Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Magyar Állami Operaházban?


62553 Momo 2021-04-01 21:45:49 [Válasz erre: 62552 Edmond Dantes 2021-04-01 18:19:09]

Nem kell ezt túlgondolni. Az Operaház vezetése többször hangsúlyozta, hogy a Kormány döntéseivel összhangban rendeli el a munkavégzést. Biztos nem akarnak szándékosan megfertőztetni senkit. (Az egy más kérdés, hogy a munka jellegéből adódóan intenzív a levegő ki- és beáramlás, valamint zárt térben való fizikai közelség jellemzi a munkakörök egy részét (énekesek, táncosok, zenekari fúvósok).

Itt vannak táblázatosan az adatok, amiből az újságcikk dolgozik.

(Én annyit tennék hozzá, hogy ezek az igazolt esetek. A látencia - mint országosan - itt is nyilván jelentős.)


62552 Edmond Dantes 2021-04-01 18:19:09 [Válasz erre: 62551 Cilike 2021-04-01 17:41:07]

Mármint mi hazugság? Időrendben haladva: 1) a szakszervezet(ek)? 2) Mancs cikke? 3) origo cikke? Vagy mindegyikben van hazugság? Vagy? Én csak egy jámbor fórumozó vagyok és kb. azonos terjedelemben idéztem a két médiumból :-)


62551 Cilike 2021-04-01 17:41:07 [Válasz erre: 62548 Edmond Dantes 2021-04-01 14:43:35]

Ez hazugság.


62550 Cilike 2021-04-01 17:41:04 [Válasz erre: 62548 Edmond Dantes 2021-04-01 14:43:35]

Ez hazugság.


62549 zenebaratmonika 2021-04-01 16:49:40 [Válasz erre: 62548 Edmond Dantes 2021-04-01 14:43:35]

Ja, lassan már az lesz a kuriózum, aki még nem kapta el a Covidot.


62548 Edmond Dantes 2021-04-01 14:43:35

"Az Opera énekkarának majdnem fele lett koronavírusos

A dalszínházban közel 300 fő kapta el a vírust szeptember óta, a legtöbben az énekkarból, a zenekarból és a balettkarból estek át a betegségen. A szakszervezetek szerint sokkal kevesebben fertőződtek volna meg, ha időben leállítják a nagylétszámú próbákat és az online előadásokat.

A Narancs.hu információi szerint a Magyar Állami Operaházban 2020. szeptember és 2021. március 10. között 234 fő fertőződött meg koronavírussal, míg 8 munkatársat gyanúsnak találtak. A 234 fertőzött java az operaházi előadásokat prezentáló művészek közül került ki: az énekkarból 61, a zenekarból 57, a balettkarból 45 fő...A valódi fertőzöttségi mutatók azonban ennél magasabb lehetnek. Az Opera által készített összesítés ugyanis nem tartalmazza a külsős fellépők pillanatnyi megbetegedéseit. Annyi tudható, hogy 2020. november 18-án a magánénekesek, statiszták és gyerekkarosok között 54 fertőzést regisztráltak. Így az előzőekben említettekkel együtt összesen 288 fő betegedhetett meg a koronavírus miatt a dalszínházban. A fertőzöttségi adatokat megismerve az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezete (ODFSZ) igazolva látta novemberi figyelmeztetését, amikor a nagylétszámú részvételt igénylő próbák és az online előadások azonnali leállítására szólította fel a Dalszínház vezetőjét. A Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezetével együtt a Művészeti Szakszervezetek Szövetségének a vírusveszéllyel kapcsolatos állásfoglalását ajánlották Ókovács Szilveszter figyelmébe, amely fokozottan veszélyesnek tartja a zenekarok, énekkarok, tánckarok munkáját vírusveszély idején. Az ODFSZ az Operaházban történt tömeges fertőzések okainak feltárására keddre kezdeményezett találkozót, amelyen a Dalszínház vezetősége nem képviseltette magát, érdemi eredménye a találkozónak nem lett."  Teljes cikk és frissítése magyarnarancs.hu-n ide kattintva olvasható el.

Ókovács Szilveszter főigazgató a fenti cikkre 

"Népirtás az Operában, avagy ki kér egy cikk Narancsot?" címmel reagált, közismert Tatjána-levélsorozatába illesztve:

"172. levél

Kedves Néném,

joggal kérdezi, miért nem reagálunk a vádakra, amelyek szerint „közel 300" (sőt újabban: „több mint 300") operaházi dolgozó fertőződött meg koronavírussal, és mindez tulajdonképpen azért van, mert én ezt így gondoltam helyesnek – a 236-os szám kerekítési problémáit most nem is tekintve. Hát nézzük újra együtt, mi fér bele a sajtószabadságba a Magyar Narancsnak és annak nyomán a Klubrádiónak, a szólás bajnokainak.

...

A Magyar Narancsnak és néhány társutas orgánumnak tehát ostoba politikai okból, amelynek semmi köze a kultúrához, ha botrányhír kell, csak akkor vagyunk célpontjai. Ez természetesen tőről metszett bulvármentalitás. 

...

Az későbbi tapasztalás, 2019/20-ban voltunk kénytelenek megszokni, hogy a Magyar Narancs nevű sajtótermék az Operában működő militáns szakszervezet üzemi hírharsonájaként működik: bármit lehoz, amit ők a mindentől, főleg tényektől független orgánumhoz odavisznek.

...

Az operaház... dolgozói közül, a társulat tagjai közül hányan estek át igazoltan koronavírus fertőzésen az elmúlt egy év során?

236 esetből kevesebb mint 10 igényelt kórházi ellátást. 236 eset a dolgozók mintegy 20%-a, a magyar társadalom bizonyított és látens fertőzöttségének összegétől nem tér el. Rengeteget tesztelünk, ezért rengeteg tünetmentes személyt is kiszúrunk. Kollégáink tömegközlekednek, járnak boltba, gyerekeik iskolába, van házastársuk, rokonuk, barátjuk, aki máshol dolgozik – mint mindenkinek, tehát a veszélynek ők is mindenhol ki vannak téve, akár jobban is, mint az Operában. " Teljes cikk origo.hu-n ide kattintva olvasható.


