Ez mondjuk konkrétan nem igaz, saját magam kaptam meg olyan szólókért a pénzt, amik elmaradt előadások miatt nem teljesültek. A kikérők megszűnése nem jelenti azt, hogy ha éppen nem próbál az énekes, nem léphet fel. Csak a kiírt próbán kell ott lennie.
"Gyönyörű", azaz brutális példa volt nemrégiben a felkapott tenorista esete, akit személyesen és/de alig hallottam a Hoffmann meséi esti premierjén. Utólag tudtam meg, hogy ugyanaznap (!) délelőtt a Műhelyházban is énekelt, nem próbán, hanem a Tóték előadásán. Azt persze szabad volt ... vagyis kötelező.
Persze kiköthetné a főigazgató úr azt is, hogy aki nem megy el a próbá(k)ra, az egyáltalán nem énekelhet nála/nem léphet fel abban a darabban az Operában. Helyére más fog "beugrani" (nem kellő számú próbával?...) "Csuka fogta róka"
Ókovács azt mondja:
"De az nem megy, hogy a Magyar Állami Operaház fizesse őket, közben pedig máshol énekeljenek, mert ez kimeríti a hanyag kezelés tényállását, herdáljuk vele az állam pénzét."
Na most ez az ordas hazugság, ugyanis a próbákért nem fizet, az énekes pénzt csak akkor kap, ha már az előadásokat énekli. De lehet, - mostanában többször is előfordult - hogy mire oda jutnának, addigra az előadások elmaradnak. És akkor az énekes egy fillért sem kap.
És ha valaki, mondjuk egy mellékszerepet próbál délelőtt az Operánál, akkor miért is nem mehet el délután, este egy oratórium szólistájának? Persze az Opera kiírhatja délelőtt Rigoletto próbára, este pedig Don Giovanni előadásra (és esetleg közben még egy másik darab próbájára is), az nem ütközik semmilyen etikai meggondolásba.
És remélem ebben az új rendszerben az Opera garantálja, hogy ezeken a próbákon már mindenki hiánytalanul ott lesz, KARMESTER IS!!, mert mostanában inkább a fele énekes van jelen, aki meg jelen van az nem énekel rendesen.
Ja, és lesz próbaterem, meg hely beénekelni, meg rendesen öltözni, és nem a focipályán lesznek a próbák, mint most. Persze biztos, hogy Párizsban is így van...
Mindent meg lehet adni 3 vagy 10 évre előre .. aztán meg lehet változtatni. 90 éves karmesternek is volt 5-10 évre előre schedule-ja.. Dicsekvés kategória. Az Erkelnek talán lőttek, mint 1/1 MÁO opera-balett játszóhelynek, de megmenthető, mint vegyes profilú befogadó színház, ami volt 40 évig, 3000 férőhellyel. Magam is visszatérően javasoltam ezt a modellt, már jóval a járvány előtt, amikor az Erkel (és "gazdája") még jobb látogatottsággal büszkélkedhetett. Más kérdés, mit szólt volna hozzá az ellenérdekelt oldal, ha ezt a modellváltást nem a mostani vezetés alatt és az általuk 10 éve trónra ültetett főig. dobja be a köztudatba, gumicsontrágásra.
Hát nem tudom. Nehéz lenne igazságot tenni ebben a főváros-vidék vitában. Vajon a 27.-i találkozójuk után lesz-e változás? De azért az furcsa, hogy a főigazgató szerint ebben az évadban mindössze 3 premier volt. És azt is nehéz elhinni, hogy 3 évre előre megadják a próbanapokat, de bár lehetne ilyet csinálni!
Az Erkelnek viszont lőttek! Az egyik csapat bezárta, a másik talán felújítja, majd kiadja gebinbe. (Tényleg, hol van IVA, az Erkel nagy harcosa? Remélem, él és egészséges, csak elment a kedve az itt folyó vitáktól!) Talán már tényleg nincs az operának akkora közönsége, amúgy is a kultúrát úgy ahogy van, felejthetjük!
