Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Magyar Állami Operaházban?


62535 lujza 2021-02-22 00:36:29

Senki nem látta a Don Carlos közvetítést? Nekem megérte ötezerért megnézni. Most már tudom, hogy erre az előadásra biztos, hogy nem megyek el többet. És állítólag világhírű rendező rendezte, legalábbis ez hangzott el az Opera Caféban.


62534 Edmond Dantes 2021-02-20 17:48:48 [Válasz erre: 62533 ebera 2021-02-20 17:43:13]

Ld. 62513 ... nem élek hiába ... és a Momus sincs hiába: olvassák illetékes helyen és olykor hallgatnak is a jó szóra.


62533 ebera 2021-02-20 17:43:13

Megjött a válasz az Operaháztól:

" Kedves......!

A szolgáltatás fejlesztés alatt áll, értékesítési hálózatunk a jegy.hu technikai felkészültségére várunk, hamarosan lehetővé válik majd értékesíteni az utalványokat. "

Nem kapkodják el, az biztos, ez már nem az első fizetős online közvetítés.

 


62532 ladislav kozlok 2021-02-20 16:13:53 [Válasz erre: 62528 nickname 2021-02-20 12:45:46]

Mind a két szereposztás ideális. Biztos, hogy a Hoffmannra befizetek.


62531 Klára 2021-02-20 16:08:00 [Válasz erre: 62525 lujza 2021-02-20 02:51:22]

Hasonló esetet éltem át pár éve a STOP egy operaközvetítésével. Bár évek óta regisztrált nézőjük vagyok, az adott előadásra külön be kellett jelentkezni,  amit  visszaigazoltak. Ennek ellenére a közvetítést nem tudtam fogni. Másnap névreszóló e-mail üzenetet kaptam, melyben sajnálattal tájékoztattak, hogy a nem várt nagy számú bejelentkezőt a rendszerük nem tudta kezelni, amiért elnézést kérnek, stb. De ekkor  és ekkor ismét sugározzák a regisztrált nézők számára, most 24 órás időintervallumban, hiszen nem várható el, hogy egy általuk meghatározott este minden érintettnek alkalmas! És lőn! Lehet, hogy Európa tényleg a Lajtán túl kezdődik?


62530 ebera 2021-02-20 14:39:05

A mai online Don Carlosra miért nem lehet érvényesíteni a Covid-19 miatt elmaradt előadásokért kapott szabad felhasználású jegyeket, és ajándékutalványokat? Tudtok erről valamit?  Előre is köszönöm. 

 Kéri a rendszer a kuponkódot, mindet kipróbáltam, az összesre kiírja, hogy érvénytelen kód. Nem vágna földhöz a 4990 Ft, de annyira inkorrektnek érzem az egész eljárást, a visszanézhetőség hiányát, hogy nem adok rá ki pénzt.


62529 takatsa 2021-02-20 13:03:15 [Válasz erre: 62528 nickname 2021-02-20 12:45:46]

Kedves Nickname. Köszönöm az infókat. A fórumon a tegezés a bevett gyakorlat, így én is így folytatnám. Nem tudom, hogy miből vontad le azt a következtetést, hogy csak az etalonnak kikiáltott remekművekre vagyok kiváncsi. De persze nem ez a lényeg. Én is jártam már többször az Operával kapcsolatos online jegymegrendeléseknél úgy, hogy amikor a fizetésre került sor, akkor tudtam meg, hogy 50%-os kedvezményt adnak. Tehát rákattintoittam pl. 2 db. 4000 Ft-os helyre, aztán kiderült, hogy nem 8000 Ft-ot, hanem csak 4000 Ft-ot kell fizetnem. Én persze örültem ennek, de ezt akkor sem tartom korrekt eljárásnak. Írják ki előre, ha kedvezményt adnak. Ez a vásárlónak is jó, de biztos vagyok abban, hogy az eladónak is, hiszen ha előre látják a kedvezményt a vásárlók, azzal a vásárlási hajlandóság is nőni fog. Ki látott már olyat, hogy a az áruházban leemelek a polcról egy 10.000 Ft-os árut, aztán a pénztárnál derül ki, hogy ez csak 5000 Ft-ba kerül?? Kinek üzlet ez? Örülök annak is, hogy a streamelést lehet később is kezdeni, és tovább érhető el a stream, mint az előadás vége. Ezt készségesen elhiszem neked, de hol van erre garancia? Sehol. Egészen addig nincsen erre garancia, amíg korrekt tájékoztatást nem kapok a játékszabályokról. Ez a minimum, ami elvárható.


62528 nickname 2021-02-20 12:45:46 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Van elérhető szereposztás a stream előadásokra. És bár maga csak az etalonnak kikiáltott remekművekre kíváncsi, én megnéztem streamben a Hubay és Dohányni operát és képzelje: kaptam kedvezményt a Don Carlosra! Összesen 50% kedvezményt! És a linken az előadás nemcsak és kizárólag az előadás ideje alatt érhető el, hanem egy bizonyos idősávban. Én a Cremonai hegedűst kétszer is megnéztem és hallgattam! Mert kb. másfélórával tovább elérhető volt pont az esetleges gondok miatt. Senki sem írt róla: a Hubay opera kifejezetten szép és kellemes meglepetés volt, a Simona nénit ismertem cédéről és annyira nem tetszett, de ez az előadás számomra szórakoztató és bájos volt - szívesen meg fogom nézni élőben is.

Nekem legalább kb. 20 ezer forintom úszott el, mert előre megváltott jegyeim voltak a 2019-2020-as évad végéig, de aztán átgondoltam és úgy döntöttem: ezt a 20 ezer forintot odaadom a dalszínháznak. Nem kérem vissza, nem kérek helyette mást sem, nem vagyok hű de gazdag, de nem vág a földhöz. 

A Don Carlos szereposztása

Sőt a Hoffmann meséi szereposztása.

Ugyanígy fenn volt a Hubay-Dohnányi premier szereposztása és nem ért csalóds: akiket megneveztek, azok énekeltek. 

