszkaBál

Wiedemann Bernadett és Kelemen Zoltán operaestje

KÖZVETÍTÉS

Január 22., péntek 20:00

Eiffel Műhelyház – Hevesi Sándor háziszínpad

Az Opera stream-sorozata

Áriaestek

Közreműködik: Wiedemann Bernadett és Kelemen Zoltán
Zongorán közreműködik: Dallos Erika

Műsorvezető: Gyüdi Melitta

MŰSOR
Wagner: A Rajna kincse – Erda áriája („Weiche Wotan, Weiche!') » Wiedemann Bernadett
Wagner: Tannhäuser – Dal az Esthajnalcsillaghoz („O du, mein holder Abendstern”) » Kelemen Zoltán
Verdi: Falstaff – Mrs. Quickly és Falstaff duettje a III. felvonásból („Reverenza!”) » Wiedemann Bernadett és Kelemen Zoltán
Chopin: b-moll nocturne, op. 9 No. 1 » Dallos Erika
Verdi: Ernani – Don Carlo áriája a III. felvonásból („Oh, de’ verd’anni miei”) » Kelemen Zoltán
Cilea: Adriana Lecouvreur – Bouillon hercegné áriája („Acerba voluttà”) » Wiedemann Bernadett
Giordano: Andrea Chénier – Gérard monológja („Nemico della patria”) » Kelemen Zoltán
Kodály: Háry János – Háry és Örzse duettje („Tiszán innen, Dunán túl”) » Wiedemann Bernadett és Kelemen Zoltán

 


527 Búbánat 2021-01-21 00:23:50 [Válasz erre: 526 joska141 2021-01-21 00:20:44]

Akkor a  kedves joska141 közlésében rejlő "kérdés -feleletet" le is zárhatjuk. És nem kell elnézést kérnie semmiért.


526 joska141 2021-01-21 00:20:44 [Válasz erre: 522 Búbánat 2021-01-20 23:46:52]

Tisztelt Búbánat! Még egyszer elnézést, hogy ismételten visszatérek az Ön reagálására.

Önnek tökéletesen igaza van, amikor azt tetszik írni, hogy „Nem értem a kérdést.”.

Azért is igaza van Önnek, mert én semmiféle kérdést nem tettem fel.


525 Búbánat 2021-01-21 00:14:09 [Válasz erre: 524 joska141 2021-01-21 00:10:31]

A cikk címe: "Hírnök nem jött"  A bemásolt idézetben erről esik szó: Krasznai mint hírnök a Macbethben.  Stimmel. 


524 joska141 2021-01-21 00:10:31 [Válasz erre: 522 Búbánat 2021-01-20 23:46:52]

Tisztelt Búbánat! Elnézését kérem, valószínűleg az én felfogásom a lassú és téves. Valószínűleg tévesen azt képzeltem, ha egy adott cikk címét idézzük – Himnuszrangsorolás, stb. – és utána hosszú idézetet olvashatunk az adott cikkből is, akkor van valami kapcsolat a cím és az idézetek között. Elnézést a téves felfogásért. Önnek tökéletesen igaza van: nem kell kapcsolat egy cikkcím és az adott cikk idézetei között.


523 Búbánat 2021-01-21 00:08:50

A Molnár család dalos üzenete – video


522 Búbánat 2021-01-20 23:46:52 [Válasz erre: 521 joska141 2021-01-20 23:06:27]

Lassú a felfogásom. Nem értem a kérdést. Akit ami érdekel a cikkből, a linkre kattintva azonnal olvashatja, ahogy az egészet. Számomra a legérdekesebb két bekezdést másoltam ki. A teljes cikket már csak azért sem, mert az túl hosszú lenne. Ugyanakkor a lap alcíme eligazíthatja az olvasót, hogy azon kívül, amit onnan kiemeltem, még miről, milyen témákról esik benne szó. 

Örüljünk, hogy az előző beírásom linkje után (519. sorszámnál - riport) itt Krasznai János egyéb gondolatait is megtaláljuk, ezúttal: leírva.

Isten éltesse a Művészt kerek születésnapján!


521 joska141 2021-01-20 23:06:27 [Válasz erre: 520 Búbánat 2021-01-20 22:09:00]

Isten éltesse Krasznai Jánost még sokáig, az eredeti, hivatkozott cikkben látnható fényképe alapján, jó egészségben, jó kedvvel.