"Miért teszünk úgy, mintha valami diktátor lennék?" - az index.hu nagyinterjúja Ókovács Szilveszterrel ide kattintva olvasható.
Az index szerint "úgynevezett" kikérők ügyéről: "..botránynak épp nem nevezném, inkább egy belterjes szakmai probléma izzadságos kivetítésének. Az a kérdés, mindez összefügg-e esetleg holmi országos választással, az igazgatói ciklusom lejártával, nagy projektjeink véghezvitelével, esetleg mindezek egybeesésével?"..."Dinyés Dániel az egyetlen új szereplő a rendszerben, Szegeden és itt, az indexen is ő exponálta magát, nehéz lenne tehát nem őt látni a lámpagyújtogató szerepében." Index kérdésére -Az a terv továbbra is, hogy (az Erkel - ED) alacsonyabb árfekvésű, népszerűbb operákat játsszon?-: "Nem, és erről tájékoztattam feletteseimet..."..."ez a fajta embertömeg fogyott el, illetve annyira karcsúsodott, hogy már nem kell neki az Erkel Színház éjjel-nappal operára."..."...hosszabb távon azt szeretném javasolni az illetékeseknek, hogy újítsák fel az Erkelt, megvannak rá a terveink, makettjeink, és működtessék akár újra Városi Színház név alatt befogadóintézményként, amelynek kis menedzsmentje van alapműszakkal, alapvető technikával – ez Nyugaton bevált szisztéma –, és aki ki akarja venni, az bérli bele a többit, és szedi a hasznot." Az Operaház megnyitásáról: "Kampánymentesen hangolódunk: a három diákpremier után adunk egy gálaestet, amely teljesen politikamentes,.."
NYILATKOZAT (a Facebookról átemelve)
Kedves Magyar Állami Operaházzal szerződésben lévő énekes szólisták,
a tudomásunkra hoztátok többen, hogy 2 napja kaptatok egy levelet az Operaház vezetőségétől, amelyben állítólag szerepel egy olyan mondat, amely azt a kijelentést teszi, hogy többek közt a mi "panaszaink" hatására készült számotokra egy újabb felkérő.
Ettől a kijelentéstől a leghatározottabban elhatárolódunk!
Aki kicsit is követte nyilatkozatainkat, az tudhatja, hogy sohasem az előadásszám ellen emeltünk szót, hanem az irreálisan magas premier szám ellen, amelyeknek a próba időszakai teszik lehetetlenné a veletek való együtt dolgozást, nem az előadásaik.
Arra utalni ezzel a mondattal, hogy meghallották "panaszainkat" és egyeztetve velünk hozták a jövő évadról ezeket a döntéseket, ami miatt több énekesnek kevesebb pénze és előadása lesz, az minden valóságalapot nélkülöző hangulatkeltés és minket célzó hitelrontás. Nevetséges már csak azért is, mert december óta nem tudtuk elérni semmilyen fórumon, hogy a főigazgató úr leüljön velünk érdemben tárgyalni, mint az a sajtóban is jól követhető volt.
Állítólag január 27-én találkozni fogunk a vezetőséggel és tárgyalni a kikérők rendszeréről, a lehetőségekről és a vidéki operajátszás jövőjéről. Legalább is mi így megyünk oda. Ezt nevezte el az igazgató úr OperaFórum4-nek. Számunkra értelmezhetetlen, hogy egy január 27-i megbeszélés állítólagos hatásai már egy január 21-i levélben tényként megjelennek.
A másik két indoka a levélnek, a covid helyzet és az Erkel színház körül található érthetetlen anomáliák épp elég indokot kell, hogy szolgáltassanak.
Hogy Ókovács Szilveszter igazgató úr kultura.hu interjújában található mondatát idézzük: "Rajtunk más ne keresse a saját felelősségét!"
Maradunk örök híveitek,
Cser Ádám
Dinyés Dániel
Silló István
Somogyi Tóth Dániel
Egyetértek, én is reménykedem a további szebbnél szebb operák feltöltésében!
42-43-44: köszönöm, de ez már túlzás. :)
Úgy legyen, takatsa jelenleg a leghasznosabb forumtársunk.
