Regensburg nincs olyan messze - hátha valakit érdekel. https://www.schlossfestspiele-regensburg.de/details/jonas-kaufmann/show.html?fbclid=IwAR14-PiWql0MSjDE1AHnjJABTSnvCZP8FW-mlKWEhtK2Wz7Rvxs9uKEiZbo
2019. február 10-én, vasárnap este 20 órakor a 2018. november 23-i Otello felvételről a France Musique műsorán !
https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/
2019. február 10-én, vasárnap este 20 órakor a 2018. november 23-i Otello felvételről a France Musique műsorán !
https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/
Kinek a pap, kinek a papné! Mindenki maga dönti el, mi menniyt ér meg neki. (nekem biztosan nem). Lehet, hogy azok járnak jobban, akik Monastyrskát kapják? Engem sokkal inkább az érdekel, milyen "rendezésben" gyönyörködhetünk, ha és egyáltalán!
Hát annyit bizony nem ér.Netrebko nem minden előadáson éenekel.Kaumann egy előadásban Monastyrskával énekel.És Eyvazovval is a a3-ból 1-et a másik kettőben Monastyrska énekel
A Daily Mail hírei szerint tízszeres áron kelnek el a londoni "La Forza" jegyek... A teljes cikk :
https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/
A 2008-asból nincs, de 2006-ból több is van, pl. ezek:
https://www.youtube.com/watch?v=wgAwTNJNv4w&list=PLAZk7_LR93wyqHi_K1-CTJLlz8DmezIZn
és még ez is:
https://www.youtube.com/watch?v=s_8yAYCLA5M
Ez egy korábbi, 2006-os részlet (MET-debut év), kártyajelenet és II. felv. finálé Gheorghiuval.
Kösz! Nincs véletlenül valakinek több belőle? Annak idején pár részlet (video) fent volt a yt-n, e igen gyorsan letörlődött!
2008-as Traviata felvétel a Metből Jonas Kaufmann-nal
https://www.youtube.com/watch?v=m_0oR3fW828&fbclid=IwAR2EOhO6RgyI_p_IHa5Vlf6NUk8W8BskHPo9OTZetXwJOY8617S3O8jdSbI
2345
A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125
A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125
A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125
A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125
A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125
A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125
A "Le Figaro" tegnap megjelent cikke magyarul az Elbphilharmonie és az akusztika kérdéseiről a múlt szombati Jonas Kaufmann estet követően.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=364140141040557&id=283767802411125
A hamburgi JK koncerten történt "incidens" leírása az Olyrix c. francia weblapról (mindkét fél álláspontjával), magyarul, ha esetleg érdekel valakit.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=363255917795646&id=283767802411125&__tn__=K-R
Érdekes cikk, köszönet érte!
Találtam egy 2015. évi, a forumopera.com-on megjelent "kritikát" a Kaufmann-jelenségről, ami - véleményem szerint - elég jól összefoglalja JK sikereinek és népszerűségének titkát. Ha valakit érdekel, a vasmacs FB-oldalra kitettem a magyar változatát.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=360835958037642&id=283767802411125&__tn__=K-R0.g
A Bartók Rádiónak bizonyos műsorokra általában 1 órás műsorblokkja van, és ebbe sűrítik bele ami belefér, szemrebbenés nélkül megvágva akár egy művésszel folytatott interjút, melyben zenei bejátszások vannak - pl. egy ária felének (!) közvetítésével, vagy a szöveges rész megvágásával, akár egy korábbi felvétel anyagának megrövidítésével. Ami elég szomorú, mert a Bartók Rádiónak (nomen est omen) éppen a zenekultúra terjesztésével kellene foglalkoznia.
A Kaufmann koncert nagyon jó teljesítmény volt, minden dalt kiválóan adott elő, tehát minőségi válogatásra nem volt szükség. Egyébként Kaufmann korábbi nyilatkozatai alapján elképzelhetetlennek tartom, hogy belement volna egy mások által elvégzett "minőségi" megválogatásba, ez ellenkezne művészi elfogásával és presztizsével. Sajnos, ez a megvágás azokat a hallgatókat fosztotta meg a koncert teljes műsorának elvezetétől, akik bármely ok miatt nem tudtak azon résztvenni.
