Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban?


2935 -zéta- 2021-11-23 13:34:14 [Válasz erre: 2934 -zéta- 2021-11-23 13:32:29]

És itt olvasható a szintúgy izgalmas folytatás...


2934 -zéta- 2021-11-23 13:32:29

Ugyan a Papageno csak Hollósi Zsolt szerint üzleti magazin, vagy ha igen, akkor a Revizoronline is az :-), de akkor már tegyük ide ezt a remek tanulmány első részét a vidéki operajátszásról...


2933 pio 2021-11-23 12:56:19

Egy másik kritika:

https://revizoronline.com/hu/cikk/9322/dido-es-aeneas-negyhangu-opera-szegedi-nemzeti-szinhaz/


2932 Héterő 2021-11-23 11:45:03 [Válasz erre: 2931 Tejberizs 2021-11-21 16:41:43]

                      Itt a helyes link a cikkhez.

        Ezt a mondatot nem értettem első nekifutásra:
A közönség remekül szórakozik, minden vesz, fölnevet a poénok után.
        A cikk végén jön a megfejtés:
A bemutató közönsége remekül vette a poénokat.



2930 Búbánat 2021-11-09 12:01:22

Szegedi Szabadtéri Játékok - 2022

Opera is szerepel a jövő nyári műsorprogramban:

Giuseppe Verdi La Traviatája a nemzetközi hírű Macerata Opera Fesztivállal koprodukcióban kerül színre. A „tükrök Traviátájaként” is ismert előadást eredetileg 1992-ben mutatták be Olaszországban, Szegedre olasz és magyar művészek közreműködésével érkezik.


2929 Gabor11 2021-11-07 15:02:37 [Válasz erre: 2927 Tejberizs 2021-11-07 12:01:55]

Kiváló írás, de nagyon lehangoló volt olvasni, mert sajnos igaz. Ahogy Lámpaoltogatóé is. 

Ami Tötös Rolandot illeti, szerintem nehezebb dolga van így, hogy csak magasságai vannak és eltűnt a középlágé minősége. Ez bajt sejtet....lehet, pihentetnie kellene a hangját és utána megpróbálni visszahozni az alapokat.

Kétségbeejtő, hogy a zenei vezetés ezt nem konstatálta és így foglalkoztatja. Sürgősen kéne egy jó énektanár!

 Ne legyen igazam, de a szintén egykori nagy reménység, Kóbor Tamás jut róla eszembe, akinek szintén magasságai maradtak meg. Csak Kóborban több zeneiség volt, szebb hangszín, jobb kiállás. Ugyanakkor a történelem ismétli önmagát. Fiatalokat kényszerítenek olyan szerepre, ami még, vagy egyáltalában nem nekik való. Nem értem, ez a darab ki kedvéért lett elővéve egyáltalán? Senkinek sem volt jutalomjáték.


2928 ladislav kozlok 2021-11-07 13:13:27 [Válasz erre: 2927 Tejberizs 2021-11-07 12:01:55]

Tisztelt Márok Tamás, Máthé Beáta nem drámai szoprán, maximálisan fiataldrámai vagy spinto-lirico. A tuboson látni, hogy drámai szeretne lenni, errol kell  lebeszélni. Nem Turandot, de Liu  illik neki, nem Minnie, de Pillango, Toscát énekelheti. 



2926 kétked 2021-11-02 22:53:48 [Válasz erre: 2924 lámpaoltogató 2021-11-02 09:03:58]

Ez tömény májbaj. Kár volt az erőlködésért! 


2925 Tejberizs 2021-11-02 17:07:21 [Válasz erre: 2921 Gabor11 2021-11-02 01:37:30]

Lehet, hogy inkább mezzo Máthé Beáta, határozottat nem merek állítani. Mindesetre nekem úgy tűnt, nem "fekszik" Neki igazán Mimi szólama. Technikailag megoldotta ugyan - még sokkal jobban is, mint Bordás Barbara! -, de "erőltetett"-nek éreztem. Lehet, hogy az artikuláció is ezért hagyott kívánnivalót maga után: sajnos sokszor volt számomra érthetetlen a szövegmondása, már nem túl magas fekvésben is. Nyilván "keresi" még a hangját, a Neki való szerepeket, ezért többfélével is próbálkozik. A Dido után többet fogunk tudni... És igen, a magas fekvésben én is több felhangot, több "pezsgés"-t igényelnék; főleg, ha komolyan gondolja, amit szerepterveiről nyilatkozott.


