vissza a cimoldalra
2021-06-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11685)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4732)
Operett, mint színpadi műfaj (4819)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62655)
Kimernya? (4075)
Momus-játék (6065)
A MET felvételei (1513)
Pantheon (2916)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5164)
Erkel Színház (10858)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2233)
Milyen zenét hallgatsz most? (25077)
Franz Schmidt (3849)
Régizene (7425)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2875)
Opernglas, avagy operai távcső... (20958)
Társművészetek (2404)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

399   Cilike • előzmény398 2016-11-06 13:36:23
Csak pár dolgot reagálnék:
Ez NEM szakrális mű.
Neill nem azért énekelt falzettben a Hostiasnál, mert a piínoja túl sok lenne, hanem mert nincs neki.
A karmestert illetően éppen hogy a szólistákat beküldte, hadd tapsolják meg őket és ő csak utána jött ki. Annyit mondhatok, hogy kiegyensúlyozott és nincs problémája az önbizalommal. Hiúnak hiú, ezt aláírom, de nem a többiek kárára. Számomra Saccaninál narcisztikusabb karmester nem volt, azok között, akikkel dolgoztam. Ő dönt minden csúcsot téren.
398   takatsa 2016-11-06 13:20:47
Nekem elég vegyes érzelmeim vannak a pénteki Requiemmel kapcsolatban. Az biztos, hogy összehasonlíthatatlanul jobb volt az egy évvel ezelőttinél, azzal a förmedvényes német szopránnal, még most is hideglelést kapok, ha rá gondolok. Kb. a fele előadásig nagyon tetszett a pénteki. A kis olasz karmester igen szépen indított, az első tétel áttetsző, bensőséges, áhítatos volt. A Dies irae nagyszerűen szólt. Aztán a Larcimosa közben történt valami, egy csodás alt-szóló után gyorsult és zaklatottá vált a tempó, a Sanctus még parádés volt, de aztán valahogyan elveszítette a scralitását az előadás, valószínűleg a hajszolt tempók miatt.
Az énekkar és a zenekar kiváló volt (egy csellószólamot leszámítva). A szólisták közül Stuart Neil nagyon tetszett. Ez a "szerep" sokkal jobban állt neki, mint Radamesé. Kotta nélkül énekelt, és a hangja elementáris. Az Ingemisco-ban az emberi érzelmek teljes skáláját felvonultatta. Egyedül a Hostias tételben volt túl sok a falzett, valószínűleg azért, mert az ő pianója az akusztikus környezetben inkább fortenak hatott volna. Shöck Atala bámulatos, világszép hang, átélt, hittel és alázattal teli előadás. Számomra az ő Lux aeterna tételénél ért véget az előadás. Palerdi nem képviseli azt a színvonalat, mint a többi szólista. És ez az előadás egészére is rányomta a bélyegét, hiszen sok tételben az ő szólójára kellett volna építkeznie a zenekarnak és a kórusnak.
Nem akarok ünneprontó lenni, de feltehetően az Erkel akusztikája miatt, ezen az előadáson Kolonits hangja nem érvényesült. Akik szeretik őt, azok feltehetően nem ezért az előadásáért szeretik.
Azért ezzel a fiatal olasz karmesterrel lehet egy kicsi baj. Nem vagyok pszichológus, de úgy érzem, túlkompenzál valamit, és ez a túlkompenzáció sajnos ront az előadás minőségén. Ez az előadás közben bennem motoszkáló gondolat a tapsnál tudatosult, amely során a karmester nagyon vigyázott arra, hogy végig a pulpituson álljon. Ha nagy művésszé akar válni, akkor először a saját maga hiúságát kell legyőznie.
Én - gondolom másokkal együtt - visszaemlékszem a "régi szép időkre", amikor Gardelli vezényelt, és a szólisták Tokody I., Pánczél É, B. Nagy I, Polgár L. voltak. Hát ez az előadás nem az az előadás volt.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
MÜPA Home

A felvétel a Müpa 2019. június 14-i előadásán készült.

WAGNER: A walkűr
A mai nap
történt:
1821 • A bűvös vadász bemutatója (Berlin)
született:
1927 • Ilosfalvy Róbert, énekes († 2009)
1943 • Marton Éva, énekes