vissza a cimoldalra
2022-11-29
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Társművészetek (2583)
Opernglas, avagy operai távcső... (21613)
Momus társalgó (6413)
Kedvenc felvételek (740)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63905)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5767)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7780)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8730)
Milyen zenét hallgatsz most? (25131)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2410)
Digitális kerekasztal (129)
Kedvenc előadók (2933)
Haladjunk tovább... (237)

Olvasói levelek (11896)
A csapos közbeszól (99)
Legfrissebb fórumaink
A díjakról általában (1176)
Balett-, és Táncművészet (6149)
A nap képe (2349)
Pantheon (3193)
Operett, mint színpadi műfaj (5258)
Kimernya? (4683)
Momus-játék (6352)
Sass Sylvia (490)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3306)
Ilosfalvy Róbert (1008)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5404)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1596)
Zenei események (1027)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (904)
Rost Andrea (2134)
Kolonits Klára (1237)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

3252   -zéta- • előzmény3251 2022-08-07 15:34:00

Inkább hallgass bele...

Annyira vicces, hogy olyanokkal vitatkozol ilyen kitartóan, akik - Veled ellentétben - odamentek és élőben tapasztalták meg az előadást...

3251   Edmond Dantes • előzmény3250 2022-08-07 15:15:56

Nekem elég és elég meggyőző volt pl. Beatrice 3199 alatt belinkelt cikke, köszönet érte :-)

3250   Beatrice • előzmény3248 2022-08-07 13:00:11

Tény, hogy egyes mellékszereplők a szokásosnál hangsúlyosabbak lettek, de ez messze nem tette főszereplővé őket. Ezt nyilván Ön is látta volna, ha kegyeskedett volna elmenni az előadásokra.

3248   Edmond Dantes • előzmény3243 2022-08-07 10:46:39

A sorok közé vagy nem is közéjük bújtatott megállapítások és a leközölt fotók árulkodóak. Ahol pl.Annina "erős" és quasi főszereplővé gyúrják, ott valami nagyon nem stimmel és egyéb borzasztóságokról olvasva is lehet "találgatni". A Momuson ennél kevesebbért is rendszerint "kifütyülik" a rendezőt. Én hiszek annak a fórumtársnak, aki gyér tapsról és csak nehezen kierőszakolt 2.meghajlásról számolt be. Nem örülök neki, csak rögzítem, amit más írt, aki ott volt.

3243   Károly • előzmény3242 2022-08-07 09:00:16

Így van, egyáltalán nem akarta a rendezés elnyomni az énekeseket!
Aki ott volt és látta a produkciót, tudja, hogy milyen volt! Aki meg nem ment el, csak a kritikákból találgat, annak nem sokat ér a véleménye.  

3242   Beatrice • előzmény3241 2022-08-07 00:03:12

Én nem éreztem úgy, hogy a rendező az énekesek fölé akart volna kerekedni. Szerintem a rendezés a helyszínnek megfelelő volt. Én a jobb rendezések közé sorolom. (Bár, bevallom, nálam mindig a zene az elsődleges, sose a rendezés kedvéért megyek el egy előadásra.)

3241   Edmond Dantes • előzmény3238 2022-08-06 20:49:47

A felsorolt rendezők és néhány további gyakori céltáblái az ún. (vagy annak vélt) "rendezői színház" utálóinak. Amit erről a szegedi Traviata-izéről itt-ott olvastam, abból nekem egy kevéssé sikerült, mondhatni erőszakolt és koncepciótlan rendezői színház produktuma jön le ... olyasmi, amivel a felsoroltak egy énekesekre fókuszált  produkcióban, már tehetségüknél fogva sem,  aligha rukkoltak volna elő. A táncos-koreográfus rendező talán az énekesek fölé akart kerekedni, ami eleve reménytelen és szereptévesztő vállalkozás volt.

3238   tollnok • előzmény3236 2022-08-06 13:47:13

Éppenséggel az Operavilág sok írása ilyen - ez van, mondjuk Zsótért, Alföldit és Kovalikot vagy Székely Krisztát a szerző nem feltétlenül kritizálja negatívan az írásaiban. Nem tudok nyilatkozni, én nem láttam ezt a Traviátát. A 2016-os debreceni előadásban viszont Kolonits Violettája  nagyon is volt valamilyen.

3236   Edmond Dantes • előzmény3235 2022-08-06 09:08:47

Fukarkodni éppenséggel kritikus megjegyzésekkel sem fukarkodik a cikk, ahogyan a 3199-ben belinkelt kritika sem. Úgy érzem, a szegedi produkcióval kapcsolatban a többség "csak a szépre emlékezik" , az énekesekről (még az egymondatos epizodistákról is) csak úgy záporoznak a szuperlativuszok -vannak azért elfogulatlanabb, kritikusabb hangok is-, a rendezésről pedig.... nos, ha ugyanez pl.Kovalik, Zsótér, Alföldi vagy Székely Kriszta munkája lenne, vélhetően már annyi keresztvizet leszedtek volna az éber szemű kritikusok és kommentelők a produkcióról, amennyivel felduzzasztható lenne a Genezáret-tó.

3235   tollnok 2022-08-06 07:27:38

Az Operavilág írása - nem fukarkodik a dicsérettel Traviata ügyben.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Magyar Állami Operaház

Richard Wagner: Az istenek alkonya

18:00 : Budapest
Ötpacsirta Szalon (FSzEK Zenei Gyűjteménye)

Szabó Marcell (zongora), Onczay Zoltán (gordonka), Kanyó Dávid (fuvola), Kővári Eszter Sára (ének)
Az est házigazdája: Madarász Iván zeneszerző


Liszt: 104. Petrarca-szonett, S.161/5
Bartók: Három Csík megyei népdal, BB 45b
Dohnányi: Ruralia Hungarica, Op. 32/a, 32/d
Horváth Márton Levente: Sonata da chiesa
Madarász Iván: Három történet oboára
Bella Máté: A pillangó álma
Balogh Máté: Hét hangya
Madarász Iván: Fú a szél a nádasban

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

Lajkó István (zongora)
"A fekete-fehér színei 2022"
Liszt: Zarándokévek, Második év: Itália – 47. Petrarca-szonett, 104. Petrarca-szonett, 123. Petrarca-szonett
Schubert: Három zongoradarab, D. 946
Medtner: Szonáta-ballada, op. 27

19:30 : Budapest
Nádor Terem

Nagy Réka (gordonka, viola da gamba)
Savaria Barokk Zenekar, vezényel: Németh Pál
C. Ph. E. Bach: A-dúr gordonkaverseny
J. Pfeiffer: A-dúr versenymű viola da gambára
A mai nap
született:
1797 • Gaetano Donizetti, zeneszerző († 1848)
elhunyt:
1643 • Claudio Monteverdi, zeneszerző (sz. 1567)
1924 • Giacomo Puccini, zeneszerző (sz. 1858)
1957 • Erich Wolfgang Korngold, zeneszerző (sz. 1897)