2924 lámpaoltogató 2021-11-02 09:03:58

Kedves Szerkesztők, kedves fórumtársak, a "szerkesztés" funkció segítségével, végül is elkészült a nagy mű. Hurrá!!!


2923 lámpaoltogató 2021-11-02 08:38:41

Kedves Szerkesztőség, kedves fórumtársak. Írtam pár sort a szegedi Bohéméletről, de sehogyan sem sikerült fölvsempésznem ide a fórum lapjaira. Megpróbáltam részletekben, az első kísérlet sikerült, de a második részletet megint elkapta a kisördög. Sajnálom...


2922 lámpaoltogató 2021-11-02 08:30:38

Ahogy beharangozták, az új szegedi Bohémélet alkotói lerántották a leplet a mű titkairól. Nélkülük sose tudtuk volna meg, hogy Mimi lakcíme változott, ámulva láttuk, hogy a 3. felvonás elején a tejesasszonyokkal együtt érkezik, valahonnan Neuilly felől. Ez a borongós téli felvonáskezdés egyéb meglepetéssel is szolgált. Tanúi lehettünk, ahogy Musetta – akiből a koncepció közönséges prostituáltat csinált – rosszkedvűen bekaszírozza a szolgálataiért járó pénzt a vámőrök tisztjétől, majd váratlanul eldirigálja a külső kart. Az is kiderült az előadásból, hogy Schaunard pokolba kívánja Rodolfo-t, annyira tetszik neki Mimi. Az alkotók arról is gondoskodtak, hogy a szereplők egymás titkairól is leráncigálják a lepleket. Schaunard és Marcello visszalopózik, hogy kilesse Rodolfo és Mimi egymásratalálását, utóbbinak még arra is van érkezése, hogy obszcén jelekkel bátorítsa barátját cselekvésre. De Mimi is kilép Barriére d'Enfer előtti rejtekéből, hogy kioktassa Marcellót. Mindent tudunk – többnyire erőltetett intimitásokat, hamis belemagyarázásokat – mintha a Való Világot néznénk, csak azt nem tudjuk hova tűnt a poézis, hova tűntek az érzékeny remekmű tragikusan törékeny személyiségei. 

 Mert hogy a négy barát mindegyike egyazon garderobe uniformizált szürke öltözékében lép színre, hogy aztán belesímuljon a tragikusan fantáziátlan és ügyetlen színpadkép szürkeségébe.

Zajlik az előadás flottul, jól szervezetten, de mintha nem történne semmi, egyik ária a másik után, jaj már vége, észre sem vettük. S erről az is tehet, aki a karmesteri pulton nem csak a pálcát tartja szokatlanul a másik kezében, de a feladatát is eltévesztette. Ahelyett, hogy sárkányként röptetné énekeseit, leráncigálja őket az egyhangú taktírozás unalmába.

Jók voltak: a kórus, meg néha a zenekar, főleg, mikor földerengett bennük a valódi előadások egy-két emléke. Igaz, akkor szétmentek, de annak legalább valami köze volt a művészethez.

Szomorú este volt.
 


2921 Gabor11 2021-11-02 01:37:30 [Válasz erre: 2919 Tejberizs 2021-11-01 21:55:18]

Akkor ön szerint is inkább mezzo Máthé? Sokat töprengtem ezen, mert a magasságai más színűek és elvékonyodnak. Nem ragyognak úgy. 



2919 Tejberizs 2021-11-01 21:55:18 [Válasz erre: 2913 daunerni 2021-10-31 15:56:30]

Köszönjük zéta Bohémélet-beszámolóját! Nagyjából egyetértek vele. Lehet, hogy bennem van a hiba, de én nem tudtam megbarátkozni Máthé Beáta Mimi-éneklésével. Egyedül a "Sono andati" részlet tetszett igazán, ahol az Ő saját regiszterében énekelhetett.

