Pár nap késéssel:
Kedves Kitartó Operabarátok!
Ha még mindig szeretnétek szép előadásokat látni, előttetek áll ismét két hét.
Továbbra is ingyenesen, a megszokott időeltolódással (tehát nálunk másnap hajnaltól) nézhetőek 23 órán át a New Yorki Metropolitan operaműsorai.
1978-ig visszamenőleg!
És végre az eddig még nem látott Pikk Dáma!
Erre a linkre
https://www.metopera.org/user-information/nightly-met-opera-streams/
vagy közvetlenül a lenti operacímekre kattintva indulhattok el.
Week 49
Franco Zeffirelli Week - ZEFFIRELLI-rendezések e héten!
Monday, February 15
Puccini’s La Bohème (Bohémélet)
Starring Angela Gheorghiu, Ainhoa Arteta, Ramón Vargas, Ludovic Tézier, and Oren Gradus, conducted by Nicola Luisotti. Production by Franco Zeffirelli. From April 5, 2008.
Tuesday, February 16
Verdi’s Falstaff
Starring Mirella Freni, Barbara Bonney, Marilyn Horne, Bruno Pola, and Paul Plishka, conducted by James Levine. Production by Franco Zeffirelli. From October 10, 1992.
Wednesday, February 17
Mascagni’s Cavalleria Rusticana and Leoncavallo’s Pagliacci (Parasztbecsület és Bajazzók)
Starring Tatiana Troyanos, Jean Kraft, Plácido Domingo, and Vern Shinall; Teresa Stratas, Plácido Domingo, Sherrill Milnes, and Allan Monk, conducted by James Levine. Production by Franco Zeffirelli. From April 5, 1978.
Thursday, February 18
Puccini’s Tosca
Starring Hildegard Behrens, Plácido Domingo, and Cornell MacNeil, conducted by Giuseppe Sinopoli. Production by Franco Zeffirelli. From March 27, 1985.
Friday, February 19
Mozart’s Don Giovanni
Starring Carol Vaness, Karita Mattila, Dawn Upshaw, Jerry Hadley, Samuel Ramey, Ferrucio Furlanetto, and Kurt Moll, conducted by James Levine. Production by Franco Zeffirelli. From April 5, 1990.
Saturday, February 20
Bizet’s Carmen
Starring Angela Gheorghiu, Waltraud Meier, Plácido Domingo, and Sergei Leiferkus, conducted by James Levine. Production by Franco Zeffirelli. From March 25, 1997.
Sunday, February 21
Puccini’s Turandot
Starring Maria Guleghina, Marina Poplavskaya, Marcello Giordani, and Samuel Ramey, conducted by Andris Nelsons. Production by Franco Zeffirelli. From November 7, 2009.
Week 50
Dmitri Hvorostovsky Week (Dimitrij Hvorosztovszkij emlékhét)
Ajánlom hozzá elolvasni:
https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/hvorosztovszkij-hangjanal-gyonyorubbet-soha-nem-hallottam-3928.html
Monday, February 22
Verdi’s Il Trovatore (A trubadúr)
Starring Sondra Radvanovsky, Dolora Zajick, Marcelo Álvarez, and Dmitri Hvorostovsky, conducted by Marco Armiliato. Production by Sir David McVicar. From April 30, 2011.
Tuesday, February 23
Tchaikovsky’s The Queen of Spades (Pikk Dáma)
Starring Galina Gorchakova, Elisabeth Söderström, Plácido Domingo, Dmitri Hvorostovsky, and Nikolai Putilin, conducted by Valery Gergiev. Production by Elijah Moshinsky. >From April 15, 1999.
Wednesday, February 24
Tchaikovsky’s Eugene Onegin (Anyegin)
Starring Renée Fleming, Ramón Vargas, and Dmitri Hvorostovsky, conducted by Valery Gergiev. Production by Robert Carsen. From February 24, 2007.