Egyébként a streamelések szombatonként vannak: egyébként is nagyrészt szombat és péntek este jártam az elmúlt években Operába, vidékiként, aki már nem is dolgozik a fővárosban, márcsak ritkán mentem hétköznap. De szerintem a szombat talán a legtöbb embernek megfelelő időpont lehet. És még egyszer: nem muszáj pontban nyolckor vagy hétkor elkezdeni a streamet megnézni, mert az tovább elérhető, mint ameddig az előadás tart. 

Egy éve nem voltam opera előadáson élőben, lassan egy éve prózai színházi előadást se láttam élőben. Minden lehetőségért, amivel ezt egy kicsit pótolni tudom hálás vagyok. Az ingyenes közvetítésekért is az Operának - bár sokat nem néztem meg belőlük, de volt amelyiket igen és ez nyilván egy gesztus és szerintem jó kezdeményezés. Várom nagyon a Hoffmann meséit is. 


62527 takatsa 2021-02-20 11:28:18 [Válasz erre: 62525 lujza 2021-02-20 02:51:22]

Én a világért sem akartam poltikai vitát provokálni, vagy összeveszést szítani a kérdéseimmel, amelyeket Lujza nálam sokkal pontosabban és lényegretörőbben újra megfogalmazott.

Egyrészt szeretném megköszönni az Opera művészeinek és vezetőinek azokat az ingyenes sorozatokat, amelyeket hónapok óta részünkre készítenek. Sajnálom, hogy ezek a streamek ennyire kevés publicitást kaptak a fórumunkon. Én rendszeresen néztem ezeket, és sok-sok előadást rendkívül élveztem, időnként be is számoltam erről. Persze ezeknek az előadásoknak a színvonala rendkívül változó volt, amit én természetesnek tartok, bizonyítékául annak, hogy a jelen operaháznak és előadói gárdájának nemcsak erényei, hanem komoly hiányosságai is vannak.

A fizetős streamekkel kapcsolatban a következő kéréseimet szeretném megismételni. 

Mérlegelje az operaház azt, hogy a streameket kicsit kedvezőbb áron kínálja, és legalább 24 óráig tegye lehetővé a megvásárolt stream használatát. Biztos vagyok abban, hogy ezek a változtatások növelnék a bizalmat és a vásárlási szándékot, így az Opera feltehetően nagyobb bevételre tehetne szert.

Évek óta nincsen Parsifal. Kérem, hogy biztosítsa az Opera azt, hogy a Parsifal streamet ne csak egyszer tegye lehetővé, hanem a következő héten ismételje meg, akár fizetős módon. 


62526 Edmond Dantes 2021-02-20 09:28:35 [Válasz erre: 62524 Cilike 2021-02-19 19:05:31]

Kedves Tisztelt Cilike, világéletemben kínosan ügyeltem rá -sokszor kellett-, hogy betartsam a kötelező három lépés távolságot másokkal, ami hölgyek esetében azt is jelenti, hogy az ősrégi udvari etikett szerint tegeződést a hölgyek kezdeményezhetnek. Már csak azért is ügyeltem erre, hogy elkerüljem az önéhez (önéhez!) hasonló visszavágásokat. Ezidáig ez hibátlanul sikerült is ... olyan régen nem váltottunk már szót, hogy ezúttal az ön (ön!) ön!) esetében elvét(h)ettem--->ön (ön! ön!) győzött...

...de csak ebben!  (Igaz, ez is valami.) Igen, az ön által kimazsolázott színházak minden bizonnyal fuldoklanak, mert fenntartóik, az önkormányzatok, a budapesti különösen, szintén fuldoklanak. Hogy miért, azt valószínűleg nem szükséges önnek sem elmagyarázni és különben is az már politika is lenne, amiért itt kiátkozás jár ... már ha az ember, teszem azt, nem az SZFE komplett einstandolását éljenzi. ("Félre": gondolni se merek rá, micsoda százezres békemenet vonulna a Liszt Ferenc térre, ha egy ellenkező színezetű kormányzat az LFZE-t "modellváltaná"... próbálja művészként elképzelni e lehetséges helyzetet!) Igen, van fogalmam róla, hogy az egyre csak szaporodó közpénz-milliárdokat, tízmilliárdokat nem a kieső jegybevétel pótlására, hanem a rétestésztaként nyúló-húzódó felújításra fordítják. ("Félre": MÁO egekbe szökő felújítási költségei körül nincs akkora politikai csatazaj, mint pl. a Lánchíd felújítási költségei körül.) Ugyancsak van némi fogalmam "a működési költségekre fordítandó összegek, valamint bérköltségre fordítható összegek" fel-nem-cserélhetőségéről. Köszönöm értesítését, hogy "az Opera Facebook oldalán most adtak hírt, hogy hogyan lehet a megvett jegyeket átváltani." Nem vagyok "fent" a Fb-on, de utánanézek. Párszor már módosította MÁO a visszabeváltás feltételeit. Jó lenne, ha a legegyszerűbb megoldást választaná: visszaváltaná az elmaradt előadások jegyeinek, bérleteinek árát és nem trükközne időről-időre ezzel-azzal. De tudja mit, ha ennyire szegény az ecclesia, forgassák nyugodtan (vagy nyugtalanul) az én X (tíz)ezer Ft-nyi bentragadt pénzemet, a bentragadt tíz- vagy százmilliókat. Nem kérek részesedést az osztalékból, kamatból :-) Ha pedig a járvány alatt -vagy miatt- elhaláloznék, ami ilyen hosszú idő alatt nyilván számos jegytulajdonos esetében megtörténik, akkor tekintse a Ház bentragadt pénzemet adománynak, egyfajta téglajegynek ... egy ilyen -mint írja- vis maior helyzetben biztosan minden fillérke jól jön ott. Üdv. Kezét csókolja: ED


62525 lujza 2021-02-20 02:51:22 [Válasz erre: 62524 Cilike 2021-02-19 19:05:31]

Kedves Cilike, régóta fennálló momusos ismeretségünk után remélem, nem kell magázódásra váltanunk! Szerintem nem a Te dolgod megvédeni az Opera vezetőségének munkáját. Arra ott vannak ők maguk. Így a legjobb szándékod ellenére is csak azt érted el, hogy még sokkal hosszabban foglalkozunk a témával, például én is próbálom megmagyarázni, hogy miért nincs igazad.