62547 Búbánat 2021-03-26 19:39:40

Látványos fotók az Operaház felújításáról – galéria

ORIGO

2021.03.26. 11:39


62546 Búbánat 2021-03-05 12:20:25

A Magyarország kormánya által 2021. március 4-én bejelentett járványügyi szigorításokkal összhangban a Magyar Állami Operaház 2021. március 8. és 22. között nem tartja meg nagy létszámú próbáit és előadásait.

A fentiek értelmében elmarad:
    - a Hoffmann meséi 2021. március 20-i online bemutatója,
    - a Parsifal 2021. április 2-i online bemutatója,
    - Az ezred lánya 2021. április 17-i online bemutatója.

A járványügyi szigorítások további előadásokat, köztük a Miklósa30 jubileumi gálakoncertet, valamint az OperaLive korábban meghirdetett ingyenes közvetítéseit nem érintik. 

Azokra az elmaradó előadásokra, amelyekre már megkezdődött a jegyértékesítés, az Opera a jegyeket visszaváltja.

A változásokkal kapcsolatban kérjük nézőink szíves megértését! Kérjük, kísérjék figyelemmel az Opera honlapját és közösségi oldalait, ahol intézményünkkel kapcsolatos legfrissebb információkról tájékoztatjuk Önöket.

/Opera.hu/


62545 Edmond Dantes 2021-02-25 12:52:41

Megtudhatnánk mégis, vajon mit vagy kit takargat, netán kiről-miről terel el ez a sok hablaty példálózás? Csak én nem értem?


62544 Klára 2021-02-25 12:42:19 [Válasz erre: 62542 joska141 2021-02-24 22:21:36]

Bocs, ezen az alapon bármelyik Nyugat-európai operaház számon kérhetné azt a  felléptetni kívánt énekest, vagy karmestert aki történetesen 1990 előtt fellépett Budapesten, vagy a megfelelő évszám behelyettesítésével akár a Szovjetúnióban is?


62543 etsybeast 2021-02-25 12:23:54 [Válasz erre: 62541 Búbánat 2021-02-24 21:55:23]

Kicsit tovább idézve: "Érkezne egy nagy karmester, de előtte megüzeni a sajtón át, hogy egy másik pesti színház igazgatóváltása miatt mégsem jön. Érvényes szerződés,"

És egy másik idézet:

"Origo 2011.11.05

Szerződést bontott Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház kormánybiztosa az opera egyik karmesterével, Győriványi Ráth György korábbi megbízott főzeneigazgatóval - írja az MTI Ókovácsra hivatkozva. A kormánybiztos azzal indokolta Győriványi kirúgását, hogy az "rontotta az operaház hitelét" a Népszabadság szombati számában megjelent cikkével.

A kifogásolt cikkben Győriványi azt a konfliktust kommentálta, amelyben egy világhírű berlini karmester, Christoph von Dohnányi lemondta az operaházban tervezett fellépését. Dohnányi azért lépett vissza, mert tudomására jutott, hogy az Új Színház élére ellentmondásos körülmények között Dörner Györgyöt és Csurka Istvánt nevezte ki Tarlós István főpolgármester. A művész ezután közölte, hogy nem kíván olyan városban fellépni, "amelynek főpolgármestere az egyik színház vezetését két ismert szélsőjobboldali antiszemitára bízta".

A berlini karmester ellen Ókovács ezután pert helyezett kilátásba. Erre reagálva Győriványi a Népszabadságban szombaton azt írta, hogy Christoph von Dohnányinak nem is volt szerződése az operaházzal, mert "nem volt olyan felelős gazdasági vezető, aki alá merte volna írni az évad szerződéseit" az intézményt érintő forráselvonások után.


62542 joska141 2021-02-24 22:21:36 [Válasz erre: 62541 Búbánat 2021-02-24 21:55:23]

Idézet a Tatjána-levélből:

„Amikor értetlenkedünk, … hogy vajon Jörg Haider Ausztriájába se teszi-e be a lábát a nagy művész.

A bekezdésben említett Jörg Haider osztrák politikus 2008.október 11-én hunyt el.

A jelen levél az elmúlt 10 év főigazgatói tapasztalatait ismerteti, azaz a 2011-2021.közötti éveket. (Idézet: „Nem gyakori, szerencsére, de tíz év alatt már felgyűltek fejezetei.”

Kétlem, hogy ebben az időszakban, 2011 és 2021. évek között, bármelyik külföldi művész esetén szempont lett volna, számon kérhető lett volna, hogy a hozzánk meghívott személy 2008.októbere előtt „betette-e a lábát Jörg Haider Ausztriájába.”


62541 Búbánat 2021-02-24 21:55:23

Opera és napi politika, avagy külföldi vendégművészek minálunk

ÓKOVÁCS SZILVESZTER

2021.02.24. 11:39 Origo.hu

167. levél

"Kedves Néném,

amiről keveset beszélünk. Mert nem is nagy élmény visszagondolni rá, talán nem is elegáns (miért is?), mindenesetre csalódást keltő dolog szembesülni vele. Hogy mire gondolok? Hát arra, amikor alapító okiratunkba foglalt kötelességeinket teljesítve meghívjuk magunkhoz a világot – értsd: alkotó- és előadóművészeket –, és ők valamiért úgy gondolják, hogy nekik a magyarok pénzéből kell a magyarok számára megmondani a tutit. Nem fogok neveket írni, mert a premierfogadásokon – lássunk csodát! – mindig kisimulnak a tekintetek. A keresztény ilyenkor megbocsátó, de nem felejt, mert tapasztalatot szerez."


62540 Búbánat 2021-02-22 20:19:20 [Válasz erre: 62535 lujza 2021-02-22 00:36:29]

Vettem erőt magamon, pontosabban a kíváncsiságom legyőzte a fizetős streammel szemben táplált tartózkodásomat; nem bántam meg, mert az énekesek (szereplők, kórus) és a zenekar, karmester  "rendben voltak", zeneileg igen szép, hatásos és értékes előadás élményével ajándékoztak meg.  