Tisztelt Búbánat! Jó lett volna azért, ha az eredeti cikkből, az idézett cimnek megfelelő - " A HIMNUSZRANGSORRÓL, A MŰHELYHÁZI KORRIDORRÓL " részeket is beemeli, vagy a cikk címét az idézett részekhez rövidíti.


520 Búbánat 2021-01-20 22:09:00 [Válasz erre: 519 Búbánat 2021-01-17 15:37:58]

„A hírnök nem jött”

2021. JANUÁR 17. VASÁRNAP 17:00 MNO.hu

/Ozsda Erika/

KRASZNAI JÁNOS A HIMNUSZRANGSORRÓL, A MŰHELYHÁZI KORRIDORRÓL ÉS A „SZÖRNYŰ HANG”-RÓL

Nemrégiben ünnepelte a kilencvenedik születésnapját. Több mint ötven évig dolgozott főügyelőként az Operaházban, ahol a legnagyobb művészekkel ­találkozott. Az opera mellett a másik nagy szenvedélye a szobrászat. ­Krasznai Jánossal beszélgettünk.

"Én vagyok az utolsó, aki az Operaház legendás művészeivel, még az első főügyelővel, Butz Károllyal is együtt dolgozhatott. Az ünnepségen is megkérdezték, hogy mi szépet találok az ügyelői munkában. Mindent. Remek volt fizikailag, néha hangilag is az előadás részese lenni. Harangoztam, csöngettem, zongoráztam a színfalak mögött. Többször dirigáltam, például A csodálatos mandarin külső karát, még a milánói Scala énekkarát is! Presser Gábor és Fodor Antal A próba című balettjében magamat játszottam. Bementem a színpadra, üdvözöltem a kollégákat, és mikrofonon kijelöltem a szereposztást.

 Egyszer a Macbethben beugrottam a hírnök szerepébe. Elnézték a kettős szereposztást, és egyik énekes se jött el az előadásra. Az olasz karmester, Lamberto Gardelli dirigálta a darabot. Hívom a hírnököt, nem jön. Rohan az öltöztető, hogy nincs itt. Elindul a bevezető zene. Hat statisztának kellett bekísérnie a hírnököt, az egyikről lekaptam a csákót, a köpenyét magam elé tartottam, bementem velük a színpadra, és hibátlanul elénekeltem a két sort. Majd kihátráltam a színpadról, hogy ne lássák a farmert rajtam. Szünetben Gardelli megkérdezte, hogy mi történt. Mondtam, hogy én voltam a hírnök. Összecsapta a kezét: „Pontosz, muzikálisz, voce terribile – szörnyű hangja van!” De mégiscsak megmentettem az előadást. Gardelli, amikor ismét az Operában dirigált, örömmel újságolta: „Maga nem is tudja, hogy világhírű lett. Mindenhol elmesélem a beugrását!"


519 Búbánat 2021-01-17 15:37:58

Krasznai János 90

A fél életét az Operánál töltötte ügyelőként, a legnagyobb énekesekkel, rendezőkkel, koreográfusokkal dolgozott együtt, a kollegái számára ma is példa és attól függetlenül, hogy már nyugdíjas és a 90. életévét is betöltötte még mindig része az Opera életének. Ő Krasznai János, aki néhány héttel ezelőtt ünnepelte születésnapját, e jeles alkalomból pedig az Opera is felköszöntötte, sőt egy megható meglepetéssel is készült neki.

Opera Café 192. 2020. 10. 18. - M5


518 Edmond Dantes 2020-12-05 15:26:10 [Válasz erre: 517 telramund 2020-12-05 11:59:23]

Az objektivitas csucsa minden bizonnyal az origo.hu, bar az alabbi cikk nem egeszen ezt tamasztja ala:

https://media1.hu/2020/02/07/a-kormanykozeli-media-bukott-pereinek-szama-tavaly/

...de objektivitas ide, szubjektivitas oda, az esszeruseg -es az etika- azt kivanja, hogy ha bemasolunk egy objektiv vagy objektiv levelnek maszkirozott latszo cikket, esetunkben Okovacs Szilveszter Tatjana-levelet, akkor latszodjek az a cikk is, ami a nagyon objektiv origo.hu-"levelet" megelozte,  kivaltotta. Ez pedig  eppen a Magyar Narancs cikke. Aze a Magyar Narancse, aminek a foigazgato nem nyilatkozott, nem nyilatkozik.