Éljen és virágozzék takatsa (is) :-)
Bocsánat, én igen szeretném jövő időben is leírni a mondatot, vagyis takátsa fórumtárs még rengeteg csodaszép operát fog feltölteni nekünk az okulásunkra! :)))
Igen, Önnek a más ember véleménye általában irreleváns! (maga ? Ennyire telik?)
Az irreleváns, hogy maga mit hisz el.
Ez a múlt idő, kedves lujza, úgy hangzik, mintha nekrológ volna. De az Istenért, ha méltatsz engem, akkor kisbetűvel írjad a nevem. (tudod, mint nemecsek. :)
Ókovács Szilveszter tegnap este az Erkel Színházban megtisztelte jelenlétével "Az ezred lánya" premierjét: a fellépő művészeket, a népes publikumot (amúgy kötelessége is a főigazgatónak, hogy legalább ilyenkor ott legyen) - "az igazgatói páholyban meghúzódva. Nem szólt, nem szerepelt, csak csendben figyelte az előadást" - és persze tapsolt a szereplőknek, a közönséggel együtt.
Igen, ez is érdekes adat lenne - valóban annyi kikérő volt eddig, hogy lehetetlenné tette az Operaház tevékenységét? Egyébként nem hiszem el, hogy bármely operaénekes veszélyeztetné egy MÁO próba megtartását bármely vidéki program kedvéért. Persze, ha a MÁO vezetése az előre kiírt próbarendet megváltoztatja, ahogyan erre a szerződés lehetőséget ad, és ahogyan ezt több vidéki szinigazgató említi - akik ugyanolyan komoly emberek, tehát a szavahihetőség megilleti őket is - akkor sajnos előállhat ütközés.
Én ezt nem egészen értem. Takátsa fórumtárs olyan sokat adott mindnyájunknak, annyit dolgozott, hogy mi, akik nem nagyon tudunk megbírkózni egy-egy opera szövegével, és sok értékes művet nem is ismerünk, hogyan téveszthető össze a főigazgató úrral? Képes lenne ő ilyesmire?
És Te láttad Ókovácsot a kerekasztalnál? Mert Rajtad kívül senki se látta a fürtjeit ott. Pedig leginkább ez az, amit a szemére vethetünk, hogy nem hajlandó tárgyalni, együttműködni, másokat is meghallgatni. Miért a Hír tv-ben jelenik meg ő, aki állítása szerint a nap 24 órájában az Operaházért dolgozik? Vagy neki 30 órás napjai vannak, esetleg van egy altaregója, aki nem Te vagy, én ebben biztos vagyok. De hogy miért őt "támadjuk"? Mert ő áll ki állandóan a középpontba, szerepel, kinyilatkoztat, stb. Mikor látta valaki mondjuk Lukács Miklóst szerepelni, pedig abban az időben egész jól működött az Opera és az Erkel? Ezzel szemben én elég gyakran láttam őt esténként az igazgatói páholyban meghúzódva. Nem szólt, nem szerepelt, csak csendben figyelte az előadásokat. Manapság ez a páholy többnyire üres.
A nyilatkozatok pedig nagyon ellentmondásosak. És az ember inkább hajlandó az elhinni ilyenkor, amit többen is állítanak.
Üdvözletem! Próbálom figyelmesen követni a "főváros kontra vidék" vitát. De eddig nem olvastam, nem hallottam konkrét adatot - még hozzávetőlegeset sem - arról, hogy egy-egy idényben mennyi kikérési igény fut be a MÁO-hoz a vidéki operaprodukciók kapcsán, ezek milyen gyakoriak, és kiket - legalábbis melyik hangfajokat - érintenek. Van erről valakinek információja?
Óóó, most látom ... de nem nézem. Igazad van, hogy belinkelted: tehát mindig van lejjebb...
Pardon, de mi nem "szidjuk" és nem mi "szidjuk" a kikérők miatt Ó.Sz(i)t, hanem a vidéki színházak, valamint az ott fellépni majd nem engedett pesti müvészek, már ha mern(én)ek megmukkanni. És nem szidják, hanem inkább esdekel(né)nek, kérn(én)ek. ... de "Roma locuta".. vagy tévednék?