Egy dologban egészen biztos vagyok: Nem Kaufmann szerkesztett bele a koncertjébe. A többi Richard Strauss dalt legalább olyan szépen énekelte el, mint azokat, amelyeket leadtak, pedig még jó párat elénekelt belőlük. A Müpa honlapján biztos ellenőrizhető. Így csak két eset lehetséges: a) Így olcsóbb volt a rádiónak; b) Csak egy órányi műsoridejük volt, és fütyültek a többire, illetve a kettő együttvéve.
És pont azért érdemes ezt szóvá tenni, hogy aki nem volt ott, az ne higyje, hogy csak ennyit énekelt volna.
Képfelvétel/sugárzás: én is így gondolom, ezt írtam.
Rádió: nem tudom, nem tudtam, hogy nem a teljes műsort adta le a Bartók. Ha (ha!) így történt, annak valószínű/lehetséges oka szintén az lehet, amit írtam = a művész előre kiköthette a szerkesztés jogát, elkerülendő, hogy esetleg kevésbé sikerült számok is adásba kerüljenek. Ezzel a gondolkodással lehet nem-egyetérteni, de ha így szerződtették, akkor nincs mit tenni, örülni kell, annak, amit leadtak.
A Perelada koncertet nem rögzítette valaki?
Kép felvételt valószínűleg nem engedélyezett, de a hangot biztos végig rögzítették. Aztán a Bartók rádió anyagi vagy műsorszerkesztési okokból csak megkurtítva adta le.
Úgy tudom, MüPának saját képrögzítő rendszere is van, hivatalos megfogalmazás szerint archiválási céllal. Lehetséges, hogy adott esetben a művész/ek nem engedélyezi/k a sugárzást sőt az archiv célú felvételt sem. Régebben még a hangfelvételt is szigorú feltételekhez kötötték -beleértve anyagi igényeket, szerkesztési lehetőséget stb.- vagy éppenséggel nem engedélyezték. Nem kizárt, hogy Kaufmann koncertje is ilyen = nem képsugározható.
Jonas Kaufmann január 5.-kén megnosult. Christiane Lutz rendezonot vette el. Márciusban kisbabát várnak.
forras - operaplus.cz
Tisztelt Jóska!
Ezt maga is tudom, és éltem is a lehetőséggel, ettől függetlenül, a véleményem nem változott. Én ott voltam a koncerten, és látom-hallgatom a felvételeket a yt-n, de nem feledkezem meg azokról, akiknek - horribile dictu! - nincs internetük: Mert bármennyire hihetetlen, vannak még ebben az országban jó néhányan. És a közszolgálati rádiónak, televíziónak valami kultúra-közvetítő szerepe is van, illetve kellene, hogy legyen!
Tisztelt "Klára"! Részletekben bár, de a Youtube oldaláról elérhetőek, letölthetőek a budapesti Jonas Kaufmann koncert egyes számai.
Valóban csodálatos koncert volt, nem utolsósorban az "élőben megtapasztalni egy legendát" élménye miatt, a rádióközvetítés felfrisstette az élményt, és megadta a lehetőséget azoknak, akik a koncerten nem voltak ott. Kár, hogy valamelyik TV csatorna nem vette fel a MÜPA-ban és nem adta le. Millió olyan műsornak nevezett förmedvény van, amit mellőzni lehetne! És ne mondja senki, hogy nem volt rá pénz - pénz arra van, amire akarjuk, hogy legyen!