A pénteki bemutatón (okt. 22.) szereplő előadókat jórészt korábbról már ismertem. Tőlük nagyjából azt kaptam, amit várni lehetett. Két főszereplő volt számora ismeretlen: Dinyés Dániel és Sándor Csaba. Nagyon tetszett Sándor Csaba éneklése és színpadi jelenléte! Örömmel hallottam ezt a szép, ígéretes lírai baritont! Nagy reményekkel várom Don Giovanni-ját! Vele ellentétben sajnos elég nagy csalódást okozott Dinyés Dániel vezénylése! Láthatóan nagyon igyekezett megfornálni a művet; ennek ellenére sokszor nyers, sőt helyenként kimondottan durva volt a hangzás. Az énekeseket is elnyomta a zenekar, főleg az első felvonásban. A nagy dallamok "kifeszítésé"-vel is adós maradt számomra, így elmaradt a "mámor" és a "megrendülés" is.


2918 lámpaoltogató 2021-11-01 13:18:19

Kedves márta, küldtem önnek privát üzenetet...


2917 lámpaoltogató 2021-11-01 12:55:07 [Válasz erre: 2915 márta 2021-10-31 21:06:52]

Írnék, de a Momus nem enged be...


2916 Gabor11 2021-11-01 12:32:27

Gratulálok Zéta beszámolójához! Teljes mértékben egyetértek vele, ami a tenoristát illeti. 


2915 márta 2021-10-31 21:06:52 [Válasz erre: 2912 lámpaoltogató 2021-10-31 12:37:55]

És sajnos még lámpaoltogató sem írt.


2914 Tejberizs 2021-10-31 16:22:40 [Válasz erre: 2913 daunerni 2021-10-31 15:56:30]

Ez jó hír! Köszönjük!

Más: Interjú Gyüdi Sándorral a delmagyar.hu oldalról. (Nyomtatásban már csütörtökön megjelent.)


2913 daunerni 2021-10-31 15:56:30 [Válasz erre: 2911 Gabor11 2021-10-30 22:25:34]

Még egy kis türelmet kérünk...


2912 lámpaoltogató 2021-10-31 12:37:55

bohémélet


2911 Gabor11 2021-10-30 22:25:34 [Válasz erre: 2910 Tejberizs 2021-10-30 22:00:05]

Én is kerestem kritikát, sikertelenül...mostmár a Tiszatáj és Délmagyar sem írt. Legalábbis eddig. Pedig volt mindig a premierekről beszámoló. 


2910 Tejberizs 2021-10-30 22:00:05

Érdekes, hogy Gabor11 fórumtárs alábbi hozzászólásán kívül semmilyen reakció nem érkezett a Színház mostani Bohémélet produkciójával kapcsolatban. Én legalábbis eddig sem itt, a Momuson, sem máshol nem láttam erről szóló írást. Pedig hosszú idő óta ez volt az első operaelőadás Szegeden, ráadásul a produkció az új operai vezetés bemutatkozása is volt. Ennyire érdektelen lett volna az eddigi három előadás?


2909 Gabor11 2021-10-26 17:54:31

Én néztem és egyáltalán nem voltam elragadtatva Tötös Roland énekesi és "színészi" teljesítményétől. Nem értem, mi lett az egykori ígéretből. Hangja középlágéban orros, elvékonyodó, nagyon csúnya színű, magassági vannak, de ez vajmi kevéssé vígasztalt az iskolás megformálás mellett. 

  Emellett csalódás volt nekem az előadás Ferenczy Orsolya miatt is, hangja is lebegett kissé, de sajnos inkább a külső megjelenése nem kiabált a szerepért. Nem.minden a külső, de azért fontos.


2908 ladislav kozlok 2021-10-24 23:31:02 [Válasz erre: 2907 Tejberizs 2021-10-24 15:15:57]

Sajnos nem voltam Szegeden a bemutaton. Nem Santuzza de Mimi , Tatjana, Pillango  és Liu  i llik a kis muvészno hangjához, Turandotrol álmodnia sem  szabad. 

Máthé probalja  megállni a helyét,  például a  Belverder   énekversenyben, spinto-lirico fachban.   