A jegyvisszaváltással kapcsolatban nekem elég sokfelé volt jegyem, még Bécsbe, sőt a Bayerische Staatsoperbe is, nem beszélve az itthoni színházakról és koncertekről. Mindenütt azonnal és zokszó nélkül felajánlották a visszafizetés lehetőségét, bár egyes magyar színházak és a BFZ kétségtelenül azt is megemlítette, hogy a jegy árával támogathatom is őket. A szükséghelyzet mindenütt ugyanaz volt, nemcsak az Operát érintette. A BFZ egyébként megtartja a meghirdetett koncertjeit, amire bárki jegyet is vehet, de nem kerül 5000-be. De ha jegyed volt rá, ingyen küldik a linket, amin keresztül nézheted, újabban már akkor is, ha visszakérted a jegyed árát.

A Vígszínház élőben közvetítette a Padlás 999.-ik előadását. Korlátozni kellett a megvásárolható stream jegyeket, én a hatalmas igény miatt már nem kaptam. (De nem volt ötezer) A fiaméknak volt jegyük, de gond volt a streammel, pont a sok egyszerre csatlakozó miatt. Ezt a személyzet érzékelte, és mivel rögzítették az előadást, másnap kaptak egy linket, amivel később meg tudták nézni. Így is lehet. És ezért jobb, ha adnak 48 órát az egyszeri megnézésre, mert akkor nem mindenki egyszerre kezdi el.

Az ingyenes Parsifal nagypénteken teljes tévedés. Aki keresztény, ilyenkor nem az operába megy. Én, mióta Ferencsik elővette a darabot, és játszották, minden évben megnéztem, de sosem nagypénteken.

Felesleges volt felsorolnod, hogy hányan vesznek-vettek részt a mai Don Carlos bemutató előállításában, mert enélkül is tudjuk, hogy ez egy költséges produkció. És mikor tűzi majd legközelebb műsorára az Opera? A szereplők közül hányan lesznek ugyanazok, és akik ugyanazok lesznek, hányan fognak kapásból, pontosan emlékezni a szerepükre? És gondolod, hogy nem tudjuk, mióta megy a Bohémélet? És netán azt is csak évente egyszer adták elő mindig? Szerintem rossz érveket találtál, de újra mondom, nem is a Te dolgod lenne ez. Viszont, ha lehetséges, kérlek, ne sértegess másokat!


62524 Cilike 2021-02-19 19:05:31 [Válasz erre: 62522 Edmond Dantes 2021-02-19 16:17:22]

Aha. Fuldoklanak. Ehgez képest az Operaház meg csaknem 2000 rmbert foglalkoztat és a kényszerű leállás alatt sem bocsátotrak el senkit. Egészen januárig csak, mondom CSAK ingyenes közvetítések voltak. Amúgy a Katona mitől is fuldoklik, hadd  tudjam már meg? Nem Budapest vette szárnyai alá? És elismétlem: sehol nem működik egy streamben akkora apparátus, mint egy operaelőadásban. Igen, a milliárdok. Tudja - mert nem emlékszem, hogy tegeződnénk - ezek nagy része a BERUHÁZÁSOKRA van diszponálva. Másra nem költhető. Aztán vannak működési költségekre fordítandó összegek, valamint bérköltségre fordítható összegek. Ezek nem felcserélhetők, nem lehet egyikből a másikba átrakosgatni. Az Opera Facebook oldalán most adtak hírt, ha jól láttam, hogy hogyan lehet a megvett jegyeket átváltani. Feltételezem, senkinek nincsenek százezrei befektetve operajegybe, bár tévedhetek, és ez a helyzet vis maior, az Operaház saját hibáján kívül nem tudja teljesíteni sz előadásokat, jól mondom?

 


62523 takatsa 2021-02-19 16:32:51 [Válasz erre: 62519 Cilike 2021-02-19 14:55:33]

Ha nálam szakadozik az internet, akkor ki tenné lehetővé, hogy újra megnézzem? Senki. 

Sok külföldi operaház élő produkcióját is lehet látni, de általában a stream után még elérhető 1-2 napig. És az Operaház ingyenes streamjei is elérhetők, nemcsak az élő műsor alatt. Tehát én szívesen fizetnék akkor, ha biztosítva lenne az a lehetőség, hogy az élő közvetítés után még egy-két napig a kódommal megnézhessem az előadást. Így pl. nem maradnék le a Parsifálról sem, ha Nagypénteken csak 8 után érnék haza, meg tudnám nézni pl. szombaton délelőtt.Vagy pedig a rögzítésre került előadást más, meghirdetett időpontban is sugároznák, és arra is lehetne jegyet venni. Ez is egy jó lehetőség lenne, amivel biztosan nem csak én élnék.


62522 Edmond Dantes 2021-02-19 16:17:22 [Válasz erre: 62521 Cilike 2021-02-19 15:23:14]

Cilike kedves, tudod: csúsztatni csak pontosan, szééépen...

Katona: önkormányzati kezelésben = fuldoklanak

Egyasszony: Orlai Produkciós Iroda - Füge Produkció = magánszínház = fuldoklanak

Latinovits Színház: önkormányzati kezelésben = fuldoklanak

Centrál Színház: magánszínház = fuldoklanak

...és mégis, mégis: a fenti színházak általad említett produkcióira olcsóbbak a jegyek, mint MÁO-é..

Operettszínház (állami): a normál jegyár 3.900,- Ft = olcsóbb, mint MÁO-é, a 10.000,- Ft-os jegy a támogatói jegy ára..

Vígszínház (nagyjából állami): a normál jegyár 3.900,- Ft = olcsóbb, mint MÁO-é, az 5.900,- Ft-os jegy a támogatói jegy ára..

A "Tetszik már érteni, miről beszélek?" c. produkciót, amit említesz, nem találtam. Az MÁO-s? Továbbra is módfelett érdekelne, meddig (Szilveszterig? de melyik Szilveszterig?) kell még több ezer MÁO-jegyvásárlónak hiteleznie az elmaradt előadások jegyárait?  Ismételten javaslom megfontolásra 62513 alatti indítványomat. Talán telne abból a pár (tucat) milliárdocskából, amit a költségvetésből kap MÁO. Ha módomban áll(na),megkeresem Tatjána sógorasszonyt is avagy „Zsdú átvétá, kák szálávej létá!" :)


62521 Cilike 2021-02-19 15:23:14

Katona József színház, Ahogy tetszeik, 4200 Ft.