Festival Castell Peralada (July 28, 2018)
Jonas Kaufmann
06.01.2019 | 11:00 | Catalunya Música
Jonas KAUFMANN, tenor
RESIDENT ORCHESTRA AT THE TEATRO REAL
Jochen RIEDER, conductor
Igazán nagyon szép koncert volt.Bár ott voltam az előadáson,de így rádión is megfogott.Hiába Kaufmann az Kaufmann:
Ma éjjel, a Bartók Rádió műsorán
21:01 - 22.00 Koncert
Jonas Kaufmann dalestje
Zongorán km.: Helmut Deutsch
1. Gustav Mahler: Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha rózsám, b) Réten jártam hajnalban, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár,
2. Benjamin Britten: Hét Michelangelo szonett - a) Ahogy a tollban a tinta, mélyen benne él a teljes mű, b) Mi kényszerített reá?, c) Szemeddel látok édes fényt az éjben, d) Tudod, hogy tudom, e) Add vissza, ó folyó, f) Két szeretőt, ha ugyanaz a sóhaj, g) Ó, nemes lélek,
3. Richard Strauss-dalok: a) Mire jó ez, kislány!, b) Terítsd fejemre fekete hajad, c) Szeretlek, d) Hogyan tarthatnánk,
ráadás:
a) Ralph Benatzky - Robert Gilbert: Csodálatos lehet - A fehér ló című operettből,
b) Kálmán Imre: Marica grófnő - Tasziló dala I. felv.
(Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem 2016. június 7.)
(Ism. január 16., 14.01)
Ma este 22:10 ZDF
https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/
Egy kis kiegészítő információ az operawire.com oldalról (magyarra fordítva) a december 30-i drezdai "Denevér" előadáshoz, amelyet a ZDF tévécsatorna fog közvetíteni (Magyarországon is).
https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125
Képek JK díjátadásáról
https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125
Mintha nemrég pont nálunk, a MÁO vezetősége hányt volna fittyet a szerző és az örökösök kifejezett előírásának, a Porgy színesbőrű énekesek által való előadásáról!
Mintha akkora tragédia lenne, ha egy rendezés nem tekinthető hagyományosnak, vagyis nem felel meg a szokásos elvárásoknak! Ha a rendezőnek van mondanivalója, amit el tud fogadtatni és el is tud játszatni az énekesekkel, akkor miért ne lehetne új gondolatokat is színpadra vinni? A topic névadójánál maradva, ha ő elvállalta, és kitűnően megvalósította a ráosztott, igazán nem előnyös figurát, akkor talán érdemes lenne elgondolkodni a rendező mondanivalóján is. Ez nem egy Callixto Bieito féle borzalom volt, mint amin Haandel fórumtársunk nemrég kikészült.
"Féligazság": de melyik az a fele, amelyik nem igaz? Itt és most a Kaufmann-topikban vagyunk + Elina Garanca önéletírása volt az Auftakt. Na pont ö az, ők azok, aki/ke/t inkább körülugrálnak a rendezők (és az igazgatók, de az egy másik történet) és/mert tudják, hogy ha túltolják a biciklit a megasztárokkal, akkor ők = rendezők húzzák a rövidebbet, mivel a közönség ma is a nagy énekes nevekért vált jegyet. És ha a nagy név nemet mond neki nem tetsző rendezésre, akkor legközelebb a rendezőt nem kérik fel ugyanott, hogy meg- ill. visszaszerezzék a kiszállt énekest.
"Aki szerődött társulati tag, arra kiosztják a szerepet, és punktum." Ez így igaz. Ha nem így lenne, akkor anarchia lenne a színházban és a produkciókban. Nem mindig és nem mindenkivel volt ez így, de az a világ elmúlt, a rivalda elején álló kövér énekessel együtt, aki színészi játék nélkül elénekelte a szólamát oszt' jó napot, taps, annyi. Az a világ elmúlt mint ahogyan az a világ is, amiben Mme Fleury énekelte, hogy "a lóvasútnak párja niiincs".
Féligazság, ezért nehéz egyértelműen állást foglalni! Aki szerődött társulati tag, arra kiosztják a szerepet, és punktum. Arra hivatottak tudnának erről mesélni!