Értékeltem azt is, hogy  most az Erkel Színházban az operából korábban mindig kihagyott bevezető, fontainebleau-i jelenet visszakerült  a helyére ebben a produkcióban.   Ugyanakkor egyetértek Veled, ez a külföldiek által jegyzett "rendezés", meg a  látvány kiábrándítóan hat;  akinek az emlékeiben él még a klasszikus-romantikus Mikó András-féle rendezés, Forray Gábor díszletei és Márk Tivadar szépséges jelmezei, hiába most is a gyönyörű Verdi-muzsika, a szép ének, a  kiváló előadók személye, ez az új, ötfelvonásos  Don Carlos-produkció inkább taszítani fogja, minthogy rohanjon újra megtekinteni (ősztől a repertoárból kaphatja?) és csüggedjen azon, amit (ismét) meglát a színpadon.   Tehát kaptunk jót és rosszat, aminek az egyenlege kinek-kinek az ízlés- és értékvilága függvénye lehet. 

Szegedi Csaba (Posa), Gaston Rivero (Don Carlos) és Frank Hilbrich rendező a próbánFORRÁS: MAGYAR ÁLLAMI OPERAHÁZ / NAGY ATTILA

Bővebben nem is tartom szükségesnek kifejteni, vajon milyen is volt ez a mostani színreállítás?  - amihez egyszeri internetes online-bemutatóként juthatott hozzá  "mindössze" ötezer forint kifizetése ellenében a mindenkori operabarát néző-hallgató.

Szereposztás:

II. Fülöp.............................. Bretz Gábor
Don Carlos......................... Gaston Rivero
Rodrigo, Posa márkija....... Szegedi Csaba
Valois Erzsébet.................. Ádám Zsuzsanna
Eboli hercegnő....................Gál Erika
Főinkvizítor........................ Palerdi András
Egy szerzetes.................... Gábor Géza
Tebaldo.............................. Heiter Melinda
Lerma gróf......................... Mukk József
Égi hang............................ Zemlényi Eszter


Alkotók

Km. a Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara
Karmester: Kocsár Balázs

Schiller drámája nyomán az eredeti librettót írta: Camille du Locle / Joseph Méry
A francia nyelvű librettót olaszra fordította: Angelo Zanardini / Achille de Lauzières

Rendező: Frank Hilbrich
Díszlettervező: Volker Thiele
Jelmeztervező: Gabriele Rupprecht
Dramaturg: Yvonne Gebauer

Karigazgató: Csiki Gábor

Erkel Színház, 2021. február 20.  (online-bemutató; közönség nélküli)


62539 ladislav kozlok 2021-02-22 19:26:00 [Válasz erre: 62538 Edmond Dantes 2021-02-22 11:08:41]

Perszehogy. Koszi


62538 Edmond Dantes 2021-02-22 11:08:41 [Válasz erre: 62537 ladislav kozlok 2021-02-22 10:02:20]

Nyilván Riccardo-t (III.Gusztávot) akartál írni, az a tenor szerep és tényleg énekelt itt Álarcosbálokat és Traviatákat. Az orosz hölgyről alig tudni valamit, de csodálkozom, hogy Pesten nincsen megfelelő Elisabetta. (??) Igényes szerep, persze, de melyik szerep nem igényes, és a Don Carlos nem annyira szopráncentrikus opera mint egy csomó másik és ha az énekesnő szép hangon és még csak nem is kimagasló színészi képességekkel ki tudja hozni, akkor nagy baj nem lehet. Nincs ilyenünk?


62537 ladislav kozlok 2021-02-22 10:02:20 [Válasz erre: 62536 Edmond Dantes 2021-02-22 09:09:08]

Ha jol emlékszem tavaly is az ukrán és az orosz muvészek voltak kiírva. Malafij nem rosz tenor, kellemes meglepetés lesz számotokra. Igaz, hogy nem volt  egy ideális Renato, de Carlos  nagyon jo lehet. 


62536 Edmond Dantes 2021-02-22 09:09:08 [Válasz erre: 62535 lujza 2021-02-22 00:36:29]

 A német nyelvterület második vonalbeli színházaiban Frank Hilbrich kétségtelenül és itt is láthatóan világhírű lehet és emellett szóló erős érv az is, hogy mint MÁO honlapja írja: "különösen szoros együttműködés köti a Freiburgi Színházhoz". Sajnálatos fejlemény viszont, hogy a MÁO honlapja szerint világhírű tenor Gaston Rivero kiszállni látszik a produkcióból: a májusi előadásokon a címszerepet már  Mykhailo Malafii ukrán tenorista énekli és Erzsébetet pedig Ádám Zsuzsanna helyett Anna Netre ...khm... Shapovalova. Még sajnálatosabb, hogy az Operabase szerint a májusi előadások elmaradnak.


62535 lujza 2021-02-22 00:36:29

Senki nem látta a Don Carlos közvetítést? Nekem megérte ötezerért megnézni. Most már tudom, hogy erre az előadásra biztos, hogy nem megyek el többet. És állítólag világhírű rendező rendezte, legalábbis ez hangzott el az Opera Caféban.


62534 Edmond Dantes 2021-02-20 17:48:48 [Válasz erre: 62533 ebera 2021-02-20 17:43:13]

Ld. 62513 ... nem élek hiába ... és a Momus sincs hiába: olvassák illetékes helyen és olykor hallgatnak is a jó szóra.


62533 ebera 2021-02-20 17:43:13

Megjött a válasz az Operaháztól:

" Kedves......!

A szolgáltatás fejlesztés alatt áll, értékesítési hálózatunk a jegy.hu technikai felkészültségére várunk, hamarosan lehetővé válik majd értékesíteni az utalványokat. "

Nem kapkodják el, az biztos, ez már nem az első fizetős online közvetítés.

 


62532 ladislav kozlok 2021-02-20 16:13:53 [Válasz erre: 62528 nickname 2021-02-20 12:45:46]

Mind a két szereposztás ideális. Biztos, hogy a Hoffmannra befizetek.