2907 Tejberizs 2021-10-24 15:15:57

Beszélgetés Máthé Beátával - a Bohémélet produkció egyik Mimijével - a tiszatajonline.hu oldalról


2906 Tejberizs 2021-10-17 17:52:22

Bocsánat, kicsit megkésve: beszámoló az említett közönségtalálkozóról a szeged.hu oldaláról



2904 Tejberizs 2021-09-19 18:45:51

"A Szegedi Nemzeti Színház évadnyitó társulati ülésén fogalmazott úgy Dinyés Dániel zenei vezető, hogy ebben az évadban turbóra kapcsol az operatagozat."

Írás a Délmagyarország tegnapi (2021.09.18.) számában és a delmagyar.hu oldalon.


2903 Heiner Lajos 2021-08-11 05:14:45 [Válasz erre: 2901 Gabor11 2021-08-11 00:07:17]

Pál Tamás...


2902 Gabor11 2021-08-11 00:07:20

2901 Gabor11 2021-08-11 00:07:17

Nagyon sajnálom, hogy Kónya Krisztinát ilyen méltatlanul mellőzik. Pedig kitűnő Mimi volt és lehetne és a Marica is érte kiáltana, Hannának is remek volt, érti a műfajt...

Ugyanakkor Somogyvári Tímea Zita pedig kiváló Mozart hang....ott vannak és nem használják őket....kiábrándító


2900 Búbánat 2021-08-10 19:45:07

Múltidéző

Szegedi Népszava, 1946-07-07 / 150. szám

„13 — szerencsés szám!”

„Kis lexikon a közönség kedvenceiről”

Nem önhibájából kezdte meg elkésve idei évadját közvetlenül karácsony előtt a Szegedi Állami Nemzeti Színház. Az el­vesztett időt pótolja. Noha már jócskán benne vagyunk a nyári kánikulában, a színház még két hétig játszik és csak az­után kezdődik a szünet. Az őszi szervez­kedés alkalmával túlnyomórészt új szí­nészek, énekesek kerültek a színházhoz, de a hét hónapos játékidő alatt a közön­ségnek volt alkalma megismerni és meg­kedvelni őket.

A közönség kedvencei közül találomra szólítottunk meg tizenhármat. Tizenhár­mat, ezzel is bebizonyítva, hogy fütyülünk a babonára. Művészekről lévén szó, nem merünk arra vállalkozni, hogy akár rang­sor, akár — Isten ments! — kor szerint sorakoztatjuk fel őket.

Ragaszkodunk a szigorú ábécé sorrendhez.

Bakos Gyula
már négy éve van Szegeden, ismerik a szegediek.
— Székesfehérváron kezdtem játszani —mondja — színiiskolát nem végeztem, a színpadon kezdtem tanulni a mesterséget: ez a legjobb iskola. A Bánky-féle staggione-társulattal bejártam az országot, azután Debrecenbe kerültem. Tíz évig vol­tam ott, onnan jöttem Szegedre. Kezdettől fogva karakter-szerepeket játszottam. Ked­venc szerepem? Az igazi színész számára minden jó szerep kedvenc.

Benkő Miklós
— Építészmérnöknek indultam családom kívánságára. Már a második évben a szinésziskolába jártam, mert szülővárosom­ban Jászberényben Pethes Imre ösztönözött erre a pályára. A következő évben a sziniiskola legyőzte az egyetemet, azt foly­tattam. 1922-ben mutatkoztam be Sze­geden a „Hattyú“  trónörökösében. Utána a „Liliom“  következett. Következő évben Sebestyén Géza Budára és Miskolcra szerződtetett. Négy évig voltam nála. Azután szó került a Nemzeti Színházról, de a politikai viszonyok megakadályozták szerződtetésemet. Abbahagytam a pályát. Tizennégy évig feléje sem néztem szín­háznak, mozinak. A kritikákat, színlapokat mind elégettem. A felszabadulás után is­mét Szegeden kezdtem, ismét a Liliommal. A régi Vígszínház gárdájának szellemében nevelkedtem. Akkor is infláció volt, akkor is éheztek, nyomorogtak a színészek, de szívesen nélkülöztek a hivatásukért.