Latinovits színház,  Figaro Házassága 4500 Ft

 Egyasszony (Benne van a nevében, monodráma, egy emberrel)  3900 Ft

Centrál színház: New Yorki komédia 4200 Ft

Operettszínház: CSárdáskirálynő:  3900-10000 Ft.

Vígszínház:  Kinek az ég alatt már senkije sincsen  3900-5900 Ft.

  Tetszik már érteni, miről beszélek?


62520 Cilike 2021-02-19 14:59:19 [Válasz erre: 62516 Klára 2021-02-19 10:23:49]

A kökltségvonzatára utaltam, hölgyem. Ha tetszik érteni. Itt lényegesen több ember mun káját kell megfizetni.  Mit nem ért azon, hogy ha elkészül egy rendezés, akkor az később is játszható? Ez elég régen így van. Példánmak felhozhatopm a Nádasdy-féle Bohéméletet, az se egy előadásra készült, ugye?  Nem, nem pénzpocsékolás, mert most volt idő végigpróbálni a darabot, volt kapacitás elkészíteni a díszletet és jelmezeket. Maga egyszeren a kákán is csomót keres.  Arra is utalnék, hogy a Nádasdy-féle Bohéméletet se az eredeti szereposztásban játsszák már pár éve.  Létezik olyan, hogy beáll egy új szereplő. Néha egyszerre több. néha egy teljes garnitúra. Tudom, ez önnek új, de nálunk ez a szokás.

 


62519 Cilike 2021-02-19 14:55:33 [Válasz erre: 62517 takatsa 2021-02-19 13:02:26]

  Tényleg. Ezek valós dolgok, bár ha valóban szakadozna a közvetítés, akkor alighanem lehetővé tennék, hogy megnézzék egyben, rendesen. CSak azt felejti el, hogy rendkívüli időket élünk. Ez élő produkció, amennyiben előadásszerűen megy le, úgy rögzítik. Ennél élőbb most sehol sincs. Azokra gondolnak, akiknek hiányzik a színház. Én például szívesen néztem közvetítéseket. Nem igazán vagyok tisztában a jogi és műszaki háttérrel, de ez nem felvételnek készül. Az énekesek és közreműködők szerződése is eszerint él, gondolom.


62518 Búbánat 2021-02-19 13:16:09 [Válasz erre: 62517 takatsa 2021-02-19 13:02:26]

A Parsifalt - kivételesen - ingyenes stream előadásként láthatjuk majd. 


62517 takatsa 2021-02-19 13:02:26 [Válasz erre: 62514 Cilike 2021-02-19 09:44:06]

Kedves Cilike,

Itt elsősorban nem az 5000 Ft-ról van szó, ennél sokkal többet is kiadtam már jegyekre, bár egy élő előadás, az igazi, fikzikai jelenlét mindig összehasonlíthatatlanul több, mint egy stream, még akkor is, ha a stream valós idejű. Ráadásul 10.000 Ft-ért már egy DVD-t tudsz vásárolni, amit akárhányszor megnézhetsz. Nekem a legnagyobb problémám az, hogy bármilyen technikai probléma adódik, pl. szakadozik az internet, akkor ablakon át kidobom a pénzemet. A másik, legalább ennyire nagy problémám az, hogy összesen egy időpont van. Ha én nem érek rá a premier időpontjában, akkor elmegyek egy hét múlva a második, vagy harmadik előadásra. Erre most nincsen lehetőség. Tehát jó lenne, ha lenne valami ismétlés, amire szintén lehetne jegyeket venni, és így időpontot választani. Ez az Operaháznak nem kerülne semmi pénzbe, hiszen a felvételt mégegyszer lejátszaná. És már most mondom, szívesen fizeték a Parsifalért, mert már tavaly is arra készültem, de kérem, hogy ne csak Nagypénteken 5 órakor adják le, hanem adják le mégegyszer a követekző héten is. Én a Parsifalt mindig Húsvéthétfőn néztem meg...


62516 Klára 2021-02-19 10:23:49 [Válasz erre: 62514 Cilike 2021-02-19 09:44:06]

Ez puszta demagógia! Egyáltalán nem biztos, hog egy prózai előadás csupán háromszereplős, stb. Egyébként pedig 3 szereplővel is közvetíthet annyi mondanivalót és értéket, mint egy akár  518 szereplős. Ami a Don Carlost illeti, éppen a sok résztvevő és a kapcsolatos költségek miatt pénzpocsékolás! És egy halk megjegyzés: mi a biztosíték, hogy ezek közül mindenki rendelkezésre  áll X  idő múlva?


62515 Cilike 2021-02-19 09:44:50 [Válasz erre: 62512 lujza 2021-02-19 01:11:52]

Higy mi marad? A produkció.  Készen.


62514 Cilike 2021-02-19 09:44:06 [Válasz erre: 62512 lujza 2021-02-19 01:11:52]

Megegyezhetünk abban, hogy kicsi más egy háromszereplős prózai előadás egy ügyelővel, mint egy Don Carlos 80 énekkari taggal, 100 tagú zenekarral, 30 statisztával, 10 szólistával, plusz egy óriási műszaki apparárussal?


62513 Edmond Dantes 2021-02-19 08:26:01 [Válasz erre: 62511 Cilike 2021-02-18 23:58:11]

Kedves Cilike, welcome back! Többször hiányoltalak hosszú távolléted alatt a fórumon és ha jól emlékszem, privátban is. Remélem, mostantól gyakrabban "összefutunk" :-)

Témához: A dzsungel könyve jubileumi előadás, egyszeri alkalom volt éspedig egy nem (kizárólag) állami fenntartású színház egyszeri próbálkozása forráshiányának némi enyhítésére. Okkal bízhatunk abban, hogy "a világ egyik legnagyobb zenés intézménye", a 100%-os állami finanszírozású MÁO nem küszködik az önkormányzati és magánszínházakéhoz hasonló pénzügyi gondokkal az elhúzódó járvány idején sem. Tudod mit, egyezzünk ki ... mármint nem te meg én, mert mi a "körülményekhez képest" ki vagyunk egyezve, hanem MÁO és az elmaradt előadások miatt pórul járt nézők! Javaslatom:

MÁO adjon lehetőséget arra, hogy a rajtunk ragadt jegyek vételárát stream-előadásokkal lakhassuk le! Ez MÁO-nak csupán némi szervezési többletmunkát jelentene, amire, úgy hiszem, a pandémia idején akad szabad informatikai és adminisztrációs kapacitása. Az így kárpótolt nézők nem vennék el más fizető nézők helyét és az így keletkező bevételt a Háztól, mivel egyrészt nem várható nagy tolongás az 5.000 Ft-os online jegyekért, másrészt a virtuális "nézőtér" elég tágas ahhoz, hogy ott elférjenek az új jegyvásárlók és a tavaly óta beragadt jeggyel rendelkező, mondjuk ki: MÁO-nak  h i t e l e z ő    jegytulajdonosok is. Aki akar, élhet a lehetőséggel, aki nem akar, az meg nem. A kecskék nézők is jóllaknának és a MÁO becsülete is káposzta is "megmaradna".

Változatlan tisztelettel üdv. ED


62512 lujza 2021-02-19 01:11:52 [Válasz erre: 62511 Cilike 2021-02-18 23:58:11]

Ez bizony tévedés! En rendszeresen nézek színházi előadásokat, ezek 1500-4500 között mozognak, de inkább olcsóbbak, pedig ezek nem támogatott színházak. És általában adnak 24-48 órát arra, hogy akkor indítsam el, amikor nekem a legkedvezőbb. Nyilván még így is megéri nekik.

Ezzel együtt én vettem jegyet a Don Carlosra is, de mégis úgy gondolom, óriási pénzpocsékolás egyetlen előadásért új bemutatókat tartani, díszlettel, jelmezzel, külföldi előadóval. Ha fél - netán egy év múlva újra előveszik, mi marad abból?


62511 Cilike 2021-02-18 23:58:11 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Minden stream ennyibe kerül. Befizettemt a lánaomnak A dzsungel könyve jubileumi előadást, de ennyi volt az operettszínzházi István a király is. Nem beeszélve arról, mnnyi ingyenes közvetítést ad az Opera.


62510 ladislav kozlok 2021-02-18 21:11:12

addig is nézzétek a párizsi ingyen-streamet, most ép szunet van    ;) 


62509 Edmond Dantes 2021-02-18 19:47:48 [Válasz erre: 62506 takatsa 2021-02-18 19:26:57]

Látod, vannak közös kedvenceink, ha a Boccanegra nem is, a Hoffmann meséi nagyonis ☺


62508 Búbánat 2021-02-18 19:46:05 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Én az itthoni  fizetős "premier" stream szolgáltatást eddig még nem vettem igénybe, és nem is fogom - abból kiindulva, hogy az engem érdeklő előadásokat majd a következő évadban úgyis megnézem. Eddig sem mentem el premier-előadásokra.  Nem beszélve arról, hogy a televízió M5 csatornáján idővel minden opera és -balettbemutatót ingyenesen láthatunk, azokat DVD-re, videóra programozni lehetőségünk lesz. Ingyenesen. Kivárom. 

Az, hogy az egyszeri streemelésért ötezer forint sok vagy kevés, nem tudom megítélni. Egy kisnyugdíjas, sok gyermekes család lehet, hogy sokallja az összeget, az is lehet, hogy "kigazdálkodja".  Bizonyára vannak,  akiknél a "pénz nem számít" de attól még rajonghatnak a műfajért, a darabért, a zenéért, az énekesekért,  és  képesek de szívesen áldoznak is a várható élményért: a mostani "egyszeri"  lehetőséggel élnek - akármennyiért -, ha most hozzájuthatnak  egy régóta tervezett, vadonatúj produkció egyszeri premier-előadásának megtekintéséhez .

Nekem nem okozna gondot kifizetni az egyszeri 5 ezer Ft-ot alkalmanként mondjuk a Don Carlosért, a Hoffmann meséiért, Az ezred lányáért, Miklósa Erika és Kolonits Klára opera-gálaestjükért.  De nem teszem.  Amint fentebb írtam: az Opera saját felvételeit a televízió M5 csatornája  eddig is és a jövőben is a műsorára tűzi.  Ezek a premier-előadások is sorra kerülnek majd.   Kivárom. Az említett három operát pedig alkalmam lesz személyesen is megnézni a következő opera-évadban - bízva, a járványhelyzet utáni nyitásban és a repertoáron maradásukban. (Akár még  több pénzt kiadni értük...)

Akit a műfaj, az opera maga, nem érdekli, meg akinek nincs is módjában "streamelni" , annak meg úgyis  teljesen közömbös az egész kérdéskör. 


62507 Edmond Dantes 2021-02-18 19:45:49 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Szegény az ecclesia, kell a tűpénz, de ezt eddig is tudtuk vö. vissza-nem-utalt elmaradt MÁO előadás-jegyárak. A fuldokló, forráshiányos önkormányzati és magánszínházak hasonló = online előadásai olcsóbbak. Ez a "véleményem".


62506 takatsa 2021-02-18 19:26:57

Pedig nekem a Hoffmann meséi az egyik kedvenc operám, és készültem rá, hogy egymás után megnézem mindkét szereposztásban.  Hát, ebből sem lesz semmi. A Parsifált viszont ingyenes streamnek hirdetik. Viszont ez is csak egyszer lesz, Nagypénteken, délután 5-től. Amikor az összes szertartás 6-kor kezdődik. Legalább a következő héten megismételhetnék.


62505 Klára 2021-02-18 19:16:49 [Válasz erre: 62503 joska141 2021-02-18 18:52:20]

Persze, hogy nem!


62504 Klára 2021-02-18 19:16:08 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

Ezekkel a feltételekkel - egyszeri megnézés, nincs ismétlés, stb  - horrorisztikusan, mondhatni pofátlanul magas! És  mi lesz vajon, ha az Opera egyszer mégis  megnyílik? Valamikor az Erkel megnyitása előtt volt egy tv riport a Főzeneig. úrral, amikoris kijelentette, hogy a jövőben az Erkel fogja ellátni a hazai nézőket, az Opera pedig az idegenforgalommal karöltve a külföldi nézőket!  A mi adóforintjainkon természetesen. Aki egyszer látott már totál bekómázott külföldit valahol a városban, amint arról panaszkodik, hogy előző este valami operába,  vagy mi a fenére vitte őket az idegenvezető egy "jó kis pub" helyett, az egy életre kikaranténozná az ilyen ötletadókat Mert nekem volt ilyen személyes élményem, nem is egy alkalommal!


