Most tudom folytatni. Elmondom, hogy az első tippjeim között volt Liszt oratóriuma. Bele is hallgattam, de csak mindhárom rész elejébe. Felületesen futottam át az angolul olvasható címeken, és nem vettem észre, hogy máshol is lehet benne zenekari részlet. Angolul találtam, az I. rész 4. tétel végén ott van ugyan a sor végén zárójelben, hogy "orchestral", amit nem vettem észre, az eleje viszont a "song" vagyis "dal" szóval kezdődik angolul, amiből hibásan azt a következtetést vontam le, hogy éneklik a tételt, tehát másutt kell keresni a megfejtést.
Amikor semmi más nem segít, akkor igyekszem megtalálni a zene hangnemét. A jelenleg aktuális kórusmű zenére is nem rögtön, de végül úgy találtam rá, hogy először megtaláltam a hangnemét. (Ezzel nem nyújtok a többieknek spoilert, mivel már eddig is többször propagáltam a fórumunkban, hogy jó módszer lehet beírni a kereső mezőbe a hangnemet és még valami jellemzőt a hallott műről, a zeneszerzőt, ha sejtjük, hogy ki lehet vagy a műfajt, ha felismerjük, esetleg a résztvevő hangszereket kamaramű esetén.) A Liszt zene esetén viszont bele tört a bicskám a hangnem megállapításába. A megfejtés megjelenése után megnéztem a részlet kottáját, amit zongora verzióban találtam meg. Rájöttem, hogy ez a huncut Liszt Ferenc többször szünet nélkül módosított a hangnemen. Van a kottában 1 kereszt, 3 kereszt, 1 b, 5 b előjelzésű és előjelzés nélküli részlet is. Aztán az utolsó hangnál is egyszerre 3 billentyűt üt le a jobb kéz a kottán, és nem tudom, melyik a domináns.
|