vissza a cimoldalra
2021-12-02
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Kedvenc felvételek (330)
Opernglas, avagy operai távcső... (21155)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8661)
Momus társalgó (6361)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7609)
Kedvenc előadók (2876)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5236)
Társművészetek (2505)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62755)
Milyen zenét hallgatsz most? (25098)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2387)
Haladjunk tovább... (230)

Olvasói levelek (11816)
A csapos közbeszól (98)
Legfrissebb fórumaink
Pantheon (2996)
Operett, mint színpadi műfaj (4982)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4944)
Momus-játék (6115)
Kimernya? (4358)
Callas (465)
Giuseppe Verdi (1412)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2975)
Gaetano Donizetti (995)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5278)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2308)
Melis György (274)
Franz Schmidt (4042)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1502)
Lisztről emelkedetten (1161)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (316)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

431   Bambu • előzmény430 2013-10-06 19:37:24
feleséget
430   Bambu • előzmény425 2013-10-06 19:35:44
A tegnap esti előadás kellemes élmény volt, de nekem a Tatjána-Anyegin páros örökre a Fleming-Hvorosztovszkij páros marad az egész előadás, és különösen a zárójelenet miatt. Ez utóbbiról egy másik netes oldalon Coppelia néven író személy fogalmazta meg gondolatait, melyeket mindenben osztok. Amit ír, ahhoz nem kell egy mondatot sem hozzátenni, ezért idemásolom:
"A zárójelenet különösen jó. Fleming tökéletesen hozza a szerelmet örökre eltemető, kötelességtudó ovfeleséget, akit újra megkísért a sors, de tanult a leckéből. Amikor megsimogatja Anyegin arcát az mindennél többet elárul Tatjánáról. Arról a nőről, aki tudja, hogy ebből a simogatásból fog élni hátralévő életében. Hogy nincs több, ennek a mozdulatnak elégnek kell lennie amíg él. Hogy ennek az arcnak a képét viszi magával a sírba. Ahogyan ráhajtja a fejét Anyegin arcára, abban a tiltott szerelem minden lemondása benne van. És az a vágy, hogy egyszer, csak egyetlen egyszer szeretné megtudni, hogy milyen érzés, ha olyat ölel, akit szeret....Közben Hvorosztovszkij arcán "a bárcsak örökké tartana ez a pillanat" kifejezés, majd a végén:"a minden elveszett"tragédiája."
Számomra ez hiányzott tegnap. Nem tudom ez a kemény tipusú Tatjána mennyiben Netrebko, és mennyiben a rendező elképzelése, ez valószínűleg már sosem fog kiderülni. Mindenesetre én a "belehalós" Fleming-féle értelmezést jobban szeretem. Itt azért nem említem az akkori rendezőt, mert Fleming több felvételét is láttam és mindig egyforma felfogásban játszott-énekelt.
425   telramund 2013-10-06 10:12:23
Ide is betesszük aNetrebko topicból:
Tenap katartikus élményben volt részem (két dolgot leszámitva)az Anyegin metbeli közvetitése során.Az Anyegin az egyik kedvenc operám.Mögöttem egy idősebb nő azt mondta ilyen ma már nincs.Nincs?-Hát van.Amikor egy pillanat alatt a semmiből halál születik a barátok között.Amikor egy férjes asszony nem hagyja ott a férjét.És nagyon sok lány küzd Tatjana problémájával,igaz ez a kevesek közé tartozik.Na ennyit az aktualitásról(Az Aida mitől aktuálisabb?).
A rendezés majdnem hagyományos és nem modernkedik Vinnyoghatnak akik egy benzin kutat szivesebben látnának.Én nem ..Van hó ,vagy kiszáradt fa,van lélek és némi újraértelmezés is.
Aztán a szereplők.Netrebkonál csak egy jobb Tatjanát -hallottam.(Házy).De ,amit eljásztik és főleg elénekelt tegnap leirhatatlan.Ez az Ő igazi világa és nem Lady Macbet.Kwiecziennel énekelt Szent Pétervár utcáján, hóesésben előadott zárójelenet párját ritkitja. És Kwiecien Anyeginje méltő párja volt ennek a Tatjánának.Lenszkij Beczala.Bár sosem voltam tenorfan az az énekes egyre jobb,mindent tud és csodaszép hangja van.Lirai vonalon Kaufmann párja.Nem véletlen volt tombolás Lenszkij áriája után.Számomra az est sötét pontja Gremin.Egy ária,na de milyen.Ez szörnyű volt.Tremolos felső regiszterrel,ami még fémes szinű is elválik teljesen az alsó regiszterétől.Brrr.Gergyiev bizonyára autentikus Csajkovszkij zenéjében.Talán egy árnyalattal lassúbb,"vidékéiesebb" tempót vett,főleg az első felvonásban.De klasszis karmester és nagyszerű a Met zenekara..
Ami üröm az örömben.A hangositás,ami nem egy operafilmre,hanem valamilyen akció szörnye van állitva.Ezen jó lenne változtatni.Mert HD ide HD oda igen zavaró főleg a magas hangoknál.Ez egy opera és nem egy könnyűzenei mikroportos koncert.
Ennél az Anyeginnék egyet hallottam jobbat az sem most volt.Remélem dvd-én kijön,mert arra nagyon érdemes lenne.Azon ritka esték,amikor a hatás ma is teljesen ura
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Korcsolán Orsolya (hegedű), Bonnyai Apolka (zongora)
"Aranykor"
Goldmark: 1. (E-dúr) szvit, op. 11
Liszt: Szerelmi álmok
Goldmark: A-dúr románc, op. 51
Liszt: Zarándokévek, Első év: Svájc – 9. Les cloches de Genève (A genfi harangok)
R. Goldmark: Négy hegedűdarab – 2. Plaintive Air
Liszt: Két hangversenyetűd – 1. Waldesrauschen (Erdőzsongás)
Korngold: Sok hűhó semmiért – szvit a kísérőzenéből hegedűre és zongorára, op. 11
A mai nap
született:
1899 • John Barbirolli, karmester († 1970)
1923 • Maria Callas (Maria Anna Cecilia Sofia Kalogeropulos), énekes († 1977)
1930 • Eck Imre, táncos, koreográfus († 1999)
elhunyt:
1774 • Johann Friedrich Agricola, zeneszerző (sz. 1720)
1931 • Vincent d'Indy, zeneszerző (sz. 1851)
1950 • Dinu Lipatti, zongorista (sz. 1917)
1990 • Aaron Copland, zeneszerző (sz. 1900)
2019 • Bónis Ferenc, zenetörténész (sz. 1932)