517 telramund 2020-12-05 11:59:23 [Válasz erre: 516 Edmond Dantes 2020-12-03 08:49:20]

Magyar narancs az objectivitás csúcsa!


516 Edmond Dantes 2020-12-03 08:49:20

Kedves joska141 és Búbánat, korábban talán még nem volt hozzáférhető a Magyar Narancs cikke. (Sajtó)etikai szempontból szükségesnek gondolom, hogy olvasható-hozzáférhető legyen, a hallgattassék meg az egyik fél -legalább kivonatos-  nyilatkozata, álláspontja is. Hangsúlyozom, az  e g y i k  félé, hiszen a nyájas olvasó eddig csak az origo.hu lejjebb belinkelt munkáslevelező nagynénivel levelező válaszával találkozott e hasábokon, mellesleg nem éppen udvarias stílusban. Nem tudom, ki (idézem) "szakszervezeteink két nyugdíjas kibice (egyikük vasutas, sosem dolgozott az Operában, másikuk aktív pályafutása röpke negyedszázada ért véget)", idézet vége ... de ha egyszer tisztségviselők, meg különben is, megilleti őket és a cikket lehozó sajtóterméket is, hogy "első kézből" olvashassuk, mit mondtak, mit írtak ők és a válaszlevél előtt. A cikk ide kattintva olvasható el. A Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezet​​​​​ének 2019 őszi névsora itt található

PS Fenti cikk keresése közben bukkantam rá egy másik -augusztusi- Mancs-cikkre, ugyanattól a szerzőtől, amiben -ha ez meglep valakit- a cikk címe szerint "Az Operaház a szakszervezetekre hárítja a felelősséget a szexuális zaklatási botrány miatt".  Érdekes, hogy újabban minden operaházi eseményért, ami nem valamilyen világraszóló diadalról tudósít, MÁO a szakszervezeteket és naná hogy, a nem feltétlenül kormányMÁO-barát sajtót hibáztatja. Az is érdekes, hogy ez utóbbi -időben korábbi- botrány milyen csendben ült el vagy múlt ki, "természetesen" bármilyen követlkezmény nélkül.. Úgy látszik, szexuális (zaklatási) botrányok már csak ilyenek: jönnek-mennek, újabbak jönnek ... mennek. Ez a (fel)zaklató(s) cikk ide kattintva olvasható el.


515 Búbánat 2020-11-28 13:53:28 [Válasz erre: 514 joska141 2020-11-27 21:58:05]

Kedves joska141!

Ez jó kérdés: "mi az indoka a néhai Gáspár Sándor SZOT (Szakszervezetek Országos Tanácsa) elnök neve említésének?" Ez nekem is szeget ütött a homlokomba:  ki tudja Ókovács Szilveszter gondolatmenetét követni? Talán segít nekünk valaki itt  e kérdés megválaszolásában, esetleg maga a főigazgató egy következő," Kedves néném"-nek szóló levelével, amiből szakavatottan megtudhatjuk ezt.

"Lehetne Főigazgató úr ilyen jellegű érvelését minősíteni, de azt hiszem az erre használható szavak nem ütnék meg ennek a Fórumnak a tiszteletre méltó szellemi színvonalát." - igen,  etikusan, ez helyes hozzáállás, mikor látjuk/olvassuk  más közösségi oldalakon, hol senki nem fogja vissza magát....tisztelet a kivételnek.


514 joska141 2020-11-27 21:58:05 [Válasz erre: 513 Búbánat 2020-11-27 21:34:45]

Tisztelt Búbánat!

Köszönöm az idézett főigazgatói „levélrészletet”! Most ne foglalkozzunk azzal, hogy Főigazgató úr szemérmesen nem említi, hogy a Magyar Narancs a cikk megírása előtt kereste őket, de ők – valamilyen korábbi elvi okból – a Magyar Narancs kérdéseire nem válaszolnak. Ez nem olyan lényeges.

De már nagyon figyelemre méltó, hogy a mai koronavírus járvány alatt, a megfelelő védekezési módok kialakítása közben, a jelenlegi, ebből a szempontból több, mint tragikus világhelyzetben mi az indoka a néhai Gáspár Sándor SZOT (Szakszervezetek Országos Tanácsa) elnök neve említésének?

