vissza a cimoldalra
2021-02-28
részletes keresés    Café Momus on Facebook
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11571)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4441)
A MET felvételei (1384)
Társművészetek (2281)
Operett, mint színpadi műfaj (4697)
Franz Schmidt (3790)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2164)
Régizene (6526)
Kedvenc magyar operaelőadók (1203)
Gioacchino Rossini (1044)
Belcanto (953)
Élő közvetítések (8599)
Erkel Színház (10802)
Házy Erzsébet művészete és pályája (5090)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7425)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1477)
Pantheon (2830)

Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

10691   takatsa • előzmény10689 2020-09-18 14:50:55

Egyesek a a Salome premier teljes kudarcát Sera Gösch alakításában vélik látni, felmentve a zenekart és a karmestert, azt hangsúlyozva, hogy márpedig a Strauss zene ilyen, nem a zenével, a zenekarral volt a baj, hanem a Strauss operára alkalmatlan énekesnővel. Holott nem erről van szó, vagy legalábbis nem csak erről. Sera Gösch nem oka a kudarcnak, ő csak egy "tünet", az okot, a felelősöket egészen máshol kell keresni. Én kimondom, hogy ki a felelős. A felelős nem a zenekar, nem az énekesek, sőt (általában) nem is a karmester, hanem a főzeneigazgató. Az a főzeneigazgató, aki az Operaház zenei arculatáért felelős, aki felelős a repertoárért, aki megtervezi az évadot, az új betanulásokat, a premiereket, aki a szerepre kijelöli az énekeseket, az előadásokra a karmestereket, aki ellenőrzi a zenei munkát, stb. Az Operaház főzeneigazgatója anno Erkel Ferenc volt. A jelenlegi utódját úgy hívják, hogy Kocsár Balázs. Ő jelölte ki az előadás szereplőit, köztük a főszereplő Sera Göscht, ő tanította be a művet, és... ő vezényelte a premiert. Ami történt, azért egyszemélyben ő a felelős. 

 

10689   david28 • előzmény10688 2020-09-18 03:00:16

Persze, csináljunk Strauss zenéjéből barokk muzsikát hogy a törpehangú operaéneklésre alkalmatlan hangok hallatszódjanak. Aha, inkább tiltsák be a Salomét.

10688   lujza • előzmény10664 2020-09-18 02:20:18

Kedves Viola, egyetértek, de különösen azzal is, amit a karmesterről írtál: "nem mutatott alázatot se a mű, se az énekesek iránt". Persze, nehéz áténekelni Strauss zenéjét, de a karmester mégis sokat tehetett volna egy jobb előadás érdekében.

10664   Viola 2020-09-17 01:55:28

Üdv.Mindenkinek! Új tagként szólalok meg. A Salome  c. előadás rám is kicsit leverő élményként hatott a következők miatt :   Bár a díszlet , a színpadkép , a  jelmezek nagyon szépek voltak , én igencsak megrémültem  , hogy vajon  Beethoven sorsára   fogok -e jutni , mert nem hallottam jól az énekeseket . Komoly rémületet éreztem, hogy talán már kezdek nagyothalló lenni. Csak akkor hallottam őket , ha a színpadszélre kijöttek. A zenekar olyan brutális hangerőt produkált , hogy  Saloménak és másoknak esélye sem volt , különösen a színpad beljebb eső részén , túlénekelni .  A karmester azt hitte val.szeg, hogy ő a főszereplő , és nem mutatott alázatot se a mű, se az énekesek iránt ....

A rendezés  : tele volt alaphibákkal . pl:  Szent János  elől áll a közönség felé fordulva ,  Salome hátul, fönt  énekel a szép szeméről . Hogy látja ? könyörgök! Sehogy .

Salome táncából levettem, hogy az is hisztérikus akart lenni , és  a disszonanciát volt hivatott  hangsúlyozni , de ehhez nem kellett volna pornó  mozdulatokkal fűszerezni , mert ez gusztustalan és ízléstelen volt .

Stb.... Lehetne folytatni , de minek...

Én meghallgattam az előadás előtti Hangolót . A zenetörténész ex katedra  antiszemitának titulálta R. Strausst és az operát is . Nem tudtam, hova kerültem.!!!! Egy úr a végén fel is szólalt ez ellen , amire az volt a válasz , hogy hát igen , hát külön kell választani a művet és az alkotót ...

A fiatal szakemberben fel sem merült , hogy ez az opera a keresztény értékek mellett áll ki ugyan, de attól még nem antiszemita . Elképesztő  volt a zenetörténész stílusa is ,  szlenggel tűzdelte előadását tele , egészen oda nem illő módon .

Mintha láttam volna Szinetár Miklóst is a folyosón. Vajon mi volt az ő véleménye? Úgy meghallgatnám !

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1886 • Rácz Aladár, cimbalmos († 1958)
1889 • Vaclav Fomics Nyizsinszkij, táncos († 1950)
1934 • Geszty Sylvia, énekes († 2018)
elhunyt:
2019 • André Previn, karmester (sz.1929)