Darvas Ibolya
az opera koloratúrszopránja:
— Revolverrel kényszeritettek először énekelni. Székely Mihály régi jó barátunk volt és kiváncsi volt a hangomra. „Nem tudok énekelni“ - hangoztattam. Elővette re­volverét és megfenyegetett. Inkább éne­kelni kezdtem. Meglepte a hangom és rá­beszélt erre a pályára. Maleczky Biankánál tanultam, később, mint zeneakadémiai nö­vendék, sokat énekeltem hangversenyen, rádióban. Vizsgák után a Városi Színház szerződtetett első koloratúrszopránnak. A „Rigoletto“  Gildájában mutatkoztam be. Családi körülmények miatt nem tudtam elfogadni több külföldi meghívást. Énekel­tem a Fővárosi Operettszínházban Alpár Gittával felváltva a Dubarryt is. A na­gyobb vidéki városokat bejártam hang­versenyeken. Pesten is sokat énekeltem, a felszabadulás után kerültem Szegedre.

Érdy Pál
már bejárta egész Európát, mielőtt Sze­gedre került.
— Dacos fiú voltam. Énekest dicsértek előttem. Azt mondtam: ezt én is megtu­dom csinální. Így figyeltek rá a hangomra. Makay Mihály kezdett tanítani, de tanul­tam három hónapig Saljapintól és a sze­gedi ünnepi játékok során Apollo Granfortével énekeltem együtt. Elsőnek a Városi  Szín­házban léptem fel, onnan már a drezdai operához szerződtetett Fritz Busch. 1935-ben Egyiptomban jártam, kairói és alexan­driai vendégszereplések után a bécsi Staatsopera, majd a prágai opera szerződtetett. Vendégszereplések alkalmával Eu­rópa minden országát bejártam. 1939-ben a párisi nagyoperában volt szerződésem. Amikor olasz társulatok jöttek, velük éne­keltem. Szép emlékem a Giglivel együtt énekelt Rigoletto, Párizsban már aláírtam egy előzetes szerződést a New York-i Met­ropolitan operához. Hazajöttem elbú­csúzni, de visszamenni nem tudtam: há­ború volt. Most Szegeden maradok. Meg­hívásom van vendégjátékra a bécsi ope­rához, de nem tudok elmenni, nem kapok útlevelet.

Fehérpataky Ervin
okos ember. Előre látta a késő éjszakáig dolgozó, millió nulla közt a tévelygő banktisztviselők sorsát. Inkább énekes lett.
— Közgazdasági egyetemet végeztem, de utána átálltam és inkább énekelni kezd­tem. Három évig énekeltem a kolozsvári operánál, egy évig Pesten, aztán Szegedre kerültem. Szeretem Sparafucile, Basilió, Collin szerepét énekelni, de remélem lesz alkalmam a többit is megpróbálni. Mikor otthagytam az egyetemet, nem gondoltam volna, hogy Szegeden mint operaénekes „billiomos“ leszek.

Hidy Franciskát
Szegeden csak Pillangókisasszonynak ne­vezi a közönség. Ebben a szerepben mu­tatkozott be és aratta sikerét.
— Székesfehérváron jártam iskolába. Ott fedezték fel, hogy tudok énekelni. A zeneművészeti főiskolára kerültem, 1941-ben onnan mindjárt a kolozsvári operá­hoz, ahol első szerepként a Bohémélet Mimijében mutatkoztam be. Kolozsvárról kerültem Szegedre. A művészélet nagy fájdalma volt édesanyám halála, aki nem vehette ki részét a sikerekből. Legnagyobb örömöm az, hogy Kolozsvárott elnyertem a báró Kemény János által alapított serleggyűrűt. Szegeden pedig a Móra-díjat.
 

Horváth Júliát
keveset látni a „társaságban “. Még a színházi kispadon is ritkán ül kint. Na­gyon szorgalmas, dolgozik, tanul, képezi magát. Tavaly még csak a kórusban sze­repelt, idén kisebb szerepekkel kezdte, de a befejezés, a „Veszélyes forduló“  Betty-je már komoly teljesítmény volt. Meg is állta a helyét benne és megmutatta, hogy lesz belőle valami.