62503 joska141 2021-02-18 18:52:20 [Válasz erre: 62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48]

A www.jegy.hu közli a szereposztást és a többi szükséges adatot. (Gaston Rivero, Bretz Gábor, Szegedi Csaba, Ádám Zsuzsanna, Gál Erika, Palerdi András). A honlap nagyon korrekten közli, hogy nem visszanézhető, csak egyszeri alkalom és így tovább. Ha már az Opera nem ad információt magyar nyelven csak angolul, akkor bizonnyal nem a magyar látogatóknak készül a premier. Az olasz nyelvű előadás vetített feliratai is magyar és angol nyelvűek lesznek.


62502 takatsa 2021-02-18 16:45:48

Szeretném megkérdezni a véleményeteket az operaház fizetős "premier" stream szolgáltatásáról. Ókovács úr nyilatkozata szerint az összes - húszegynéhány - premiert megtartják, mindegyiket összesen egy alkalommal játsszák, és az élő stream általában 5000 Ft-ba kerül. Én ezt iszonyatosan nagy összegnek tartom, különösen úgy, hogy ha akármilyen internet hiba adódik, a stream ismétlésére nincsen lehetőség, hanem kidobtad a pénzedet az ablakon. Ráadásul a meghirdetett, és megvásárolható premierek egyikénél sincsen elérhető szereposztás az opera.hu-n, tehát ha most vásárolsz valamit, akkor az igazi zsákbamacska. Hogy milyen sok az az 5000 Ft egy egyszeri és bizonytalan streamre, álljon itt egy összehasonlítás. A MET Opera on Demand programjából a 700 videó közül bármelyiket megnézheted, darabonként 5 dollárért. Ha ezt befizeted, akkor egy hétig nézheted a kifizetett videót, bármikor, bármennyiszer. Ha pedig fizetsz 15 dollárt, akkor egy hónapig, a 700 videó bármelyikét, bármennyiszer megnézheted, valamint rendelkezésedre áll az egész hangtár is, legalább 5-ször annyi, teljes opera hangfelvételével. Szóval én igencsak sokallom ezt az 5000 Ft-ot premierenként. Mi erről a véleményetek?

(Az én véleményem az, hogy ennek az összegnek a felét talán kifizetném akkor, ha legalább annyi könyítést kaphatnék, hogy egy hétig lenne lehetőségem arra, hogy számomra megfelelő időpontban nézhessem meg a streamet.)


62501 Búbánat 2021-02-18 13:12:43

„Tudjuk immár biztosan, hogy 2022 elején nyílik az Operaház” 

Lábhoz tett fegyver helyett, avagy az Opera nagy menetelése

ÓKOVÁCS SZILVESZTER

2021.02.17. 10:08  Origo.hu

166. levél

"Kedves Néném,"


62500 joska141 2021-01-28 18:42:33

Mai interjú részlete, az mfor.hu oldaláról:

Kezdjük a végén! Igazak-e azok a hírek miszerint idén decemberben már a „A Diótörő"-nek tapsolhatnak a nézők a felújított Operaházban?

Nagy valószínűséggel igen. A befejezéshez szükséges pénzt a kormány tavaly decemberben biztosította, így ez nem lehet akadálya a megnyitónak. Irodánkból január végén kiküldjük az utolsó, még hiányzó terveket - ezt követően én már csak szemlélődöm...

Az interjúalany: Zoboki Gábor volt.


62499 -zéta- 2021-01-21 21:33:11 [Válasz erre: 62498 Edmond Dantes 2021-01-21 16:12:35]

Ez a felvétel még a nagy lezárás előtt készült, úgy tudom...


62498 Edmond Dantes 2021-01-21 16:12:35 [Válasz erre: 62497 Búbánat 2021-01-21 14:44:58]

Köszönöm, az adatokhoz képest kicsit "zanzás" a filmecske ezzel az ötven évvel, a cikk pláne. Azt már szóvá se merem tenni, miért nem volt -stílszerűen szólva- "maszkabál" = maszk az ünneplők egy részén és többnyire az ünnepelten sem. Nem számoltam meg, hányan zsúfolódtak össze a szűk vagonban egyszerre..


62497 Búbánat 2021-01-21 14:44:58 [Válasz erre: 62496 Edmond Dantes 2021-01-21 13:43:19]

Az mno.hu cikke az Opera Café video riportján alapul - „KRASZNAI JÁNOS 90” (október 19.) Az  ott felkonferáló szavakat vette át: „több mint ötven éven át volt a Ház előadás-vezető zenei ügyelője, főügyelője”  Lásd a linket a 62.488. sorszámnál – az időskálán: 0:43-tól


62496 Edmond Dantes 2021-01-21 13:43:19

Az alábbi eszmecsere felkeltette az érdeklődésemet: ki az a Krasznai János? Megnéztem.

Operaházi tagság: 1953 - 1954, 1957 - 1995

ügyelő (1953 - 1954, 1957 - 1966), főügyelő (1966 - 1995), több szobra is látható az Operaházban, kisplasztikákat is készít

Szóval az mno.hu közlése "Több mint ötven évig dolgozott főügyelőként az Operaházban" ... hááát nem hajszálpontos. (A cikkben részletesebben olvasható a karrier íve.)


62495 Búbánat 2021-01-21 00:24:42 [Válasz erre: 62494 joska141 2021-01-21 00:20:01]

Akkor a  kedves joska141 közlésében rejlő "kérdés -feleletet" le is zárhatjuk. És nem kell elnézést kérnie semmiért.


62494 joska141 2021-01-21 00:20:01 [Válasz erre: 62493 Búbánat 2021-01-21 00:13:53]

Tisztelt Búbánat! Még egyszer elnézést, hogy ismételten visszatérek az Ön reagálására.

Önnek tökéletesen igaza van, amikor azt tetszik írni, hogy „Nem értem a kérdést.”.

