vissza a cimoldalra
2022-12-04
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63942)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5768)
Opernglas, avagy operai távcső... (21628)
Társművészetek (2583)
Momus társalgó (6413)
Kedvenc felvételek (740)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7780)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8730)
Milyen zenét hallgatsz most? (25131)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2410)
Digitális kerekasztal (129)
Kedvenc előadók (2933)
Haladjunk tovább... (237)

Olvasói levelek (11896)
A csapos közbeszól (99)
Legfrissebb fórumaink
Birgit Nilsson (60)
Momus-játék (6359)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3319)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1598)
Pantheon (3198)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3188)
Kimernya? (4696)
Mi újság a debreceni Csokonai Színházban? (141)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5405)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5230)
Gaetano Donizetti (1012)
Csajkovszkij, Pjotr Iljics (208)
A díjakról általában (1179)
Balett-, és Táncművészet (6150)
A nap képe (2349)
Operett, mint színpadi műfaj (5258)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

2890   takatsa • előzmény2889 2022-01-21 20:13:49

A művésznő ebben a témában ezt nyilatkozta:

"Hátránya is van ilyen impozáns társulat tagjának lenni. Bécsben a covid előttig kiemelkedően fontos volt az operaturizmus. Ehhez az is kellett, hogy világsztárok lépjenek színpadra. Nyilván a vendégművészek viszik itt el a címszerepeket. Így ami előnye Bécsnek, az a hátránya is: nagyon sokat lehet tanulni, de egy pont után nincs feljebb. Van olyan szerep, amihez itt egyszerűen nem lehet hozzájutni.
Otthon talán eljátszhatom majd mondjuk Carment egyszer, itt ez társulati tagként szinte lehetetlen."

(Persze lehet, hogy nincsen igaza, nekem ebben személyes tapasztalatom nincsen.)

2889   chenier • előzmény2888 2022-01-21 14:41:53

Olvastam. Arra reflektáltam! 

2888   Klára • előzmény2887 2022-01-21 13:53:54

Én is olvastam a Vörös Szilvia művésznővel készült interjút, ebben ez szerepelt. Ellenvélemény esetén javaslom a teljes interjú elolvasását!

2887   chenier • előzmény2886 2022-01-21 12:47:48

Azért ez így nem teljesen igaz! 
A Bécsi Staatsoper tagjai közül elég sokan kaptak főszerepeket, sőt, vannak akik  pár év kis és középszerepes fellépések után nagy szerepekben karriert csináltak! 
 

2886   takatsa • előzmény2885 2022-01-20 19:24:13

Ez egy nagyon jó beszélgetés, sokmindent érint, és talán természetes is, hogy kinek-kinek más és más kelti fel ebből a figyelmét. Nekem pl. nagyon-nagyon tetszett a Késkszakálluról való beszélgetés, az, hogy milyen elmélyülten és sokrétűen gondolkozik a szerepéről. Aztán az is tetszett, hogy iskoláskorában elaludt az Erkel Hunyadin (ez talán nem véletlen). És persze az is érdekes, hogy Bécsben sem fenékig tejfel, a Covid őket is ugyanúgy megviselte, mint a pestieket. És aztán szóbahozta azt is, hogy úgy érzi, tovább kell lépni Bécsből, mert társulati tagként soha-de soha nem fog főszerepekhez jutni, hiszen azokat csak vendég-énekesek játsszák. Hogy is van ez? Talán nem is olyan jó társulati tagnak lenni, mert kezdetben jó a biztonságos akolmeleg, de ugyanakkor behatárolt a pálya és bedeszkázott a mennyezet? Viszont a beszélgetésnek arra a részére, amire amire te utalsz, egyáltalán nem emlékszem. :)) (Ez persze nem jelenti azt, hogy idehaza rendben van minden.)

2885   -zéta- • előzmény2884 2022-01-20 17:32:04

Azért tettem be elsősorban, mert egy Operaháztól jelenleg többé-kevésbé független művész nyilatkozata talán meggyőzi a kétkedőket, hogy nincs talán minden rendben azzal, ahogy idehaza a magánénekeseket kezelik az intézmények...

2884   Búbánat • előzmény2881 2022-01-20 11:58:18

Engem is  "megkapott" a Vörös Szilvia-interjúban taglalt témakörök. Roppant érdekes és elgondolkoztató, akár a (meg)tapasztaltak okán, a Művésznő által megfogalmazott mondatok, melyek tovább gondolásra késztetők. 

Köszönöm én is ezt a betett linket.