Hotty Éva
— Zárdába jártam, apáca akartam lenni. Szüleim kétségbe voltak esve. Sokat sza­valtam, énekeltem a zárdában, biztattak: a másik végletre határoztam el magam. Színésznő lettem, „úgy is hamar otthagyod a pályád“— mondták a szüleim. Nem volt igazuk. Az első vizsgaelőadáson sikerem volt, Miskolcra kerültem. Nagyon sokat játszottam minden szerepkörben. Voltam komika, operettprimadonna, naiva is. Szép emlékem a Rózsahegyi Kálmánnal játszott Vén gazember, ahol az öreg Perkálnét alakítottam. Miskolc után számos vidéki városba elkerültem a Kardos-staggionéval, majd Nagyváradra szerződtem. A múlt év közepén kerültem Szegedre.

Kozák László
a fiatal gárda legtehetségesebbje:
— 1938-ban végeztem a szinészegyesületi iskolát. A Magyar Színházban kezdtem játszani, de a háború kisodort onnan és honvédjelmezben három és fél évig katonát alakítottam. Utána játszottam Kassán, Nagyváradon, Szabadkán, így kerültem Szegedre.

Majláth Mária
— Szüleim ellenezték, hogy színész­nőnek menjek. Ragaszkodtam tervemhez, elmentem a színiakadémiára felvételi vizs­gát tenni. Egyhangúlag felvettek. Sokat dolgoztam, tanultam, a vizsga után Mis­kolcra kerültem Sebestyén Gézához. In­nen a soproni színtársulathoz szerződtem. A felszabadulás után a legelső időkben már Debrecenben játszottam. Sokat   ját­szottam Júliát, a Krétakör kínai leányát, Dérynét. A sok szerep közül ezekre em­lékszem hirtelenjében vissza.


Nádas Tibor
— Hatodik gimnazista koromban el akartam „bliccelni“  az énekkari sorozást, mert nem maradt volna időm futtballozni. Az énektanár erősebb volt: kipróbálta a hangomat. Azt mondta: jó. Ezzel még megkeresed kenyeredet. Küldd be az édes­anyádat. Anyám kétségbeesve ment az iskolába, azt hitte, rossz fát tettem a tűzre. Figyelmeztették, hogy tanittasson énekelni. A zeneakadémiát elvégeztem, aztán jött a háború, Budapest ostroma. A felszabadulás után csak statiszta-szerepekhez jutottam. Szegeden énekeltem először „egyedül “. A Carmen Zuniga hadnagya volt az indulás.

Simándy József
őstehetség. Maga mondja el, hogyan in­dult.
— Műkedvelő előadásokon vették észre, hogy jó a hangom. Biztattak, tanuljak énekelni, mert érdemes tanulnom. 1940-ben kerültem az opera énekkarába, 1944-ben énekeltem első önálló szerepemet a Parsifalban. Szegedre jutva kaptam első nagy szerepemet, a Carmen Don José-ját.

Simándy ebben a szerepében megmutatta, mit tud. Sokat várunk tőle.

Zsedényi Károly
az operatársulat balettmestere sem odaindult, ahová jutott.
— A Nemzeti Színház ösztöndíjas pró­zai színésze voltam. Balettbemutatókon, előadásokon kaptam kedvet a tánchoz. Az Operaház éppen akkor olyan táncost ke­resett, akinek erős a prózai színészi ér­zéke. Elmentem próbára, megfeleltem, ott­maradtam. Tizennégy évvel ezelőtt az Operaház szólótáncosa lettem. Mint Árva Józsi mutatkoztam be, később minden ba­lettben végigszerepeltem. Európa minden városát megjártam vendégjátékok alkal­mával.
 

Tizenhármán vannak. Tizenhárommal beszéltünk csak, de sokkal többen vannak a szegedi közönség kedvencei. Kitelik be­lőlük talán még kétszer is tizenhárom. Róluk a legközelebb.

(BP)


2899 lujza 2021-08-09 00:15:13 [Válasz erre: 2898 Edmond Dantes 2021-08-08 09:04:23]

De, feltűnt a járvány, és az is, hogy mostanában mégis elég sok előadás van, pl. Zéta is írt beszámolót Szegedről. És minden intézmény tervezi a folytatást, aztán meglátjuk, mi lesz. Mindenesetre valószínűleg én kevésbé zárkóztam be, és jegyeket is merek vásárolni, mert minden elmaradt előadás árát visszakaptam eddig.