62531 Klára 2021-02-20 16:08:00 [Válasz erre: 62525 lujza 2021-02-20 02:51:22]

Hasonló esetet éltem át pár éve a STOP egy operaközvetítésével. Bár évek óta regisztrált nézőjük vagyok, az adott előadásra külön be kellett jelentkezni,  amit  visszaigazoltak. Ennek ellenére a közvetítést nem tudtam fogni. Másnap névreszóló e-mail üzenetet kaptam, melyben sajnálattal tájékoztattak, hogy a nem várt nagy számú bejelentkezőt a rendszerük nem tudta kezelni, amiért elnézést kérnek, stb. De ekkor  és ekkor ismét sugározzák a regisztrált nézők számára, most 24 órás időintervallumban, hiszen nem várható el, hogy egy általuk meghatározott este minden érintettnek alkalmas! És lőn! Lehet, hogy Európa tényleg a Lajtán túl kezdődik?


62530 ebera 2021-02-20 14:39:05

A mai online Don Carlosra miért nem lehet érvényesíteni a Covid-19 miatt elmaradt előadásokért kapott szabad felhasználású jegyeket, és ajándékutalványokat? Tudtok erről valamit?  Előre is köszönöm. 

 Kéri a rendszer a kuponkódot, mindet kipróbáltam, az összesre kiírja, hogy érvénytelen kód. Nem vágna földhöz a 4990 Ft, de annyira inkorrektnek érzem az egész eljárást, a visszanézhetőség hiányát, hogy nem adok rá ki pénzt.


62529 takatsa 2021-02-20 13:03:15 [Válasz erre: 62528 nickname 2021-02-20 12:45:46]

Kedves Nickname. Köszönöm az infókat. A fórumon a tegezés a bevett gyakorlat, így én is így folytatnám. Nem tudom, hogy miből vontad le azt a következtetést, hogy csak az etalonnak kikiáltott remekművekre vagyok kiváncsi. De persze nem ez a lényeg. Én is jártam már többször az Operával kapcsolatos online jegymegrendeléseknél úgy, hogy amikor a fizetésre került sor, akkor tudtam meg, hogy 50%-os kedvezményt adnak. Tehát rákattintoittam pl. 2 db. 4000 Ft-os helyre, aztán kiderült, hogy nem 8000 Ft-ot, hanem csak 4000 Ft-ot kell fizetnem. Én persze örültem ennek, de ezt akkor sem tartom korrekt eljárásnak. Írják ki előre, ha kedvezményt adnak. Ez a vásárlónak is jó, de biztos vagyok abban, hogy az eladónak is, hiszen ha előre látják a kedvezményt a vásárlók, azzal a vásárlási hajlandóság is nőni fog. Ki látott már olyat, hogy a az áruházban leemelek a polcról egy 10.000 Ft-os árut, aztán a pénztárnál derül ki, hogy ez csak 5000 Ft-ba kerül?? Kinek üzlet ez? Örülök annak is, hogy a streamelést lehet később is kezdeni, és tovább érhető el a stream, mint az előadás vége. Ezt készségesen elhiszem neked, de hol van erre garancia? Sehol. Egészen addig nincsen erre garancia, amíg korrekt tájékoztatást nem kapok a játékszabályokról. Ez a minimum, ami elvárható.


62528 nickname 2021-02-20 12:45:46 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Van elérhető szereposztás a stream előadásokra. És bár maga csak az etalonnak kikiáltott remekművekre kíváncsi, én megnéztem streamben a Hubay és Dohányni operát és képzelje: kaptam kedvezményt a Don Carlosra! Összesen 50% kedvezményt! És a linken az előadás nemcsak és kizárólag az előadás ideje alatt érhető el, hanem egy bizonyos idősávban. Én a Cremonai hegedűst kétszer is megnéztem és hallgattam! Mert kb. másfélórával tovább elérhető volt pont az esetleges gondok miatt. Senki sem írt róla: a Hubay opera kifejezetten szép és kellemes meglepetés volt, a Simona nénit ismertem cédéről és annyira nem tetszett, de ez az előadás számomra szórakoztató és bájos volt - szívesen meg fogom nézni élőben is.

Nekem legalább kb. 20 ezer forintom úszott el, mert előre megváltott jegyeim voltak a 2019-2020-as évad végéig, de aztán átgondoltam és úgy döntöttem: ezt a 20 ezer forintot odaadom a dalszínháznak. Nem kérem vissza, nem kérek helyette mást sem, nem vagyok hű de gazdag, de nem vág a földhöz. 

A Don Carlos szereposztása

Sőt a Hoffmann meséi szereposztása.

Ugyanígy fenn volt a Hubay-Dohnányi premier szereposztása és nem ért csalóds: akiket megneveztek, azok énekeltek. 

Egyébként a streamelések szombatonként vannak: egyébként is nagyrészt szombat és péntek este jártam az elmúlt években Operába, vidékiként, aki már nem is dolgozik a fővárosban, márcsak ritkán mentem hétköznap. De szerintem a szombat talán a legtöbb embernek megfelelő időpont lehet. És még egyszer: nem muszáj pontban nyolckor vagy hétkor elkezdeni a streamet megnézni, mert az tovább elérhető, mint ameddig az előadás tart. 

Egy éve nem voltam opera előadáson élőben, lassan egy éve prózai színházi előadást se láttam élőben. Minden lehetőségért, amivel ezt egy kicsit pótolni tudom hálás vagyok. Az ingyenes közvetítésekért is az Operának - bár sokat nem néztem meg belőlük, de volt amelyiket igen és ez nyilván egy gesztus és szerintem jó kezdeményezés. Várom nagyon a Hoffmann meséit is. 


62527 takatsa 2021-02-20 11:28:18 [Válasz erre: 62525 lujza 2021-02-20 02:51:22]

Én a világért sem akartam poltikai vitát provokálni, vagy összeveszést szítani a kérdéseimmel, amelyeket Lujza nálam sokkal pontosabban és lényegretörőbben újra megfogalmazott.

