vissza a cimoldalra
2021-03-01
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11571)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10809)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7426)
Társművészetek (2292)
Kedvenc magyar operaelőadók (1204)
A MET felvételei (1389)
Belcanto (954)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4441)
Operett, mint színpadi műfaj (4697)
Franz Schmidt (3790)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2164)
Régizene (6526)
Gioacchino Rossini (1044)
Élő közvetítések (8599)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5090)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1477)
Pantheon (2830)

Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

10746   Klára • előzmény10745 2021-01-04 11:07:21

Igen, Schenk rendezései a STOP-ban kikezdhetetlenek. Van közöttük időtálló, van kevésbbé. Én ezt a Denevért a hazaihoz hasonlítottam, és az általa kiváltott rossz hangulat enyhítésére javasoltam. Ha nem igazán vált be, bocs! Friss szemmel nézve nyilván jobban előjönnek a gyenge pontok! Lehet, hogy egyes szereplők számára jutalomjátéknak szánták?

Visszahallgattam a Semperoper 2018. Szilveszteri koncert formában megvalósított  Denevér előadását.  A sok prózai részt összefoglaló konferanszié szerepeltetésével oldották meg, annyival rövidebb és talán frappánsabb is, főleg a cselekményt ismerő néző, hallgató számára. Annak a szereplőgárdáját - és karmesterét - kellett volna ebbe az előadásba belelopni!  Az ún. nagyoperettek előadása komoly énekesi követelményeket támaszt a szereplőkkel szemben, ez fóleg a bonviván és a primadonna szerep kiosztását nehezíti. Gondoljunk a késői Lehár darabokra, melyeknek főszerepét egyenesen egy Richard Tauber nevő tenoristára írta! Kevés az olyan profi operaénekes, aki kellő mozgékonysággal és humorral helyt tud állni ezekben a szerepekben.

10745   Edmond Dantes • előzmény10744 2021-01-04 10:21:51

Azt gondolom, hogy a bécsitől sem voltam elragadtatva. Schenk 40 éves rendezése (is) poros, de A denevér úgy látszik, a StOP -egyik- szent tehene és nem nyúlnak hozzá, így is behozza a közönséget ... ahogy egy másik Schenk-őskövület, a "legbécsibb" opera is, amit a 60-as évek óta az ő rendezésében játszanak. (Utóbbit én is láttam, t.k. Garancával.) Hibátlan Adél (Regula Mühlemann, megtanultam a nevét) és -szemben pesti kartársnőjével-  húga is a helyén. Nylund inkább Wagner- és Richard Strauss-hang (és alkat), de szerintem nem esett nehezére az átkirándulás ide. Kevésbé voltam kibékülve Okka von der Damerau-al: az övé sem operett-hang (és -alkat) ... de legalább nem változott "nővé" mint a pesti herceg(nő). Ez a dolog megérne egy gender-tanulmányt. Komoly hangi kifogás érheti Eisensteint (Georg Nigl), erősen küszködött a magasságokkal. Az a szerep inkább tenornak való, még ha gyakran bariton énekli is: az "én" Eisensteinem pl. Gulyás Dénes volt. A többiek jók. A báli jelenetet feldobta a Mennydörgés és villámlás-balett, Pesten nem emlékszem igazi balettbetétre. Talán nincs hozzá hely az Erkelben.

10744   lujza • előzmény10742 2021-01-03 03:14:11

Nem tudom, én valahogy a bécsi Denevértől se voltam elragadtatva, sőt. Ezek után kíváncsi lennék, ha ED is megnézi, ő mit gondol.

10742   Klára • előzmény10741 2021-01-02 10:58:04

Kedves ED! A Bécsi Staatsoper  kitűnő Fledermaus előadást streamelt!  Azt hiszem, ismétlésben még elérhető.

 

10741   Edmond Dantes 2021-01-02 10:10:59

Szilveszteri covid-kinomban raszantam magam A deneverre (M5), nem kellett volna... elhulve eszleltem, hogy meg a regi Szinetar-rendezesben jatsszak, amit mar ugy 20 eve is tokeletesen elavultnak ereztem. Nem kellett (kellemesen) csalodnom: az avittas, poros libretto-cselekmeny nem vesztette el bargyusagat, csikorgo humortalansagat. Ebben a szinpadi keretben a nehany Strauss-slager eltunt mint a buborek. A szinesz-enekesek nagyjabol egy also-kozepkategorias videki brettli szinvonalat hoztak. Volt egy elviselheto Adel elviselhetetlen huggal (Ida), tulsulyos-sulytalan bariton tenor foszerepben, turheto "igazi" tenor/ka, kinosan feszengo herceg, primadonna nehany szep magas hanggal es/de fajoan hianyzo kozep- es mely regiszterrel, egy kellemes ugyved es egy  (kisse?)  beszedhibas foghazigazgato. A 3. felvonast kihagytam, emlekeim szerint ott meg kevesebb zene van, a reszeg bortonort pedig ugy otvenszer lattam a teveben Latabarral.Haho,a vilag egyik vezeto zenei egyutteseben is 2021 van! 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1810 • Frédéric Chopin, zeneszerző († 1849)
1896 • Dimitri Mitropoulos, karmester († 1960)
elhunyt:
1643 • Girolamo Frescobaldi, zeneszerző (sz. 1583)