Azért is igaza van Önnek, mert én semmiféle kérdést nem tettem fel.


62493 Búbánat 2021-01-21 00:13:53 [Válasz erre: 62492 joska141 2021-01-21 00:10:44]

A cikk címe: "Hírnök nem jött"  A bemásolt idézetben erről esik szó: Krasznai mint hírnök a Macbethben.  Stimmel. 


62492 joska141 2021-01-21 00:10:44 [Válasz erre: 62491 Búbánat 2021-01-20 23:43:47]

Tisztelt Búbánat! Elnézését kérem, valószínűleg az én felfogásom a lassú és téves. Valószínűleg tévesen azt képzeltem, ha egy adott cikk címét idézzük – Himnuszrangsorolás, stb. – és utána hosszú idézetet olvashatunk az adott cikkből is, akkor van valami kapcsolat a cím és az idézetek között. Elnézést a téves felfogásért. Önnek tökéletesen igaza van: nem kell kapcsolat egy cikkcím és az adott cikk idézetei között.


62491 Búbánat 2021-01-20 23:43:47 [Válasz erre: 62490 joska141 2021-01-20 23:05:35]

Lassú a felfogásom. Nem értem a kérdést. Akit ami érdekel a cikkből, a linkre kattintva azonnal olvashatja, ahogy az egészet. Számomra a legérdekesebb két bekezdést másoltam ki. A teljes cikket már csak azért sem, mert az túl hosszú lenne. Ugyanakkor a lap alcíme eligazíthatja az olvasót, hogy azon kívül, amit onnan kiemeltem, még miről, milyen témákról esik benne szó. 

Örüljünk, hogy az előző beírásom linkje után (62.488. sorszámnál - riport) itt Krasznai János egyéb gondolatait is megtaláljuk, ezúttal: leírva.

Isten éltesse a Művészt kerek születésnapján!


62490 joska141 2021-01-20 23:05:35 [Válasz erre: 62489 Búbánat 2021-01-20 22:11:34]

Isten éltesse Krasznai Jánost még sokáig, az eredeti, hivatkozott cikkben látnható fényképe alapján, jó egészségben, jó kedvvel.

Tisztelt Búbánat! Jó lett volna azért, ha az eredeti cikkből, az idézett cimnek megfelelő - " A HIMNUSZRANGSORRÓL, A MŰHELYHÁZI KORRIDORRÓL " részeket is beemeli, vagy a cikk címét az idézett részekhez rövidíti.


62489 Búbánat 2021-01-20 22:11:34 [Válasz erre: 62488 Búbánat 2021-01-17 15:40:10]

„A hírnök nem jött”

2021. JANUÁR 17. VASÁRNAP 17:00 MNO.hu

/Ozsda Erika/

KRASZNAI JÁNOS A HIMNUSZRANGSORRÓL, A MŰHELYHÁZI KORRIDORRÓL ÉS A „SZÖRNYŰ HANG”-RÓL

Nemrégiben ünnepelte a kilencvenedik születésnapját. Több mint ötven évig dolgozott főügyelőként az Operaházban, ahol a legnagyobb művészekkel ­találkozott. Az opera mellett a másik nagy szenvedélye a szobrászat. ­Krasznai Jánossal beszélgettünk.

"Én vagyok az utolsó, aki az Operaház legendás művészeivel, még az első főügyelővelButz Károllyal is együtt dolgozhatott. Az ünnepségen is megkérdezték, hogy mi szépet találok az ügyelői munkában. Mindent. Remek volt fizikailag, néha hangilag is az előadás részese lenni. Harangoztam, csöngettem, zongoráztam a színfalak mögött. Többször dirigáltam, például A csodálatos mandarin külső karát, még a milánói Scala énekkarát is! Presser Gábor és Fodor Antal A próba című balettjében magamat játszottam. Bementem a színpadra, üdvözöltem a kollégákat, és mikrofonon kijelöltem a szereposztást.

 Egyszer a Macbethben beugrottam a hírnök szerepébe. Elnézték a kettős szereposztást, és egyik énekes se jött el az előadásra. Az olasz karmester, Lamberto Gardelli dirigálta a darabot. Hívom a hírnököt, nem jön. Rohan az öltöztető, hogy nincs itt. Elindul a bevezető zene. Hat statisztának kellett bekísérnie a hírnököt, az egyikről lekaptam a csákót, a köpenyét magam elé tartottam, bementem velük a színpadra, és hibátlanul elénekeltem a két sort. Majd kihátráltam a színpadról, hogy ne lássák a farmert rajtam. Szünetben Gardelli megkérdezte, hogy mi történt. Mondtam, hogy én voltam a hírnök. Összecsapta a kezét: „Pontosz, muzikálisz, voce terribile – szörnyű hangja van!” De mégiscsak megmentettem az előadást. Gardelli, amikor ismét az Operában dirigált, örömmel újságolta: „Maga nem is tudja, hogy világhírű lett. Mindenhol elmesélem a beugrását!"


62488 Búbánat 2021-01-17 15:40:10

Krasznai János 90

A fél életét az Operánál töltötte ügyelőként, a legnagyobb énekesekkel, rendezőkkel, koreográfusokkal dolgozott együtt, a kollegái számára ma is példa és attól függetlenül, hogy már nyugdíjas és a 90. életévét is betöltötte még mindig része az Opera életének. Ő Krasznai János, aki néhány héttel ezelőtt ünnepelte születésnapját, e jeles alkalomból pedig az Opera is felköszöntötte, sőt egy megható meglepetéssel is készült neki.

Opera Café 192. 2020. 10. 18. - M5


62487 Búbánat 2021-01-08 20:48:06

Tájékoztató a 2020-ban elmaradt előadásokra szóló jegyek és bérletek visszaváltásáról

Opera.hu - 2021. január 7. 13:56

A Magyar Állami Operaház a 2020-as évben a járványhelyzet miatt elmaradt előadásokra szóló jegyek és bérlethányadok visszatérítését vagy utalványra való váltását 2021. január 31-ig meghosszabbítja. Az intézmény egyben felhívja tisztelt Vásárlói figyelmét, hogy a határidőn túl érkezett kérések teljesítésére már nem lesz lehetőség.