Egyrészt szeretném megköszönni az Opera művészeinek és vezetőinek azokat az ingyenes sorozatokat, amelyeket hónapok óta részünkre készítenek. Sajnálom, hogy ezek a streamek ennyire kevés publicitást kaptak a fórumunkon. Én rendszeresen néztem ezeket, és sok-sok előadást rendkívül élveztem, időnként be is számoltam erről. Persze ezeknek az előadásoknak a színvonala rendkívül változó volt, amit én természetesnek tartok, bizonyítékául annak, hogy a jelen operaháznak és előadói gárdájának nemcsak erényei, hanem komoly hiányosságai is vannak.

A fizetős streamekkel kapcsolatban a következő kéréseimet szeretném megismételni. 

Mérlegelje az operaház azt, hogy a streameket kicsit kedvezőbb áron kínálja, és legalább 24 óráig tegye lehetővé a megvásárolt stream használatát. Biztos vagyok abban, hogy ezek a változtatások növelnék a bizalmat és a vásárlási szándékot, így az Opera feltehetően nagyobb bevételre tehetne szert.

Évek óta nincsen Parsifal. Kérem, hogy biztosítsa az Opera azt, hogy a Parsifal streamet ne csak egyszer tegye lehetővé, hanem a következő héten ismételje meg, akár fizetős módon. 


62526 Edmond Dantes 2021-02-20 09:28:35 [Válasz erre: 62524 Cilike 2021-02-19 19:05:31]

Kedves Tisztelt Cilike, világéletemben kínosan ügyeltem rá -sokszor kellett-, hogy betartsam a kötelező három lépés távolságot másokkal, ami hölgyek esetében azt is jelenti, hogy az ősrégi udvari etikett szerint tegeződést a hölgyek kezdeményezhetnek. Már csak azért is ügyeltem erre, hogy elkerüljem az önéhez (önéhez!) hasonló visszavágásokat. Ezidáig ez hibátlanul sikerült is ... olyan régen nem váltottunk már szót, hogy ezúttal az ön (ön!) ön!) esetében elvét(h)ettem--->ön (ön! ön!) győzött...

...de csak ebben!  (Igaz, ez is valami.) Igen, az ön által kimazsolázott színházak minden bizonnyal fuldoklanak, mert fenntartóik, az önkormányzatok, a budapesti különösen, szintén fuldoklanak. Hogy miért, azt valószínűleg nem szükséges önnek sem elmagyarázni és különben is az már politika is lenne, amiért itt kiátkozás jár ... már ha az ember, teszem azt, nem az SZFE komplett einstandolását éljenzi. ("Félre": gondolni se merek rá, micsoda százezres békemenet vonulna a Liszt Ferenc térre, ha egy ellenkező színezetű kormányzat az LFZE-t "modellváltaná"... próbálja művészként elképzelni e lehetséges helyzetet!) Igen, van fogalmam róla, hogy az egyre csak szaporodó közpénz-milliárdokat, tízmilliárdokat nem a kieső jegybevétel pótlására, hanem a rétestésztaként nyúló-húzódó felújításra fordítják. ("Félre": MÁO egekbe szökő felújítási költségei körül nincs akkora politikai csatazaj, mint pl. a Lánchíd felújítási költségei körül.) Ugyancsak van némi fogalmam "a működési költségekre fordítandó összegek, valamint bérköltségre fordítható összegek" fel-nem-cserélhetőségéről. Köszönöm értesítését, hogy "az Opera Facebook oldalán most adtak hírt, hogy hogyan lehet a megvett jegyeket átváltani." Nem vagyok "fent" a Fb-on, de utánanézek. Párszor már módosította MÁO a visszabeváltás feltételeit. Jó lenne, ha a legegyszerűbb megoldást választaná: visszaváltaná az elmaradt előadások jegyeinek, bérleteinek árát és nem trükközne időről-időre ezzel-azzal. De tudja mit, ha ennyire szegény az ecclesia, forgassák nyugodtan (vagy nyugtalanul) az én X (tíz)ezer Ft-nyi bentragadt pénzemet, a bentragadt tíz- vagy százmilliókat. Nem kérek részesedést az osztalékból, kamatból :-) Ha pedig a járvány alatt -vagy miatt- elhaláloznék, ami ilyen hosszú idő alatt nyilván számos jegytulajdonos esetében megtörténik, akkor tekintse a Ház bentragadt pénzemet adománynak, egyfajta téglajegynek ... egy ilyen -mint írja- vis maior helyzetben biztosan minden fillérke jól jön ott. Üdv. Kezét csókolja: ED


62525 lujza 2021-02-20 02:51:22 [Válasz erre: 62524 Cilike 2021-02-19 19:05:31]

Kedves Cilike, régóta fennálló momusos ismeretségünk után remélem, nem kell magázódásra váltanunk! Szerintem nem a Te dolgod megvédeni az Opera vezetőségének munkáját. Arra ott vannak ők maguk. Így a legjobb szándékod ellenére is csak azt érted el, hogy még sokkal hosszabban foglalkozunk a témával, például én is próbálom megmagyarázni, hogy miért nincs igazad.

A jegyvisszaváltással kapcsolatban nekem elég sokfelé volt jegyem, még Bécsbe, sőt a Bayerische Staatsoperbe is, nem beszélve az itthoni színházakról és koncertekről. Mindenütt azonnal és zokszó nélkül felajánlották a visszafizetés lehetőségét, bár egyes magyar színházak és a BFZ kétségtelenül azt is megemlítette, hogy a jegy árával támogathatom is őket. A szükséghelyzet mindenütt ugyanaz volt, nemcsak az Operát érintette. A BFZ egyébként megtartja a meghirdetett koncertjeit, amire bárki jegyet is vehet, de nem kerül 5000-be. De ha jegyed volt rá, ingyen küldik a linket, amin keresztül nézheted, újabban már akkor is, ha visszakérted a jegyed árát.