2881   -zéta- 2022-01-19 21:26:27

Egy érdekes interjú Vörös Szilviával... 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Magyar Állami Operaház

Wayne Eagling / Solymosi Tamás / Pjotr Iljics Csajkovszkij: A diótörő

18:00 : Budapest
Magyar Állami Operaház

Wayne Eagling / Solymosi Tamás / Pjotr Iljics Csajkovszkij: A diótörő

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

"A Zeneakadémia Műhelyei - Ének Tanszék"
zenei vezető: Sándor Szabolcs
Felkészítő tanárok: Dallos Erika, Varga Bence, Almási Tóth András, Alszászy Gábor, Virág Emese, Halmai Katalin, Kertesi Ingrid, Termes Rita, Sándor Szabolcs
Műsorvezető: Meláth Andrea (tanszékvezető)
Mozart: „Ah, guarda, sorella” – Fiordiligi és Dorabella kettőse a Così fan tutte című opera első felvonásából
Szabó Alexandra, Ortan Vivienne (ének), Alszászy Gábor (zongora)
Evening Rise
Dolhai Luca, Hunyadi Donatella, Fodor Ilka, Szekér Anna, Döbörhegyi Mihály, Havalda Balázs (ének)
Dallos Erika (zongora)
Monteverdi: Lamento della ninfa
Szőke Diána, Havas-Horváth László, Papp Zoltán, Bán Balázs, Gyárfás Balázs, Rátkay Áron (ének), Dallos Erika (csembaló)
Mozart: „Bald prangt, den Morgen zu verkünden” – a három fiú és Pamina jelenete A varázsfuvola című opera második felvonásából
Híves Boglárka, Garics Laura, Szikora Adél, Fodor Ilka (ének), Dallos Erika (zongora)
Brahms: Neue Liebeslieder, op. 65 – 1. Verzicht, o Herz, auf Rettung, 2. Finstere Schatten der Nacht, 7. Vom Gebirge Well auf Well
Mráz Nikolett, Finszter Eszter, Papp Balázs, Czinke László, Király Ádám, Mikulik Márton (ének), Dallos Erika (zongora)
Rossini: La regata veneziana – 1. Anzoleta avanti la regata, 2. Anzoleta co passa la regata
Ortan Vivienne (ének), Alszászy Gábor (zongora)
Kulisszatitkok – Betekintés a BA III. éves hallgatók nevetségesen misztikus pillanataiba…: Hogy készül egy csapat a produkcióra? Hogyan lesz a semmiből valami? Mit jelent a csoportdinamika? Van rossz ötlet? Nyilvános óra, avagy egy rendezőmentes próba 15 percben
Alkotók: Czinke László, El-sayed Jázmin, Hunyadi Donatella, Kovács Júlia, Mészáros Gréta, Szőke Diána, Termes Rita, Varga Bence
Fauré: Három dal, op. 23 – 2. Notre amour
Fauré: Öt velencei dal, op. 58 – 5. C’est l’extase
Fauré: Három dal, op. 7 – 2. Hymne
Mráz Nikolette (ének), Virág Emese (zongora)
Rahmanyinov: Szirenj (Orgona), op. 21/5
Rahmanyinov: Margaritki (Margaréták), op. 38/3
Szabó Alexa (ének), Alszászy Gábor (zongora)
Az MA opera szak bemutatkozása Almási-Tóth András vezetésével: Orfeusz – a zenei mítosz Monteverdi, Haydn, Gluck, Offenbach lábnyomán
Tuznik Natália, Kapi Zsuzsanna, Amy van Walsum, Beéry Benjamin, Fenyvesi Gabriella, Híves Boglárka, Papp Balázs, Szeleczki Artúr, Jóhansson Áron Ottó, Lei Jiang (ének)

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Han Chi Ho (zongora)
Grégoire Rolland: Vonal és kör, zongoraprelűd
Franz Schubert – Liszt Ferenc: Der Wanderer
Franz Schubert: C-dúr fantázia („Wanderer”), op. 15
Isang Yun: Interlúdium A zongorára
Liszt Ferenc: h-moll szonáta

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Liza Ferschtman (hegedű), Pablo Barragán (klarinét)
Liszt Ferenc Kamarazenekar (művészeti vezető: Várdai István, koncertmester: Tfirst Péter)
Prokofjev: 1. (D-dúr) szimfónia, op. 25 („Klasszikus”)
Hartmann: Kamara-concerto klarinétra, vonósnégyesre és vonószenekarra
Beethoven: D-dúr hegedűverseny, op. 61
A mai nap
elhunyt:
1976 • Benjamin Britten, zeneszerző (sz. 1913)
1993 • Frank Zappa, zeneszerző (sz. 1940)