apróhirdetés feladása:

|
778 david28 • előzmény776 |
| 2020-07-23 22:10:22 |
Nagyon kevesen vagy kb. senki nem mutatott az utóbbi 20 év általam látott MET-es előadásai közül olyan színvonalú alakítást, mint ő a Marnie-ban (címszerep) és A kármelitákban (Blanche de la Force).
|
776 david28 • előzmény774 |
| 2020-07-23 22:05:35 |
Én nagy Leonard-fan vagyok, szerintem üdítő jelenség a MET-ben, érdekes átmenet a hangja egy keményebb szoprán és egy lágyabb mezzo között, azt hiszem, tényleg igazi koloratúr-mezzo, ami ritka, mint a fehér holló (a legötbben ebben a fachban szimpla fejletlen lírai szopránok). De ízig-vérig modern hang, szépnek egyáltalán nem mondanám, inkább érdekes, egyedi, s míg mondjuk Mozartban ez a hangadás szerintem unikum, ebben sajnos inkább zavaró volt. A bel cantot én sem érzem az ő világának, színészileg viszont minden jól áll neki, ahol valamilyen erős karaktert kell alakítania. Ízig-vérig modern énekes, s ez kivételesen nem negatívum.
|
774 Speranza • előzmény773 |
| 2020-07-23 14:29:36 |
Miért ne lennének jók? Brownlee napjaink egyik vezető Rossini tenorjának számít, szerintem nagyon indiszponáltnak kell lennie ahhoz, hogy ne rázza ki a kisujjából Almaviva gróf szerepét. Isabel Leonard pedig remek Rosina, bájos, dekoratív, szép hangú, és egészen egyéni megoldásokkal lepett meg az "Una voce poco fa"-áriában (fent van a YouTube-on, érdemes megnézni!)
|
773 Edmond Dantes • előzmény772 |
| 2020-07-23 14:10:38 |
Köszönöm, igen, elírás volt ... bár Muraro nevét basszusként sem ösmerem :-) de inkább az érdekel, tényleg nem volt jó Leonard és Brownlee?
|
772 Speranza • előzmény771 |
| 2020-07-23 13:23:40 |
Maurizio Muraro nem bariton, nem énekel egyáltalán baritonszerepeket, viszont az elmúlt években a világ nagy operaházaiban énekelte folyamatosan a buffo basszus repertoár jelentősebb főszerepeit, illetve néhány szeriőz basszusszerepet is (Ramfis, Sparafucile, Ferrando). De Osmin, Don Pasquale, Don Alfonso, Magnifico, és sok más főszerep megtalálható a repertoárján. DVD-ken, videoközvetítéseken is gyakran találkozhatunk nevével (Tosca, Manon Lescaut, Adriana Lecouvreur).
Christopher Maltman angol bariton ugyancsak jelentős karriert futott már be, egyaránt énekli a lírai- illetve kavalierbariton-szerepkört, a Mozart- és Rossini fachot és a nagy drámai, Verdi-szerepeket is (Rigoletto, Luna gróf, Don Carlos di Vargas). Őt pl a Covent Garden Manon Lescaut-felvételéről ismerhetjük Lescaut hadnagyként. Sokat énekelt a MET-ben, Barcelonában, Münchenben, Bécsben és más nagy operaházakban is.
|
771 Edmond Dantes • előzmény770 |
| 2020-07-22 09:57:35 |
Nem láttam az előadást, de csodálkozom, hogy Brownlee hangja nem lenne "szép"? Isabel Leonardot a kortárs Marnie-ban láttam, abban perfekt volt hangilag és színészileg is. Maltman nevét nem ismertem, de ő volt a Marnie férfi főszereplője, abban jó volt. A másik bariton, Muraro neve még annyira sem ismerős.
|
770 Cherubino |
| 2020-07-21 22:13:00 |
Remek a mai Sevillai borbély a MET-ből. Minden mozdulat a zenéből fakad, minden pillanat él, semmi sincs elejtve. méltóan a darabhoz.Pedig az énekesek nem különösebben szép hangok birtokosai, időnként mint elefántok a porcelánboltban, taposnak rá Rossini gyöngyöző futamaira. De sebaj, így is nagy élmény, mint zenés színház. Rosinát elnézném napestig.
|
|
|
| Mai ajánlat: | Nincs mai ajánlat |
|
A mai nap |
született: 1734 • François-Joseph Gossec, zeneszerző († 1829) 1828 • Reményi (Hoffmann) Ede, hegedűs († 1898) elhunyt: 1751 • Tomaso Albinoni, zeneszerző (sz. 1671) 1994 • Cziffra György, zongoraművész (sz. 1921)
|
|
|