Thursday, February 25
Verdi’s Ernani
Starring Angela Meade, Marcello Giordani, Dmitri Hvorostovsky, and Ferruccio Furlanetto, conducted by Marco Armiliato. Production by Pier Luigi Samaritani. From February 25, 2012.
Friday, February 26
Verdi’s La Traviata
Starring Natalie Dessay, Matthew Polenzani, and Dmitri Hvorostovsky, conducted by Fabio Luisi. Production by Willy Decker. From April 14, 2012.
Saturday, February 27
Verdi’s Un Ballo in Maschera (Álarcosbál)
Starring Sondra Radvanovsky, Kathleen Kim, Stephanie Blythe, Marcelo Álvarez, and Dmitri Hvorostovsky, conducted by Fabio Luisi. Production by David Alden. From December 8, 2012.
Sunday, February 28
Verdi’s Il Trovatore (A trubadúr)
Starring Anna Netrebko, Dolora Zajick, Yonghoon Lee, and Dmitri Hvorostovsky, conducted by Marco Armiliato. Production by Sir David McVicar. From October 3, 2015.
Aki esetleg elszalasztotta a 02.01-i parádés Porgy és Bess előadást, vagy aki újra meg akarja hallgatni, az megteheti ezt.
A letöltendő mkv fájl tartalmazza - a szokványos nyelveken kívül - az általam írt magyar feliratot is. A lejátszás VLC mdiaplayerrel javasolt. MIndernkinek szép élményt kívánok.
2021.01.23 19:00 - 21:15 Bartók Rádió
A New York-i Metropolitan Operaház archívumából
Giuseppe Verdi: A trubadúr
Négyfelvonásos opera
Szövegét - Antonio Garcia Gutiérrez színműve nyomán - Salvatore Cammarano írta
Vezényel: Fausto Cleva
Km.: New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara
Rendező: Herbert Graf
Szereposztás:
Manrico - Franco Corelli (tenor),
Leonora - Leontyne Price (szoprán),
Luna gróf - Mario Sereni (bariton),
Azucena - Irene Dalis (mezzoszoprán),
Ferrando - William Wilderman (basszus),
Inez - Helen Vanni (szoprán),
Ruiz - Charles Anthony (tenor),
Hírnök - Nagy Róbert (tenor),
Öreg cigány - Carlo Tomanelli (basszus)
(1961. február 4.)
2021.01.17 19:35 - 21:45 Bartók Rádió
A New York-i Metropolitan Operaház archívumából
Giuseppe Verdi: Traviata
Háromfelvonásos opera
Szövegét - Alexander Dumas A kaméliás hölgy c. színműve nyomán - Francesco Maria Piave írta
Vez.: Karel Mark Chichon
Km. a New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (karig. Donald Palumbo),
Szereposztás:
Valery Violetta - Aleksandra Kurzak (szoprán),
Bervoix Flóra - Megan Marino (mezzoszoprán),
Annina - Maria Zifchak (szoprán),
Germont Alfréd - Dmytro Popov (tenor),
Germont György - Quinn Kelsey (bariton),
Gastone - Brian Michael Moore (tenor),
Douphol báró - Trevor Scheunemann (bariton),
D'Obigny márki - Christopher Job (basszus),
Grenvil doktor - Paul Corona (basszus),
Giuseppe - Patrick Miller (tenor),
Küldönc - Ross Benoliel (basszus)
(2020. január 18.)
MEZZO csatorna, ma délután: 13:00 - 14:52
Elektra by Richard Strauss at the Metropolitan Opera
(2016.)
