apróhirdetés feladása:

|
10691 takatsa • előzmény10689 |
| 2020-09-18 14:50:55 |
Egyesek a a Salome premier teljes kudarcát Sera Gösch alakításában vélik látni, felmentve a zenekart és a karmestert, azt hangsúlyozva, hogy márpedig a Strauss zene ilyen, nem a zenével, a zenekarral volt a baj, hanem a Strauss operára alkalmatlan énekesnővel. Holott nem erről van szó, vagy legalábbis nem csak erről. Sera Gösch nem oka a kudarcnak, ő csak egy "tünet", az okot, a felelősöket egészen máshol kell keresni. Én kimondom, hogy ki a felelős. A felelős nem a zenekar, nem az énekesek, sőt (általában) nem is a karmester, hanem a főzeneigazgató. Az a főzeneigazgató, aki az Operaház zenei arculatáért felelős, aki felelős a repertoárért, aki megtervezi az évadot, az új betanulásokat, a premiereket, aki a szerepre kijelöli az énekeseket, az előadásokra a karmestereket, aki ellenőrzi a zenei munkát, stb. Az Operaház főzeneigazgatója anno Erkel Ferenc volt. A jelenlegi utódját úgy hívják, hogy Kocsár Balázs. Ő jelölte ki az előadás szereplőit, köztük a főszereplő Sera Göscht, ő tanította be a művet, és... ő vezényelte a premiert. Ami történt, azért egyszemélyben ő a felelős.
|
10689 david28 • előzmény10688 |
| 2020-09-18 03:00:16 |
Persze, csináljunk Strauss zenéjéből barokk muzsikát hogy a törpehangú operaéneklésre alkalmatlan hangok hallatszódjanak. Aha, inkább tiltsák be a Salomét.
|
10688 lujza • előzmény10664 |
| 2020-09-18 02:20:18 |
Kedves Viola, egyetértek, de különösen azzal is, amit a karmesterről írtál: "nem mutatott alázatot se a mű, se az énekesek iránt". Persze, nehéz áténekelni Strauss zenéjét, de a karmester mégis sokat tehetett volna egy jobb előadás érdekében.
|
10664 Viola |
| 2020-09-17 01:55:28 |
Üdv.Mindenkinek! Új tagként szólalok meg. A Salome c. előadás rám is kicsit leverő élményként hatott a következők miatt : Bár a díszlet , a színpadkép , a jelmezek nagyon szépek voltak , én igencsak megrémültem , hogy vajon Beethoven sorsára fogok -e jutni , mert nem hallottam jól az énekeseket . Komoly rémületet éreztem, hogy talán már kezdek nagyothalló lenni. Csak akkor hallottam őket , ha a színpadszélre kijöttek. A zenekar olyan brutális hangerőt produkált , hogy Saloménak és másoknak esélye sem volt , különösen a színpad beljebb eső részén , túlénekelni . A karmester azt hitte val.szeg, hogy ő a főszereplő , és nem mutatott alázatot se a mű, se az énekesek iránt ....
A rendezés : tele volt alaphibákkal . pl: Szent János elől áll a közönség felé fordulva , Salome hátul, fönt énekel a szép szeméről . Hogy látja ? könyörgök! Sehogy .
Salome táncából levettem, hogy az is hisztérikus akart lenni , és a disszonanciát volt hivatott hangsúlyozni , de ehhez nem kellett volna pornó mozdulatokkal fűszerezni , mert ez gusztustalan és ízléstelen volt .
Stb.... Lehetne folytatni , de minek...
Én meghallgattam az előadás előtti Hangolót . A zenetörténész ex katedra antiszemitának titulálta R. Strausst és az operát is . Nem tudtam, hova kerültem.!!!! Egy úr a végén fel is szólalt ez ellen , amire az volt a válasz , hogy hát igen , hát külön kell választani a művet és az alkotót ...
A fiatal szakemberben fel sem merült , hogy ez az opera a keresztény értékek mellett áll ki ugyan, de attól még nem antiszemita . Elképesztő volt a zenetörténész stílusa is , szlenggel tűzdelte előadását tele , egészen oda nem illő módon .
Mintha láttam volna Szinetár Miklóst is a folyosón. Vajon mi volt az ő véleménye? Úgy meghallgatnám !
|
|
|
| Mai ajánlat: | Nincs mai ajánlat |
|
A mai nap |
született: 1886 • Rácz Aladár, cimbalmos († 1958) 1889 • Vaclav Fomics Nyizsinszkij, táncos († 1950) 1934 • Geszty Sylvia, énekes († 2018) elhunyt: 2019 • André Previn, karmester (sz.1929)
|
|
|