PS A "gyűlölködés" szó egy ideje jött mifelénk divatba, főleg politikusok használják, amikor érdemi válasz helyett minden olyan nézetet, kérdést, megszólalást ezzel az ocsmány szóval intéznek el, ha nincsen jobb érvük. Jó lenne, ha meghagynánk nekik. A gyűlölködést is meg az ezzel a szóval történő jobb-híján-vagdalkozást is.
Olvasd el már, mit írtam...
Milyen érvrendszerrel védeném? Pontosan azt teszem, amit leírtam. Meghallgatom, amit mond, elolvasom, amit ír. És meghallgatom, elolvasom, amit ír és mond a másik fél is. És aztán elgondolkozom rajta, előítéletek nélkül. Másnak is ezt a módszert ajánlom. Nézd, én hosszú ideig voltam vezető, és én is harcoltam a káosz ellen, a rendért. És betartattam mindenkivel a munkaszerződéseket. A szerződést mindig két fél köti, és kötelezi. Ez egyszerű munkajogi kérdés, ha így vesszük. Én elhiszem, hogy a Covid nagyon-nagyon sok embernek komoly egzisztenciális nehézséget okozott, nemcsak énekeseknek, hanem mindenféle egyéb fogalkozásúaknak is. De ezekért a problémákért, amelyek most is jelen vannak, és utóhatásaik még sokáig és sokakat érintenek, nem szerencsés egyetlen személyt felelőssé tenni. És azért, mert valaki az operaházban dolgozik, pl. Kesselyák, a becsületességét és igazmondását nem jogos kétségbevonni, amit most te is teszel, a bejegyzéseddel, amikor erre hivatkozol. stb, stb, ezt a vitát végnélkül lehet folytatni, és lehet mindenkit besározni, politikai hovatartozás és vérmérséklet szerint. Jó szórakozást hozzá.
Én tudom, mert láttalak, azaz nem láttam a fürtjeid... :-)
De valahogy pont ugyanazzal az érvrendszerrel véded őt, ahogy ő magyarázkodik.
Nagyon tiszta, mondhatni ideális ügy lenne, ha csak a kikérő miatt szídnánk. Akkor tényleg ott lennénk a világszínvonalon, ahogy ÓSZ hírdeti magukat.
Az sima ügy lenne, ha a munkaszerződések pontjait kéne betartani. Igen ám, de a munkaszerződések pontjai naponta változnak, hetente átíródnak. És persze abban a bizonyos szerződés n+1-ik pontjában az benne van, hogy minderről egy szót sem szabad harmadik személynek, a lelkesen naív külvilágnak (pl. Neked) megtudni.
Vannak felkérések, a művész beáll mögéjük, a kért időszakra nem köti le magát, teljesen az operaházi produkciónak szenteli magát. Az inkriminált szerződésben ott van, hogy a munkaadó 60 napon túl következmények nélkül megváltoztathatja a kiírást, a próbabeosztást, a szereposztást, a rendezést, karmestert, mindent. Mit ad isten, ez meglepően nagy találati aránnyal bejön.(Beszélgessünk erről kb. 10 nap múlva.)
És énekeseink bizony nem közalkalmazottak, akik akkor is kapják a fizetésüket, ha a munkaadó ügyetlenkedése (eufémisztikus fogalmazás) folytán elmarad 1-2-5-10-n+1 fellépése. Semmit nem kap. Így járt, ezt dobta a gép.
A pandémia alatt tudod, hány elismert, énekművész járt pórul? Volt, aki gépkocsit vezetett, volt, aki felújította korábbi orvosi praxisát, sőt volt árufeltöltő is köztük...
Közben a maradék érdeklődő az énekesek miatt jár(na) operába...
Jó, hogy Te a másik felet is szeretnéd meghallgatni, dehát őt folyamatosan olvashatjuk, s az egyik (akik persze nagyon sokan vannak) fél mégcsak nem is nyilatkozhat...
