vissza a cimoldalra
2022-12-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Kiemelt fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (5779)
Opernglas, avagy operai távcső... (21629)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (63972)
Társművészetek (2585)
Momus társalgó (6413)
Kedvenc felvételek (740)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7780)
Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik (8730)
Milyen zenét hallgatsz most? (25131)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2410)
Digitális kerekasztal (129)
Kedvenc előadók (2933)
Haladjunk tovább... (237)

Olvasói levelek (11896)
A csapos közbeszól (99)
Legfrissebb fórumaink
Balett-, és Táncművészet (6159)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (3325)
Operett, mint színpadi műfaj (5259)
Pantheon (3201)
Momus-játék (6361)
A díjakról általában (1180)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1599)
Birgit Nilsson (60)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (3188)
Kimernya? (4696)
Mi újság a debreceni Csokonai Színházban? (141)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5405)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (5230)
Gaetano Donizetti (1012)
Csajkovszkij, Pjotr Iljics (208)
A nap képe (2349)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43
számlaszám:
11711003 20016193

apróhirdetés feladása:

608   Klára • előzmény607 2022-05-18 19:23:38

Bocsánat, semmiképpen sem csökkentett létszámú zenekarra gondoltam, ez szerintem is abszurd. A zeneszerző előírásait  tiszteletben kell tartani. Az Eiffel csak azért fordult meg a fejemben, mert az Operaházban esetleg tartandó előadásnál fél-harmadig megtöltött nézőtér valóban lehangoló lenne. Valamikor az Eiffel megnyitáse előtt Ókovács Szilveszter egy interjúban arról beszélt, hogy az Eiffel alkalmas lenne olyan darabok bemutatására, melyek jellegüknél fogva kisebb érdeklődésre tarthatnak számot. Az sose jutott volna eszembe, hogy egy ekkora beruházással megvalósított intézményben nincs lehetőség egy megfelelő méretű, létszámú zenekar elhelyezésére.

607   takatsa • előzmény606 2022-05-18 16:47:02

Én nem javasolnám Kurtág operáját az Eiffelben előadni, mert nagy zenekar szükséges hozzá, olyan hangszerekkel, amit csak el tudsz képzelni, rengeteg ütőssel, pianinóval, harmonikásokkal, cimbalommal. És az a véleményem, hogy mindent úgy kell előadni, ahogyan a zeneszerző azt megírta, soha többet kiherélt Pelléas és Melisande.

606   Klára • előzmény604 2022-05-18 15:23:34

De a nagy dérrel-dúrral beharangozott Eiffel Műhelyházban talán műsorra lehetne tűzni! Az internetes jegyvásárlási lehetőség sokakat megmozgatna. Az április 30.-i és május 8.-i Boccenagra már nem Domingo-val ment, mégis sok külföldi néző volt jelen, még a harmadik emeleten is!

604   Edmond Dantes • előzmény602 2022-05-18 10:17:06

A hazai érdektelenséget még csak felmérni sem kell:  v a n. Jó esetben árukapcsolással = bérletben kitűzhető lenne Kurtág György operája, aztán sokan nem mennének el rá. Nem lenne felemelő látvány a félig-kétharmadig üres nézőtér. Közhely, de mégis igaz, hogy Bartók opera-remekműve máig nem jutott el a közönség többségének szívéhez. Vajon hány néző fülébe-szívéhez jutna el Kurtág?

602   lujza • előzmény601 2022-05-18 03:41:52

Tűnődtem, hogy miért nem használja ki a lehetőséget a máskor oly ügyes Müpa? Amikor összeállt egy csapat ennek a nem könnyű operának a színrevitelére, miért nem csapnak le rájuk, és hívják meg legalább a szólistákat és a karmestert egy koncertszerű előadásra, mikor ez egy soha vissza nem térő alkalom? Lehetséges, hogy azért, mert felmérték a hazai érdektelenséget, hogy hiába tekintik ma a világ legnagyobb élő zeneszerzőjének Kurtág Györgyöt, egyszerűen lehetetlen lenne a művére megtölteni a hangversenytermet? Itt se túl nagy az érdeklődés, nem tudom, hogy rajtam kívül bárki is megörült-e Takátsa fórumtársunk feltöltésének?

601   lujza • előzmény597 2022-05-17 02:42:59

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/kritikaszemle-kurtag-gyorgy-parizsi-operabemutatojarol-171154.html

Szerencsére mindenütt nagy sikere van a műnek.