Libretto by Hugo von Hofmannsthal after Sophocle's 'Electra'
First performance in Dresden, Hofoper, 25 January 1909
The Metropolitan Opera Orchestra & Chorus,
Esa-Pekka Salonen (Conductor)
Patrice Chéreau (Stage Director)
Richard Peduzzi (Sets),
Caroline de Vivaise (Costumes),
Nina Stemme (Elektra)
Adrianne Pieczonka (Chrysothemis)
Waltraud Meier (Klytämnestra)
Eric Owens (Orest)
Burkhard Ulrich (Aegisth)
Susan Neves (Overseer | Confidant)
Bonita Hyman (Serving Woman)
Maya Lahyani (Serving Woman)
Andrea Hill (Serving Woman)
Claudia Waite (Serving Woman)
Roberta Alexander (Serving Woman)
Andrea Hill (Trainbearer)
Mark Schowalter (Young Servant)
James Courtney (Old Servant)
Kevin Short (Guardian)
Recorded at the Metropolitan Opera, New York, 30 April 2016
Kwiecenért az én szívem is fáj néha, főleg egy szép előadás megtekintésekor. Az orvostudomány sok mindenre képes, de sajnos nem mindenható. A gerincprobléma egy előadóművésznél, aki sokat, adott esetben több órát áll, okozhat megodhatatlan problémát, persze ennek pszichés okai is lehetnek.
Franz Welser-Möst, aki nem akárki a karmester-palettán, ígéretes hegedűs volt, és egy autóbeleset okozta sérülés miatt kellett váltania.
Pont egy MET-Don Giovanni eloadas kozben serult meg a gerince es pont egy MET-Gyongyhalaszok eloadas volt az utolso fellepese. Nem latom, mi mas oka lehet a visszavonulasanak. A wroclawi opera igazgatasa aligha hozhat neki annyit -sem anyagilag sem presztizsben- mint az enekesi karrier, aminek baritonkent meg a csucsan volt es lehetett volna sok evig es maganeleti gondokrol, netan botranyokrol sem olvastam, amik miatt jobb "eltunni". Igaz, nem neztem utana, de a nagy nevek ugyei tobbnyire atjonnek.
Újranézve a Gyönyhalászt, még jobban fáj a szívem Kwiecen-ért. Vajon tényleg csak a gerince miatt hagyta abba az éneklést? Hát milyen az orvostudomány, hogy nem tudott segíteni rajta?
Szép ez a Bohémélet, de nekem az etalon egy pozsonyi felvétel - Veronika Kincses, Peter Dvorský , dir.Ondrej Lenárd.
a New York-i Metropolitan Opera 2006-os ifjúsági előadása, amit Julie Taymor rendezett Mozart Varázsfuvolájából. Az Éj királynőjének szerepében Miklósa Erikát hallhatjuk.
https://www.metopera.org/season/on-demand/opera/?upc=811357011645
"This was the groundbreaking broadcast that launched the Met’s heralded Live in HD series, seen by opera lovers in movie theaters around the world. Adults and children alike were enchanted by the whimsical humor and breathtaking puppetry of Julie Taymor’s hit production, presented in a shortened English-language version. Under the baton of Maestro James Levine, a winning ensemble cast – including Nathan Gunn, Ying Huang, Matthew Polenzani, Erika Miklosa, and René Pape – brings fresh life to Mozart's timeless fairy tale.”
PERFORMANCE DATE
DEC 30, 2006
COMPOSER WOLFGANG AMADEUS MOZART
LIBRETTIST EMANUEL SCHIKANEDER
RUN TIME 1 HRS 52 MIN
Metropolitan Opera Orchestra and Chorus
DVD release by The Metropolitan Opera
CONDUCTOR James Levine
PAMINA Ying Huang
QUEEN OF THE NIGHT Erika Miklósa
TAMINO Matthew Polenzani
PAPAGENO Nathan Gunn
SARASTRO René Pape
Kedves Klára, örülök, hogy tetszett és köszönöm, hogy hangot is adtál ennek.
Karácsonyig még letölthető mindkét opera.
Nagyon jó darab, és jó előadás. Remek szereplőkkel, akik nem csak jól énekelnek, de nem kevés humorérzékkel is rendelkezek, egyesek még remekül mozognak is. Domingonak ez speciel jutalomjáték. Biztos, hogy elsősorban szilveszteri darab - nem párhuzam, de a Denevér is többnyire olyankor van műsoron. Katyvasznak semmiképpen nem nevezném, bár több szálon fut a történés. Nagyra értékelem a második rész mondanivalóját: létezik bocsánatkérés és megbocsátás, bár manapság egyre inkább kimegy/kiment a divatból!
