Üdv.Mindenkinek! Új tagként szólalok meg. A Salome c. előadás rám is kicsit leverő élményként hatott a következők miatt : Bár a díszlet , a színpadkép , a jelmezek nagyon szépek voltak , én igencsak megrémültem , hogy vajon Beethoven sorsára fogok -e jutni , mert nem hallottam jól az énekeseket . Komoly rémületet éreztem, hogy talán már kezdek nagyothalló lenni. Csak akkor hallottam őket , ha a színpadszélre kijöttek. A zenekar olyan brutális hangerőt produkált , hogy Saloménak és másoknak esélye sem volt , különösen a színpad beljebb eső részén , túlénekelni . A karmester azt hitte val.szeg, hogy ő a főszereplő , és nem mutatott alázatot se a mű, se az énekesek iránt ....
A rendezés : tele volt alaphibákkal . pl: Szent János elől áll a közönség felé fordulva , Salome hátul, fönt énekel a szép szeméről . Hogy látja ? könyörgök! Sehogy .
Salome táncából levettem, hogy az is hisztérikus akart lenni , és a disszonanciát volt hivatott hangsúlyozni , de ehhez nem kellett volna pornó mozdulatokkal fűszerezni , mert ez gusztustalan és ízléstelen volt .
Stb.... Lehetne folytatni , de minek...
Én meghallgattam az előadás előtti Hangolót . A zenetörténész ex katedra antiszemitának titulálta R. Strausst és az operát is . Nem tudtam, hova kerültem.!!!! Egy úr a végén fel is szólalt ez ellen , amire az volt a válasz , hogy hát igen , hát külön kell választani a művet és az alkotót ...
A fiatal szakemberben fel sem merült , hogy ez az opera a keresztény értékek mellett áll ki ugyan, de attól még nem antiszemita . Elképesztő volt a zenetörténész stílusa is , szlenggel tűzdelte előadását tele , egészen oda nem illő módon .
Mintha láttam volna Szinetár Miklóst is a folyosón. Vajon mi volt az ő véleménye? Úgy meghallgatnám !
|