És egy interjú a rendezővel: https://www.youtube.com/watch?v=XRPkP6ZBHJU

Pierre Audi rendezte egyébként a legutóbbi müncheni Parsifalt is, ami többeknek nem tetszett.

597   Klára 2022-05-14 08:39:13

"Párizsban is bemutatták Kurtág György operáját"  Linket csinálni én sem tudok, de az alábbi helyen megtalálható!

https://24.hu/kultura/2022/05/13/kurtag-gyorgy-opera-parizs-premier-a-jatszma-vege-komolyzene/

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Kamaraterem

"Doktorandusz koncertek3."
Debussy: 1. rapszódia
Poulenc: Klarinét-zongora szonáta
Egyed Hunor (klarinét), Hirling Bettina (zongora)
Beethoven: 17. (d-moll) zongoraszonáta, op. 31/2 („Vihar”)
Schubert: B-dúr impromptu, D. 935/3
Szőcs Kristóf (zongora)
J. S. Bach: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009
Tomasz Máté (cselló)
J. S. Bach: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004 – 5. Chaconne
Ysaÿe: 6. (E-dúr) hegedűszonáta, op. 27/6
Vörösváry Márton (hegedű)
Dvořák: 3. (f-moll) zongoratrió, op. 65
Kóbor Éva (hegedű), Kiss Lucia (cselló), Balogh Ádám (zongora)

19:00 : Budapest
Magyar Állami Operaház

Giacomo Puccini: Bohémélet

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Érdi Tamás (zongora)
Liszt Ferenc:
Erdőzsongás
Desz-dúr Consolation
A Villa d’este szökőkútjai
1. Mefisztó-keringő
Sposalizio
6. Magyar rapszódia
Bartók: Improvizációk magyar népdalokra, Op. 20
Debussy: Suite Bergamasque
Kodály: Marosszéki táncok

19:00 : Budapest
Nádor Terem

"Vendégségben az Animánál -Animato /2."
Kállai Ernő és az Anima Musicae

19:00 : Budapest
Magyar Rádió 6-os stúdiója

Simon Dávid (fuvola), Fülöp Levente (brácsa), Bábel Klára (hárfa), Szepesi János (klarinét), Háry Péter (gordonka), Seleljo Irén (zongora), Fejérvári János (brácsa), Fejérvári Zoltán (zongora)
"Variációk kamarazenére"
Rohozinski: Suite bréve
Brahms: a-moll trió, op. 114
Sosztakovics: Szonáta brácsára és zongorára, op. 147

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Barbara Kozelj (mezzoszoprán), Tomaž Sevšek (orgona)
J. S. Bach–Liszt: Bevezetés és fúga az Ich hatte viel Bekümmernis című kantátából
Wolf–Reger: Mörike-dalok – 28. Gebet
Wolf–Reger: Spanisches Liederbuch – I. Geistliche Lieder: 3. Nun wandre, Maria, 4. Die ihr schwebet um diese Palmen
J. S. Bach–Liszt: Adagio a 4. (c-moll) hegedű-csembaló szonátából
Wolf–Reger: Spanisches Liederbuch – I. Geistliche Lieder: 5. Führ mich, Kind, nach Bethlehem!
Wolf–Reger: Mörike-dalok – 25. Schlafendes Jesuskind
Reger: Korálfantázia a „Szép fényes hajnalcsillag” kezdetű korálra, op. 40/1
Wagner – Tomaž Sevšek: Wesendonck-dalok – 3. Im Treibhaus, 4. Schmerzen, 2. Stehe still!
Arnič: Koncertprelúdium orgonára, op. 9
Reger – Tomaž Sevšek: A reményhez, op. 124

19:30 : Budapest
Müpa, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sung-Won Yang (cselló), Rab Gyula (tenor), Balla Sándor (bariton)
A Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Eötvös Péter
"Tiszta forrásból"
Eötvös Péter: Sirens' Song
Eötvös Péter: Cello Concerto Grosso
Bartók: Négy zenekari darab, op. 12, Sz. 51, BB 64
Bartók: Cantata profana, Sz. 94, BB 100
A mai nap
történt:
1905 • A Salome bemutatója (Drezda)
született:
1915 • Elisabeth Schwarzkopf, énekes († 2006)
1934 • Kun Zsuzsa, balettművész
1967 • Joshua Bell, hegedűs