A Vígszínház élőben közvetítette a Padlás 999.-ik előadását. Korlátozni kellett a megvásárolható stream jegyeket, én a hatalmas igény miatt már nem kaptam. (De nem volt ötezer) A fiaméknak volt jegyük, de gond volt a streammel, pont a sok egyszerre csatlakozó miatt. Ezt a személyzet érzékelte, és mivel rögzítették az előadást, másnap kaptak egy linket, amivel később meg tudták nézni. Így is lehet. És ezért jobb, ha adnak 48 órát az egyszeri megnézésre, mert akkor nem mindenki egyszerre kezdi el.

Az ingyenes Parsifal nagypénteken teljes tévedés. Aki keresztény, ilyenkor nem az operába megy. Én, mióta Ferencsik elővette a darabot, és játszották, minden évben megnéztem, de sosem nagypénteken.

Felesleges volt felsorolnod, hogy hányan vesznek-vettek részt a mai Don Carlos bemutató előállításában, mert enélkül is tudjuk, hogy ez egy költséges produkció. És mikor tűzi majd legközelebb műsorára az Opera? A szereplők közül hányan lesznek ugyanazok, és akik ugyanazok lesznek, hányan fognak kapásból, pontosan emlékezni a szerepükre? És gondolod, hogy nem tudjuk, mióta megy a Bohémélet? És netán azt is csak évente egyszer adták elő mindig? Szerintem rossz érveket találtál, de újra mondom, nem is a Te dolgod lenne ez. Viszont, ha lehetséges, kérlek, ne sértegess másokat!


62524 Cilike 2021-02-19 19:05:31 [Válasz erre: 62522 Edmond Dantes 2021-02-19 16:17:22]

Aha. Fuldoklanak. Ehgez képest az Operaház meg csaknem 2000 rmbert foglalkoztat és a kényszerű leállás alatt sem bocsátotrak el senkit. Egészen januárig csak, mondom CSAK ingyenes közvetítések voltak. Amúgy a Katona mitől is fuldoklik, hadd  tudjam már meg? Nem Budapest vette szárnyai alá? És elismétlem: sehol nem működik egy streamben akkora apparátus, mint egy operaelőadásban. Igen, a milliárdok. Tudja - mert nem emlékszem, hogy tegeződnénk - ezek nagy része a BERUHÁZÁSOKRA van diszponálva. Másra nem költhető. Aztán vannak működési költségekre fordítandó összegek, valamint bérköltségre fordítható összegek. Ezek nem felcserélhetők, nem lehet egyikből a másikba átrakosgatni. Az Opera Facebook oldalán most adtak hírt, ha jól láttam, hogy hogyan lehet a megvett jegyeket átváltani. Feltételezem, senkinek nincsenek százezrei befektetve operajegybe, bár tévedhetek, és ez a helyzet vis maior, az Operaház saját hibáján kívül nem tudja teljesíteni sz előadásokat, jól mondom?

 


62523 takatsa 2021-02-19 16:32:51 [Válasz erre: 62519 Cilike 2021-02-19 14:55:33]

Ha nálam szakadozik az internet, akkor ki tenné lehetővé, hogy újra megnézzem? Senki. 

Sok külföldi operaház élő produkcióját is lehet látni, de általában a stream után még elérhető 1-2 napig. És az Operaház ingyenes streamjei is elérhetők, nemcsak az élő műsor alatt. Tehát én szívesen fizetnék akkor, ha biztosítva lenne az a lehetőség, hogy az élő közvetítés után még egy-két napig a kódommal megnézhessem az előadást. Így pl. nem maradnék le a Parsifálról sem, ha Nagypénteken csak 8 után érnék haza, meg tudnám nézni pl. szombaton délelőtt.Vagy pedig a rögzítésre került előadást más, meghirdetett időpontban is sugároznák, és arra is lehetne jegyet venni. Ez is egy jó lehetőség lenne, amivel biztosan nem csak én élnék.


62522 Edmond Dantes 2021-02-19 16:17:22 [Válasz erre: 62521 Cilike 2021-02-19 15:23:14]

Cilike kedves, tudod: csúsztatni csak pontosan, szééépen...

Katona: önkormányzati kezelésben = fuldoklanak

Egyasszony: Orlai Produkciós Iroda - Füge Produkció = magánszínház = fuldoklanak

Latinovits Színház: önkormányzati kezelésben = fuldoklanak

Centrál Színház: magánszínház = fuldoklanak

...és mégis, mégis: a fenti színházak általad említett produkcióira olcsóbbak a jegyek, mint MÁO-é..

Operettszínház (állami): a normál jegyár 3.900,- Ft = olcsóbb, mint MÁO-é, a 10.000,- Ft-os jegy a támogatói jegy ára..

Vígszínház (nagyjából állami): a normál jegyár 3.900,- Ft = olcsóbb, mint MÁO-é, az 5.900,- Ft-os jegy a támogatói jegy ára..

A "Tetszik már érteni, miről beszélek?" c. produkciót, amit említesz, nem találtam. Az MÁO-s? Továbbra is módfelett érdekelne, meddig (Szilveszterig? de melyik Szilveszterig?) kell még több ezer MÁO-jegyvásárlónak hiteleznie az elmaradt előadások jegyárait?  Ismételten javaslom megfontolásra 62513 alatti indítványomat. Talán telne abból a pár (tucat) milliárdocskából, amit a költségvetésből kap MÁO. Ha módomban áll(na),megkeresem Tatjána sógorasszonyt is avagy „Zsdú átvétá, kák szálávej létá!" :)


62521 Cilike 2021-02-19 15:23:14

Katona József színház, Ahogy tetszeik, 4200 Ft.

Latinovits színház,  Figaro Házassága 4500 Ft

 Egyasszony (Benne van a nevében, monodráma, egy emberrel)  3900 Ft

Centrál színház: New Yorki komédia 4200 Ft

Operettszínház: CSárdáskirálynő:  3900-10000 Ft.

Vígszínház:  Kinek az ég alatt már senkije sincsen  3900-5900 Ft.

  Tetszik már érteni, miről beszélek?