Könnyednek tűnik, de ha kicsit az egyes áriákra, szólamokra koncentrálunk, rájövünk, hogy egyáltalán nem könnyű! Le a kalappal a barokk muzsika és a tekervényes koloratúrák megszólaltatói előtt.
A magyar szöveghez külön gratuláció jár! Köszönet mindkét darabért, ezért is, és a más műfajú, de szintén szenzációs "Királynőért" is!
Most már tudok másolni, itt van az előadás YT-linkje is:
https://www.youtube.com/watch?v=HzDr-fUflyY
Puccini - La Fanciulla del West (A Nyugat lánya)
Classica TV
Heute, 21:00 - 23:30 Uhr
A 2018
150 Minuten
"Die Metropolitan Oper präsentiert Puccinis "amerikanische" Oper, die auf David Belascos Theaterstück "The Girl of the Golden West" basiert.
Am Höhepunkt des kalifornischen Goldrausches muss die Protagonistin sich auf ein Unglück gefasst machen, um das Herz ihres Angebeteten zu erobern. Trotz der höchst prestigevollen Opernpremiere geriet La Fanciulla del West für geraume Zeit in Vergessenheit. Kritiker führen dies mutmaßlich darauf zurück, dass Fanciullas Handlung trotz der thematischen Schwerpunkte um Opergabe und Vergebung nicht förderlich für Grand Opera Inszenierungen war. Zusätzlich dazu ist die Hauptrolle der Oper eine extrem anspruchsvolle, der nicht jede Solistin gewachsen ist.
Die Hauptrollen dieser Inszenierund von 2018 aus dem Metropolitan Opera House in New York City spielen Eva-Maria Westbroek , Carlo Bosi und Oren Gradus , die das, was inzwischen als eines dr größten Werke Puccinis gilt mit Bravour interpretieren."
Remek. Köszönöm. Rákeresek erre a DVD-felvételre
Errol a kutyurol nem tudom bemasolni a linket. Usd be a google keresobe: scala fidelio 2014 youtube. (Vogt enekli Florestant.) ARTE-adasa fent van. DVD:
https://www.discogs.com/de/Beethoven-Daniel-Barenboim-Deborah-Warner-Teatro-Alla-Scala-Fidelio/release/13363951
Nem tudom, ez a Fidelio-előadás vajon DVD-n is kijött-e? Mert szívesen megnézném a MET élő színpadi produkciójának kép-és hangfelvételét is.
Ma már, ha választanom lehet élő előadások CD (rádió) vagy DVD (képernyő) felvétele között, az utóbbi hozzáférhetőséget preferálom.
Akinek ez nem tetszett, az magára vessen. Ez - mint ahogyan írtam - egy kedves, szilveszteri előadás volt, sok humorral, csodás zenével és rendkívül szép hangokkal. Nem lehet számonkérni rajta Shakespeare Vihar c. darabjának drámaiságát és titokzatosságát, arra ott van az Ades mű. Itt nem erről van szó, hanem egészen másról.
Komolyabb mű - véresen komoly - a másik "ajándékom" volt, Purcell Indian Queen, ami még most is letölthető, de gondolom, nem sokan vették rá a fáradságot, pedig az tényleg egy csodálatos előadás, Currentzissal, és társaságával.
Ja, a bocsánatkérés és a megbocsátás egyre távolabb van a mi kis világunktól, kedves Héterő. Azért évenként legalább egyszer megkisérelhető.
Sokkoló. Bővebben: megdöbbentő, azután lemerevítő. Kár, hogy a közönséget nem látni... vajon, hogy fogadták ezt a rendkívüli hatást?
Kedves takatsa. minden elismerésem: a feliratod a legjobb összetevője ennek az összegyurmázott egyvelegnek. Néhány szerző bizonyára forog a sírjában. Thomas Neuwirthtra is szavaztak sokan, hát ez a katyvasz is tetszhet sokaknak. Karácsonyi öröm...?