Amikor a járvány elején, még márciusban „Soros György – migráns – koronavírus” összefüggést említették, érteni véltem, hiszen élő személyekről és aktuális helyzetről volt szó.

De most Kádár János és Gáspár Sándor?

Lehetne Főigazgató úr ilyen jellegű érvelését minősíteni, de azt hiszem az erre használható szavak nem ütnék meg ennek a Fórumnak a tiszteletre méltó szellemi színvonalát.


513 Búbánat 2020-11-27 21:34:45 [Válasz erre: 512 joska141 2020-11-26 12:06:56]

Maximálisan a minimumra, avagy a Magyar Narancs és a velük élő Gáspár Sándor

Origo. hu - 2020.11.27. 09:42

ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA – 158. LEVÉL

Édes Néném, 

miért Önnek küldöm, amit a Magyar Narancsnak szánok? Egyrészt, mert így is eljut, másfelől, mert talán ott át se vennék. És hol volna a szabad média, a sokoldalú tájékoztatás, a hallgattassék meg a másik fél elve? Október 30-án már megtette a hetilap, hogy elhallgatta az Opera válaszát, amelyet pedig ő maga kért számos témában, hát most legalább az olvassa, akinek számára a köznévi értelmű narancs talán gömbölyű, de az Opera tűz alatt tartása, a destruktív szakszervezetekkel való elvtelen és igaztalan cinkosság nem az. Minden balos magyar szakszerv ősatyja, Gáspár Sándor volt állítólag olyan rinocéroszbőrű, hogy Kádár mellől negyven éven át eltávolítani nem lehetett, még megsérteni se. Ezt a céltudatosságot nem tudom tisztelni. Hozzá méltóak a maiak, akiket gyűlölet és nonstop kombattáns hajlam vezet - érdekképviseletek, akiknek arcán ez a poetica: „Maximálisan a minimumra!"

[...] 


512 joska141 2020-11-26 12:06:56

Mai cikk címe, a Magyar Narancs internetes honlapjáról:

„A próbák azonnal leállítását követelik a Napkirályt játszó főigazgatótól az Operaházban”

Semmilyen kompetenciám nincs egy-egy operai próbafolyamat megítéléséhez, az azért mégis figyelemre méltó, hogy egy jövő év február 21-i balett próbáit ezekben a hetekben bonyolítják le…De hát azért vannak a megfelelő intézményi vezetők, hogy ezt felelősséggel meg tudják szervezni.

 


511 Edmond Dantes 2020-11-25 10:19:40 [Válasz erre: 510 nagylidi 2020-11-25 09:32:46]

Attol tartok, esetunkben inkabb on az, aki szamonker(t) valamit enrajtam -s  n e m  en onon-  nemde? (507) Raadasul olyasmit, ami szimplan nem igaz. Ui.  (noch einmal)  n e m  kritizaltam nevezett muveszt, sot (508). Nem tudom kinek az eletvitelere celoz nyolc ev tavollet utan, de nem is tartozik ram. Azt viszont sajat erdememnek tulajdonithatom, hogy sikerult ont felebresztenem nyolceves Csipkelid...khm...Csipkerozsika-almabol ;-) Remelhetoleg eztan is ilyen eber es aktiv marad  k o z o s  forumunkon mint eme szomoru novemberi reggelen...barmilyen nick alatt..


510 nagylidi 2020-11-25 09:32:46 [Válasz erre: 509 Edmond Dantes 2020-11-25 09:00:00]

Azért ugye Ön is érzi, hogy meglehetősen nevetséges, amikor számonkéri, mit, mikor kommentelek, és főként, milyen néven? Én, Önnel ellentétben, a saját nevemen szerepelek itt, az meg, hogy csak akkor írok valamit, ha szükségét érzem, hadd legyen már az én dolgom. Mondom ezt minden tisztelettel és elfogadással azon fórum társaim iránt, akik a Momuson élik az életüket és mindenhez  van hozzáfűznivalójuk. Ezt is el lehet fogadni, én nem tartozom közéjük. Semmilyen más néven sem. 