2898 Edmond Dantes 2021-08-08 09:04:23 [Válasz erre: 2897 lujza 2021-08-08 00:04:02]

Kedves Lujza, neked sem tűnt fel, hogy másfél éve járvány van? Nemhogy közös utazások nem voltak, de többnyire megnézni sem volt mit, hol. Hogy boldogabb idők voltak, vannak-e, azt legalábbis kétlem. Bővebben ld. Operett a MR-ban-topik 4832.


2897 lujza 2021-08-08 00:04:02 [Válasz erre: 2896 pagliacci 2021-08-07 08:06:52]

Nincs mese, valószínűleg le kéne menni Szegedre, ha hallani akarjuk azt a Stuart Máriát. Már Zéta Szöktetés esszéjét is irigyen olvastam. Csak az a dilemma mindkét operánál, hogy kettős szereposztással megy, de nem derül ki, mikor ki énekel.

Egyébként valaha, a boldogabb momusos időkben még egyesek közös vidéki kiruccanásokat is szerveztek.


2896 pagliacci 2021-08-07 08:06:52 [Válasz erre: 2893 Edmond Dantes 2021-08-05 14:19:22]

Érzésem szerint a 600 fő a zenekar nélküli eseményeknél (lefedett zenekari árokkal) lehet reális.


2895 Edmond Dantes 2021-08-05 14:40:50 [Válasz erre: 2894 takatsa 2021-08-05 14:33:48]

Anyuska és Jónáska (viziló nélkül is:-)) ... de legyen neked (nektek) igazad :-)


2894 takatsa 2021-08-05 14:33:48 [Válasz erre: 2893 Edmond Dantes 2021-08-05 14:19:22]

Hát mi töltené meg az Erkelt, ha nem Boross Csilla és Kolonits Klára?


2893 Edmond Dantes 2021-08-05 14:19:22

Úgy látom, a Bánffy-terem befogadóképessége változtatható, kb. 400-600 fő. Ez elég lehet a szegedi Donizettire, főleg ha 600-ra bővíthető a nézőtér. Erkel ismét kongana.


2892 Klára 2021-08-05 14:06:54 [Válasz erre: 2891 lujza 2021-08-04 23:45:42]

Kiváló helyzetfelismerő képesség!  Egyébként ha a vidéki és a határon túli színházak vendég-előadásait kipakolják az Erkelből, az a döntés is felvet bizonyos értelmi képességeket.  Ennyire taksálják őket, vagy ennyi érdeklődőt ssaccolnak?


2891 lujza 2021-08-04 23:45:42 [Válasz erre: 2890 Búbánat 2021-08-04 17:50:34]

A Stuart Mária esetében ez a helyszín több mint "zseniális " lenne. A Bánffy terembe befér vagy háromszáz ember, ezt hogy képzelik?


2890 Búbánat 2021-08-04 17:50:34 [Válasz erre: 2889 takatsa 2021-08-04 17:21:55]

Talán a Primavera 2022  részeként elhozza nekünk a Szegedi operatársulat valamelyik operát: szívem szerint Donizetti Stuart Máriáját! - jövő májusban már az Eiffel Műhelyház  lesz a  helyszíne a vidéki és határon túli színházak  pesti vendégjátékának a korábbi befogadó, Erkel Színház helyett. (lásd a jövő évad Kalendáriumát az Opera honlapján)


2889 takatsa 2021-08-04 17:21:55 [Válasz erre: 2888 Tejberizs 2021-08-04 16:40:22]

Nocsak, Boross Csilla és Kolonits Klára együtt, ez nem semmi, felhozhatnák Pestre is az előadást. :) De Dido és Aeneas magyarul? Hmmm.


2888 Tejberizs 2021-08-04 16:40:22

A Színház honlapján olvashatók a jövő évad operaprodukcióinak tervezett szereposztásai:

Szöktetés a szerájból, Don Giovanni, Bohémélet, Maria Stuarda, Dido és Aeneas, Négyhangú opera


2886 Gabor11 2021-07-28 23:38:29 [Válasz erre: 2880 Csákovics 2021-07-28 11:03:13]

Nagyon kegyetlen írás. 


2880 Csákovics 2021-07-28 11:03:13 [Válasz erre: 2879 Heiner Lajos 2021-07-28 07:07:08]

Ritka illetlen egy írás.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.