Egy férfi, egy herceg, egy harcos énekeljen úgy,
mint egy férfi, egy herceg, egy harcos!
Ne nyivákoljon, ne esedezzen bocsánatért.
A "forgiv me" (n+1)-szer hangzik el, így a fordítás viszonylag egyszerű lehetett. :-)
Nekem - bocsánatot kérek a KFV fanoktól - ebben a felállásban mindig a 2014. decemberi Scala évadnyitó jut eszembe, ahol a premiert még úgy-ahogy abszolválta, aztán a második előadásra Kaufmann ugrott be, akiért privát JET -et küldtek, hogy odaérjen.
Klaus Florian Vogt jó énekes, és a neki megfelelő szerepekben brilliáns alakítást nyújt, de - és ez nem csak rá vonatkozik - nem kell minden szerepet elénekelni, ami abban a fachban íródott!
Bartók Rádió mai operaközvetítése, 19.00 - 21.15:
A New York-i Metropolitan Operaház archívumából
Ludwig van Beethoven: Fidelio
Kétfelvonásos opera
Szövegét Joseph von Sonnleithner írta
Vezényel: Sebastian Weigle
Km.: Metropolitan Operház Ének- és Zenekara (karig.: Donald Palumbo)
Rendező: Jürgen Flimm
Szereposztás:
Leonóra - Adrianne Pieczonka (szoprán),
Florestan - Klaus Florian Vogt (tenor),
Rocco - Falk Struckmann (basszus),
Don Pizarro - Greer Grimsley (basszbariton),
Marzelline - Hanna-Elisabeth Müller (szoprán),
Jaquino - David Portillo (tenor),
Don Fernando - Günther Groissböck (basszus),
Rabok - Kang Wang (tenor), Paul Corona (basszus)
(2017. április 1.)
Majd leellenőrzöd, hogy könnyű dolgom volt-e, és azt, ami volt, sikerült-e megoldanom.:)
Amúgy csak két kontratenor van az operában, ráadásul a másodiknak csak egy áriája és egy (igen szép) duettje van. De rajtuk kívül van egy koloratúr-szoprán, két lírai szoprán, egy drámai mezzo, egy alt, 2 tenor, egy bariton és egy (csodás) basszbariton. Remélem senkit sem hagytam ki. És zene-zene-zene három órán keresztül.
Nem lehetett könnyű dolgod, főleg egy ilyesféle vegyesfelvágottnál, ahol minden herceg szopránszerű hangon dalol...
The Met, being the Met, has put Jeremy Sams on the case.
As we know from previous Sams translations/adaptations/contrivances like The Enchanted Island and Fledermaus, this writer seems to be paid by the syllable, or possibly by the simile. He packs too many complex words into each line (even compared to the original, which is, remember, in German), slowing the tempos to a crawl. He likes lines which have “sycophantic” and “romantic” as internal rhymes and also likes rhymes that are slanted at best. He has a penchant for alliteration which makes me morbidly curious as to what would happen if he were to be set loose on Götterdämmerung. He has little control over register, veering from modern colloquialisms to faux archaism to Sondheim lite at every opportunity.
"...ha rászabadítanák az Istenek alkonyára."
Óriási! :-)
Nagyon szívesen. Ha csak egy embernek örömöt szerzek vele, már akkor megérte. :)
És igérem, nem fogsz csalódni, fantasztikus felvétel, zenekar, énekesek, rendezés, látvány, minden tökéletes.