62486 Búbánat 2021-01-04 12:18:04

Múltidéző

  • Pesti Hírlap, 1925. április 1925-04-26 / 94. szám

SZÍNHÁZ ÉS  ZENE

A Denevér  - mint divatrevükeret

A cél szentesíti az eszközt. A jótékonycél — a divatrevüt. Csakis ezzel indokolható ez a mai operaházi előadás. A Denevér-t adták, ezt a klasszikus operettet; elsőrangú szereposztásban, még a legkisebb szerepekben is operaházi művészekkel; de ez a dísz-előadás csak kerete volt egy — tavaszi divatrevünek! Wagner színpada ezúttal átalakult konfekciósok kirakatává;  Brünnhilde és a valkűrök helyét mannequin-ek, magyarul probirmamzellek foglalták el; és a grállovag ezüstös vértezete és hattyúsisakja helyett a legújabb modellek, ruhában és kalapban, exponáltattak. Enyhítő körülmény: az operaházi B-listások érdekében, az u. n. társadalmi gyűjtési akció javára történt.

Ezt a művészi 92-dik szakaszt alkalmazva, elismerjük, hogy az előadás nagy művészi sikerét megfelelő anyagi eredménnyel is támogatta ez a díva revü. Operaházi érdemes, de elbocsátásra ítélt tagok fizetését talán össze is hozza ez a stilizált tányérozás. De nem érhették volna el ezt az anyagi eredményt tisztán művészi eszközökkel is? Hát csak úgy lehet gyűjteni, hogy az adakozót egyúttal másfajta költekezésre, például új toilettek megrendelésére is csábítják? És Alpár Gitta, Relle Gabi, Gábor József, Palló Imre, Rózsahegyi Kálmán művészi teljesítménye nem volna elegendő attrakció, hanem támogatni kell még azt ilyenféle divat-árumintavásárral is?

De nem kifogásoljuk tovább a befejezett tényt. Hanem örömmel megállapítjuk, hogy a Denevér szombati és vasárnapi előadására minden jegy elkelt; és ehhez a szép eredményhez az említett művészeken kívül a csipke és ruche, a selyem és batiszt is hozzájárult. És a konfekciósok talán viszonozzák az operaház vendégszeretetét azzal, hogy ők viszont szalonjaikban időnként előadják majd a Götterdämmerungot. Vagy pedig felruházzák az operaház liliomjait — árengedménnyel.

Tehát a Denevért adtak, elsőrangú szereposztásban. Sajnos, az előadás részletes méltatására sem időnk, sem helyünk; csak általános vonásokra szorítkozhatunk. Az előadás egyik művészi szenzációja Alpár Gitta alakítása, Adél szerepében. A kiváló koloratúra-díva, amióta operettben is vendégszerepelt, elsőrangú szubrettnek is bizonyult, ötletes játéka, pajkos humora és jelentős színésztehetsége ezúttal is hatásosan érvényesült; a nagy kuplé-egyveleg, a kacagó-dal és az arietta előadásában pedig ritka szép hangja és virtuóz énektechnikája aratott viharos elismerést. — Operánk másik fiatal, de máris méltán népszerű primadonnája, Relle Gabi, Rozalindát személyesítette, énekben és játékban egyaránt kitűnően; betétül Szabadosnak ripigis-ropogós refrénű csárdását énekelte, cigányzene kísérettel és olyan zajos sikerrel, hogy meg is kellett újráznia.Gábor Józsefnek Eisensteinje, ismert és gyakran méltatott jeles alakítás; Alfrédnak, az énekmesternek, szerepét a gyöngélkedő Környey helyett Ocskay adta, ugyancsak zajos sikerrel; Dömötör Ilona pompás Orlofszky hercegének kupléját nyílt színen is megtapsolták; Palló Imre kitűnő Falke, Dalnoki Viktor kacagtató fogházfelügyelő és Kruyswick Annie szemrevaló Ida volt;  Frosch fogházőrt pedig fejedelmi humorral játszotta Rózsahegyi Kálmán. A második felvonásban a vendégkoszorút gyarapították, a Mesterdalnokok mester-felvonulásának zenéjére, jellemző operai szerepeik jelmezében párosával bevonuló operaházi magánszereplők, kik azután a kórussal együtt énekelve, eszményi szépségre emelték az együttesek fonetikai hatását. Majd a Gioconda-opera közzenéjére felvonultak a divatrevü szépséges néma szereplői, nagy irigységet keltve szebbnél-szebb toalettjeikkel; majd nagy balett-betét következett: a Kék Duna-keringőt eltáncolták Ptasinszky Jozefin és Kőszegi Ferenc; a Pázmán lovag c. vígopera zenéjére pedig Keresztes Mariska, Almási Sári, Andor Tibor és Brada Rezső, valamint a tánckar adtak elő nagy ballabilet.
Ha még fölemlítjük, hogy a hatásos rendezéssel Márkus László és Mihályi Ferenc végeztek dicséretes munkát; hogy a nyitányt és az első felvonást Máder Rezső, a másodikat Tittel Bernát és a harmadikat Pető Imre vezényelte, úgy beszámoltunk a szép, tarka est változatos eseményeivel.

A közönség zajos tetszéssel fogadta a művészi és anyagi tekintetben egyaránt nagysikerű előadás minden részletét. És ez a kényes ízlésű, nagyigényű közönség, — ott volt a kormányzó úr ő főméltósága nejével, József főhercegék, Izabella főhercegnő leányával, gr. Apponyi Albert családjával, ott volt a születési és a szellemi arisztokrácia számos illusztris képviselője — éjfélig lankadatlan érdeklődéssel nézte és tapsolta a hosszúra nyúlt előadás minden részletét.

De igen érdekes volt a színfalak közti világ is; a túlzsúfolt öltözőkben (hiszen az operaház valamennyi magánénekese egyszerre öltözködött ott ma este) életveszélyes tolongás, a folyosókon valóságos virágkiállítás, a színfalak közt külön kamarák a divatrevü szereplői számára, magán a színpadon pedig a felvonásközökben egyre fotografáltak — olyan volt a színpad és a kulissza, mint a megzavart hangyaboly. De azért sehol sem volt a legcsekélyebb izgalom — csak öröm és vidámság, főleg a B-listások körében ...

Dr. Béldi  Izor






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.