62520 Cilike 2021-02-19 14:59:19 [Válasz erre: 62516 Klára 2021-02-19 10:23:49]

A kökltségvonzatára utaltam, hölgyem. Ha tetszik érteni. Itt lényegesen több ember mun káját kell megfizetni.  Mit nem ért azon, hogy ha elkészül egy rendezés, akkor az később is játszható? Ez elég régen így van. Példánmak felhozhatopm a Nádasdy-féle Bohéméletet, az se egy előadásra készült, ugye?  Nem, nem pénzpocsékolás, mert most volt idő végigpróbálni a darabot, volt kapacitás elkészíteni a díszletet és jelmezeket. Maga egyszeren a kákán is csomót keres.  Arra is utalnék, hogy a Nádasdy-féle Bohéméletet se az eredeti szereposztásban játsszák már pár éve.  Létezik olyan, hogy beáll egy új szereplő. Néha egyszerre több. néha egy teljes garnitúra. Tudom, ez önnek új, de nálunk ez a szokás.

 


62519 Cilike 2021-02-19 14:55:33 [Válasz erre: 62517 takatsa 2021-02-19 13:02:26]

  Tényleg. Ezek valós dolgok, bár ha valóban szakadozna a közvetítés, akkor alighanem lehetővé tennék, hogy megnézzék egyben, rendesen. CSak azt felejti el, hogy rendkívüli időket élünk. Ez élő produkció, amennyiben előadásszerűen megy le, úgy rögzítik. Ennél élőbb most sehol sincs. Azokra gondolnak, akiknek hiányzik a színház. Én például szívesen néztem közvetítéseket. Nem igazán vagyok tisztában a jogi és műszaki háttérrel, de ez nem felvételnek készül. Az énekesek és közreműködők szerződése is eszerint él, gondolom.


62518 Búbánat 2021-02-19 13:16:09 [Válasz erre: 62517 takatsa 2021-02-19 13:02:26]

A Parsifalt - kivételesen - ingyenes stream előadásként láthatjuk majd. 


62517 takatsa 2021-02-19 13:02:26 [Válasz erre: 62514 Cilike 2021-02-19 09:44:06]

Kedves Cilike,

Itt elsősorban nem az 5000 Ft-ról van szó, ennél sokkal többet is kiadtam már jegyekre, bár egy élő előadás, az igazi, fikzikai jelenlét mindig összehasonlíthatatlanul több, mint egy stream, még akkor is, ha a stream valós idejű. Ráadásul 10.000 Ft-ért már egy DVD-t tudsz vásárolni, amit akárhányszor megnézhetsz. Nekem a legnagyobb problémám az, hogy bármilyen technikai probléma adódik, pl. szakadozik az internet, akkor ablakon át kidobom a pénzemet. A másik, legalább ennyire nagy problémám az, hogy összesen egy időpont van. Ha én nem érek rá a premier időpontjában, akkor elmegyek egy hét múlva a második, vagy harmadik előadásra. Erre most nincsen lehetőség. Tehát jó lenne, ha lenne valami ismétlés, amire szintén lehetne jegyeket venni, és így időpontot választani. Ez az Operaháznak nem kerülne semmi pénzbe, hiszen a felvételt mégegyszer lejátszaná. És már most mondom, szívesen fizeték a Parsifalért, mert már tavaly is arra készültem, de kérem, hogy ne csak Nagypénteken 5 órakor adják le, hanem adják le mégegyszer a követekző héten is. Én a Parsifalt mindig Húsvéthétfőn néztem meg...


62516 Klára 2021-02-19 10:23:49 [Válasz erre: 62514 Cilike 2021-02-19 09:44:06]

Ez puszta demagógia! Egyáltalán nem biztos, hog egy prózai előadás csupán háromszereplős, stb. Egyébként pedig 3 szereplővel is közvetíthet annyi mondanivalót és értéket, mint egy akár  518 szereplős. Ami a Don Carlost illeti, éppen a sok résztvevő és a kapcsolatos költségek miatt pénzpocsékolás! És egy halk megjegyzés: mi a biztosíték, hogy ezek közül mindenki rendelkezésre  áll X  idő múlva?


62515 Cilike 2021-02-19 09:44:50 [Válasz erre: 62512 lujza 2021-02-19 01:11:52]

Higy mi marad? A produkció.  Készen.


62514 Cilike 2021-02-19 09:44:06 [Válasz erre: 62512 lujza 2021-02-19 01:11:52]

Megegyezhetünk abban, hogy kicsi más egy háromszereplős prózai előadás egy ügyelővel, mint egy Don Carlos 80 énekkari taggal, 100 tagú zenekarral, 30 statisztával, 10 szólistával, plusz egy óriási műszaki apparárussal?


62513 Edmond Dantes 2021-02-19 08:26:01 [Válasz erre: 62511 Cilike 2021-02-18 23:58:11]

Kedves Cilike, welcome back! Többször hiányoltalak hosszú távolléted alatt a fórumon és ha jól emlékszem, privátban is. Remélem, mostantól gyakrabban "összefutunk" :-)

Témához: A dzsungel könyve jubileumi előadás, egyszeri alkalom volt éspedig egy nem (kizárólag) állami fenntartású színház egyszeri próbálkozása forráshiányának némi enyhítésére. Okkal bízhatunk abban, hogy "a világ egyik legnagyobb zenés intézménye", a 100%-os állami finanszírozású MÁO nem küszködik az önkormányzati és magánszínházakéhoz hasonló pénzügyi gondokkal az elhúzódó járvány idején sem. Tudod mit, egyezzünk ki ... mármint nem te meg én, mert mi a "körülményekhez képest" ki vagyunk egyezve, hanem MÁO és az elmaradt előadások miatt pórul járt nézők! Javaslatom:

MÁO adjon lehetőséget arra, hogy a rajtunk ragadt jegyek vételárát stream-előadásokkal lakhassuk le! Ez MÁO-nak csupán némi szervezési többletmunkát jelentene, amire, úgy hiszem, a pandémia idején akad szabad informatikai és adminisztrációs kapacitása. Az így kárpótolt nézők nem vennék el más fizető nézők helyét és az így keletkező bevételt a Háztól, mivel egyrészt nem várható nagy tolongás az 5.000 Ft-os online jegyekért, másrészt a virtuális "nézőtér" elég tágas ahhoz, hogy ott elférjenek az új jegyvásárlók és a tavaly óta beragadt jeggyel rendelkező, mondjuk ki: MÁO-nak  h i t e l e z ő    jegytulajdonosok is. Aki akar, élhet a lehetőséggel, aki nem akar, az meg nem. A kecskék nézők is jóllaknának és a MÁO becsülete is káposzta is "megmaradna".