Kedves takatsa! Ez igazán gáláns ajándék. Köszönöm szépen. Nagy Katalin (Vivaldi elkötelezett rajongója)
Közeledik a Karácsony, és a májustól folyamatosan élvezhető MET felvételek már az ismétlések ismétlésének az ismétlésénél tartanak. Reménykedtem benne, hogy karácsonyra végre előkerül a MET egyik nagy meglepetése, egy "vadonatúj" barokk opera, amelynek a bemutatója 2011 december 31-én volt és nagy-nagy meglepetést szerzett világszerte. Ez tulajdonképpen egy opera-utánzat, amely a barokk operák színe-javának felhasználásával készült, alapvetően Handel és Vivaldi zenéjére támaszkodva. A történet pedig igazán kedves, könnyed és mulatságos, Shakespeare Vihar és Szentivánéji álom c. művéből lett "összebarkácsolva". Az opera fantasztikus, az egész barokk kor keresztmetszetét prezentálja, lenyűgöző látványvilággal és a lehető legjobb szereposztásban. Elég, ha utalok DiDonatora, David Danielsre, vagy a - talán - utolsó tenor szerepét éneklő Domingóra. A karmester pedig a barokk előadások egyik legkiválóbbika: William Christie.
Az operáról bővebben itt és itt olvashatsz.
Karácsony alkalmából egy hétig letölthetővé teszem féltve őrzött DVD felvételem, amelyhez a magyar feliratot én fordítottam. A DVD kiírható, vagy PC-ről is játszható pl. VLC lejátszóval. Nagyon ajánlott nagy képernyős monitor és jó hangrendszer vagy fejhallgató. Ez garantáltan szívet melengető 3 órás karácsonyi kikapcsolódásaz egész családnak, inkább ezt ajánlom ahelyett, hogy negyvenötödször megnézzétek a Reszkessetek betörőket. Szeretettel kívánok minden Mómus tagnak békés és boldog Karácsonyt.
Samson és Dalila szép eloadás, habár Garanča hangja túl világos e szerephez, kifejezése hideg, kevés erotika. Dalilához olyan hangok kellenek mint Obrazcova vagy Borodina, mostanában Gubanova.
Donizetti - La fille du régiment ("Az ezred lánya")
Classica TV, Heute, 21:00 - 23:21 Uhr
A 2019
141 Minuten
Enrique Mazzola leitet Orchester und Chor der New York Metropolitan Opera in einer Inszenierung von Donizettis (1797-1848) "La fille du régiment".
Die Solisten der Performance sind
Paul Corona , Stephanie Blythe , Kathleen Turner und Yohan Belmin .
Aufgenommen am 2. März 2019 in der Metropolitan Opera in New York City
2020.12.12 19:00 - 22:55 Bartók Rádió
New York-i Metropolitan Operaház archívumából
Szergej Prokofjev: Háború és béke
Opera 13 jelenetben
Szövegét - Lev Tolsztoj regénye nyomán - a zeneszerző és Mira Mendelson-Prokofjeva írta
Vezényel: Valerij Gergijev
Km.: New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara (karig.: Raymond Hughes)
Szereposztás:
Andrej Bolkonszkij herceg - Dmitrij Hvorosztovszkij (bariton),
Natasa Rosztova - Anna Nyetrebko (szoprán),
Szonja - Jekatyerina Szemencsuk (mezzoszoprán),
Marija Akroszimova - Jelena Obrazcova (alt),
Kutuzov tábornagy - Samuel Ramey (basszus),
Bonaparte Napoleon - Vasilij Gerello (bariton),
Platon Karatajev - Nyikolaj Gaszijev (tenor)
Csodálatos eloadás. A rendezés nagyon tetszett.
Tudod-tudom, nalunk ma lathato a Boccanegra. Azt viszont talan nem tudod, hogy olykor fent felejtenek (?) +1 napra egy-egy darabot. En sem vettem eddig eszre. Igy fordulhatott elo. hogy pl. az ott mult csutortokon, itt penteken esedekes Elektrat szombaton csiptem el ld. lejjebb. Ugyhogy javaslom most-ma atkapcsolni, ha erdekel a Boccanegra.
Tudod, a MET stream, nálunk később kezdődik, az időeltolódás miatt. Hozzászokhattál volna, tavasz óta.
