vissza a cimoldalra
2021-03-01
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11571)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10809)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7426)
Társművészetek (2292)
Kedvenc magyar operaelőadók (1204)
A MET felvételei (1389)
Belcanto (954)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4441)
Operett, mint színpadi műfaj (4697)
Franz Schmidt (3790)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2164)
Régizene (6526)
Gioacchino Rossini (1044)
Élő közvetítések (8599)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5090)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1477)
Pantheon (2830)

Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

10703   david28 • előzmény10702 2020-09-19 02:30:43

Nem hallottam az előadást, az elvet viszont fent tartom. Ettől még persze, lehet h rosszul volt dirigálva is az egész. 

10702   lujza • előzmény10689 2020-09-19 02:02:04

Kedves Dávid, Te biztos nagyon értesz hozzá, de remélem, nem hallottad az előadást! Mert ha ott lettél volna, felteszem, nem írsz le ilyen csacskaságot.

10689   david28 • előzmény10688 2020-09-18 03:00:16

Persze, csináljunk Strauss zenéjéből barokk muzsikát hogy a törpehangú operaéneklésre alkalmatlan hangok hallatszódjanak. Aha, inkább tiltsák be a Salomét.

10688   lujza • előzmény10664 2020-09-18 02:20:18

Kedves Viola, egyetértek, de különösen azzal is, amit a karmesterről írtál: "nem mutatott alázatot se a mű, se az énekesek iránt". Persze, nehéz áténekelni Strauss zenéjét, de a karmester mégis sokat tehetett volna egy jobb előadás érdekében.

10664   Viola 2020-09-17 01:55:28

Üdv.Mindenkinek! Új tagként szólalok meg. A Salome  c. előadás rám is kicsit leverő élményként hatott a következők miatt :   Bár a díszlet , a színpadkép , a  jelmezek nagyon szépek voltak , én igencsak megrémültem  , hogy vajon  Beethoven sorsára   fogok -e jutni , mert nem hallottam jól az énekeseket . Komoly rémületet éreztem, hogy talán már kezdek nagyothalló lenni. Csak akkor hallottam őket , ha a színpadszélre kijöttek. A zenekar olyan brutális hangerőt produkált , hogy  Saloménak és másoknak esélye sem volt , különösen a színpad beljebb eső részén , túlénekelni .  A karmester azt hitte val.szeg, hogy ő a főszereplő , és nem mutatott alázatot se a mű, se az énekesek iránt ....

A rendezés  : tele volt alaphibákkal . pl:  Szent János  elől áll a közönség felé fordulva ,  Salome hátul, fönt  énekel a szép szeméről . Hogy látja ? könyörgök! Sehogy .

Salome táncából levettem, hogy az is hisztérikus akart lenni , és  a disszonanciát volt hivatott  hangsúlyozni , de ehhez nem kellett volna pornó  mozdulatokkal fűszerezni , mert ez gusztustalan és ízléstelen volt .

Stb.... Lehetne folytatni , de minek...

Én meghallgattam az előadás előtti Hangolót . A zenetörténész ex katedra  antiszemitának titulálta R. Strausst és az operát is . Nem tudtam, hova kerültem.!!!! Egy úr a végén fel is szólalt ez ellen , amire az volt a válasz , hogy hát igen , hát külön kell választani a művet és az alkotót ...

A fiatal szakemberben fel sem merült , hogy ez az opera a keresztény értékek mellett áll ki ugyan, de attól még nem antiszemita . Elképesztő  volt a zenetörténész stílusa is ,  szlenggel tűzdelte előadását tele , egészen oda nem illő módon .

Mintha láttam volna Szinetár Miklóst is a folyosón. Vajon mi volt az ő véleménye? Úgy meghallgatnám !

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1810 • Frédéric Chopin, zeneszerző († 1849)
1896 • Dimitri Mitropoulos, karmester († 1960)
elhunyt:
1643 • Girolamo Frescobaldi, zeneszerző (sz. 1583)