Kesselyák funkcióban van, tehát neki muß dicsérni azt a lovat. Persze az énekesek túlterhelései kapcsán azt senki nem kérdezte meg tőle (a zindextől), hogy vezénylő karmesterként a minap vajon mit szólt ahhoz az abszurditáshoz, hogy a premierjének címszereplője aznap ugyanazon színház délelőtti darabjának cseppet sem könnyű főszerepét is elnyomta. Mert szerinted, ha konzekvens, mit mondott volna?
Hát, láttál engem a kerekasztalnál, mondjuk kissé maszkíroztam magamat, de nem voltak olyan fürtjeim, mint Ókovácsnak. Rokona sem vagyok. Különösebben nem is szeretem. Csak arról van szó, hogy én próbálom nem feketén-fehéren nézni és látni a világot. És ez a próbálkozásom Ókovácsra is kiterjed, hiszen őt is anya szülte. Él, dolgozik, tesz ezt is, azt, is, jót és rosszat is. Nem angyal, nem ördög: ember. Lehet őt szeretni vagy nem szeretni, a tevékenységével egyetérteni vagy egyet nem érteni, a hibáit kritizálni, az eredményeit dicsérni. Amivel én nem értek egyet, az, hogy ti mindnyájan kikiáltjátok főbűnösnek és a nyakába varrjátok a magyar operajátszás összes problémáját. Most konkrétan azt a lépést szidjátok mindnyájan, hogy megszüntette a kikérő-rendszert, és ragaszkodik a munkaszerződés pontjainak betartásához. Elmondta, hogy miért van erre szükség, titeket ez nem érdekel. Kesselyák elmondta, hogy egyes próbák hogyan zajlanak le, ezt ti nem hiszitek el. Én csak egy kis objektivitást kérnék, azt, hogy hallgattassék meg mindkét fél, és ne csak meghallgassuk őket, hanem gondolkodjunk is el az érveiken, a megértés szándékával. Amit most csináltok, az gyűlölködés. Rászálltok egy emberre, gondolkodás, mérlegelés nélkül elítéltek mindent, amit csinál és kígyót-békát dobáltok rá. Valakinek kell szólni, hogy nem jó ez, ne így csináljátok: én vagyok ez a valaki.
Neem, neem. Nem ő Ó. Sz(i), mert ő elváltoztatott, női énekhangon van olykor köztünk, máskor pedig csak a partvonalon.
Akkor én csak másodhegedűs lehetnék?
Kaufmann szerintem hegedült ...
"Mert én vagyok Napóleon.."
https://m.zeneszoveg.hu/m_dalszoveg/30934/koos-janos/nem-vagyok-teljesen-orult-zeneszoveg.html
Kedves Takatsa, egyre nehezebb elhitetnem az ismerőseimmel, hogy nem Te vagy ÓSZ személyesen... ez tényleg nem vicc, az elmúlt hetekben egy sor ilyen kérdést kaptam...
Ugyan ki nem készített vele interjút? Amig elvagyok, lécci szedd má' össze! Köszi :-)
Nem hiszem, hogy pénzt kapna az árbefagyasztásról mondott véleményéért. Persze ki tudja? Amúgy kiderült, hogy - az index hírével ellentétben - nemcsak a csirkemell lesz hatósági áras, hanem a far-hát is. Én ennek nagyon örülök, mert az a kedvencem.
Kedves takatsa, tévedsz: nemhogy pontosan, de még pontatlanul sem olyan, mint én: ő sok pénzért (szak)ért sok mindenhez én pedig gratis, mezei kommentelőként locsogok. Óriási különbség! Ha a diffit zongorázni tudnám ... Kaufmann lennék ;-)
Ahogy írod, tényleg megváltozott az Index itányultsága. Már Kesselyák Gergellyel is készítenek riportot. Ezt kellett megérni! Elkeserítő. :)
Kedves ED, úgy látom, hogy Ókovács pontosan olyan, mint te: mindenről van véleménye. :)
Most belehallgattam: örvendetes, hogy MÁO főigazgatója ilyen sokrétű és a posztja okán elvárható pártatlan páratlan, sokrétű szakértelemmel rendelkezik: kiderül, hogy egyaránt járatos mikro- és makrogazdasági kérdésekben, néhány termék hamari árbefagyasztásában, rezsi"csökkentésben", vírus- és járványkezelésben valamint csillogó szemmel ekéz egy fővárosi közművezetőt. Ő, aki szintén egy "közművet" vezet, nyilván spártai életmódot folytat ... mármint a saját pénzéből.