Nem látom. Amit látok, az egy mai Boccanegra-stream MET-ből. Nagy kedvenced---> ajánlom. Én beérem a Fiesco-áriával. Az nekem is nagy kedvencem.
Nagyon igazad van.
Nem túl sokszor láttam életemben az Elektrát, de nem is nagyon fogom: a minapi MET-előadáshoz foghatóban aligha reménykedhetem. Nina Stemmére még mindig nem találok szavakat: mindent tudó hang és megszállottságig szuggesztív színészi játék. Csak azt nem értettem, hogy amikor a fináléban felkonferálja "győzelmi táncát", miért ült le. Igaz, valamilyen vitustáncot már sokkal korábban ellejtett. Rendezői ötlet? Waltraud Meier igazi királynő: szerepe szerint és a személyisége, egész lénye is. Hangilag -a felvétel idején (2016) mindössze hatvan volt- perfekt, színészileg pedig prózai színpadon is helytállna. Apró gesztusai, arcizmának egy-egy rándulása, amit csak tévén keresztül lehet látni, mindent elmond Klytaimnestráról...és Meier képességeiről. Adrianne Pieczonka igazán nagyszerű énekesnő, úgy pozícionálnám: méltó partnere a két megasztár-kolleginának. Esa-Pekka Salonen biztos kezű ura volt az operairodalom legnagyobb zenekari együttesének. Nagy produkció "Patrice Chéreau emlékére".
Megnézed, látod. Na látod?
Fent maradt tegnaprol az Elektra, ha es akit erdekel, meg megnezheti. Majd beirok par sort, szeduletes. Stemmere alig talalok szavakat.
A Lammermoori Lucia kituno, még a rendezés se rosz.
Elő van jegyezve, de köszönet a figyelmeztetésért!
Kwiecien, Netrebko, Beczala?
30-án lesz egy fantasztikus Anyegin, a legjobb, amit valaha láttam, ne hagyjátok ki.
(Renée Fleming, Ramón Vargas, and Dmitri Hvorostovsky, Valery Gergiev. February 24, 2007.)
Igen, akkor tért vissza hosszú betegség után a színpadra, abban a hitben, hogy minden rendben van. Az a noname tenor volt az egyetlen gyenge pontja az előadásnak!
2015 MüPában láttam A trubadúrt, csodálatos Netrebkóval, remek Zajick-kal, felejtős tenorral és a betegségéből éppen visszatért Hvorosztovszkijjal, akit tomboló közönség és virágözön köszöntött. Viaskodott a szereppel és a betegséggel, megható, emlékezetes este volt.
Nekem is! Nagyon jó szereposztás, a nyári közvetítés-sorozatban csak a felét láttam, de erősen reméltem, hogy a folytatásban ismét előkerül. Most fogom megnézni - nálam az éjszakai fennmaradás nem nagyon jön össze! Sokan nem szeretik Hvorosztovszkyt, és néha a Momuson is leszólják - miért éppen őt ne? - de szerintem Luna az egyik legjobb alakítása! Gyakran kimarad a felsorolásból, de Stefan Kocán remek Ferrando!
A Trubadúr nekem nagyon tetszik.
Ha jól láttam, a MET stream sorozatban november 19.-én közvetítik ugyanezt az előadást.
Classica TV Heute, 21:00 - 23:26 Uhr
Verdi - La Traviata
146 Minuten
„Dirigent Yannick Nézet-Séguin leitet das Orchester und Chor der Metropolitan Opera in einer Inszenierung von Verdis (1813-1901) La Traviata.
Die Solisten dieser Performance von Dezember 2018 sind Diana Damrau, Juan Diego Flórez , Quinn Kelsey, Maria Zifchak und Marco Antonio Jordao”
A mai nap c. rovat tanúsága szerint 1883-ban ezen a napon nyílt meg a New York-i Metropolitan Operaház. Az idei évforduló szomorú, ahogyan a teljes évad szomorú ... mert nincs.
Milyen egyéb okok? Szerintem az ész és az ésszerűség diadala a MET döntése.