509 Edmond Dantes 2020-11-25 09:00:00 [Válasz erre: 507 nagylidi 2020-11-25 07:40:40]

Kedves nagylidi, ha  megosztja velunk, hogy ezen a neven hol jart harom (3) db. 2012-es beirasa es 2020 osze kozott, netan  milyen mas neve(ke)n tisztelte meg a forumot, akkor -bar nem szivesen, de- visszahallgatom, pontosan mit is konferalt fel a csinos, ambator kevesse ratermett konferanszie holgy a  muvesz glyndebourne-i felkereserol. Igy korrekt a deal, nemde? Udv. ED

PS Se nyugodtan,se nyugtalanul  n e m  kritizaltam Kalman Petert, ellenkezoleg: jeles muvesznek titulaltam (ld.508). Ha kevesli, irja meg rola a sajat velemenyet ... esetleg ismertebb  nickje alatt, de ez az on szive joga.


508 Edmond Dantes 2020-11-25 08:47:33

Azt irtam Kalman Peterrol: "j e l e s  enekes". Lehet ezt kevesellni, en ezt a minositest elegsegesnek tartom. Jeles =5, elegseges=2. Kalman Peter: 5, ED: 2. Igy talan atmegy(ek). Nem art takarekosan banni a magasztalo vagy barmilyen jelzokkel. Magam is ezen vagyok. Neha talan nem sikerul, remelem, tobbnyire igen. Nem tul hosszu ittletem (2015) ota annyi "vilagszinvonalu" enekesrol, alakitasrol olvashattam mar Momuson (hadd ne soroljam, kikrol), hogy kezdem elhinni Foig. Urnak, hogy -mikent mondani szokta- a "vilag egyik legnagyobb zenes szinhaza" hemzseg a vilagszinvonalu vilagsztaroktol. Ugy legyen! Hajra MAO!


507 nagylidi 2020-11-25 07:40:40 [Válasz erre: 500 Edmond Dantes 2020-11-24 10:21:03]

Ön már látta a 2022-es Glyndebourne-i programot? De jó Önnek! Ezzel viszont úgy vélem, egyedül van. Ugyanis a műsorvezető NEM a jövő évről beszélt... egyébként pedig nem tetszhet minden énekes mindenkinek. Nyugodtan kritizálja Kálmán Pétert, ez az ő érdemein mit sem válltoztat.


506 takatsa 2020-11-24 23:26:42 [Válasz erre: 505 O/A 2020-11-24 20:06:03]

Gabika világszínvonal de Petike nem? És a kis Domi és Annuska, a huncut Jóniról nem is beszélve? Mindjárt elsírom magam. De, hát én is csak egy eb vagyok Ön szerint, így sírásra se tehetségem, se okom. Vau-vau.


505 O/A 2020-11-24 20:06:03 [Válasz erre: 500 Edmond Dantes 2020-11-24 10:21:03]

Pontosan Edmond! Semmi "mocskolódás" nem volt az írásomban, de tegyük helyre a dolgokat! Számomra a két szoprán közepes, mint hangban, mint kifejezésben, színpadi jelenlétben pedig főleg! Kálmán Pétert kedvelem, jó "szakember" , de nem világszinvonal (muzsikus füllel) !!

Balga Gabriellának is volt áriaestje Kolonits Klárával együtt.Tessék meghallgatni, amit ott nyújt a Gabika az a világszinvonal! Akinek van füle az hallja, akinek nincs ....az nem ! 


504 Klára 2020-11-24 12:51:10 [Válasz erre: 502 miketyson 2020-11-24 11:02:58]

Mert te már énekeltél ott! Ha nem tűnt volna fel, a Don Pasqualét megszemélyesítő énekes nélkül  az az opera  történetesen nem adható elő! 

Javasolnám estéli olvasmányként  pár komoly karriert befutó világhírű énekes önéletirását, vagy a velük készült interjúkat - meglepő, sőt megdöbbentő módon igen pozitívan nyilatkoznak a kisebb szerepeket megformáló "comprimario"-król, mert pontosan tudják, hogy az opera általában nem kétszereplős kamaradarab, és nélkülük nincs előadás!


503 takatsa 2020-11-24 11:44:24 [Válasz erre: 502 miketyson 2020-11-24 11:02:58]

Van, aki addig világszínvonalú, amíg nem énekel. Kálmán Péter viszont akkor is világszínvonalú, ha énekel. Ezt már sokszor bizonyította, és előbb-utóbb Salzburgban is lesz rá lehetősége. :)


502 miketyson 2020-11-24 11:02:58 [Válasz erre: 500 Edmond Dantes 2020-11-24 10:21:03]

Annál nem lehet világszínvonalúbb valaki, mint hogy Don Pasqualét énekeljen Salzburgban. Még ha el is maradt...