Egy apró kis kiegészítés Ókovács Szilveszter úr tevékenységére vonatkozóan, mely vendégszereplés rendszeres vállalása is oka lehet annak, hogy nincs ideje egyeztetni a "Nemzet napszámosai"- val! (copy: Vas Gereben)
https://hirtv.hu/vezercikk/vezercikk-elkepeszto-az-ellenzekbol-arado-rosszindulat-2534699
"Félre": Gergő, Gergő, mi történt veled? Nem ilyennek ismertünk (meg) ... vagy mégis?
Csak röviden, nem mindenről. 1) A nemzeti Einstand gyakorlatát ezek szerint MÁO is magáévá teszi. 2) Mint korábban írtam, az operaházi kikérőkkel mindig gondok voltak. Ezeket a gondokat most egy huszárvágással "megoldották". Vajon a külföldről érkező kikéréseket is kukázzák ezentúl? (copyright Demeter Szilárd.) 3) A Filharmónia és a Bécsi Filharmonikusok idecibálása gyenge terelés, semmi közünk hozzá, semmi köze ehhez a problémához. 4) A vidéki kórusokról való elméledés szintén terelés, semmi köze a pesti szólisták kikéréséhez, ahogyan a vidéki finanszírozásnak és a bérfeszültségnek sem. Ugye nem MÁO akarja ezeket a problémákat megoldani és főleg: nem így? Klagenfurt rossz példa, nincsen saját operaháza. Megnéztem: a Városi Színházban jelenleg csak egy kortárs szerző kamaraoperáját játsszák, 3 szólistával és 6 kórustaggal. Nyilván megoldják StOP nélkül. Ezen kívül majd Rigolettók lesznek a szezon végéig. Nyilván megoldják StOP nélkül. Egyébként mi közünk hozzá? Ő dolguk. 5) A címben is szereplő "elrettentő" ügy -"volt, hogy a próba alatt a karmester és a korrepetítor fütyülte be a hiányzók szólamait"- gyenge érvelés, nyilván szórványos, kiragadott eset/ek. 6) Ha igaz, amit Kesselyák állít, hogy "megértem azt a szándékot is, hogy a pandémia alatt valahogy vissza kell csalogatni a közönséget", akkor ő is és MÁO vezetése is empatikusabban állhatna a kérdéshez ... mint amilyen empatikus intézkedés a csirke farhát árának befagyasztása.
off Az alákérdezős "interjú" egy másik szempontból mégis hasznos: a "megújult" index irányultságának szép példája ... már ha eddig valakinek kétségei lettek volna.
Az idézett mondat bennem - a nemtetszésen kívül - az alábbi gondolatot ébresztette: van ugye a Staatsoper Bécsben, és van mellette a nagyon jól működő Oper Graz és a Stadttheater Klagenfurt. Mindkettőben rendszeresen vannak operaelőadások. A STOP talán nem egyeztet velük, de nem is köti kizárólagos szerződéssel magához az Auszria területén létező operaénekeseket!
Lujza fórumtárs minden egyes sorával tökéletesen egyetértek! Az üléspont határozza meg az álláspontot! Az interjúnak vannak erősen vitatható megállapításai, de az utolsó bekezdésben foglaltakkal egyetértek! Nem kellene 17 bemutatót tartani, és erősen megfontolni azon darabok bemutatását, melyek csak csekély érdeklődésre tarthatnak számot!
Nem tudom, miért nem világos mindenkinek, hogy amíg az Opera igazgatója Ókovács Szilveszter, addig itt nyugalom és együttműködés nem lesz.
Az interjúból egy odavetett, fennhéjázó mondat, ami tökéletesen tükrözi Lujza fórumtársunk azon megállapítását, hogy „az üléspont határozza meg az álláspontot”
„A bécsi Staatsoper sem egyeztet Grazcal vagy Klagenfurttal.”