Változatlan tisztelettel üdv. ED


62512 lujza 2021-02-19 01:11:52 [Válasz erre: 62511 Cilike 2021-02-18 23:58:11]

Ez bizony tévedés! En rendszeresen nézek színházi előadásokat, ezek 1500-4500 között mozognak, de inkább olcsóbbak, pedig ezek nem támogatott színházak. És általában adnak 24-48 órát arra, hogy akkor indítsam el, amikor nekem a legkedvezőbb. Nyilván még így is megéri nekik.

Ezzel együtt én vettem jegyet a Don Carlosra is, de mégis úgy gondolom, óriási pénzpocsékolás egyetlen előadásért új bemutatókat tartani, díszlettel, jelmezzel, külföldi előadóval. Ha fél - netán egy év múlva újra előveszik, mi marad abból?


62511 Cilike 2021-02-18 23:58:11 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Minden stream ennyibe kerül. Befizettemt a lánaomnak A dzsungel könyve jubileumi előadást, de ennyi volt az operettszínzházi István a király is. Nem beeszélve arról, mnnyi ingyenes közvetítést ad az Opera.


62510 ladislav kozlok 2021-02-18 21:11:12

addig is nézzétek a párizsi ingyen-streamet, most ép szunet van    ;) 


62509 Edmond Dantes 2021-02-18 19:47:48 [Válasz erre: 62506 takatsa 2021-02-18 19:26:57]

Látod, vannak közös kedvenceink, ha a Boccanegra nem is, a Hoffmann meséi nagyonis ☺


62508 Búbánat 2021-02-18 19:46:05 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Én az itthoni  fizetős "premier" stream szolgáltatást eddig még nem vettem igénybe, és nem is fogom - abból kiindulva, hogy az engem érdeklő előadásokat majd a következő évadban úgyis megnézem. Eddig sem mentem el premier-előadásokra.  Nem beszélve arról, hogy a televízió M5 csatornáján idővel minden opera és -balettbemutatót ingyenesen láthatunk, azokat DVD-re, videóra programozni lehetőségünk lesz. Ingyenesen. Kivárom. 

Az, hogy az egyszeri streemelésért ötezer forint sok vagy kevés, nem tudom megítélni. Egy kisnyugdíjas, sok gyermekes család lehet, hogy sokallja az összeget, az is lehet, hogy "kigazdálkodja".  Bizonyára vannak,  akiknél a "pénz nem számít" de attól még rajonghatnak a műfajért, a darabért, a zenéért, az énekesekért,  és  képesek de szívesen áldoznak is a várható élményért: a mostani "egyszeri"  lehetőséggel élnek - akármennyiért -, ha most hozzájuthatnak  egy régóta tervezett, vadonatúj produkció egyszeri premier-előadásának megtekintéséhez .

Nekem nem okozna gondot kifizetni az egyszeri 5 ezer Ft-ot alkalmanként mondjuk a Don Carlosért, a Hoffmann meséiért, Az ezred lányáért, Miklósa Erika és Kolonits Klára opera-gálaestjükért.  De nem teszem.  Amint fentebb írtam: az Opera saját felvételeit a televízió M5 csatornája  eddig is és a jövőben is a műsorára tűzi.  Ezek a premier-előadások is sorra kerülnek majd.   Kivárom. Az említett három operát pedig alkalmam lesz személyesen is megnézni a következő opera-évadban - bízva, a járványhelyzet utáni nyitásban és a repertoáron maradásukban. (Akár még  több pénzt kiadni értük...)

Akit a műfaj, az opera maga, nem érdekli, meg akinek nincs is módjában "streamelni" , annak meg úgyis  teljesen közömbös az egész kérdéskör. 


62507 Edmond Dantes 2021-02-18 19:45:49 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Szegény az ecclesia, kell a tűpénz, de ezt eddig is tudtuk vö. vissza-nem-utalt elmaradt MÁO előadás-jegyárak. A fuldokló, forráshiányos önkormányzati és magánszínházak hasonló = online előadásai olcsóbbak. Ez a "véleményem".


62506 takatsa 2021-02-18 19:26:57

Pedig nekem a Hoffmann meséi az egyik kedvenc operám, és készültem rá, hogy egymás után megnézem mindkét szereposztásban.  Hát, ebből sem lesz semmi. A Parsifált viszont ingyenes streamnek hirdetik. Viszont ez is csak egyszer lesz, Nagypénteken, délután 5-től. Amikor az összes szertartás 6-kor kezdődik. Legalább a következő héten megismételhetnék.


62505 Klára 2021-02-18 19:16:49 [Válasz erre: 62503 joska141 2021-02-18 18:52:20]

Persze, hogy nem!


62504 Klára 2021-02-18 19:16:08 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Ezekkel a feltételekkel - egyszeri megnézés, nincs ismétlés, stb  - horrorisztikusan, mondhatni pofátlanul magas! És  mi lesz vajon, ha az Opera egyszer mégis  megnyílik? Valamikor az Erkel megnyitása előtt volt egy tv riport a Főzeneig. úrral, amikoris kijelentette, hogy a jövőben az Erkel fogja ellátni a hazai nézőket, az Opera pedig az idegenforgalommal karöltve a külföldi nézőket!  A mi adóforintjainkon természetesen. Aki egyszer látott már totál bekómázott külföldit valahol a városban, amint arról panaszkodik, hogy előző este valami operába,  vagy mi a fenére vitte őket az idegenvezető egy "jó kis pub" helyett, az egy életre kikaranténozná az ilyen ötletadókat Mert nekem volt ilyen személyes élményem, nem is egy alkalommal!






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.