501 takatsa 2020-11-24 10:27:15 [Válasz erre: 500 Edmond Dantes 2020-11-24 10:21:03]

"Belehallgattam". Aha.


500 Edmond Dantes 2020-11-24 10:21:03

Belehallgattam a Kálmán Péter és vendégei-koncertbe. A szoprán mint kétked fórumtárs írta, hamis volt a Norina-áriában, képzetlen füllel is hallhatóan. A Bosszúária előadása pedig szvsz amateur színvonalon zajlott le...csak úgy mint az egyébként igen csinos konferanszié hölgy közreműködése, fájó outsider-sége, sűrű bakizása, már amennyit hallottam. Annak sem találtam pl. nyomát, hogy a jeles énekes Glyndebourne-ba készülne bármilyen szerepben, bármelyik Bartolóként, ahogy az ifjú hölgy belengette. Látok pár lezajlott Sevillai-Bartolót és látok egy sajnálatosan, nyilván a járvány miatt törölt Figaro-Bartolót Chicagóban. Glyndebourne viszont jövőre egyiket sem játssza, se vele, se nélküle, már ha egyáltalán lesz fesztivál, ki tudja ma még. 

 A "világszínvonal(ú)" jelzőt pedig nem koptatnám túl fényesre. Kálmán Péter esetében sem.


499 Klára 2020-11-24 10:00:42 [Válasz erre: 497 O/A 2020-11-23 21:53:28]

Jó lenne leszokni erről a "semmi sem jó, ami hazai" mentalitásról!  Aki egy adott eseményen - hangverseny, operaelőadás, stb nem lép fel - azt annak a méltatásakor vagy akár bírálásakor nem lehet megemlíteni! A két énekesnő és a zongorista nagyon jó volt, méltó partnerek tudtak lenni, ebben ez a lényeg!  Nekem speciel az egész műsor nagyon tetszett! Egyébként pedig a kinek ki tetszik jabban vagy kevésbé, az meglehetősen szubjektiv.


498 takatsa 2020-11-24 09:29:30 [Válasz erre: 497 O/A 2020-11-23 21:53:28]

Nem, ők nem világszínvonal. Sőt, zárójelben megjegyzem, Balga Gabriella - bár szeretem - sem világszínvonal. Világszínvonal Kálmán Péter. De szerencsére találtak hozzá két énekest és egy kiváló zongoristát, akik méltó segítői voltak és nem rontották le Kálmán Péter szenzációs előadását. Az ő szerepük ebben tehát ennyi, de ez nem kevés. A fantasztikus élményhez ők is hozzájárultak, köszönet érte.

Amúgy, ha vette volna magának a fáradságot, és nemcsak mocskolódik - szokása szerint - akkor észrevehette volna, hogy ebben az előadásban Balga Gabriella nem szerepelt. Így nem is volt szó róla, mint még sok más énekesről sem, akik - bár az Operaházban rendszeresen énekelnek - erről az előadásról hiányoztak.


497 O/A 2020-11-23 21:53:28 [Válasz erre: 493 takatsa 2020-11-22 10:32:00]

Bocsánat, Szemere Zita és Fürjes Anna =világszinvonal?????

Ha Balga Gabriellát mondjuk akkor igen, Ő valóban világszínvonalú énekes!!!! Miért nem őt dicsérik? Miért mindig a közepes énekeseket?  Ne dobálózzunk ilyen jelzőkkel, mert messze vannak attól mint Makó Jeruzsálemhez! 


496 Klára 2020-11-22 14:58:28 [Válasz erre: 493 takatsa 2020-11-22 10:32:00]

Köszönöm! Valóban nagy élmény volt. Kálmán Péter ragyogóan énekelt és - a színpad adta keretek között - remekül játszotta meg az alakított figurákat. Tudom, sokan nem értenek velem egyet, de dalestek,  és különösen áriakoncertek alkalmával számomra  kevés, hogy valaki odaáll a zongora karéjába, és mint aki nyársat nyelt, gyakran rezzenéstelen  arccal elénekel valamit. Nekem hiányzik annak a  megjelenítése, hogy átérzi, átéli amit előad. Persze, vannak kivételek, és mostanában egyre több énekes engedi meg magának, hogy kis alakítást is becsempésszen az előadásba, de az általános a karótnyelt megjelenés. Nekem a hölgyek is tetszettek!

 

 






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.