Megnéztem a bécsi Staatsoper január 15-31 közötti műsorát, az ott fellépőket. Csak egy kis részük:
Juan Diego Flórez, Clémentine Margaine, Slávka Zámečníková, Nicole Car, Clemens Unterreiner, Lawrence Brownlee, Vito Priante, Paolo Bordogna, Anna Goryachova, Erwin Schrott, Luca Salsi, Roberto Tagliavini, Anna Pirozzi, Dmitry Golovnin, Alexey Markov, Boris Pinkhasovich, Olga Borodina, Jonas Kaufmann, Lise Davidsen, Bryn Terfel
Természetesen nem ismerem nevezettek Graz vagy Klagenfurt irányában történő elkötelezettségét, de erős a gyanúm, hogy szerepeltetésükért a bécsi Staatsopernek eleve nem a fenti operaházakkal kellett egyeztetni.
Többször leírtam már Ókovács Szilveszter Főigazgató Úr ars poeticáját, mely szerint a budapesti Operaházat Európa vezető operaházai közé kívánja elhelyezni. Akkor meg?
El kéne olvasni a hajózási szabályzatot. Ha mindig a nagyhajónak lenne előnye, akkor nem ülne a dunai szállodahajót vezető ukrán kapitány most börtönben. De megint látszik, hogy az üléspont határozza meg az álláspontot. Egyébként tudtommal vidéken is Nemzeti Színházak vannak, épp azért, hogy ne pusztán egy vidéki önkormányzatnak kelljen kigazdálkodnia a költségeket.
De az interjú utolsó bekezdésével már maximálisan egyetértek.
https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/szabo-mate-a-videki-operajatszas-bajban-van-168220.html
A megfelelő következtetéséket mindenki saját maga vonja le. Én óvakodom ettől, mert egy másik fórum oldalon – Eiffel Műhelyház – „politikai fröccsögés”-nek nevezete valaki az általam leírt tényeket.
A Magyar Állami Operaház ismét összehívja a vidéki Nemzeti Színházak vezetőit
„A 2021-es tervekkel és nyilatkozatokkal összhangban, a sajtóbéli üzengetés helyett a Magyar Állami Operaház 2022. január 27-én délután ismét összehívja a vidéki Nemzeti Színházak vezetőit, hogy szakmai keretek között, a 4. Operafórumon beszéljék át évadaikkal kapcsolatban tisztázandó kérdéseiket.
A Magyar Állami Operaház művészeti vezetése – folytatva az Operaházban évekkel ezelőtt útjára indított OperaFórumok hagyományát – a közelmúltban hivatalosan is átadott Eiffel Műhelyházába invitálja a hat vidéki nagyváros Nemzeti Színházainak igazgatóit és zeneigazgatóit, valamint a kolozsvári Magyar Opera vezetőit.”
Eltekintve a cikkben megmutatkozó természetes önfényezéstől, azért felhívom az olvasók figyelmét a cikk következő megfogalmazására:
„a Magyar Állami Operaház 2022. január 27-én délután ismét összehívja a”
- Önmagában egy épület nem igazán tud meghívni senkit sem.
- Nem világos, hogy január 27-én délután fog meghívni vezetőket az épület, vagy
január 27-én délutánra fog meghívni vezetőket az épület.
Egyébként minden világos.
Tíz pontban válaszolt a vidékiek számonkérésére Ókovács Szilveszter
Pontokba szedte a vidéki zenei vezetőknek szánt válaszait a Magyar Állami Operaház. A kikérők megszüntetéséről azt írták, hogy ha nincs próbanap vagy előadás az Operában, az énekes azt kezd a szabadidejével, amit és ahol szeretne, valamint rendelkezésre bocsátották a szerződött énekeseik foglalt és szabad periódusait, és ezt a gyakorlatot a következő két évadra is kiterjesztik. Ezzel lezártnak tekintik a vitát. Teljes cikk a tíz ponttal magyarnemzet.hu-n itt.