Aki meg nem társulati tag, "csak" felkérik a szerepre, az egyet kockáztat: ráhúzzák a címkét,hogy nehezen kezelhető, nem tud haladni a korral, stb - ez manapság kb. olyan, mintha valakit rasszistának minősítenek, és legközelebb nem szerződtetik. És tényleg azért kapjék a pénzüket, hogy énekeljenek. Ez többszereplős játék, ami az intendánssal, igazgatóval kezdődik, és sokan vannak még benne, persze, az énekes is. És a hülye kritikusok, akik arra vevők, hogy romboljunk le mindent, ami régi és jöjjön az új!
Pesze, a zeneszerzők többsége már régen nem él - próbálna meg valaki egy olyan művet átírni, melynek a szerzője vagy az örökösök még élnek!
Van egy alapvető különbség: az énekesek pénzt, szándékuk szerint sok pénzt kapnak többek közt azért, hogy "megértsék és elfogadják a rendező koncepcióját" meg persze azért, hogy el is énekeljék-játsszák tisztességgel a szerepüket: ezért fizetik őket, ebből élnek. A közönség viszont azért fizet, hogy "a rendező koncepcióját megértő és elfogadó" énekeseket megnézzék, meghallgassák. És ezt a pénzükért elvárhatják. Ha a közönség nem érti, nem fogadja el a rendezést stb., akkor nem megy el az előadásra, lábával szavaz. Ha netán az énekes nem akarja, nem tudja "megérteni és elfogadni a rendező koncepcióját", akkor ne vállalja el a szerepet. Ha elvállalta, akkor viszont csinálja meg/végig, értse, fogadja el. Nem olyan bonyolult.
JK a Denevérben...
https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/
Hétfőn újabb rangos elismerést vesz át - többek között - Jonas Kaufmann.
https://www.facebook.com/Vasmacs-283767802411125/
Egyetértek, nálam is elég nehezen esett le a tantusz, pedig volt szerencsém először a november 23.-i rádiós közvetítés, majd pedig a dec. 2.-i a tv közvetítés szünetében meghallgatni a rendező hölgy "koncepcióját". Amit inkább nem kommentálnék..
Elina Garanca írja Wirklich wichtig sind die Schuhe c. önéletírásában az alábbiakat (nem szó szerint): ha a rendezőnek több hét próbaidőre van szüksége ahhoz, hogy az énekesekkel megértesse és elfogadtassa koncepcióját, hogyan várhatja el, hogy a nézők az előadás 2-3 órás időtartama alatt azt megértsék és értékelni tudják?
Mindazoknak, akik meg tudták nézni a december 2-i egyenes adásban Verdi Otellóját: egy kritika, amely nem csak kritika, de egyben értelmezése is a rendezésnek, amely előtt kissé értetlenül álltam...
Az egyenes adást követő 24 órában még vagy ötször megnéztem a darabot, mert hangilag az egyik legszebb volt, amit valaha hallottam, mert Petrenko csodát művelt (ismét), és ... bevallom, azért is, mert nem értettem a rendezői koncepciót. Voltak részek, amelyek megvilágosodtak előttem, de globálisan ez a "kritika" hozta meg számomra az "aha" élményt. Hozzátéve: nem gondolom, hogy egy rendezői koncepciónak annyira nehezen követhetőnek kéne lennie, hogy sokszori megnézés- meghallgatás után is csak szakértő magyarázattal lehessen felfogni. De ha valakit érdekel, ime (angolul és magyarul).
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=338843230236915&id=283767802411125&__tn__=K-R
Live aus dem Münchner Nationaltheater
Giuseppe Verdi: Otello
23.11.2018 | 19.00 | BR-Klassik
Otello Jonas Kaufmann
Jago Gerald Finley
Cassio Evan LeRoy Johnson
Roderigo Galeano Salas
Lodovico Bálint Szabó
Montano Milan Siljanov
Ein Herold Markus Suihkonen
Desdemona Anja Harteros
Emilia Rachael Wilson
Musikalische Leitung Kirill Petrenko
Inszenierung Amélie Niermeyer
Kedves Haandel! Köszönet az információért - mint mindig! Aki esetleg nem hallotta, és érdekelné, még maghallgatható.